~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Valotan vähän tilannetta.
Ollaan lähdössä reilu viikon päästä kahden viikon etelänlomalle. Olen koko ajan pelännyt, että vuoto alkaisi siellä tai että menisi kesken tai tai tai...että olisin joiden espanjalaisten lääkäreiden (ei muuten mitään, mutta en osaa espanjaa ja siellä harvemmin pärjää enkulla) hoidettavana ja saisin kauheat laskut kaupan päälle..onneksi ultra oli nyt ja onneksi tilanne ei ole mikään kiikun kaakun, "saattaa olla että siellä jotain on" tms, vaan että on kerrasta poikki. Olen miettinyt paljon tuota etelänlomaa, kun en käytännössä voisi syödä siellä mitään, jos menis näiden meidän suositusten mukaan..olen ollut jo perumassa koko matkaa omalta osaltani, mutta tuska siitä että joutuisin olemaan kaksi viikkoa erossa lapsesta ja tietty miehestä, oli raastava ajatuskin.

Kun kerran elämän pitää olla näin paskaa, niin olkoon helvetti, kyllä minä perkeleeni kesytän ja tästäkin paskasta kammetaan päivänvaloon. Sain Mifegyne-tabun polilla ja huomenna alkaa Cytotecien tykitys, vanhasta tottumuksesta sekin, kaikki on tuttua kauraa, bring it on.

Eniten mua harmittaa paitsi itseni puolesta-miten toivottu tämä olisi ollut ja miten hartaasti tätäkin on tehty..ja mitä joudun taas huomenna kokemaan..niin tietysti lapseni puolesta, hän niin pitää vauvoista ja ihastelee niitä aina avoimesti, onneksi ei ole alkanut kyselemään koska meille tulisi, kun muillakin on.
Miehen puolesta harmittaa ehkä eniten. Hänessä ei ole vikaa, siittiöt priimaa, liikkuvuus, tiheys ja kaikki priimaa. Minä olen se, jota "osoitetaan sormella" ja kenen vaakakuppi painuu pöytään asti vikoineen.
Tieto siitä, että mies voisi koska vain saada lapsen toisen kanssa, naapurin Irmakin olisi hedelmällisempi kuin minä.
Hän tulee jäämään yhden lapsen isäksi, mikäli mun kanssa aikoo olla, ei kolmeseiskavee enää nuorene ja eiköhän kolmeseiskaveen munatkin ala olla ehtoopuolella, siksi niistä ei varmaan mitään tulekaan enää.

Sain valita, menenkö polille huomenna (synnyttäneiden poli) vai tulenko sunnuntaina (gynen poli), valitsin huomisen, SILLÄ EHDOLLA että mulla on yksiö, oma huone omalla vessalla.sellainen luvattiin mulle varata. En aio kuunnella vauvojen kitinää samalla kun pusken omaa tuulimunaani ulos. Hell no. Yksi päivä aikaisemmin alkanut vuoto loppuukin varmaan päivää aikaisemmin, kuin päivää myöhemmin alkanut, right? Aion myös uida lomallani, enkä valutella ainoastaan verta.

Mutta leidit, mä vaikenen ja poistun. Lisääkö joku fiksumpi tonne mun riviin merkinnän tuulimuna, musta on tärkeää että pysyn plussanneissa, kun näitä näköjään käy. Koska plussasinhan mä, vaikkakin ihan turhaan.

Tammikuussa edessä kromosomitutkinnat, neljäs tällainen case mulla jo (2 varhaista, km:ää, 1 keskeytynyt km ja tää tuulimuna), joten jossakin nyt klikkaa ja kunnolla. Adios ja parempia tuulia muille.
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 1.7.2016
flow^... 2.IVF ... ensimmäinen ...
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ...


Tapahtumia tulossa :)

Peppermint - sokerirasitus 16.11.
hannuliini - ultra 19.11.
Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.
annila - neuvola 23.11.
flow^ - ultra 26.11.
Peppermint - neuvola 1.12.
Henrietta- - nt-ultra 1.12. - rv13+1
Kiisuli80 - ultra 2.12.
Kop kop - ultra 3.12 -rv 16+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
Kop kop -neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
Kop kop - rakenneultra 31.12 rv20+1
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 7.1.


