~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Illalla laattasin päivän pöperöt ja aamulla käytiin isänpäivän kunniaksi hotelliaamiaisella. Kaamea nälkä oli ja pitihän mun syödä koko rahan edestä. Ei ois kannattanut: hotellin pihassa lens laatta a jouduin vähän siivoo autookin :( Pitää varmaan laittaa kännykkään muistutus, että syön jatkossa 2h välein VÄHÄN.

Hui, hurjaa jos aivot kutistuu. En kyllä usko, että ne ihan kokoonsa palaavat ;)

Me mietittiin aikoinaan, että vietetäänkö isänpäivää/äitienpäivää raskaana ollessa. Mutta ei sit uskaltanu, kun ei tiiä tuleeko syliin asti. Mutta eipä tullut lapsettomien lauantaistakaan tapaa. Tuntu, että lapseton päivä oli joka pvä..
 
Meillä isänpäivät on menny mun porukoilla omaa isää ja lapsen vaaria juhlien. Erosin esikoisen isästä kun poika oli vuoden.
Vielä vähemmän tietysti tän uuden isää vois juhlia kun en edes tiä kuka se on (spermapankista) :D
Esikoinen kun on jo aikuinen niin malttamattomana odottelee millon se sais juhlia ekaa isänpäivää...haluis jo mummoks! :LOL:
 
Me ei vietetty isänpäivää miehen kanssa, sitten vasta kun on oikeasti isä. Ei muutenkaan vielä puhuta vauvan tulosta edes keskenämme, ainoastaan tämänhetkistä tilannetta käsitellään. Tai no, minä tietty salaa googlettelen äitiysvaatteita ja pohdin tulevia, mutta mies selvästi tarvitsee vielä tilaa. Hän ei osaa rentoutua ennen kuin ollaan vähän turvallisemmilla vesillä.

Kop kop - Voi voi, tosiaan ei pysty syömään paljoa kerralla tai tulee huono olo. Vaikeaa on pahoinvoinnin kanssa, kun koko elämä kulkee syömisen kanssa ja joutuu miettimään, mihin pääsee oksentamaan jos ei ole kotona.

Vietin tuossa vuorokauden oksentamatta, tosin pahoinvointi oli sen aikana sitäkin kovempaa. Lopulta tuli suoraan päikkäreiltä kiire vessaan jatkamaan siitä, mihin edellispäivänä jäi. Aina ei tule mitään ulos asti, vaan sitä oksennusrefleksiä voi tulla kymmenenkin kertaa putkeen. Sentäs on välissä saanut syötyä ja olo ei ole ihan niin aliravittu.

7+4, aika tuntuu nyt menevän hieman nopeammin kuin ihan alkupäivinä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: annila
Lia, peukku tolle oksentamattomuudelle! Toivon todella, että kohta alkaa helpottamaan! (y)

En ole viikonloppuna ehtinyt kun lukemaan teidän muiden kuulumisia.

Nyt on vähän pohdittava ääneen noita Lugeja. Perjantain ultrassa lääkäri käski jatkamaan niitä alennetulla annoksella (2x200) vielä 3 viikkoa eli viikolle 10. Se on hoitavan klinikan käytäntö. Olen ymmärtänyt, että aika moni täällä on lopettanut ne jo plussaukseen. Merkillistä miten paljon näitä käytännön eroja voi olla klinikoiden välillä! :rolleyes::confused:

Migreenistä ja päänsärystä on sanottava, että ekan raskauden aikana minulla ei koskenut päähän laisinkaan. Oli kun taivaassa 9kk + imetysajan. Muuten kärsin normaalisti kerran-kuussa-migreenistä. Nämä (epäonnistuneet) hoidot on laukaisseet joskus sellasia 4-6:n päivän migreenejä joihin ei ole sitten mikään auttanut.
Nyt tuntuu välillä, että migreeni alkaa, päätä jäytää. Syytän tästä lugeja, eikös niitten piikkiin voi laittaa lähes kaiken ärsyttävän!? Hih! ;):D

Naiset, valoa ja voimia viikkoon! (y)

annila & 7+6
 
annila - Mulla loppui luget testipäivänä. Tai hieman yli jatkoin annosta vähitellen pienentäen (hirvitti lopettaa kerralla), mutta klinikkakohtaisia eroja tosiaan on. Ja riippuu kai siitäkin, onko tuoresiirto vai PAS. Mutta ei niistä lugeista onneksi mitään haittaa ole, vaikka ärsyttäviä ovatkin. :)

Helvetti on täällä taas, illasta asti olen oksennellut holtittomasti. Yölläkin juoksin kerran vessaan ja aamulla tullut kaikki ulos. Jäin suosiolla kotiin lepäämään. Terveyskeskukseen soitin, eivät ottaneet mua sinne vaan käskivät kääntyä neuvolan puoleen. Ja neuvolan puhelinaika on vasta klo 12, eli en tasan saa mitään aikaa sieltä.. Onneksi tk:n puhelimessa oli harvinaisen miellyttävä ihminen, lupasi itse kirjoittaa tästä päivästä saikkua jos neuvola ei ota vastaan. Olisi vaan kiva jo ilmoittaa töihin, tulenko huomenna sinne vai en..

Ja taas lentää kohta, nyt ei edes kivennäisvesi pysy siellä missä pitäisi.. :cry:

7+5
 
Lia, mut ottivat kyllä viimeks tk:hon kun soitin näissä asioissa ja lääkäri sano että soittele uudestaan jos tulee tarvetta. Minäki jäin kotiin ja yrittänyt neuvolaan soittaa mut vastaajaan menee vaikka pitäs olla soittotunti. No jos ei siellä vastaa nii pitää taas tk:hon soittaa. Tiiä sit mikä vastaanotto siellä on tällä kertaa.
 
Caro87 - Naapurikunnassa asuva tuttu pääsi suoraan terveyskeskukseen, kun neuvolaan ei saa aikoja. Eli taitaa riippua ihan paikkakunnasta käytännöt (ja kaupungin sisällä terveyskeskuksen ruuhkasta riippuen). Yksityinen on tietty vielä vaihtoehto, mutta koitan nyt vielä jos näillä julkisen palveluilla homma etenisi.
 
Täällä kans luget jatkuu (3x200mg) edelleen ja klinikan papereissakin luki että vähentäen lopetetaan. Saa nähdä käskeekö lääkäri vielä jatkamaan, perjantaina kun nähdään ultrassa.

Eilen illalla..mä oksensin niin että meinasi taju lähtee..ja sain hirveät verenpurkaumat silmien ympärille. Näki mitä on päivän aikana syönyt..
Sama paine vatsassa tuntuu edelleen.

Rv 6+5
 
Lia, niinpä. Käytännöt vaihtelee hirveesti. Ihme kyllä sain jopa päivystysajan, neuvola olis ens ma et jospa sais sinne asti helpotusta tai edes jotain. Oli vähä tympeen olonen aspa täti joka soitti. Eka kommentti oli että "niin että sulla pahoinvointia niinkö" tympeellä äänellä. Joo on sitäkin ja paljon muutaki.. unettomuutta, stressiä, mahakipua yms.

Noista lugeista että mullahan kans jatku noin 10rv asti. Polin epikriisissä luki että ei kunnollista keltarauhasta mikä mua ihmetytti kun ei ultrassa siitä sanonu et olisko sen takia jatkunu niin pitkään.
 
Saatiin np-ultrassa hyviä uutisia. Tirriäinen oli ottanut kasvussa kiinni ja vastasi lähes viikkoja (12+4). NT oli 0,9 mm. Ei oikein ehditty miehen kanssa fiilistellä pikkuisen kuvia, kun lääkäri huitoi menemään kuvakulma toisen jälkeen. Koko homma oli ohi 10 minuutissa. Riskiluvut tulevat kirjeellä kotiin (todella typerä käytäntö, kun verikokeet otettu hyvissä ajoin) mutta toistaiseksi ainakin onnellinen ja helpottunut olo. Rakenneultra on 5.1. Varaan tänään seuraavan neuvola-ajan ja selvitän, koska pitää mennä sokerirasitukseen.

Peppermint 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_ ja annila
Peppermint - Hienoa, että kaikki oli hyvin! Hassua että postista joutuu lukuja odottelemaan, toivottavasti tulevat pian!

Mitä muuten meinaatte tehdä influenssarokotuksen kanssa? Mä luultavasti päädyn ottamaan, olen saanut sairastelusta tarpeekseni..

*muokkaus* Eli jatkossa soittoa suoraan neuvolaan, puhelimitse kirjoitti 3 päivää saikkua ja tarvittaessa voin mennä torstaina neuvolalääkäriin pyytämään lisää.

Ensikäynti neuvolassa 16.11.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös nt-ultra takana päin ja voi sitä ihastelun määrää :love::love: Aikamoinen bailaaja siellä mahassa näyttäisi olevan kun ei meinattu edes mittoja saada otettua hurjan hyörinnän takia :ROFLMAO: Jouduin lantiota heiluttelemaan siinä pöydällä pariin otteeseen, että saatiin oikeaan asentoon :LOL: Puoli tuntia kaiken kaikkiaan meni ja saatiin läjä kuvia mukaan.

Aivan käsittämätön fiilis nähdä pienen pieni ihminen liikkumassa siellä ruudulla sillai, sydän oikein suli kun toinen venytteli siellä antoisasti monta kertaa :love:

Pepusta-päähän mitta vastasi 12+2 viikkoja ja niskaturvotusta oli 1,2mm.

Lopuksi kätilö sitten totesi, että koska nähtiin ultrassa vielä se kuollut kaksonen sikiöpussissaan, niin sitä suhdelukua mulle ei lasketa sen takia. Joten pakko mennä vain pelkän niskaturvotusluvun kanssa eteenpäin. Mies sanoi, että "noniin kaikki hyvin, eikä mitään huolehdittavaa", yritän noudattaa tätä nyt, koska en jaksaisi pähkäillä tätä sinne rakenneultraan asti kuitenkaan.
Varmaan kyllä tulee käytyä tässä välissä ultrassa katsomassa, koska se on niiiiin hellyttävää nähdä, ja koska pirun pitkä aika tammikuuhun asti!

Mä en varmaan rokotetta ota, koska en koskaan aiemminkaan ole ottanut ja olen todella vähän muutenkaan koskaan kipeänä.

Tsemppiä ihan hirmusti pahoinvoinnista kärsiville!

12+1
 
Iiiihania ultrauutisia <3 peppermint, mä huomasin 1pvä nt-ultran jälkeen, että ne kaikki riskisuhdeluvut ja mommit löytyy omakannasta.

Lugeista, mulla käskettiin ekan ultran rv6+1 jälkeen vähentää 1/vko eli ois jatkunut rv10 asti. Mutta sit alkoi vuodot niin toinen lekuri suositteli lopettamaan kokonaan vasta rv12. Omalääkäri sanoi että ei niistä haittaakaan ole niin käytin 11+2 asti.

Eka nevola takana ja positiivisesti yllättynyt. Sain just sen mitä halusin ja vähän ekstraakin :) Dopplerilla löytyi syke heti <3
Jos joku jaksaa päivittää listaa:
Kop kop nla-lääkäri 15.12 rv17+6
Huomasin myös, että rakenneuä menny vahingossa marraskuun loppuun vaikka on siis joulukuun lopussa rv20+1. Pvämäärä oikein.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 1.7.2016
Hipsunpöpsy ... 1.IVF ... toinen ...


Tapahtumia tulossa :)

Henrietta- - neuvola 9.11.
Kop kop - ultra 12.11 -rv 13+1
Bridge - 1.neuvola+ultra? 13.11.
Hipsunpöpsy - ultra 13.11.
hannuliini - ultra 19.11.
Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.

Henrietta- - nt-ultra 1.12. - rv13+1
Kop kop - ultra 3.12 -rv 16+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
Kop kop - rakenneultra 31.12
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4


Maaliin päässeet :love:
 
Ihanaa Mandala <3 Olen vähän kade, että saitte kunnolla ihastella pikkuista. Kiitos Kop kop omakanta-vinkistä. Tulokset olivat jo siellä! Miksi hoitaja ei voinut tästä mahdollisuudesta kertoa. Noh, Down-riski 1:2818 ja T18-riski 1:100000.

Lääkärillä tuntui olevan niin kiire saada meidät ulos, että en muistanut kysyä kaikkia kysymyksiä. Yksi koski nimenomaan influenssarokotetta. En ole koskaan ottanut sellaista enkä oikein nytkään haluaisi. Neuvolan tämän päiväinen soittoaika oli peruttu. Huomenna sitten uusi yritys. Kysyn rokotuksesta samalla.
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 1.7.2016
Hipsunpöpsy ... 1.IVF ... toinen ...


Tapahtumia tulossa :)

Henrietta- - neuvola 9.11.
Kop kop - ultra 12.11 -rv 13+1
Bridge - 1.neuvola+ultra? 13.11.
Hipsunpöpsy - ultra 13.11.
hannuliini - ultra 19.11.
Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.
Henrietta- - nt-ultra 1.12. - rv13+1
Kop kop - ultra 3.12 -rv 16+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
Kop kop -neuvolalääkäri 15.12 rv 17+6

iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
Kop kop - rakenneultra 31.12 rv20+1
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4


Maaliin päässeet :love:
 
Lullaby Veikkaan, että ei ne tai muutkaan tiiä mitä sinne omakantaan tulee näkyviin. Vaan ne tietää jotka käy omia tietoja kattomassa. Eihän niitten tarttis neuvolassa kysyä haluaako vastauksen puhelimitse vai kirjeitse.

Mä jätän influenssarokotteen väliin. En ottanut viimekskään. Perusrokotukset kyllä on voimassa ja hepatiitit ylimääräsenä.
 
Peppermint onko teidän kunnassa aina sikiöseulonnoissa lääkäri sitä tekemässä? Meillä on kätilö ilmeisesti ellei ole mitään erityistilannetta.

Harmi että teitä puskettiin sieltä kiireellä ulos, noinkin erityinen hetki kun vielä on että pääsisi ihastelemaan :unsure:
Mutta kaikesta huolimatta onnea sinullekin ultrasta ja hienosta niskaturvotuksesta ja riskiluvuista! Ja niin tietysti onnea myös siitä, että teidän vauveli on ottanut kasvussa kiinni! Niin mahtavaa :love:
 
Ihania uutisia Peppermint ja Mandala!! Onnea :love:

Mä oon ottanu useampana vuonna influenssarokotuksen ja oon jo ottanu tän vuoden. Itse koen hyödyt positiivisina, oon myös sairaalassa töissä niin en halua ketään sairastuttaa lisää!

Mekin käytiin ultrassa ja myös eka neuvola oli heti aamusta. Neuvola oli sellaista yleistä liipalapaa ja laittoi tiedot koneelle. Ultrassa oli kaikki hyvin ja toinen liikkui jo kovasti, miten sitä voikin tuntua jokin asia pelkällä ruudulla niin rakkaalta :love:

Poks 10+0 :)
 
Ihania uutisia Mandala ja Peppermint! <3

Meillä np ultra kesti melkein 40min, toki piti kaveria aluksi herätellä että siinäkin meni aikaa :)

Minä kanssa ajattelin rokotteen ottaa, koska hoitoalalla ja töissä eritteiden kanssa päivittäin tekemisissä. Jos nyt töissä tässä pystyn olemaan.

Sain saikkua tämän viikon, ma on sitten neuvola jossa otan asian puheeksi. Jännittää töihin soittaa huomenna, kun tiedän että meillä on hoitajapulaa :(
 
hannuliini, mulla on noita repäisykipuja tullut vasta myöhemmillä viikoilla. Eikä nytkää hirveästi. Siinä 6+ aikoihin vihleksi mahaa mutta ei oikein muuten ollut tuntemuksia.

Ainiin ja täällä tänään rv 13+5

Ihana nähdä että kyllä se vaan muillakin viikot etenee :)
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Mulla tulee ajoittain jossain liikkeissä, tai esim kerran nauramisessa, sellasta kovaa kiristävän tuntuista kipua. Joskus pitää ihan pysähtyä sen takia vähäksi aikaa paikalleen. Kai se on sitä kasvukipua.

Nyt kun se 12 on ylitetty niin alkaa jännittämään milloin maha alkaa ihan pyöristyä jos kerran kohtu alkaa nousemaan nyt ylöspäin.

Ja puhuin just myös miehen kanssa mm siitä että niiden ekojen paniikkiviikkojen jälkeen loppu peleissä aika nopeasti kyllä mennyt tää aika sittenkin! :) toivottavasti ei ala hidastamaan kun niin pitkä aika rakenneultraan.

Mä oon koko päivän vaan ihastellut miehen kanssa sitä ultranäkymää. En kestä :giggle::love:

Kivaa kun kohta alkaa aikaisemmilla viikoillakin olevat pääsemään jo ultraan kurkkimaan näkymiä!
Toivottavasti saadaan myös lisää porukkaa oikein sankoin joukoin!
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_ ja kop kop
Ihania ultrakuulumisia kyllä täällä! Ja kaikki etenee hurjaa tahtia, yhä useampi menee jo toisella kolmanneksella. Kyllä täältä perästä tullaan, mä en ainakaan enää suostu mihinkään vastoinkäymisiin tämän oksenteluruljanssin jälkeen, heh.

En tiedä liittyykö tähän pahoinvointiin, mutta mun maha on todella kosketusarka ja vähän turvoksissa. Ei tulisi mieleenkään laittaa farkkujen nappia kiinni (no, eipä tarvii farkkujakaan laittaa saikulla), kaikki puristus ahdistaa. Tähän kun lisää sen, että on liikaa aikaa selata nettiä, ei yhtälö ole kovinkaan järkevä: Nyt on Mamalicious skinny jeggingsit tilattu. :D Löysin puoleen hintaan ja seli seli. ;) Jos jotain kiinnostaa millaiset ovat, niin: http://www.lastenvaatekaappi.fi/product_details.php?p=3188
Noi sopii siis toisen sivuston mukaan hyvin alkuraskauden turvotukseen, eivät varsinaisesti ole pelkät raskausfarkut.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: annila ja Mandala

Yhteistyössä