~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Kesäheinä-78 kyselit liikkeistä. Mulla tuntuu liikkeet jo tosi selkeästi, ne voimistuu viikko viikolta. En tiedä missä istukka on vauvaan nähden, np-ultrassa sanottiin vaan että "istukka vie tässä kohtaa raskautta vielä ison tilan kohdusta" ja neuvolassa viimeksi lääkäri sanoi vaan että se on "hyvin". Että muuten ei hajuakaan sijainnista :giggle: Potkut tuntuu mulla eniten tossa viitisen senttiä navan alla, usein tosi pinnassa. Viime aikoina useammin kuitenkin tosi alhaalla, ihan tuolla pohjalla ja se on vähän syvemmällä sitten. Joskus iltaisin liikkeet on niin muksauttelevia että ei meinaa heti tulla uni silmään. Mutta jos istukka on edessä niin se varmaan vaimentaa todella paljon, sullakin Kesis noilla vkoilla istukka on jo aika iso.

Kaikki teidän isyyspakkausjutut kuulostaa ihanilta, mun mies vaan ei ole yhtään sen tyylinen että välittäisi semmoisesta, joten taidan jättää väliin. Jotain push presentiä se itse mulle on kuitenkin alkanut jo väkertää, saa nähdä mitä sieltä tulee. Sanoin jo etukäteen että timanttisormus olis kiva :LOL::LOL:

Missä vaiheessa muilla on tullut harkkasupistuksia? @Caro87 en mä jotenkin tajunnutkaan että niitä voisi jo olla, luulin että ne tulis vasta jossain lähellä synnytystä. Kerran kyllä joskus yli kk sitten (eli tyyliin rv14?) mulla alkoi yhtäkkiä mahaa töissä oikein kunnolla kivistää, ja tuntuikin tosta päältä aika kovalta. Oli tosi ikävä tunne ja piti istua viitisen minuuttia. Mutta olisko voinu olla niin aikaisin jo? Se tais olla kyllä ainoa kerta.

Mulla on muuten rinnanympärys kasvanut ihan hirveästi, vaikka tissit itsessään ei oo mun mielestä mitenkään huikeasti suurentuneet (hieman kyllä). Jouduin ostamaan rintsikoihin semmosen jatkopalan ja se on ihan tapissa, ja siltikin liivit kiristää. Keuhkot on vissiin kasvaneet sitten tai jotain :ROFLMAO:

Huomenna puolivälissä, voi apua!

EDIT:Mites @Mamido??!! Ootko testannut?

MyMa 19+6
 
Mut määrättiin vuodelepoon! :eek: Kävin tänään sype-polilla lääkärin juttusilla ja ultrattaessa kävi ilmi, että vauvan pää on viikkoihin nähden vähän turhan alhaalla ja kohdunkaula oli lyhentynyt 2,3-2,7 (mittaustavasta riippuen) senttiin. Sain kontrolliajan ens viikolle ja kehotuksen pysytellä mahdollisimman paljon vaakatasossa ja ottaa iisisti. Meinasin melkein vähän säikähtää, mutta lääkäri sai onneks vakuutettua, että ei tässä mitään hätää ole. Toki jos tilanne on ens viikolla huonontunut niin joudun ehkä jäämään osastolle seurantaan ja ottamaan vauvan keuhkoja vahvistavan piikin. Mutta nyt vain vaakatasossa.

Hassua sinänsä, koska supistuksia mulla ei tietääkseni ole ollut, vaan vauvan asento vain on sellainen, että pää painaa kohdunkaulaa.

Vauvalla oli onneks kaikki muuten hyvin, koko oli keskikäyrällä ja istukat ja virtaukset ja veden määrä oli kaikki hyvät. Ja liikkeitäkin on tuntunut taas ihan reilusti. :love:

Yllättäen olen suht rauhallinen ja luotan että kyllä se vauva siellä vielä pysyy ainakin muutaman viikon.

Kesis 28+3 (vika kolmannes!)
 
