~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Musta toi perhehuonesääntö kuulostaa hullulta.
Meillä oli esikoisen kans, eikä tod tarvinnut miehen siellä kököttää. Kävi välillä kaupas, välillä ruokkii kissat, välillä kaveriltaan hakee videokameraa lainaks, isot pätkät istui lapsen luona toisessa sairaalassa.
Ja meillä tosiaan perhehuone oli vaikka lapsi ei siellä ollut hetkeäkään..
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 4.8.2016
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
SalamaT ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 8.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

Mandala - kela neuvola 13.1. - rv21+3
Toiveikas81 - lääkärineuvola 14.1.
Lara_ - varhaisultra 18.1.
flow^ - neuvola 18.1.
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Lara_ - varhais-uä 18.1. - rv7+3
Mandala - Sokerirasitus 19.1. - 22+2
Peppermint - neuvola 19.1.
Lottainen - neuvola 19.1. - rv10+4
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
lullaby - sokerirasitus 21.1. - 26+1
SalamaT - varhaisultra 25.1.
Toiveikas81 - nt-ultra 25.1.
flow^ - sokerirasitus 25.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
lullaby - neuvola 1.2. - 27+5
hannuliini - neuvola 2.2.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
flow^ - rakenneultra 29.2.
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Aattelin nyt lounastauolla vihdoin kommentoida paremmin kaikkiin juttuihin, kännykällä niin nihkeetä ja nyt duunikoneelta voi näpytella (tai siis ei varmaan sais, mut ha!)

Henrietta toivottavasti löydätte kivan asunnon, onko teillä päin hyvin asuntoja myynnissä?
Tsemiä nyt myös infektion kanssa, saitko vielä ketään kiinni asiasta?

Mandala on niin vaikeaa ennustaa kissan reagointi. Jotkut tunkee naamalle lämpöhakuisena nukkumaan, minkä vuoksi jotkut laittavat pinnasängyn päälle lemmikkisuojan, verkkokehyksen. Meillä esikoisen kohdalla pidettiin varmuudeksi makkarin ovi kiinni, opetettiin jo raskausaikana että kissat ei sinne pääse. Sama tehdään varmaan kun tää pieni syntyy, niin ei tarvii pelätä. Muuten meidän nykyinen ainoaksi jäänyt kissa on ihan isoveli, maukuu vieressä jos lapsi itkee.:LOL:
Ja ihanaa Kop Kop että teillä löytyi kisuille ihana koti.:love:

Kiitos tsempeistä ja kyllä muokin saikku houkuttais. Tilinpäätöksen vuoksi pitäis vaan jaksaa vielä ensi viikon loppuun sinnitellä, yritän parhaani. Jään jos menee mahdottomaksi. Nyt voin onneksi lukittautua omaan huoneeseen ja välillä makaan yläkroppa työpöydän päällä ja hengittelen.

Lia, voi miten kivaa että oot päässyt taas liikkumaan. Odotan itsekin tosi kovin että kykenen taas koiran kanssa lenkeille ja sit haluun takas joogaan!

Carolle hyvää loman jatkoa!

Mandala me ostettiin aikanaan mm.hoitopöytä huuto.netistä ja löytyi tosi edukkaasti tosi ihana. Siitä sai sen hoitopöytäosuuden pois niin et on kirjahylly. Kop kopia komppaan kanssa, että suoiolla jättää sellaisten tavaroiden hankinnan synt.jälkeen, mitä ei heti tiedä tarvitsevansa. Esim sellainen elektroninen keinu olis meillä ollut täysin turha, kaverilla taas koliikkivauvan kanssa ehdoton.

Onnea Suvipilvi täydestä kympistä!:barefoot: Mielialaheittelyt kuulostaa liiankin tutuilta..:whistle:

Ainiin, tsemiä Mandala ja Kop kop häntäluukipuiluun, kuulostaa tosi rassaavalta!:confused:

Ja voi kop kop miten ihanalta sun toka rakenneultra kuulosti.:love:

Mäkin suosittelen nännirasvaa jo sairaalakassiin. Itsellä oli lisäks tarpeen myös nännikumit alkuun, ihan siksi, että esikoinen oli ekan elämänsä vkon toisessa sairaalassa, oppi siellä heti tutin ja pullon (kun nenämahaletkusta pääsi) niin löysi helpommin otteen mun rinnasta kumin avulla.

Lullaby voikohan sit kohdunkaulan mitta muuttua eri raskauksien välillä?

