~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Eiköhän minutkin sitten saa tuonne listalle heittää kun oli niin hyvä hcg arvo :)
Ja 23.3 tosiaan varhaisultra, kolme viikkoa tulee kulumaan aivan liian hitaasti.. Olette kyllä kaikki jo mahdottoman pitkällä, Lottaisen muistan erityisesti kun viimeksi piinailtiin samaan aikaan :) Milloin teillä on kuultu sydän äänet? Jos laskin oikein silloin olisi rv7+4, kuuluuko jo? :love: Kyselisin myös milloin te olette kertoneet vanhemmille,miehen vanhemmille tai ystäville raskaudesta? Jännittää ihan hirveästi sekin kun en tiedä miten omat vanhemmat suhtautuu, olenhan vielä heidän "pikku" tyttönsä :D
 
Me kerrottiin raskaudesta ekan ultran jälkeen eli sen tyksin vsrhaisultrsn jälkeen. Ja sillonkin sanottiin vielä et vaikka viikoja oli 8+ niin sanottiin et mitä vaa voi vielä tapahtua. Tällä hetkellä viikkoja olisi 23+0. Ootko jasmina varma ettei oo kaksoset tulossa? Mulla oli myös verikokeessa se arvo joku reilu 500 ja varhaisultrassa oli sitten kaksoset tosin meillä on epäindenttiset kaksoset kyseessä.
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ...
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ...
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ...
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016

Tapahtumia tulossa :)

Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Lottainen - pelkopoli 9.3. - rv17+5
lullaby - neuvola 14.3. - rv33+5
Lottainen - neuvola 17.3. - rv18+6
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. - rv20+0
Rizu - varhaisultra 22.3.
Jasmina20 - varhaisultra 23.3.
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. - rv 24+1
hannuliini - kasvukontrolli 24.3.
lullaby - neuvola 29.3. - rv35+6
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv20+3
Mandala - neuvola 31.3. - rv32+4
JONPA77 - 1.neuvola 31.3.
hannuliini - kela-neuvola 3.4.
Suvipilvi - neuvola 6.4. - rv22+1
frankie - rakenneultra 13.4.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Jasmina hieno tulos oli kyllä (y) nyt vaan mahdollisimman paljon sinullekin kylmiä hermoja varhaisultran odotteluun! :)

Mun ja miehen vanhemmat, sekä useat ystävät tiesi jo hoidoista. Mun vanhemmat oli tietoisia aina testipäivistäkin, joten heille kuten miehen vanhemmille tuli sitten heti kerrottua. Ystäville sitä mukaa sitten kun ollaan nähty. Tykkäsin itse, että jos menee pieleen niin sittenpähän ystävät tietää, sekin tuli sitten koettua viime kesänä ekassa plussassa. Vanhemmat tiesi ja muutamat frendit ehti tietää siitä kemiallisesta kun oltiin bileissä yhdessä ennen testien haalenemista enkä halunnut kavereille valehdella miksen juonut. Ymmärtäväisiähän he olivat sitten kun se meni pieleen.

Dopplerista. Mä olin ekassa neuvolassa rv9+ jossa neuvolantäti kertoi, ettei sydänääniä kuunnella heidän dopplerilla ennen rv12. Siitä ärsyyntyneenä tilasin oman kotiin jolla aloin rv10+ kuuntelemaan. Tiedän, että kaiketi rv8 jotkut jo ovat kuulleet kotona sykkeet, mutta oli se kyllä jo tarpeeksi vaikeaa ja kauan kestävää saada kuuluviin silloin rv10, että miten kauan se sitten aiemmilla viikoillakin kestäisi!

Mutta tosiaan jos sulla on rv7+ se varhaisultra niin siellä sen sykkeen näkee siitä ultran ruudulta. Siinä alkiossa väpättää selvästi se sydämensyke ja uudet ultralaitteet sen voi noukkia ihan kuuluviin. Mun eka varhaisultra oli 6+4 niin vaikka se silloin näkyi ruudulla niin ultralaite ei ihan sitä saanut vielä kuuluviin sellaiselta muutaman millin kokoiselta papuselta :)

Uudesta äitiyspakkausesta oli sitten kuvia jo saatavilla. On kyllä vielä poikamaisempi kun 2015 pakkaus. Jos tyttöä odottaisin ja tuo paketti pitäisi ottaa niin ehkä jäisi paljon käyttämättä. En muutenkaan tykkää noista kuoseista ja väreistä (esim talvihaalari) niin paljon kuin 2015, joten olen itse tyytyväinen kun oman pakkauksen jo tilasin.

http://kalliorinne.blogspot.de/2016/03/uusi-aitiyspakkaus-2016-esittelyssa.html

28+4
 
frankie, siellä ollu juoru "akka" töissä vauhdissa ;) Kyllähän tollanen saattaa vähän ärsyttää jos ei itse ole kertonut töissä julkisesti. Itellä työvaatteet peitti sen verran hyvin, että kun lopulta osalle siellä kerroin niin sain vaan kommentteja että "eihän susta yhtään huomaa" vaikka pukkarissa selvästi näky maha vaatteita vaihtaessa jos joku olis tajunnu kattoa :ROFLMAO:

Mandala, joo toi rannekanava oireyhtymä tuli mullekki mieleen. Pitää ens kerralla neuvolassa mainita vaikka tuskin sille mitään voi tehdä.

flowlle, tsemppiä rakenneultraan! (y)

En minäkää erityisesti tykänny tosta 2016 pakkauksesta, on kyllä tosi poikamainen :eek: ihan tyytyväinen olen, kun aikasemmin jo tilasin.

Me kerrottiin porukoille joskus viikko nt-ultran jälkeen ja musta tuntu sillonkin, etten halua vielä kertoa :cautious: Koin jotenkin tosi ahdistavana sen, mut mulla nyt on jotain tunneongelmia jääny lapsuudesta muutenkin. Pari kaveria tiesi hoidoista ja heille kerroin kun oltiin käyty varhaisultrassa.

Niin ja meillä näky syke 6+6 :love:

30+1
 
Musta on tosi tylsää, että pakkaus on noin hurjan poikamainen. Omituista, että selkeästi ajattelevat että poikamaista voi pukea tytölle mut ei toisin päin. Miksei ole enemmän neutraaleja, nättejä harmaita, vaaleita sävyjä?
Otan pakkauksen kyllä silti, tiedä vielä tuleeko tyttö vai poika mutta haluan että molemmilla lapsilla on omat pakkaukset tallessa sitten.
Toi haalari on kyllä ruma, siis toi paksu talvihaalari. Ruskea kevythaalari on kaunis.

Ihanaa jasmina että vihdoin pääsit tänne puolelle!:love:
Meilläkin kerrottiin avoimesti heti kaikille kun plussattiin, kaikki kun tiesivät rankoista hoidoistakin. Ajatus oli sama kuin Mandalalla: kyllä ne sen romahduksenkin sit näkee jos jotain sattuu ja musta on hienoa jos silloinkin on tukiverkosto.

Meillä näkyi sydämensyke varhaisultrassa 7+3 mutta ei ees yritetty kuunnella. Kotidopplerilla löysin sykkeet siisnä 11-12 vkolla ja neuvolassa kuului vahvasti rv13.

rv16+6
 
Paljon onnea uusille tulokkaille!! :love: Oon kyllä kovasti teidän tunnelmassa mukana, vaikka en ole mitään kommentoinutkaan. Seuraan myös ahkerasti tota hoitoketjua ja oon tosi iloinen, että tulihan se uus plussa-aalto vihdoin. :)

Mä tykkään kyllä tosta uudesta pakkauksesta. Kaikki eläinaiheet on meidän suosikkeja. Ja värillä ei niin väliä kunhan ei ihan kirkuvan pinkki yms.

Eilisellä lääkärikäynnillä ei tutkittukaan yllättäen kohdunkaulaa yms vaan ultrattiin ja kuunneltiin sykkeitä. Lääkäri oli sitä mieltä, että kohdunkaulan turha rönkkiminen on parempi jättää väliin jos siihen ei mitään erityistä tarvetta ole. Olin vähän yllättynyt, mutta eipä se rönkkiminen mullekaan mieluista olisi, joten en lähtenyt sitä todellakaan vaatimaan. Mulla on kyllä ollut hiukan harjoitussupistuksia jo pari viikkoa, mutta se on kuulemma ihan normaalia. En oo vieläkään onnistunut tunnistamaan pienen liikkeitä, mutta mulla on niin paljon turvotusta, pörinää ja kuplinaa suolistossa, että vaikeahan niitä on vielä erottaa toisistaan. Ja kuulemma myös istukka on edessä. Lääkäri arveli epätarkahkon neuvolan ultralaitteen perusteella, että (noin 70 % todennäköisyydellä) olisi tyttö tulossa. :) Ollaan kumpikin jotenkin alitajuisesti ajateltu että tämä meidän pikku-tyyppi olisi poika, joten toisaalta hyvä kuulla jo nyt veikkauksia sukupuolesta.

frankie mäkin oon joutunut kohtaamaan noita arvailuja turvonneen mahani takia. Ekat kysymykset tuli jo päivä ennen verikoetulosta, mikä oli silloin todella ahdistavaa, sillä olin vielä silloin varma negasta. Mä piilottelen vieläkin tätä pötsiä töissä, sillä se näyttää siltä ku raskaus ois paljo pidemmällä ku se onkaan.

Ja karkauspäivä tuotti tulosta: naimisiin mennään toukokuussa. :love: Oon nyt niin hölmön onnellinen, etten muista mitä kaikkea muuta olin ajatellut kommentoida ja kirjoittaa. :D

17+2
 
Niin mä en voi käsittää myöskään miksei tämän hetken "muotivärejä" eli vaaleita ja harmaan sävyjä voida viljellä äitiyspakkausessa enemmän kun tietää miten monet ei haluaisi pukea perinteisiin väreihin sukupuolien mukaan :cautious:o_O Esim tummanpunainenkin sopisi molemmille mun mielestä paremmin kuin nuo siniset, mutta en nyt ole muutenkaan mikään sinisen värin ystävä. Tosin musta tuntuu, että tuossa blogissa ei tosiaan kaikkia vaatteita ole listattu, näkeehän ne huomenna Kelan sivuilta.

Suvipilvi mullakaan ei rv17 neuvolalääkärissä tehty kohdunkaulan tutkimista, oli kyllä vielä turhempi reissu mulle kun ei edes ultrannut vaan ihan paino, sykkeet ja paineet katottiin.. :rolleyes: Sitten kuitenkin 3D ultrassa lääkäri sanoi, että olisi hyvä hoitoalkuisessa raskaudessa tutkia tilanne siinä vaiheessa ainakin (olin silloin rv25+) kun ennenaikaisuutta esiintyy. Mutta tosiaan mun mielestä typerää, että rv17 on neuvolalääkäri jo kun tuskin silloin mitään erityistä tarvii vielä tutkiakaan.

Ja voihan se teidän prinsessa vielä muuttua prinssiksi :) Niin ja OIKEIN paljon onnea tulevista häistä! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Suvipilvi
Huii, ja varovainen kurkistus tälle puolelle :D Plussaa testissä eilen ja toissapäivänä, digi näytti raskaana 2-3 eli uskottava se on :) Varhaisultranki tilasin jo ja se olisi 22.3.
Meillä siis 1.ivf:n 3.pas toi plussan, toinen lapsi tulossa (ensimmäinen sai alkunsa 1.ivf:n 1.passista) ja alustava la olisi 7.11. (ilmeisesti) :)
 
Tervetulloo Rizu ja oikein paljon onnea plussasta, saadaan lisää ketjuun loppuvuoden vauveleita! (y) ja hienoa minkälainen plussa-aalto siellä hoitoketjussa on meneillään, lisää mahtuu vielä tänne vaikka kuinka paljon! :love:
 
Hei kuulkaas te kellä ajankohtaista tai kiinnostusta tällä hetkellä: Lastentarvikkeessa on turvaistuinten alennuksen 6.3. asti.

https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Welcome.action

Meillä ei ollut vielä hankittuna telakkaa eikä kaukaloa kun ei vielä todellakaan ole kiire ollut asian kanssa, mutta sain tästä kyllä intoa tilata noudettavaksi samantien :D Esim mustasta Maxi Cosi Pebble kaukalosta saa 20% alennusta ja 2way fix:stäkin 10%. Nämä on siis ne tuotteet mitä olen ollut ostamassa, mutta oli siellä kaikki muutkin merkit samallalailla alennuksessa.
 
Aamulla ajattelin kans äitiyspakkauksesta että ompa poikamainen ja ja just toi haalari aika ruma, nii varmaan ottais, mutta nyt kun sitä katsoo uudelleen nii onhan se aika kiva pakkaus:D facessa siis kun katsoo sitä koko pakkauksen kuvaa..
Meilläkin molempien vanhemmat ja varsinki mun ystävät on tietosia meidän hoidoista ja tiesivät millon käytiin siirrossa ja tietävät parin viikon päästä aina odotella tuloksia, joten heille on täytynyt heti kertoa.
 
Onnea kaikille kevään plussa-aallon alottaneille, Jasmina20, kiia-s, Rizu...ja oliko vielä joku! Ja Suvipilvelle myös onnea kosinnasta (tai pikemminkin siihen myöntymisestä? ;)) ja tuleviin juhliin, teillä onkin tää vuos sit yhtä juhlaa, kakskin suurta tapahtumaa tiedossa :)

Mulla ei kuulunu vielä 9+5 sydänäänet neuvolan dopplerilla, ja kävinkin sit varhais- ja np-ultran välillä parikin kertaa "mielenterveys"ultrassa. Varhais-uä:ssä (noin 7+) pitäs kyllä näkyä jo alkio sykkeineen.
Mullahan oli matalampikin hcg alkuun siinä kaksosraskaudessa (identtiset) kun mitä tässä nykysessä.. tiedä sitten liittykö siihen mitä myöhemmin kävi, vai onko vaan yksilöllistä joka raskaudessakin.. nousi kuitenkin ihan normaalin rajoissa.
Kerroin sillon jo virallisen testipäivän aikoihin äidilleni, joka kerto myös isälle, ja tietysti heti myös mieskaverille jonka kans vielä sillon olin. Np-ultran jälkeen kerroin pojalle ja veljelle. Kavereille aattelin kertoo vasta kun syntyny. Joillekin harvoille miestuttaville joutunu kertoon jos suoraa kysyny tai pyytäny kaljalle.

Mun mielestä toi uus pakkaus on ihan kiva, se ruskee haalarikin (siinä oli pupunkin kuvia :love:), mutta tosiaan hiukan siniseen painottunu.. ja jotkut raidalliset on vähän räikeitä.. mutta kai se on sitä retroo nykyään. Mullehan on nyt kuitenkin tulossa/tullu(?) se ihan rahana ja jos tarvii jotain vanhojen lisäks niin niitä voi ostaa sit erikseenkin. Luultavasti ainakin muutama alhaalta neppareilla suljettava body ja puolipotkuhousut tulee ostettua, muistelen et oli kätevimmät mm. vaipanvaihdon kannalta ;) Turvakaukalokin odottaa siellä varaston oven pielessä.