Myöhemmin takaisin tulevat :cry:

Kesäheinä78 (kem)
Rusina80
Haunoora (km)
Mintikka
Hipsunpöpsy (tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Oi voi miten synkkä päivä! Hipsunpöpsylle voimia ja Bridgelle jaksamista odotteluun. Mä niin tiedän, mitä se on. Tässä meidän tarina tähän asti tuulimunasta viikkoja vastaavaksi sikiöksi. Kävin ekassa ultrassa 6+0, kun epäilin emätintulehdusta. Näkyi pelkkä raskauspussi, jonka koko vastasi 5+2. Ei annettu mitään toivoa, koska samaan aikaan oli turhruvuotoa. Tuulimunatuomio. Eka ultra oli työterveydessä. Hcg:ta ei mitattu missään vaiheessa, mutta viivat tummuivqt mielestäni hitaasti. Se on toki aika huono indikaattori, mutta saattaa kuitenkin liittyä hitaaseen alkuun. 6+5 pääsin klinikalle ja löytyi 2mm alkio, ei selvää sykettä, ei annettu juurikaan toivoa, mutta meille se oli edes vähän lohduttavaa, koska kasvua oli tapahtunut hyvällä käyrällä edelliseen ultraan nähden. Seuraavassa ultrassa noin viikon päästä näkyi syke ja koko oli 3 päivää viikkoja jäljessä. Rv 10+2 klinikan viimeisessä kontrolliultrassa koko oli taas 5 pv perässä mutta syke ja liikkeet hyvät. Np-ultrassa 12+5 pikkuinen vastasi 12+4. Ekaa kertaa huoli helpotti hieman, mutta edelleen pelkään, että hitaaseen kasvuun on ollut jokin syy, mikä vielä johtaa siihen, ettei saadakaan pikkuista syliin. Niin uskomattomalta kuin se tuntuu, virhemarginaali on +/- 6 pv eli 6 mm. Se on tosi paljon noilla viikoilla, mutta samaan aikaa todella tarpeellinen, koska rv 7 mittauksessa lääkärimme sai kokoja, joiden heitto oli 4mm riippuen kuvakulmasta jne. Vaikka useimmilla kasvu kulkee alussa normaalikäyrällä, poikkeuksiakin on eli hitunen toivoa on vielä. Ikävä kyllä ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa.

Sukupuolikysymykseen: Mä googlailin dopplerilla saatuja sykelukemia ja löysin kirjoituksia, joissa sykkeen perusteella jossain vaiheessa (en tiedä koska) voidaan päätellä sukupuoli. Korkeat sykkeet viittaisivat tyttöön (140-160) ja matalammat (120-140) poikaan. Koskakohan tuollaisia eroja alkaa tulla, kun eikö alussa kaikilla ole korkeat sykkeet? Ja Henrietta juu, sellaiselta pieneltä veturilta syke kuulostaa. Jumputus eroaa selvästi kaikesta muusta suhinasta yms.

Peppermint 13+2
 
Tule pian takaisin, Hipsunpöpsy. Ja koita kaikesta huolimatta nauttia lomasta, varmasti tekee hyvää päästä pois täältä pimeydestä.

ON: Voisin taas jakaa yhden Lian kootuista pahoinvointisattumuksista. Tänään käväisin keskustassa yhdessä kaupassa, mies jäi autoon odottamaan hieman kauemmaksi. Jostain syystä kävelin kauppaan vähän turhan vauhdikkaasti, ja tuli hieman huono olo. Keskellä kauppaa aloin sitten miettiä, mitä jos täällä tulisi oksennus. Ja tietenkin tällä mietinnällä psyykkasin itseäni niin, että alkoi iskeä paniikki, se oksennus oli todella tulossa. Ei auttanut kuin muina miehinä pitää kättä suun edessä, kääntyä hieman toiseen suuntaan ja antaa yökkäysrefleksin tulla. Onneksi mitään ei tullut ulos asti, ääni kylläkin kuului. Vauhdilla pihalle ja soitto miehelle, että hakee mut juuri siitä pisteestä autolla. Odotellessa samat yökkäilyt jatkui, kyllä hävetti. Hetken jo mietin, antaako tulla vaan maahan vai koittaako pistellä "huomaamatta" takin sisään. Onneksi selvisin kotiin asti. Shoppailut saa nyt hetkeksi jäädä.

