~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Sain rv29 istukkaultran kun oli ollu pieniä vuotoja vielä myöhemmilläkin viikoilla ja olin paniikissa istukan sijainnista. Sit ihan loppuaikoina parikin ultraa sairaalan äitiyspolilla kun pelkäsin istukan "rappioo", ennenaikojaan irtoilua tms. että olin taas paniikissa jos ehtis kuolla kohtuun. Ois ollu määrättynä vielä yks yliaikaisultra mut onneks sitä ei sit enää tarvinnu. Että kyllä tällä kokemuksella herkästi antaa lisäultria jos on kovin huolissaan ja perustelee jotenkin ns. järkevästi.

Painoo tais olla lopulta 12kg yli lähtöpainoin ja kamalat turvotukset etenkin jaloissa. Ne lähti heti synnytyksen jälkeen, paino putos jotain 4-5 kiloo ja sitten "laihduin" kilon päivässä. Imetyksen lopetuksesta ei lukema mullistavasti muuttunu, ja nyt on pidempään ollu jämähtäneenä 3-4kg "ylipainoon" verrattuna raskautta edeltävään.
 
adelmiina_ Tää palsta on kyllä paras vertaistuki! On ollut jotenkin hämmentävää, kun yksikään ammatti-ihminen ei toistaiseksi ole selkeästi sanonut, että "kyllä, leikkauskiinnikkeet voi aiheuttaa kipuja raskauden aikana", vaikka luulisi, että heillä on kokemusta kymmenistä ja sadoista potilaista. Omiin epäilyksiin tulee vastauksena vain, että "siellä vatsassa tapahtuu nyt tosi paljon" ja että "toisilla on kipuja ja toisilla ei tunnu mitään". Sellaiset vastaukset ei auta, vaan pistää vain epäilemään omia spekulaatioita. Onneksi täällä on samankaltaisia kokemuksia! Harmi siis, että sulla adelmiina_ on ollut kovia kipuja, mutta kyllä se lohduttaa omassa tilanteessa. Mun kivut ei kyllä ole kovia, vaan aivan siedettäviä, mutta kyllä ne pientä päänvaivaa aiheuttaa silti.

adelmiinalle ja toiveelle tsemppiä loppurutistukseen!

Evangelina mulla on viikkoja nyt 15+6. Rentoudesta ei voi ehkä vielä puhua, heh, mutta en ole enää aivan yhtä paniikissa kuin vielä ennen nt-ultraa. Edelleen fiilikset vaihtelee yhdenkin päivän aikana epäuskosta pelkoon ja sitten taas suureen kiitollisuuteen ja onneen. Raskaus ei vieläkään tunnu todelliselta, kun liikkeitä ei tunnu, eikä vauvasta ole tavallaan mitään todisteita.

Mulla ei vielä ole paino noussut yhtään, mutta toisaalta ylimääräistä oli lähtötilanteessa varmaan kymmenisen kiloa. Toivon, että painonnousu pysyisi maltillisena, mutta en toisaalta stressaa asiasta. Sentään joku asia josta en stressaa!

Mandala me mennään varmaan kanssa tohon 4D-ultraan sitten joskus rakenneultran jälkeen. Jos sinne asti päästään. Kävitkö Dextrassa? Kenellä? Mitä maksoi?

Mulla ei ole enää juuri muita oireita kuin rintojen lievä aristus aina välillä ja todella runsas valkovuoto. Ja mahan pömpötys. Ja niin, nämä mahatuntemukset tietty, jotka on kyllä selkein merkki. Vähistä oireista johtuen onkin välillä todella vaikea kuvitella, että mahassa kasvaa pieni ihminen :rolleyes:.

Kesis 15+6
 
Olin ajatellut meneväni omalle klinikalle dextraan mutta aloin sniiduilemaan ja valitsin silloisen halvimman vaihtoehdon mikä oli mehiläinen siinä forumin vieressä (felicitas?). Siellä Tapio Kurki vaikutti kyllä todella pätevältä mieheltä ja sain tosi tarkan kuvauksen kaikesta siinä puolen tunnin ultrauksen aikana joka hälvensi paljon olotiloja entisestään.
 
