~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Saapa nähdä, kuinka kauan saan olla täällä tällä kertaa. Ruskea tuhru paheni tänään tiilenpunaiseksi ja maha on kipeä torstaista. Kovasti huolettaa tämä tilanne. La oli kyllä se ultra ja sydän sykki, mutta mitä ihmettä tämä tuhruttelu on?!
Hope on myös täällä. Kiva kun sinäkin Siida tulit. Osa varmaan odottaa ultraan.
 
Bridge, tää on niin raastavaa:unsure: Mutta kyllähän noi pikku vuodot on niin yleisiä hoitoalkuisissa raskauksissa. Kivut varmasti tekee mielen entistä levottomammaksi, mutta jos niitä oli jo ennen ultraa, eivätkä ne oo radikaalisti muuttuneet, niin jaksaisin uskoa kaiken olevan edelleen hyvin. Koska sulla on seuraava uä?
 
Kiitti Siida. Tuhrua oli jo ennen ultraa, jopa punaista pari kertaa. Soittelin klinikalle ja pääsen ultraan huomenna, mutten ole päättänyt vielä. Jos tämä rauhottuu tästä, niin ehkä odotan vielä. On edelleen niin aikaista. Lepään nyt kotona muutamia päiviä. Onneksi pomo on hyvin ymmärtäväinen, hänen mielestään mun pitäisi olla sängyssä koko ajan.
 
Ihanaa @Emmiina85, sylillinen onnea!! :love: Mukava kuulla sektiokokemuksiakin, eipä sitä ikinä tiedä kuka ja koska sinne joutuu.

Nyt se plussatsunami alkaa rantautua hoitoketjusta :D Tervetuloa uusille! Erityisesti @Siida tarinasi on kyllä jäänyt mieleen, kun sulla on niin paljon ollut takkuja ja vastoinkäymisiä matkalla:(:cry:  Toivotaan nyt että pääset maaliin asti!! (y) Laitahan viikkolukemaa tietoon kun saat laskettua, niin lisätään listalle. Oliko sulla jo virallinen testipäivä, ja tehdäänkö sun klinikalla veritesti? Tuosta selkäsärystä mulla ei ole kokemusta.

@Kesäheinä-78, miten menee sairaalassa?!

Itsellä ei nyt ihmeempiä. Poika möyrii mahassa erityisesti iltaisin niin ettei meinaa saada nukuttua:geek:

EDIT:tulikin samaan aikaan kun kirjoitin, niin Bridgeltä kurjempaa viestiä :confused: Kunpa nuo vuodot olisivat vain jotain ihan muuta kuin sitä mitä pelkäät, varsinkin jos niitä on ollut ennenkin. Olisiko se huomiseen ultraan meneminen kuitenkin mielenrauhalle parempi..? Tämä riippuu ihan henkilöstä, itse menisin juosten ultraukseen, jotenkin mulle se oli aina ainoa varmistuksen paikka kaikille omille ajatuksille. Mihin päädytkään niin tsemppiä!!

MyMa 21+1
 
Emmiinalle lämpimät onnittelut nyytistä! Ihana kuulla että sektio meni hyvin.

Ja oikein lämpimästi tervetuloa #hopelle, Bridgelle ja Siidalle! Olen teidän matkaa seurannut IVF-ketjun puolella ja toivon sydämestäni että saatte olla tällä puolella loppuun asti.

Bridge, vuodot säikäyttävät varmasti, mutta ne ovat tosiaan yllättävänkin yleisiä näissä hoitoalkuisissa raskauksissa. Itsellä oli vuotoa viikoilla 6-8, mutta sitten se loppui. Vatsakipujakin on ollut alusta asti. Toivotaan että sun vuoto on harmitonta.

Mä olin jäämässä äitiyslomalle sen 30 päivää ennen laskettua, mutta jäinkin tosiaan jo nyt sairaslomalle. Täytyy jossain välissä selvittää että kannattaako mun yrittäjänä hakea edes mitään sairauspäivärahoja, vai vaikuttaako ne äitiyspäivärahaan. No, jos menee omasta pussista niin sitten menee, se on vain rahaa.