..ja nyt taas juosten vessaan..

8+2
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Voi paska mikä päivä!!! Itkuhan tässä tuli itelleenkin, kun lukee näin epäreiluja uutisia :( Haleja kumpaisellekin!!! Ja toivotaan parasta..

Mandala joo, ei oo rahat hääppösiä. Mammalomalla saa sen jonkun 75% liksaata miinus verot öpaut 9kk ajan ja sitten hoitovapaalla 342€/kk plus mahd hotolisä ja kuntalisä. Tästä ruhtinaallisesta summasta maksetaan vielä verot. Espoossa vajaa 500€ käteen. Tiedettiin tää jo etukäteen joten alotettiin säästäminen samalla, kun ruvettiin hoitoihin, jotta voi olla kotona 3v asti. Jätin omat shoppailut veks ja matkustelu vähentyi radikaalisti, muttei kokonaan, koska pitäähän lapsenkin kanssa elää. Ja jos onkin ainoa lapsi ja sitä aikaa ei saa koskaan takaisin. Valitettavasti eläkettä ei kerrytä hoitovapaalla olo :( Kantsii myös varautua/neuvotella pankin kanssa, jos pistää mahdollisen asuntolainan vain koroille. Moni kaveri tehnyt niin.

Oma ultra oli eilen. Tyyppi elossa, hematooman/hematoomien tilanne epäselvä. Uusiksi parin viikon päästä.
 
Täytyy kyllä aloittaa heti kovemmalla kädellä säästäminen. Tähän mennessä säästötili tyhjeni dextrassa :D halusin maksaa ne laskut sieltä pois heti alta vaikka olin sen joustotilisopimuksen tehnyt.
Mies kyllä rauhoitteli, että kyllä me pärjätään ettei kannata vielä ainakaan stressata raha-asioista. Hän ei stressaa yleensä mistään niinku en minäkään, mutta tää homma vähän järkytti. Onni onkin sitten tämä "puoli-ilmainen" kaupungin kolmio asunto, ois ihan hullua jos olisi joku törkeä asuntovelka päällä vielä. Kuitenkin alustavasti miettinyt että 1,5v olisi suht sopiva aika olla kotona. Mutta joo todella aikaisessa näiden kelojen kanssa.

Mua kyllä surettaa tosi paljon tämän päivän uutiset (onneksi Kop kop sulla oli ultrassa kaikki hyvin kuitenkin!!) :( tulee niin syyllinen olo itselle kun toistaiseksi kaikki itsellä ollut hyvin. On niin epäreilua, että just tässä ketjussa joudutaan hyvästellä ketään :( toivottavasti ei liian pitkäksi aikaa kuitenkaan!
 
On tää niin väärin, suuren suuren pahoittelut Hipsunpöpsyn uutisista!! Niin epäreilua että kaiken tän kokeman jälkeeen tulee vielä menetyksia, jaksamista!

Myös Bridgelle voimia ultran odotteluun epävarmaan tilanteeseen!

Te viisaammat jotka tietää noista yhdistelmäseulan verikokeista niin miltä kuulostaa arvot: s-pappa 423 ja hcgbvd 33.6.
 
Eikös se erittäin karkeasti ollut jotenkin niin, että hCG beta pitäisi olla alhainen ja pappa korkea niin on hyvä? Jos se olisi toisin päin niin olisi riski downiin. Jos siihen yhdistää vielä kovan niskaturvotuksen niin saattaa hälyttää riskiarvot. Sulla toi beta on ainakin matala. Mulla ei sitten olen mitään hajua mikä olisi matala pappa arvo.