@Kesäheinä-78 , mä kans vähän ihmettelen välillä noita vastauksia, mitä terveydenhuollossa saa kun kysyy jotain raskauteen liittyvää. Kun kävin mittaamassa verenpainetta työterv.hoitajalla heti plussattuani (huimauksen takia) niin hän sanoi että "ne vauvahormonit siellä päässä pistää kohisemaan!" No joo, tosi ammattimainen vastaus, varsinkin kun itse on kaivellut joka ikiset gonadotropiinin nimet ja opetellut ne ulkoa hoitojen aikana :ROFLMAO: Mulla ainakin on semmoinen hirveän tarkan tiedon tarve, haluaisin tietää yksityiskohtia myöten, mitä milloinkin tapahtuu ja mikä asia vaikuttaa toiseen.

Itse oon ollut toissapäiväisen varhaisultran jälkeen tosi levollisella ja hyvällä mielellä. Reilu parin viikon päästä seuraavaksi ultraan, varmaan siihen mennessä oon taas hermoraunio :LOL:

MyMa 7+4
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.7.2017
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 13.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 4.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 7.8.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 18.10.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 19.10.2017
Jansku00 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 12.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...22.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 24.12.2017
Voikukka
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 26.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.1.2018
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 16.1.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 18.2.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 23.2.2018

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason ... 2.IVF ... (kesk. km)

Maaliin päässeet (y)

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 24.6.2017 (??)
************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää
punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Päivittelin taas tuota listaa, kun edellisestä oli kadonneet syntyneiden sukupuolet. Lunttailin vanhoilta listoilta, toivottavasti meni kaikki oikein. :)

Kesäheinä, mahtava juttu! :love: Jospa nyt sitten loppuraskauden ajan voisitte olla rauhallisin mielin ja nauttia vain odotuksesta. Milloin sulla muuten on laskettu aika, vai haluatko pitää sen salaisuutena?

Evangelina, onpas ikävää että paha olo sen kun jatkuu. :( Tsemppiä sen kanssa kärvistelyyn, ja toivotaan kovasti että helpottaisi pian nyt kun eka kolmannes on jo takana. Mullakin on se käsitys, ettei rakenneultran jälkeen enää tarjota muita ultria julkisella puolella, ellei sitten tule jotain ongelmia joiden vuoksi pitäisi vielä kontrolloida tilannetta.

Mulla on toistaiseksi tullut painoa parisen kiloa nyt rv 21 mennessä. Luulisi että voisi olla enemmänkin, sillä kyllähän tuo kohtu sisältöineen jo painaa jonkun verran ja turvotustakin on. Toisaalta kovin isoja annoksia ei enää tule syötyä kerralla, kun niistä tulee helposti tukala olo ja vatsa muuttuu entistä pinkeämmäksi. Mutta ihan hyvä näin, en niitä lisäkiloja vielä erityisemmin kaipaakaan. :p
 
Heippa,

Onnea kesäheinä nipt-tuloksesta:) Ja ehkä odotus konkretisoituu entisestään kun tietää kumpi on tulossa?

Evangelina, toivottavasti paha olo pian helpottaa. Mulla ei oo tainnu muutamiin viikkoihin sellaista etomistakaan olla enää lainkaan. Ehkä sulle käy samalla tavoin?

Tänään ehkä eka kerran tuntu että maha ihan vähä näky uimahallissa ilman pullistelua:LOL: Paino ei oo vielä noussut, mutta eiköhän se tästä lähde kohoamaan... Itseasiassa oon saanu painoa ennen raskautta viimeisen vuoden aikana eli oon nyt normaalipainossa (ennen lievä alipaino). Oon miettiny auttokohan se osaltaan raskauden alkamiseen.

Tsemppejä taas kaikille.

giraffen 15+5 (La 24.12)
 
Viimeksi muokattu:
Moi, tohtiikohan tänne jo tulla mukaan. Takana 1.ivf josta plussa maanantaina..odotan ensimmäistä vauvaa meille, takana yksi varhainen km joulukuussa. La olis 12.3 ja tänään viikkoja hurjat 4+4 (y)
Miten ootte muut kestänyt tätä järjetöntä epävarmuutta? Tunnustelen tissejä sata kertaa päivässä et onhan ne vielä kipeät..... :whistle:
 
Terevetuloa @Karoliina195 ja paljon onnea plussasta! (y):love:
Ei ole kyllä mitään hyviä neuvoja epätietoisuuden kestämiseen...:LOL:

Mulla oli todella vähäoireinen alku (ja on edelleenkin), ja panikoin sitä ennen ultraa koko ajan. Mielialat meni päivästä riippuen ylös ja alas. Ainoa kontrollin väline oli mulla tikkutestailu, joka nyt ei ole mikään luotettava keino mutta tulipa pissittyä toistakymmentä tikkua ;) En ole muutenkaan mikään kaikkein kärsivällisin ihminen... No lopulta varhaisultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin, ja se vähän antoi sielulle rauhaa :ROFLMAO:

Koska sulla Karoliina on ultra?