Täällä ollaan tosiaan sairaalassa edelleen. Tänään on ollut rauhallista, mutta eilen sain vielä supistuksenestolääkettä muutamaankin otteeseen. Luultavasti pysyttelen täällä seurannassa vielä joitakin päiviä ainakin, kun kohdunsuu on kuitenkin alkanut kypsyä ja supistustoimintaa on. Päivä kerrallaan mennään, jokainen päivä kohdun suojassa on vauvalle hyväksi. Kyllä tässä on henkisesti alettu varautua ennenaikaiseen synnytykseen, mutta toivotaan ettei siihen ihan vielä jouduttaisi. Vauva on kuitenkin hurjan pieni vielä.

Meitä ei kyllä tässä lapsihommassa helpolla päästetä, ei voi muuta sanoa...

Kesis 29+3
 
Kesäheinä, eipä oo kyllä helpoo tilanne sinullakaan. Ootte vauvan kanssa siinä vaiheessa, että jokainen viikko on paaaaljon eteenpäin. Varmasti pitkästyttävää olla vuodelevossa, mutta mitäpä sitä ei äitinä lapsensa eteen olisi valmis tekemään. Onhan toi oma taival ollut kivikkoinen, mutta se, että olen kuitenkin äiti❤ kantaa paljosta yli. Vaikken kyllä voi sanoa, että tää lapsettomuuden tuska olisi ollut tytön syntymän jälkeen ainakaan helpompaa, se on erilaista, mutta nyt tietää niin konkreettisesti sen, mitä menettää kun viivat tai vähän pidemmälle ehtineen raskauden menettää. Mutta, ei tää matka tälle puolen oo meille kenelläkään ollut helppo. Oon nyt sulkenut ajatuksista kaiken muun paitsi tämän päivän. Yritän jatkaa tällä samalla ajattelutavalla eteenkin päin. Onnistunkohan kuitenkaan, mutta yritän. Huomenna on kaksi viikkoa siirrosta. Digipäivä siis.

MyMa, Kiitos tsempeistä❤ En oo viikkoja laskenut, mutta olisko nopeesti räknättynä 4+2 huhhuh, oispa jo ykkönen tuossa edessä:rolleyes:
 
Tervetuloa Bridge, Hope ja Siida! Tässähän tuntee itse olevansa jo pitkällä, kun saa luovuttaa hännänhuipun paikan eteenpäin (y) Samalla paljon onnea Emmiinalle ja Kesäheinälle tsemppiä lepäilyyn!

Omia etappeja: viikon päästä neuvolalääkäri, kuukauden päästä (vasta…) rakenneultra. Viime viikolla kävin tokalla neuvolakäynnillä ja nyt oli sijaisen tilalla ”oma täti” – ja voi mikä onni, ihan mahtava tyyppi. Sydänäänten kuuntelu oli ohjelmassa, eikä niitä saatu kuulumaan, vaikka laite kyllä näytti lukemaa 160 lyöntiä minuutissa, joka ei minunkaan voinut olla ;)

En säikähtänyt, koska olin juuri edellisenä päivänä kotona kuunnellut, mutta terkka ilmoitti napakasti, että hän ei halua lähettää minua töihin epävarman tilanteen kanssa. Kävi sitten kurkkaamassa lääkärin huoneeseen ja ilmoitti, että kun siellä tulee asiakkaan vaihto, me käymme kurkkaamassa ultralla siinä välissä. Ja siellähän meidän pikkuinen viuhtoi menemään ja sydän pompotti 160:n tahtia <3 Ja kuulemma milloin tahansa, jos itseäkin huolestuttaa, voi neuvolassa käydä tuollaisessa pikatsekissä. Ihan parasta!

Perhevalmennusajatkin jo saatiin tammikuulle. Meidät lasketaan ensisynnyttäjiksi, kun lapsi on miehelle eka ja mun esikoisen syntymästä on jo niin kauan. Hyvä juttu meidän kummankin mielestä.

Vaaka näytti +5 kg verrattuna alkukesään… Omasta mielestä aika järkyttävä lukema, mutta terkan mielestä ihan ok, kun ylimääräisiä kiloja ei ennen raskautta ollut. Edelleen kyllä mahdun samoihin farkkuihin kuin elokuun alussa (ostin silloin kahdet kokoa normaalia isommat, kun tykkään aika kapeasta mallista), mutta liiveissä on pitänyt siirtyä isompiin ja vyössä siirryin taas eilen seuraavaan reikään. Viikonloppuna pidin ainoita omistamiani äitiysfarkkuja ja olivat kyllä ihanat, mutta hiukan vielä valuvat, kun mahaa ei ole tarpeeksi.

