~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Vipe1986 sylikaupalla onnea ja vauvantuoksuisia hetkiä uuden tulokkaan kanssa! :love:

Siidalla ja Bridgellä ja Helioksella näyttää jännittävistä käänteistä huolimatta hyvältä, hyvä hyvä! SalamaT:lläkin on varmasti kaikki hyvin, ja pienehkö koko johtuu luultavasti vain mittavirheestä, niinkuin täällä on moneen kertaan ennustettu. Aika yleistähän se kai on, että varhaisultrassa alkio näyttää pienemmältä, mutta sitten seuraavassa tsekkauksessa koko on ottanut viikot kiinni. Ymmärrän kyllä ahdistuksen, tossa vaiheessa ahdistaa kaikki "poikkeava".

Caro87 olipa ikävä sype-käynti. Kai potilaan olemuksesta ja käyttäytymisestä voi jotain oletuksia tehdä, mutta ei mielestäni niin päin, että jos potilas sanoo että synnytyksestä on jäänyt traumoja niin käytöksen perusteella tulkitaan että toivuttu on. Toivottavasti sinua kuunnellaan jatkossa herkemmällä korvalla.

Roxannelle mukavia äitiyslomapäiviä! Sulla alkaa todella h-hetket olla lähellä, muutama viikko enää!

Mä sain myös tässä siirrossa noita intralipidejä kertaalleen ennen siirtoa. Muistaakseni syynä oli lukuisat keskenmenot/kemialliset, eli liuos parantaisi kiinnittymistä / alkion kiinni pysymistä. Samassa kierrossa mulle tehtiin myös kohdun huuhtelu suolavedellä, minkä pitäisi parantaa kiinnittymistä (vastaa kohdun rapsuttelua, mutta on edullisempi ja helpompi).

Sairasvuoteella kaikki hyvin! Osastolla olen edelleen, mutta kohdunsuun tilanne tsekattiin tänään ja se näytti hyvältä. Sain nyt luvan hieman liikuskella, eli ei tarvitse enää pelkästään maata. Alkuviikosta pääsen luultavasti kotiin jatkamaan lepohoitoa. Helpottavaa! Ehkä tässä pääseekin vielä vähän normaalimman odotuksen makuun, vaikka me ollaan ehditty tässä jo viime päivien aikana (henkilökunnan suosituksesta) valmistautua keskosvauvan tuloon. Mutta nyt lääkärin sanojen mukaan "kaikki on hyvin ja erityistä huolta ei ole". Pitää vaan ottaa hissukseen ja reagoida olojen muutoksiin (supistukset, paineen tunne) herkästi. Oppispa vaan tunnistamaan ne supistukset :ROFLMAO:.

Se täällä osastolla ollessa on hyvä, että vauvan tilaa seurataan sydänkäyrillä päivittäin, jopa kaksi kertaa päivässä. Meidän pikkuisella on joka kerta ollut ihan huippuhyvät käyrät, ja hän on muutenkin vilkas ja liikkuvainen, joten siltä osin voi olla rauhassa :love:. Ymmärtäisipä vain pysytellä mahassa vielä muutaman viikon ainakin.

Aurinkoa viikonloppuun!

Kesis 30+2
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Mandala
Kiitos onnitteluistaonnitteluista.

Myma sektio meni hyvin ja pääsin kotiin jo eilen eli vietin sairaalassa kaksi Yötä.

Nyt vaan oon miettiny et mitenhän normaalia on et sektion jälkeen navasta haavaan asti on tunnoton edelleen ja erivärinenkin.. no huomenna menen hakee vinkkejä imetYkseen nii pitää samalla kysyä.
 
