~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Shelterme mä oon myös "tyksiläisiä" ja meillä laskettuaika oli laskettu hedelmöitys- eli punktiopäivästä, joten järkeen kävisi myös tuo Reunan kaavailema siirtopäivä - Alkion ikä? Tosin jostain kumman syystä meidän eka neuvolatäti (sijainen) merkkas neuvolakorttiin päivän myöhemmän la:n kuin tyksin papereiden mukaan ja sillä on nyt sit menty koska van päivän heitto. Jossain kontrollissa tyksin lääkäri oli kyllä itseasiassa korjannut tuon päivän vielä alkuperäiseksi mutta koska oltiin jo niin pitkällä niin ei enää "vaikutusta".

Vakuutuksista; me haettiin op:sta, if:stä ja lähitapiolasta. Op ja if hylkäsivät puuttuvan napasuonen takia. Lähitapiola olisi myöntänyt mutta tarjous oli mielestämme ihan hurjan kallis 684€/vuosi, joten riskillä mennään siihen asti et lapsi syntyy ja op:sta voi hakea uudelleen kun lapsi on 3vrk. Toivotaan nyt vaan kädet ristissä, ettei mitään ilmene ja vauva ois täysin terve!

Viimeisten viikkojen omanapaisia mietteitä vielä... Mä oon paljon miettinyt sitä, miten ja millaiseksi suhde tulevaan vauvaan muodostuu. Vaikka tiedän rakastavani häntä jo nyt enemmän kuin mitään muuta niin pelkään silti, että nää raskaudenaikaiset pelot vaikuttavat ainakin ensi hetkiin jollain tavalla. Pelkään, että esim keskenmenojen aiheuttama menettämisen pelko puskee vahvana läpi, enkä uskalla kiintyä tarpeeksi heti syntymän jälkeen. Nää fiilikset tietty lietsoo jo huono äiti-oloa vaikkei vauva ole vielä edes täällä. Toivon niin, että pelkään turhaan ja kaikki menis luontevasti omalla painollaan... Saakohan kukaan edes kiinni mun ajatuksista..?

Vielä viikko laskettuun aikaan...
 
Shelterme mä oon myös "tyksiläisiä" ja meillä laskettuaika oli laskettu hedelmöitys- eli punktiopäivästä, joten järkeen kävisi myös tuo Reunan kaavailema siirtopäivä - Alkion ikä? Tosin jostain kumman syystä meidän eka neuvolatäti (sijainen) merkkas neuvolakorttiin päivän myöhemmän la:n kuin tyksin papereiden mukaan ja sillä on nyt sit menty koska van päivän heitto. Jossain kontrollissa tyksin lääkäri oli kyllä itseasiassa korjannut tuon päivän vielä alkuperäiseksi mutta koska oltiin jo niin pitkällä niin ei enää "vaikutusta".

Vakuutuksista; me haettiin op:sta, if:stä ja lähitapiolasta. Op ja if hylkäsivät puuttuvan napasuonen takia. Lähitapiola olisi myöntänyt mutta tarjous oli mielestämme ihan hurjan kallis 684€/vuosi, joten riskillä mennään siihen asti et lapsi syntyy ja op:sta voi hakea uudelleen kun lapsi on 3vrk. Toivotaan nyt vaan kädet ristissä, ettei mitään ilmene ja vauva ois täysin terve!

Viimeisten viikkojen omanapaisia mietteitä vielä... Mä oon paljon miettinyt sitä, miten ja millaiseksi suhde tulevaan vauvaan muodostuu. Vaikka tiedän rakastavani häntä jo nyt enemmän kuin mitään muuta niin pelkään silti, että nää raskaudenaikaiset pelot vaikuttavat ainakin ensi hetkiin jollain tavalla. Pelkään, että esim keskenmenojen aiheuttama menettämisen pelko puskee vahvana läpi, enkä uskalla kiintyä tarpeeksi heti syntymän jälkeen. Nää fiilikset tietty lietsoo jo huono äiti-oloa vaikkei vauva ole vielä edes täällä. Toivon niin, että pelkään turhaan ja kaikki menis luontevasti omalla painollaan... Saakohan kukaan edes kiinni mun ajatuksista..?