Hankinnoista: Me saadaan miehen isän aikoinaan rakentama ensisänky, joten sillä pärjäillään varmaan ainakin ensimmäiset 4 kuukautta. Siinä on pyörät alla, joten voi halutessa rullailla makkarista muuallekin. Jotenkin myös ihana ajatus, että sängyllä on historia perheessä (tulevilla enoilla ja tädeillä ja serkuilla), vaikka mies ei siinä olekaan itse nukkunut.

Saatiin samalla sänkyä viimeiseltä käyttäjältä varaillessa tiedustelu, että tarvitaanko pojan vaatteita. Tuli samalla avattua keskustelu sukupuolen selvittämisestä keskenämme. Itse olen kahden vaiheilla, haluaisinko tietää vai pitää salaisuutena loppuun asti, ja mies vielä miettii omaa kantaansa.

Töistä pois jäämisen aikatauluakin olen jo näin hyvissä ajoin miettinyt, kun on hiukan motivaatio-ongelmia nykytyössä. Jos pidän talvilomaviikon ja jään siihen perään äitiysvapaalle Kelan laskurin mukaisena päivänä, niin aamukammassa on tasan 4 kuukautta jäljellä (miinus yksi pitämätön lomaviikko, jonka jaan ensi viikolle ja joulun välipäiville).

Kaiken varalta ajattelin myös jutella esimiehelle viimeistään marraskuussa, riippuen miten maha alkaa näkyä, jotta tarvittavat järjestelyt saadaan ajoissa tehtyä ja mahdollinen aiemminkin jääminen onnistuu ilman stressiä. Meillä on kaksi jäämässä mua ennen ja sijaistukset on hoidettu hyvin ennakoiden, joten samoin odotan hoituvan.

MyMa: Taisin lopulta nähdä vauvaunta kolmena yönä peräkkäin ja yksi unista oli mullakin imetykseen liittyvä. Siinä kaipailin liivinsuojia, kun rintsikat kastuivat runsaan maidontulon seurauksena :LOL: Ihania unia, joita mieluusti katselisin vaikka joka yö!

Xienna 16+1
 
Xienna, sielläkin on jo rakenneultra seuraava etappi, huikeeta!! Ihana on kyllä sun terkka❤
Voi että tuntuu hyvältä toi Salen ja Jennin vauvauutinen! Tuntuu että samalla tuli kasvot myös lapsettomuudelle. Onhan toki julkkiksia, jotka kertoneet avoimesti hoidoista, mutta joka tapauksessa aivan huikeen ihana juttu. Oon usein ajatellut Jenniä, että paljosta on joutunut luopumaan, jos apsihaaveesta on asemansa vuoksi luopunut. Sale kuitenkin iäkäs ja omat lapset isoja, eikä välttämättä hinkua vauva-arkeen, mutta iso sydän hänellä, kun Jennille suo mahdollisuuden äitiyteen.
No, tämä hempeily sikseen;), tänään on kaksi viikkoa siirrosta. Digi sanoi 2-3viikkoa, sama kuin muutama päivä sitten. Apteekin ultra testiin tasavahvat viivat ja pc antaa jo testiviivaksi vahvempaa ku kontrolli....Kai minä voin edes vähän vapaammin hengittää. Selkäsärky helpottanut eilisestä, edelleen.on.kipeö, mutta eilen kipu oli tosi kovaa ei meinannut päästä käveleen jos vähän kauemmin istuin paikallaan. Kylmä, kylmä, kylmä lähes ympäri vuorokauden, nälkä tulee helposti, varsinkin iltaisin. Pahoinvointia ei ole yhtään, mikä kyllä vähän huolettaa, tosin tytöltäkin se alkoi pikkuhiljaa vasta viikolla 7voimistua, mutta oli sit .lievänä jo aiemmin. Maha ollu tosi kivuton ja oireeton, mutta tuolla alapäässä tuntunut jo monta päivää ihme paineentunnetta/lievää jomotusta....jossain häntäluun ympärillä:LOL:, en osaa selittää :whistle::D mutta hämärän tuntoinen joka tapauksessa. Välillä miettiny, että missähän se alkio kasvaakaan :cautious:
 
Moi kaikki, täällä yksi varhaisultran odotttelija tuolta toisen ketjun plussa-aallosta. Kaksi km takana, eli ei järin suurta luottoa ole onnistumiseen. Torstaina ultra ja kyllä se vaan lähestyessään hirvittää koko ajan kovemmin, vaikka uteliaisuuskin on huipussaan. Mitään vuotoja ei ole tullut, oireita on, mutta tiedän kokemuksesta ettei se vielä mitään tarkoita. Koitan pysyä järjissäni vielä pari päivää...