@vipe1986 en ole mikään sektioasian tuntija mutta kun ihan fysiologian ja anatomian pohjalta ajattelee, niin varmaan on ihan normaalia. Lihasta, ihoa ja muita kudoksia on leikattu ja hermoja vaurioituu väkisinkin vähän. Mutta @Emmiina85 osasikin jo kertoa parempaa tietoa :) Aina parempi kuitenkin katsoa kuin katua ja varmaan haavaa kontrolloidaan vielä pitkään. Kiva kun pääsit kotiin noin nopeasti! Miten vauvaelämä on teillä molemmilla lähtenyt käyntiin? :love:

@Kesäheinä-78 täytyy kyllä sanoa että sulla on ihan uskomaton asenne. Miten voit ollakin noin reippain mielin vaikka joudut vuodelevossa olemaan! En siis tarkoita että pitäisi masistella, mutta itse kuvittelisin että sitä tylsistyy hengiltä:ROFLMAO: Mutta toi on kyllä tosi kiva, että saatte olla koko ajan up to date siitä mitä vauvalle kuuluu:love: Ja pääsit jo uusille kymmenille viikoillekin, ihan hyvinhän sulla on kumminkin jo viikkoja (y)

MyMa 22+0
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...22.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 24.12.2017
Voikukka
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 26.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.1.2018
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 16.1.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... ?
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
Siida....3.ICSI/1.PAS...toinen...?
SalamaT...3.IVF/2.PAS...??......??
Helios... 4. ICSI 8. PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018


Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kesk. km)


Maaliin päässeet (y)

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 2.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 39+3 ... 10.11.2016
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 38+4 ... 10.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1 ... 17.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0 ... 21.11.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0 ... 14.12.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2 ... 19.12.2016
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1 ... 31.12.2017
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...?? 12.10.2017
************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Päivitin tuota listaa. Onko ok Siida ja Salama, että otin teidät (minun lisäksi) pois "myöhemmin onnistuvat" listasta? Mukavampi olla toisissa listoissa, ainakin minusta.
Täälläpäin joka klinikka tekee vain ICSejä, ei IVFää. Jännä miten Suomessa vielä yritetään IVFää, kun ICSeista saadaan paljon paremmat tulokset.
Onko Suomessa embryoskooppia käytössä millään klinikalla? Espanjan klinikalla oli, joten pyysin videon alkion kehityksestä tsygootista blastoksi. Ihana video. Kehityksestä voi spekuloida sukupuolta myös, pojat on nopeammin 8-soluvaiheessa. Omasta videosta en tiedä, kun se on pätkitty, eikä kellonaikoja näy.
Mulla näköjään tulee pää kipeäksi, jos on kova nälkä. Oottako huomannut samaa?
Niin, vuoto on poissa, pysyn kuitenkin kotosalla tämän viikon lepäillen.
 
Joo hermoja vaurioituu kun leikataan ja saattaa alue olla pitkään tunnoton tai ei kokonaan edes palaudu. Mulla esim jalkaan on tehty useempi leikkaus ja siinä on vuosienkin jälkeen tunnoton kohta.

Bridge, minkätakia isci ois parempi vaikka siittiöissä tai hedelmöittymisessä ei olis vikaa? Embryskoopista muistelen, että olis mahdollista joissain yksityisillä vai muistanko lukeneeni väärin. Julkisella tuskin kai missään on. Hyvä, että vuoto on rauhoittunut!

Caro ja 21+1
 
Moi, tänään piti soittaa polille, niin en päässyt enää läpi. Maanantait on usein tosi ruuhkaisia ja jo aamupäivästä oli puhelinpalvelu täynnä. Mulla oli siis ovitrellen vuoksi 3viikon piinis. Toisaalta tää aika on kulunut tässä ku ootellut että kolme viikkoa menee, niin nyt varhaisultraan ei oo niin pikä aika enää:rolleyes:
Tänään on etonu aamusta lähtien. Tätä minä halusin, mutta enpä muistanutkaan kuinka ankea tää on. No, en valita en. Maha näyttää niinku ois jo puolivälissä. Kauhee turvotus:oops: Mulla on ollu joka raskaudessa heti kauheen iso ja tämä on niin kiusallista, kun ei halua kenenkään vielä tajuavan mitään,mutta kun normaalisti ei oo mahaa, niin onhan tää turvotus siihen verrattuna aika huomattavaa. 12viikolle saakka pitäis pysyä piilossa, sen.jälkeen aion nauttia tilanteesta:love:
 