Iinukka miten sun ultra meni eilen??

Huoh, olipa jäänytkin paljon juttuja kommentoimatta!:ROFLMAO:

Terkuin yökkivä Lottainen rv9+5
 
Itse käytin ennen oivariiniä kun ajattelin että siihen ei oo lisätty mitään ylimääräistä ja olin sitä mieltä että koskaan en osta esim. Floraa. Mut neuvolan täti sai mut jotenkin säikäytettyä puheillaan etten sitten uskaltanut sitä enään käyttää. Margariineihin kun on laitettu esim palmuöljyä, josta tuli kerran ohjelma teeveestä mitä myrkkyä se on ja miten se varastoituu elimistöön. Ja itsekin olen ihmetellyt noita suosituksia rasvattomista tuotteista.

Miten muuten jos on itse kesällä poimittuja mansikoita niin voiko ne syödä ihan pakkasesta suoraan vai pitääkö nekin keittää raskausaikana?

Mandala mulla häntäluu tuntuu oudosti esim silloin kun istun saunassa lauteilla. Ei oo ennen ollu.

Mulla on ennen ollut paljonkin virtsiksiä vuosia sitten. Ja ne kyllä huomas, pissat tuli välillä housuihin kun niin hirvee kirvely:( toivottavasti saat lääkekuurin Henrietta!

Taas oon täällä jännitäny ensi maanantaina olevaa neuvolaa et onkohan kaikki vielä hyvin.

On sitä tyhmä kun koko ajan pelkää jotain:oops:
Mut muuten positiivisin mielin oon yrittäny olla ja haaveillut vaaveista:love: ja joo mielialat heittelee :LOL:

14+0
 
Mulla on turvakaukalo toimittanu aiemmin sitterin virkaa, enkä hoitopöytääkään oo aatellu hankkia, melko vähän aikaa sitä tarviikaan.. tottapuhuen kämppä on niin ahdas ettei tänne mitään ylimäärästä viitti tunkeekaan. Alkukesäsästä sitten vois alkaa toden teolla hakeen isompaa kämpää. Tosin harvoin vaan tuntus olevan tarjolla kolmioita vuokralle, varsinkin pieniä ja edullisempia ja vielä kun haluis tietyltä alueeltakin...tietysti monissa on lemmikkikielto, mikä rajottaa eniten.
Semmonen kantoreppu on ollu harkinnassa, kun en haluis jättää lasta hetkekskään yksin vaikka pitäs käydä nopeesti viemässä roskat tms. ja hankalammalta tuntus kuskata aina vaunuissa joka paikkaan, vaikka onko se nyt sit niin hanakalaa kuitenkaan.. edullisesti niitä ainakin sais käytettynä. Ja tietty jos nukkuis juuri niin ois ikävä herättää sen takia eli pitäs kuitenkin ottaa vaunuissa mukaan.
Kävi tuuri kun veli löysi niiden talon roskahuoneesta ihan ehjän semmosen kävelyopettelutuen (mikä lie virallinen nimi), eli mihin laitetaan laps istuun/seisoon ja voi "kävellä" tuetusti ja pyörillä liikkua sen kans :) siinä on myös jotain virikenappuloita mistä saa vilkkuvia valoja ja ääniä.

Mandala Mulla ainakin kun jouduin kuumeen takia oleen sairaalassa useemmankin päivän synnytyksen jälkeen, niin sillon piti pitää se aika sairaalan vaatteita.. sain kyllä kipeeks tultua oman huoneen, varmaan tartuntavaaran takia ja olihan se mukavampi itellekin saada sairastaa rauhassa. En tiedä oliko siihen aikaan vielä mitään perhehuoneita.. mut sellasta nyt sitten ei tarvikaan kun oon yksin odottaja :)

Caro87 Joo, voi kai niitä supistuksia olla lievempiäkin eli vaikeempi erottaa varmuudella onko se kovuus lapsi mikä tuntuu ja onko vaan sellasta puolittaista kovuutta...
Mulla toimi lypsäessä ihan omat kädet paremmin kun rintapumppu, joka oli lainassa joltain sukulaiselta.. mut tissikumit oli ihan ehdottomat siinä vaiheessa kun nännit meni rikki.