Bridgelle ja Kesäheinälle erityistsempit!!

T. Salama 6+4
 
Ootte niin paljon jutellu, että en osaa kaikille vastailla :)

Tervetuloa uusille ja onnea :love: kiva saada uutta porukkaa!

Perhehuone olis kyllä ihana, mutta ei tälläkään kertaa mahdollinen kun miehen pitäis olla siellä koko ajan. Toisaalta odotan, että ensinnäkin saisin vauvan heti syliin ja pääsis ihan normaalille osastolle.

Mulla oli tänään se sype käynti ja rakenneultra. Sypekäynnistä en tiiä oliko kuinka hyvä. Käytiin synnytys läpi, kätilön mukaan en vaikuta ahdistuneelta pojan synnytyksestä o_O en tiiä miltä mun pitäs sitten näyttää, kun en muutenkaan tuntemattomilla tai tutuillekkaan tunteita hirveesti näytä.

Ultrassa kaikki ok ja ei hirveen epäselväks jääny, että poika siellä taas on :love: sydäntä joutu pitkään kattomaan ja vaihtelin asentoa puolelta toiselle, kun jäi kylkiluiden taakse ja näkyvyys ei ollu niin hyvä. No mutta rakenteet näytti hyvältä ja koko vastasi ihan viikkoja :) ei kertonu miltä kohdunkaula näyttää, mut mun mielestä sen ultras ja eiköhän se sillon ole ok. Seuraavan käynnin sain rv 28.

Caro ja poitsu nro.2, 20+2
 
Tervetuloa kaikille uusile, myös Siidalle, SalamaT:lle ja Heliokselle! :) Aivan mahtava plussa-aalto nyt meneillään. (y)(y) Bridge, mikä tilanne siellä, kävitkö ultrassa? Tuo varhaisultran odottelu on kyllä piinaavaa, mutta sydämestäni toivon teille kaikille hyviä uutisia. Mulle lääkäri vakuutteli, että jos varhaisultrassa näkyy vahva syke ja alkion koko vastaa viikkoja niin keskenmenon riski on sen jälkeen jo varsin pieni.

Caro, ihania uutisia siellä, hienoa et kaikki oli rakenneultrassa hyvin. :love: Onnea poikalupauksesta!

Kesis, miten siellä menee, pääsitkö jo kotiin lepäilemään? Ei tosiaan ole helppo ollut teidän taival, mutta jospa tilanne nyt saataisiin rauhoittumaan ja saisit vielä nauttia vatsan kasvattelusta monen monta viikkoa!

Xienna, hienoa et sielläkin on kaikki hyvin ja pääsit vielä ultrassa tsekkaamaan tilanteen. :) Ei taida ihan joka puolella olla tuollaisia palveluita saatavilla!

ON: Täällä äitiysloman eka päivä, huomenna varmaan vaunuostoksille. Aika huikea fiilis! :love:

Roxanne 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja MyMa
Täällä on porukkaa sadellut lisää, hienoa! Tervetuloa remmiin kaikki uudet ja tsemppiä niille jotka vielä varovaisesti piinailevat:)(y)

@Kesäheinä-78 mikä tilanne? Oot ollut ajatuksissa! Tuosta sairauspvärahasta sanoisin, että kun ä-rahan voi laskea edellisten vahvistettujen verotietojen (=2015) perusteella niin jos olit siten ajatellut toimia muutenkin, niin sittenhän ei ole väliä mitä tässä ennen ä-lomaa teet? Vai onko yrittäjällä tässä joku eri systeemi? Itse olen järjestelmän tasapuolisuuden ehdoton kannattaja ja kun yrittäjänä maksat myös sv-maksuja niin ilman muuta ne kannattaa käyttää... Kuten varmasti aiotkin, siis jos asia nyt menee näin, kela se ei aina toimi ihan kuten järjellä ajattelee:ROFLMAO:

@Xienna mulla on paino noussut 10kg  mutta en silti näytä yhtään plösöltä, päin vastoin tuntuu että kaikki on mennyt mahaan ja tisseihin. Viimeiseen n. 3 vkoon maha ei ole juuri kasvanut ulospäin, vaan löllöys on hävinnyt ja maha alkaa olla pinkeä. Eka kerta elämässä kun ei ole makkaraa vyötäröllä:ROFLMAO: Nlassa lääkäri tai th ei sanonut mitään kun asiasta kysyin.

@Caro87 ihanaa kun sait rakenneultrasta hyviä uutisia!:love::love: Onko yhtään parempi yleisfiilis nyt? Vaikka sulla varmaan ne edelliset kokemukset vielä varjostaa mieltä(n) Ja ei kai sitä kaikki semmoiseen euforiaan siirry, eikä tarvikaan. Kiva kuitenkin että kaikki näytti hyvältä, ja poikalupauksesta erityissympatia ;) Mitä muuten se sype-käynti (ihme jos arvio oli tuollainen), johtaako se niinkun johonkin? Eli kun kätilö arvioi sut nyt noin, niin muuttaako se jotain käytännön etenemisessä, sektioon oot edelleen menossa kuitenkin? 

Mites @Bridge, ootko yhtään hullua hurskaampi, kävitkö ultrassa?

Kävin eilen omalla klinikalla viemässä leipomuksia ja syksyisen kiitoskortin, nyt kun on puolenvälin paremmalla puolella niin halusin heitä jotenkin muistaa :love: Siellä omahoitaja halaili ja pillahti poruun kun kerroin että kaikki hyvin ja poika tulossa:LOL::cry::rolleyes: Vaikka hoidossa oleminen periaatteessa oli kamalaa, niin klinikalle itsessään menin aina hyvillä mielin. Nyt varsinkin tietysti, kun on jo suurin taival takana :rolleyes:

Aamuromaanin kirjoitti MyMa 21+3 
 
Kiitoksia tsempeistä ja huolenpidosta! Täällä ollaan edelleen sairaalassa, eikä ole näköpiirissä että olisin pääsemässä ihan heti kotiin. Saan edelleen supistuksenestolääkkeitä, joiden aikana ei kotiuteta, koska niitä annetaan vain valvotuissa oloissa.

Eilen saatiin sentään hyviä väliuutisia, eli lääkärintarkastuksessa kävi ilmi, että kohdunsuun tilanne ei ole pahentunut vaan pysynyt ennallaan. Lepohoito siis tepsii, eli sillä jatketaan. Edelleen mennään päivä kerrallaan, mutta juuri nyt ei näytä siltä, että vauva olisi syntymässä ihan näinä päivinä. Huojentavaa :love:.

Vauva voi onneksi tosi hyvin! Hän liikkuu vilkkaasti pitkin päivää ja päivittäin otettavat sydänkäyrät on näyttäneet joka päivä tosi hyviltä. Tänään sydänkäyrässä kuului hikka! Olen ehkä tuntenut hikan kerran aikaisemmin :love:.

MyMa mä oon hakenut ä-päivärahoja 6 kk tulojen mukaan ja siksi mietin, että vaikka päätös päivärahasta on jo tehty, voiko se muuttua, jos sen 6 kk:n aikana saakin sairauspäivärahaa. Luultavasti ei, koska ä-päiväraha lasketaan yel-vakuutuksen mukaan, jota kuitenkin maksan normaalisti. Mutta selvitän tän Kelasta. Joka tapauksessa nää on vain raha-asioita, jotka selviää kyllä.

Sanonpa muuten vain, että onneksi ehdittiin hankkia se vauvavakuutus ennen tätä käännettä! Ymmärtääkseni se korvaa nyt myös tämän raskaudenaikaisen hoidon.

Mulla ei ole paino noussut kuin vissiin kilon, pari, mutta koska vauva kasvaa täysin käyrillä, terkkari oli sitä mieltä ettei haittaa mitään. Vauva ottaa kyllä omansa :D.

Ihanaa että palstalle on tullut paljon uusia! Tervetuloa myös helios ja SalamaT. Bridgen kuulumisia mäkin odottelen.