Onko Suomessa embryoskooppia käytössä millään klinikalla? Espanjan klinikalla oli, joten pyysin videon alkion kehityksestä tsygootista blastoksi. Ihana video. Kehityksestä voi spekuloida sukupuolta myös, pojat on nopeammin 8-soluvaiheessa.
Tampereella Ovumia-Fertinovassa on kyllä, liekö toistaseks vielä ainoa koko maassa? Mulla oli se käytössä kevään 5. hoidossa. Alkioita tulee vaan niin surkeesti enää että suuremmalla määrällä siitä sais ikäänkun enemmän hyötyä irti, eikä se mua auttanu, mutta tulipa kokeiltua. Melkonen lisäpotti laskuun kuitenkin tulee, kun pitkästi yli 400e.
Mielenkiintonen tieto toi että sukupuolta vois päätellä jo kehitystahdista, en oo tollasta ennen kuullukaan.. tosin mulla toi poika kuten yleisesti kaikki on ollu hitaita.
 
Hei te kanssa sisaret.

Oon tässä jo pari päivää pohdiskellut uskaltautuisiko sitä vielä tänne teidän kanssa kirjoittamaan. Päätin kuitenkin rohkaistua ja ajatella siten että mieluummin elän kuten "normaalit" alkuraskautta elävät kuin lukkiudun oman pääni sisälle pelkään keskenmenoja, kohdunulkoisia, ja muita kiusankappaleita jotka voisivat tämän pienen mutta niin suuren onnen meiltä viedä.

Lapsettomuus on piinannut minua ja miestäni jo vuosia, rajoittanut meidän omia elämiämme, ja yhteistä taivalta. Meillä on ollut kaikki, mitä yhteiseltä elämältä ollaan haluttu, paitsi se kaikkein suurin asia mitä elämältä tavoitellaan: oma lapsi. Rakkaus ja avioliitto on tämän asian kanssa viety todella äärirajoille. Meillä on puolisoni kanssa alusta asti ollut toiveena saada lapsia, kasvaa yhdessä vanhempina ja rakastaa, hoivata, ohjata ja opettaa jotakuta joka on lähtöisin meistä.

Aluksi me treffailtiin muutama viikko, ja jo tässä vaiheessa oli selvää että molemmat etsivät puolisoa jonka kanssa voisi asettua aloilleen ja perustaa perheen. Heti. Ei mitään kahden vuoden seurusteluja, kolmen vuoden kihloja, ja sitten vasta lapsia.. Vaan me nimenomaan haluttiin tulla vanhemmiksi nuorina, ja suht pian. Siinä me tutustuttiin, ihastuttiin, ja rakastuttiin. Ehkäisyä ei missään vaiheessa (edes meidän ensimmäisellä seksikerralla) käytetty. Ajateltiin että jos tulen heti raskaaksi, niin sitten näin on tarkoitettu.

Siitä hetkestä kun aletttiin seurustelemaan, meni vain 2vk ja muutettiin jo yhteen. Tästä 6kk, niin oltiin kihloissa. Kihloista 6kk niin tanssittiin häitä. Koko tämä aika ennen naimisiin menoa oltiin ilman ehkäisyä, eikä mitään tapahtunut. Hakeuduttiin siis tutkimuksiin.. Ainoana vikana meistä löytyi mun PCO. Erillaisilla hormonivalmiste -hoidoilla yritettiin vuosi. Tulin raskaaksi kerran, mutta kyseinen raskaus oli kohdunulkoinen ja se keskeytettiin raskausviikolla 7. Sen jälkeen hormonihoitoja jatkettiin. Kului viisi vuotta. Ei yhtään positiivista raskaustestiä.

