~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Huh, @Toive*, tsemppiä loppurutistukseen!

Ja toivotaan että @adelmiina_ llakin alkais pian tapahtua.

Käytiin taas kuuntelemassa pikkuisen sydänääniä, on se vaan maailman ihanin ääni! :love: Ja hemoglobiini oli jopa noussut, nyt 140 (!), joten mun viime päivien superväsymys johtuu siis jostain muusta, tai sit ihan vaan raskaudesta.

Muuuten(kin) kaikki menee tässä vaiheessa oikeestaan tosi kivasti, joten voisin ihan tosissani alkaa nauttia tästä odotuksesta nyt. Tämä on käsky itselle :D

Kesis 16+5
 
Toive mikä tilanne? :)

Tänään oli kontrollikäynti, osastolle jäätiin. Lapsivettä oli enää alarajoilla, kohta aletaan käynnistelemään! :love: kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki, että olis kuulemma todennäkösesti käynnistyny päivien päästä itestääkin. :) nyt vaan odotellaan! :love:
 
Täällä vieläkin odotellaan. Eilinen ballonki teki tehtävänsä, mutta ei vielä aamusta päästy puhkasemaan kalvoja. Cytotekilla siis jatketaan :mad: Tämä sitkeä sissi viihtyy vähän liian hyvin yksiössään..:X3:

Toivottavasti, adelmiina, edistyt nopeemmin! Tsemppiä :love::barefoot:
 
Toiveelle ja adelmiinalle tsemppiä loppurutistukseen! :)

Blobille onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Kesäheinä, joo oli pahoinvointia mut alko myöhemmin ja ei tämmöstä ollu. Se oli aika huomaamatonta jos vaan söi säännöllisesti. Nyt ei pysty isoja annoksia syömään ja syöminenkään ei oikein auta. Tilasin pahoinvointi rannekkeen, pakko kokeilla auttasko. Nyt on ollu helpompi päivä ainakin tähän asti mut kaks viimestä ihan kauheita.

Ei mullekkaan mitään syömäohjeita annettu sokerirasitusta varten. Kövinköhä sillon kaks vai peräti kolme kertaa, mulla siis pco niin sen takia. Nyt en varmaan kyllä siitä litkusta selviä. Ihan karmeeta tavaraa juoda tyhjään mahaan.

7+4
 
No nyt on jännää, kumpi ehtii ensin @Toive* vai @adelmiina_ ? :ROFLMAO: Tsemppiä kumpaisellekin, pian on palkinto sylissä :love:

@Blob ihania ultrauutisia!

@Caro87 Mulla on huomenaamulla se sokerirasitus ja olen nyt noudattanut ohjeita vähän sinne päin. Mua ei paha litku niin pelota, mutta otaksun kyllä että alkaa heikottaa, kun en yleensä lähde minnekään ilman aamupalaa...

Mä ostelin eilen vihdoin muutaman pienen vaatteen alesta ja ihastelen niitä vähän väliä :love:
 
Doomoo:n Classic malli se taitaa olla. Semmonen 170cm pitkä pötkö. Siinä on huono puoli se, että se ajan kuluessa lössööntyy siitä keskeltä joten mä käytin sitä taitettuna jalkojen välissä ihan loppu raskaudessa ja tyynyä rinnan edessä. Mutta koen että se on itelle ainakin ollut parempi kuin doomoon buddy mikä on semmonen U:n mallinen.

Niin ja se litku sokerirasituksessa ei mun mielestä ainakaan ollut edes pahaa, vaan tosi makeaa mehua. Se oli kuitenkin kylmää niin meni janojuomana ihan hujauksessa :D
 
Oi, täällä onkin jännät paikat Toiveella ja Adelmiinalla! Hirmuisesti tsemppiä molemmille, toivottavasti kaikki menee hienosti ja teillä on pian nyytit sylissä. :love:

Blobille onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta. :)

Carolle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Ja Kesikselle onnea sokerirasitukseen! Mun täytyykin ensi viikon neuvolakäynnillä kysellä niistä valmistautumisohjeista, että mihin perustuvat ja miksi muualla ei ole samanlaisia. o_O

ON: Mä jouduin tällä viikolla luopumaan lopuistakin normaaleista farkuista ja siirtymään mammapöksyihin. :geek: Yhdet väljemmät farkut vielä mahtui päälle, mutta nekin alkoi kiristää niin armottomasti. :D Paitojen suhteen yritän vielä pärjäillä normaaleilla mutta malliltaan väljillä vähän aikaa. Äitiysvaatteisiin ei viitsisi niin hirveästi satsata, kun ei niitä kumminkaan kovin monta kuukautta tarvitse. Ootteko te muut ostelleet paljon äitiysvaatteita ja mistä olette erityisesti tykänneet?

