~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mahtavia uutisia, Kesäheinä! (y) Ehdittiinkö sulta ottaa nipt-testi kuitenkin?

Carolle tervetuloa takaisin, taidatkin olla eka joka aloittaa toisen kierroksen täällä. :) Tsemppiä varhaisulran odotteluun!

MyMa, mulla on kans ollut huippaamista, ja kerran pyörryinkin ihan alkuraskaudessa, kun nousin aamulla nopeasti sängystä. Sen jälkeen olen oppinut nousemaan aina ylös varovaisemmin. Edelleen mulla on verenpaineet tosi alhaalla, yläpainekin reilusti alle sadan, joten tarkkana saa olla.

Roxanne 19+4
 
@Roxanne otettiin nipt tänään samalla reissulla. Eivät varsinaisesti suositelleet enää jatkotutkimuksia, mutta sanoivat tarjoavansa niptin kuitenkin, kun jo ehtivät meidät huolestuttaa, ja oltiin paikalle asti raahauduttu :D. Mietittiin hetki että oltais jätetty väliin kaikki ylimääräiset (kun oltiin ehditty katua jo koko seulontaan lähtemistä), mutta otettiin se nyt kuitenkin, ihan muuten vaan. Pari viikkoa tai vajaa menee tuloksissa, mutta ne ei nyt tässä tilanteessa enää jännitä.

Selvitittekö te muuten sukupuolen niptin yhteydessä?
 
Juuri kun valittelin oireettomuudesta.. Mulle tuli sillon ennen plussaa aamuyöstä vessassa käynnin jälkeen ihan järkyttävä vatsakipu ja pyörin jonkun aikaa tuskissani sängyssä ennen kun meni ohi. Siitä arvasinkin että oon raskaana. Ei oo sen jälkeen tullu mut tänä aamuna tuli taas. Ei koske mihinkään tiettyyn kohtaan vaan ympäri mahaa ja nyt ylämahaankin. Tuntuu et olis joku iso kramppi tai repii. Vähän aikaa yritin makoilla mut poika rupes heräileen niin piti mies herättää ja sanoo etten pysty sitä nukuttaan. Nousin kylmähikisenä ja tuli pahaolo. Kävin yökkimässä muutaman kerran. Otin panadolia ja menin sänkyyn. Meni suht nopeesti ohi vaikka tuntu ikuisuudelta. Nyt aamusta on maha hellänä ihan sivuilta ja ylämahasta. Onko kellään ollu tämmöstä? Saattas tuntua suolistokivuilta että painasko kohtu suolta tai kiinnikkeet muuten vaan tosi ärtyvät. Jos nyt useesti tulee niin pitää soitella jonnekkin. Luin kyllä että monilla samantapasta alkuraskaudessa. Niin ja tasanen ällötys koko ajan..

5+2
 
@Caro87 Onpas ikävä vaiva. Toivottavasti ei kovin usein toistu, mutta toisaalta hyvä kai ainakin kun kohdun seutu ei noin rajusti kipuile?! Tai ainakin jotenkin kuulostaa lihaskrampilta, jos jälkeenpäin sivut ja ylävatsakin kipeänä. En nyt kyllä ole mikään asiantuntija arvatenkaan :X3:

Tosi monenmoisia vaivoja täältä foorumilta ihmisillä kuulee olevan. Ennen lapsiprojektia, kun ei tullut mitään raskausjuttuja kauheasti seurattua, niin ei tullut mieleenkään että raskauteen voisi kuulua jotain muutakin kuin mahan kasvua ja aamupahoinvointia :ROFLMAO:

MyMa 6+2
 
Joo mulla oli viime raskaudessakin omituisia kipuja, en kyllä ihan tälläsiä muista. Vieläki on kävellessä vähän hellänä maha ja painaessa. Enemmän kun päivällä liikku tuntu vetristyvän. Voiskohan sektiolla olla osuutta asiaan. Jos vielä tulee niin pitää yrittää lähtee liikkeelle, sänkyyn jääminen ei ainakaa auttanu.. Ja jos ei tuu tarvetta soittaa jonnekkin ennen varhaisultraa niim kysyn siellä lääkäriltä näistä kivuista.
 
Täällä sujuu hyvin, vauvan liikkeet tuntuu jo selvästi joka helpottaa omaa stressiä :p Rakenneultrassa kaikki hyvin, sukupuolesta ei osannut sanoa mitään, oli vähän varovainen lääkäri enkä sitten itsekkään osannut kyylätä o_O Työt alkaa ottaa jo vähän voimille, päätinkin että aloitan varhennettuna äippärin, eli 22.8, se on jo melkein kohta :whistle: Alun ahdistuksen ja pelkojen jälkeen aika onkin mennyt nopsaan (y)

Pussipiru Ai kamala, onko helpottanut? Kuulostaa ihan kauhealta.

Vipe Mullakin on ollut tota käsien puutumista, tosi inhottavaa :(Ajattele, meidän vauvat on jo niin isoja et selviäis hyvällä tuurilla ulkomaailmassakin. Ihan hullua :LOL:
 
Emmiina toivottavasti sullakin helpottaa käsien puutuminen ku työt loppuu. miulla huomattavasti parempi olla nyt ku ei oo töitä ja kädet saa levätä voi jopa nukkua koko yön.

Eilen sattu kyllä nolo homma minkä takia lähdin äippäpolille.

Oon aina pelänny pörriäisiä ja eilen ne jälleen päätti pelotella mua ja sai kinttuihin vauhtia niin että polvien kautta voltilla omaan ojaan pääeellä tuli mätkähdettyä. Onneksi maha ei osunut mihinkään mut silti huoli oli kova. Onneksi pieni voi ultrassa hyvin ja istukka,virtaukset ja kaikki oli ok. Tarkasti samalla kohdunsuun ja oli kiinni mut viikko pitää tarkkailla liikkeitä ja jos ei joku päivä tunnu nii hyvin nii takasi. Painoarvio oli 720g eli vastasi viikkoja.
 
Vipe Hui kauhee, voin kuvitella että pelästyit! Onneks kaikki hyvin. Mulla oli jännä kun rakenneultrassa rv 20+4 oli painoarvio 375g. Lääkäri sano että vähän on pieni. Googlettamalla kuitenkin toi on keskiarvoo tai jopa yli :eek:

Käyttikö muut klexanee? Miten sitä voi pistää näillä myöhemmillä viikoilla? Mua hirvittää pistää mahaan kun tuntuu että vauva liikkuu siinä alla :eek: On vielä tuo nahka ihan kireenä eikä mahassa ylimäärästä josta ottaa kiinni..
 
@Emmiina85 ja @vipe1986 , kiva kun ootte saaneet hyviä uutisia ja mahat kasvaa:love:(y) Sitä odotellessa :LOL:

Mulla on maanantaina varhaisultra, ja nyt loppuviikon aikana oon ollut jotenkin ihan masiksessa, että ei siellä varmaan ketään ole. En oikein tiedä miksi nyt näin masennuin, tai no (vähäisetkin) oireet jotenkin entisestään väheni/katosi torstaina. Tai siis huimaus hävisi melkein kokonaan, ja kohdun "rajojen tunteminen" (en osaa oikein selittää, se tuntui turvonneelta) katosi. Nyt sitten ollut välillä myöhään illalla ja yöllä alavatsan polttelua, ja eilen ja tänään yökkö olo. Senkin laitoin toissapäiväisen paistetun lohen syömisen piikkiin, kun vatsakin vähän sekaisin :X3:

Tikut näyttää edelleen tummaa plussaa ja hcg tosiaan reilu viikko sitten oli jo 3000. Nyt kun kirjoitan tätä niin kuulostaa ihan tyhmältä tämä oma valitukseni, mutta tuntuu vaan että mulla on ihan väärät oireet kun rinnoissa ei tunnu yhtään mitään eikä okseta :confused::cry:

Mitäs viikonloppufiiliksiä muilla? Voi tätä piinaa..

MyMa 6+6
 
Kesäheinä78
Hyvä että tuo riskiasia selvisi. Luulen että mulla saattaa olla laskettu myös väärin tuo riskiluku, mutta eipä se mitään enää haittaa. Sain sen takia NIPT:in julkisella puolella, sitä kun ei edes tehdä täällä yksityisellä. Onko tietoa milloin NIPTin tulokset tulee?
 
Nopea päivitys täältäkin!

