~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Jasmina! Mulla huono olo oli pahimmillaan aamulla ja päivällä...iltaa kohti vähän helpotti. Mutta oksentelin rv 9-25, ensin päivittäin ja loppua kohti n.1-2kertaa viikossa. En tiiä auttoko siihen muu ku aika. Osalla helpottaa paljonkin apteekista saatava b-vitamiini neurobionforte. Ei auttanu mulla. Säännöllinen syöminen autto eniten, mutta on se viheliäinen olotila. Ku oli reissussa, ei tehny pahaa, kun tulin takas kotiin, niin lähes välittömästi oksensin. Eli pakostikkin siihen liittyy myös psyykkinen puoli jotenkin. Mun kaveri ei oksentanu töissä, mutta ku tuli kotiin, niin ei ehtiny kenkiä ottaa jalasta ku syöksy vessaan :) Se on tosi ihmeellisesti käyttäytyvä vaiva :D Toivottavasti sun ei tarvitse kovin rajua pahoinvointia kestää!

Tsemppiä teille kaikille!
 
Taustahuutelua pahoinvoiville, ottakaa heti sairaslomaa kun alkaa voimat loppua. Minä pärjäsin kyllä töissä jotenkin, mutta oksensin kaikki illat ja lopulta olin ihan poikki. Vesi ei pysynyt ollenkaan sisällä, joten join mehuja ja kivennäisvettä. Mehujäät menivät hyvin, samoin kovat karkit. Ei kovinkaan terveellistä, mutta neuvolassa käskivät syömään juuri sitä mikä sisällä pysyy (ja heidän vinkistä noita mehujäitä ostin, myös salmiakkia suosittelivat). Laihduin silti 5 kiloa.

Minä olen vielä tämän viikon sairaslomalla, sitten koitan päästä vähitellen arkeen kiinni. Tytön syntymästä on huomenna 3 viikkoa ja aika sumussa on aika mennyt. Hoidot jatkuvat heti kun saadaan lupa, kyllä täältä vielä noustaan.. Toivottavasti.

Paljon tsemppiä kaikille, missä vaiheessa kukin teistä menekään. Välillä käyn täällä lukemassa ja haaveilemassa. <3
 
Onnea Elika! Kiva, että plussanneita nyt oikeen ropisee (y)

Mandala
, juu tulee täälläkin käymään ekalle käynnille sitten kotona vauvan synnyttyä. Tää onkin pienempi paikka niin sen takia varmaan pystyvät raskausajallakin käymään. Vähän tuntuu kyllä siltä, että joku tulis tekemään tarkastuksen ollaanko sopivia vanhemmiksi :cautious: Jos on mukava terkka niin sit varmasti on hyväkin juttu. Tällä on syke joka kerta ollu siinä 150 paikkeilla, en tiiä miten alhaalla käy alimmillaan. Eiköhän teilläkin normaalia ole, jos siellä olis rauhallinen kaveri joka ei sykettä turhista nostele ;) Mä kävin ekan kerran sokerirasituksessa rv16 ja tokan siinä 28. Taitaa käytännöt vaihdella ja mulla kun on se pco niin varmaan sen takia kävin jo varhaisilla viikoilla.

kiisuli, ihanaa ihanaa :love: Tekin saatte vielä jännitellä kumpi on. Mulla vaikka toi on koko ajan ollu raivotarjonnassa niin jollain (päällä?) tökkii kanssa rakkoon, tosi ihanaa kun tuntuu että kohta lirahtaa housuun :ROFLMAO:
 
Ei oo todellista frankie mulla on toi sama!!! Sen dödön kaa nimittäin. Meinasin viime viikolla kirjottaa tänne et ei oikeen pidä enää, mut sit aattelin et varmaan vaan kuvittelen et eihän voi olla! Olisko joku 6 viikkoo mulla ollut se.. Mutta siis ennen mennyt sama työpaita ainakin kaks jopa kolme päivää, niin nyt tuntuu jo ekan päivän puolvälissä et haisuileeko mun kainalot omaan nenään!!! Anteeksi taas väärällä puolelle huhuilu, mutta aijon kylläkin noin 2,5 viikon kuluttua liittyä tänne seuraanne oikesti ja pysyvästi :) Hyvää loppuviikkoa ja hyviä vointeja kaikille!
 
