Plääh, mikä päivä… anteeksi heti alkuun, että nyt seuraa lähinnä omanapaista valitusta ja ihmettelyä.
Kävin aamulla neuvolalääkärillä, enkä tykännyt tyypistä yhtään. Mielestäni oli muutenkin täysin turha käynti. Mikä eniten ihmetytti, mitään tutkimisia ei tehty, ainoastaan kerrattiin vastauksia samoihin kysymyksiin, jotka on jo terveydenhoitajan kanssa käyty läpi (terveys, perhetilanne, vointi). Lopuksi sentään sanoi, että JOS HALUAN, niin voidaan kurkata ultralla, että syke löytyy
Ihankohan oikeasti meinasi, että saatan kieltäytyä... Siellä pikku sydän pompotti, mutta tyyppi oli uninen eikä muuten liikkunut kuin vähän varpaita heilautti.
Lopuksi otin itse puheeksi pari vuotta sitten tehdyn myooman poiston ja kun lääkäri kurkkasi muistiinpanoja, niin oli sitä mieltä, että sektio on edessä, kun kohtuontelo on jouduttu lävistämään. Voi surku!
Mun esikoisen synnytys oli helppo ja ihana kokemus, joten en millään haluaisi leikkausta. Etenkään, kun myoomaleikkauksen jälkeiset kivut ja toipuminen on tuoreessa mielessä. No, rakenneultrassa 3 viikon päästä voidaan kuulemma katsella kohtua silläkin silmällä ja lääkäri lupasi laittaa lähetteen synnytystapa-arvioon viikolle 36 eli viimeistään silloin selviää. Perhanan perhana, nyt pitää stressata sitäkin.
Onko teille kenellekään tehty sektiota? Jos, niin millä viikolla ja miten toipuminen sujui? Saitteko vauvan rinnalle syntymän jälkeen vai vasta heräämöstä päästyänne? Vauvan heti rinnalle saaminen on siis yksi asia, joka jo valmiiksi surettaa, jos jää kokematta.
No joo, muuten täällä on kyllä kaikki hyvin. Dopplerilla kuuntelen joka toinen päivä, kun liikkeitä en edelleenkään tunne.
Siida on pohdiskellut oireiden vähyyttä. Mulla pamahti tissit kipeiksi 6+0 ja huono olo alkoi tasan samana päivänä, siihen asti oli vain pientä ”nää on varmaan raskausoireita” -tyyppistä oloa. Valkovuotoakaan ei alkuun ollut juuri lainkaan, mutta nyt kyllä riittäisi vähempikin. Eli kyllä ne sieltä vielä ehtii
Töissä kertomisen kanssa olin ajatellut odottaa rakenneultraa, mutta kerroinkin esimiehelle (ja samalla kahdelle lähikollegalle) jo nyt, kun oli vaara, että omalle pöydälle tipahtaisi lisää hommia. Ihanan positiivinen oli uutisen vastaanotto eli nyt siinä mielessä hyvillä mielin äippälomaa kohti. On muuten tasan 4 kk jäljellä viralliseen aloituspäivään!
Muutoin koitan edelleen kaapista tulon kanssa odottaa rakenneultraa eli löysien paitojen käyttäminen jatkuu. Tavallisten farkkujen vyötärö tosin asettuu nyt jotenkin hankalaan kohtaan ja painaa ikävästi, joten oon vapaa-ajalla jo testaillut kaksia kaapissa odottavia H&M:n äitiyshousuja, mutta niiden resoriosa on vielä turhan löysä ja lähtee valumaan myös taitettuna. Eilen sitten bongasin ruokaostoksilla käydessäni Prisman tangosta äitiysfarkut, jotka on nyt olleet aamusta asti jalassa ja sen verran napakammat, ettei ainakaan vielä ole tarvinnut nostella. Aivan ihana tunne, kun maha saa olla niin kuin tykkää
Vielä onnea vauvan saaneille ja tervetuloa kaikille uusille – niin on nyt tapahtumia, että ei meinaa perässä pysyä!
Xienna 17+2