Kesäheinä, hui! Mistäs tuotakaan olis tienny jos et siellä sypellä olis käyny. Oisko tässä lähiaikoina ollu tulossa lääkärikäyntiä? En yhtään muista miten käynnit menee loppuraskaudessa. Mulla poika oli jo rakenneultrasta lähtien kans pääalaspäin ja vaikka harkkasupistuksia oli runsaasti ei mitään kohdunkaulalle tapahtunut ennenkun synnytys alko. Toi on mun pelko että kävis tässä raskaudessa kun menis meillä elämä tosi vaikeeks jos vuodelepoon joutusin. No mut nyt vaan sitten lepoa ja onneksi sulla kuitenkin sinällään ihan hyvät viikot että jos joitakin viikkoja pääsisit eteenpäin niin vauvan tilanne hyvä. Tuskin sulla ainakaa yliajalle menee :D

Myma, joo eihän niitä kaikille tule selvästi edes mutta ihan normaalia että alkavat jo näillä main. Jossain oli että keskimäärin rv 20 alkavat. Mulla ehkä eilen oli yksi mutta ei niin selvä ollu kun pojalta sillon jo tässä vaiheessa.

Mulla meinaa selkä sanoo ittensä irti jo nyt :( lenkillä lyllertäessä tuli ihan olo että olisin jo paljon pidemmällä. Paljon rasittuu kun poikaa pitää nostella ja syöttää sylissä yms kannella pitkin päivää. Vähän huolettaa miten jaksan loppuun asti.

Caro ja 19+2
 
Kesis, mulla kävi noin molemmissa raskauksissa, kummallakin kerralla tosin supisteli ihan hirveesti 14 viikolta lähtien ja kohdunkaula lyheni pariin senttiin ja kummallakin kerralla olin eka vuodelevossa sitten saikulla koko keskiraskauden. 30 viikon jälkeen aloin pikkuhiljaa liikkua enemmän ja lopussa >34 viikon jälkeen pyöräilin jne. Sitten olinkin viimeiset päivät 4 cm auki olevalla kohdunkaulalla, jossa gynekologin mukaan kalvorakko pullottaa ja kehotti varautumaan yhtäkkiseen lapsiveden menoon ja näin kävikin kesken kävelylenkin, onneksi oli tummat housut ja pimeää :ROFLMAO: Mut mulla on ilmeisesti supistusherkkä kohtu + nopeasti / helposti lyhenevä kohdunkaula. Sullekin voi olla synnytys nopea, mulla on ollut molemmat synnytykset supernopeita, eka kolmisen tuntia, joista väärän tarjonnan vuoksi ponnistusvaihetta reilu tunti, toisessa synnytyksessä kokonaiskesto 1 t 25 min, joista ponnistus 3 min istukka 5 min. Että kannattaa lähteä pikaisesti sairaalaan, minäkin lähin ekalla kerralla heti, vaikka ne käski odottaa vielä kotona. Toisella kerralla en edes soittanut eka kun aavistelin että toinen tulee vielä nopeammin enkä ala vänkäämään puhelimessa kätilön kanssa. Tsemppiä lepoon, nauti, aika kuluu nopeasti ja tylsyyden voi yrittää kääntää positiiviseksi!
 
@Kesäheinä-78 huh, olipa melkoinen ylläri! Mikä onni että sulla oli se sype-käynti, mistä tuommoista muuten voisi mitenkään tietää jollei oireita ole...! Miten nuo tilanteet oikein etenee, että ootko nyt jonkun X ajan levossa ja sitten tilanne vaan (toivottavasti) palaa normaaliksi, niin kuin Tupsulilla? Mutta onni tosiaan että oot jo noin pitkällä(y) Vaikka toivotaan että se pallero siellä vielä viihtyisi tietenkin!