Lottainen, jaa-a, jotenkin mulle jäi sillon aiemmin se käsitys et joko se oli ennenaikojaan aukeemassa tai sit se on anatominen poikkeevuus.. mut voihan se olla et aukeeminen jäi siihen sentin varaan. No, sen näkee sit ehkä tarkemmin siellä seuraavassa uä:ssä...oishan se kiva jos tuliskin uus tieto et onkin ihan normaalimittanen :)

Sitä piti vielä kysyä, et onko joku muu miettiny ottaako esim. läppäriä mukaan sairaalaan.. jos siellä joutuukin oleen useemman päivän niin voi käydä aika pitkäks.. ei tulis kovin pitkää taukoo tänkin palstan lukemisessa :whistle: (enhän mä yhtään addiktoitunu tänne oo tai mitää :D)
 
Viimeksi muokattu:
Joo todellakin läppäri todellakin mukaan niin ei tarvi pelkkää kännykkää räpeltää, jos siis jää jotain luppoaikaa siellä paljonkin.

Meillä mies haluaa kantorepun, mä jotenkin en ole ollut varma, en tiiä miksi. Onhan se toki kätevä varmasti.

Mä haluan sen hoitopöydän, kun siihen tulee sitten laatikoita muutama minne mahtuu vauvan vaattteita yms. Niin vähän säilytystilaa ja kaapit ja kaikki muutenkin jo täynnä.

Ihana masu Lia! :love: mullakin maha työntyy vaan eteenpäin koko ajan, silti on vielä se sellanen taite ylä- ja alamahan välillä eli ei vieläkään kunnon pallo.

Neuvolassa käyty taas jutustelemassa, raskaustodistus on nyt sitten kädessä. Hyvän idean sieltä sai siihen isälomaan (siinä 9kk iässä suurinpiirtein), että voinhan mä olla samaan aikaan myös kotona kun pidän tämän vuoden lomia pois! se oli ihan kiva havainto.
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Mandala Luitko sen vauvamatkalla-oppaan tms mikä hussin sivuilla? Siel kattavasti kaikki. Meillä oli viimeksi osasto täynnä ja painotettiin, että 24/7 pitää miehen olla paikalla. Siis ei sen siinä huoneessa tartte olla, mutta osastolla. Meillä kävi vielä niin. että pyhien takia ruokatilaus ei mennyt perille ja oltais jouduttu olee eka vrk pelkällä leivällä ja mehulla. En suostunut ja vänkäsin vastaan niin kauan, että mies sai käydä hakemassa omakustanteiset mäkkiateriat vajaan 10min automatkan päästä. Kävi kyllä samalla ruokkimassa kissat;) Seuraavana päivänä kävi ilmi, että koko sairaalassa ei kuulemma ole mobilatia tms kipulääkettä ja mulle tuli synnytyksen jälkeen niin paha päänsärky/niskajumi, että ruikutin lopulta taas luvan miehelle hakemaan mulle kipugeeliä vartin ajomatkan päähän. Taas se ruokki kissat sillä aikaa :) Todellisuudessa taisi olla kuitenkin postpunktiopäänsärky epiduraalin jäljiltä, kun katetri oli lähtenyt paikoiltaan ja viikko synnytyksestä kipu läks ja taju palas. Mutta summa summarum, kättärin ja jorvin perhehuoneet nyt naikkarin rempan takia kortin alla ja olleet aina suosittuja, joten siks pitävät tiukkaa linjaa, jos siis osasto täynnä. Faijat saa olla aamusta iltaan, samoin sisarukset. Mutta muut saa olla sen tunnin illalla.
Saitko mandala raskaustodistuksen jo nyt? Joko sulla 154pvää täynnä? Mulla tuli vasta tänään täyteen, muttaens vkolla saan sen. :O Viel ku osais päättää, että mitä hakee ;)

Flow marjojen kuumennus koskee vain ulkomaisia marjoja (tuore tai pakaste). Niissä norovirusriski. ne kyllä suositellaan muillekin kuumennettavaksi kuin raskaanaoleville. Tuppaavat jätevesillä kastelemaan viljelyksiä muualla maailmalla.

Lullaby Kantoreput kyllä näppäriä. Etenkin manduca, ergo ja tula vauvalle ergonomisempia kuin muut markkinoilla olevat. Mulla käytettynä ostettu manduca ja tuo 16kg mukelo oli syksyllä mustikkametsällä mukana siinä.
Joo, läppäri/tabletti mukaan ja kaikki laturit ja kuulokkeet myös. Mulla tabletilla synnytysmusat ja muut niin ei tartte cd-levyjä raahaa mukana ja miettiä, että mihin niitä unohtelee. Plus sitten ajanvietettä, jos vauva ei ole koko aikaa rinnalla ja ite pirteenä. Me skipataan perhehuone, koska esikoinen ei ole tottunut yökyläilemään (eikä ole hoitajaakaan) ja perhehuoneessa sais olla, mutta vois olla tylsää. Saavat olla päivällä sitten kyläilemässä ja mennä isin kanssa yöksi kotio. Ja mä saan nukkua vihdoinkin, toivottavasti. Olen valvonut jo vuosia esikoisen raskausajasta asti. Toivottavasti pikkukakkonen on parempi nukkuja!!!
 
Okei no menee sitten miten menee se perhehuoneen kanssa. Kiva ois mutta pärjään varmaan ilmankin.

Mulla 150päivää täys, mutta sain sen todistuksen nyt neuvolareissulla. Sanoi se vielä että muutaman päivän päästä sitten voi laittaa rattaat pyörimään.
 
Täällä taustalla seuraillut kaikkien kuulumisia ja muiden viikkojen lisääntyessä tajuaa omankin raskauden etenemisen. Tällä hetkellä itsellä melko kun pahoinvointi loppui kuin seinään rv12 ja nyt ainoa oire on mahan kasvaminen ja yökkäilyt pahoihin hajuihin. Dopplerilla olen kerran kaksi viikossa varmistanut, että bebe kulkee matkassa mukana.

Meille tuli Torissa niin hyvä tarjous vastaan samaa sarjaa olevasta pinnasängystä, hoitopöydästä\lipastosta ja vaatekaapista, pakkohan ne oli hakea. Ei yhtään ajoissa, ei toki Joululahjat saimme vauvatarvikkeiden muodossa ja veljeni antoi jo turvakaukalon varastostaan meille...koti alkaa hiljalleen näyttää siltä että uusi tulokas on tulossa Mutta sitä vartenhan se lastenhuone meillä on...

On jännä katsella miten erikokoisia mahoja ihmisillä on eli mahapostauksia vaan lisää Siskollani on laskettu aika 3 viikon päästä ja häntä katsellessa kyllä tiedän odottaa melkoisen suurta massua itsellekin...
Miten meinaatte äippäloman aloittaa? Aloittaako kukaan varhennettuna?
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Gaudeamus, mä alotan varmaanki varhennettuna kun nyt työttömänä olen. Tarkkaa päivää en ole päättänyt mut ens viikolla aattelin laittaa paperit menemään.

On se kyllä jännä aatella ettei joillain maha näy juuri ollenkaa vaikka olis viimesillään. Mäki arvasin että mulle tulee iso maha kun niin pieni oon muutenki. Saa nähä ppääseekö loppuajasta ylös ite ollenkaan :D
 
Voi kun on kiva nähdä tismalleen samalla viikolla menevä maha, Gaudeamus. Sullahan on jo komean pyöreä pötsi! (y)
Meinasin aloittaa äitiysloman mahdollisimman myöhään, jos vointi sallii.

Mandala - Kivasti alkaa kyllä olla vähän jo pyöreyttä tässä, oli paljon terävämpi 2 viikkoa sitten. En olisi huomannut eroa ilman kuvia.
Oi sä sait jo todistuksen, pääset hakemaan äitiyspakkausta. :)
 
mandala Ok, hyvä tietää, että voi saada sen todistuksen noinkin :) Viimeks sain sen liian aikasin ja väärillä päivämäärillä niin kela ei hyväksynyt. Sit kauhea puhelinrumba neuvolan kanssa ja oma hoitsu oli lomalla. Argh :(

Mä alotan äippäloman sitten, kun viimestään pitää alottaa, koska muuten on ns. sieltä toisesta päästä sit aikasemmin loppu. Vaikka toisaalta taas ihan sama milloin alottaa, koska joka tapauksessa saa olla 3v asti hoitovapaalla jos pää ja talous kestää eikä tule lakimuutoksia.
 
No hyvä et muutkin ottamassa koneita mukaan, ehkä itekin sit kehtaan eikä pidettäs ihan outona :D tylsäähän siellä tulee pidemmän päälle oleen, vauvat on kuitenki sellasia että nukkuu suurimman osan päivästä,niin mitäs tekemistä siinä ittellä sit jos ei väsytäkään..
Mulla melko lailla samaa kokoluokkaa maha kun nyt muilla viimesimmissä kuvissa, vaikka onkin muutama viikko enemmän. Jotenkin viimekskin tuntu ettei se sit pullahduksen ja pyöristymisen jälkeen kovin paljoo ulospäin enää kasvanukaan...tai sit en vaan ite huomannu. Tosin nyt tuntus laajentuneen sisälläkin päin niin että tuntuu liikettä sivullakin, melkein lonkkaluiden yläpuolella, kun aiemmin vaan edemmässä.
 
Höh tätä kaksplussan kökköä saittia, Gaudeamuksen liite ei mulla aukea kännykällä. Tuntuu että se on ihan sattumaa kenen liite aukeaa kellekin tällä sivustolla ja eroa on joskus kattooko kännykällä vai koneella, huomannut monta kertaa aiemminkin :rolleyes:(n)

Flow mä olen lukenut että margariini keksittiin alunperin lihottamaan tehotuotettuja kalkkunoita jossain päin maailmaa mutta ne tuppasivat kuolemaan. Eihän sitä viitsinyt hyvää aivotuotetta pois heittää kokonaan joten vähän lisää tuotekehittelyä ja voila! Margariini tulee sataman kauttakin vaaralliseksi luokiteltuna aineena, se on jotain tumman ruskeaa möhnää joka sitten teollisesti muokataan kaupasta saatavaan muotoonsa. Että sillälailla.

Täällä äippäloma suunnitteilla ihan vain sen kuukautta aiemmin. En halua että typistetään sitten loppupäästä kun varmasti aika hitaasti menee aika siellä äippälomalla loppupäässä varmasti muutenkin!
Tietty jos paikat on rikki niin sitten vaan saikkua. Jännittääkin se, että mulle sijaista ollaan kaavailtu aloittamaan just sitten huhtikuun alussa kun 16.4. alkaisi äippäloma. Jos nyt joutuisinkin saikulle aiemmin niin jää kyllä hand over tekemättä :confused:

Hurjaa oikeasti on ajatella kun töissäkin kalenteriin täytin tämän vuoden erästä joka kuukausi tapahtuvaa asiaa niin huhtikuun kohdalla tämän asian sitten hoitaa toivottavasti jo joku muu. Sehän on ihan kohta, iiiks! :coffee:

Mä päädyin tilaamaan Doomoon perus raskaustyynyn, sellaisen pitkän pitkulaisen niin toimii mun nukkumistarkoituksiin parhaiten. Toivottavasti toimii sitten mahdollisesti imetysapunakin.
 
Mennyt koko uutinen ohi. Tossa onneks lukee, että astuis voimaan vasta ens vuonna. Yleensähän uudet lait koskee sitten uusia hakemuksia eli jos jo meneillään oleva äitiysloma niin siihen ei tule muutoksia. Tosin, eipä hallitus vielä oo saanu muutettua vanhempainvapaan jakoa/tasa-arvoistamista... Toisaalta eipä se ole kuin noin viikon liksa minkä menettäis, joka ei kotiäidin konkurssissa tunnu enää missään :D Lomarahat kun tuppaavat kotona ollessa unohtumaan ja pienikin yllärisumma on bonusta ;) Jos siitä viikko puuttuu niin ei sitä huomaa ;)
 
Mandala! Just mulle yks tyyppi sano, että margariini on lähes muovia, mutta ei vain ole siinä olomuodossa. Mitähän se musta mönjä on, mistä se floora, keiju ja muut tehdään....öljyäkö :D Sitä ainaki muovissa on!

Teillä on ihana ketju täällä! Harvinaista, että keskustelu säilynyt näin aktiivisena, kun kyseessä on plussaketju!! Yleensä ne hiipuu olemattomiin, hyvän alun jälkeen!

Mulla kierto käynnistynyt ja nyt on toiset menkat menossa. Tänään mies toi NAN 2sta kaupasta ja tarkoitus on lopettaa imettäminen ensi viikolla lopullisesti. Sydän verta itkien sen teen! Mutta, niin kova tahto on jo uuteen siirtoon ja jos vain kaikki hyvin menee, niin toiveissa ois vielä tulevan kevään aikana päästä. Imetys pitää olla loppunut ja hormonitoiminta normalisoitunut.

Toivotan teille kaikkea hyvää loppuraskauteen. Olkaa edelleenkin toistemme tukena! Ootte hyvä tiimi ja jaatte avoimesti mieltä askarruttavia asioita! Jatkakaa samaan malliin. Minä täällä taustalla seuraan teidän matkaa, ja usealla teistä alkaa äitiysloma pikkuhiljaa häämöttään! Nauttikaa olostanne, sen minkä suinkin pystytte!

Onnea!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä