Mandala Kandee jättää syntymän jälkeiseks semmoset joista ei oo varma, että tartteeko. Me saatiin aikanaa menemään 2000€ josta muutama satanen turhaa. Sitteriä vastaan boikotoin viimeseen asti, kunnes tajusin etten voi käydä suihkussa ilman sitä kissojen takia, jos siis olin vaivan kanssa kahdestaan. Tosin onneks hommattiin halvin mahdollinen, koska mukelo oli siinä vain mun suihkujen ajat. Kannattaa myös luottaa semmosiin pakko saada-intuitioihin ettei ala myöhemmin kaduttaa
vaikka ne oiskin älyttömiä tai rahaa vieviä
Häntäluu vaivaa myös
Ei voi istua ihan suorana normaalisti eikä varsinkaan kovalla alustalla. Otin aikoinani töissä jumppapallon tuoliksi, se on tarpeeksi pehmeä, joustava ja ryhdille hyvä.
Caro Täällä supistellut kivuliaasti ja kivuttomasti useamman viikon. Oli tulehdus joka hoidettiin, mutta edelleen jatkuu. Ei ole kuitenkaan tehnyt paikoille mitään onneksi. Esikoisen kanssa oli ihan sama homma. Kivuttomista on mulle sanottu aina, että saa tulla ja kuuluu asiaan, mutta kivuliaat tulee tutkia eli just kattoa kohdunsuun tilanne ja mahdollisia labroja.
Flow Mä tykkään kaikista tilastoista, taulukoista ja numeroista niin paljon, että seuraan syömisiä kalorilaskurin kautta
En siis orjallisesti ja alotin vasta vuoden alusta. Mun perussyömiset on aika shittiä muuten ja kaloreita tuplat suosituksiin. Tosin en kyllä liho enkä harrasta liikuntaa. Muksun myötä on tullut säännöllisyyttä ja hänen seurassaan terveellisempää kyllä. Nyt raskausaikana en tahdo tietämättäni kasvattaa mitään sokerivauvaa etenkään, kun meillä taipumus isoihin sikiöihin. Mä syön kaloreita enempi kuin suositus, samoin protskuja, mutta hiilareita hieman vähempi. Rasvoissa koitan panostaa ettei kovaa rasvaa tulis niin paljoo. Käytössä rypsiöljy ja flora 60%. Kasviksia/hedelmiä/marjoja pyrin syömään sen puoli kg pvässä, mutta usein jää reiluun puoleen siitä. Ekat 20 raskausviikkoa söin mitä pystyin, välillä pelkkää berliininmunkkia ja arnoldin donitseja
Sitten tuli suklismanna. Nyt välttelen sokeria, koska kalorilaskurin kautta nään kuinka paljon sitä tulee ilman ns herkutteluakin :O
Lottainen Toivottavasti helpottais jo. Toi vaihe on oikeesti tosi ärsyttävä, kun turvottaa, maha olo ja sitten, jos vielä närästää/ummettaa tms.
Henrietta Mulla oli alkuraskaudessa vti ja siihen ab-kuuri. Ekassa raskaudessa oli pariinkiin kertaan. Tosiaan ei oireettomana hätää. Karpalokapselit on myös sallittuja raskausaikana, ainakin apteekista saatavat vihertäväs purkis kotimaiset. Raskaus altistaa vti:lle ja kuulemma kaikille muillekin pöpöille, kun vastustuskyky laskee.
Kävin tänään omalla klinikalla rakenneuä nro2:ssa. Olipas parempi näkyvyys nyt, kun pari vkoa isompi. Kaikki siis kunnossa edelleen ja ei ollut vehkeet tippunu pois
<3 Samalla vahvistu ettei me mennäkään 4D-ultraan, kun ei lääketieteellistä syytä siihen. Ei tartteta ns. sikiön "passikuvaa"
Johan on laitettukin rahaa ylimääräsiin labroihin ja ultriin, reilu tonni :O
Pikkasen meen asioiden edelle ja teen jo valmiiksi sairaalakassi-listaa itelleni. Nyt kun muistan niin suosittelen nännirasvan kaikille imettämistä aikoville jo sairaalaan mukaan. Kun alottaa ajoissa niin ei ehkä edes mene iho rikki. Sain vinkiks kaverilta ja ainakin mun kohilla piti paikkaansa. Toinen mikä mulla nyt hyvänä kakkosena listalla niin kofeiiniton pikakahvi. Meillä sai kahvia vain aamulla ja ymmärrän, että vauvalle ei tee kofeiini hyvää, mutta kovana kahvinkittaajana ajattelin nyt varustautua tuolla. Viimeks kukaan ei päässyt sairaalaan tuomaan mulle kahvia, kun oli pitkät lomapyhät ja kaikki oli reissuilla. Ja mies ei saanut poistua perhehuoneen vuoksi ja kanttiinikin oli kiinni
Jäi traumat
ja taas tulee vähintään novelli...sori
rv 21+6 (vielä 2+1 niin yritetään pelastaa, vaik sairastavuus onkin iso.. huoh)