Kesis 29+5 (taas yks päivä lisää mittarissa!)
 
Viimeksi muokattu:
Mää oon nyt ihan varma, ettei kaikki oo kunnossa. Viivat on ollu koko ajan vahvoja ja se ei oo huolestuttamut, tissit kipeät, kohtukin hiukan tullut ulospäin, mutta tämä.jäötävä selkäsärky on kestänyt jo neljättä päivää. Eikai tää voi olla normaalia, ettei pysty oikeen istumaan, kun ei tahdo päästä ylös. Mahakipuja ei ole, eikä oikein mitäön tuntemuksia siellä suunnalla, mutta tää selkäkipu huolettaa ja se, ettei oo yhtään huonoa oloa. Tää menee kuitenkin taas päin peetä tää juttu:cry: Anteeksi tällanen postaus, mutta meinaa olla aika itkunen olo.
 
@Siida äläs nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Sulla on jo kokemusta takana paljon ja vaikutat hyvin tuntevan oman kroppasi, mutta tsemppaan silti:

-Jos tikut näyttävät vahvaa viivaa niin hcg on korkealla >olet raskaana.

-Mahakipua ja pahoinvointia ei todellakaan välttämättä ole kaikilla. 70-80% kokee pahoinvointia, eli 20-30% EI koe. Tästä ei voi päätellä mitään. Lisäksi sulla on silti muita raskausoireita (rinnat, kohtu)

-Ei voida suoraan sanoa että selkäkipusi ensinnäkään a) johtuisi raskaudesta ollenkaan b) johtuisi kesken menneestä raskaudesta. Mehän emme tätä voi nyt mistään selvittää mutta vaikka aina on taipumus ajatella sitä pahinta, niin ihan yhtä lailla voi olla että selkäkipusi kyllä johtuu raskautumisesta, mutta jollain muulla tavalla. Miten alkion pois tuleminen spesifisti saisi selkäsi noin särkemään?

Tai jokin ihan muu syy, voisiko olla esim. jännityksen vuoksi monta huonosti nukuttua yötä?

Ikinä ei haluaisi uskoa monesti terveydenhuollossakin tarjottua selitystä, että se syy ei ehkä olekaan se mitä itse ajatteli. Esim. Olen itse tiukasti kieltänyt karmean ihottuman aiheutuneen stressistä ja päänahan kutinan aiheutuneen liiasta tukan pesemisestä, mutta niin vain lopuksi oli pakko tunnustaa että molemmat olivat totta.. Tämä näin anekdoottina.

Tämä ei sua nyt lohduta, mutta yritä antaa ajan vähän kulua, niin syytkin kyllä selviävät (suuntaan tai toiseen) :)

MyMa
 
Ihan pikaisesti vain päivitys. Tänään tuli jo vuotoa, joten menin ultraan. Alkio oli edelleen omalla paikalla, sydän sykki ja kokokin vastas 6+5. Kohdunkaula vuotelee, nyt siis vuodelepoa kotona. Kesis, mitä juttuja sinä puuhaat siellä sairaalassa? Vähän on tylsää vain maata. Kiitos tsempeistä! Antaa toivoa samanlaiset kokemukset. Rauhassa odottelen vuotojen loppumista, jospa ne olis ohi viikolla 8, kuten sulla. Tämä mahakipu on hieman outo. Ehkä alkio siellä muokkaa mun sisusta, joka tuntuu lievästi. Yritän ajatella niin.
Salama, mietin sua tuossa tällä viikolla, oli kiva yllätys nähdä sinut täällä :) ollaan samoilla päivillä. Onnea ultraan, hyvin se menee.
Siida nyt rauhottuu, jos ei kunnon vuotoa, ei hätää. Milloin ajattelit ultraan?
Hyvä lukea mukavia uutisia, kuten MyMalla, Xiennalla, Roxannella ja Carolla on kaikki hyvin. Kiitos tsempeistä.
Heliokselle myös onnea ultraan.
 
Kiitos lohduttavista sanoista, tää pahoinvoinnin puuttuminen huolettaa siksi, koska eka km: a ennen oli todella kovaa pahoinvointia alusta saakka. Tyttöä odottaessa oli myös suhteellisen kovaa pahoinvointia viikolle 25 ja oksentelin paljon, toissa keväisessä km:ssa oli lievää pahoinvointia alusta.saakka. nyt ei oo ollu vielä yhtään. Aina sitä vertaa hiatoriaan näitä tuntemuksia, kun on monta kokemusta taustalla. Tiiä, että pahoinnilla on vielä hyvin aikaa ehtiä mun luo, ja että mulla on ollut selkäsärkyä hetkittäin muissakin raskauksissa, mutta ei koskaan näin pahaa. Mulla särkee lievästi selkää aina menkkojen aikaan, ja tää alkoi suurinpiirtein silloin kun olis menkkojen kuulunut tulla....oisko ollu perjantaina. Kipu on mennyt päivien kuluessa pahemmaksi...eilen oli hiukan helpompaa, mutta tänään taas todella hankala päivä. Ja noi viivojen vahvuudet on kertoneet sen, että tuskin tästä kemiallista raskautta enää tulee, mutta liian monta epäonnistumista on muistissa.

Bridge, ihanaa kun pikkuinen voi hyvin❤ Varmasti on sullakin ollut huolta kerrakseen. Vuodot on niin yleisiä, mutta mun kohdalla se on kyllä ana olluti huono merkki. Nyt ei sentään vielä ole ollut mitään vuotoa.

Kesikselle paljon kärsivällisyyttä vuodelepoon. Aivan mahtavaa, ettei tilanne oo pahentunut.

Yritän rauhoittua ja hengittää....
 
Siida ota vielä ihan rauhassa. EIhän sulla ole vielä keho ehtinyt kehittää kaikkia oireita, kun plussasit vasta ;)

Jos sulla on ne tuplat kyydissä, niin mitä jos siitä aiheutuu sulle erilaiset oireet tällä kertaa? :) Joka tapauksessa raskaus on vielä niin alussa, että ei kannata liikaa manailla tummia pilviä taivaille.

Mulla pahoinvointi ilmaantui vasta pari viikkoa plussasta, joten ehdit hyvin vielä saada senkin ihanuuden (mä voisin oikeastaan alkaa lähettää tätä ärsyttää etovaa oloa sun suuntaan, mulle alkaa riittää jo) :D
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 18.10.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...22.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 24.12.2017
Voikukka
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 26.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.1.2018
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 16.1.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... ?
Bridge ... 5.ICSI jälk.lahjasolu ... ensimmäinen ... ?
Siida....3.ICSI/1.PAS...toinen...?
SalamaT...3.IVF/2.PAS...??......??



Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kesk. km)




Maaliin päässeet (y)

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 2.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 39+3 ... 10.11.2016
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 38+4 ... 10.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1 ... 17.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0 ... 21.11.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0 ... 14.12.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2 ... 19.12.2016
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1 ... 31.12.2017
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.


@HELIOS En vielä lisännut sua listalle, kun sanoit että et ihan vielä tule "virallisesti" tänne. Laitetaan, kun haluat :) @Siida ja @SalamaT , kaivelin teidän tietoja tuolta hoitoketjusta. Ilmoittakaa, jos on virheitä.
 
Viimeksi muokattu:
MyMa, muuten tiedot täsmää, mutta 3.icsistä on nämä siirretyt pas alkiot. Tuoresiirtoa ei tehty.

Helios, tiedän, se pahoinvointi ehtii tulla ja lähetä se vain tänne, kaikki viheliäisetkin oireet otan nyt avosylin vastaan❤ Normikierrossahan mulla oksettaa pari päivää ennen menkkoja, plussatessa yleensä heti alkaa lievänä kun hcg vähänkin nousee. Siksi tää mut epäilyttää kovin, ja repäisykipujen kanssa ollu sama juttu, että niistä oon tienny pienetkin yritykset ku ne on tullu heti, mutta nyt ei oo niitäkään ollu ku yhtenä yönä yksi ainoa. Varhaisultra on joskus sitte, en edes mieti koko ultraa vielä. Sanoin miehelle äsken, että usko onnistumiseen on 5 % ja joka viikosta, jonka tämä jatkuu, se nousee 5% lisää!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helios... ja MyMa
MyMa, kyllähän se taas hetkeks helpotti kun tietää, että kaikki mitä näkee oli ok. Ja kun seuraava käynti on jo rv.28. Ei sillä kätilön mielipiteellä ole väliä, mua vaan ärsyttää että mun yleisilmeen perusteella tehdään olettamuksia miten hyvin oon pojan syntymästä toipunu. Synnytyksen jälki tarkastuksessakin lukee, että " äiti on hyvin toipunut henkisesti synnytyksestä" vaikka mitään sellasta en ole sanonu. Tuolla vähän tuntuu muutenkin välillä että vähätellään lääkärin osuutta asiaan ja toitotetaan vaan sitä kuinka suuri ylläri oli missä kunnossa poika synty. No mut tää lääkäri mikä nyt on ollu nt ultrassa ja rakenneultrassa nii ottaa kyllå vakavasti mun pelot tässä raskaudessa. Ihana ele toi kortti :) minäki mietin jo pojan raskausaikana, että laittasin kortin kun poika syntyy polille mut ei sit yllättäen ollu fiilistä synnytyksen jälkeen. Nyt vois olla kiva, kun kaks lasta saivat meille aikaseks :)

