~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Pahoittelut Bridgelle :(

Lullaby
ja Mandala olivat oikeassa, siihen aikaisempaan tapahtumaan tuo minun lääkärikäynti liittyy (soittamalla selvisi tämäkin). Haluavat nyt seurata tarkemmin, vaikka eihän tuohon silloin aikaisemmin mitään syytä löytynyt... Ihan mielenkiinnolla nyt odotan mitä tämä keskustelu mahtanee pitää sisällään.

ja vielä onnittelut Hannuliinille
 
Hannuliini tässäkin ketjussa on esimerkkejä siihen että raskaudessa ei oikeasti ole mitään täysin turvallisia viikkoja, mutta kyllähän ne sykkeiden näkemykset tiputtaa keskenmenon riskiä huomattavasti. Mutta kun tosiaan mitään ei voi itse asialle tehdä niin kannattaa yrittää nauttia vaan nyt raskaudesta :)

Grey voi siuta, mitäs siellä ne testit oikein sanoo?

Oli pakko kuunnella dopplerilla äänet ennen neuvolaa jos vaikka täti ei saisikaan niitä ääniä kuuluviin niin ei tarvi sitte töissä ihmetellä loppu päivää :D

13+5
 
Onnittelut Hannuliini!! Ensimmäiset kaksoset, hieno juttu! Millaset fiilikset?

Periaatteessa kai se niin on että jos sykkeet on nähty niin on paremmat mahdollisuudet raskauden jatkumiselle. itsellä takana keskeytynyt keskenmeno eli nähty syke ja mennyt kesken vähän myöhemmin. Mutta se olin vaan minun kokemus :)

Voi Grey83!! Mäkin tein testejä jollain 5-6 viikolla ja ne oli laimeampia muistaakseni kun eka plussatessa mutta viiva alkoi kyllä ihan heti piirtyä kun pissa oli menny ohi. Millon sulla onkaan ultra?
 
Vähän on totuttelemista itsellekin tän ajatuksen kanssa. Aamu alkoi tänään myös vessanpytyn halauksella. En tiiä miten tullaan mahtumaan nykyiseen asuntoon kun asutaan kaksiossa tällä hetkellä ja vähän pelottaa miten sit arki lähtee sujumaan kahden pienen kanssa. Viikonloppuna kerrotaan tuleville isovanhemmille.
 
Grey, minäki tein alussa aina välillä varmistus testejä kun oireet rupes väheneen. Vaikka aina lupasin itselleni etten tee :D tasavahvaa viivaa sain vasta joskus 5+ jotain ja en sillonkaan vahvempaa kun testiviiva mitä jotkut on saanu. Se riippuu niin paljon pissan vahvuudesta ja mihin aikaan päivästä on tehty. Kerran osu viallinen testi ja ai kauhee että meinas paniikki tulla kun ei mitään viivaa tullu. Toisella testillä tuli heti.

hannuliini, mä en uskaltanut kertoa kun vasta nt ultran jälkeen ja siitäki meni joku viikko kun omille vanhemmille kerroin :D jotenki en muutenkaa ole ollu kovin innokas kertomaan, mies taas laittelee viestejä vaikka kelle kavereille ja ite vähän toppuutellu että ei tartte heti kaikkien tietää :D en tiiä mistä tää haluttomuus kertoa tulee, äidin ja anopin hössöttäminen vähän ärsyttää. Ja se että tarvii joka toinen päivä kysyä mikä olo mulla on, mut mä oonki vähän tämmönen muutenkin :D
 
Hannuliini on varmasti ajatukseen tottumista, mutta todistetusti vauva-ajasta selviää hengissä myös kaksosten kanssa :D Eikä ole aivan niin suuri riskiraskaus kun on eri munaiset kaksoset kuin jos olisi identtiset.
Onneksi vauvatkin tarvitsee niin vähän tilaa aluksi, että kämpän vaihtoakin voi sitten äitiyslomalla vaikka vasta miettiä.