Tässä vaiheessa heräsin ajattelemaan sitä, kuinka tärkeää isyys miehelleni olisikaan. Kaikki nämä vuodet hän on odottanut isäksi tulemista, siinä missä minä äitiyttä. Mieheni spermassa ei ollut vikaa, joten todennäköisesti hänellä olisi jo useampia lapsia, jos olisikin aikoinaan kohdannut minun sijastani jonkun toisen. En halunnut riistää mieheltäni mahdollisuutta isyyteen, joten sydän särkyen kerroin hänelle, että hän on vapaa jatkamaan elämäänsä. Mutta hänpäs ei halunnut, ei ilman minua. Ennemmin olisi sitten loppuikänsä lapseton, kuin ilman minua.

Meitä ei minun ylipainoni vuoksi huolittu julkiselle puolelle joten meitä hoidettiin yksityisellä. Säästettiin kauan aikaa että saatiin rahat YHTEEN ivf -hoitoon. Sen jälkeen peli olisi meidän osalta pelattu ja jäätäisiin lapsettomiksi.

Noh, se meidän yksi ainoa IVF toteutettiin vastikään. Saatiin yksi ainoa blasto tuoresiirtoon. Siirto tehtiin 4.10, ja nyt viimeperjantaina tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin.

Testejä olen tehnyt jokapäivä, eiliseen asti. Enää en testaile. Tänään on RV 4+2, viivat vahvistuvat ja digi sanoo "raskaana 2-3". Soitin tänäön klinikalle ja kerroin ilouutiset. Samalla varattiin aika varhaisultraan 2vk päähän.

Tiedän olevani raskaana, mutta en yhtään tiedä miten suhtautua. Jokainen vessareissu jännittää.. Kumpa nämä viikot vain menisi nopeasti, ja meidän pieni olisi oikeassa paikassa sekä pysyisi lopouun asti matkassa.

Onnittelut myös muille plussanneille. Tämä oli ainut plussaneiden ketju johon koin hyvöksi kirjoittaa.. Ne jotka sikiävät pelkästä peniksen näkemisestä, pitävät tällaista stressaamista ihan sairaana. Te ehkä ymmärrätte..
 
@lullaby , mäkin muistelen Ovumian mainoksesta että siellä olisi (ainakin vielä) Suomen ainoa embryoskooppi. Mutta hinta on tosiaan aika suolainen, kuten hinnat siellä muutenkin :D En tiedä, kuinka paljon se siellä on käytössä. Muistelenko oikein, että TAYS käyttäisi Ovumian labraa? En tiedä käyttääkö PSHP siis embryoskooppia myös vai onko se vain yksityisklinikan käytössä.

@Bridge mihin tietosi ICSI:n paremmasta tuloksesta IVF verrattuna perustuu? Olen asiaa jonkin verran mielenkiinnosta kaivellut ja kirjallisuus näyttää olevan päinvastoin sitä mieltä, että rutiinisti tehdyn ICSI:n edut muissa kuin miehestä johtuvissa lapsettomuuden syissä ovat varsin epäselvät ja väestötason näyttöä puuttuisi. Ehkä Espanjassa on muita syitä, joiden takia ICSIä siellä suositaan? Tai ehkä heidän tuloksensa ovat ICSI:lla paremmat? Esim. minun klinikkani tulokset pakastesiirroissa ovat hieman paremmat kuin tuoresiirroissa, vaikka jossain on toisinpäin. Eroja siis on myös hoitopaikkojen kesken.