Meille syntyi tyttö jo viikko sitten, yli neljä viikkoa etuajassa kiireellisellä sektiolla :love::love::love:
Heinäkuun vauvasta tulikin juhannuksen lapsi!
Ja nyt kun sukupuolikin selvisi, tuli jälleen yksi vahvistus siihen, että ICSI-vauvat on tyttöjä ;)
Ihana, suloinen ihme... Kaikkien vuosien jälkeen lapsi on tuossa ❤ Niin kiitollinen mieli.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@Emmiina85 Hematologian poliklinikalla ohjeistavat pistämään reiteen jos vatsaan ei yksinkertaisesti pysty pistämään. Myös ohjeistuksessa mainittu istuva/puoli-istuva pistosasento ei välttämättä ole paras. Kannattaa kokeilla pistämistä kyljellä maaten, silloin vatsa (ja nahka) rennoimmillaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmiina85
Täällä virallisesti äitiyslomalla, enpä olis ikinä uskonut tämän koittavan reilun neljän vuoden tahkoamisen aikana. Kaikki siis suht mukavasti, eilen selvisin hengissä Gunnareitten keikasta :).

Viime viikolla neuvolalääkäri ja nyt pitää käydä vähän tiiviimmin, kun sf-mitta vähän notkahti... vauva kyllä liikkui hyvin ja viime vuosisadan ultralla näkyi että liikettä oli paljon, normikokoiselta näytti ja lapsiveden määrä normaali. Hyvä se on, että seurataan.

Sphinx onnittelut tytöstä :love::love::love:.

Katsotaan olenko sitten poikkeus tässä kohtaa, että meille olis tulossa icsi-poika.. Reilun kuukauden päästä tiedetään :)

Vilijonkka&käpy 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Mandala
Vipe Hui kamala! Hyvä että selvisit pörriäishyökkäyksestä säikähdyksellä.

MyMalle tsemppiä varhaisultraan, eiköhän siellä ole kaikki ihan hyvin. Tule sitten heti kertomaan miten meni!

Hupsu Haave NIPTin tulokset valmistuu tän viikon lopussa, mutta kirjeessä menee varmaankin ensi viikkoon. To-pe saa kuulemma soitella tuloksia, jos ei malta odottaa viikonlopun yli. Mä en ole tähän asti ajatellut tuloksia yhtään, mutta nyt kun tämän viikon puolelle päästiin niin huomaan, että kyllä ne sittenkin vähän jännittää. Vaikka ei ole mitään syytä.

Roxanne miten saitte katsottua nipt-tuloksista pelkät kromosomitulokset kurkkaamatta sukupuolta? Huomasin tuolta toisesta ketjusta, että olitte jättäneet sukupuolen nipt-tuloksista vielä katsomatta.

Sphinxille onnittelut tytöstä!

Kiva kuulla Vilijonkastakin! Olikos se niin että ivf:stä piti tulla poikia ja icsistä tyttöjä?

Tuli noista vatsakivuista (Caro ym.) mieleen, että mulla on ollut plussatestistä alkaen vatsassa ihan päivittäisiä tuntemuksia. Paineen tunnetta, nipistelyä, kiristelyä, tuikkimista. En sanoisi tuntemuksia kivuiksi (joku muu voisi ehkä sanoa, mutta mulla on tosi korkea kipukynnys), mutta yhtään päivää ei ole ollut etteikö vatsassa olisi tuntunut jotain. Nyt huomaan alkaneeni huolestua vähän niistäkin, vaikka olen tähän asti ajatellut, että johtuisivat kohdun kasvusta ja/tai endo- ja leikkauskiinnikkeiden venymisestä. Onko muilla ollut vastaavia? Olen yrittänyt tunnustella että supisteleeko kohtu, mutta en ole tuntenut mitään erityistä kovettumista. Iltaa kohti maha kyllä muuttuu sellaiseksi pinkeäksi (turvotusta?), mutta se on koko ajan samanlainen, eikä muutu pehmeästä kovettuneeksi ja päinvastoin.

Huolen määrä on näköjään vakio. Kun yksi huolenaihe poistuu, toinen tulee tilalle.

Ai niin, neuvolassakin käytiin viime viikolla, ja sydänäänet löytyivät heti vahvoina :love:

Kesis 15+3
 
Onnea pienokaisensa saaneille :love: ja kaikille uusille plussanneille paljon onnea myös :love::love:

Edelleen käyn kyllä lukemassa kaikkien teidän kuulumisia mutta jotenkin ei saa ajoiksi kirjautua ja kirjoitella... Ilmeisesti liian hyvin oon sopeutunut saikulla olemiseen :LOL: jäin kuukausi sitten saikulle kun verenpaineet heitteli vähän ja tuli semmoisia voimattomuuden tunteita (käsistä ja jaloista lähti voimat aina yhtäkkiä..) kilpparit matalalla mutta viitearvoissa kuitenkin... Myös muiden sisäelinten toimintaa on tutkittu ja koska paino ei ole noussut raskauden aikana kuin noin kilon kävin myös ravitsemusterapeutilla... sokereita ja verenpaineita pitää kotona mittailla (ovat olleet ihan ok, sokerit on ollu kaks kertaa kotona yli rajojen, neuvolassa olivat sitä mieltä että nyt on sitten raskaus diabetes, ravitsemusterapeutin näkökulmasta radi on vasta sitten jos arvot on toistuvasti yläkanttiin) joten tämä omasta itsestä huolenpitäminen käy kyllä välillä ihan kokopäivä työstä :ROFLMAO: mutta en valita, 3 vuotta hoitoja ja nyt tässä pisteessä niin en voisi onnellisempi olla :love:

Pienokaisen voi hyvin... Välillä hengailee perätilassa, välillä viistottain ja välillä nätisti raivotarjonnassa :) kasvaa käyrillä mutta sf-mitta on välillä keskikäyrän ylä- ja välillä alapuolella, riippuen siitä miten päin toinen on ja kuka neuvolassa on mittaamassa :) nyt on siis kahdessa ylimääräisessä ultrassa käyty tuon tarjonnan takia... Kovasti poika jumppailee ja liikkuu, välillä liikkeet sattuu ihan oikeasti kovasti kun tuntuu että koittaa tulla selkä edellä mahan läpi pihalle "just nyt heti" :D

Ja kiitos (oliko se Mandala vai joku muu?!) siitä tarvike listasta jonka joku listasi tuolla aiemmin kun kyselin niistä (y) melkolailla kaikki hankinnat on tehty pikkuhiljaa kirppareilta, Torista ja siskolta ja kaverilta ollaan saatu myös paljon kaikkea hakupalkalla, vaunuihin satsattiin ja ostettiin ne sitten kuitenkin uutena vaikka ensin ajateltiin ettei niitä varmasti uutena hankita!

Toivottelen ihania kesäpäiviä (toivottavasti ei tulis kamalat helteet!!) meille kaikille ja hyvää vointia myös! Muistan itsekin alkuraskauden aikana kun tuntui että kun ylsi huoli poistui tuli kaksi tilalle... Vieläkin se vaan niin menee että tulee huolehdittu asioista, mutta ajattelen sen myös niin, että kun raskaus ja vauva ei ole meille täällä kirjoittaville tullut "tuosta noin vaan" niin raskautta pitää ihmeenä ja äärimmäisen arvokkaana asiana :) silloin sitä myös huolehtii asioista eri tavalla kun on jotain niin äärimmäisen arvokasta saavuttanut

Ensimmäistä äippäloma päivää viettävä Gerbera ja Sintti 35+0
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Sphinxille lämpimät onnittelut nyytistä! :love::love:

Ihanaa että niin monella muullakin on ollut pääsääntöisesti hyviä uutisia täällä ja LA:t sen kun lähestyy. :)

MyMan ultrauutisia täälläkin odotellaan, toivottavasti siellä oli kaikki hyvin!

ON: Meillä oli viime viikolla rakenneultra. Kyllä siinä sydän hakkasi, kun kaikkia elimiä aivoista alkaen tutkailtiin ja mittailtiin. Tässä vaiheessa huonot uutiset olisi varmasti tuntuneet _todella_ musertavilta. Mutta onneksi kaikki näytti juuri siltä kuin pitääkin, ja kovasti siellä masussa jumppailtiin. :):love:

Kesäheinä kyseli sukupuolesta. Meillähän homma meni niin, että rastittiin kyllä se kohta nipt-lomakkeesta, mutta kun tuloksista sitten soitettiin klinikalta niin mainitsin, että haluttaisiin pitää asia vielä salaisuutena. Sitten kun saatiin tuloksista kirje kotiin, jätettiin se avaamatta, koska oltiin jo puhelimessa saatu tietää, ettei mitään poikkeavaa ollut löytynyt. Ehkä vähän hassua näin, mutta siinä vaiheessa (rv 11-12) olisi tuntunut tosi aikaiselta tietää sukupuoli ja halusin jotenkin suhtautua tulokkaaseen enemmänkin vain yksilönä. Arvelin että se rajaa helposti omaa ajattelua sitten kun sukupuolen saa tietoonsa.

No, nyt sitten rakenneultraan mennessä päätettiin, että otetaan asiasta selvää jos se siellä näkyy. Ja näkyihän se, eli icsi-poikaa täälläkin odotellaan! :) Kotiin tultua varmistettiin vielä nipt-kirjeestä, että ultraajan arvio piti paikkansa. Mäkin olin lukenut, että icsillä tulisi enemmän tyttöjä ja olisin siksi ehkä tyttöä veikannut, mutta toki poikakin on ihan yhtä tervetullut. Asia alkoi sen verran kiinnostaa, että googlailemalla löysin tällaisen tutkimuksen:
http://www.vau.fi/Yritamme-lasta/Lapsettomuus-ja-sen-hoito/Mikroinjektiolla-syntyy-enemman-tyttoja-kuin-poikia/
Eli siis kyllä se totta on, että icsi-menetelmällä syntyy enemmän tyttöjä, mutta ilmeisesti ero ei kuitenkaan ole valtavan suuri.

Mahatuntemuksista vielä: mulla oli menkkamaisia jomotuksia ihan alkuraskaudessa ja sitten uudelleen joskus rv15 paikkeilla. Kun mainitsin niistä neuvolassa niin terkkari passitti mut virtsakokeisiin, sillä oireeton virtsatietulehdus voi kuulemma aiheuttaa supistuksia. Testeissä ei kuitenkaan löytynyt mitään, ja ne jomotuksetkin sitten katosi vähitellen. Itse veikkaisin, että johtuivat vain kohdun kasvusta.

Nyt sitten viime viikkoina on ollut tosi paljon tuota Kesäheinän mainitsemaa kiristyksen ja puristuksen tunnetta mahassa, varsinkin syömisen jälkeen. Kaipa siellä vaan kudokset ja nahka venyy. :rolleyes: Mua on helpottanut se, kun olen röhnöttänyt vähän takakenoisessa, puoli-istuvassa asennossa. Siinä asennossa onkin tullut vietettyä melkoisesti aikaa sohvalla viime aikoina. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@Kesäheinä-78 ja (ehkä?) @Caro87 , mulla nyt ihan alkuvkot menossa, mutta kyllä joka päivä jotain tuntuu mahassa. Vähän niinkuin kihelmöi alavatsaa, on todella menkkamaisia jomotuksia jne. ja joskus herään myös öisin siihen että vatsa on ihan kunnolla kipeä. Se tuntuu vähän samalta kuin jos olisi syönyt ison määrän raskasta ruokaa, meinasin kerran ottaa jo Panadolinkin kun sen verran juili.

@Sphinx paljon onnea tytöstä!!:rolleyes: Synnytyskertomuksia on mun mielestä ainakin ollut mukava lukea, että anna paukkua vaan jos jaksat/ehdit kirjoitella :geek:

@Roxanne mä haluaisin (kai?) tietää sukupuolen etukäteen, mutta en ole oikeastaan ajatellutkaan että ajankohdalla olisi mulle väliä. Ennemmin olen pohtinut vain puolesta-vastaan mielipidettä. Pitääpä kysyä mieheltä, mitä hän miettii.

ON: Kiitos kysymästä ja tsemppauksesta kaikille, tänään tuli ihanat uutiset ja näkymät varhaisultrassa:love::love: Siellä viikkoja vastaava, 10 mm pieni ihana rusinamme kellui pää alaspäin ja sydänkin läpätti, poruhan siinä tuli välittömästi :eek::love: Lääkäri ei ollut edes oma, kun vakkari oli lomalla mutta tämäkin onnitteli liikuttuneena ja halasi kolme kertaa :D

Ajattelin mennä vielä jossain 10 vkon tienoilla yks. ultraan ja mieskin tulisi mukaan, kun lähden sitten matkalle ja olisi kiva siellä sitten olla rauhallisin mielin :)

MyMa 7+1
 
Kesäheinä, mulla oli viime raskaudessa varsinkin tokasta kolmanneksesta eteenpäin vaikka mitä kipuja. Itsekkin niistä huolestuin mutta ilmeisesti kuuluu asiaan ja jokaisen kroppa reagoi ja tuntee eri tavalla. Mulla alko harkkasupistukset joskus alle 20rv ja ne tunnisti kyllä helposti kun vatsa kovettui, ei mitään kipua vielä niillä viikoilla niihin liittynyt.

