Hannuliini on varmasti ajatukseen tottumista, mutta todistetusti vauva-ajasta selviää hengissä myös kaksosten kanssa
Eikä ole aivan niin suuri riskiraskaus kun on eri munaiset kaksoset kuin jos olisi identtiset.
Onneksi vauvatkin tarvitsee niin vähän tilaa aluksi, että kämpän vaihtoakin voi sitten äitiyslomalla vaikka vasta miettiä.
Me meinataan ainakin pysyä samassa kämpässä vaikka haaveita on jo hoitojen aikana ollut muuttaa johonkin vielä isompaan esim aso-asuntoon. Nyt kun asutaan kaupungin asunnossa ja vuokra on melkein olematon muihin markkinoihin verrattuna niin en halua ottaa asumiskustannusten korotusta huolehdittavaksi nyt tässä vaiheessa kun ei tiedä yhtään miten rahat riittää mahdollisella äitiyslomalla ja erityisesti sen jälkeen.
Onhan meillä tosiaan tilaa kun on kolmio, mutta kun toinen makuuhuone on mun ja miehen pelihuone josta ison osan varaa kaksi tietokonepöytää
Ja vauvahan nukkuu kuitenkin oman sängyn vieressä varmasti pitkäänkin niin eiköhän tämä jotenkin selviä.
Grey me sitten koetetaan pitää sua kasassa parhaamme mukaan ettet romahda
etköhän säkin hengissä kuitenkin selviä ultraan asti. Ja aina sitä voi viikolla aikaistaa jos tuntuu siltä, nykylaitteilla se syke kyllä luulisi näkyvän jo rv6+.
Mulla on ollut jotenkin helpottavaa toisaalta kun molempien vanhemmat tiennyt hoidoista ja hoitojen eri vaiheista eli plussastakin tiesivät heti. Ei tarvi sitten pähkäillä mikä olisi sopiva aika kertoa. Onneksi eivät ole hössöttäneet mitenkään erityisesti vaikka mun mutsi on hössöttäjäluonnetta muuten.
Nytkin töissä voisi ihan hyvin asiasta mainita, mutta miesporukassa ei vaan keskusteluissa koskaan tule sellaista väliä mihin "nii mä oon raskaana" sopis millään lailla
ja kun en siellä firman bileissäkään jäänyt kiinni niin en tiedä, kai tää sitten pitkittyy siihen asti että on maha pystyssä
Neuvola oli taas pikareissu, hyvä niin. Selvisipä sitten että olen Arh- eli joudun rv28 ottamaan sen jonkun anti-D rokotejutun. Paineet oli tippunut jonkin verran viime kertaisesta 120/69 -> 94/64 joten luvan kanssa salmiakkia whooohooo!
Pissatestinkin tein, jossa onneksi sokrut ja protskut oli puhtaat. Joudun kyllä sukurasitteen vuoksi rv20 hujakoilla sokerirasitukseen. Ja selvisi myös mutsin kanssa jutellessa, että mutsilla oli sokerit kohonneet jo rv18 mua odottaessa ja mä oon syntynyt sen takia isohkona (3,8kg). Toivottavasti jäisi omalta kohdalta kokematta kun muutenkin pelottaa, että tulee iso lapsi kun mies on syntynyt yli 4kg ja on tollanen kevyt parimetrinen hujoppi
Ai niin ja sattuu se neuvolalääkäri sopivasti rv17, että siellä varmaan ultrataan, joten ei tarvi mennä yksityiselle sitten varmaan ollenkaan. Mitä siellä neuvolalääkärissä tehdään muuten? kun neuvolatäti sanoi, että siellä 'voidaan ultrata', eli jos se ultraus ei ole edes käynnin päätarkoitus.
On kyllä vieläkin jotenkin kummallista kun neuvolatäti puhuu kaikesta, että sitten synnytyksen jälkeen sitä, vauva tätä jne. ihan kun se kaikki olisi varmasti tulossa eteen. Itse ei vieläkään pysty täysin niin ajattelemaan vaikka jotain käytännönasioita on jo pohtinut. Kuten myös eilen miehen aloittamana pieni nimikeskustelu
13+5