Pikainen ON: alavatsaa polttelee edelleen päivittäin, huimaus on poistunut mutta välillä tulee pieniä ällötyksen aaltoja. Muuten voinnit melko normaalit (y)

MyMa 7+6
 
Uä ois 28.7, silloin 7+4..Reilu 2 viikkoa pitäis jaksaa odotella o_O mä testailin keskenmenneessä raskaudessa kans ihan hulluna, viivat vaihteli ja pää sekosi. Nyt päätin että jos ei tule vuotoa niin odotan sinne ultraan.. niin ja kiitos MyMa onnitteluista :love:
 
Onnea karoliina plussasta :love:

--

Heissan pitkästä aikaa :)
Täällä 19+6 ja tiistaina on rakenneultra :love:
Odotuskin on konkretisoinut miehelle kun ostettiin pinnasänky ja se odottelee makkarin nurkassa tulevaa asukasta. Mies sen halusi jo kasata paikalleen <3

Painoa ei oo tullut vielä yhtään, heiluu -1kg ja +2kg välillä turvotuksista riippuen mutta viime neuvolakäynnillä ero tais olla lähtöön joku 200g :LOL:

Kaiken maailman kiinnikekipuja täälläkin, toisella puolen munasarjojen tienoilla on koviakin kipuja välillä..

Mulla on istukka edessä ja oon tuskaillut kun liikkeet ei oo tuntunut.mutta eilen yhtäkkiä alkoi sellainen potkushow että oksat pois :love: tänään samaan aikaan ja mieskin pääsi ne tuntemaan ❤
 
Onneksi ultra oli heti aamusta niin ei tarvinnu kauaa jännittää. Siellähän se köllötteli ja syke näkyi, vastasi viikkoja justiinsa :love:

Jos joku viitsisi listoille laittaa kun en puhelimella onnistu.

Caro87, 2.IVF 1.PAS la 23.02.2018, toinen

Nyt vois tää pahoinvointi loppua..

7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Oltiin viikonloppu landella huonojen kenttien äärellä niin ei tullut palstaa seurailtua. Tekipä muuten hyvää ihan vain rentoutua ja liikkua luonnossa ja syödä hyvin!

@MyMa no olipahan vastaus terveydenhoitoalan ammattilaiselta! Mustakin välillä tuntuu, että parempi on itse selvittää (useasta lähteestä toki) kuin kysyä.

@Roxanne laskettu aika on 22.12. Ei siis ole mikään salaisuus, mutta en ole itse erityisemmin perustanut noista listoista niin en ole muistanut ilmoittaa. Jos nyt kuitenkin päivität (tai joku muu päivittää) niin mut vois poistaa sieltä myöhemmin onnistuvien listasta, sinne on näköjään jäänyt joku vanha hoitokierros kummittelemaan.

@giraffen___ Tieto sukupuolesta todellakin konkretisoi odotusta! Meille on ihan aidosti aivan sama kumpi sieltä tulee, ja ollaan muutenkin sukupuolen ja sen ilmaisun moninaisuuden kannattajia ja arvostajia, mutta kyllä tulokas sai nyt jotenkin hirveän paljon selkeämmän hahmon. Kävin jo ostamassa ekat pienet vaatteetkin :love:

@Karoliina195 Onnea plussasta ja tervetuloa palstalle! Mullakaan ei valitettavasti ole vinkkejä epävarmuuden sietämiseen, olen nimittäin edelleen, viikolla 16+ ja noin seitsemän ultran jälkeen todella epävarmoilla ja pelokkailla fiiliksillä... Varhaisultraan asti pitää vain kärvistellä, sen jälkeen monella (ei mulla...) epävarmuus helpottaa. Tsemppiä!

@Blob Ihanaa, pinnasänkyvaiheessa jo! Hankitteko uutena vai käytettynä? Mä en tiedä uskalletaanko me edes harkita mitään hankintoja vielä piiiiitkään aikaan, mutta katsotaan jos vaikka rakenneultran jälkeen alkais jo vähän selvitellä että mitä se vauva oikein tarvii...

@Caro87 onnea hyvistä ultrakuulumisista! Oliko sulla edellisessäkin pahoinvointia? Mä oon kyllä ailtä säästynyt, välillä oli etovia oloja, mutta nekin on jo lähestulkoon poissa.

Koskas teillä ensikertalaisilla on se ihan "oikea" vauvamasu tullut esille? Entä liikkeet alkaneet tuntua? Mulla on jo useamman viikon maha turvonnut aina iltaa kohti sellaiseksi pinkeäksi palloksi, joka epäilyttävästi muistuttaa vauvamahaa, mutta ei se sitä itseään taida olla vielä. Eilen mies sanoi, että mulla on jo aikamoinen pömppö. Kädellä koettaen alavatsalla on nyt pari päivää tuntunut sellainen vähän kiinteämpi alue, oliskohan se sitä? Ja eilen ja tänään mahassa on tuntunut muutama "hipaisu", jotka saattaa ehkä mahdollisesti olla vauvan liikkeitä, mutta saattaa kyllä olla jotain muutakin. Mutta seurailen! Tällä viikolla mulla on ohjelmassa neuvola, neuvolapsykologi (menen juttelemaan näistä edelleen jatkuvista peloista) ja sokerirasitus. Luin just sokerirasituksen valmistautumisohjeet ja ihan hirveä määrä pitää syödä hiilareita muutama päivä ennen koetta! Tyyliin puuroa, neljä palaa leipää, pastaa/riisiä ja hedelmiä/marjoja. En syö normaalisti noin hiilaripainotteisesti.

Kesis 16+3.
 
@Kesäheinä-78 siis mitä! Miten nii pitää syödä pari päivää hulluna hiilareita ennen sokerirasitusta? Mä kävin perjantaina sokeri rasituksessa ja nimenomaa sanottiin että pitää syödä täysin normaalisti edellisenä päivänä ja sitte ravinnotta klo 20 jälkeen kunnes seuraavana aamuna testi. Onko tosiaan näin iso ero paikkakuntien välillä ohjeissa??? Nyt rupes mietityttää onkohan mun tulokset sit väärin ku en oo hiilari buustannu ennen testiä.

Evangelina 14+1
 
@Evangelina Mä sain neuvolasta tommosen ohjelappusen, jossa sanottiin että vähintään kolmen päivän ajan ennen testiä pitäisi syödä 150 g kuitupitoista hiilihydraattia, joka tulee kasaan esim. seuraavanlaisesta satsista: 3 dl puuroa, 4 palaa ruis- tai täysjyväleipää, 2 dl täysjyväpastaa tai -riisiä ja 3 annosta hedelmiä/marjoja. Mä en syö normaalisti lähellekään noin paljon hiilareita, joten mulle toi tuntuu aikamoiselta hiilaribuustilta. Pelkäänkin, että mulla sokerit nousee testissä ihan vaan sen takia että olen lisännyt ykskaks noin paljon hiilareita ruokavalioon. Ihmettelen tota ohjetta, itse asiassa, joten sinuna olisin ehkä vain tyytyväinen, jos et ole samanlaista saanut :D. Tää on siis Helsingin ohje.
 
Caro87, onnittelut hienoista ultranäkymistä! :)

Kiitos tietojaan ilmoittaneille, kävin päivittelemässä ne tuonne yllä olevaan listaan, niin ei tartte heti laittaa uutta rimpsua. Tännehän onkin useampi jouluvauva luvassa! :love:

Kesäheinä kyseli mahan kasvusta ja liikkeistä. Mä olen tainnut näistä jo ennenkin tänne jotain sepustaa, mutta tässä vielä lyhyesti se, miten mulla on mennyt:

Mahan turvotus alkoi mulla todella aikaisin, ihan jo ekoista raskausviikoista lähtien, eikä se siitä koskaan vähentynyt. Muutos varsinaiseksi vauvavatsaksi tapahtui kuitenkin niin vähitellen ja pienin askelin, etten sitä oikein itsekään huomannut. Ehkä joskus rv 17-18 paikkeilla huomasin, että mahassa alkoi selällään maatessakin tuntua sellainen pieni kohouma, kun siihen asti maha oli siinä asennossa ollut vielä melko litteä. Vaatteet alkoi niillä main kiristää vähän enemmän, mutta oikeastaan vasta rv 20 paikkeilla maha alkoi olla sen kokoinen, ettei sitä oikein vaatteillakaan pystynyt peittämään. En kuitenkaan voi sanoa, että maha olisi jotenkin yhtäkkiä pullahtanut esiin, vaan se tapahtui todella pikku hiljaa. Näin jälkikäteen oikeastaan harmittaa, ettei tullut alusta asti kuvattua sivuprofiilia tai mittailtua vyötärönympärystä - siten olisi ehkä huomannut eron paremmin.

Liikkeisiin pätee oikeastaan sama. Joskus rv 16-17 tuntui ehkä ekat kuplinnat navan alla, mutta pistin ne aluksi suoliston piikkiin enkä oikeastaan kiinnittänyt asiaan suurta huomiota. Mutta kyllä sitten joskus rv 18-19 ne alkoi jo tuntua melko selvästi, vaikka mulla on istukka edessä minkä pitäisi periaatteessa vaimentaa tuntemuksia. Nyt ne liikkeet on muuttuneet enemmän sellaisiksi muljahteluiksi ja pieniksi tumpsahduksiksi. :love:

Miten muuten olette käyneet noin aikaisin sokerirasituksessa? Mulle sanottiin, että se tehtäisiin vasta rv 24-28. Itse asiassa nyt vasta huomasin nuo valmistautumisohjeet, kun katsoin neuvolan papereista. Kuulostaa tosiaan hurjalta hiilarimäärältä! :eek: Voipi olla, etten tule noita ihan orjallisesti noudattamaan... :geek:

Roxanne 21+4
 
@Blob Ihanaa, pinnasänkyvaiheessa jo! Hankitteko uutena vai käytettynä? Mä en tiedä uskalletaanko me edes harkita mitään hankintoja vielä piiiiitkään aikaan, mutta katsotaan jos vaikka rakenneultran jälkeen alkais jo vähän selvitellä että mitä se vauva oikein tarvii...
Uutena ostettiin, oli lekmerillä just sellanen mikä haluttiin tosi edullisesti :love:

Vaunutkin ostettiin viime viikonloppuna mun veljeltä ja vaimoltaan :love: sitteri saadaan kaupan päälle..oikeastaan siis enään tarvii hankkia vaatteita lisää ku mies tilas turvakaukalon ja telakankin viikonloppuna :ROFLMAO: puhuttiin vaan että pitäis 1 isompi ostos/kk tehdä ja sit ne jotenki tuli kaikki hankittua vahingossa :X3:
 
Mulla raskausvatsa näkyi lievästi vasta joskus rv 20 jälkeen ja peittämään asian pystyi muistaakseni rv 27-28 asti. Mulla tosin kohtu tosi takana ja edelleenkin suht pieni vatsa, vaikka mennään jo viikolla 36. Liikkeitä en tuntenut myöskään ajoissa, kun istukka on edessä. Ehkä joskus rv 25 opin vasta tuntemaan liikkeitä, vaikka esim. rakenneultrassa teki kuperkeikkoja. Nyt vielä viime viikonkin ultrassa lääkäri sanoi, että onpas vilkas kaveri ja sillä hetkellä en tuntenut mitään o_O. Eli kaipa nämä on aika ylsilöllisiä juttuja. Ja pakko kyllä sanoa, että pieni vatsa ei mitenkään auttanut epävarmuudessa, kun kaikki päivitteli että et voi olla niin pitkällä :cautious:.
 
Mä jouduin näin aikaiseen sokerirasitukseen sukurasitteen vuoksi. Ja varmaan iällä ja lievällä ylipainolla on jotain vaikutusta myös, vaikka ei terkkari niistä mitään sanonutkaan. Mun olis itse asiassa pitänyt mennä jo varmaan viikko pari sitten, mutta jotenkin se on venynyt, kun tässä on joutunut hermoilemaan vähän kaikenlaista. Menen siis perjantaina ja toivon ettei tule tuomiota.

Joko Toive* on tositoimissa?