Vielä viikko laskettuun aikaan...
Tyksin lääkäri laski mulla siitä siirtopäivästä, mikä ollut jälkeenpäin ultraavan lääkärin mielestä hassua koska alkiohan on ollut siirrettäessä 2 päiväinen. Eihän tuo 2 pv tosiaan tee kesää ei talvee ja harvoinhan vauvelit tasan laskettuna päivänä syntyy. Tuon työasian puolesta vaan juutuin näin mitättömään yksityiskohtaan. No ehkäpä teen niin etten aloita töissä mitään minkä tiedän varmuudella jäävän kesken ettei tarvi äippälomalta mennä töihin. Ottaa sitten "löysin rantein" viimeisen työpäivän.

Meillä ei muuten aavistustakaan mitä vakuutus tulee maksamaan, kun määräytyy syntymävuoden ja asuinpaikan mukaan. Katsoin esimerkkejä ja kallein oli 670 e ja halvin 280 e. Meillä varmaan tuosta väliltä jotain...
 
Reuna, mulla oli minimaallinen vuoto raskauden puolivälissä, r-ultrassa ei mitään selitystä nähty, taas punersi joidenkin viikkojen päästä ja kehittelin sitten paniikin että jos istukan/napanuoran suonet on siinä kohdunsuulla, niin se ois synnytykessä hengenvaarallinen tila (vasa previa) lapselle.. ja luin myös että nää hoidot lisää sitä riskiä, että sellaset pitäs seuloo ihan rutiinisti jne. Tietenkin tuntuu näin jälkikäteen vähän yltiö hysterialta...mut varmaan kaikki täällä tietää tunteen..

shelterme, pikaista paranemista! Mulla myös oli useempia mahatauteja raskausaikana vaikka muuten yleensä ei juuri koskaan. Onneks valtaosin, norokin täysin vaarattomia lapselle! Rajumman mahataudin (ehkä noron?) kärsin juuri edeltävänä yönä ennen np-ultraa. En ois jaksanu millään mennä vaikka tietty halusin, mutten saanu aikaa peruttuakaan...onneks sain sit autokyydin sinne ettei varsinkaan kävellen tarvinnu lähtee hoippuun.

Eiks näissä tapauksissa LA lasketa että siirtopäivään rv2 lisätään alkion ikä? Esim. mulla kun oli 6pv blasto, niin siirtopv oli rv2+6. En muista laskiko neuvola sen koneella vielä jotenkin omalla tavalla...vai tuliko tosta se sama LA. Oma raskauskiekko näytti kuitenkin paria päivää enemmän kun neuvolan systeemi.
 
Pakko tulla kyselee et monella on ollu alkuraskaudessa vuotoa.
Plussasin siis vasta ja nyt on pp11 eli laskurin mukaan rv 4 ja äsken vessassa käydessä vaaleanpunaista vuotoa tullu hieman lugejen kanssa. Tässäkö tää nyt oli. Aamulla testi oli raskaana 2-3
 
Haaveilija - ymmärrän kyllä sun ajatukset hyvinkin. Mutta uskon vahvasti, että sulla ei ehdi tulla niitä ajatuksia sitten kun vauva on maailmassa :) Siis se kaikki on niin ylivoimaista ja ne hormonit mitkä puskee päälle kuin katujyrä, niin varmasti menee ihan omalla painollaan!