Tänään neuvolassa, tunnusteltiin että viihtyy vieläkin vaan perätilassa ja tän takia seuraavan kerran taas parin vk päästä. Jos ei sillonkaan vielä oo kääntyny niin seuraavaks lääkäriin joka ehkä laittaa sitten lähetteen eteenpäin sairaalaan jossa ultrataan ja ilmeisesti yritetään kääntää :sick: valmiiks jo hirvittää jos tohon joutuu, miltä se tuntuu tälläsellä endovaivasella... Ja kun se voi silti kääntyä vielä takasinkin ennen synnytystä! Haluisin yrittää kuitenkin ensin alatietä, vaikka tällä syyllä kai pääsiskin suoraa sektioonkin.. luonnollisen jälkeen toipuminen on kuitenkin yleensä nopeempaa, vaikka tietenkään en mitään riskejäkään halua ottaa jos huonolta näyttää. Joku magneettikuvauskin tehdään sitä ennen, jos yritetään alatiesynnytystä. Taysissa ilmeisesti suurin osa perätilatapauksista syntyy kuitenkin ihan onnistuneesti alakautta.
Muuten kasvu on mittanauhan mukaan keskikäyrällä ja sirorakenteiselta vaikuttaa, ettei 4 kilosta ainakaan joudu pungertaan! Mut ei sitä enää alettas esteleenkään jos alkais syntyyn ennen aikojaan, kun nyt pääsis ainakin sinne 36 viikolle.

Vielä tässä kuussa otetaan kilpirauhasarvot ja nykysin tutkitaan joku streptokokki joka on kuulema 20%:lla naisista/synnyttäjistä. Voi aiheuttaa lapselle infektion synnytyskanavasta, vaikka muuten onkin harmiton, eli sit tiedetään antaa lääke lapselle jos on.

Seuraavat käynnit siis 14.3. neuvola rv33+5 ja 29.3. neuvola + lääkäri rv35+6.

32+1
 
  • Tykkää
Reactions: Suvipilvi
Onnea plussaneille <3 ja suvipilvelle onnea kosinnasta <3

Tänään ollu vasemmalla alamahassa outoa kipua, välillä siellä ihan kun nykis joku ja välillä se on repivää..äsken kun kävin vessassa, niin valkovuoto oli oranssisen kellertävää :eek: Mandalallakos oli ollu oranssista vuotoa? Voi kun pystyis oleen hermoilematta, kun ei se auta mitään
 
  • Tykkää
Reactions: Suvipilvi
No minähän pystyis kokonaiset 24h olemaan hiljaa, kerroin äidilleni päivällä ja sitten alkoi sana levitä kulovalkean tavoin :ROFLMAO: varmaan puoli sukua tietää mutta positiivisesti kaikki ottivat ja onnittelivat :love: ihan mielenkiinnosta niin millaisia hcg lukemia teillä oli jos olitte verikokeella todentamassa raskautta?
Toivottavasti jonpa on harmitonta vuotoa vaan (y)
 
Lullaby jaa sielläkin viihdytään vielä väärin päin. Mä olen ottanut siitä itselle ihan pienoisen stressin aiheen, että kääntyykö vai ei. Se ulkoinen kääntäminen kuulostaa aika karmeelta, mutta tottakai pitää kokeilla jos sillä sektion välttäisi. Tiedän jo valmiiksi, että oon tosi pettynyt jos sektioon mennään - en usko että uskaltaisin alateitse kokeilla ensikertalaisena pt-vauvaa synnyttää. Mullahan pikkumies on enemmän poikittain vielä, neuvolatätikin sen merkkasi neuvolakorttiin. Mahtaa olla hänen mielestä parhaimman tuntuinen asento kun pitkään niin viihtynyt ja tuota mun oikeaa puolta mahasta sen kun venyttää :D

Jonpa joo mulla tuli vuoroin ruskeaa ja oranssia tuhrua viikkoja. Ihan loppu aika siitä oli sellasta värjääntynyttä valkovuotoa. Toivottavasti pysyy pienenä tai poistuu kokonaan sullakin!