MyMa, ihanaa että hyviä kuulumisia tuli! Mullakin on ens viikon ma 7+1 ultra. Mä sain kunnan kautta ultran myös rv10 mut taitaa olla tosi kunta kohtasta. En tiiä miten selviän jos tämä raskaus tästä nyt jatkuu ilman miljoonaa paniikki ultraa. Sen verran kovat arvet pojan syntymä jätti.

Täällä tasasta pahaa oloa pitkin päivää. Aaltoilee ja välillä tuntuu että vessaan ehkä pitäs lähtee. Viikon päästä ultra ja siihen liian pitkä aika. Väsymys alkaa illalla olla aika järkkyä ja ei meinaa jaksaa pojan kanssa heräillä öitä.

En muuten saa puhelimella lihavoitua tekstiä, tosi ärsyttävää :(

rv 6+1
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.7.2017
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 13.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 4.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 7.8.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 18.10.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ? ... 19.10.2017
Jansku00 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 12.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...?
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?
Voikukka
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 26.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 16.1.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kesk. km)

Maaliin päässeet (y)

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 24.6.2017 (??)
************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää
punaisella värillä / muuten selkeästipäivityspyynnön.
 
Onpa lohduttavaa kuulla, että muillakin on ollut mystisiä kipuja :D. Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin enemmän saattaisin olla huolissani jos mahassa ei tuntuisi mitään, mun endometrioosi- ja leikkaustaustan huomioon ottaen. On siellä niitä kiinnikkeitä sen verran, että kohdun kasvun on pakkokin tuntua jossain. Kävin tosiaan eilen viemässä pissanäytteen, joka oli puhdas, ja tänään kävin terveysasemalla lääkärin juttusilla. Hän ei kertomani perusteella ollut huolissaan vaan kehotti vaan syömään parasetamolia tarpeen mukaan ja seuraamaan tilannetta. Olisi tehnyt sisätutkimuksen, mutta mä en sitä nyt halunnut, kun olen kuullut että kohdunkaulaa pitäisi turhan päiten ronklata. Tästä lääkäri oli samaa mieltä.

Nyt ei sitten muuta kuin rauhallisin mielin ens viikon neuvolakäyntiä odotellessa. Ja kolmen viikon päästä onkin sitten neuvolalääkäri.

Roxanne itsekin olen miettinyt, että haluaisin kohdella vauvaa ennen kaikkea yksilönä enkä sukupuolensa edustajana, mutta sitten toisaalta sukupuolen tietäminen konkretisoi odotusta niin paljon, että päätimme haluta sen selvittää. Mutta kieltämättä 11-12 viikot tuntuu vähän aikaiselta, siinä on vielä niin paljon epävarmuuttakin ilmassa, että ehkä en olisi itsekään noin aikaisin halunnut tietää.

Ihanaa MyMa että ultrassa oli kaikki hyvin! Nyt voi sitten hetkeksi huokaista – tai niin sitä ainakin itse kuvitteli silloin varhaisultran aikoihin, mutta aika hiljaista on ollut huokailujen kanssa :ROFLMAO:.

Caro hyvä tietää että kipuja voi olla jos jonkinmoisia ja että harkkasupistukset tunnistaa kyllä. Mulla ei sellaisista nyt kyllä kaikesta päätellen ole kyse, koska olen yrittänyt pitää kättä vatsalla, eikä mitään kovettumista ole tuntunut. Taitaa olla ne kiinnikkeet vaan mitkä siellä venyy ja paukkuu. Tsemppiä varhaisultran odotteluun!

Mulla on muuten maha tullut jo sen verran esiin, että epäilen ihmisten huomaavan. Mulla on sen verran ylimääräistä, että sellainen mukava pehmeä kerros tossa on toki päällä, mutta kyllä se kasvanut kohtu siellä alla jo tuntuu. Hassua.
 