Jotkut pienet jutut välillä harmittaa, esimerkiksi tuo jatkuvasti lorahteleva valkovuoto. Ei huvittaisi käyttää kuukausikaupalla pikkuhousunsuojia, mutta märät pikkarit on vielä ikävämmät. (n) Lisäksi olen alkanut nukkua aika levottomasti ja heräillä lukuisia kertoja yön aikana. Ehkä tää kroppa yrittää jo valmistautua tuleviin yöheräämisiin, mutta tartteeko sitä jo näin aikaisin aloittaa?

No, näistä pikku harmituksista huolimatta olen tietenkin joka päivä äärimmäisen onnellinen ja kiitollinen siitä tyypistä, joka tuolla sisällä potkiskelee. :love::love:

Roxu 22+0
 
Mulle lopulta siunaantui jonkin verran äitiysvaatteita, tais kaikki olla H&M:ltä. Turvotuksen takia laitoin ekaa kertaa äitiyshousut jo rv11+ kun oli firman bileet jossa pitkä päivä ja ilta kun piti pystyä olla mukavasti.
Parhaimmat ja eniten käytetyt oli mustat pillifarkut mitkä olikin ihan mukavat jalassa ja sopi monien paitojen kanssa. Äitiyspaitoja ei oikein löytynyt mun mieleen siistin näköisiä vaikka niitäkin jotain ostin, ja aika pitkälle pääsin omien paitojen kanssa jotka tietty venyi. Mutta lapsuuden jälkeen ekaa kertaa varmaan koko elämäni aikana olin sinut oman kropan kanssa ja tykkäsin pukeutua vatsaa näyttäviin vaatteisiin jotka oli pitkään aika tiukkoja. Kotona sitten miehen t-paitoihin :D Ostin mä talvitakinkin ja myöhemmin kevät takinkin kun henkassa oli alennus äitiysvaatteista :whistle:
Äitiyssukkahousuja oon käyttänyt ihan lähiaikoinakin :ROFLMAO: en oo yhtään sukkahousuihmisiä vaan ne tuntuu aina puristavan, ärsyttävä. ja saavan kahvat lantiolla kauhean näköiseksi mutta nuo on mukavat päällä eikä purista vyötäröltä (y):whistle:

Mä itse noiden vaatteiden oston kanssa mietin niin että olen luultavasti ekaa ja vikaa kertaa raskaana, että todellakin otan kaiken siitä irti vaikka se tarkoittaisi sitten vaatteiden ostoa vaan muutamaa kuukautta varten :LOL:;)

Mitä tulee pikkuhousunsuojiin niin käytin niitä yhtäjaksoisesti varmaan yli puolet raskaudesta jonka jälkeen paksuja siteitä ja lisää pikkuhousunsuojia hyvin pitkään tauotta :rolleyes::unsure: ei vaan voinut olla ilman.

Pitkästä aikaa (unihärdellien takia) väsynyt Mandala ja pikkujäbä 1v1kk
 
Terkut labrasta! Litku ei ollut paha, mutta nyt sit vaan odotellaan ensin tunti ja sitten toinen. Huoh. Onneks otin kirjan mukaan.

Äitiysvaatteista Mulla on vähän sama periaate kuin @Mandala lla. Olen luultavasti vain tämän yhden kerran raskaana ja haluan ottaa siitä kaiken irti. En rupea törsäilemään, mutta meinasin kyllä ostaa mitä mieli tekee. Toistaiseksi olen hankkinut Bebesistä yhdet äitiysfarkut ja syksyllä ostan luultavasti vielä toiset. Tällä viikolla ostin H&M:sta pari ale-toppia, jotka käy ainakin nyt kesällä ja neuletakin/jakun kanssa vielä syksylläkin. Tavallisia yksivärisiä äitiyspaitoja meinasin hankkia siinä vaiheessa kun omat alkaa liikaa venyä ja yhdistellä niitä neuletakkien kanssa. Mulle ei normifarkut mahdu enää jalkaan, tai no mahtuu mutta tuntuu tosi epämiellyttävältä, mutta mitään kesävaatteita en ehkä viitsi erikseen hankkia, koska niiden käyttöikä se vasta lyhyeksi jääkin.