@Caro87 voi tylsyys, jos alkaa nyt jo selkä krempata Oliko sulla ekassa raskaudessa selkävaivoja? Sulla on kuitenkin aika lähekkäin nyt nämä raskaudet niin sekin varmaan kyllä vaikuttaa aika paljon, että ei ole ehtinyt lihakset ja muut kudokset ehkä niin palautuakaan. Vaikka en toki tiedä kuinka tikissä sä olet ;):LOL:

Mulla oli tänään rakenneultra ja kaikki oli hienosti! :rolleyes: Vauva vastasi hyvin vkoja, joskin pää oli muutaman päivän edellä ;) Istukka oli takaseinässä ja hieman lähellä kohdunsuuta, minkä vuoksi kontrolli vielä rv28. Sanoi kuitenkin että istukka aina nousee ylöspäin kohdun kasvaessa eikä nyt mitään syytä huoleen, mutta kontrolloidaan kuitenkin. Kiva kun saa ylimääräisen ultran ainakin :)

Niin ja kysyttiin lopuksi sukupuolta, ja poika siellä olisi tulossa:love::love:

Uskomaton fiilis kun on nyt päässyt yli puolenvälin!

MyMa 20+2
 
MyMa, ai ihanaa sulla oli se tänään! Pienet pojat on parhaita vaikka olishan se tyttökin ollut ihan jees ;) ei ollu tämmösiä kipuja sillon. Ja sillon olin tosi hyvässä kunnossa, lenkkeilin viimeiseen asti vaikka ei mitään hurjia lenkkejä ollukkaan. Nyt en oo ollu lähelläkään siinä kunnossa :D et varmaan se vaikuttaa ja lyhyt väli raskauksissa sekä pojan hoidon rasittavuus.

Mun pitää tiistaihin jännätä vielä rakenneultraan!

Caro ja 19+2, taisin viimeksi olla päivän edellä laskuissa :D
 
No sanokaas muuta! En tiedä olisiko tätä huomattu jos ei olisi sattunut olemaan tota sype-lääkäriaikaa. Mitään erityisiä oireita ei tosiaan ole ollut, paitsi vatsakipuja (joita on ollut ihan plussatestistä asti, enkä tiedä vieläkään liittyvätkö tähän mitenkään) ja vauvan liikkeitä on tuntunut aika alhaalla (mutta miten siitäkään osaisi mitään epäillä). Mutta onneksi huomattiin nyt niin pääsin ajoissa lepoon. Lääkäri sanoi ettei olisi välttämättä huolestunut kohdunkaulan pituudesta, ellei se olisi lyhentynyt niin paljon lyhyessä ajassa. Nyt se oli siis 2,3-2,7 ja rakenneultrassa rv 25+6 vielä 3,9. Nyt mut on määrätty lepoon viikoksi ja sitten katsotaan tilanne uudelleen. Toivotaan tietysti että se on joko pysynyt ennallaan tai jopa parantunut, mutta jos kohdunkaula on lyhentynyt entisestään, saatan joutua osastolle. Hurjaa. Mutta onneksi viikkoja tosiaan on jo aika hyvin kasassa, ja eiköhän tästä nyt päästä vielä ainakin muutama viikko eteenpäin. Tai siis hyvinhän sitä voidaan päästä ihan laskettuun aikaankin asti ja vaikka yliajalle. Mutta nyt levätään. Saa nähdä palaanko töihin enää, vai näinkö sitä alkoi jo äitiysloma.

En tosiaan osaa sanoa onko mulla ollut supistuksia vai ei, sekin on jotenkin jännä, kun kaikki sanoo että ei niitä voi olla huomaamatta.

Tupsuli hyvä kuulla että muilla on ollut vastaavaa ja kaikki on mennyt hyvin. Ei kyllä haittais jos synnytys olis nopea, mutta mieluusti kyllä sitten lähempänä laskettua :D

Ihania rakenneultrakuulumisia MyMalla! Niin se aika juoksee, nyt jo yli puolenvälin :love:

Eka kokonainen lepopäivä takana. Nukuin ysiin, luin kirjaa vuoroin sängyssä vuoroin sohvalla ja otin tunnin päikkärit. Nyt sohvaa ja telkkaria ja jossain vaiheessa nukkumaan. Vielä ei kyllästytä vaan lepo tekee oikeestaan aika hyvää :ROFLMAO:. Tuntemuksia olen tunnustellut normaalia herkemmin, mutta ihan samanlaista tää on kuin tähänkin asti. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono (n)

Kesis 28+4
 
No hui, Kesäheinä, hyvä tosiaan et sulla oli se ylimääräinen ultra missä asia huomattiin! Nyt vaan nautit sit hyvällä omallatunnolla lekottelusta! :D Toivottavasti tilanne korjaantuis (tai ei ainakaan pahentuisi) niin ettet koko loppuraskautta joudu levossa viettämään. Mutta hyvät viikothan sulla jo on, joten ei varmasti hätää vaikka jotain alkaisi tapahtuakin.

