~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ois kiva tavata kyllä samassa tilanteessa olevia äitejä, ite vaan asun kaukana pääkaupunkiseudulta..

Kesäheinä, juu eihän se aivovaurio sieltä minnekkään lähde. Pojalla on siis liikuntavamma, ei ole helpoimmasta päästä ja vuodet näyttää mitä pystyy itsenäisesti tekemään vai jääkö täysin autettavaksi. Onneksi hänellä on paljon hyviäkin asioita kehityksessä, toivotaan ettei hirveästi tuolla henkisellä puolella olis. Nyt ainakin näyttää hyvältä vaikka toki oppimisen yms kanssa voi tulla vaikeuksia.
 
Caro, ihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin! Olipas ikävää kuulla esikoisen vammasta, mutta hienoa kuitenkin että edistystä on tapahtunut. Toivottavasti takapakkeja ei tule ja kehitys jatkuu niin hyvin kuin se on ikinä mahdollista.

Mäkin olen mielelläni mukana, jos pk-seudulla saadaan järkättyä joku pienen piirin tapaaminen! Mulla kanssa sama tilanne kuin Kesiksellä eli autottomana pääsen helpoiten keskustaan tai jonnekin muualle minne hyvät liikenneyhteydet. Tupsuliakin olisi kiva nähdä, mutta harmi kun asut siellä kaukana!

Niin ja kiitokset täältäkin Mandalalle Kirppanat-vinkistä! Rupesin heti miettimään äiti-vauvajumppia ensi kevääksi. :) Olen ylipäätään ajatellut, että yritän päästä ihmisten ilmoille ja harrastuksiin mahdollisimman pian lapsen syntymän jälkeen. Uskon että se on omalle jaksamiselle ja mielenterveydelle tosi tärkeää. Vaikka periaatteessa viihdynkin hyvin yksin ja kotioloissa, niin kyllä se kodin ulkopuolinen seura vaan kummasti virkistää ja auttaa laittamaan mahdolliset huolet ja ongelmatkin oikeisiin mittasuhteisiin.
 
Heips pitkästä aikaa! Ihana lukea teidän kuulumisia ja onnea käärönsä saaneille ja te "alkutaipaleella" olevat nauttikaa joka hetkestä :) en ite uskonu että miten nopeesti aika kuitenkin menee :)

Vaikka aika menee nopeesti niin nyt se tuntuu matelevan :unsure: viime viikolla pe-la välisen yön valvoin napakoiden supistusten kanssa ja samoin viime yönä :ninja: viime yönä alkoi myös tulla hieman veristä vuotoa, mutta ei tarvii kuulemma käydä näyttäytymässä ellei tule yhtä runsasta vuotoa kuin menkoissa :eek: pikkuinen nyrkkeilee kovasti vaikka supisteleekin joten kunnossa hän siellä on :) saa nähdä meneekö pari päivää vai pari viikkoa kunnes pääsee tositoimiin :D

Oletteko muut ottaneet "massukuvia"? Itse valokuvauksen harrastajana halusin että meistä otetaan kuvia parina kun pieni on mahassa ja sit kunhan hän saapuu otetaan kuvia kolmestaan :) onneksi toissapäivänä otettiin kuvat niin jos lähtö tuleekin nopeasti on kuvat otettu :ROFLMAO:

Gerbera ja Sintti 39+2
 
eipä oo tullut tännekkään kirjoiteltua, on ollut niin paljon kaikkea...
mun pojalta löytyi kasvain (hyvälaatuinen) pään mri:ssä ja se nyt on huolettanut että mitä jatkossa..

vauva voi masussa hyvin,potkii ihan vimmatusti :love: mies on ihan rakastunut ja kokoajan masussa kiinni kun kotona on.