Lia, olipa kiva kuulla susta, oot paljon ollut mielessä. Hyvä kun saat olla rauhassa sairaslomalla. Halaus täältä! <3

Mä kävin eilen siellä pelkopolilla ja pari tuntia siellä vierähtikin. Oli tosi hyvä käynti, oli onneksi ihana kätilö vastassa. Teki tosi hyvää. Itkin suurimman osan ajasta, kun käytiin niin tarkasti esikoisen syntymää läpi. Mutta sain vastauksen moneen askarruttaneeseen kysymykseen ja käsiteltiin jo jonkin verran myös tulevaa. Oli tosi tosi ymmärtäväinen.
Menen uudelleen n.rv36 ja pääsen silloin myös lääkärille synnytystapa-arviointiin.

Tänään taas oksettaa aamusta asti, takasko tuo pahoinvointi tuleekin!:confused:

Ainiin ja onnea uusille! mielettömän ihana juttu että tuo plussapuhuri käyskentelee siellä hoitoketjussa nyt noin aktiivisesti :love::love::love:
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ...
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ...
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ...
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016

Tapahtumia tulossa :)


lullaby - neuvola 14.3. - rv33+5
Lottainen - neuvola 17.3. - rv18+6
JONPA77 - varhaisultra
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. - rv20+0
Rizu - varhaisultra 22.3.
Jasmina20 - varhaisultra 23.3.
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. - rv 24+1
hannuliini - kasvukontrolli 24.3.
lullaby - neuvola 29.3. - rv35+6
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv20+3
Mandala - neuvola 31.3. - rv32+4
JONPA77 - 1.neuvola 31.3.
hannuliini - kela-neuvola 3.4.
Suvipilvi - neuvola 6.4. - rv22+1
frankie - rakenneultra 13.4.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Mää oon taas miettiny noita tulevan mahdollisen PAS:sin tukilääkityksiä. Kun aloin odottaa tyttöä, mulla oli tukena pregnyl ja gonapeptyl. Mun piti pistää klinikan mukaan pregnyliä oviksen jälkeen ennen siirtoa pari piikkiä ja siirron jälkeen vielä 4 piikkiä. Annos ei ollu suuri, mutta oman käden oikeudella puolitin piikkien määrän. Pistin 2 kertaa pregnyliä ennen siirtoa ja kerran siirron jälkeen ja gonapeptylin määränkin puolitin, eli en laittanu ku puoli ampullia. Raskaus lähti. Oon niin skeptinen noihin lääkkeisiin. Mikä on oikeesti siinä se ratkaseva juttu, vai onko sillä merkitystä, jos alkio on elinvoimainen!? Ilman mitään tukea en kyllä uskaltas olla, mutta tiedän, että suomessakin on tehty luonnolliseen kieroon passeja ilman tukilääkitystä. Näin mulle lääkäri sanoi. Onhan se vierasta ja epäluonnollista, että kohtuun siirretään valmis alkio, ilman että se on normaalisti oikeassa paikassa hedelmöittyny ja kohtuun kulkeutunut. Mun kokemuksesta pregnyl on itselleni ollu toimivin aine. Kummallakin kertaa kun oon sitä pistäny, on raskaus lähteny...ehkä se raskaushormoni kertoo parhaiten kohdulle, mitä pitää tehdä :)

Tällä samalla koktaililla ja määrillä taidan kokeilla seuraavaakin siirtoa. Luget ei käy mulle ku meen henkisesti ihan romuksi! Kai keltarauhastutanto on riittävää ja saan siitä jonku yliannostuksen. Siinä paketin kyljessäkin lukee, että keltarauhasen vajaatoimintaan tarkoitettu valmiste. Musta vähä tuntuu, että sitä rutiinisti määrätään suurimmalle osalle siirron tueksi, ja ei kunnolla tutkita, hyötyiskö kyseinen ihminen enemmän jostain muusta vaihtoehdosta..
 