MyMalle onnea hienoista ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :love: Carolle myös kovasti onnea tulevaan ultraan. (y) Se oli ainakin mulle sellainen etappi, jonka jälkeen alkoi suhtautua koko raskauteen paljon luottavaisemmin eikä enää stressannut jokaisesta pikkuasiasta.

ON: Muuttokiireiden takia oon nyt ehtinyt palstailla vähän harvemmin, mutta täällä edelleen kaikki hyvin. Eilen oli neuvolakäynti jossa ei kauaa aikaa mennyt, kun todettiin vain, että vauvan sykkeet, hemoglobiini ja verenpaine oli oikein hyvät. :) Paino ei mulla ole edelleenkään noussut kuin viitisen kiloa, mutta terkkari vakuutteli että vauva ottaa kyllä kaiken tarvitsemansa. Maha alkaa jo olla melkoinen keilapallo mutta ihan edessä, ja moni onkin kommentoinut että takaapäin ei edes huomaisi koko raskautta. :rolleyes:

Onko muuten muut täällä kärsineet nenäverenvuodoista? Mulla oli niitä alkuraskaudessakin aina joskus, mutta varsinkin viime päivinä on verenvuotoa ollut melkein päivittäin. Vissiin liakalvot jotenkin herkillä tms.? Olen jo alkanut vältellä meidän valkoista nahkasohvaa kun se vuoto voi holahtaa ihan ylltättäen ja varoittamatta... :oops:

Äippäloman alkuun on enää muutama työpäivä, uskomatonta! :love:

Roxanne 33+6
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@Kesäheinä-78, tsemppiä hirveästi tuon lepojakson kanssa! Varmaan on vähän liikaakin aikaa miettiä tilannetta, mutta yritä olla liikaa stressaamatta. Jos vaan osaat ottaa rennosti niin sen enempää et pysty tekemään. Eiköhän se vauva siellä vielä pysy :) Mä huomasin ainakin tuossa migreenin kourissa viime viikolla, että kun itse oli kipeä niin vauvakin liikkui paljon vähemmän kuin normaalina päivänä. Tiedä sitten johtuiko se kipuilusta vai paikallaan olosta, toisaalta mulla tuntuu liikkeet muutenkin eniten illalla, kun oon rauhassa kotona.

Tuli mieleen tuosta kun sanoit että liikkeet tuntui sulla tosi alhaalla, niin onkohan sillä ylipäätään merkitystä missä ne tuntuu? Tarkoitan siis siksi kun nyt pari päivää mulla tuntunut potkuja tosi alhaallakin, ihan siis että jos sisäkautta tunnustelisi niin sormella varmaan yltäis koskemaan :ROFLMAO: Kuitenkin myös ylhäällä navan yläpuolellakin liikkeitä tuntuu saman päivän aikanakin, ja juuri tosiaan toissapvänä rak.ultrassa kaikki hyvin. Että onko kellekään sanottu koskaan, että niillä alimmilla tuntemuksilla olisi jotain väliä juuri esim. kohdunsuun kannalta?

@Roxanne, ihanaa kun sulla jo äippäloma alkaa!! Nauti siitä ajasta! Ootteko jo ehtineet enemmän ostoksille? ;)

MyMa 20+4
 
Silloin kun mulla poika oli perätilassa niin potkut tuntui alhaalla, myöhemmässä vaiheessa potki kivasti rakkoon. Ja hikka tuntui ylhäällä mahassa. Siitä uskalsin toivoa vauvan kääntyneen raivotarjontaan kun hikka alkoi tuntumaan alamahalla ja joskus rv32 tms neuvolassa vahvistui että oli tosiaan kääntynyt oikein päin.
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Tervehdys... rv 33, enää 4,5 vk vauvan syntymään :ninja:

Meille syntyi 9 koiranpentua viime viikonloppuna...ekat 2 yötä piti kokoajan jonkun vahtia pentuja ja seuraavat 2 yötä kello soi 2h välein..nyt jo uskaltaa nukkua ilman kelloa kun pennut pitää niin kovaa meteliä jos on joku hätä tai "hätä" :LOL:
Viimeyönä sain nukuttua vähän univelkoja pois, sitä edellinen yö meni enemmän ja vähemmän valvoessa kun en saanut nukuttua..