ollaan puhuttu että josko mentäisiin hakemaan toinen alkio pakastimesta kyytiin (siis yritettäisiin toista yhteistä) kun vauva on n. vuoden ikäinen (mulle tulee sektio joten vuoden varoaika on pakollinen)... Mutta katsotaan, miten tää loppuaika menee...nyt jo ollut tosi kovia repiviä lihaskipuja vatsan sivuilla jotka välillä pakottaa pysähtymään...
välillä sitä pelkää että joko ikä ja aiemmat lapset on tehnyt tehtävänsä eikä kroppa (kohtu) meinaa kestää)... :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Henrietta77
Mäkin kyllä tapaisin ihan mielelläni, mutta asun Pirkanmaalla ja Hkiin on aika pitkä matka. Mutta voisihan sitä harkita sinnekin reissaamista, jos joku miitti tulee järjestetyksi :)

@Caro87 , hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin! Ja tsemppiä kakkosen tuloon ja toivottavasti esikoisella ei ilmenisi suuria ongelmia jatkossa. Taidat olla tältä palstalta mua lähimmillä viikoilla, melko samoilla aikatauluilla mennään...

Mulla on maanantaina nt-ultra, jännittää taas aika lailla. Sitä turvotusasiaa en oo ehtinyt miettiä, vaan lähinnä tätä yleistä epäuskoa vaan tulee lietsottua edelleen. Että onko siellä mahassa joku elossa. Pömpön perusteella kyllä on, painoa on tullut +3kg normipainosta ja on tämä "kiva" vaihe, että näytän syöneen kesällä vähän turhan paljon jäätelöä ja grillimakkaraa :ROFLMAO:

@Gerbera_81 kyselit masukuvista, muutama otettiin jo into tiukassa rv9 kun turvotus oli jotain ihan älytöntä. En niitä kuitenkaan todellakaan missään julkaise, itselle lähinnä. Nyt pömppö on "tasoittunut", mutta jatkossa kun kunnon vauvamasu puskee esiin niin varmasti otan kuvia, ja enköhän sitten pidemmällä someenkin laita jotain.

Eka kolmannes kulkee loppuaan kohti, voi apua...

MyMa 11+4
 
Minä myös Pirkanmaalta eikä samantaustainen seura olisi pahitteeksi (ikä/hoidot). Olenkin vähän panikoinut, että löytääkö lapsi seuraa, kun ei tässä naapurustossa näytä niin paljoa lapsia olevan. Täytyy varmaan sitten oikein alkaa etsia lapselle leikkitreffiseuraa, jos sitä ei muuten löydy.
Reissattaisiin kyllä mielellään varmaan Hesaankin joskus, mieluusti vaikka kesäaikaan, jos olisi joku miitinki. Vaikka nyt esim. Linnanmäellä. Me ollaan autottomia ja julkisilla kuljetaan. Ja ollaan ajateltu, että ainakin tuonne lapsen 5-vuoden ikään tj tehtäisiin vain Suomessa sellaisia minireissuja, esim just Helsinkiin julkisilla ja yksi yö hotellissa ja seuraavana päivänä takaisin. Me ollaan muutenkin ajateltu, että olisi kiva käydä aina aika ajoin Hesassa, kun meillä olisi siellä yksi paikka, jossa haluaisimme vierailla, mutta ei oikein muuta syytä miksi sinne pitäisi mennä. :D Muita kohteitakin yritän kovasti keksiä, vaikkapa Puuhamaa, Tykkimäki ja mitä niitä nyt onkaan. Täytyy perehtyä asiaan.
35+3
 
Caro87 Tosi ikävä kuulla, että pojalle jäi pysyvä vamma. Toivotaan että kehitys jatkuu hyvänä ja että vamman kanssa oppii elämään mahdollisimman normaalia ja hyvää elämää. Niinkuin varmasti oppiikin! (y)

Gerbera_81 Me ollaan toistaiseksi otettu muutamia masukuvia ihan omaan käyttöön, mutta sellaisia poseerattuja masukuvia, joita monet teettää ihan valokuvaajilla, ei luultavasti oteta. Harrastetaan kyllä molemmat valokuvausta, joten eiköhän me jonkinlaisia kuvia oteta muistoksi. Ja tsemmpiä kovasti loppuodotukseen!

Blob Voi ei, siellä on ollut huolen aihetta :(. Peukut pystyssä, että kasvaimesta ei aiheudu mitään sen ihmeempää. Onneksi on hyvälaatuinen! En tosin tiedä yhtään mitä moisesta voi seurata, pitääkö esim. operoida tai vastaavaa?

MyMallakin homma etenee. Voimia nt-ultran odotteluun, tiedän että raastavaa on! Mutta eiköhän siellä ole kaikki ihan hyvin.

Meillä oli tänään rakenneultra, jossa kaikki oli kaikki just niin kuin pitikin :love:. Koko vastasi viikkoja prikulleen ja painoarvioksi saatiin 350 g. Ultran jälkeen jättimäisen iso kivi vierähti sydämeltä ja ollaan nyt vain höpötelty vauvasta ja vauvalle ja fiilistelty tulevaa elämänmuutosta :love:. Ehkä ne pelot on nyt saatu sysättyä mahdollisimman taka-alalle, näin ainakin toivon :rolleyes:.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Kesis 20+0 eli tasan puolivälissä!

Ps. Yritetään järkätä joku tapaaminen tossa vähän syksymmällä, kun arki on lähtenyt kaikilla rullaamaan?
 
Oliko täällä muuten muita joilla on Rh-negatiivinen veriryhmä? Neuvolassa oli joskus silloin ehkä ekalla käynnillä puhetta, että tilanne vaatii erikoisseurantaa, mutta missähän vaiheessa vauvan veriryhmä tai mahdolliset vasta-aineet voidaan tutkia? Taidankin soittaa maanantaina neuvolaan ja kysyä, ettei vain unohdu.
 
Oliko täällä muuten muita joilla on Rh-negatiivinen veriryhmä? Neuvolassa oli joskus silloin ehkä ekalla käynnillä puhetta, että tilanne vaatii erikoisseurantaa, mutta missähän vaiheessa vauvan veriryhmä tai mahdolliset vasta-aineet voidaan tutkia? Taidankin soittaa maanantaina neuvolaan ja kysyä, ettei vain unohdu.
Miulla on rh A- ja sikiön veriryhmä tutkittiin rv24. Ja meidän vauva on + verinen ja näin ollen sain sen anti d rokotteen viikolla 28 et en pääsisi tuottamaan vasta ainetta vauvan verta kohtaan. Kyllä sulla nla varmaan ennen tuota viikkoa on ja saat labraan lapun.
Tosin ensisynnyttäjillä tais olla hyvin pieni mahku siihen et alkas tuottaa mitään :)

Onnea hyvistä ultra kuulumisista :)
 
Vipe1986 niinhän se olikin! Meillä on seuraava neuvola parin viikon päästä, joten ehditään ottaa asia puheeksi silloin. Mä olen itse asiassa kerran saanutkin ton anti-D-pistoksen, sen yhden keskeytyneen keskenmenon jälkeen.

Jotenkin ihan erilainen fiilis nyt tän raskauden suhteen, kun rakenneultra on takanapäin ja kaikki siellä hyväksi todettu. Suorastaan pakahdun onnesta ja rakkaudesta :love:, eikä ainakaan vielä ole uusia pelkoja hiipinyt mieleen :ROFLMAO:.
 
Blob, varmasti huolettaa, onneksi hyvänlaatuinen! Jaksamisia teille!

Kesäheinä, ihanaa että kaikki hyvin. Kysyittekö ollenkaan sukupuolta vai ettekö halua etukäteen tietää?

Gerbera, onnea!! Ei tarvinnut onneksi yliaikaa kärsiä vaan vauva päätti tulla hyvissä ajoin :)

Olihan se aika nt-ultraan tullu. Se oli nettipostissa. 17. päivä ja saatiin kellonaikaa siirrettyä iltapäivälle niin ei miehen tarvii töitä ruveta sumpliin kun pojan lääkätikäyntien takia joutunu jo vuoroja vaihteleen. Nyt jo oli pakko siirtyä kaarituettomiin rintsikoihin, niitä käytin viimeksikin koko raskauden ajan kun rinnat turpos. "Onneks" on pienet rinnat niin pärjää kevyemmilläkim tuilla :D edelleen ällöttää päivisin mut sen kanssa pärjää. Odotan kyllä sitä seesteistä keskitaskautta, olikohan sitä viimekskään :D

Caro ja 11+0
 
Gerbera_82 Voi ihanaa, onnea pikkuisesta! Olisi kiva kuulla miten synnytys meni, jos jossain välissä jaksat/ehdit käydä raportoimassa.

Caro87 Me saatiin tietää sukupuoli jo muutama viikko sitten nipt-tulosten yhteydessä, eli pieni tytöntyllerö on tulossa :love:. Rakenneultrassakin asian laita näkyi kuulemma ihan selvästi, sanoi kätilö. Ollaan kerrottu sukupuoli myös kaikille kyselijöille, koska mitäpä sitä salailemaan.

Täällä on taas alavatsakivut lisääntyneet. Erityisesti tuosta ihan häpyluun yläpuolelta suorastaan kouristaa useita kertoja päivässä. Kävin jo näyttäytymässä lääkärissäkin, kun pelkäsin että ovat supistuksia, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että kiinnikkeet ja kannakkeet ne siellä vain venyvät ja paukkuvat. Sisätutkimuskin tehtiin (nyt ekaa kertaa) ja siellä oli kaikki hyvin. Huh! Jännä huomata miten paljon kaikenlaisia fyysisiä tuntemuksia raskauteen liittyy, ennen kuvittelin että maha se vain kasvaa ja laatta vähän lentää, ja varsinaisten kipujen aika on sitten synnytyksessä :ROFLMAO:. Olinpa väärässä!

Vauvan liikkeitä tuntuu jo tosi paljon, vaikka eivät mitään kunnon potkuja vielä olekaan. Paitsi muutama ilta sitten vauva potkaisi pari kertaa sen verran mojovasti, että mieskin ehti jälkimmäisen tuntea kädellä! Se oli ihana ja herkkä hetki :love:

Kesis 20+3
 
Lämpimät onnittelut Gerberalle! :love:

Blob, voimia sinne huolten keskelle. Onneksi kasvain on hyvänlaatuinen ja masuasukilla kaikki kunnossa!

MyMalla taisi olla nt-ultra tänään, kuulumisia odotellaan! (y) Se oli ainakin omalla kohdallani sellainen etappi, jonka jälkeen pystyi jo jättämään suurimmat huolet ja epäuskon taakse.

Kesikselle vielä onnittelut upeista ultrakuulmisista! :love:

Mä olen ihan samalla tavoin yllättynyt siitä, mitä kaikkea tuntemuksia tähän vatsan kasvuun on liittynyt jo melko varhaisista viikoista lähtien. Toki siis arvasin sen, että raskauden loppuvaihe tullee olemaan tukala, mutta mullahan esim. kiristävä tunne vatsassa alkoi oikeastaan heti sen jälkeen, kun vatsa oli kasvanut normaalia syömisen jälkeistä pömpötystä isommaksi. Ja syömisen jälkeen olo tuntuu jo nyt aika tukalalta, vaikka tätä palloa saa vielä yli kolme kuukautta kasvatella. :rolleyes: Mä olen kylläkin melko lyhyt, joten ehkä se osaltaan vaikuttaa siihen, ettei mahassa ole niin paljon tilaa kuin monella muulla... Myös liikkuminen alkaa jo käydä vähän raskaammaksi ja huomaan hengästyväni paljon helpommin kuin yleensä.

Liikkeistä: täälläkin niitä tuntuu tosi paljon, ja välillä jopa niin, että koko maha hytkähtelee. :) Melkein joka kerta vaan käy niin, että kun kutsun miehen paikalle ja hän laittaa käden mahan päälle niin potkut loppuu siihen paikkaan. Selitä siinä sitten, että kyllä se vielä minuutti sitten potki vimmatusti. :ROFLMAO:

Roxanne 25+4
 
Onnea onnea @Gerbera_81 ! Maaliin päässeiden lista se vaan kasvaa, upeaa (y) Ja @Kesäheinä-78 onnea myös hyvistä rakenneultra-kuulumisista, nyt vaan sitten heittäydyt sinne tyttövauvan vaaleanpunaiseen hattaraan ja nautit olosta:love::D Voi kun tuntuisikin jo potkuja, odotan niitä jo innolla ja samoin mahan pyöristymistä ("kesäkilojen" sijaan ;) )

Tänään oltiin tosiaan np-ultrassa ja siellä kaikki oli ihan loistavasti :rolleyes::love: Pallero heitteli kuperkeikkoja, nt oli 1,5 mm eli hyvä ja muutkin riskiluvut matalimmalla tasolla :geek: Miehen kanssa siinä ihastuksesta huokailtiin kun meidän rusinalla näkyi jo reisiluut ja sormet ja nenä ja kaikki (sori tää lässytys, oon vaan niin fiiliksissä :LOL: ) Mittaa oli 12+3 vastaavasti eli vallan sopivasti.

Kätilö oli tosi ihana ja kuvantaminen tehtiin mahan päältä. Olin tosin ilman housuja, en tiedä olisiko alkkareita tarvinnut riisua mutta meni vanhasta tottumuksesta :p

@Caro87 onpa hyvä kun sulla alkaa se yökötys helpottaa. Tekee elämänkin mukavammaksi... Mä oon kans siirtynyt pehmeisiin rintsikoihin, jotenkin vähän huomaamatta tulee laitettua ne joka aamu. Rinnat ei oo kovin suureksi pullahtaneet (harmi :ROFLMAO: ) mutta on jotenkin täyden ja kiinteän tuntuiset ja nännit on tosi arat. Kohta pitää lähteä housujakin ostamaan, toistaiseksi menen jegginseillä joka päivä. :)

MyMa 12+1
 
Roxanne mä jostain luin, että vauva pystyisi tajuamaan milloin äiti koskee mahaa ja milloin joku muu o_O:eek: se kyllä selittäisi tuon kun monilla, myös mulla, monen monta kertaa kävi niin että miehen laittaessa käden mahalle niin liikehdintä loppui :D
 
Joo ihan sama juttu! Vaikka ihan hirvee myllerrys oli menossa niin heti kun mies mahan päälle käden laitto tuli ihan hiljasta :D aina piti hirveen äkkiä pyytää tunnusteleen että jotain kerkes ees tuntea. Loppumetreillä näki kyllä jo mahaa kattomalla että bileet menossa :)
 
Hienoja kuulumisia MyMalla, onnittelut! Muistan että mekin fiilisteltiin nt-ultran jälkeen vauvan hienoja aivoja ja selkärankaa ja reisiluita ja nenää ja sormia. Ja sitä, että se hauskasti otti vauhtia kohdun pohjalta, hyppäsi ylös ja sitten laski liukumäkeä kohdun seinää pitkin takaisin alas - tai siltä se ainakin näytti, tämä tapahtui nimittäin monta kertaa ultran aikana :ROFLMAO:.

Rakenneultrassa vauvasta ei saatu yhtä hyvää kokonaiskuvaa koska edessä oleva istukka heikensi näkyvyyttä ja kätilö zoomaili aika paljon rakenteita tutkiessaan. Tämä ei meitä tosin haitannut, koska niistä rakenteista mekin oltiin enemmän kiinnostuneita. Ollaan ajateltu mennä vielä yksityiselle 4D-ultraan, jos siellä sitten pääsisi ihailemaan vauvaa enemmän :love:.

Roxanne Nämä mahatuntemukset on kyllä ihan jäätäviä, ja mulla ne alkoi kaiken lisäksi jo heti plussatestistä! Kivutonta päivää ei ole sen jälkeen näkynyt, vaikka ei nämä niin kivuliaita tuntemuksia ole, että kipulääkkeitä olisi tarvinnut. Mutta ihan koko ajan nippailee, kiristää, kouristaa, vihloo, repii... Mulla tuntemukset johtuu varmaan isolta osin leikkauskiinnikkeistä, koska mulla on poistettu isossa leikkauksessa koko vatsaontelon täydeltä endometrioosia, mutta kyllä siellä ne kohdun kannakkeetkin varmaan venyy ja paukkuu. Ja nyt musta tuntuu että on alkanut tulla liitoskipujakin, tuolla nivusissa tuntuu vähän sellaiselta...

Mulla ei maha ole ihan älyttömästi kasvanut vielä. Olen pitkä ja mulla on suht leveä lantio, joten luulen että maha pysyy tällä ruumiinrakenteella kauemmin piilossa kuin sirommilla odottajilla. Mutta kyllä tuossa jo jonkinlainen pallo erottuu, varsinkin kun olen nyt uskaltautunut alkamaan käyttää vartalonmyötäisiä toppeja. Kävin muuten tässä muutama päivä sitten ostamassa vielä toiset Mamaliciousin mammafarkut (superhyvät!) ja yhden perustopin. Näillä varusteilla pärjään varmaan melko hyvin raskauden loppuun asti, vaikka noita toppeja voisi ostaa vielä pari lisää, ja sitten syksyksi tarvitsen kyllä tilavan takin.

Sellaista olen tässä miettinyt, että joko sitä pitäisi alkaa jotenkin valmistautua vauvan tuloon? Synnytysvalmennus, vauvavakuutus, hankintoja, mitä näitä nyt on? Ehkä Kela-neuvolan jälkeen voisi alkaa pistää pyöriä pyörimään, vaikka tekemällä jonkinlaisen listan... Mandalalla taisi olla tässä ketjussa jonkinlainen lista hankinnoista, kopsaanpa sen nyt vaikka ensi alkuun :D.

Kesis 20+4
 
Heippa,

Gerbera_81:lle paljon onnea pienokaisesta! Ja Mymalle ja Kesäheinälle hyvistä ultrakuulumisista (y)

Täällä kanssa rakenneultra takana. Kaikki näytti olevan hyvin, rakenteet kunnossa, tyyppi näytti kätilön mukaan harjoittelevan pinsettiotetta(y) ja kuten ennakkotuntemus oli ja unikin muutama viikko sitten vihjasi niin näyttäisi että odotamme tytärtä:rolleyes:

Istukka oli edessä, joka siis ehkä saattoi vaikuttaa siihen että liikkeiden tunteminen tuli myöhemmin kuin teillä monilla, eikä vieläkään paljon tunnu. Hassulta tuntui kun pää löytyi aika läheltä omaa rintaa ja jalat ihan alhaalta, tarkoitan että kokoahan tyypillä on jo, sitä en jotenkin ollut aiemmin tajunnut ennenkuin ultralaite seikkailli vatsan päällä.

Täälläkään ei oikein kokonaiskuvaa saatu, jäin kanssa miettimään tuota yksityistä ultraa/4dultraa. Mutta katsotaan... ehkä jokin jännitys jätettävä synnytykseen.

Huomenna ajattelin käydä ostamassa äitiysfarkut, kävin niitä tänään kokeilemassa mutta en jotenkin sitten uskaltanutkaan vielä ostaa ennenkuin ultra oli ohi.

Nyt kun on tämä etappi takana niin nyt sitten kai odottamaan äippälomaa ja että oikeasti pääsee tapaamaan tyypin. :)

giraffen 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Me vertailtiin vakuutuksia ja otettiin OP vakuutus heti rakenneultran jälkeen. Siitå olisi ollut apua jo raskausaikana jos olisin jotain enemmän hoitoa tarvinnut. Otettiin perus hoitoturva ja muistaakseni hammasturva niin jollain keskittämisbonuksillla, ja mä oon omistaja-asiakas, niin about 380eur vuodessa maksaa. 100eur/vuosi on omavastuu. Jokin aika sitten OP:lla oli tarjous että saa ekan vuoden ilmaiseksi, en tiedä onko enää.

Tämä oli meille paras vaihtoehto, vaihdettiin koti -ja autovakuutuskin sinne samalla kun saatiin hyvät hinnat. Joissain muissa lapsivakuutuksissa nimittäin saattoi joutua omavastuun lisäksi maksaa vielä joku prosentuaali sairauskustannuksista päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä vauvakuplasta eli meidän poika syntyi 3.8 pitkän synnytyksen jälkeen. 50 cm ja 3283 g täyttä kultaa :love:. Alkutaival oli vähän haastava ja poika keräsi voimia teholla matalien sokerien vuoksi, mutta maanantaina pääsi kotoin. Vielä vähän mutkia, kun bilirubiinit nousi ja nyt ollaan oltu kotona valohoidossa, mutta huomenna toivon mukaan saadaan 'terveen' paperit. En olis uskonut kuinka paljon tunteita näihin päiviin on mahtunut, mutta päälimmäisenä tunteena on suuri kiitollisuus. 5 vuotta toivottiin ja nyt ihana poika on täällä :love::love:.

Yritän päästä vähän kärryille muiden kuulumisista tässä pikkuhiljaa.

Erityiskiitos vielä Mandalalle, joka.on tsempannut ja kulkenut matkaa pitkään yhdessä.
 
Onnea Viljonkka!

Mulla ei mitään hurjia mahatuntemuksia oo ollu alun jälkeen. Joinain päivinä vähän polttelee ja joskus noustessa repäsykipuja. Sit kivistystä ollu mut se tulee varmaan suolistosta.

Viime raskaudesta tuttu kuivanenäsyys on jo nyt alkanu. Häiritsee nukkumista kun makuulla nenä tuntuu tukkoselta. Inhottavaa kun ei saa mitään suihkeita käyttää.

Mulla siirty nt-ultra päivällä ja kirjeessä oli ihan alleviivattu että ultran tekee lääkäri. Muistelen että viimeks oli kyllä kätilö. Oliskohan mun taustan takia sit lääkäri joka tekee sen. Miten teillä muilla on ollu? Ja luki että lapsia ei mieluusti sinne mutta ei tota voi kotiinkaan jättää ja en halua yksin mennä.

Caro ja 11+4
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 18.10.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 19.10.2017
Jansku00 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 12.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...22.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 24.12.2017
Voikukka
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 26.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.1.2018
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 16.1.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kesk. km)

Maaliin päässeet (y)

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää
punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Vilijonkka Oih, sylikaupalla onnea! Mäkin oon sun matkaa seurannut jo pitkään ja olen niin onnellinen, että se on nyt päättynyt onnellisimmalla mahdollisella tavalla. Kaikkea hyvää sinulle ja pienokaisellesi tästä eteenpäin :love::love::love:

Caro87 Meillä molemmat ultrat on tehnyt kätilö. Sulla varmasti tausta vaikuttaa siihen, että nyt nt-ultran tekee lääkäri.

Täällä on taas normaalia runsaampi ja vetisempi valkovuoto vaivannut muutaman päivän. Näitä jaksoja on ollut aikaisemminkin, ja ne ovat aina menneet ohi, mutta en pysty silti olemaan hermoilematta, että ei kai tää voi olla mitään lapsiveden tihkumista... Lähes jatkuvasti on sellainen vuodon tunne ja välillä oikein tuntuu kun jotain valuu. Ei kylläkään tunnu lorahtelulta, vaan valumiselta. Pikkuhousuissa/suojassa näkyy sitten märkä läntti, joka vaikuttaa aika vetiseltä, mutta on väritöntä eikä (kai) haise miltään. Hitto, ei pitäis lukea näitä keskustelupalstoja kun heti alkaa pelätä pahinta :D. Nyt tässä arvon että pitäiskö varmuuden vuoksi soittaa johonkin. Naikkarille?

Seesteinen keskiraskaus, pyh sanon minä! :ROFLMAO:

Niin ja siis ultrassa olen käynyt reilu viikko sitten, jossa lapsiveden määrän todettiin olevan normaali ja kohdunsuun tilanteen täysin kypsymätön. Viime viikolla kävin lääkärissä, joka arvioi emättimen tilanteen ja valkovuodon normaaliksi (ennen tätä runsastunutta vuotoa, tosin) ja myös tulehdukset on tsekattu viime viikolla. Miksi, oi miksi hermoilen koko ajan enkä osaa vain rentoutua?
 

Yhteistyössä