Mulla on myöskin pikkuhousunsuojat ollut käytössä ihan plussatestistä asti. Valkovuotoa on välillä enemmän ja välillä vähemmän, eikä ilman pikkiksiä pärjää kyllä millään. Nyt oon jo tottunut siihen, mutta silloin alkuviikoilla pelkäsin koko ajan että se jatkuva vuodontuntu tarkoittaa verta.

Se olis tänään 17+0!
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Täällä on kyllä ollut oikein hyvien uutisten aalto viime aikoina, yritetäänhän pitää jatkossakin sama linja? ;):)

Pian tulee jo Toiveelta ja Adelmiinalta lisäystä maaliin päässeihin, hienoa ja tsemppiä viime metreille (y)

Ekassa neuvolassa on nyt käyty. Eipä siellä ihmeempiä, aika muodollinen lappujen täyttely-reissu. Oli vielä sijainen nyt, oma neuvolatäti jatkossa eri.
Yritin tälle tätöselle kertoa tästä huolestuneisuudesta, kun oireet ovat vähäiset ja erityisesti mulle konkretiaa edustava alamahan kivistys on tällä vkolla jäänyt pois. On vain kaamea nälkä, pissattaa ja kyllä vielä väsyttääkin (mutta ei niin paljon kuin vko-pari sitten). Ei th oikein mitään siihen sanonut, vaikka en tiedä mitä vastauksia odotinkaan :ROFLMAO:

Np-ultra on vkolla 13 ja rakenneultra n. vko 20. Menen ensi viikolla yksityiselle vielä, en kyllä kestä kuukauden odotusta :eek:

MyMa 8+5
 
Kirjoitellaanpa tännekin välillä.

Mä en ole ostanut vielä yhtään vaatetta itselleni raskausaikana, mutta sitäkin enemmän tulevalle vauvalle. :D
Laihdutin ennen raskautta tuollaisen 15 kiloa hitaasti pois ja säilöin vanhat vaatteeni kaapin ylähyllylle ihan vain varmuuden vuoksi, että jos vaikka niitä joskus vielä tarvitsisi. Mulla on yhdet venyvät mustat housut, mitä olen käyttänyt (tosin muitakin isompia housuja on, mutten ole käyttänyt niitä kun ne on epämukavampia päällä kuin nuo kotihousutyyppiset).
Kesällä olen käyttänyt kuminauhavyötäröistä hametta, joka nyt menee koossa kuin koossa ja niitäkin on itse asiassa useampia. T-paitoja ja pitkähihaisia oli isompia ja pienempiä. Villakangastakki joka alkoi olla naurettavan suuri minulle, meni hyvin raskauden edetessä päälle. Saapa nähdä, että näinkö sitä pärjätään raskauden loppuun asti. Kesätakitkin on mahtuneet mulle vielä päälle, osa jopa isoja. Kengistä ajattelin, että pääsen helpolla, kun loppuraskaus on kesällä-alkusyksystä, niin voi kulkea jollain läpsyttimillä, ettei tarvi solmia kenkiä jalkaan.

Sen sijaan pari imetyspaitaa tilasin Kiinasta (=kotikäyttöön) alle kympin kappalehintaan. Ajattelin että niistä on jotain hyötyäkin. Samaten parit kaarituettomat mukavat imetysliivit tilasin tuolta kotikäyttöön. Kunnolliset liivit haen sitten tuolta kaupasta, kunhan nyt näkee mihin kokoon tässä vielä päädytään, mutta noilla pääsee alkuun. Niin ja turhamaisena tilasin myös yhdet korkeavyötäröiset alushousut, jotka ajaa sellaisen raskaudenjälkeisen liivin asiaa, eivät ole tulleet vielä. Jos nuo on hyvät, niin tilaan niitä jokusen lisää, niin ei tarvii erikseen ostaa mitään liiviä. Ostin (raskaus)tukiliivin Suomesta ja totesin myöhemmin, että Kiinasta niitäkin saa n. 3 euron hintaan tilattua, kun itse maksoin n. 14 euroa Carriwellin (neuvolan suosittelema) raskausliivistä, joka oli muuten iso apu, kun oli muutto ja muuta touhuamista tuossa keväällä. Ja vieläkin siitä on iso apu, jos tulee kävelyä ja muuta touhuamista.