Mulla on nyt parina päivänä tuntunut navan alla asioita, joita vois ehkä kuvailla sanalla "kuplinta". Toki ne voi olla jotain suoliston möyrintääkin, se selvinnee ajan kanssa. Toivotaan että ovat liikkeitä, jotenkin olen saanut taas kehiteltyä pelon, että onkohan siellä kaikki ihan hyvin... Ärsyttävää tää jatkuva hermoilu ja panikointi, kun haluaisi vain nauttia ja iloita raskaudesta mutta ei osaa.

Huomenna onneks neuvola.

Kesis 16+4
 
Onpas Vilijonkka mielenkiintoista, miten eri kokoisilla mahoilla naiset vauvaa kasvattelevat. Tuolla jollain toisella foorumilla oli joku laittanut kuvan rv8 ja maha oli todella suuri. Toki se tietenkin oli ihan vaan turvotusta, mutta yhtä kaikki vauvastahan sekin johtuu ja lisää paljastumisriskiä ;) Itse tavallaan toivoisin, että maha pysyisi pienenä mahd. pitkään, jotta asian voisi salata ja päästä "varmemmille viikoille" ennen kellekään kertomista. Toisaalta iso pallo toisi konkretiaa tähän jännitykseen :geek:

Mulla ei ole ihme kyllä ollut juuri lainkaan sellaista jatkuvaa turvotusta, lähinnä iltaisin sitten kun on iltaruuan syönyt niin humps maha on kuin pallo jonkin aikaa. Tuolla kun puhuitte sokerirasitukseen menosta ja tavanomaisesta hiilarimäärästä, niin mulla on kyllä aika paljon hh:ja ruokavaliossa muutenkin. En nyt erityisen epäterveellisesti syö mutta leipää, hedelmiä, pastaa/perunaa joka päivä kyllä ihan kunnon annoksia.

Nälkä sen sijaan on aivan jäätävä melkein koko ajan. Työpäivän aikana on sellainen tunne, että pitäisi syödä kaksi lämmintä ruokaa suurinpiirtein kun ennen pärjäsin salaatilla ja banaanilla koko päivän... Muuten oireet ovat viime päivinä menneet ja tulleet, alavatsan kihelmöinti hävisi pariksi päiväksi ja heti tuli suru puseroon, että nytkö stoppasi tähän. Mutta tänään se megamenkat tulossa-olo palasi, jee :ROFLMAO:

Joko Toive* on vauva sylissä tai edes lähellä? :):love:

MyMa 8+2
 
Tuosta mahan kasvusta, niin mulla rupes näkymään joskus rv 14 jo niin että turha oli peitellä, ja siitä asti kasvanut kasvamistaan :LOL: paino mulla on tullut nyt 20kg :whistle::whistle:, painoin 55kg ennen raskautta, tosin tuossakin painossa oli kortisonin tuomaa turvotusta jo valmiiksi. Onneks neuvolassa en ole saanut saarnaa painosta, kun kuulemma näkee että nestettä on kysessää eikä rasvaa, kengän kokoki kasvanu 35-> 38 turvottaa niin paljon, onneks on kesä ja varvastossut! (y)

Sokerirasituksessa oli 24+5, arvot oli tosi hyvät. Kamalaahan se litkun juominen aamulla tyhjään mahaan oli, mutta siitäkin selvittiin. Täällä meillä ei kyllä annettu muuta ohjetta kun että 12h paasto, mullekkin neuvolassa sanottiin et normaali elämää ennen sitä.. mut en usko että sillä nyt niitä suurta merkitystä on, kai silloin kaikki sais saman ohjeen.

Toiveelle kovasti tsemppiä, toivottavasti alkaisi pian tapahtua, jos vielä ei oo nyytti sylissä. :love:
Perästä tullaan, tosin hitaasti.. välillä on niitä sukkapuikkosupistuksia ja siihen jää. Torstaina ois aika äippäpolilla. Ja voin kertoa, että ei oo mistää poppaskonsteista apua :ROFLMAO:

Adelmiina 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan vielä yhtenä yksikkönä, mutta kotiin ei enää tässä tilassa lähdetä. Eiliset cytotekit oli avittanu tilannetta ihan mukavasti ja tänään päästiin jatkamaan ballongilla.. ei mikään mukavin, mutta ainakin luonnonmukaisempi kun lääkkeet. Vielä kun kaikki voi hyvin, niin pistettiin asioihin vauhtia; tavoitteena että huomenna viimeistään ollaan salissa (y):love:
 

Yhteistyössä