Vipe1986 - mulla alkoi tuhru 4+2 joka jatkui sitten rv9 asti päivittäin. Tuli kaikkea ruskean ja oranssin ja vaaleanpunaisen eri sävyjä vuoron perään, enemmän tai vähemmän tuhruten. Oli kyllä ennen varhaisultraa hermoja raastavaa. Siellä lääkäri löysi pienen "läntin" kohdun seinämästä, epäili hiusverisuoniston vuotavan vähän. Sitten ekan varhaisultran jälkeen illalla tuli ihan veren väristä verta, josta säikähdin toden teolla (justhan oltiin nähty syke ja kaikki hyvin!), mutta klinikalla sanoivat, että todennäköisesti kohdun limakalvot vuotavat sisäultrauksen takia mitä itsekin kyllä vähän epäilin kun parissa tunnissa tuhruvuoto muuttui vanhan veren väriseksi. Sullakin voi ihan hyvin tulla lugejen laitosta tuota, koska limakalvot on extra herkillä raskaudessa. Klinikan kätilön mukaan joillain voi vaikka reippaan kävelylenkinkin ansiosta limakalvot ärsyyntyä!
Ainakin sulla hCG on nousussa kun sait 2-3 niin eiköhän siellä kaikki ole ihan hyvin ja säkin olet vain epäonninen ja joudut kärsimään noista säikäyttelevistä tuhruista. Kylmiä hermoja!
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986
Täällä on ollu ihania keskusteluja mutta nyt ei oo ite jaksanu kirjautua ja kirjoitella.. miehelle tuossa juuri kerroin täällä käydystä ivf-poika icsi-tyttö keskustelusta :) ihanaa kun täällä keskustellaan kaikista asioista (y)
Ja itse en ollu tajunnu että syntymättömälle vauvalle voi saada vakuutuksen, pitääkin selvitellä omasta vakuutusyhtiöstä asiasta kun on sen aika :)

Onko muilla ollu että kilpirauhasarvot on laskenut rajusti? Joulukuussa kilppariarvo itselläni oli 0.05 mutta kun vuosi sitten arvo oli 1.5 (n) nt-ultrassa kätilö sanoi että alkuraskauden hormonit tiputtaa arvoja ja koska takana ivf, myös siinä käytetyt lääkkeet voi laskea arvoja.. Onneksi tiistaina neuvola niin tietää mihin suuntaan arvo on menossa.. mutta voisi selittää tämän järjettömän väsymyksen tuo kilppariarvo :sleep: tuntuu että meinaan nukahtaa joka paikkaan ja päikkäreitä tulee otettua töiden jälkeen tiuhaan :sleep: muuten tuntuu että suurin huono-olo on väistynyt ja iltaturvottelu on lisääntynyt :LOL:

Jos joku päivittää listaa voi lisätä miun kohdalle Gerbera_81 / 1.lapsi / LA 7.8.2017

 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 15.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 26.4.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 16.5.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 2.6.2017
aniara ... 1.IVF ... toinen (1.raskaus) ... 16.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... 17.6.2017
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 4.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.7.2017
adelmiina_ ... 3.IVF ? ... ? ... ?
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ?
Viu ... 4.ICSI ... kolmas ... ?
Kuuru ... 2.IVF 1.PAS ... ? ... ?
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 4.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 7.8.2017

Tapahtumia tulossa :)

Reuna ... 15.2. neuvolalääkäri
Reuna
... 21.2. istukkaultra

Myöhemmin onnistuvat :cry:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)

Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tuli myös vaaleen punertavaa ja rusehtavaa, tosi tummaa mössöökin yks yö rv5-6 ja olin jo varma ettei voi olla ok.
Tsh laski alle 1:een joskus myöhemmillä viikoilla ja tais olla matalimmillaan 0,15. Sillon lääkitystä kevennettiin. Onneks ilmeisesti tosta matalasta arvosta ei oo sillee haittaa kun mitä liian korkeesta vois olla, eikös se oo sitä vajaatoimintaa?
 
Onnittelut Vipe1986 plussasta! :) Mullahan oli myös vuotelua alkuviikoilla ja juoksin hermostuksissani lääkärillä, että etteihän ole vaan mennyt kesken. Samaa sanottiin, että limakalvot ovat vaan herkillä.

Terveisiä sokerirasituskokeesta. Toinen kerta parin viikon sisään. Nyt muistin olla sen 12 tuntia syömättä, mikä on ihan liian pitkä aika. Heti herättyäni tuli oksennettua sappinesteitä, kun maha ihan tyhjä. Ihme etten pyörtynyt 0-näytettä otettaessa. :confused:

Meidän seuraavia tapahtumia:
* 15.2 neuvolalääkäri
* 21.2 istukkaultra
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986
Kiitos onnitteluista! :)

Vuotoa ei sen kerran jälkeen ole tullut ja klinikaltanikin sanottiin ku soitin että kävelylenkkikin on voinut olla syy miksi tuli ihan vähän punertavaa niinku Mandalakin kertoi heti vastaukseksi.

Päiväkerrallaan siis elellään.. :)
 
Oli tullut sokerirasituksen tulokset jo omakantaan. Paastoarvo oli ihan ok, mutta loput päin mäntyä. Nätisti ilmaistuna. :devil: Eli ei muuta kuin sokereita mittaamaan. Muita joilla paukahtanut radi? Ihan hirveen yllättynyt kyllä en ole tuloksesta, äidin puolella kovastikkin diabetestä, mulla ylipaino ja pcos.
 
Mulla oli se tunnin jälkeinen arvo ihan vähän yli sallitun, joten diagnoosihan sieltä paukahti. Muut arvot alle rajojen kyllä. Mä suhtauduin 'hieman' ehkä ylireagoiden uutisiin ("nyt Mä aiheutan tälle lapselle jonkun hengenvaarallisen tilan ja apua nyt mun pitää vaan laihtua koko raskausaika että sokerit ei kohoa ja ja ja"). No, sain sitten sokerimittarin ja rauhotuin noin parin viikon päästä kun olin seuraillut arvoja jotka oli aivan selvästi alle hälytysrajojen. Paastoarvot on vaihdellu 4,0 ja 4,4 välillä eikä syömisen jälkeenkään oo kohonnut kun noin 6,5 maksimissaan. Ja aika hyvin on oppinut mitkä nostaa sokereita ja sit osaa niitä välttää. Mä myös pelkäsin sitä mittaamista mutta mulle se on ollut paljon helpompaa kuin luulin. Mittari on kyllä siitäkin hyvä, että voi sitten seurata jos esim rv 30 jälkeen alkaakin nousta sokerit.

Ravitsemusneuvonta oli kyllä mulle maailman turhin, kun kyllä Mä ymmärsin miten kuuluu syödä, noin niinkun teoriassa :) mutta ei se mitenkään epämiellyttävä ollut myöskään.

Tsemppiä, Reuna!
 
Tänään mä nautin raskaudesta :). Eilen olin ihan rikki kun pelkäsin niin paljon, onko kohdussa enää mitään elämää. Nt-ultrasta kolme viikkoa ja tänään oli vihdoin neuvola. Siellä sen pienen sydän jumputti :love::love::love:. Mieskin oli mukana ja kuuli ekan kerran, kun ei päässyt ultraan.

Mitään oireita (pientä ummetusta tai iltaturvotusta lukuun ottamatta) ei ole. Mutta ehkä siis voi mennä pitkääkin ennen kuin näkyy. Haluaisin vaan jonkun konkreettisen merkin raskaudesta tissien lisäksi (tissit kasvaneet eikä yhtään tarvis, C-kupista Deehen :p:oops::X3:). Kaikki aikanaan, nyt pitää malttaa.

Nyt elän tämän päivän kuplassa, huomenna voi taas alkaa murehtia...
 
  • Tykkää
Reactions: Reuna ja Domi
Paljon onnea Vipelle :) mäkin kuulun tuhruttelijoihin, tosin rv 9-11. Tsemppiä!

Voi Vilijonkka, epätietoisuus jatkuu täälläkin, vaikka maha on kasvanut isoksi. Täällä rv 20 ja tällä kertaa panikoin sitä, että mahassa on ollut nyt neljä päivää hiljaista ja jotenkin maha on pehmentynyt ja pienentynyt?? Ei meinaa kestää hermot ei :( Ensi viikon pe on rakenneultra. Katsotaan pystynkö odottamaan sinne saakka.
 
Yrittäjä mahan muoto voi vaihdella paljonkin eri päivinä, samoin liikkeiden paljous, kun vauva voi olla kääntynyt toisin päin mahassa! Tiedän kyllä ett kaikesta tuollaisesta on kyllä kovastikin välillä huolissaan. Pärjäilyjä huolien kanssa painiville - tosiaan niinä päivinä kun huolet taas ei vaivaa niin kannattaa nauttia täysin rinnoin, se on kuitenkin niin älyttömän lyhyt aika kokonaisuudessaan tämä <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Vipe1986 onnea plussasta :love: onko tuhruttelu pysyny poissa?

Vilijonkka kuulostaa tutulta että sinä päivänä kun on käyny ultrassa niin voi nauttia raskaudesta kun tietää et kaikki on hyvin... muuten sitä tulee vieläkin melkein päivittäin murehdittua onko kaikki varmasti ok...

Yrittäjä onko tilanne jatkunu samana? Pitkiä hermoja sinullekin

Itsellä on tosiaan tiistaina neuvola ja taas sitä kummasti jotenkin valmistautuu siihen ettei kaikki ole kunnossa o_O on tää ihmisen mieli niin omituinen enkä haluaisi mitään niin kovasti kuin saada itselle sen olon ja tunteen ettei pelkäisi!! Voisiko saada lobotomian pelko alueelle :ROFLMAO::D

Gerbera ja Sintti 14+6
 
Eilen tarkalla tarkastelulla aamusta ehkä vähän oli vaaleenpunertavaa mut tänään ei oo näkyny yhtään :) ja testinki vielä tein ja hyvinkin vahva viiva on. Ehkä tämä tästä 2.3 ois varhaisultra nii nähään onko oikeessa paikassa ja onko 1 vai molemmat :)
 
Nyt illasta on tuntunut oikealla puolella munasarjojen huudeilla semmosia hetkellisiä kipuiluja ja pelko kohdun ulkoisesta nostaa päätään :/ onnistuminen tuli lääkkellisestä passista zumenon eli munasarjat oli lepotilassa et ovista ei tapahtunu tässä kierrossa et siitä johtus kipuilu.

Muilla ollut tämmöstä ja silti asiat ok?
 
Mulla ei oo missään raskauden vaiheessa ollu mitään vuotoja. Onneks, sillä kaikkee muuta ollu sitte senkin edestä. Mulla oli sokerirasituksessa 1h arvo rajalla, joten sain mittarin ja määräyksen mitata 3 vkoa sokereita. Kaikki arvot oli hyvät, joten mittailun sai lopettaa. On nyt sitte mittari kuitenki ni voi aina välillä kontrollimielessä mitata. Lenssu tääl sen ku jatkuu ja huoli sen myötä nostanu päätään. Ei auttanu kuuri. Tänään olin taas lekurilla, joka uusi ab-kuurin ja lisäks sain kortisonikuurin. Oon nyt 8 vrk yskiny niin paljo et oksennus tullu. Nyt oli korvatulehdus vasemmassakin korvassa. Kovasti huolestuttaa se, että vauva on kovin, kovin hiljainen. Ollut nyt sen ajan ku mulla ollu yskä. Hyvä jos pari, kolme pientä tönäsyä tuntuu iltaisin. Tähän asti kuitenkin mukiloinut mua huolella. Olen ajatellut et varmaan kääntynyt eri asentoon, mut silti oon huolesta suunniltani. Jos tää infektio ja lääkitys on nyt kuitenki vaikuttanu siihen. Huomenna neuvola, pääsen purkamaan huoleni. Haluisin ultraan et näkis onko kaikki hyvin...
 
Kiitos kysymästä Gerbera, mahassa taas enemmän liikeettä :) johtui varmaan vauvan asennosta, kuten Mandalakin sanoi.

shelterme
kuulostaa kurjalta, pikaista paranemista! Hyvä että pääset huomenna neuvolaan, vaikka varmasti kaikki on hyvin.

Vipe jos kivut tai vuodot ei lisäänny, niin en olisi huolissaan. Tsemppiä!
 
Vipe! Noi toispuoleiset kivut alkuraskaudessa oli minulla ainakin epäilyksistä huolimatta ihan normaaleja. Keltarauhanen siellä mitä todennäköisimmin tuikkii ja aiheuttaa tuntemuksia. Voimia kovasti alkutaipaleelle❤
 
Nyt ei hyvin mene täälläkään. :( Eilen oksensin aika moneen otteeseen, aamupuuro oli ainoa mikä pysyi sisällä. Kesken kauppareissun tuli ihan järkyttävä kipukohtaus, teki mieli suurinpiirtein vaipua lattialle. Koko kotimatkan kipu tuli aaltoilevana ja ostokset jäi autoon, kun oli vaan kiire päästä kotiin. Panadolista ollut minkäänlaista apua. Illalla kävin äippäpolilla tarkistuttamassa tilanteen, onneksi kohdun sisällä kaikki hyvin. Lääkäri epäili joko noroa tai umpparia. Pääsin kuitenkin kotia, mutta välillä tulee ihan järkyttävä horkka (37,1C), oksennan kaiken mitä suuhun laitan ja vatsaan sattuu kyllä vieläkin, muttei niin paljoa. Toivottavasti tämä päivä olisi hieman parempi.
 
Voi ei Reuna! Toivotaan, että olo pian helppaa. Paranemisia. Nyt on ilmeisesti ihan hirmusesti noroa ja kaikenlaista flunssaa liikenteessä. Mäki sairastin ilmeisesti sen uuden norotyypin, vaik ei varmuutta ku ei testailtu, mut näin epäiltiin ku oli niin poikkeuksellisen raju.
ON: illalla iski jo niin suuri paniikki ku pikkunen oli koko päivän hiljaa. Vaikka painelin vatsaa, join mehua jne jne niin ei liikettä. Olin ihan hysteerinen. Olin ihan varma et nyt ei oo kaikki hyvin, että nyt tää mun sairastelu ja lääkkeet on aiheuttanu jotain. Onneksi mies oli rauhallinen ku viilipytty. Sen oli varmaan pakko ku näki miten paniikissa olin. Illalla sitte vielä seiskalta yksityiselle ultraan ja huh, kaikki onneks hyvin. Ei pystynyt odottamaan edes seuraavaan päivään. Näytöllä selvästi vaisumpi mitä tähän asti ollut mut liikkui ja kaikki virtaukset, syke ja lapsiveden määrä hyvät. Kaveri oli vaan hupskeikkaa kääntynyt raivotarjontaan ja lri sanoi et vauvakin on tavallaan vähän kipeä kun äiti on kipeä. Äidin ollessa kuumeessa vauvan syke voi nousta ja se tuntuu epämukavalta ja siks vauva rauhottuu. Lisäks lri sanoi et siellä ollaan varmaan aika ihmeissään kun ensin oksentanu rajusti ja sitten yskiny niin ne tuntemukset voivat olla hämmentäviä vauvalle. Voi kun vois vähän relata ettei joka välissä tarttis niin kovasti huolestua. Kyllä tämä raskausaika on sellaista pelkojen kanssa painimista! Ai niin, kirpun painoarvio oli 906 g eli kuulemma keskikäyrällä mennään.
 
Reuna kuulostaa hurjalle! Toivottavasti tämä päivä ollut helpompi!

Sheltermellä samoin kuulostaa sairastelu tosi ikävälle :unsure: paranemisia teille!!

Meillä oli tänään neuvola ja oli mukava kun mieskin pääsi mukaan ja kuuli ekaa kertaa sydänäänet kun ei siis päässy nt-ultraan mukaan. Kilppariarvot oli vähän noussu joten se ei selitä väsymystä, hemppari oli vähän pudonnut mut silti yli 120 joten sekään ei selitä väsymystä :sleep: neuvolantäti vaan tuumasi että raskaus on nyt se mikä saa olon väsyneeksi... vähän hävettikin kun haukottelin tosi paljon koko käynnin ajan :oops:
 

Yhteistyössä