Jalkoja särkee kokoajan, vauvan pää pyörii alakerrassa niin että sattuu eikä mikään asento oo enää mukava nukkua..

Tälläinen valivali viesti :ROFLMAO: mukavaa viikonloppua kaikille :LOL:
 
Tulin to-iltana naikkarin päivystykseen epämääräisten vatsatuntemusten takia ja tälle tielleni jäin :eek:. Tuntemukset osoittautuvat supistuksiksi ja ne olivat ehtineet lyhentää kohdunkulaa edelleen (yli 2 cm jäljellä silti vielä) ja avata kohdunsuuta sormelle. Olen saanut supistuksenestolääkettä ja kaksi vauvan keuhkoja vahvistavaa kortisonipiikkiä ja täällä nyt ollaan seurannassa kunnes pääsen kotiin jatkamaan vuodelepoa. Ilmeisesti tilanne ei ole kovin paha, vaan tässä on ihan mahikset jopa täysiaikaiseen vauvaan, tosi iisisti pitää vain ottaa, ja kuunnella herkästi kaikkea. Pysyis nyt kyydissä vielä edes muutaman viikon! Vaikka onhan tää 29 viikkoakin jo ihan kohtalainen :love:. Sydänkäyriä otetaan kahdesti päivässä ja vauva voi onneksi erinomaisesti :love::love::love:.

Semmosia kuulumisia! Mitäs muilla?
 
Hyvä Kesis kun menit sinne naikkarille, kyllä tuossa tilanteessa kannattaa ehdottoman matalalla kynnyksellä mennä tsekkaamaan tilanne! Hyvä kuitenkin ettei vauva nyt ehkä ihan justiinsa ole vielä maailmaan putkahtamassa. Vaikka eikös noissa tilanteissa jokainen yksittäinen lisäpäiväkin ole aina kotiinpäin?

@Blob melkoista hulinaa teillä siellä koiranpentujen kanssa, onpa harjoitusta tulevaan :LOL: Harmi kun joudut möyrimään vielä yöunien aikanakin, mutta hyvä kun nyt ei kuitenkaan mahassa kipuja ole. Särkeekö sun jalkoja siis jotenkin raskauden takia vai?

Olen tuota hoitoketjua seuraillut (vaikken siellä itse koskaan palstaillutkaan), ja sillä puolella on varsinainen plussa-aalto, sieltä on varmaan pian tänne tulossa porukkaa:)

@Xienna piti jo aiemmin kommentoida että ihana tuo sun uni vauvasta, liikutuin ihan :oops: Näin kans juuri viime yönä unta poikavauvasta, sillä oli vihreä haalari päällä ja imetin ja se oli kyllä niin ihana ja todentuntuinen uni:cry::cry: Ja unessa pojalla oli vielä joku nimikin, vitsit kun en muistanut sitä enää aamulla... Olisi voinut sitten antaa unessa nähdyn nimen kun vauva syntyy :LOL:

Koska muuten olette jääneet/jäätte äitiyslomalle? Mä ajattelin olla 4 vko ennen LA asti töissä, jos vaan olo sallii. Mulla on fyysisesti osittain todella rasittava työ, varsinkin maha tulee aiheuttamaan ongelmia... Mutta oon sitten mieluummin saikulla siitä lopusta, ja jätän äippälomaa sinne loppuun päin sen pari viikkoa.