Mä en ole huomannut lisääntynyttä valkovuotoa. Mutta mulla on kroppa muuttunut ihan kuivaksi koppuraksi. Iho on kuiva, hiukset ei rasvoitu, en hikoile. Olen itse asiassa nyt kokeillut ekaa kertaa manteliöljyä tuonne välilihan alueelle. Taitaa kuitenkin olla vielä vähän aikaista tuolle, kun laskettuun aikaan on vielä n 1,5 kk. :rolleyes:

HH 31+4
 
Terve taas pitkästä aikaa! Onnea ja tsemppiä kaikille uusille ja vanhoille sen kummemmin erittelemättä. :D

Tulin vain pikaisesti kertomaan kuulumisia, kun joku oli olosta tuolla aiemmin kysellytkin. Veripaikka laitettiin siis neljäntenä päivänä päänsäryn alkamisesta, ja siihen se särky ja humina onneksi loppui. Toki ei ihan heti, mutta seuraavana päivänä oli kaikki oireet kokonaan poissa. Suosittelen kyllä vaatimaan sitä, jos sattuu tuo postspinaalipäänsärky iskemään. Se ei ilmeisesti ole ihan tavaton kuitenkaan.

Nyt on meillä molemmilla onneksi kaikki hyvin. Tyttö on kasvanut hyvin ja arki alkaa sujua ihan kivasti. Tyttö syö päivisin tosi tiheästi, mutta yöllä onkin parhaimmillaan nukkunut 7 tuntia putkeen.

Noista raskauskiloista: mulle tuli lopulta 17 kg, joista huomattava osa ihan lopussa. Tiesin jo silloin, että ne kilot on oikeasti tuossa vatsassa kun sitä pöhötystä ei ollut juuri missään muualla. Synnärille jäikin heti 11 kg, ja nyt reilut 3 viikkoa synnytyksestä on enää 3 kg lähtöpainoon. (y) Harmi vaan että vatsanahka sai kokea kovia, ja arpia ilmaantui kolme _päivää_ ennen synnytystä. :mad:
 
Hei ja kiitos tsempeistä!

Me kotiuduttiin tänään sairaalasta ja hippu syntyi tähän maailmaan 16.7. klo 5.54. Synnytys kesti kaikkiaan 18h ja päättyi hipun syntymään imukupin avulla.
Nyt kotona ihmettelyä, vauvan tuoksuttelua ja tutustumista! Kaikki siis lopulta hyvin ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 4.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 7.8.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 18.10.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 19.10.2017
Jansku00 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 12.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...22.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 24.12.2017
Voikukka
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 26.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.1.2018
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 16.1.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kesk. km)

Maaliin päässeet (y)

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää
punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Onnea Toive ja adalmiina! Nyt nauttikaa niistä pienistä :)

Mulla oli tänään eka neuvola. Harmi kun oma terkka oli lomalla, tykkään siitä tosi paljon. Perus lappu lippuset sain, paino on alhaisempi kun luulin mikä ei hyvä kun alipainon rajoilla oon aina kiikunu mut toki ei vielä mikään huolestutttava. Verenpaineet oli myös matalat niin ei ihmekkään kun hutera olo välillä. Sokerirasitukseen taas joudun viikoilla 12-16 ekan kerran, toivottavasti olo sillon parempi muuten en siitä selviä. Mulla tulee äippäpolille vissiin kaikki lääkärikäynnit ja muut sekä sovittiin et käyn sype polilla myös jo nyt juttelemassa vaikka synnytystavasta ei oo keskustelemisen varaa. Sain kunnalle ultran parin viikon päähän mikä on kiva niin ei tarvii siihen nt-ultraan asti sinnitellä. Pahoinvointi edelleen tosi karmeeta pitkin päivää, tänään on ollu parempi onneksi. Eilen itkin miehelle ettei tästä mitään tuu jos tänmösenä jatkuu, pitää kuitenkin esikoisesta pystyä huolehtiin. Kahvinjuomisen jouduin tänään kokonaan lopettaan, teetä join aamulla ja ei tullu niin huono olo. Monet hajut myös saa voimaan pahoin. Kyllähän se epävarmuus hiipii taas kun ultrasta aikaa ja ei oo oksettanu tänään niin paljon. Varmaankin kaikki voitte samaistua siihen..

