~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mandala - Totta, ei tässä itsensä rääkkäämisessä ole mitään järkeä. On vaan ammattitauti tuo töissä viimeiseen asti roikkuminen, yleistä alallani. Mutta kyllä mä huomenna jään kotiin, täytyy laittaa oma hyvinvointi edelle. Neuvolasta kirjoittavat ihan puhelimitse saikkua mulle, melkeinpä kannustivat viimeksi pysyttelemään kotona jos yhtään siltä tuntuu.

Kiisuli - Mulla ei ole kotona verenpainemittaria, mutta neuvolassa suorastaan hämmennyin kun hoitaja sanoi mun verenpaineen olevan erinomaisen hyvä. Normaalisti ilman raskautta se on niin matala, että lääkärit yleensä kysyy, heikottaako mua. Kuulemma pahoinvointi usein nostaa verenpainetta, sulla kuulostaisi olevan päinvastoin. Salmiakki voi auttaa, jos alkaa huimaamaan tuo matala verenpaine. Kohtuudella tietty.

Jezebel - Muuta en tuohon osaa sanoa, mutta soita huomenna lääkärille ja kysy? Ei sitten jää vaivaamaan.

Kääk, nyt taas tulee sellaisia yökkäysrefleksejä että taisi mennä äskeiset syömiset hukkaan. :censored::sick: Yritän nykyään viimeiseen asti maata sängyssä, joskus pahin olo helpottaa ja joskus otan pikamatkan ennätykset vessaan. Valitettavan usein jälkimmäinen vaihtoehto toteutuu..
 
Mä en jotenkin usko että ne pelkkien seulojen takia pyytäisi lääkäriä tapaamaan, kuitenkin ne veriseulat ei kerro mitään ennen niskaturvotuksen määrää. Jos veikata pitäisi niin sanoisin ett voisi liittyä siihen sun aiemmin kokemaan, mutta tosiaan soittamalla varmasti selviää!
 
Eilen oli ensimmäinen neuvola, meni pitkälti jutellessa ja lappuja läpikäydessä. Verenpaine, hemoglobiini, pissanäyte ja paino tsekattiin. Sydänääniä ei vielä halunnut kuunnella vaikka epäili että saattaisi kuulua kun vatsan seudulla ei juuri ylimääräistä ole.
Innostuneena sitten hain siskoltani dopplerin, mutta eipä ainakaan vielä ole onnistanut...
 
Voi bridge :unsure:

Oliko hannuliinilla tänään ultra?

Mua on vaivannut hirveesti se kohdunnapukka josta jo kyselinkin aiemmin vissiin tuolla hoito ketjussa. Soitin sitten eilen klinikalle ja juttelin hoitajan kanssa. Kerroin että napukka tuntuu samalta kuin ennen menkkoja ja ihan kuin ois auki.
Sanoi että kohdunnapukka voi olla turvonnut ja siksi tuntua oudolta ja että ei se kaikilla nouse ylös. Ja sanoi myös että on ollut 20 v töissä ja ei oo kyllä ennen kuullu tämmöstä:LOL: ymmärsi kyllä huoleni ja sen että sitä tutkii itseään varsinkin kun on pitkään yrittänyt. Kyseli onko vuotoja ja ei ole. Oon vaan lukenut aina että se nousee jotenki ylös ja on kova niin kai siksi oon huolissaan. Kaikkea sitä tutkii :LOL: sanoi että voi lääkäri sen katsoa mutta mitään asialle ei voi tehdä.
Käski tehdä vielä testin että onhan vielä positiivinen, ja teinkin eilen ja tänä aamuna pc liuskat.
Mandalako se sanoi että ei kannata niitä testejä enää tehdä että kun hormoni nousee niin kotitestit voi näyttää väärin? Molempiin tikkuihin tuli se testi viiva sellaisena jotenki raitaisena tai että siinä on tummempia ja vaaleampi pisteitä. Siksi ei näytä niin tummalta kuin ennen. Tietenkin sitä sitten huolestuu kun viivat on erilaiset. Joo tyhmää testailla mutta kun hoitaja käski:LOL:
 
Bridgelle voimahalit! Todellakin tuut takas ja sitten pitkän kaavan mukaan, tsemppiä! Ei tää elämä oo reilua (n)

Ihanaa kun uusia plussaajia tulee mukaan!! Tervetuloa! :)

Oon tässä noiden veriseulatulosten jälkeen vähän masistellu ja enkä saanu sykkeitäkään eilen enkä toissapäivänä kuuluviin niin olin jo ihan varma että nyt se on loppu. Onneks saan sanoa mutta! Mutta siis äsken mies kuunteli dopplerilla ja kyllähän se nopea tum tum kuului. Nyt odotan ja yritän lopettaa tän stressaamisen.. Oon mielessäni käyny jo kaikki skenaariot seulan hälyytyksestä aina keskeytykseen asti (n) sen ainakin opin että mun ei kannata mennä tuloksia katsomaan ainakaan jos ne ei ole selviä tuloksia.

Onneks sain ultra ajan muutettua jo ens viikolle eli voi päivittää nt ultra 26.11.

Tänään 11+3
 
Voi kurjuus mitä uutisia Bridge :cry: voimia jatkoon...ja tosiaankin palailet sitten pian ja paremmalla onnella!

Jezebel, luulisin kans että liittyy siihen aiempaan, tai sitten vaan eri paikoissa on erilaiset käytännöt?

flow^ Mulla myös kokoajan napukka ollu suht alhaalla ja normaalia lössömpikin, eli ei hätää!
 
  • Tykkää
Reactions: flow^
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^... 2.IVF ... ensimmäinen ...
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen …
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016


Tapahtumia tulossa :)

Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.
annila - neuvola 23.11.
flow^ - ultra 26.11.
Henrietta- - nt-ultra 26.11.
Peppermint - neuvola 1.12.
Kiisuli80 - ultra 2.12.
kop kop - ultra 3.12 - rv 16+1
grey83 - ultra rv 7+1
Lia_ - np-ultra 10.12. - rv12+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
kop kop - neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
kop kop - rakenneultra 31.12 rv20+1
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 7.1.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (tm)
Rusina80 (kem)
haunoora (km)
Mintikka (kem)
Hipsunpöpsy (kkm)
Bridge (tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Bridge voi paska, pahoittelut että näin piti mennä :( mutta tule tosiaan pian takaisin! Paljon onnea uuteen stimulaatioon!

Flow joo mä sanoisin, että sullakin kun sitä hormonia selvästi on reilummin ollut elimistössä niin tässä vaiheessa ne testit kannattaa tulkita vain sillä tasolla, että tuleeko toinen viiva vai ei, eli turha niitä vahvuuksia enää tutkailla :) Äläkä stressaa kohdunnipukasta, ei se(kään) tässä raskausmaailmassa ole varmasti kiveen kirjoitettu asia, että 'näin sen pitää tapahtua' :)
Onneksi sullakaan ei ole enää mahdottoman pitkää aikaa ultraan, jännää! :love:

Henrietta onneks sykkeet löytyi! :love: mä olen sun kanssa samaa mieltä kyllä, ei olisi itekään pitänyt mennä niitä veriseuloja omakannasta kyttäämään :oops: varsinkin kun mulla ne jäi vaan roikkumaan ihan tyhjän päälle kun sitä suhdelukua ei laskettu.
Eiköhän se nt-ultra mene myös ihan hyvin, pääsette näkemään pienen venyttelevän ja hyörivän maha-asukin <3 sen takia ne sykkeetkin on joskus vaikea löytää kun toinen hyörii siellä niin kovasti, että asento voi vaikuttaa tosi paljon saako anturi niitä ääniä kiinni.

Aamulla mahaa tunnustelin sängyssä maatessa ja huomasin ekaa kertaa nyt semmoisen pienen kohouman kun liikuttelin kättä alamahan päällä, siinä häpykummun yläpuolella. Jos se turvotus vaihtuis "oikeaan" mahaan kohta puolin, jee :D
Tosin siis miltä se raskausmaha tuntuu?? tuntuuko se sellaselta kun turvotus tuntuu?

Mietin myös, että onkohan mun aivot jo kutistunut sitten kun multa on hävinnyt yksi päivä tältä viikolta ihan täysin. Eilen järkytyin kalenteria tutkiessa, että tänään on torstai kun olin eilen ihan tiistaissa. Että näin :rolleyes:

13+4
 
  • Tykkää
Reactions: annila ja flow^
Mulla toi "kumpu" lonkkaluiden välissä on jo joitain viikkoja ollu kohollaan, välillä se on sillee tosi törrölläänkin et on vähän hassunkin näkönen kun ympärillä mahanahka laskeutuu kuopalle ja sit on se tönkkö siinä..! Normaalitilassa kohtu on niin pehmee ettei sen rajoja tunne mut välillä kun supistuu kovemmaks (mikä on varhemmillakin viikoilla nomaalia) niin sillon sen tuntee selkeemmin missä ylärajakin menee.
Tosin luin jostain neuvolaohjeesta että rv16 lähtien pitäs välttää pitkää selin makuuta, jääkö siellä sitten joku kohdun pääsuoni puristuksiin tms. vai miks.. Sen takia välillä vaikee nukkuakin kun ei saa olla selällään jollonka ne reisinivelkivut helpottais.

17+1
 
Mä nukuin ennen pelkästään selällään, mutta nyt oon totuttautunut pakolla nukkumaan kyljellä. Huomaan silti kyllä usein sitten herääväni selällään. Toivottavasti ei tee mitään hallaa mahalle myöhemmin jos ei herää siihen, että on kääntynyt selälleen.

Mulla on siis tollanen (turvotus-)pömppis just navan alapuolella ja sitten sen kohouman tuntee häpykummun yläpuolella. Kai ne yhdistyy jossain vaiheessa? :cautious:

Toivottavasti tuo kohouma alkais nousta nyt tuolta häpykummun yläpuolelta ylemmäs piakkoin kun on sitä pissattamisen tunnetta taas usein, varmaan se kohtu painaa rakkoon nyt.
 
hannuliini, oho mikä ylläri :)! Miltä itestäs nyt tuntuu kun siellä onkin kaksi kaveria kyydissä?

Mandala, lullaby, mä taas en osaa selällään nukkua muutenkaan. Viimeyönä oli pakko kun toinen käsi oli kipee rokotteesta. Mä en ole kohtua ite osannu tunnustella, neuvolassa sano että pyöristynyt jo hyvin. En vaan tiedä miltä sen pitäs tuntua :D

Kiisuli, mulla paineet oli viime neuvolassa vielä alhaisemmat kun sulla. Mulla on kyllä normaalistikkin. Huimausta ei oo muuten ollut mutta joskus kun nopeasti nousee ylös saattaa vähän aikaa huipata.

Täällä saikku jatkuu, tosi mukava lääkäri oli työterveydessä :) muuten ei oloissa muutoksia.

Nii ja viikot taas poksu, tänään rv 15+1
 
Onnea tuplista hannuliini!

Caro en mäkään oikein osaa tunnustella mitenkään erityisesti, mutta aamulla kun heräsin ja satuin jotain kämmenellä liikuttelemaan siitä häpykummun yläpuolelta ees taas niin tuntui vaan sellanen pieni kohouma mitä en muista normaalisti tunteneen. Ei ollut maha edes aamusta heti turvoksissa vaan pikkasen sillai kuopalla siitä alhaalta niin sen takia varmaan tuntui käteen. Istuessa ei tunnu kun se pömppis on makkarana siinä eessä :D mutta kävelessäkin tuntuu ihan siitä alhaalta vähän niinku kovemmalta.
Kyllä sullakin varmaan kohta puoleen alkaa se kohtu olemaan aika ylhäällä kun oot jo noin hyvillä viikoilla :)
 
Oho, tuplasti onnea hannuliini!

En määkään yleensä selällään saa edes nukuttua, nyt vaan välillä tekis mieli niiden reisien takia...mutta oon pitäny sitten tyynyä jalkojen välissä tukena vaikkei se kyl paljoo autakaan.
 
Bridge, olen hirvittävän pahoillani puolestasi. Tammitytön ja sinun tilanne osuu pahimpiin pelkoihini tässä vaiheessa. Samaa toivon sinulle kuin tarpeen vaatiessa itselleni: eteenpäin ja ylös, tästäkin selvitään.

*hali*

4+4 ja piti tehdä 3h hätäpissatesti töissä:( Kaksi viivaa edelleen, mut testiviiva ei ole edelleenkään yhtä vahva kuin kontrolli. Onneksi oon hullujen sukua, mun siskolla oli tallessa esikoisen pc:stä otetut kuvat sarjana (luomuraskaus mutta erittäin toivottu ja siksi tikutettu) ja tasapaksu viiva oli vasta 5.-6. viikolla. Tästä mielenrauha taas noin pariksi tunniksi...:oops:
 
Tuplasti onnea hannuliini!:love::love:

ON: Tänä aamuna oli taas yläpaine laskenu, 111/66. Tuntuu laskevan tasaseen tahtiin. Huomaan käveleväni pitkin seiniä töissä ja kotona välillä, ja huimausta on välillä jopa istuessa, mikä on aika outoo... :unsure: Ens viikolla soittelen lekurille, jos ei ala helpottaan tämä..

Tosta testien tekemisestä... Mie en uskalla tehdä testejä :unsure: oon ihan varma, että noi aikasemmat testit on näyttäny väärin ja jos nyt meen tekeen testin niin sitten saankin huonoja uutisia... Tiedän, olen hieman vainoharhainen...:whistle:
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^... 2.IVF ... ensimmäinen ...
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen …
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016


Tapahtumia tulossa :)

Gaudeamus - 1. neuvola 17.11. - rv9+0
hannuliini - ultra 19.11.
Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.
annila - neuvola 23.11.
flow^ - ultra 26.11.
Henrietta- - nt-ultra 26.11.
Peppermint - neuvola 1.12.
Kiisuli80 - ultra 2.12.
kop kop - ultra 3.12 - rv 16+1
grey83 - ultra 7.12 - rv 7+1
Lia_ - np-ultra 10.12. - rv12+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
kop kop - neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
kop kop - rakenneultra 31.12 rv20+1
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 7.1.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (tm)
Rusina80 (kem)
haunoora (km)
Mintikka (kem)
Hipsunpöpsy (kkm)
Bridge (tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Mites me saataisiin greylle lähetettyä rutkasti mielenrauhaa.. Ei mullakaan 4+4 paikkeilla ollut tasavahvat viivat testeissä, enkä oikein olettanutkaan vielä. Verikokeissa on osa täältä rampannut ennen ensimmäistä ultraa, jotta saa mielen pidettyä kurissa.

hannuliinille tuplaonnittelut!

ON: Sain loppuviikoksi sairaslomaa, oikea ratkaisu oli. Aina kun olen noussut sängystä ylös, olen yökkäillyt koko ajan kunnes olen taas pitkäkseni. Eikä makoillessakaan ole mikään hyvä olo.

Maha on aika pömppö ollut viimeisen viikon, turvotusta on ihan ympäri vuorokauden. Jonku verran on ollut myös kipuja.

9+1
 
Kiitos lullaby kommentistasi helpottaa kuulla että jollakin muullakin näin... Joo ja ultraan ei enää oo pitkä aika mut silti ei malta odottaa. Toisaalta en haluais mennä kun pelottaa ne huonot uutiset.

Onnea tuplasti hannuliini!!
Kiisuli
mulla sama homma. Pelottaa aina että viiva ei olekkaan testissä enää seuraavalla kerralla.

6+1 menossa...
 
Grey käy ihmeessä toisessa verikokeessa jos alkaa kovin hermostuttaa. Mutta tuo on kyllä niiiiin tuttua alkuraskautta, kun jokainen pieni ja isokin positiviinen asia rauhoittaa vaan tyyliin päiväksi ;)

Mutta sitten sitä huomaa että ensimmäisten testien jälkeen ne päivät vaan vaihtuu yöksi perä jälkeen ja viikot vierii eteenpäin vaikka siltä ei tuntuisikaan. Kuten täällä Flow joka tuntui vasta liittyvän tähän ketjuun ja on jo rv6 menossa :) Itse pidin jokaista viikon vaihtumista niiiiiin hienona kun se eka kemiallinen kummitteli mielessä jolloin ei päässyt edes r5 asti kunnialla. Tottakai myös ne pelot just siinä alussa koko ajan mielessä, että entä jos kaikki ei olekaan hyvin kun ennen ekaa ultraa varsinkaan ei ole juuri mitään mitä voisi tehdä että saisi lisätietoja - paitsi se verikokeen uusiminen mutta tosiaan sekin tieto vaan helpotti just päiväksi :D

Kiisulille myös kovasti kylmiä hermoja, kyllä sinäkin vaan raskaana olet kun viivat testissä olleet! Toivottavasti paineet ei kovin karkaa käsistä. Jos salmiakista tykkäät niin nyt olisi ainakin ihan hyvä syy mutustaa niitä :)

Aih salmiakista puhuminenkin saa syljen erityksen lisääntymään! ja nyt on muutamana aamuna himottanut croisantit ihan hirveästi. Yhtenä aamuna en enää sitten pystynyt vastustamaan kiusausta, nam.
 
Voi Bridge! Tih! :cry: Voimia! Ei ole reilua ja tasapuolista elo ihmisen... :(

Hannuliini, hieno juttu. Tuplaonni. (y)

Mä liityn teihin hermoilijoihin. Koska automaattisesti ensimmäinen ajatus oli, että kun ei enää ällötä, niin kohta tulee lähtö. Edellinen km oli samoilla viikoilla kuin nyt. Huoh! Tähän ei taida auttaa kun mielenrauha-UÄ tai joku... Pinnistelen vielä! Tsemppiä teille (meille) piinailijoille!

Ja Lia nauti levosta ja saikusta jos vaan pystyt! Töitä ehtii tässä maailmassa tekemään vielä vaikka kuinka... (y)

Jatkan vähän töitä... ;):coffee:
 
Pahoittelut Bridge ja paljon voimia! Toivoin niin, että teillä olisi ollut samanlainen hieman hitaampi alku kuin meillä.

Onnea Greylle ja tervetuloa mukaan!

Viivojen vahvistumisesta: mulla tais olla rv 5+5 ennen kuin sain lähes tasavahvat (viimeinen testi, jonka tein). Ymmärrän hyvin stressin ja halun saada varmistusta tilanteeseen, mutta testaamisesta saattaa tulla turhaa lisästressiäkin.

Sokerirasituskokeesta tuli aika yllättäen hyviä uutisia. Sama juttu uudestaan noin 10 viikon päästä ja toivotaan, että arvot ovat silloin edelleen kunnossa.

Sain eilen aikaiseksi vihdoinkin hankkia isommat rintaliivit ja ah tätä helpotusta, kun ei enää kiristä! Oli kerrassaan typerää vitkutella hankintaa, mutta en muutenkaan tykkää rintaliivien ostamisesta ja nyt kauhistutti jo etukäteen löytyykö sopivaa kokoa (D90!, kääks).

Vaivaluettelooni on liittynyt iskias, joka tuntuu oikeassa pakarassa poikkittaisena vihlonta, kun kävelen. Epäilin, että se ei voisi johtua vielä raskaudesta, mutta kuulin kaverilta, että hänelläkin se alkoi aikaisin. Harkitsen akupunktioon menemistä ellei se tästä viikossa rauhotu.

Huomasin tänään, että sikiön sydänäänet kuuluvat 2-3 senttiä korkeammalta kuin pari viikkoa sitten. Olin jo huolestua, kun en löytänyt niitä heti tutusta paikasta. Alkaa herätä toivo, että mahan pömpötys liittyisi suoremmin kuin turvotuksen kautta pikkuiseen :)
 

Yhteistyössä