MyMa 20+6
 
No minäpä siirryn tänne nyt kun sydämen syke on nähty ja jopa kuultu!!
Iän takia omat munasolut ei tuottanut laadukkaita alkiota, joten kävin hakemassa Espanjasta lahja-alkion.
Ootta kaikki jo tosi pitkällä, mutta on mukava lukea (olen jo kurkkinut tänne) kokemuksista. Jospa sieltä toisesta ketjusta muitakin uskaltais tulla tänne. Plussia siellä kyllä on.
Bridge 6+1
 
Bridge, uskaltaisinkohan minäkin tänne.. 7+4 ja perjantaina vahva sydänääni näkyi Nyt sitten saa jännittää seuraavaa etappia. Ihanaa että tässä ketjussakin on paljon porukkaa, antaa toivoa ❤

Ensimmäisen IVF:n tuoreistutus on tämä 7vk ihme, vähän vieläkin epäuskoinen olen, jotta voisko tää onnistua..
 
Heippa kaikki,

Paljon kaikkea on näemmä tapahtunut.

@Kesäheinä-78 , onneksi menit päivystykseen. Teidän pienellä näkyisi olevan jo kova kiire teitä moikkaamaan. Toivottavasti vielä vähän malttaa. :)

@MyMa täällä tarkoitus jäädä äitiyslomalle 5 viikkoa ennen laskettua aikaa. Jotenkin ymmärsin että vaikka olisi jäänyt myöhemmin se ei olisi pidentänyt äitiyslomaa loppupäästä. Voin kyllä täysin olla väärässä. Päädyin kuitenkin ite jäämään jo tuolloin.

@Bridge Paljon onnea plussasta ja tervetuloa!

@Blob aikamoinen hulina, jaksamista ja mahdollisimman hyviä yöunia kaiken keskelle.:sleep:

@Roxanne mulla on viikkoja useampi vähemmän kuin sulla, mutta mulla on melkeen kanssa toi 5 kiloa tullut. Sun määrä kuulostaa oikein kohtuulliselta. Vauva varmasti ottaa mitä tarvitsee vaikkei kilomäärä suuri olisikaan.

Täällä kaikki jees, mitä nyt koko ajan tosi pienenä ollut maha on yhtäkkiä poksahtanut. Ei oo enää ulkopuolisille epäselvää oonko raskaana vai en. En tiedä onko ruokavaliolla osuutensa, täytyy vähän katsoa loppuaika ettei tulisi turhuuksia syötyä - kun eivät tee pienellekään hyvää.

Vähän jännittää kuinka päin vatsassa asetutaan: viimeksi oli poikittain. Toivon että kääntyy koska toiveissa normaali synnytys.

En malttaisi millään odottaa että pääsen tapaamaan pienokaisen. :rolleyes:

Onko muuten kellään tietoa, että miten jos toivoo perhehuonetta, pitääkö toive esittää sairaalaan mennessä vai jo etukäteen?

hyvää viikonloppua kaikille

G, 28+6
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 18.10.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...22.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 24.12.2017
Voikukka
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 26.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.1.2018
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 16.1.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 26.3.2018
#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... ?
Bridge ... 5.ICSI jälk.lahjasolu ... ensimmäinen ... ?

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kesk. km)

Maaliin päässeet (y)

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 2.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 39+3 ... 10.11.2016
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 38+4 ... 10.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1 ... 17.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0 ... 21.11.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0 ... 14.12.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2 ... 19.12.2016
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1 ... 31.12.2017
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää
punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin lämpimästi tervetuloa uusille! :) Mäkin lueskelen edelleen IVF-ketjua ja iloitsen jokaisesta plussasta siellä. Bridgelle erityisen lämpimät onnittelut - pitkään seurannut taivaltasi ja taidettu muutaman kerran piinaillakin samaan aikaan, joten onnistumisesi lämmittää mieltä ihan erityisesti. :love: Lisäilin jo tietojanne tuonne listalle, mutta ilmoitelkaa mieluusti vielä LA:nne jos se on jo tiedossa, ja korjatkaa jos jotain meni väärin.

Kesis, jopas siellä nyt säikytellään. :( Mutta tosi hyvä kun menit päivystykseen ja tilanne huomattiin ajoissa. Toivotaan kovasti, että pikkuinen pysyisi yksiössään vielä hyvän aikaa! Asiantuntevissa käsissä nyt ainakin olet, ja tärkeintä tietysti että vauvalla on kaikki hyvin. :love:

Blobille tsemppiä pentulauman kanssa! Ajoitus tietty aika haastava, mutta harvoinhan nämä jutut menee just niin kuin olisi kätevintä. Toivottavasti saat jatkossa paremmin nukuttua ja kivutkin helpottaa!

MyMa, mulla on kans se käsitys että viimeistään 30 arkipäivää (eli noin 5 viikkoa, lauantait siis lasketaan mukaan) ennen laskettua aikaa pitää äitiysloma aloittaa. Mä aloitan just silloin eli vikana mahdollisena päivänä. Olishan se toisaalta ollut houkutteleva ajatus lomailla jo vähän aikaisemmin, mut sehän sit lyhentäisi äitiyslomaa ja vanhempainrahaa toisesta päästä, ja mieluiten säästän niitä vauvan syntymän jälkeiseen aikaan niin paljon kuin mahdollista. Mulla on kevyt konttorityö, ja ihan hyvin olen jaksanut olla töissä tähän asti. Mutta kyllä nyt on kaikesta huolimatta sellainen olo, että tosi ihanaa aloittaa äippäloma ensi viikolla! :love:

Giraffen, kiva kuulla että sielläkin on kaikki hyvin! Aika myöhään sulla on maha poksahtanut, mä en kyllä olis enää rv20 jälkeen pystynyt tätä palloa peittelemään. :LOL: Mulle sanottiin Naikkarilla, et heti sairaalaan tullessa kannattaa esittää toive perhehuoneesta. Tai kaipa sen toiveen voi aiemminkin esittää, mut sitten h-hetkellähän se vasta tiedetään, miten niitä huoneita on sillä hetkellä saatavilla.

ON: Me ollaan nyt saatu hankintoja hiukkasen eteenpäin: hoitopöytä ja pinnasänky on tilattu Ikeasta. Myös turvakaukalo päädyttiin sit ostamaan, kun sellainen löytyi tuttavapiiristä edullisesti käytettynä. Vaatteitakin saatiin tutulta iso kassillinen, joten niitä ei varmaan tarvita nyt enempää ellei jotain ihan vastustamatonta tule eteen. ;) Mutta kaikenlaista pientä tilpehööriä puuttuu vielä samoin kuin ne pahuksen vaunut! :oops: Voi kun joku vaan kertoisi, mikä olisi meidän tarpeisiin paras malli ja mistä se löytyisi mahdollisimman edullisesti. :D Täytyy nyt toivoa, et pikkuinen ei syntyisi ainakaan kovin paljon ennen laskettua aikaa, jotta ehditään saada kaikki valmiiksi.

Roxanne 34+2
 
Roxannelle pikakommentti: Hulluilla päivillä näyttäis jotkut Britaxin yhdistelmät hintaan 599, tosi edulliset! Me tilattiin aiemmin Britax Go Bigit, joiden hinta oli muistaakseni tonnin hintaan lisävarusteineen, eli toi on oikeesti hyvä hinta, vaikka ei uusin malli oliskaan.

Sairaalassa kaikki hyvin, mut täällä ollaan supistuksen takia seurannassa vielä. Nytpä tiedän miltä supistukset tuntuu :D.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Lämpimästi tervetuloa @#hope ja @Bridge! Ja paljon onnea plussasta ja sykkeen löytymisestä, olette jo pitkän matkan pahimman ohitse :love:(y)

Kiitos Roxu listan päivityksestä, mietinkin että kuinka kaukaa monen sivun takaa sen vielä löytää! Toivottavasti vielä saadaan pidentääkin listaa kohta, kun loput plussa-aallosta rantautuvat tänne :)

Ja siis tosiaan 30 pväähän se äitiysloman viimenen mahdollinen aloitus on, sen oon merkannut kalenteriinkin ja sitä tarkoitin :ROFLMAO: Mä haluaisin kans maksimoida sen vapaan pituuden vauvan syntymän jälkeen, plus mulla on työtehtävät nyt vähän sillee tässä syksyllä että tuo myöhäinen loman aloitus sopii niihinkin paremmin... Mahdollisuus on ainakin periaatteessa saada myös kevyempiä hommia loppuajaksi. Katsotaan :)

