~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Moi kaikille! Varovasti liityn mukaan. Meillä kolmannem ivf:n tuoresiirto on ainakin tällä hetkellä vielä mukana. Viikko sitten plussasin ja tänään siis rv5. Eilen kävin paniikkiultrassa koska olin varma kohdunulkoisesta (samat oireet kuin Vipellä, toispuoleinen kipu) Ei ollut kohdunulkoista ja kohdunsisällä näkyi se pussi mutta ei muuta, käsittääkseni normaalia. Tänään käyn hcg mittauksessa ja pelottaa vietävästi, lääkärin mukaan 1000 arvoon ollaan tyytyväisiä. Mulla on siitä onneton tilanne että oon saanu jokaikisestä siirrosta kemiallisen raskauden, toivo tämän jatkumiseen ei siis kovin korkealla ole :(

Ihana että tämmönen keskustelu on. Luin eilen illalla pitkän pätkän ja itketti (mitkä hormonit :D) että ihan oikeesti joku saa vauvankin alkionsiirtosta :D <3
 
Onnea Emmiina! Ja tervetuloa tänne.
Mitenkäs Reunan vatsapöpö, joko olo parempi?
Nyt mulla oli hemoglobiini tippunu, arvo oli 103 ja sain nyt rautakuurin. Toivottavasti korjaantuu. Täällä poitsu taas liikuskelee, ei tarvi huolehtia koko aikaa. Olen saanu yskimisellä murtuman kylkiluuhun, joten yskiminen entistä kivuliaampaa.
 
@shelterme vatsapöpö tai mikä-lie. Seuraava päivä oli jo paljon parempi, ruokaa ei tosin tehnyt mieli ja jouduin turvautumaan taas Primperanin apuun, että sai edes jotain suuhun. Nyt alkaa ruokahalukin normalisoitumaan! Kuulostaa hurjalta, että yskimisen seurauksena murtunut kylkiluu! :eek: Muista tukea vatsaa esim tyynyllä yskiessä, sen pitäisi helpottaa kipua!(y) Niin, en siis tykkää tuosta murtuneesta kylkiluusta.

(.) Eilen neuvolalääkäri. Paino tippunut taas kilon verran edellisestä mittauksesta, vieläkin ylipainoa tosin reippaasti. Kovin laskeskelen, että jos beibi painaa sen 3-4kg syntyessään, istukka ilmeisesti kilon ja lapsivesi kans sen parisen kiloa, niin laihtumista tapahtuisi siinä mielessä 6-7kg, jolloin olisin normaalipainoinen! o_O Eihän se voi olla mahdollista. No jokatapauksessa neuvola oli aika mielenkiintoinen tapaus: ei kurkannut sisään edes, mittas vaan sf:n, painon ja rr:n. Lopun aikaa kyseli olenko saanut sen ja sen kaavakkeen täytettäväksi ja onko jotain kysyttävää. Ainakin siinä mielessä hyödyllistä, että sain uusittua Primperanin ja uudeksi lääkkeeksi Somacin närästystä varten. Muuten ihan turha käynti.
 
Onnea emmiina85 plussasasta ja mukava kuulla että toispuoleinen kipu ei merkinnyt kohdunulkoista. miekin varmaan huomenna soittelen neuvolaan ja kysyn pääsenkö ultraan ja et saanko mielenrauhan viikonlopuksi vaiko vaan enemmän huolta. Se kipu kyllä ei oo ollut samalla kohtaa tuntuu että välillä koskee vähän ylemmäksi ja selkä on oikeelta puolelta vähän kipee alhaalta ja tää väsymys on kyllä jotain aivan kamalaa. mietin myös et oisko hemoglobiini voinut tippua jo taas alamaille ku mulla on aina ollu alhaiset :(
 
Vipe uskoisin, että hemppa ei varmaan vielä noin alussa ole laskenut radikaalisti. Raskaus on vaan oikeasti TOSI väsyttävää! Useilla varsinkin alussa erityisesti. Silloin kannattaakin levätä oikein urakalla kun on hyvä syy :)
 
Vipe uskoisin, että hemppa ei varmaan vielä noin alussa ole laskenut radikaalisti. Raskaus on vaan oikeasti TOSI väsyttävää! Useilla varsinkin alussa erityisesti. Silloin kannattaakin levätä oikein urakalla kun on hyvä syy :)

Mulla ku muutenkin on tosi matala 116 vaikka välillä rauta tabletteja söinkin..

En muista et oisin ku esikoista ootin ollu väsynyt mut sillon olin tosi huonovointinen 24 viikolle asti. Mut siitäki on jo 10 vuotta aikaa.
 
Oli ainaki toinen ihan kohdussa näki pussin ja sano et ihan ku ois jotain kaikua antanu mut ei ollu ihan varma. Munasarjoissa ei näkyny mitään poikkeavaa. Voin siis ehkä huokaista helpotuksesta. Verenvuotokin välillä tulee limakalvoilta et ei kuulemma kummosta hipaisua tarttee et tulee haava.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmiina85 ja Reuna
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 26.4.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.5.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 2.6.2017
aniara ... 1.IVF ... toinen (1.raskaus) ... 16.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... 17.6.2017
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 4.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.7.2017
adelmiina_ ... 3.IVF ? ... ? ... ?
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ?
Viu ... 4.ICSI ... kolmas ... ?
Kuuru ... 2.IVF 1.PAS ... ? ... ?
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 4.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 7.8.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 18.10.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ? ... 19.10.2017

Tapahtumia tulossa :)

vipe1986 ... 2.3. varhaisultra ... 7+1
Emmiina85 ... 3.3. varhaisultra


Myöhemmin onnistuvat :cry:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)

Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Sullekkin Vipe siirrettiin siis kaksi? Sama mulla ja yksi pussukka näkyi kohdussa. Sain hcg tuloksen rv5 ja se oli 2070. Kehittelin siitäkin stressin ja ajattelin että liikaa. Helpottaako tää stressi koskaan :D

Mennään muuten ihan samoissa, mulla LA 19.10 :)

Onko täällä ollu spekulaatioita että ivfillä poikia ja icsillä tyttöjä? :) Kuulostaa loogiselta ja poikkeus vahvistaa säännön :D
 
Sullekkin Vipe siirrettiin siis kaksi? Sama mulla ja yksi pussukka näkyi kohdussa. Sain hcg tuloksen rv5 ja se oli 2070. Kehittelin siitäkin stressin ja ajattelin että liikaa. Helpottaako tää stressi koskaan :D

Mennään muuten ihan samoissa, mulla LA 19.10 :)

Onko täällä ollu spekulaatioita että ivfillä poikia ja icsillä tyttöjä? :) Kuulostaa loogiselta ja poikkeus vahvistaa säännön :D
Joo 2 alkiota siirrettiin 3 päiväsinä 28 pvä. Mut yhen pussukan näki selvästi ja siinä jotain pientä kaiun alkua. Toisesta ei ollu ihan varma oliko vai ei mut 2.3 on sitten se ultra jossa nähään onko ketään siellä ketään kotona sillon on 7+1.
 
Joo 2 alkiota siirrettiin 3 päiväsinä 28 pvä. Mut yhen pussukan näki selvästi ja siinä jotain pientä kaiun alkua. Toisesta ei ollu ihan varma oliko vai ei mut 2.3 on sitten se ultra jossa nähään onko ketään siellä ketään kotona sillon on 7+1.
Mulla on 3.3 eka ultra. En tiedä miten tässä selviää selväjärkisenä sinne asti :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: vipe1986
Mulla on 3.3 eka ultra. En tiedä miten tässä selviää selväjärkisenä sinne asti :whistle:
Ei tästä taida selvitäkään. Joka päivä ressaa jostain ja yrittää seurata oireita onko samat ku edellisenä päivänä mut esim tänä aamuna tissit ei ollu läheskään nii kipeet ja huono olokaan ei oo vielä saavuttanu minua. No mut pitää nauttia jos jaksas tehäkin jotain :)
 
Terveisiä istukkaultrasta. Nyt tiedetään sukupuolikin. ;) Taas meni täälläkin ivf-spekulaatiot pieleen.

Onneksi ultraaja ei tule olemaan synnytyksessä mukana, miehen kanssa naurettiin makeasti kun autolle päästiin. Tyyppi hakkaa näppäimistöä sanomatta sanaakaan ja muutenkin ei-niin-asiakasystävällinen.

La 13.5 ja punasella saapi laittaa kaiken. :sneaky:
 
Haaveilija87 Onnea tytöstä❤ Minä oon käsittänyt, että ivf:llä syntyy sekä tyttöjä että poikia, että siinä ei olisi niin selkeää jakaumaa, kuin Icsi:llä syntyy selkeästi enemmän tyttöjä. Tosin itsekin tiedän yhden Icsi pojan, että ei sekään tavatonta ole.
 
Mitäs tänne kuuluu? :)

Reuna Hauska miten erilaisia ihmisiä tuohonkin ammattiin on lähtenyt, me ollaan yksityisellä jossa on aina sama lääkäri, en oo koskaan ennen tavannu samanlaista tyyppiä joka ei näytä tunteitaan ikinä :D Oon jo tottunu siihen, kerran laitoin alkion siirrosta miehelle viestin et "näin kun lekuri hymyili eli nää on täydellisiä!!!" :D

Mites Vipe? Onko vuodot loppunut? Onko ilmaantunut oireita?

Mulla on ollu ihan jäätävä vkl. Perjantaina tulin töistä ja toiseen nivuseen sattu. Lauantaina heräsin niin etten pystyny melkein kävelemään ja kaikenlisäksi huuliherpes huulessa. Tänään on vähän helpottanu toi kumma kipu. Lisäks mulla seilaa oireet, joinakin aamuina pahoinvointia ja seuraavana taas ei. Huolestuttaa mutta minkäs teet :sick:
 
Täällä on ollu vähän hiljaista viimeaikoina..

Mut täällä edelleen raskaana kai. vuodan joka päivä jonkin verran verta yleensä iltaisin ja yön aikana ja päivällä taas ei mitään.kaiki testit mitä otettiin oli negoja joten tulehduksesta ei oo kyse. Kävin.6+1 lääkärissä jälleen ja se löysi sykkeen ja ehkä sen toisenkin mut varmaksi ei osannu vielä sanoa nyt to siis on se alkuperäinen aika nii katsotaan mikä tilanne sitten on. Lääkäri ei ollut huolissaan tästä vuodosta kun ei ole kovia kipuja mut kohdusta se kuulemma tulee. Mut kyllähän se silti pelottaa vaikka sano että en sais ressata.

Oireita on edelleen väsymys ja tissien arkuus mut ei jokapäivästä mullakaan sit välillä kyllä jonnekin tuonne alas pistelee aika ikävästi hetkittäin.
 
Emmiina85: mulla oli kans alkuvaiheessa raskautta sellasta ihmeellistä nivuskipua ja muutenkin tosi epämääräisiä kipuja.

Tänään kun lähdin koiran kans lenkille toppahousut ei menneetkään kiinni. Ostin väljät toppikset syksyllä. Eilen ne vielä meni kiinni ja nyt ei millään. Siitä päättelin et poitsu on kääntyny kun mahan muoto muuttunu. Muljasi kyllä eilen siihen malliin et ajattelin et pylly tulee vatsanahan läpi! Ja ei vitsit, viime yönä veti suonta pohkeista. Tuntu et ne räjähtää just. Huomenna taas perhevalmennukseen. Yhtenä aiheena ehkäisy synnytyksen jälkeen... saapi nähdä tuleeko kovinkin kiusaantunut olo. Me kun ei voida raskautua ilman ehkäisyä.
Rv 28+0
 
Hei kaikki!
Haaveilija, lämpöiset onnittelut tylleröstä <3!!
Emmiinalle ja vipelle (ainakin) onnittelut plussista ja paljon myötäistä tuulta matkaan!

Kääk, oonko mä seuraava synnyttäjä??? Listan mukaan ainakin, hui! Kyllähän nää viikot toki aika haipakkaa on nyt menny..pian 32 täynnä. 11 työpäivää jäljellä...mä niin lasken niitä. Enää en jaksaisi. Väsyttää, supistaa ja kolottelee. Tänään taas piti töissä patja etsiä työhuoneen lattialle ja makoilla pahimmat supistelut rauhallisiksi. Viime viikolla olin neuvolassa ja kaikki mennyt hyvin. Itseä huolestuttaa vähän kun masu on isompi kuin esikoisesta ja synnytys oli viimeksi pitkä ja vaikea. No, toivon että esikoisen jäljiltä reitti olisi selvä ;) sain onneksi pelkopolille lähetteen ja nyt oottelen sieltä aikaa...huolet ja pelot on muuttanu muotoa. Edelleen huolehdin toki, kohtukuolemasta, synnytyksestä ja imetyksestä jne. Vauva on ollu jo tosi pitkään pää alaspäin ja yksi terkka ihan hätkähti, miten alhaalla hän jo majailee...toistaiseksi kohdunsuu onneksi pysynyt kiinni..tosi alkaa olla pari kk kun se on tarkastettu viimeksi.

Tsemppiä kaikille ja kiva kuulla teidän kuulumisiani aina :)
 
Heipä taas kaikille. Ei ole hetkeen tullut kirjoiteltua, mutta nyt on ultrakuulumisia :love:

Meillä oli rakenneultra viime tiistaina, viikkoja tuolloin 20+5. Kaikki oli erittäin hyvin ja poika siellä köllöttelee :love::love: kokoarvio tässä kohtaa oli 405g ja 22cm. Itsellä ei ole vertailukohtaa tuolle koolle, mutta kätilö sanoi olevan normaali.. liikkeitäkin on tuntunut jo kuukauden päivät ja koko ajan ne lisääntyy ja voimistuu :love: koko tämä ihana asiakin alkaa pikkuhiljaa konkretisoitumaan vaikka edelleenkään asiaa ei meinaa ymmärtää.. :po_O

Toive* ja Hemmo 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala

Yhteistyössä