Caro ja 8+3
 
Kesänvietto vienyt niin mennessään, ettei ole palstalla juuri ehtinyt luuhata... :D

@adelmiina_ lle ja @Toive* lle hurrrjan isot onnittelut pienokaisista! :love:

@Pussipiru Olipa hyvä että veripaikka auttoi päänsärkyyn ja että kaikki on muutenkin hyvin nyt.

Mun sokerirasituksen arvot oli tosi hyvät (paasto 4,7 / 1h reilu 6 / 2h arvo meni puhelimessa vähän ohi), eli ei raskausdiabetesta ainakaan tässä vaiheessa.

Hentoisia liikkeitä on tuntunut nyt jo reilun viikon verran päivittäin. Eilen meinasin hermostua, kun iltapäivän ja illan aikana ei tuntunut mitään, mutta tänään sitten aamulla taas joku pieni muljahdus tuntui, ja päivän mittaan useampikin. Olis hyvä muistaa, että ei niiden liikkeiden tässä vaiheessa vielä pidä tuntua päivittäin, sikiö on kuitenkin aika pieni vielä, ja kohdussa on kaiketi aika reilusti tilaa hyöriskellä. Mutta minkäs sitä hermoilleen voi :D

Mä en ole joutunut vielä rintaliivikaupoille, eikä rinnoille ole tapahtunut muutenkaan vielä ihmeempiä, arkuutta ja nännipihojen helakoitumista lukuunottamatta. Ja hyvä niin, koska mun etuvarustus on jo valmiiksi ihan riittävä :whistle:. En tiedä mistä löydän liivejä jos nää tästä vielä kasvaa.

Mulla on krooninen selkävaiva, joka on pahentunut viime päivinä/viikkoina huomattavasti. Pitkään ei kärsi seistä tai kävellä, ja kaikenlainen muukin touhuaminen tekee tosi kipeää. Sain lähetteen fysioterapeutille, jonka aika on elokuun lopulla... Siihen asti täytynee vain jotenkin pärjäillä omin jumppaneuvoin.

Päivät juoksee jo varsin nopeasti verrattuna alkuraskauteen, joka oli silkkaa piinaa ja päivät suorastaan mateli :D. Ens viikolla on neuvolalääkäri ja siitä parin viikon päästä rakenneultra. Missä vaiheessa teillä muilla muuten on/oli rakenneultra? Meillä on vasta 21+, mikä tuntuu aika myöhäiseltä...

Mukavia kesäpäiviä kaikille! Itse jatkan tässä lomailua ja lähden huomenna moikkaamaan kaveria yökyläilyn merkeissä.

Kesis 17+5
 
Kesäheinä - Bravado seamless rintsikat on ihan älyttömän hyvät! Ei ehkä mitkää maailman seksikkäimmät :D mutta aaaah niin mukavat! Käytin niitä suurimman osan raskautta jo kun kaikki kaarituelliset ahdisti päällä. Niissä on tosi hyvin tilaa venyä rintojen kasvun mukaan.
 
https://www.nursingbra-shop.co.uk/carriwell-seamless-nursing-bra---black~253

Mä voin suositella myös Carriwellin vastaavia. Ja tuolta Briteistä tilattuna. Todella nopea toimitus, postikulut punnan. Ja liivit halvempia kuin Suomessa, samoja liivejä myy jotkut nettikaupat tyyliin puolet kalliimmalla. Mulla on 2013 hankittuja ensimmäiset liivit, jotka on edelleen käytössä. Eivät juuri menetä napakkuuttaan ja menee koko raskaus- ja imetysajan. Ja pesen 40-60 asteessa, 1-2 käyttökerran jälkeen. Olen käyttänyt näitä siis 2013 vuodesta lähtien ja näillä mennään kunnes imetys loppuu, sitten voi alkaa tosiaan katsella hieman seksikkäämpiä tilalle :D
 
Hurjasti onnea adelmiinalle ja Toiveelle! :love: Olis kiva kuulla tarkempaa synnytyskertomusta, jos jaksatte ja ehditte vielä tulla kirjoittelemaan. :)

Kiitos Mandalalle ja Tupsulille rintsikkavinkeistä! Mulla kans sama tilanne kuin Kesiksellä, eli rinnoissa ei vielä havaittavissa mitään erityisempää kasvua. Mun kohdallani se olis kyllä ihan tervetullutta :D, mutta ei, A-kupeilla mennään edelleen. Sitä tässä mietinkin, että mistä sitä tietää ostaa oikean kokoiset imetysliivit, kun kai nämä sitten maidon noustua kumminkin vähän kasvaa? :confused:

Kesäheinä, mulla oli rakenneultra 20+0, mutta kyllä tuo sunkin ajankohtasi ihan OK:lta kuulostaa. Hyvää kannattaa odottaa. :) Mäkin olen huomannut sen, että liikkeiden tuntumisen myötä - niin ihania kuin ne onkin - tulee taas uusi huolenaihe, jos ei liikkeitä vähään aikaan havaitsekaan. Mä olen pariin kertaan huolestunut ja harkinnut jo ultran varaamista, mut onneksi liikeet on sit taas alkaneet. Mä olen yrittänyt lohduttautua sillä, et sikiö kuitenkin nukkuu ison osan päivästä, ja asennollakin on vaikutusta - esim. kohdun takaseinään osuvat potkut ei varmasti tunnu yhtä hyvin kuin etuseinään tulleet. No, viime päivinä on kyllä ollut sellaista mylläystä, et ei ole tarvinnut paljon huolestuilla. :):love:

Roxanne ja poitsu 23+0
 
Kovasti onnea pienokaisista adelmiinalle ja Toiveelle:) mukava olisi tosiaan kuulla synnytyksistä tarkemmin.

Täällä maha on alkanut saamaan muotoa. Rinnatkin saisi tosiaan myös saada muotoa mutta sitä ei oo kyllä tapahtunut :LOL:

Liikkeitä en voi varmasti sanoa tunteneeni. Muutaman otteeseen on tuntunut pari "sähköiskua" sisältäpäin mutta ei ne oikein semmoisista keveiltä perhosensiiviltä tai pumpulipalloilta oo tuntunut niinkuin kuulee kuvailtavan (n):LOL:  hmm... Toisaalta nyt on ollut kaikkea ettei niin oo ehtinyt niin tarkasti kuulostella. Pitänee tänään rauhoittua. Toisaalta en ihmettelisi jos meille tulisi rauhallinen tapaus joka ei paljoa elämöi (en tiedä voiko sitä jo sikiön liikkeistä päätellä, ei kyllä varmaan:ROFLMAO:?)

Kesäheinä: mulla kanssa neuvolalääkäri ensi viikolla, mutta rakenneultra jo 20+ viikolla eli viikkoa aiemmin kuin Sinulla.

Kesäisiä päiviä kaikille.

giraffen 17+4
 
Onnea onnea @Toive* , ihania vauvan nuuskutuspäiviä teille:love:

Kiitokset rintsikkavinkeistä! Täytyy laittaa korvan taa, vaikka ainakaan vielä ei ole mitään tarvetta.

Kävin tänään miehen kanssa mielenterveysultrassa :ROFLMAO: Oireet on pysyneet hyvin pieninä, mahan nipistelykin enää ehkä pari kertaa viikossa, rinnat normaalit, yökötyksen tunne ehkä viimeisen 2 vkon aikana yhteensä 10 minuuttia eli ei mitään... Nälkä on kaamea koko ajan, väsy on mutta sekin hiukan hellittänyt. Tänään kuitenkin normaali elävä palleroinen siellä mahassa kellui, mies oli ekaa kertaa mukana ja aivan haltioissaan :love::love: Erityisesti @Caro87 :lle ehkä lohdutukseksi, että oireiden laantuminen ei mulla ainakaan tarkoittanut yhtään mitään. Pitää nyt nauttia olosta.

Nyt pitäisi alkaa jumpata lantionpohjalihaksia ja keskivartaloa muutenkin. Mulla on jo ennestään ryhtiongelmia ja huono coren lihaakunto, auta armias kun maha alkaa kasvaa...

MyMa 9+4
 
Rintsikoista vielä, mä ostin omaa normaalia (ennen raskautta) kokoani. Mulla kans rinnat kasvoi oikeastaan vasta viimeisellä kolmanneksella, mutta ne liivit venyy riittävästi siinä raskauden lopussa/imetyksen alussa, ja niissä on todella paljon säätövaraa, noissa mun suosittelemissa tulee säätö/jatkokappale vielä taakse, jos myös vartalon ympärys lopussa esim. turvotuksen myötä kasvaa ja sen säätökappaleen voi jättää pois sitten kun synnytyksen jälkeen paino tippuu. Lisäksi tulee toppaukset, joita en käyttänyt ollenkaan.
 

Yhteistyössä