Muistaakseni 10+2 oli keskiarvot noin 67-70 beta ja noin 800 pappa sen jonkun kaavion mukaan. Jolloin sun veriarvo jaetaan tuolla viikkojen keskiarvolla ja saadaan MoM mikä pitäisi olla suht lähellä 1.
Millä viikoilla sulta testi otettiin?

Mua kyllä harmittaa että ne omat veriarvot jäi nyt sitten aivan tarpeettomiksi vähän kummittelemaan takaraivoon kun ei niitä suhdelukuja laskettu. Aivan kaameaa jos sitten rakenneultrassa todetaankin jotain vikaa :unsure: en kyllä suostu ajattelemaan pahinta koko aikaa, pää hajoaa muuten.

12+6
 
Mikä rv sulla Henrietta- otettiin se seulaverikoe?

Mun muistaakseni jos molemmat arvot on matalat, viittais niihin muihin trisomioihin?

Heh, en noita rahakuvioita oo jaksanu etukäteen murehtia yhtään, uskon ja luotan siihen että pärjään kyllä ja on kokemusta yh:na useilta vuosilta :)

Nyt kun tonne on lisätty toi myöhemmin onnistuvien lista, niin lisäätkö Mandala vielä Mintikan, joka myös kirjotteli täällä hetken aikaa.

Voimia vielä koitokseen Hipsunpöpsyn, onneks saat siellä osastolla oman huoneen, ja pääset pian lomalle etelän lämpöön. Sitten palaat takasin tännekin levännein ja uusin mielin!

Ihanaa että kop kop toi tänne hyviä uutisia ultrasta!

Kiintoisa toi syke ja sukupuolijuttu, koitin kans hakee lisää tietoo mut taitaa olla lähinnä ns. vanhan kansan uskomustiedettä ;) jossain laajemmassa tutkimuksessa oli tosin todettu että poikasikiöillä syke oli keskimäärin 2 lyöntiä vähemmän kun tytöillä mutta varmaan niin huomaamaton ero ettei siitä käytännössä mitään voi päätellä.. mut oishan se hienoo jos sukupuoli selviäis jollain prosentuaalisella varmuudella sykkeestä!

Eilen illan mittaan laps virkisty (onko tulossa samanlainen iltavirkku ja yökyöpeli kun ite on..) ja tunsin ekan kerran kämmeneenkin pari potkua <3 eilen vaan oli sellanen päivä ettei oikein tehny mieli tulla tänne "hehkuttaan" mitään...
 
Kiitos muistutuksesta, mietinkin eilen että toivottavasti en ole unohtanut ketään. Toivottavasti se lista ei kasva enää :unsure:

Ja aivan ihanaa jos käteen tuntui potkuja, wau :love::love:
Mä olen miettinyt nyt parina päivänä dopplerilla kuunnellessa, että voisikohan maha-asukas tuolla hyöriessä osua siihen anturiin esim jalalla tai kädellä. Nimittäin pariin otteeseen vaikka olen pitänyt anturia aivan täysin paikallaan niin silti kuuluu sellainen lyhyt kova ääni kaiuttimesta kun se olisi liikahtanut ihan vähän, sellainen tömps. Anturia liikuteltaessahan esim mahan pinnalta pois ja takaisin siitä kuuluu todella kovia ääniä, mutta paikallaan pitämällä ei. Nuo tuollaiset tömps äänet on kuulunut just silloin kun sykkeetkin kuuluu kovaa eli sintti on varmasti jossain siinä ihan alla.