Lottainen kiva että pelkopolin käynnistä oli paljon hyötyä! (y) Mutta toivottavasti ei oksennus tule pysyvästi kuvioihin takaisin :eek:

Kiela nämä lapsettomuushoidot on niin herkkää touhua niin varmaan jonkin verran tehdään asioita just "varmuuden vuoksi" asiakasta rauhoittaakseen, ja luget/lutinukset on ihan varmasti suurimmaksi osaksi just näitä.
Mulla on viimeisinä vuosina ollut paljon tiputtelua (joskus melkein viikko) ennen menkkoja, että se on saattanut jotain pientä keltisvajetta olla, mutta tässä onnistuneimmassa PAS:ssa mulla oli vain 100mg aamuin illoin lugea, joten se on kyllä melkein olematon määrä (ei tullut edes mitään oireita siitä määrästä).

Ennen hoitoihin joutumista olin aina ajatellut, että raskaaksi haluan tulla mahdollisimman luomusti ja kaikkein paras jos vähän yllättäen. Mutta miten se ois ees voinut yllättäen koskaan tulla kun tikut otin käyttöön ja oviksia tarkkailtiin yms. :D Sitten kun tuomio hoitoihin joutumisesta tuli, otin sen tosi raskaasti just sen takia, että meidän mahdollinen jälkikasvu ei tule siitä, että rakastelen mieheni kanssa. Kesti pari vuotta oikeasti hyväksyä se tosi asia kunnes sitten hoitoihin lähdettiin.

Sitten hoidoissa olin aluksi sitä mieltä, että paras hoitaa PAS:it lääkkeettöminä, että mahdollisimman luomusti silloinkin - ainoastaan lutinukset oli tukena siihen asti kunnes limis alkoi jäämän liian ohkaiseksi (5mm).
Nyt mulla oli kyllä suhteellisen paljon lääkkeitä tässä PAS:ssa käytössä (letrot ja ovitrelle jo ennen siirtoa), mutta sitä ei virallisesti kutsuttu lääkkeelliseksi vaan 'avustetuksia luomukierroksi'. Lääkemäärät oli pieniä ja kropan omaa toimintaa tukevia/boostaavia, joten se tuntui ihan hyvältä ja tarpeeksi luonnolliselta ajatukselta koska siinä vaiheessa hoitoja kaikki apu oli kyllä mielestäni tarpeen! Mun nykyisellä klinikalla ei käytetäkään näitä perinteisiä oman kehon toiminnan lamaavia lääkemääräyksiä (pitkät kaavat, lääkkeelliset PAS:it) niinku esim naikkarilla käytettiin mitä en koskaan oikein täysin ymmärtänyt/hyväksynyt.

Mun anoppi ja työkaveri on puhunut, että vauvoilla olisi sama rytmi täällä meidän maailmassa niinkuin heillä on mahassa ollessaan. En ollut tätä koskaan ajatellutkaan ja nyt olen ihan ehdottomasti sitä mieltä, että toivottavasti tämä pitää meillä myös paikkansa :D Pikkumies nimittäin antaa mun nukkua öisin (en siis herää mekkalointiin mahassa) ja heräilee näihin aikoihin aamusta. Pitkin päivää kekkuloi, mutta rauhoittuu ysin jälkeen. Kyllä tämä mulle sopisi jos yöt olisi suht helppoja :LOL:

29+4
 
Kertokaas mikä tuo pelkopoli on? Tarjotaanko sitä kaikille? Samaten kiinnostaisi tuo sikiöseulanta, pääseekö sinne ns. ilman syytä? Ystävälleni sitä oli tarjottu heti ekalla käynnillä vaikka ei oltu edes ultrattu vai riippuukohan paikkakunnastao_O
Positiivista, en ole vieläkään oksentanut! Jatkuva ällötys vain kaikkea kohtaan, ruoka ja suolainen maistuu suht normaalisti mutta mitään makeaa en pysty suuhuni pistämään, hyi :sick:
Pitäiskö tässä vähän rauhoittua, kun olen jo valinnut vanunut ja pinnasängynkin valmiiksi :ROFLMAO:
 
Sikiöseulonnoilla yleensä tarkoitetaan verikoetta ja niitä kahta ultraa mitkä tarjotaan eli niskaturvotus-ultra rv11-13 ja rakenneultra rv20-22 tai niillä paikkeilla. Verikokeella ja niskaturvotuksen määrällä lasketaan se riski mikä kussakin raskaudessa on saada esim down syndrooma lapsi.

Verikokeisiin annetaan lähete ilmeisesti yleensä ekalla neuvolakäynnillä mikä monilla kai on noin rv8-10. Itse kävin verikokeissa rv10+
 
Onko kenelläkään muulla ollut järkyttävää vatsan turvotusta näin alussa? Täällä nimittäin maha todella iso pallo ja oikein koskee tonne navan seudulle kun maha turpoaa. Turvotusta on oikeestaan koko vuorokauden ympäri.
Varhaisultra varattu 29.3
 
Mandala! Naureskelin mielessäni noille lapsen rytmijutuille raskauden aikana ku itse kukuin illalla/yöllä tosi myöhään saamatta unta ja niiiiiin moni kaveri sanoi, että katopoa vaan niin se lapsi on iltavirkku. Juu, todellakin se meni just näin. Vasta nyt on saatu rytmiä käännettyä niin, että yöunille tyttö alko jopa klo 22.00. Nukkuu kyllä heräämättä aamuun saakka ja päivällä yhet piiiitkät päikkärit, eli valvota ei, mutta aamut tahtonu venähtää lähemmäs puoltapäivää. Tällä viikolla tyttö on heränny 7-8.00 ja siksipä unikin tullut aikaisemmin. Ihanaa!! Mutta tiukkaan on jääny raskausajan rytmi!

Minäkään en ymmärrä noita kamalia lääkemääriä mitä jotkut klinikat määrää. Monella oman kehon normaali kierto menee lopullisesti lamaan ja sitte taas lisää lääkkeitä, jotta kierto jotenkin palautuisi. Ei toivottava tilanne millään muotoa! Tietenkin jokaisen tilanne on yksilöllinen, mutta kyllä näissä hoidoissa on myös klinikoiden toiminnassa ja toimintatavoissa suuria eroja. Itse suhtaudun lääkkeisiin hyvin skeptisesti. Niin paljon siellä määrää raha ja pienen ihmisen hyvinvointi ja tarpeet jää kakkossijalle. Aina on poikkeuksia tietysti. Aina on myös tilanteita, jolloin itsekkin saa avun lääkkeistä, mutta kyllä minäkin luomuihminen olen, mutta en missään mielessä fanaattisuuteen saakka.

Tuntui vaan niin älyttömältä, kun luonnolliseen kiertoon mulle sillon tehtiin pas ja ois pitäny yhteensä seitsemän kertaa pistää hormonia!!! Luonnollista!?! Puolitin ne annokset ja toimi. Tämä vaan laittaa miettimään, että miksi noin suuria määriä vaan "herättelemään" kehoa!? Oon ehdottomasti sitä mieltä, että jotain pitää olla tukemassa, mutta kohtuus!!
 
Elika, mulla oli kauhea turvotus, masu oli kunnon pallo, nyt vasta vähän laski kun alko raskausviikko 7. Ei tosiaan tarvinnut laittaa farkkuja jalkaan. Mulla se turvotus alko heti alkionsiirron jälkeen, kai ne paikat on sitten niin hellänä punktion jälkeen, en tiedä mistä johtuu.
Sain sitten sen hiton mahataudin, oli sitten ihan kauheeta, tuntu että oksennan jo siitä että oli kauhee nälkä mutta mitään ei meinannut saada alas. Ja siitä jäi sitten närästys, toivottavasti on ohimenevä vaiva.
Ensi torstaina 17.3 on ultra tayssissa, nähdään että kasvaako siellä mitään ja montako, jännittää ja hassulta tuntuu mennä klinikalle nyt ihan muissa asioissa kun tulevaa hoitoa suunnittelemaan. Siellä on ollut aivan ihana kätilö, joka aina jaksoi tsempata ja valoi aina uskoa, kun hoidot ei menny toivotulla tavalla, tekis mieli viedä sille vaikka kukkakimppu.
 
Kiela joo ehkä tämä mun maha-asukki myötäilee mun unirytmiä myös, tosin hän pystyy nukkumaan pidempään aamulla kuin minä kun vielä töissä olen :D Katsoo sitten miten homma mahdollisesti muuttuu jos mulla tulee univaikeuksia loppuun kohden.

Elika mulla alkoi vasta rv10+ turvotus. Ostinkin sitten rv11+ jo ekat äitiyshousut koska siihen mennessä käyttämäni legginsitkin alkoi painaa mahaa vyötäröltä inhottavasti ja kivistys oli tosi kova työpäivän päätteeksi kun koko päivän istunut päätteellä. Ja ah sitä autuutta kun sai kunnon turvotusmahaan ekaa kertaa vedettyä äitiyshousut :D

Jonpa toivottavasti on mahatauti jo mennyt ohitse, se on ihan kauheaa kyllä jo normaalistikin, saatika sitten varmaan raskaana!
Mulla ihan samat fiilikset oli varhaisultrassa omalla lääkärillä. Niin mahtava tyyppi niin teki mieli hypätä sen kaulaan ultran päätteeksi halaamaan ja kiittämään :D

Uusille muuten tiedoksi; ollaan lykätty tänne viestin perään aina omat viikot kun on kiva seurata kuka missäkin vaiheessa menee. Ei ole tietenkään pakko (joskus ne unohtuukin), mutta ihan mielenkiinnosta vaan kiva :)

29+5
 
Elika, mulla oli myös ihan järkyttävää se turvotus, sattui kylkiin ja joka puolelle kun vatsa ihan pallona! Ja mulla se kesti kyllä jonnekin rv10 asti..:(

Jasminahan se oli kun pelkopolista kyseli? Jos sinua pelottaa synnytys tai kuten esim minulla, on jäänyt synnytystrauma, laittaa neuvola lähetteen pelkopolille. Riippuen "asiasta" sit mihin aikaan raskautta se sijoittuu. Yleensä ensimmäinen ja usein ainoakin kerta on vasta puolen välin jälkeen raskautta, mutta minulla trauma niin iso. että kävin jo ja käyn vielä uudelleen. Eli pienintäkään pelkoa tai huolta tai mitään, niin puhu siitä neuvolassa ja he sitten puheiden perusteella miettivät onko lähete paikallaan. Useimmiten käsittääkseni sinne toiveesta pääsee.:)

Mandala, meillä esikoinen oli silloin v.2008 iltavirkku ja aamutorkku vatsassa ja on sitä kyllä yhä :LOL: Silloin ihan pienenä meiltä jäi esim perhekerhot käymättä, kun ne oli jo meille hurjan aikaisin kun olivat 9.30..pieni kun vielä silloin veteli sikeitä tai vasta heräili.:ROFLMAO:

Jasmina älä väkisin ala jarruttelee, jos mieli tekee jo hankintoja tehdä niin tee! Ei näissä ole oikeaa tai väärää tapaa.:)
Itse en ole uskaltanut tehdä vielä mitään hankintoja, yhden kerran uskalsin kävellä vauvanvaateosaston läpi :ROFLMAO:
Toisaalta, komerossa on sit valmiina odottamassa esikoisen vanhoja juttuja, hirveesti ei hankintoja tarvitse edes tehdä.:)

viikot paukkui taas, rv 18 :love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jasmina20
Lottainen kiitos vastauksesta, kyllä tuo pelkopoli voisi minullekkin olla sopiva myöhemmässä vaiheessa, kun olen muutenkin kauhea jännittäjä :D niin ja en minä sentään vielä ole hankkinut mitään, valinnut vain valmiiksi ;)
Täytyykin muistaa laittaa nuo rvt näkyviin, huomenna alkaisi jo kuudes viikko :love:
Rv 5+6
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ...
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ...
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016

Tapahtumia tulossa :)


lullaby - neuvola 14.3. - rv33+5
Lottainen - neuvola 17.3. - rv18+6
JONPA77 - varhaisultra 17.3.
Suvipilvi - rakenneultra 22.3. - rv20+0
Rizu - varhaisultra 22.3.
Jasmina20 - varhaisultra 23.3.
Jezebel78 - kontrolliultra 23.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3. - rv 24+1
hannuliini - kasvukontrolli 24.3.
Elika - varhaisultra 29.3.
lullaby - neuvola 29.3. - rv35+6
kiia-s - varhaisultra 29.3.
Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv20+3
Mandala - neuvola 31.3. - rv32+4
JONPA77 - 1.neuvola 31.3.
hannuliini - kela-neuvola 3.4.
Suvipilvi - neuvola 6.4. - rv22+1
frankie - rakenneultra 13.4.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Musta tuntuu, että tolla omalla vaihtelee unirytmi. Usein on kyllä öisin rauhallista, jokunen muljahdus sillon tällön ehkä. Joskus taas varsinkin jos oon itse paljon hereillä niin möyrii paljon :rolleyes: Viime yö meni mulla taas tosi huonosti niin toi kaverikin oli mahassa aika villinä, en tiedä oliko jalka vai mikä mitä tosi kovasti työnsi vasemmassa kyljessä niin että siinä kohtaa oli korkee ja kova möykky o_O Sattu ihan, yritin asentoo vaihdella ja vaikka mitä mut ei auttanu.

Liikelaskennasta oli muuten puhetta viimeks neuvolassa, mä käsitin sen niin, että sitä ei tarvii tässä vaiheessa joka päivä tehdä ellei itsellä ole huoli, että vauva liikkuu vähemmän. Sit lasketun ajan jälkeen pitäs joka päivä tehdä.

Mulla oli alussa järkky turvotus kanssa, jossain vaiheessa piti mahaa peitellä, kun ei haluttu vielä kertoa mutta mahasta olis selvästi huomannu :ROFLMAO: Oli kyllä tosi inhottavaa, kun vielä normi vaatteita käytti ja ne tietenkin puristi ikävästi.

Pissa oli ok. Oli sitten joku hetkellinen juttu, että sokerit oli plussalla. Muistin, että edellisenä iltana olin syöny mehujään niin jospa sen takia näky seuraavana aamuna pissassa.

31+2
 
Tänne on tullu sen verran tekstiä viime kerran jälkeen että kaikille plussista ja muista hyvistä uutisista onnea, ja uusille tervetuloa!!

Täällä päin ei oo ollu puhetta että th tulis käymään kotona ennen synnytystä, eikä kyllä sen jälkeenkään.. aattelin pyytää et mieluummin menisin sinne käymään, sen verran ahdas tänhetkinen kämppä nyt on enkä oo kovin ahkera siivoonkaan :oops:

Elika, mulla kans oli just mahassa turvotusta varhasilla viikoilla, etenkin iltasin, että näytti niinkun ois ollu pidemmälläkin.
Eilisestä lähtien jalat on ollu ennennäkemättömän turvonnu, jalkapöydätkin on pullistunu ja miettiny jo onko ihan normaalia..! Kohta mitkään kengätkään ei mee jos vielä paisuu....sormetkin tuntuu kireeltä kun koukistaa.
JONPA77 Oisko jotakin mahatautia liikkeellä taas näillä main.. viime yönä just kun olin nukahtanu heräsin kun mahassa väänsi ja meni pöntöllä istuessa varmaan ainakin 15minuuttia! :poop: Moneskohan ripuli jo tän raskauden aikana...ehkä mahakin on jotenkin herkempi tän takia, kun yleensä ei tuu ripulia vaikka ois syöny jotain vanhaakin ruokaa. Nyt ei tuu mieleen et oisin mitään epäilyttävää syöny.
Lia_lle toipumista edelleen....jotenkin liikuttavaa että jaksat käydä täällä neuvomassa muita, omasta tilanteesta huolimatta!
Niin kovasti toivosin näkeväni taas uudelleen sut ja muutkin "myöhemmin onnistuvien" listalla olevat täällä.... sekä myös hoitoketjusta erityisesti niitä joilla jo useempi epäonninen hoitokierros takana. Mari32 tilannetta jännitän taustalla (y) voi kumpa NYT sitten se plussa pääsis syliin saakka, ois todellakin jo sen aika...!!
Mandala, mulla myös hikat tuntuu mahan alaosassa vaikka tunnustellen pää vaikuttas olevan ylöspäin. Jostain luin että lapsi niiden jälkeen harjottelee hengitysliikkeitä tms.
Välillä oon ikäänkun tuntenu jonkun "terävämmän" liikkeitä yläosassa, ihan kun ois kääntyny välillä toistepäin...tai voihan ne ehkä kädetkin olla. Viikonlopun jälkeen katotaan tilanne. Useimmiten kyllä edelleen se iso ja pyöree tuntuu ylöspäin.
Muuten liikkeet menny jotenkin eri tuntusiks tän viikon aikana, potkut ei oo ehkä niin usein sellasia napakoita vaikka se tuntuu kyllä hyvin (välillä sattuukin) kun kääntyilee siellä, että niinkun hitaamman olosia ja vaimeempia ne liikkeet...että välillä ollu vähän huolissaan onko normaalia (ettei oo niin paljoo tilaa enää) vai onko istukka jo rappeutumassa ennenaikojaan vai mitä..... :confused:

33+2 (siis 34. viikko)
 
Caro mä meinasin etten myöskään tee liikelaskentaa ellei ole selvästi hiljainen/liikkeetön päivä. Periaatteessa poika kekkuloi päivisin töissäkin vaihtelevasti, mutta töissä en tuohon sohvalle kyllä mene liikelaskentaa tekemään :D Joten pitää sitten himaan asti jaksaa kärvistellä jos olisi tosi hiljainen päivä. Tosin kyllä tuntuu, että mun mahassa on enemmän actionia kun istun rentoutuen sohvalla tai sängyssä, niin kai sen liikelaskennan voi niinkin tehdä? Toivottavasti ei täydy siihen liikelaskentaan ryhtyä missään vaiheessa :unsure:

lullaby siitähän tosi monet puhuu, että liikkeet muuttaa olemustaan mitä pidemmälle menee, just varmasti sen tilan puutteen vuoksi. Mullakin on jo tässä vaiheessa päiviä jolloin tunnen tuskin yhtään varsinaista potkua, tunnen vain sellaista möyrintää eli vähän väliä on tuo oikea puoli kova ja tuntuu kovaa painetta kun vauva pönkii siellä kovasti. Ja mulla ei 3D ultrassa ainakaan ollut mitään rappeumaan viittaavaa istukassa vaan sellanen ihan tasainen massa se oli siinä ruudulla.

Siitäkin lukenut jonkin verran, että monilla synnytystä edeltää sellanen selkeesti vaimeampi käyskentely mahassa. Niiden lukemien perusteella ite varmasti jo sitten alkaisi liikelaskentaa kyllä tekemään jos niin hiljaiseksi voi mennä touhu :eek:
 
Listaa varten tosiaan ensimmäinen ois tulossa ja la 8.11 niin ja varhaisultra 29.3 :)
Aikasemmin kirjottelin siitä et tuntuu et kokoajan pitäs saada jotain sokerisia herkkuja nii joo edelleenkin ähän tekee mieli mut en pysty enää syömään paljoakaan eilen söin kaks pientä pätkis patukkaa ja loppuillan oli huono olo, samanlaista ku joskus aikasemmin ois vetäny kunnon karkkipussin :D Muuten on kyllä huono olo pysynyt hyvin poissa. Minä menin jo ostamaan kirpparilta yhden muumi bodyn :rolleyes: Sanoin jo kavereille et taidan pysyä kirppareista kaukana ainaki kesään asti etten aivan villiinny ostelemaan :D
5+3
 
Eskarin odotusaikana luin ja täytin omia tuntemuksia sellaiseen raskausviikot-kirjaseen, onko jollain se nyt? Lottainen, onko tuttu esikoisen ajoista? Mietin vain, että mistäköhän sen sai? Olisi kiva nytkin - Eskarin omasta nyt tietty vois seurata raskausviikon tapahtumia (jollei netistä seuraa), mutta se kirjoituspuoli... Sitten siinä oli isällekin tekstiä.

Elika, mulla on turvotusta edelleen, tai yläosa mahasta on kohonnut kummuksi - jostain ketjusta luin, että suolet nousis ylöspäin... Pari sivua sitten vouhkasin turpoamisestani :D

16+2
 

Yhteistyössä