Jasmina mulla oli pp11 hCG hipan päälle 1100. Pp20 menin seuraavaan verikokeeseen kun en pystynyt odottamaan varhaisultraa tekemättä mitään. Silloin tulos oli reilu 20000. Mulla yksi siirretty alkio jakaantui kahdeksi sen takia mentiin noin yläkanttiin veriarvoissa, vaikka ei läheskään aina kaksoset nosta veriarvoja taivaisiin niinkuin ei oireitakaan. Mä olin ainakin ihan oireeton ekat pari viikkoa. Mulla sitten toinen hiipui pois just ennen ekaa varhaisultraa 6+4.
 
Mulla oli siinä kaksosraskaudessa (5pv blasto) pp15 305 ja pp19 1283, ja tässä nykysessä (6pv blasto) pp10 183 ja pp13 727.

JONPA, vuodot ja varsinkin tosi niukat (miltä toi korkeintaan kuulostaa), on hirmu yleisiä, ja täällä monilla on ollu vaikka minkälaisia, jopa runsaampiakin varhasina viikkoina.. eli eiköhän kaikki oo ihan hyvin (y)
 
Ne on jopa niitä inhimillisiä lääkäreitä kun sit sieltä löytyy niitäkin kenestä en pitänyt sillon kun oltiin hoidoissa. Nyt kun oon tyksin äitipolin alla kun on kaksoisraskaus kyseessä niin nt ultran teki lääkäri joka ei paljoa puhunut ultran aikana ja ru:ssq sit taas oli eri lääkäri joka selitti kaikki kunnolla. Huomenna olisi se kela neuvola sit edessä saan vihdoin ja viimein ne paperit kelaa varten. Laitoin viime viikolla menemään vakuutus paperit eteenpäin ja tänään tuli tieto et ne on vakuutettu suuri helpotus omalla tavalla.
 
Heippa!

Onnea kaikille plussanneille! Huikee aalto menossa ja toivotaan, että mahdollisimman moni pääsee kyytiin!

Toi pakkaus on hämmästyttävän poikamainen! On paljon värejä (oranssi, punainen, valkoinen, turkoosi, harmaa, beessi, yms...) joista saa neutraaleja kuoseja, jotka käy kummallekkin. Me jätettiin viimevuonna pakkaus ottamatta, kun minusta siinäkin oli liikaa vaatteita, jotka ois varmaan jääny pitämättä. Tuossa uudessa oli ihana se peitto ja unilelu ja varmasti siellä on muutakin ihanaa, mutta varmasti moni tytön odottaja jättää väliin, kun noinkin paljon selkeästi poikatyylin vaatteita! Vähän outoa!! Pitäs vissiin itte olla suunnittelemassa :D

Lullaby! En halua pelotella, mutta mun hyvällä ystävällä on endometrioosi ja vauva oli sitkeästi mahassa poikittain ja ei suostunut kääntymään vaikka pariin kertaan yritettiin kääntää. Sitte ku sektio tehtiin, sieltä löyty niin pahoja kiinnikkeitä kohdun alaosasta, tai oikeastaan puolet kohdusta, että lääkäri oli vaan pyöritelly päätä, että miten on ylipäänsä luomusti raskautunut. Nämä kiinnikkeet aiheutti sektiossa runsasta verenvuotoa ja lääkäri sanoi, että onni oli, ettei lapsi pystynyt kääntymään, koska alatiesynnytys olis ollu täysin mahdotonta!

Jos itselläni olisi endo, niin tämän kuulemani perusteella miettisin kaksi kertaa, uskaltaisinko yrittää alateitse..

Sinulla ilmeisesti lapsi kuitenkin rehellisesti perätilassa, niin se voi olla ihan muista syistäkin vaan jämähtänyt niin :) Meilläkin tää tyttö tosi myöhään vasta kääntyi ja puhuttiin jo kääntämisestä, mutta pyörähti sinne lähes oikein, mutta jäi ihan loppumetreille jotenki vähä vinoon, kunnes sitte muutamaa päivää ennen synnytystä meni oikein ja sen kyllä tunsi, ku jäätävät vihlonnat alko vaivata kävelyä. Köpöttelin ku mummo ja irvistelin ku vihloi niin paljon!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä