~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

LOTTAINEN Mielenkiinnolla ootan uutisia muista yhtiöistä :) Himputti, kun ei löydy netistä eri yhtiöiden terveysselvityslomakkeita... Paitsi ifin sais ehkä, jos kirjautuis pankkitunnuksilla. Pohjantähdellä näyttäis olevan laajat vakuutukset, mutta vaatis kaiken siirtoa sinne (paitsi esikoisen). Lähitapiolalla taitaa puolestaan olla suorakorvauksena moni juttu, jos oon ymmärtäny oikein.

Mahassa asuu joku adhd-poju, kun melkeen 24/7 kieppuu. Ihanaa, närästys ohi (kunnes lopussa palaa), mutta vessas joutuu ramppaa taas (painaa rakkoa kaiketi).

Kukaan uskaltanut ostaa vauvalle vielä mitään? Mä oon hyödyntänyt aleja nyt jonkin verran poikavaatteiden osalta ja isompia kokoja. Unisex-värejä löytykin kotoa äitiyspakkauslaatikollinen pieniä kokoja, kun edellisen sukupuolta ei tiedetty ennakkoon.

Hui, tajusin juuri, että jos hyvin käy niin 4,5kk ja tääl on vauva. Nyt se aika jo hujahtaa alun matelun sijaan :O

MANDALAn ultrakuulumisia oottelen!! :)

Rv21+0

Kyllä se kaikista peloista huolimatta ihan terve rakenteinen pieni poika mun masussa asustaa :love::love::love: eli oli ne kai sitten enneunia :D
Uskomaton fiilis kyllä ja tää virne ei varmaan häviä mun naamalta pitkään aikaan :giggle:

Ja vahvistu myös että istukka on enemmän etuseinässä mikä komppaa omia ajatuksia siitä liikkeiden hentoudesta ja vähyydestä.

Kiisulin kuulumisia odotellaan täälläkin! (y)

20+4

Kylläpäs me paljon on poikia saatu aikaan, ihanaa!

kop kop, meillä on kans vaatteita jonkun verran. Muutaman oon ite uskaltanu ostaa ja paljon saatu kavereilta. Tässä ens viikon jälkeen meinattii vähän ruveta tota huonetta laittaan ja maalaan. Kait sitä pitäs uskaltaa ostaa muutakin tarvittavaa että ei iha viimetippaan menis.

Huomenna neuvola ja ilmeisesti saan sen raskaustodistuksen. Voiko äitiyspakkauksen heti sitten tilata? Jostain syystä ootan sitä kovasti :)

22+1

Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 4.8.2016
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
SalamaT ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 8.9.2016

Tapahtumia tulossa :)

iinukka1 - ultra 12.1.
Mandala - kela neuvola 13.1. - rv21+3
Toiveikas81 - lääkärineuvola 14.1.
Lara_ - varhaisultra 18.1.
flow^ - neuvola 18.1.
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Lara_ - varhais-uä 18.1. - rv7+3
Mandala - Sokerirasitus 19.1. - 22+2
Peppermint - neuvola 19.1.
Lottainen - neuvola 19.1. - rv10+4
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
lullaby - sokerirasitus 21.1. - 26+1
SalamaT - varhaisultra 25.1.
Toiveikas81 - nt-ultra 25.1.
flow^ - sokerirasitus 25.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
lullaby - neuvola 1.2. - 27+5
hannuliini - neuvola 2.2.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
flow^ - rakenneultra 29.2.
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.

Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)

Maaliin päässeet :love:

Viimeksi muokattu:
Mie pidän jännitystä yllä vielä muutaman tunnin :D:confused: ultra-aika vasta iltapäivällä... Karmee jännitys päällä :confused: mieskin jännittää kovasti :love::ROFLMAO:

Ihania uutisia Mandalalta :love: pieni poika :love::love::love:

Tuo vakuutuskeskustelu on mielenkiintoista. Ollaan mekin sitä mietitty, vaikkei vissiin ihan vielä ole ajankohtainen, kun ei vielä saa vakutuusta otettua. Mutta kiinnostuksella luen kokemuksia :geek:

Meillä on nyt noussut pintaan kysymys, että pitäisikö muuttaa... Asutaan kaksikerroksisessa asunnossa, ja mies on vähän huolissaan, että kuinka pärjään vauvan kanssa kotona :unsure: kun mulla on huono selkä ja risat polvet:(

Huh kun on pää vielä pyörällä tästä kaikesta! :D

Me ei olla ostettu yhtään mitään, ei todellakaan ole ennen tätä pystynyt edes harkitsemaan. Jouluna saatiin miehen tädin neulomat villasukat, mitkä tosin on jotain 5vuotiaan kokoa :rolleyes:

Nyt kyllä varmaan viikonloppuna käydään vähän kurkkimassa ihan ostostarkoituksilla. Oishan se kätevää jos sais jotain näistä alennusmyynneistä muutakin kuin vaatteita, mutta en mä kyllä mitään vaunuja/hoitopöytiä tms halua tänne notkumaan vielä tyhjänpantiksi kun ei tehdä vielä lastenhuonetta kuitenkaan edes syntymää varten. Mun vanhemmat haluaa ostaa kaukalon ja vaunut (tai siis antaa rahaa) niin ne voi myöhemminkin hommata.

Caro joo sen kela-neuvolan jälkeen saa heti laitettua äitiysrahajuttuja varten hakemukset ja äitiyspakkausta.
Ite oon miettinyt, että olisi kiva nähdä minkä näköinen tämän vuoden paketti on ennenkuin siihen laittaa hakemuksen vetämään. Mutta en mä sitä uudempaa varmasti ehtisi muutenkaan välttämättä saamaan jos pari kk ennen LA:ta pitää se viimeistään tilata. Ja toisaalta 2015 pakkaus näyttäisi olevan vähän poikamainen sillai kivalla tavalla, joten ehkä mäkin sen tilaan aika pian hypisteltäväksi :D

Oletteko te muut vielä tilailleet niitä jotain pieniä ilmaispakkauksia, olikos niitä nyt liberolla vai vau.fi:llä tms tahoilla jaossa? ehkä nyt jotain tuollaista pientä vähän uskaltaisi.

Onnea Mandala ihanaa:love:

Tuli mieleen noista netistä tilattavista ilmais jutuista niin semmonen ku babybox.fi
Niin siltä saa kans paketin jonka voi noutaa lähimmästä lastentarvike liikkeestä.
Siinä oli vaippoja, ruokalappu, joku öljy, kirja... Jotain pientä:)

13+1

Ihanaa Mandala!!!! :love: Onnea poikalupauksesta!

Mäkin kävin aamusta lääkärineuvolassa ja oli kovin nopeeta toimintaa, meni ehkä 10 minuuttia mutta toisaalta hyvä niin kun ei mitään huolia mielen päällä ole :) Teki sisätutkimuksen ja katsoi jopa pikaisesti ultralla! Toinen oli masussa kovin isopäinen (kuulunee asiaan) :LOL: Ei se mitään kommentoinu ultrasta, muutenkin niukkasanainen lääkäri. Mullakin istukka etuseinämässä niin ei liikkeitä ole yhtään vielä tuntunut.
Proteiinit oli plussalla 1+ niin pitää käydä antamassa lähiaikoina virtsanäyte, mulla on kyllä runsasta valkovuotoa että vois johtua siitäkin..
Painoa ei oo kertynyt tähän mennessä kun 1,5 kg, sekin on kuulemma ok.

Vitsit kyllä tekis mieli mennä aleihin ostelee mutta sitten haluisin kyllä varmistuksen että kaikki hyvin niin ehkä jaksan oottaa vielä puoltoistaviikkoa, ehkä sillon vielä aleja!

Vakuutuksista oli ollut puhetta, meillä kaikki opssa (pohjola) niin varmaan sieltä otetaan sitten rakenneultran jälkeen.

Tsemppiä Kiissuli ultraan!!!(y)

18+3

Oi hitto Henrietta oikein ultra ja kaikki neuvolalääkärissä :eek::love: vähän oon kade :D ja sinähän olet pienellä painonnousulla päässyt. Onneksi sullakaan ei hirveän paljoa enää aikaa r-ultraan :)

Kotivaa'an, ja aamupainon, mukaan mulle on tullut 4,3kg nyt yhteensä, ihan siedettävää kaiketi kunhan ei nyt älyttömiä lisää tulisi.

Ja joo tuon babyboxin pistin tilaukseen nyt.

Okei, hyvä tietää vähän noista vakuutushommistakin ja mitä pitäs selvittää jos nyt mieli vielä muuttuu niiden suhteen..

Onnea jälleen hyvistä ultranäkymistä kaikille, ja eikös se eka toive Mandalalla mennykin nyt kohdilleen.. ;) vaikka pääasia tietty se terveys ja et on kaikki kunnossa!
Ite on jo niin iskostanu takaraivoon sen mielikuvan pojasta että ois todella outoo jos oiskin katottu väärin..joutus alottaan ikäänkun alusta sen kaiken persoonan mietiskelyn ym. mikä alkoi r-ultran jälkeen, kun tavallaan on jo kiintyny tähän nimenomaan poikana, nimikin on jo aikalailla selkiintyny kokonaan ja sit ois tavallaan haikee jos joutus "luopuun" siitä jo muodostuneesta persoonasta.. en tiä tajusko kukaan mitä yritän sanoo!

Juu, ei oo helteet tukahduttanu näinä päivinä, aamuvarhasella lähdin käveleen 2km -28c pakkaseen...vaikka eipä siinä mitään.. :ninja: vaihtoehtonahan vois olla jäädä lämpimän peiton alle mutta ei ois mitään asiaa neuvolaan..
Siellä nyt tosiaan tuli kela-juttuja, oliko se 2kk ennen LA:ta kun piti viimestään hakee niitä.. vai siihen mennessä kun lomakausi alkaa? Tuolla on että äitiysrahajakso alkais normiajalla 21.3. enkä sitä varhennetustikaan oo aikeissa alottaa.
Sokerirasitukseen varasin ajan 21.1. ja sillon ois 26+1. Seuraava neuvola 1.2. kun 27+5. Sairaalaa varten pitäs täyttää netissä joku esitietolomake, missä kysytään mm. toiveita synnytykseen liittyen. Huh, ei oikein tajua että tollasetkin asiat rupee jo lähestyyn..!
Hemoglobiini oli nyt parantunu rautakuurilla 120een. Paino on noussu 8 kiloo normaalista.. muilla tuntuu olevan paljo vähemmän! Vaikka onhan siinä jokunen viikkokin välissä.. en kyllä mielestäni lihoneeltakaan näytä, kylkiluut näkyy miten tavallisestikin, reidet ei vaikuttas paksuuntuneen jne.
Influenssarokotuksen ois saanu mutta en nyt toistaseks ottanu, kun ei kuulema ois lapselle mitään vaaraa vaikka tuliskin, eikä toi suojais kun yhdeltä muodolta, muista kaikista flunssista puhumattakaan.
Mahatauteja kuulema ollu paljo liikkeellä kun niistäkin tuli mainittua, mutta nekin vaarattomia jollei nyt sitten huonolla tuurilla listeriasta johtuis.. eikä pitäs olla pari päivää vanhassa makkarassa jos kuitenkin säilytetty kylmässä.
D-vitamiini voi ilmeisesti aiheuttaa univaikeuksia, tosin mulla nyt annos 30mg/pvä, eli tuskin sillä nyt suurta merkitystä siihen on...mutta jos jollain isompia annoksia ja unettomuutta, niin toi voi olla yks syy.
Thyroxiiniannos menee lääkärin harkintaan mitä sille tehdään kun arvo oli sen verran laskenu. Samoin laittaa varmaan reseptille jotain refluksilääkettä (joku G:llä alkava..?) mitä voi ottaa tarvittaessa, kun yks yö heräsin siihen mahakipuun eikä ne lievemmät keinotkaan (sooda, Balancid Novum, piimä) auttanu.
Hiivaan oireisiin voi kuulema huoletta käyttää ulkosesti Gyno Daktarinia tai Canestenia. Aiemmin en uskaltanu kun ne ohjeet oli jotenki epämääräset, että pitäs ennen käyttöö kysyä läkäriltä tms.
Ei nyt sitten laittanu vielä niihin maksa- ja sappiarvokokeisiin, kun oire kuulema ei viittais hepatoosiin. Pitäs olla ilmeisesti lähes jatkuvaa kutinaa/kihelmöintiä ja niin voimakasta et melkein raapiii verille ja muutamien päivien aikana voimistuu vaan jatkuvasti. Mullahan se "kohtaus" kesti ehkä 10min ja onneks ei sen jälkeen oo ollu mitään.. ei oo myöskään kuullu et kellään ois ollu noi arvot koholla ilman oireita, tai tälläsellä mitä mulla. Sit mainitsi jonkun nivelten laajenemisjutun (en muista hienompaa nimee mikä oli) mikä voi aiheuttaa tollasta yhtäkkistä kutinaakin, kun jotkut aineet lähtee niissä liikkeelle.. no sopis ehkä siihen kun ilmeni aamulla ylösnuosun jälkeen. Mutta pitää seurailla tilannetta tuleeko vielä ja miten toistuvasti....ja totes vielä et onhan hepatoosikin aika harvinainen vaikka siitä paljo puhutaankin ja harvemmin kutinaoireet johtuu siitä.

Kiisulin uutisia odotellessa,.. :love:
Rapsakkaa pakkaspäivän ja viikon jatkoa kaikille!

24+1

Nyt on ultrattu :love::love::love: Oli kova rumbaaja masussa :ROFLMAO::love::ROFLMAO::love:

Kaikki kunnossa ja vastaa viikkoja 12+4 vaikka onkin 12+2 eli ei paha ollenkaan. Ja niskaturvotus oli 1,4 cm. Tuntuu kovin isolta kun vertaa muitten lukuihin täällä, mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei mitään syytä huoleen. Ja seulan tulokset tulee sitten postissa kotiin. :D Kovin nopeesti tuo lääkäri kaiken teki, mutta hyvin ehdittiin näkeen rumba ja vähän joutu tökkiinkin, että käänty niin että sai turvotuksen mitattua :rolleyes:

Mieskin oli ihan onnessaan kun näki pienen papusen kasvaneen jo paljon :love::love::love:

Mutta täällä siis kaikki kunnossa, ja lääkäri sanoi, että keskenmenon riski on nyt olematon... Mutta jatkuvastihan se pelko on silti persiissä...o_O

Rakenneultraan sain ajan 9.3.

Voi miten ihana ultrapäivä ollut tänään, ihania uutisia! :)

Mandalalle onnittelut pojasta! Voin kuvitella miten paljon konkreettisemmaksi ajatus tulevasta vauvasta tulee, kun tietää sukupuolenkin jo.

Kiisulilla myös ihanan kuuloinen kokemus. Hyvä tuo turvotus on, meillä oli 1.8 ja sillä päästiin seuloista läpi. Ja hauskaa, että teillä bailasi jalat, meillä oli silloin pieni nyrkkeilijän tai taiteilijan alku huiskimassa käsillään. :D

Tänään loppui loma ja palasin töihin, päivän aikana tuli monta onnittelua ja kommenttia siitä, että olen selvästi ruvennut vatsan seutua kasvattamaan. Ja vielä olin laittavinani suht. löysän paidan. Eipä siinä mitään, eivätköhän he sen tajunneet jo ennen joulua, mutta nyt vasta uskalsivat sanoa ääneen. :)

16+1

Ihania ultrakuulumisia <3 <3 <3

Mä vielä mietin äitiyspakkausta. Ekalle hommattiin ja oli kyllä silloin hyviä juttuja, vaikka puolet vaatteista myin pois käyttämättöminä. Ei sillä rahalla paljon ainakaan uusia haalareita ja makuupusseja ostella. Toisaalta haluaisin kyllä säästää syntymävuoden haalarin ja makuupussin lapsille. Saahan ne kyllä ostettua erikseenkin. Täytyy kattoo jahka julkistavat uuden pakkauksen. Luulis, että maaliskuussa jo jakaisivat uutta. Ja aina voi laittaa hakemuksen myöhässä (hups, unohdus). En oo nähny/kuullu ketään joka ei ois saanu äitiysavustusta tai -rahoja takautuvana, kun ei olekaan ns. ajoissa hakenut.