Esim. USA:n lisääntymislääketieteen yhdistys on julkaissut tästä ICSI-IVF- asiasta muutama vuosi sitten laajan ja vertaisarvioidun kirjallisuuskatsauksen, joka aika kivasti mielestäni summaa tulokset eri tyyppisissä lapsettomuuden syissä. Olin joskus tallentanut sen ja kaivelin sen nyt esiin: http://www.fertstert.org/article/S0015-0282(12)02078-X/fulltext


Lyhyesti tuloksia: ICSI:stä on katsauksen mukaan näyttöä että miehestä johtuvissa lapsettomuuden syissä käytetyssä ICSI:ssä sikiövaurioiden riski on hieman suurentunut, ja vaikka yhteys näyttää liittyvän enemmän miehen hedelmättömyyden syihin kuin ICSI:in sinänsä, niin lisätietoa ICSI:stä tarvitaan ennen kuin sitä suositellaan rutiinisti käytettäväksi. Toisaalta joissain tapauksissa ICSI:llä kyllä sattoi johtaa parempiin tuloksiin (esim. PGT:ta käytettäessä ja pakastesiirroissa), mutta epävarmuustekijät hoidon tuloksissa ei-miehestä johtuvissa syissä eivät vielä puolla rutiinia ICSIn tekoa. Katsauksen mukaan lisäksi hoidon monimutkaisuus ja kustannukset nousevat ICSI:n myötä.

En siis todellakaan ole asiaan sen kummemmin juuta tai jaata mieltä, suhtaudun vain varauksella väittämiin joita hoidoista esitetään erityisesti hoidossa olevien kesken. Myös yksittäisillä lääkäreillä ja klinikoilla on erilaisia mielipiteitä ja käytäntöjä, jotka voivat olla jopa ihan ristiriidassa keskenään- tai sitten vain eri näkökulmia. Uskon kuitenkin että meidän kaikkien hoitohenkilökunta osaa asiansa ja löytää aina yksittäiselle potilaalle sopivan hoitokombon :)

Huh taas vähän innostuin... Tervetuloa myös @~SeaWind~ ja tsemppiä kaikille alkuvaiheen piinailijoille(y)

MyMa 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Seawind hienoa että viivat on vahvistuneet ja ihana kuulla, että olet päättänyt nauttia! :)

Siida ohhoh! Munkin pitäis huomenna soitella polille, saapa nähdä pääsenkö läpi..

Minäkin varovasti kurkistelen tälle puolelle.. Meillä siis taustalla selittämätön lapsettomuus. Ensimmäistä yritettiin kolme vuotta ja raskaus alkoikin loppujen lopuksi vain pienellä lääkkeellisellä avustuksella. Nyt toisen kanssa ei odotettu niin pitkään, vaan hakeuduttiin hoitoihin aika pian vuoden yrittämisen jälkeen. Syksyllä 2016 tehtiin kolme inssiä ja Tammikuussa 2017 aloitettiin IVF-hoidot. Nyt 2.IVF/ICSI 1.PAS toi plussan testiin. LA 20.6 ja nyt rv4+5. Tosi oireetonta on toistaiseksi ollut, kunpa tämä kestäisi ensi kesään saakka..
 
Vipe onnea vauvasta :love:

---

Mulla on sektiosta aikaa yli 2v ja edelleen leikkauskohta on tunnoton joten tuskin siihen tuntoa palaa.

Enään 3vk ja pari pvä sektioon..torstaina mennään äitipolille leikkauksen suunnittelukäynnille..:eek:
 
Tervetuloa, SeaWind ja mavli! :) Kiva kun kerroitte taustojannekin. Todella todella toivon, että saisitte täällä pysyä ensi kesään saakka. :love:

Kesis, mahtavaa että olet päässyt vuodelevosta ja että tilanne näyttää nyt noin hyvältä! (y) Ehdin jo miettiäkin, onko siellä kaikki kunnossa, kun susta ei hetkeen kuulunut. Ja hei, sullakin jo 30 viikkoa täynnä, onnittelut siitä!