Nuo on ihan hauskoja nuo vanhan kansan uskomukset. Mullahan ei mitenkään erityisesti ole tehnyt suolaista mieli, sykkeetkin sen 160 nt-ultrassa ja iho huonossa kunnossa, joten tietysti sitten tyttö tuo on :D
 
Voi että, kyllähän nuo mun molemmat arvot on alakanttisia.. Näyte otettiin 10+1... Pitikin mennä kattoo ne.. Sit tuli vielä paskempi fiilis kun kävin kattoo sen keskeytyneen raskauden arvot ja oli melkein samat vaikka alkio olinollu kuolleena jo kaks viikkoo.. Nyt tuli kyllä sellainen stressitekijä että oksat pois :cry:
 
Voi Henrietta koeta vaan ajatella että ilman nt-tulosta ei oikeasti voi sanoa mitään varmaa koska näin se ihan oikeasti on!
Mulla oli se beta selvästi kohonnut (111) ja googlailin hulluna kaikkea mahdollista mutta tosi paljo eri tuloksia löyty, esim myös vähän huonomman oloisia kun mun ja silti ei hälyttänyt riskit kun turvotus oli laskettu mukaan.
Kaikki voi olla ihan hyvin kuitenkin sulla!
 
Mä en noista veriarvoista osaa sanoa mitään muuta, kuin sen mitä lääkäri sanoi varhaisultrassa. Hänen mukaansa näissä ivf ja icsi-alkuisissa raskauksissa seulat hälyttävät useammin turhaan kuin normiraskauksissa. Tämä nyt tietty on yhden lääkärin suusta kuultu, enkä ole asiaa sen enempi tutkinut, mutta jos tämä yhtään rauhoittaa..
 
Hei,

Tulin sattumalta lukasemaan tämän palstan kuulumisia ja pakko nyt kommentoida noita seula-asioita..koittakaa olla huolehtimatta noita pelkkiä lukuja ja olla tulkitsematta niitä liikaa, koska hoidot voi tosiaan vaikuttaa lukemiim ja ennen kaikkea se np-lukema olennainen kun tohon yhdistetään..jos joku nyt osviittaa kaipaa niin minulla papp oli 64 ja hcgb 25, np olikin huimat 5,5mm ja noilla tuli siis down-riskiksi 1:5 joka sitten tulos olikin, tosin pienellä oli "muutakin vialla"..sen vielä sanoisin että jos (toivottavasti ei!!!) jollain seulat alkaa pahemmin hälyttämään niin suosittelen istukkanäytettä, ettei tarvitsi odottaa lapsivesinäytteeseen asti, koska se odotuksen tuska on aivan järkyttävää. Tokikaan tuo ei aina välttämättä onnistu mutta kuitenkin..toivottavasti täällä vältytään näiltä kuitenkin, toivon sitä sydämeni pohjasta, tuota kokemusta ei kenenkään kuuluisi joutua kestämään, erutyisen julmalta se tuntuu hoitojen jälkeen vielä..mutta tarkoituksenani oli siis sanoa, että koittakaa olla liikaa murehtimatta, kun nuo pelkät luvut eivät yleensä yksissään kerro yhtään mitään <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Moikka kaikille, täältä on jotenkin hirmu vaikea lähteä pois.. :'(
Kiitos vielä kaikille myötätunnosta, en toivo mitään tällaista ikinä kenellekään. Ensin piikitetään ja punktoidaan, lääkitäön ja rukoillaan..saadaan plussa ja toivotaan että hcg kääntyy nousuun.. monen viikon päästä ettei mitään olekaan..lääkitään ja toivotaan että hcg kääntyy laskuun ja taas lääkitään että saadaan kaikki pois. Ei meinaa pysyä päänuppi mukana.
Olen täällä keskussairaalassa ja vauvojen itku kuuluu koko ajan, sattuneesta syystä. Yhtäkään vauvaa en ole tosin nähnyt kun en ole huoneesta liikkunut. Jonkun verran tyhjentymistä on tapahtunut eikä kivut ole läheskään niin kovat kuin viimeksi. Aivan ihanaa hoitoa täällä saa taas kerran. Ei voi kuin ihmetellä, miten suurella sydämellä nämä ihmiset työtään tekevät. Niisk.
 
Hipsu ei me susta mielellään irti päästettäiskään, liian julmaa :( onneksi olet hyvässä hoidossa siellä, eihän sitä oikein muuta voi enää tuossa tilanteessa toivoa! Hali <3

Mari kiitos paljon tiedoista. Toivottavasti tulet tänne pian! Tsemppiä uuteen stimulaatioon.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsunpöpsy
Henrietta, samaa sanon kuin muutkin: pelkät verikokeen luvut kertovat vähän eikä niitä pysty tulkitsemaan yksinään. Muutama vuosi sitten Suomessa tehtiin väitöskirjatutkimus, jossa suositeltiin, että hoidoissa olleiden seulonta tehtäisiin vain niskaturvotuksen perusteella, koska veriseulat hälyttävät turhaan. Kunpa pystyisit olemaan liikoja murehtimatta (paraskin puhuja olen, mutta sanon silti) <3
 
Pelkät luvut ei tosiaan kerro mitään.
Mulla oli Kuopuksen aikana pappa arvo 0,20..sama millä kaveri sai down lapsen ( mikään muu ei ollu hällä pielessä, seulakaan ei hälyttänyt). Olin luonnollisesti paniikissa mutta Perinnöllisyyslääkäri sanoi että hoitoalkuisissa veriarvot on usein pielessä ja seulat hälyttää. Tästä kertoo myös se että mun esikoisen (hoito) seulariski oli 1 : 300 ja sit kaikki luomut vuosia myöhemmin samalla nt-luvulla oli 1:10000 ja yli. Kuopus 1 : 200 ( hoito ).
Veriarvot kertoo istukan toiminnasta ja joskus ne on pielessä huonojen virtausten takia tai sitten ilman syytä kuten itselläni. Esim hcg nousee hoitoalkuisissa luomuraskautta heikommin joten monesti hcg arvo on seulakokeessa hieman vinossa jne.
tottakai hoidoissa on aina samat riskit vammaiseen lapseen joten ikinä nämä tutkimukset ei silleen ole "turhia" vaikka vääriä hälyjä tulee tottakai koska seulaa ei voi tehdä neulansilmäksi. Ymmärrän toki paniikin , itsekin pelkäsin koko raskauden että Kuopuksssa on vikaa kun seula hälytti ja pappa oli pielessä. Mutta tosiaan pelkät arvot ei sano yksinään mitään, ne pitää suhtettaa viikkoihin millon ne on otettu jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Pahoittelut menetyksen kokeneille ja tsemppiä jännityksessä oleville! Liian julmaa!!!

Noista kansanuskomuksista tulin kommentoimaan...
Me ei haluttu tietää sukupuolta etukäteen. Mulla oli alkionsiirrosta lähtien ihan selkeä ajatus että vauva on poika, makeaa ei tehnyt yhtään mieli mutta suolainen teki kauppansa, hiukset oli oikein hyvässä kunnossa kuten myös iho(nyt sitten synnytyksen jälkeen naama kukkii, hiukset rasvoittuu ja irtoaa:mad:), sikiön sykkeet oli aina matalat, vatsaa ei juurikaan tullut ja monet sanoi että poikavatsa. Täällä kaksplussassa oli jossain kalenteri missä äidiniästä ja joku kuukausi (hedelmöitys tms) mukaan voi katsoa vauvan sukupuolen ja sekin povas poikaa. Neuvolas täti puhui aina pojasta. Vielä synnärillä käyrillä oltaessa, ennen saliin lähtöä, kätilö tuumas että poika voi hyvin. Arvaatte varmaan että tyttö tuli! :D Olin hiukan järkyttynyt mutta onneksi olin alkanut miettiä tätäkin mahdollisuutta pilpo-käynneillä, enkä ollut ostanut pelkästään pojalle vaatteita. Joskus vanha kansa tietää mutta meidän kohdalla meni ihan metsään povaukset. ;) Anyway, tyttö tai poika, onneksi terve ja maailmasta ei sellaista rahaa löydy että luopuisin.:love::love::love:
 
Samoilla linjoilla muiden kans, varmasti se niskamittakin on merkittävä ellei jopa veriarvoja tärkeempikin! Ja eihän Henrietta- sun arvot niin kovin alakanttisia ookaan kun voi näemmä noinkin hurjasti vaihdella, että joillain papp-a alle 100 ja jopa alle 1..! :0

Toivottavasti Hipsunpöpsyllä on kaikki sujunu niinkun pitääkin ja pääset asioissa eteenpäin.

Voi kumpa sinäkin Mari32 pääsisit nyt seuraavasta siirrosta tälle puolen jatkoille, ja onnistuneesti loppuun saakka! Hoitoketjua kun tiiviisti seuraa taustalta niin sulle jos kelle sitä plussaa toivois ihan erityisesti. (y) Muutenkin ois kiva saada tänne enempi muitakin kellä ollu pidempi hoitotie. Vaikka harvemmassahan meitä tietysti on eikä sellasta useemman hoidon rämpimistä kellekään toki toivo...mutta vertaistukee jne. kyl te tiätte...
 
Viimeksi muokattu:
Tänään virallisesti toinen kolmannes 13+0 käyntiin, oksentamalla :D tuli jotenkin yllätyksenä kyllä kun kuitenkin olen vaan sen kaksi kertaa aiemmin (viikkoja sitten) oksentanut. Ja mukava päänsärky myös kaverina koko päivän. Juhlavaa silti :D

Toivottavasti kaikilla on rento ja mukava sunnuntai :love:
 
Eilinen meni niin smoothisti, kun nyt vain tuommoinen mennä voi. Kaikki tyhjentyi kerralla, ekan cytotec parin jälkeen. Ei ollut kummempia kipuja ja länpötyynyjen ja muutaman särkylääkkeen avulla pärjäsin. Loppu-ultrauksessa näkyi kohdun tyhjentyneen ja vähän oli limakalvoa jäljellä. Vuoto on todella niukkaa ja olo on muutenkin normaali. Kävimme syömässä ja radiosta tuli autossa jokin nyyhkybiisi ja mä vaan repesin itkuun. En ole eilisen jälkeen itkenytkään.
Mutta tiättekö mitä. En käsitä. Mulle sanottiin perjantain ultrassa että kyseessä on tuulimuna. Eilen kuitenkin juttelin toisen lääkärin kanssa ja hän sanoi, että siellä OLI alkio, jonka koko vastasi 5+4 ja piti olla 7+4. Kyseessä EI OLLUT TUULIMUNA! miksi ihmeessä mulle niin sanottiin? Tää joka niin sanoi, on arvostettulapsettomuuslääkäri ja mm.hoitoihin lähettävä lääkäri!
Hän toki näki, ja näin itsekin, ettei sykettä ollut ja tässä vaiheessa todellakin pitäisi jo olla. Hän katsoi vielä jotain virtauksia ja mitään ei näkynyt. En siis ole jossitellut sitä, olisiko alkio kumminkin ollut elinkelpoinen tms, vaan sitä miksi puhutaan tuulimunasta? Vai oonko mä ymmärtänyt jotain väärin kun ymmärrän, että tuulimunassa ei ole alkiota ollenkaan??
 
Hipsunpöpsy - Outoa, että eka lääkäri ei sitä alkiota nähnyt. Kiva kuulla, että kaikki meni siedettävästi. Nyt vaan annat itsesi surra, itket kaikki itkut ulos. Voimia <3

Mandala - Tapa se tuokin on juhlistaa. :D Onnea toiselle kolmannekselle pääsystä!

ON: Huh kun on ollut huono olo koko viikonlopun, ei ole taas iltapalat pysyneet sisällä. Tänään en missään vaiheessa vaivautunut pukemaan päälleni, kun en ole jaksanut yhtään olla jalkeilla. Peilikuva näyttää ihan karmealta, väritön naama ja tummat silmänaluset. Huomenna aamulla eka neuvolakäynti, jos influenssarokotuksen saa samalla käynnillä niin otan sen. Plussaamisen jälkeen tuli sairastettua paljon ja siihen päälle tämä jatkuva pahoinvointi, jos nyt influenssa sitten jäisi välistä..

8+4
 

Yhteistyössä