@giraffen___ mun pitäis kans miettiä syömisiä vielä entistä tarkemmin. Herkkuja tulee syötyä liian usein ja muutenkin syön tavallista ruokaakin määrällisesti liian paljon:( Oon päässy totuttamaan itseni nyt raskauden aikana siihen, että ei ehdi tuleen kunnolla edes nälkä, kun jo syön. Versus ennen töissä maha huusi ja kurni ennen lounasta... Painoa on tullut nyt n. 9 kg, tosin en ole siitä nyt suuresti huolissani koska lähtötilanne mulla oli normaalipaino ja edelleenkin ne kilot näyttää olevan tuossa mahassa ja tisseissä eikä muualla... Mutta jos söisin vähän maltillisemmin niin ei varmaan painokaan olisi noussut noin paljon. Noh, taas ensi viikolla sitten ruokaremonttia.. ;)

Vaunuista vielä:me ollaan mietitty Britaxin smile 2-yhdistelmiä ja pehmeää vaunukoppaa siihen. Noin kymmentä mallia kiikuteltiin kaupassa, sit vaan pitää jossain välissä päättää että ottaa jonkun koska malleja on miljoona... Meille tärkein kriteeri on siro koko ja kääntyvät etupyörät. Ja noi Smilet saa molemmin päin ja hinta uutena n. 550€ eli tosi jees.

MyMa 21+0
 
Täällä todettiin taas ettei mitään kannatta suunnitella liikaa. Ensi viikolle oli sovittu sektioaika mutta poika päätti eilen että nyt ei enää odotella. Leikattiin siis puoliksi hätä/suunniteltuna. Lapsivedet meni ihan yllättäen kotona. Poika on ihana, sai täydet pisteet ja paino oli 3kg. Äiti ja iskä voi hyvin mutta ihmeissään ja pakahtumaisillaan rakkaudesta :love:
 
Sylikaupalla onnea, Emmiina, ja ihania hetkiä pikkuisen kanssa! :love::love:

Kiitos vaunuvinkistä Keskikselle! :) Tsekkasinkin nuo jo, ja hinta taisi itse asiassa olla 499 € eli tosi edulliset kyllä! Noissa näytti olevan aika pienet etupyörät, mitkä vähän mietityttää, mutta muuten varmasti tosi hyvät ja laadukkaat vaunut - eli saatetaan kyllä hyvinkin päätyä noihin. Mulla kans kääntyvät etupyörät. pieni koko ja ketteryys tärkeitä kriteereitä.
 
Yllätyin positiivisesti! Itse toimenpide nopea ja vauvan sain rinnalle heti salissa, sitten mies lähti hoitamaan vauvaa ja ite heräämään, se oli vähän inhaa kun ei tiennyt mitä pojat touhuaa ja onko kaikki ok. Osastolla olossa eka yö oli ikävä kun ei saanu nostaa vauvaa, nyt toinen yö takana ja tuntu jo paremmalta. Kaiken kaikkiaan ehkä liian pelätty toimenpide?
 
Moi kaikille! Täällähän on moni teistä ihan loppusuoralls tai lapsi jo sylissä. Lämpimät onnittelut❤ Nauttikaa pikkusista❤ Mulla kaikki ihan alussa ja hyvin hyvin epävarmoin fiiliksin tälle puolelle kurkin. Hirveä alaselkäsärky ollut koko viikonlopun ja jatkuu vain. Aiemminkin muistan olleen näin, mutta ei ikinä näin kovaa. Onko teillä kokemuksia tällaisesta!? Tietenkin kaikki huolettaa, mutta yritän olla ajattelematta mitään pettymyksiä. Tissit on kipeät ihan kunnolla, alapäässä ollu ihme jomotuksia, en tiiä aiheuttaako toi iskiastyylinen kipu selässä niitä tuntemuksia, mutta ihme paineentunne ja pieni jomotus oli koko eilisen päivän ja viime yön tuolla häntäluun ja värkin takana:ROFLMAO::LOL: Hahhah, liekkö eniten vikaa korvienvälissä kuitenkin:whistle:
Bridge on aika alkumetreillä, onko muita? Mishala plussasi mun kanssa yhtä aikaa, siirry sinäkin tänne! Jännitetään yhdessä kuinka meidän taival etenee!
 

Yhteistyössä