~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Vauvapiknik loppukesästä vaikka Helsingissä (en itse asu siellä, mutta käyn usein). :) Nyt vaan kaikki pitää kyytiläiset tiukasti matkassa mukana!

ON: ...ja sieltä se oksennus taas tuli, ja sen jälkeen heti taas hyvä olo. Paljon pirteämpi olen kyllä parin päivän täyslevon jälkeen ja ravintopuoli paremmalla jamalla. Ihanaa kun saa siivota (en voi uskoa, mitä juuri kirjoitin :D )
 
Kiitos kaikille! :love: Juu, kyllä tää tästä...eihän sitä toisen ajatuksia ja asennetta pysty muuttaan kun se on mikä on. Oisin ite kyllä voinu kaikessa rauhassa kattoo vielä keväälle ja pieni toivo oli jos sen mieli muuttuis, eikä mulla ollu mikään kiire pois suhteesta, mutta voihan se olla parempi näin. Kun yks ovi sulkeutuu, niin tuhat muuta avautuu, vai miten se menee....
Bridge, määhän oon siis kans käyny yksin hoidoissa viime vuodesta lähtien, ja sama ajatus, kun ei ollu enää aikaa ootella ketään niin oli järkevämpää että tää lapsiprojekti on erillinen. Oon kokenu vapauttavana sen sillee, ettei mun oo enää "pakko" yrittää hirveellä kiireellä löytää jotain että kunhan nyt vaan joku ois kenen kans pääsis eteenpäin lapsiasiassa, niinkun tein (ja haaskasin) monta vuotta, vaan voin ihan rauhassa oottaa jotain oikeesti kiinnostavaa kun lapsijuttu hoituu muuta kautta. On sitä nirson vikaakin kyllä ja ääriharvoin kestään tosissaan kiinnostuukaan, mutta siihenhän on koko loppuelämä aikaa, toisin kun lapsen hankintaan missä aika on vaan niin armottoman rajallinen.
Eli tää lapsi on jonkun anonyymin luovuttajan, vaikka toki häviävän pieni teoreettinen mahdollisuus on että ois tän viimesimmän mieskaverin, mutta tuskin sentään kun ei kotioloissa oo tullu mitään enää yli 9 vuoteen. Aiemman exänkin kans yritettiin useita vuosia eikä tullu hoidoillakaan mitään.

Oon Tampereen seudulta, täällä asunu koko ikäni. Toi FB on mulle melko vieras paikka sillee etten siellä juurikaan mitään hlökohtasia juttuja oo julkistanu, eikä oo mitään kokemusta ryhmistä...toistaseks siis mullekin riittäis tää yks kirjottelupaikka missä voi kertoo anonyymisti kaikenlaista.. :) mut eihän sitä tiedä jos vaikka sit joskus myöhemmin näkis oikeestikin....jos kaikki menee hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Lullabylle jaksamisia ja tsemppiä, vahvat naiset pärjäävät kyllä omillaan :)

On: Tää odottaminen on ihan kamalaa! Mulla on ultra perjantaina ja mä ihan oikeesti kohta paskon alleni tästä jännityksestä.
Eniten huolta tuottaa taas tämä oireettomuus, rintoja ei enää arista, eikä tukka rasvoitu.
Oksentanut en ole sunnuntain jälkeen mutta menkkakipuja on tullut. Ruoka ei maistu ja on hyvin välinpitämätön olo kaikkea kohtaan. Ajatukset pyörivät omassa vatsassa ja tuo mieskin on lähinnä häiriöksi kun yrittää saada mut ajattelemaan jotain muuta välillä. Yöt menevät valvoessa ja päivisin olo on itkuinen. Mä olen kohta hermoraunio!
Vessassa pitää ravata koko ajan ja kytätä paperia..selkääkin muka särkee.

Tänään rv 7+0 ja sekoan kohta.
 
flow milloin sulla alkoi viimeisimmät menkat? ja mikä kiertopäivä sulla oli siirto?
Toi on tosi hyvä jos 4+5 sait jo +3 :eek: (y) Mä en saanut 4+5 vielä kun itse testasin vaikka mullahan hCG oli alkaneen kaksosraskauden takia tosi korkeella alusta asti. Sain sitten seuraavalla kokeilulla 5+1 sen +3 testiin.