Onnea Spinxh! :love::love:

Kesäheinä
mulla oli varmaan just noilla viikoilla kans välillä todellakin pahoja kipuja. Mulla on ollut kaks kertaa kohdunulkonen mikä jättänyt kiinnikkeitä, ne kun sieltä veny ja paukku ni välillä tuntu että järki lähtee, kesti melkein 2kk. Parasetamolia otin vaan jos ei enää mitään muuta keksiny, olin suihkussa ja haudoin lonkkaa/nivusta ja vatsan seutua kauratyynyllä, nekin kivut on jo unohtunu :LOL: hassua miten se mieli muuttuu, silloin välillä aattelin että en selviä seuraavaan päivään, mä siis valvoin monet yöt kun mikään ei helpottanu. Jäin kk ennen äitiyslomaa sairaslomalle kun alavatsa kipujen takia, ja ihan fiksu oli, vaikka olisin halunnut olla töissä loppuun asti. :) Muista levätä, sun ja vauvan hyvinvointi on kaikkein tärkeintä! :love:

Mulla olis vielä 8päivää laskettuun, mitään mitä oireiksi tulkitsisin ei oo havaittavissa, saa nähä meneekö yli :whistle: eilenki neuvolassa kysyi että onko supistellu, ni sanoin että jos on niin en oo ainakaan huomannu :LOL::LOL:

Mites Toive?:)

 
Adelmiina: kiitos kysymästä, ihan hyvin vielä :) verenpaineet on nyt pari viikkoa ollu aika korkeella ja kävinkin viime viikon to synnärillä näytillä. Laittoi sillon kotiin ja käski seurata paineita kotona 3x päivässä. Seuraavana tiistaina käytiin äippäpolilla näyttäytymässä tulosten kanssa ja edelleen käskettiin seurata paineita kotona koska kaikki muuten on oikein hyvin :) ens tiistaille on äippäpolille vielä aika ja kätilö kehotti valmistautumaan siihen, että silloin sinne jäädään jos ei aikasemmin tapahdu mitään.

Välillä supistaa tosi kovasti pitkiäkin aikoja ja sitten ne saattaa olla poissa taas päivänkin. Turvotusta on melko reilusti ja vihloo välillä rajusti.. ei ois enää kauaa (y)

Onnea Sphinx :love:
 
@Kesäheinä-78 paljonko sulla nyt viikkoja? Ihana kuulla että oot jo voinu rennommin nauttia odotuksesta.

@Roxanne oliko puhetta rakenne ultrassa että tarjoaako julkinen sen jälkeen ultraa ollenkaa? Tai tietääkö joku?

Ei tämä väsy helpota. Eikä paha olo. Päinvastoin alkanu uudelleen pahentua. Jos en olis kesälomalla nii olis varmaa pakko hakea saikkua ku ei vaa jaksa. Siksi oo. Kirjotellukki nii vähän että hävettää. Lohdullisesti masu on alkanut näkyä:love:.

Paljonko teille on paino noussut? Itsellä ylipainoa oli noin 7kg ennen plussaa ja toistaiseksi oon 1 kg miinuksella koska kaikki ruoka on pahaa.

Evangelina 13+ 3 ja la 7.1
 
Ainakaan pääkaupunkiseudulla ei tarjota yhtään ultraa r-ultran jälkeen, joten mä menin omin rahoin rv25 muistaakseni yksityiselle 3D/4D ultraan, se olikin tosi hauska juttu ja katsottiin kaikki rakenteet vielä tarkemmin siinä lisäksi ja sain naamakuvia kotiin töllisteltäväksi :love:

Mulla oli ihan viimeisimpiin viikkoihin asti painonnousu noin 13kg kunnes lopussa kirin 17kg lopulta kun alkoi turvottaa enemmän. Synnärille jäi vaan 6kg, sen jälkeen joskus reilu viikon jälkeen kotona yhdessä yössä hävisi toiset 6kg mikä oli varmaan niitä turvotuksia, koska sitten loput 5kg oli suht tiukassa ja olin ehkä 5kk iässä lähtöpainossa. Noh sitten kun imetys loppui noin 7kk iässsä niin sain 3kg lisää jotka vieläkin mukana :mad::X3::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Evangelina

Yhteistyössä