Me meinataan ainakin pysyä samassa kämpässä vaikka haaveita on jo hoitojen aikana ollut muuttaa johonkin vielä isompaan esim aso-asuntoon. Nyt kun asutaan kaupungin asunnossa ja vuokra on melkein olematon muihin markkinoihin verrattuna niin en halua ottaa asumiskustannusten korotusta huolehdittavaksi nyt tässä vaiheessa kun ei tiedä yhtään miten rahat riittää mahdollisella äitiyslomalla ja erityisesti sen jälkeen.
Onhan meillä tosiaan tilaa kun on kolmio, mutta kun toinen makuuhuone on mun ja miehen pelihuone josta ison osan varaa kaksi tietokonepöytää :D Ja vauvahan nukkuu kuitenkin oman sängyn vieressä varmasti pitkäänkin niin eiköhän tämä jotenkin selviä.

Grey me sitten koetetaan pitää sua kasassa parhaamme mukaan ettet romahda ;) etköhän säkin hengissä kuitenkin selviä ultraan asti. Ja aina sitä voi viikolla aikaistaa jos tuntuu siltä, nykylaitteilla se syke kyllä luulisi näkyvän jo rv6+.

Mulla on ollut jotenkin helpottavaa toisaalta kun molempien vanhemmat tiennyt hoidoista ja hoitojen eri vaiheista eli plussastakin tiesivät heti. Ei tarvi sitten pähkäillä mikä olisi sopiva aika kertoa. Onneksi eivät ole hössöttäneet mitenkään erityisesti vaikka mun mutsi on hössöttäjäluonnetta muuten.
Nytkin töissä voisi ihan hyvin asiasta mainita, mutta miesporukassa ei vaan keskusteluissa koskaan tule sellaista väliä mihin "nii mä oon raskaana" sopis millään lailla :D ja kun en siellä firman bileissäkään jäänyt kiinni niin en tiedä, kai tää sitten pitkittyy siihen asti että on maha pystyssä :D

Neuvola oli taas pikareissu, hyvä niin. Selvisipä sitten että olen Arh- eli joudun rv28 ottamaan sen jonkun anti-D rokotejutun. Paineet oli tippunut jonkin verran viime kertaisesta 120/69 -> 94/64 joten luvan kanssa salmiakkia whooohooo! :D
Pissatestinkin tein, jossa onneksi sokrut ja protskut oli puhtaat. Joudun kyllä sukurasitteen vuoksi rv20 hujakoilla sokerirasitukseen. Ja selvisi myös mutsin kanssa jutellessa, että mutsilla oli sokerit kohonneet jo rv18 mua odottaessa ja mä oon syntynyt sen takia isohkona (3,8kg). Toivottavasti jäisi omalta kohdalta kokematta kun muutenkin pelottaa, että tulee iso lapsi kun mies on syntynyt yli 4kg ja on tollanen kevyt parimetrinen hujoppi :D

Ai niin ja sattuu se neuvolalääkäri sopivasti rv17, että siellä varmaan ultrataan, joten ei tarvi mennä yksityiselle sitten varmaan ollenkaan. Mitä siellä neuvolalääkärissä tehdään muuten? kun neuvolatäti sanoi, että siellä 'voidaan ultrata', eli jos se ultraus ei ole edes käynnin päätarkoitus.
On kyllä vieläkin jotenkin kummallista kun neuvolatäti puhuu kaikesta, että sitten synnytyksen jälkeen sitä, vauva tätä jne. ihan kun se kaikki olisi varmasti tulossa eteen. Itse ei vieläkään pysty täysin niin ajattelemaan vaikka jotain käytännönasioita on jo pohtinut. Kuten myös eilen miehen aloittamana pieni nimikeskustelu :whistle:

13+5
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^... 2.IVF ... ensimmäinen ...
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen …
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016


Tapahtumia tulossa :)

iinukka1 - neuvola 23.11.
annila - neuvola 23.11.
flow^ - ultra 26.11.
Henrietta- - nt-ultra 26.11.
Peppermint - neuvola 1.12.
Kiisuli80 - ultra 2.12.
kop kop - ultra 3.12 - rv 16+1
grey83 - ultra 7.12 - rv 7+1
Lia_ - np-ultra 10.12. - rv12+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
kop kop - neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6
Mandala - neuvolalääkäri 15.12. - rv17+2
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
kop kop - rakenneultra 31.12 rv20+1
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 7.1.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (tm)
Rusina80 (kem)
haunoora (km)
Mintikka (kem)
Hipsunpöpsy (kkm)
Bridge (tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Mulle kans käyny niin että hienosti syke nähtiin varhaisultrassa mutta alkiot (identtiset kaksoset) kuoli noin viikko sen jälkeen. Olin ehtiny kertoo jo alun alkaen lähimmille sukulaisille ja toiselle kaverillekin just ennen sitä painajaismaista nt-ultraa missä totuus sitten paljastu.. eli että ne oli ollu jo lähes kuukauden kuolleena siellä. Sitä näkyä ei vaan voi unohtaa ja ne sanat "ei täällä nyt kyllä valitettavasti ole elämää, olen pahoillani"....en tiedä oisko tosta ainakin jo tässä vaiheessa ollu helpompi selvitä jos kyseessä ois ollu "vaan" tavallinen yksöisraskaus. Pienestä pitäen oon haaveillu aina kaksosista ja sitten kun ois ollu tilaisuus joka tuskin toistuu enää niin käy noin. Vieläkin tekee jonkin verran pahaa jos näkee vaikka kaksosten rattaat tai kaksoset jotka näyttää identtisiltä.. (mullakin pitäis olla tollaset) erinäköset (epäidenttiset) ei jotenkaan oo niinkään paha eikä sama juttu.

Mutta kyllä varmaan niin että joka päivä ja viikko se riski pienenee, ja oisko se sitten joku vakio rv12 jälkeen? Vaikka mitäs se sitten lohduttaa vaikka ois miten pieni prosentti jos se paskin tuuri osuu omalle kohdalle... ei tähän vieläkään pysty tuudittautuun ja täysin luottaan, jatkuvasti se pelko on edelleen taustalla jos vaikka seuraavan nurkan takana se huono onni taas vaanii. Nyt kerroin alussa vain (ex)mieskaverille ja äitille, ja vasta nt-ultran jälkeen veljelle ja pojalle. Kavereille en oo kertonu mitään vieläkään enkä aiokaan ennenkun vasta jos lapsi on sitte vapun tienoilla onnellisesti sylissä.
 
Mandala, meille ei oo mun mielestä puhuttu mitään neuvola lääkärikäynnistä (?!). Rv 22 on seuraava neuvola johon pitäs miehenki tulla mukaan ja anto jonku kaavakkeen joka meidän pitäs ennen sitä käyttää ja yhdessä keskustella parisuhteesta jne. Ei ainakaa sanottu että olis lääkärikäynti. Oon miettinytki millon sellanen tulee jossa ultrattas.. no tietty siellä rakenneultrassa näkee.

Me toivottavasti päästäs vuoden kuluttua ettimään isompaa tai ainakin omakotitaloa. Nyt meillä rivari kolmio, pienehkö. Kyllähä tänne mahtuu mutta kun meillä noita koiriakin on kolme joista kaksi isoa niin helpottas vauvan kanssa jos olis kunnon piha missä koirat juoksuttaa. Ja koiratarha olis noille yksi unelma. Toki pitäs lisää lainaa ottaa ja melkein pelkästään miehen tuloilla sitä anoa mutta luultavasti saatas kyllä.
 
Caro lienee jotain paikkakuntakohtaisia eroja sitten? Olinkin miettinyt, että tuleeko meille sellaista lääkärineuvolaa ollenkaan, mutta näköjään ajoittuu nyt rv17 aikaan. Sitten seuraavan kerran näen neuvolatätiä rakenneultran jälkeen. Muistelinkin neuvolatädin sanovan ensimmäisellä kerralla, että noin kerran kuussa siellä tulee sitten käytyä.

Hitto mikä päiväväsymys huoooh ja samanaikaisesti tässä työpöydällä istuessa leposykekin välillä yli 70. Hain kaupasta salmiakkia sikäli kun nämä oireet siitä matalasta verenpaineesta johtuu. Toivottavasti ei ne paineet vaan enempää tippuis..
 
Örp, siinä kaikki mikä pyörii mielessä. Tänä viikonloppuna tulee 3 viikkoa pahoinvointia täyteen ja viimeiset 2 päivää olo on ollut kamalin tähän asti. Loppua ei siis näy.. :notworthy:

Useampi taisi ylempänä kommentoida asumistilanteitaan. Meillä on omistusasunto, kolmio. Ei kaikista käytännöllisin pohjaltaan, mutta niin ihana asunto että tässä nyt toistaiseksi jatketaan. Äänieristys on paksujen kiviseinien takia hyvä, halutessaan mies saisi arkena mun puolesta nukkua omissa oloissaan, jos vauva kovasti heräilee öisin. Ja jos jossain vaiheessa hän on hoitovapaalla (kuten kovasti haaveilee), niin minä nukun yöni rauhassa. ;)

Me kerrotaan vasta np-ultran jälkeen vanhemmille ja muille, joulun aikaan varmaan muutenkin jo arvaisivat kun ei viini maistu.

9+2
 
Voi Lia toivottavasti alkais helpottaa!
Tällä viikolla oli yksi aamu kun yökötti ja kävinkin pöntöllä yökkimässä. Heräsin viime yönä kun oksetti ja sama jatkui aamulla ja koko päivä töissä meni oksennusta pidätellessä. Nälkä tulee tosi nopeasti ja huono olo tuli tänään kun en saanut heti ruokaa. Epäilin jo oksennustautia kun sitä töissä liikkeellä mut eikai sinä nälkä tule?
Töissä sit otin ruokaa kun hirvee nälkä niinkuin ei olis syöny kolmeen viikkoon. No pari suupalaa riitti ja sen jälkeen tuntu et laatta lentää. Pakko oli kuitenkin syödä ettei työkaverit ihmettele :LOL:
Äsken söin Domino keksejä ja sen jälkeen oksensin... No tässä ainakin yksi oire kun niitä kaipasin:ROFLMAO:
 
Flow, noniin sieltä niitä oireita hiipii pikku hiljaa :D kyllä mullakin ekaa kertaa kävi mielessä oksennustauti mutta kyllä se tässä siunatussa tilassa sinunkin kohdalla on sitä itteään varmasti :LOL:
Ja tosiaan tuohon syömiseen on vain pitänyt tottua. Ennen söin vasta duunissa aamupalan joskus ysin jälkeen ja lounaallekin raahauduin usein klo12-13 jälkeen ilman mitään ongelmaa. Nyt taas on eka aamupala kun herää (joku jugurtti mikä milloinkin maistuu tms), ei voi liian pitkää venata ettei tule huono olo mikä ei sitten mene heti edes syömisen alettu ohi vaan jopa hetkellisesti pahenee niinku tänää :coffee: nykyään on tehnyt melkein pelkästään mieli suklaamuroja ja maitoa aamulla :oops: ja mun suosikki, Lohkeava maustamaton jugurtti tökkii pirusti.
Toinen pieni aamupala sitten töissä ja lounasnälkä on aina silti jo sitten klo 11 :rolleyes: ja laukussa on aina joku pieni elovena välipalakeksi tai alpro suklaajuoma tölkki tms hätätilanteita varten :D
Kumma juttu koska en mikään suklaaihminen ole ennen ollut edes.

Mites meidän muut oksennus/mahavaivaiset, onko ruoka alkanut maistumaan paremmin? Toivotaan (y)

Mulla nyt aamupaino näytti vaa'alla 57.1kg Ja ihmettelenkin että, miten se nyt noussut kun en mässäile ruoka-aikojen välissä kuitenkaan paitsi eilen vähän salmiakkia siihen verenpaineeseen. Lähtö oli noin 55.5 ja pitkään tässä turvotuksen alettua vaihteli tuossa 56-56.5kg välillä. Yritän oikeasti kyllä ettei tule liikaa painoa kokonaisuudessaan, että ei mene siihen "syödään kahden edestä" hölmöilyyn. Enkä voi uskoa että nainen voi saada jotain 28kg raskauden aikana (niinku pari tuttua) ilman kovaa mässäilyä.
Oletteko te muut laittaneet itsellenne tavoitteita painon noususta tai edes miettineet asiaa?
Mulla on herkästi koko elämäni ajan ollut huono olla omissa nahoissani jos peilikuva ei miellytä, kaikki vaatteet vaan ärsyttää eikä mitenkään päin ole hyvä. Varsinkaan sellaista ei haluaisi sitten minkään synnytyksen jälkeen kun kroppa muutenkin muuttunut varmasti. Toisaalta paras olisi kai jos ei yksinkertaisesti sitten jaksaisi olla itselleen enää niin kriittinen ja vaan rentoutuisi :D

13+6
 
Kiitos tsempeistä Mandala ja flow. :love: Eiköhän tämä tästä lähde helpottamaan, ainakin oon sitä mieltä että olen osuuteni kärsinyt ja loppuraskaus saisi mennä ilman murheita.. Ja o-ou flow, toivottavasti saat vaan lievää pahoinvointia, pitää mielen tyytyväisenä ja jaksaisit silti elää normaalisti. :ROFLMAO:

Mandalan painoasiaan, en ainakaan usko kuuluvani siihen porukkaan, joka vetää älyttömät raskauskilot. Toistaiseksi olen vaan laihtunut, eli lisäkilot olisivat kyllä tervetulleita. Uskon myös pääseväni raskauskiloista hyvin eroon, tykkään liikkua ja voisin elää salaateilla ja muulla terveellisellä.

Olen muuten tänään paljon pirteämpi, edelleen oksettaa ja yökkäilen aina kun olen jalkeilla, mutta oli ihanaa käydä pitkästä aikaa kaupassa (=etsin aina penkin jossa istua, kun mies kirmaili hyllyltä toiselle). Lepo on tehnyt hyvää.

Miehelle kyllä kaikki kunnia siitä, miten on jaksanut tätä mun pahoinvointia. Tuo sänkyyn asti syötävää ja käy kaupassa kun pyydän. Liikuttavasti ostaa myös paljon luomutuotteita, vaikka en ole niitä mitenkään erikseen pyytänyt ostamaan. Nykyään muistaa myös pistää makkarin oven kiinni, ennen kuin rupeaa paistamaan lihojaan. :LOL: Kunhan tästä tokenen, niin täytyy kyllä hemmotella miestä oikein kunnolla.

9+3
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Mulle on tullu 1kg lisää. Ihan tervetullutta tuo painonnousu koska oon vuosia yrittäny lihottaa. Epäilen kyllä että raskauden jälkeen kilot kyllä helposti lähtee jos ei aineenvaihdunta jostain syystä hidastu. Mitään tavotetta ei oo, neuvolassa sanovat että voi tulla se 20kg koska oon lähtökohtasesti niin laiha.

Ruoka kyllä on aika hyvin maistunu. Välillä vaan hankala miettiä mitä tekee mieli. Jos on pahaolo niin oon huomannu että kurkku on hyvää :D sitä syömällä ei vaan kaloreita hirveesti saa :D

Tänään rv 15+3
 
Mulla on liikunta jäänyt kokonaan melkein pois tänä syksynä, alkuun oli sen kystan takia ja nyt ootan nt ultraa ja sitten kyllä pitää yrittää vaikka spinnngiin mennä! Mulla on sellanen turvonnut ja löysä olo, turvotusta löytyy sellasena mahamakkarana joku 1-1,5kg alkupainoon. Oon normaalipainoinen niin en nyt hirveesti haluis lihoa enkä kyllä usko että sillai lihoisinkin, tuntuu hurjalta että jotkut voi lihota 25 kiloo, siinähän on turvotusta ja nestettä kovasti mutta ei senkään luulis kovin terveellistä olevan.

Mullahan tota pahoinvointia ei ole melkein ollenkaan ollut ja nyt on ruvenneet lähiviikkoina maistuneet makeat enemmänkin, sillon alussa mun teki mieli kaikkee hedelmää ja raikasta.

Ihana mies Lia! Munkin mies onollu enemmän kun ihana, tekee kotityöt, siivoaa ja käy kaupassa. Ei halua kuulemma rasittaa mua, sit se sano että sen tärkein tehtävä on nyt varmistaa että mulla on hyvä olla :love:
 
Ihania miehiä :love: mullakin kun se jalkapöytä oli silloin alussa rikki ja samaan aikaan joka päivä teki kaikkea mahdollista mieli niin mies roudasi niitä kotimatkalta koko ajan.

Mä en salille "päässyt" kesätauon jälkeen ollenkaan ennenku tämä raskaus alkoi. Ei sinällään ole esteitä ainakaan nyt joten pakkohan sinne olisi vääntäytyä jotain tekemään ennenku maha on liikaa edessä. Nyt ollaan vaan käyty kävelylenkeillä. Muuten tulee kyllä vaan loikoiltua laiskamatona viikonloppuisinkin jos ei ole mitään ohjelmaa :oops:
Kurkku ja appelsiini on täällä kovassa huudossa. Ja yhdessä vaiheessa rakastuin sitruunaan :D Ja sitten ne suklaamurot aamuisin :whistle: selvästi kyllä muutoin makeaa tekisi enemmän mieli mielitekoina kuin suolaista.

13+6
 
En oo tota painonkertymistä sen kummemmin miettiny, huomaan kyllä sitten jos oikeesti alkaa lihoa ja reidet paksuuntuu. Muutenhan se on ihan normaalia tässä tilassa. Mittasin lantion ympäryksen eikä sekään oo vielä leventyny senttiäkään normimitasta.
Mulla on viimeks neuvolan vaa'an mukaan tullu semmoset 3 kiloo lisää tavalliseen, ekassa raskaudessa sitä oli lopulta 15-18kg. Synnytyksen jälkeen jäi jonku 5 ylimäärästä kiloo jotka lähti 4kk kuluessa kuin huomaamatta imettäessä. Imetyksen jälkeen olinkin sit jo alipainonen.

Joutuu jo hiukan tekeen erikoisjärjestelyjä mm. kauppareissujen suhteen, tänään otin repun käyttöön kun ei enää tunnu mukavalta kantaa painavaa kassia sylissä kotio (käsissäkään ei pysty kun sattuu sormiin), viimeks siitä tuli ikäviä vihlontoja. Rasittaahan se reppu ihan "kivasti" hartioita, mutta mieluummin niitä kun mahaa.. autoohan mulla ei oo eikä enää sitä miesapuriakaan. Mut ei se mitään, aina sitä jotain keksii ja on muutenkin tottunu selviään yksin :)
 
Ihania miehiä teillä:love:
Onko täällä kellään muuten ollut tuota kortisonia hoidossa mukana? Mun käskettiin jatkaa lugeja sinne ekaa ultraan asti 2x200mg ja sit mulla on ollu se kortisoni niin että eka ennen siirtoa se 25 mg ja siirron jälkeen 10mg plussaukseen asti ja siitä oli ohje jatkaa kaksi viikkoa vielä 5mg päivässä. Eli huomenna pitäs ottaa viimenen.
Niin miten muilla on se lopetus menny? Pelottaa vaan et se aiheuttaisi jotain... Vaikka lääkäri kyllä sanoi että ei aiheuta.
 
Tänään kerrottu omille vanhemmille tulevista vauvoista, oma äiti on aivan tohkaiseissaan ja alotti sen hössytyksen. Olivat vähän ihmeissään kun kerrottiin että kaks on tulossa samaan aikaan. Huomenna kerrotaan miehen vanhemmille. Aamusin ja välillä iltaisin pientä yökkäämistä eilen aamulla tuli myös halattua pyttyä, mulla tää pahoinbointi on vaihtelevaa. Oli puhetta liikkumisesta niin mä oon aatellut liikkua niin pitkään kuin vaan pystyyn.
 
flow, mulla on kans kortisoni käytössä, ja se olisi tarkoitus lopettaa viikolla 7. Vaikka lopettaminen pelottaa, kortisonin merkitys taitaa kuitenkin olla siinä kiinnittyy/ei kiinnity - vaiheessa ihan alussa, ei niinkään myöhemmin. Kortisoni läpäisee kuitenkin istukan, ja isoissa aineistoissa on esitetty jnkl hyvin hatara epäilty yhteys suu-ja kitalakihalkioiden ilmaantuvuudessa (kriittinen kehitysvaihe näille 8.-11. vko), joten itse olen tehnyt rauhan sen lopettamisesta. Lugesteronista en ole ihan niin helposti luopumassa, joten täytyy neuvotella vielä gyniksen kanssa, et miten hitaasti sen saa lopettaa...
 

Yhteistyössä