Hipsulle myös hirmusti kylmiä hermoja piinaan!
 
Mä sain digiin viikoilla 5+5 sen raskaana 3+, mulla vielä viikon verran ekaan ultraan ihanaa olis jos tulis hyviä uutisia ja sen jälkeen oon ajatellut rentoutua ihan kokonaan.. Mä muuten taas eilen illalla tajusin sen kun aloin nukkuu et se mahan turvotus on aivan jäätä iltaisin ja aamuksi taas on laskeutunut..
 
Tervetuloa flow! Minäki käyn IVF ketjua säännöllisesti lukemasa vaikka en ole siihen pitkään aikaan kirjoittanut. Jotenkin sitä vielä niin myötäelää hoidoista.

lullaby: Ei ole helppo tilanne sulla, mutta toisaalta jos mies haluaa nyt heti jo luovuttaa vaikka olet raskaana niin ehkä parempi niin. Uskon, että löydät paljon parempaakin. Oletteko puhuneet olisiko mies kuitenkin lapsen elämässä?

Lia_: Mullakin on nyt kotona ollut paljon parempi olo, kun saa levätä levättyä välillä ja syötyä säännöllisesti. Nukkuminen ei vaan oo parantunu yhtään :unsure:

Minäkää en niin tuosta face-ryhmästä ainakaa tällä hetkellä välitä. Toki jos muutkin niin minäki sitten ;) Mut nyt ainaki on ollu täälläki kiva kirjotella. Me asutaan Itä-Suomessa ja periaatteessa Tampereella tulee kyllä käytyä ainakin nykysin. Voi olla, että pian siellä meillä ei oo paikkaa missä kyläillä ja tän lauman kanssa on hiukka vaivalloista minnekkää lähtee :ROFLMAO: Että jäis harkintaan meillä tapaaminen vaikka se mukavaa varmasti oliskin. Eihän sitä tiedä vaikka pääsisinkin.

Hipsunpöpsy: Alkuraskaus on kyllä tosi stressaavaa aikaa... Tosin minä vieläkin aina tarkistan paperin kun käyn vessassa, että ei se murehtiminen ihan kokonaan lopu. Onneksi perjantai on jo kohta (y)

Mulla ei oo ollu yhtään poika tai tyttö oloa. Kaverikin sitä viimeks kysyi. Poikaa olen toivonut ennen, mutta nyt jotenkin tuntuu että koko sukupuoli asia on ihan merkityksetön vaikka rakenneultrassa sen haluan tietää.

Sokerirasitukseen pitäs kai munkin mennä, ei oo aikaa katsottu, muta jospa maanantaina siitä neuvolassa on puhetta.

Onko kukaan muu huomannut, että sydän rupeaa tykyttään paljon helpommin? Tuntuu, että hengästyy ihan vähästä. Tänään aamulla piti tuon pennun kanssa hetki "painia", kun keskusteltiin tassujen kuivaamisesta niin pitkään senkin jälkeen tykytteli vaikkein ollut mitenkään hermostunut tms o_O

Ainii ja taas poksuu, rv 14+0
 
Caro87 Siis se mieskaveri ei (tiettävästi) oo tän lapsen isä, tutustuttiin vasta viime keväänä, kun kävin jo yksinäni hoidoissa.. alunalkaen oli jo selvää ettei se halua enempää lapsia (sillä jo 3) mutta tiesi että mä haluisin ja yritänkin vielä saada. En itekään vielä kesälläkään jaksanu uskoo että mitään tällästä tapahtuis pitkiin aikoihin, tai ehkä enää ollenkaan, eli että tätä tilannetta tulis kovinkaan helposti eteen. En usko että mies ois tekemisissä sittenkään vaikka ois biologisesti sen (ei pidä mitään yhteyttä enesimmäiseenkään lapseensa). Silti tosin on puhunu ettei halua et kadottas kokonaan toistemme elämistä, vaan että mm. tulis sitten kattoon sitä lasta kun/jos syntyy (en tiedä miks, haluaako kuitenkin todeta ettei muistuta sitä? :0)...no saa nähdä, vaikee vielä edes ajatella niin pitkälle.

Ei oo kyl mitään oloja tytöstä tai pojasta suuntaan eikä toiseen.. sen yhden unenhan näin että ois tyttö mutta ehkä se on alitajunen toive (jos nyt jompi kumpi pitää sanoo), kun se poika jo on.. tottakai sitä kuitenkin ois ihan yhtä kiitollinen terveestä pojasta, ja että kaikki vaan menis hyvin :)

Ja joo, itekin kyllä niitä vessapapereita tulee kytättyä edelleen melko tarkkaan..
Luin muuten toiselta palstalta sellasesta vasa previa -tilasta, johon ivf-alkunen raskaus on yks riskitekijä.
http://www.kohtukuolema.fi/default/www/tietoa/yleisimpia_syita/verenvuoto_istukan_tai_napanuoran_suonista/vasa_previa/
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo93216.pdf
Aattelin yrittää vaatia (väridoppler)tutkimuksen seuraavan ultran yhteydessä, koska huomaamattomana se on synnytyksessä lapselle hengenvaarallinen, kuolinprosentti 50-100! Jos tällänen todettais, ois suunniteltava sektio.
 
Viimeksi muokattu:
On se se ääni ihan varmasti (y):love: Mä kun ekaa kertaa äänen löysin niin mies sanoi että piirrä merkki mahaan mistä kohtaa kuului äänet niin seuraavallakin kerralla muistan kuunnella siitä :D no eihän sitä tietty unohtanut.

Siihen näyttölukemaan ei välttis kannata luottaa ihan 100% ainakaan mun laite ei varmaankaan näytä oikein koko ajan kun syke kuuluu koska se oikeasti pyörii 90-160 välillä, useimmiten 110 hujakoilla kun kuuntelen. Tai en siis voi kuvitella että se niin kovin alhaallekin vaihtelee. Kun ei korvaan kuulosta että se madaltuisi. Mulla nt-ultrassa mitattiin sykkeeksi kuitenkin se 160. Joten päättelin että se kaikki muu mökä mikä siitä kuuluu usein sykkeen lisäksi voi muodostaa lukemia näytölle.
 
Viimeksi muokattu:
Mandala viimeisimmät kuukautiset 8.10 ja siirto kp 16

Mulla ei ole kyllä juurikaan mitään oireita. Kuvittelin aina että sitten kun olen raskaana niin on pahoinvointia, kovaa pissa hätää jne.. Toisaalta en nyt sitä pahoinvointia niin toivokkaan.
Ainut minkä olen huomannut että jos liikkuu rivakammin tai kauan niin tulee sellanen paineen tunne vatsalle ja selkään. Onko muilla ollu tällaista?
 
Flow niin eli sulla vaihtuu viikot tänään, 5+0 :)

Mä olin todella oireeton alussa myös, mistään ei olisi voinu uskoa olevansa raskaana. Ainoastaan munasarjoissa tuikki välillä se keltarauhanen kai.
Eli mua ei sitten paljon noi raskaushormonit hetkauta. Tosin ei mulla koskaan hoidoissakaan lääkkeistä mitään erityistä sivuvaikutusta tullut paitsi isosta määrästä lukea.
Sitten rv6 jälkeen kipeytyi ja suurentui rinnat ja vaan helpommin tulee nälkä ja sitä kautta huono olo. Ja pientä muuta tässä matkan varrella tullut. Mutta ei kyllä mitään sellaista ett "no nyt ollaan raskaana!".

12+4

Edit: hitto siitä influenssarokotteesta kyllä nyt jauhetaan joka paikassa. Lukenut että jossain neuvoloissa tyyliin pakotetaan ja syyllistetään ottamaan just sen takia että vauva saa siitä suojan puoleksi vuodeksi syntymästään tms. Että kuin edesvastuutonta olla ottamatta... Mua ärsyttää ihan älyttömästi jos esim oma neuvolatäti onkin tuommoinen. Mutta toisaalta nyt on pistänyt miettimään mitä teen sitten jos asia tulee puheeksi siellä. Ehkä silti luotan omaan immuniteettiin yms mutta entäs vauva. Hmmmmm.
 
Viimeksi muokattu:
MANDALA Jos et halua sitä roketetta niin sanot, että oot sitä mieltä, että et halua ja kannat itse vastuusi ja, että ilmoitat, jos tulet toisiin ajatuksiin. Senhän saa vielä yleensä johki tammikuun loppuun asti. Mä en ottanu raskausaikana viimeks enkä nyt enkä oo ottanu koskaan lapselle ja joskus joutunu perustelee omaa kantaa, mutta ei oo kulaan onneks koittanu pakolla antaa.

FLOW Mulla kans tota paineen tunnetta. Nyt on sellanen olo, että raskaana ollaan. Pitää hiipiä hissukseen ettei kolota mistään ;)

Kade niille joilla doppleri!! Mutta koitan jaksaa oottaa vielä 3-5vkoa jolloin stetoskooppi/vessapaperirulla ajaa saman asian :)

Fb-ryhmään ei kiinnostusta, pysyn täällä. Mutta vauvatreffit vois olla kivat. Pk-seudulla asun. Piknik kuulostais kivalta, mutta vois olla käytännöllisempää sisätilat (vuotava alapää, vessa lähellä, suihkutissit, pyllypyykki, niskapaska, varjoa vauvalle jne) ;) Hih!

LULLABYlle jaksuhaleja!!!

Mulla poikaolo, mutta käytännön vuoksi toivon tyttöä ettei tarttis kaikkia vaatteita ostaa uusiks. Mutta ihan sama kumpi on, kunhan ei oo epäselvä!

Kellään vihlovaa alapäätä??
 
Viimeksi muokattu:
Kop kop mulla vihloo tuolta alhaalta aina välillä. Niinku tuolta sisältä, tai ainakin tuntuu siltä. Ihan kuin joku tökkis jollaino_O
Kiitti Mandala kun laskit! Ite sain tälle päivälle 5+1 ku netissä oli että punktio päivä ois 2+0
Hei ja mulle vois muuttaa sen varhaisultran 26.11 kun näytti tuolla olevan 23.11
 
Flow niin se saattaa olla jompi kumpi sitten. Eiköhän ne neuvolassa sitten äitiyskorttiin jomman kumman kirjoita.

Kop kop joo hyvä huomio muuten mitä ei näin ensikertalaisena edes tajua ajatella: se piknik kuulostaa kivalta idealta mutta todellisuus taitaa olla aika karua siihen touhuun :LOL::ROFLMAO: kyllä me joku kiva paikka löydetään kuitenkin.

Jes löysin sellon henkkamaukasta sopivaa kokoa olevat pehmeäreunalliset mutta tukevat rintaliivit. Mulla on koko yleensä just silleen A:n ja B:n välimaastossa typerästi että A liian pieni ja B usein vähän liian suuri niin nyt mukaan lähti kuitenkin C kuppiset liivit :giggle:
Hurjan vässä olo tuli kaupoissa pyörimisestä. Onneksi on loppu viikko vapaata niin voi löhötä just niin paljo kun huvittaa.

12+4
 
MANDALA ainakin musiikkitalon kahvila kuulemma vaunukansan suosiossa, samoin sanomatalon nurkkakahvila sekä kampin johtocafe. Mutta miksi ei joku ravintolakin, jos päiväsaikaan menee ja vaikka pöytävarauksella. Kunhan vaan kyytiläiset pysyy matkassa!!! Ihan tulee itku ajatuksesta, että tämmönen porukka näkis vauvojen kanssa <3

BRIDGE mä rupesin syömään sitä tosi tummaa reissumiestä päivittäin niin rupes maha toimimaan. Siinä mallasuutetta, se on ummetuslääkkeenäkin toimiva. Rupesin myös pitämään vesipulloa mukana ja juon siitä ainakin litran päivässä plus muut vedet päälle. Riisiä ja banaania välttelen, ne ummettaa. Ai niin, pitääpä hommata kalkkitabletteja, kun maito aiheittaa nyt pahoinvointia.

Rv 13+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kiitos Hipsu, samoin sulle! Mulla on se klo 7 Suomen aikaa, asun Aasiassa. Uutiset tänne sit, eikö vain?
Täytyy etsiä jotain Levolacin tapaista täältä, kiitti Mandala.
Kop kop, en taida täältä löytää reissumiestä. Vettä juon minäkin, olis varmaan vielä pahempi, jos en jois.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsunpöpsy
Josko uskaltautuisin tänne jo...
Maanantaina tuli jo aika selkee plussa, mutta tänään kävin verikokeissa ja tulos on ilmeisesti aika hyvä, hcg 243. Eli raskaana ollaan :love::love::love:
Tämä on siis 1. IVF ja 1.ICSI tuoresiirrolla. Eli uskomaton tsäkä toistaiseksi:whistle: Nyt hirvittää hirveesti, että mikä tässä menee vikaan, kun nyt ei oo ollu mitään ongelmia, tai oireitakaan...

Mutta siis, mie oon 34 ja mies on 37 ja tää on molemmille eka lapsi, toivottavasti... Mulla on asiat kunnossa, mutta miehellä ei simpat pääse kulkuyhteyksiä pitkin sinne mihin pitäis. Eli siis tuotanto toimii, mutta kulkuyhteydet ei :p

Sain ajan varhaisultraan 2.12. tyksiin, ja hirvee kärvistely alkoi heti...:whistle:
 
Tervetuloa Kiisuli80! Ihanaa, että tärppäsi ensimmäisestä hoidosta, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. :)

Mandala - Liivikaupoille pitäisi itsekin kohta lähteä, ahdasta tekee. Yleensä ostan kaikki rintsikat Cubukselta (sieltä löytyy 65cm ympärystä), sieltä löytyy usein myös aika pehmeitä malleja. Sairaslomalla käytin ihan sellaisia kangasliruja, kun lähinnä tarvi maata paikallaan. Siksi tuntuikin tänään kurjalta taas ahtautua kaarituellisiin.

Hipsunpöpsy ja Bridge tsemppiä ultraan, toivottavasti saatte nukuttua. Huomiselle odotellaan siis kahdelta hyviä uutisia. :)

kop kop - Niinpä, liikuttava ajatus, että meillä olisi kaikilla vauvat mukana tapaamisessa.

ON - Työpäivästä selvitty, aamupalat oksensin kotona, mutta sen jälkeen on lähinnä vaan heikottanut. Aika tärisevänä olin ja kuulemma kalpealta näytän, mutta ihan kiva tehdä muuta kuin maata ja miettiä liikoja.

Eilen mies paistoi itselleen hunajamarinoitua kanaa, hyi helv.. se haisi kamalalta. Lukittauduin makuuhuoneeseen, ilmanvaihto täysille ja vielä loppuillasta kävelin huivi pään ympärillä yökkäillen vessaan. Kohta on talossa kokkailukielto, jos ei olo ala helpottaa :D

8+1
 
Haha voin kuvitella mielessäni Lian kotona terroristin näköisenä närkästymässä kokkailuhajuista :ROFLMAO::D kyllä tää elämä välillä näyttäisi aika surkuhupaisaa olevan kyllä. Mullakin meinas jäädä päivällinen syömättä kun kalan paistamisesta tulee myös karsea löyhkä :sick:

Kop kop on kyllä liikuttava ajatus todellakin! Sovitaan kaikki nyt heti lähtöön että kaikki pitää kyytiläiset tiukasti mukana niin päästään toteuttamaan :love:

Oikein kovasti tervetuloa Kiisuli! :) oireettomuutta tässäkin ketjussa on kärsitty, hermoja riipivää se voi olla mutta jälkikäteen osaa olla jo vähän tyytyväinen! Kyllä niitä oireita ehtii tulla :sneaky:
On se kyllä hienoa miten näissä hoidossa saadaan tuollaiset pienet kauneusvirheet kuten simppaongelmatkin selätettyä ja haikara matkalle!

Meitä on jo 16 jeee! :love:(y)
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 1.7.2016
Hipsunpöpsy ... 1.IVF ... toinen ...
flow^... 2.IVF ... ensimmäinen ...
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ...


Tapahtumia tulossa :)

Kop kop - ultra 12.11 -rv 13+1
Bridge - 1.neuvola+ultra? 13.11.
Hipsunpöpsy - ultra 13.11.
Peppermint - sokerirasitus 16.11.
hannuliini - ultra 19.11.
Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.
annila - neuvola 23.11.
flow^ - ultra 26.11.
Peppermint - neuvola 1.12.
Henrietta- - nt-ultra 1.12. - rv13+1
Kiisuli80 - ultra 2.12.
Kop kop - ultra 3.12 -rv 16+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
Kop kop -neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
Kop kop - rakenneultra 31.12 rv20+1
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
Peppermint - rakenneultra 7.1.


Maaliin päässeet :love:
 

Yhteistyössä