Kiva kuulla, Siida, että siellä raskausoireet alkaneet, vaikka eihän ne sinällään kivoja ole :D mutta varmasti rauhoittavat mieltä. Milloin sulla on varhaisultra? Mä muistan kanssa tuon hurjan vatsan turvotuksen, joka alkoi tosi aikaisessa vaiheessa (mulla itse asiassa punktiosta alkanut turvotus vaihtui kuin huomaamatta suoraan raskausturvotukseksi, tuoresiirrosta kun plussasin). Mut kyllä mä luulen että sen pystyy vaatteilla melko hyvin peittämään - itse siihen aina kiinnittää enemmän huomiota kuin muut ihmiset. :)

Bridge, hienoa et sielläkin vuoto loppunut. (y) Ihan hyvä että lyhensit tuota "myöhemmin onnistuvat" -listaa, siellä taitaa nytkin roikkua aika vanhoja nimimerkkejä listan alkuajoilta, ja kohtahan tässä jo uhkaa tulla listan merkkimäärä vastaan, kun tuolta IVF-ketjusta saadaan loputkin naiset mukaan. Aivan mahtava plussa-aalto siellä nyt kyllä meneillään! (y)

IVF/ICSI-asiasta sen verran, että mun lääkärini on myös sitä mieltä, että IVF aina parempi vaihtoehto jos vain siittiöissä ja ylipäätään hedelmöittymisessä ei ole ongelmia. Meidän klinikalla sillä on myös saatu hiukan paremmat raskausprosentit, tosin ero oli muistaakseni vain parin prosentin luokkaa IVF:n hyväksi (vitsit kun ehtisin tuonkin tutkimustiedon kaivaa jostain). MUTTA kääntöpuolena tietenkin se, että siinä voidaan pahimmillaan hassata iso määrä kallisarvoisia munasoluja, jos hedelmöittymisessä tuleekin jotain häikkää. Meillä yhdessä hoidossa kokeiltiin icsata puolet munasoluista ja laitettiin loput maljalle, ja siellä maljalla ei sit yksikään hedelmöittynyt. :( Jälkeenpäinkin joskus miettinyt, olisko niistä kuudesta munasolusta voinut tulla jotain, jos icsiä olisi käytetty... Oli miten oli, hyvinkin kaksipiippuinen juttu tämä on.

ON: Muutama äitiyslomapäivä nyt takana, ja mihin nää päivät oikein menee? :geek: Etukäteen sitä kuvitteli tekevänsä ja ehtivänsä vaikka mitä, mut ei se nyt näemmä ihan niin menekään... Olo on kuitenkin ihan hyvä (vaikka yöt menee tosi katkonaisesti edelleen) ja pikkuinen tuolla masussa möngertelee säännöllisesti. :love: Tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan!

Roxanne 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Mikroskoopilla ei pysty tutkimaan siittiöitä enempää kuin karkeasti arvioida liikkuminen ja ulkonäkö. Luonnonvalintaa ei kannata turhaan ohittaa, parempi jos munasolun läpäisee luonnollisesti paras siittiö, kuin että tutkija valitsee ulkonäöltään parhaan, koska siittiön perimästä ei tiedetä mitään. Näin meille perusteltiin aikanaan kun kysyin miksei iksata. Jos siittiöissä on vikaa, silloin on parempi että valitaan paras ja hedelmöitetaan, samoin jos epäillään ettei siittiöt pääse hedelmöittämään muniksia esim. kuoren ongelmien vuoksi tai jos aiemmin on käynyt niin ettei yksikään munis ole hedelmöittynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Kyllä se ivf on varmasti parempi vaihtoehto kuin icsi. Meille icsi on ollu ainoo vaihtoehto, kun yhtään nopeaa ei oo koskaan näytteessä ollut ja ne vähäiset liikkuvatkin sätkii vaan paikallaan. Kyllä siinä saa laborantti päätään raapsuttaa, että minkä näistä nyt ottais? Eikä sitä voikkaan tietää. Harvassa on hyvät alkiot. Se on ollut meidän onni, että muniksia on tullut suhteellisen hyvin ja niistä hyvällä prosentilla alkioita. Me ollaan saatu roppakaupalla mahdollisuuksia ja siihen joukkoon on mahtunut yksi täys kymppi❤ , sen lisäksi pari puolivalmista, monta pikku yritystä tai ei yritystä lainkaan ja nyt tämä toistaisesti vielä suuri arvoitus!? Eli, jostain syystä ne huonotkin on hedelmöittyneet. Luonnollisen valinnan seurauksena näin tuskin olisi päässyt käymään....nopeat syövät hitaat:LOL:

Roxanne, äippäloma❤ älä mieti tekemättömiä juttuja, vaan nauti ja fiilistele tulevaa! Tuon turvotuksen kanssa on varmasti just niinkin, että itselle se on suurempi ongelma ja kun olo on niin turpea, että se ehkä vääristää todellisuutta. Mutta kyllä minä oon lihonutkin parissa viikossa niin, ettei farkut reisistä enää mahdu. Näin on käyny joka plussassa, turpoan ihan heti, enkä pelkästään mahasta. En halua ajattella sitä asiaa lainkaan nyt, mutta en voi väittää etteikö se silti jonkin verran ahdista. Tyttöä odottaessa tuli 18kg ja söin todella terveellisesti, en makeaa juuri yhtään. Neuvolassa terkka vihjaili muutamaan kertaan, että "tuleeko syötyä enemmän herkkuja" eikä taatusti mua uskonut kun väitin että en syö! Mutta mun pahoinvointi kesti niin pitkään ja ei vaan tehnyt todellakaan mitään herkkuja mieli. Nyt oon huomannu saman, ettei makea maistu hyvälle, mutta kun ummetus on jälleen kaverina, niin kiloja tulee varmasti siltikin. Nyt kuitenkin luotan, että jos tää raskaus jatkuu ja lapsi syntyy, niin kyllä ne lähtee taasv itsekseen yhtä helposti....niin en aio ressata. Tänään oli eka kunnon etomis päivä:sick: Repäisykipujakin on tuntunut muutamia tässä viikonlopun aikana ja tänään.
 
Ompas meitä nyt iso liuta alkuraskauden piinailijoita, tervetuloa mukaan! Ja ilmeisesti lisää tulijoita odotellaan toisesta ketjusta :) Voi kyllä siitä hoitohelvetistä pois pääsyä toivoisi ihan meistä jokaiselle!

Ja Vipelle tuhannesti onnea pikkuisesta! <3

MyMa, mulla on 2 km alla, tutkittu kromosomit ja vasta-aineet eikä mitään syytä ole löytynyt. Mahtuuhan tuo satunnaisvaihteluun toki vielä. Ikääkin on molemmilla, sehän lisää keskenmenoriskiä. Mulla on myös endometrioosi, klinikalla kuulemma aika rutiinisti endopotilaille se intralipid tiputellaan.

Kiitos edelleen kaikille rauhoittelusta ja tsempeistä! Jos oireista voi mitään päätellä, niin raskauden pitäisi kyllä edetä koko ajan. Kyllä se vähän rauhoittaa mieltä, kun pahoinvointi jatkuvasti voimistuu, eilinen oli tosi heikko päivä. Ja mitä teki mieli: Hesen kerrosateriaa. Jep jep, mies toi sellaisen töistä tullessa ja ai että, kun korjaantui olo varmaan pariksi tunniksi. Hyvä että Siida sielläkin jo etoo ;)

Ja se turvotus... Mitkään joustamattomat housut ei mene enää jalkaan, edes aamulla. Ja joustavienkin kanssa illalla on ihan turha yrittää. Vähän miettimistä mitä aamulla töihin päälle laittaisi. Oon aina ollut tosi hoikka ja pieni, joten vatsa näkyy jo nyt aika selvästi. Tunikat ja mekot on pop!

Oltiin tänään pariterapiassa ja se terapeutti käytti koko ajan ilmausta "KUN se vauva sitten syntyy". Kuulosti ihan oudolta! Sanoinkin hänelle, että itselle se on koko ajan JOS. Oli kyllä tosi ihana terapeutti ja hänestä on varmasti paljon apua.
 
Varhaisultra 31.10 :unsure: Olin jotenkin hassu puhelimessa ku heti alkuun töksäytin, että "no minä nyt oon raskaana, toistaisesti" Oli hetken hiljaisuus toisessa päässä ja sitten kuulu, että onneksi olkoon ja annatko hetun....oishan sitä voinu jotenkin fiksumpikin olla :ROFLMAO: Aivan riittävän paha olo oli koko aamupäivän:notworthy: nyt onneksi helpompi. Kaikesta säädöstä huolimatta aloitankin työt marraskuun lopulla. Täytyy toivoa, että pysyy tää pahoinvointi kurissa. Tyttöä odottaessa tein töitä koko ajan ja välillä oksensin keskrn töiden, mutta eipä se ketään haitannut, kun tilanne oli tiedossa kaikilla osapuolilla. Oon kyllä tyytyväinen, että työt alkaa. Vähemmän aikaa miettiä ja vatvoa asioita.

Salama, paljonko sulla on viikkoja nyt? Ja ihana kun ootte löytäny hyvän terapeutin. Ei tekis pahaa täälläkään suhteelle, että käytäis vähän jutteleen jossain:oops:
 
Ainiin Siida, hienoa että työkuviot järjestyi! Mua on vähän mietityttänyt töissä kertominen sitten aikanaan jos sinne asti pääsen, aloitin toukokuussa uudessa (suht vastuullisessa) duunissa... Mutta olen päättänyt kertoa koko stoorin, jos sitten vielä joku herneet vetää nenään niin vetäkööt vapaasti!
 
Salama, meet aikalailla pari viikkoa edellä. Mulla tänään 5+3

Just tätä asiaa oon joutunu miettimään viime päivinä, että miksi näissä asioissa tulee kauhee nolo, häpeä ja toisten pettämisen tunne, kun puhutaan työstä ja raskaudesta. No, vaikkei ois tarvinut, niin koin, että mun on heti nyt kerrottava pomolle ja otin riskin, etten sitte töitä saakkaan, mutta hän on toki tiennyt meidän tilanteen ja tein samaa työtä silloin kun tyttöä aloin odottaa, mutta oon nyt alkusyksystä.saakka kysellyt töitä ka niitä.on luvattu ja sitte taas ei luvattu ja aattelin jo että olkoot. Nyt sitten kun he oli viimein saaneet muuten asiat sovituksi ja ilmoittivat mulle, että voinkin aloittaa kk päästä, niin onkin tullut taas yks muuttuja lisää:love: Onneksi tämä ei mihinkään toistaisesti näyttänyt vaikuttavan.

Pari viikkoa, että pääsee ultraan. Ehkä tää tässä menee päivä kerrallansa.
 
Miksi vessassa käydessä jäi paperiin sellainen limaklöntti? Ehkä aavistuksen rusehtava tai kellertävä. Muistelen että tokassa keskenmenossa tuli tuollainen ja vuoto alkoi parin päivän päästä. En kestä.
Hematooma? Kohdunsuun ektopia vuotelee? Sulla on km- tausta, mut pahimmat keskenmenon riskipäivät ovat takanapäin. Millon kävit ultrassa? Senkin jälkeen on mulla usein vuotanut, se ultra ärsyttää kohdunsuu joka on verekäs ja vuotoherkkä. Pääsetkö huomenna tsekkaan tilanteen ultrassa? nim. 4 x ultrassa ennen 12+0.... Ja erilaiset limat kuuluu myös asiaan normaalisti jatkuvassa raskaudessa. Ymmärrän hyvin huolesi, parhaiten siihen auttaa se ultra!
 
Mua huolettaa enemmänkin se, ettei juuri mitään valkovuotoa tule.....kai sitä al
kuraskaudessa pitäis tulla. Ja pahimmat riskiviikot on varmaan 6,7,8, mutta kun kerran tullut kesken 10+2, neuvolankin äänien jälkeen, niin ei oikeen osaa luottaa enää mihinkään. Ehkä se 12viikon ultra on itelle jokinlainen etappi. Pitkä on matka...
 

Yhteistyössä