Bridgelle tsemppiä vuoteluun! Kuten sanottu on suuri osa tainnu vuodella täällä enemmän tai vähemmän. Vaikka se ei omassa tilanteessa hirveesti lohduta.

Siida, mulla oli aika alkuraskaudessa selkäkipua pari päivää mitä ei oo ollu aikasemmin. Sellasta etten voinu kun maata sohvalla kyljellään, liikkuessa paheni. Minäki mietin keskenmenoa. Niin ja mulla esikoisesta pahoinvointi alko vasta joskus rv8, tästä toisesta taas aika pian ja oli tosi pahana. Että kyllä se voi vaihdella vaikka ynmärrän kokemuksiesi mukaan että olet huolissaan.

Kesikselle jaksamisia makoiluun! Joka päivä on eteenpäin :)

Caro ja 20+4
 
Pikapäivitys, syke löytyi <3 Vähän se oli ilmeisesti pieni, 6mm joka vastaisi 6+1 ja hedelmöittymisen mukaan laskettuna 6+6 menossa. Sanoi, että mittaaminen välillä haastavaa kun ei sitä joka suunnasta pääse näkemään, kehotti uuteen ultraan parin viikon päästä. Kävin siis nyt kotikaupungin yksityisellä, menen parin viikon päästä sit taas omalle klinikalle intralipid-tippaan ja samalla ultraan. Ei tää jännitys tähän vielä todellakaan päättynyt... Onko kellään kokemuksia samanlaisesta?
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
HOITOTILASTO

Olipa kerran töissä tylsää, joten tein pientä tilastoa tämän ketjun ihmisten raskauksista sun muista... Tarkistin monta kertaa, mutta virhetulkintaa syntyy hieman siitä, että en poistanut ihmisiä, jotka ovat listalla kaksi kertaa. Eli jokainen "potilastapaus" on listalla omansa, vaikka sama nimimerkki olisikin kaksi kertaa listalla.

Eli esim. jos olet keskenmenolistalla kerran ja plussanneiden listalla kerran, niin molemmat olen laskenut omaksi "tapaukseksi", vaikka kyseessä on sama henkilö. Tämä tosin on aika pieni ilmiö, vain muutama teistä on kahteen kertaan, joten varsin lähellä totuutta ollaan :)

Poimintoja: 72% ketjussa olleissa raskaus on jatkunut (lapsi syntynyt/nyt raskaana) ja keskenmenoja on 28%:lla ketjuun tulleista. Näihin lukuihin toki vaikuttaa tosi paljon esim. se, että ketjuun tullaan hyvin eri aikaan (toiset plussan jälkeen, toiset ultran jälkeen ym). Keskimäärin tässä ketjussa olleilla IVF/ICSI-hoitokierroksia oli 2,2, raskaana nyt olevilla 2,8. En laskenut siirtojen määrää erikseen, koska niiden ilmoittamisissa tuo meidän listaus ei varmaan ole ihan yhdenmukainen, ja siellä on aika paljon aukkoja. Meidän otos on aika pieni joten nämä tulokset eivät ole yleistettävissä väestöön, lähinnä kiinnostavuuden vuoksi meille täällä jutteleville :)

Toivottavasti tämä on teistä yhtä kiinnostavaa tietoa kuin minusta! :D



Kertokaa jos ei linkki avaudu!

MyMa 21+4
 

Yhteistyössä