Suosittelen kattomaan etukäteen hankintoja ja hintoja. Voi saada hyvät paljousalet, kun hakee kerralla kaiken ja vähän tinkaa ;) Me tehtiin silleen kahesta eri paikkaa. Katoin mistä saa mitäkin ja kun ei kaikkea saanutkaan yhestä paikasta niin käytiin kahesta. 5-15% tuli alea riippuen tuotteesta. Tällä hetkellä vaunut halpoja, kun myyvät viime vuoden värejä pois.

Painonnoususta: mulla tullut nyt 5-6kg. Esikoisen aikana oli tässä vaiheessa tullut 8kg ja silloin tuli yht 16kg. Mutta kaikki tuli lähinnä vatsaan ja pukkusen levis lantio/takapuoli/kädet. Kuvista näytän siltä että ois tullu vaan rantapallo vatsaan ;) Nyt kans sen näkönen, että jalkapallon nielassu.

Synnytyspelkopolilla kävin yhen kerran edellisenkin kanssa ja nyt tahdon myös. Jäänyt julkisen puolen henkilökunnasta traumat, siis lääkäreistä.. Haluan ns leiman paperiin joten ehkä sais mukavemman kätilön. Kuullu liian paljon stooreja uudelleensynnyttäjistä jotka jätetty oman onnensa nojaan ja saanu tylyä kohtelua.

Rv21+1

Ai niin, kop kop mainitsikin juuri ne aiheet joihin mun piti kommentoida, mutta jotenkin fiiistelin teidän ultrajuttuja ja unohdin.

Mä olen painossa vielä miinuksella, oksennellessa lähti melkein 5 kiloa ja 1,5 kg vielä puuttuu. Oon aina ollut helpommin laihtuvaa kuin lihovaa sorttia, neuvolassa sanoivat ettei syytä huoleen kun noususuunnassa kuitenkin ollaan jo. :)

Hankintoja en aio tehdä ennen kuin olen tehnyt inventaarion sisarusten lasten vaatteisiin. Meillä on melkein kaikki siis valmiina tavaroita ja vaunuja myöten, jotain omaa on tietty kiva lisäksi ostaa. Ehkä rakenneultran jälkeen rupean tutkimaan.

Ja synnytys- ja sektiokeskusteluun viimeisenä, mä kammoksun enemmän sektiota kuin synnytystä ajatuksena! Epiduraalin pistäminen pelottaa myös, mutta tuskin haluan kipuherkkänä olla ilman. Synnytys tuntuu kuitenkin ajatuksena luonnolliselta ja jotenkin näen kivut pakollisena pahana, joista on moni heikompikin selvinnyt. Keskustellaan sit uusiksi, kun selviää että mahassa on yli 4kg jötikkä, voi mieli olla toinen :D

LIA aika hurjaa sun painon tippuminen :O Mutta hyvä että nousee!!

Kävin esikoisen aikana pelkopolilla, kun on sairaala-/toimenpidekammo sekä piikkikammo. Lisäksi pelkäsin silloin yli-isoa vauvaa, yliaikasuutta ja kohtukuolemaa, sektiota, lääkkeiden vaikuttamattomuutta. Käynti oli tunnin keskustelu ja tooodella ihana kätilö oli. Sain loppuraskaudelle ajan synnytystapa-arvioon, mutta sitä ei sit tarttenu käyttää, kun myöhemmin ilmaantuneen hepatoosin takia ramppasin lekurilla äitipolilla kerran viikossa viimesen 1-2kk.

Hyvin ottivat synnytyksessä vastaan pelkopotilaan. Päädyin ottamaan synnytyksessä epiduraalin ja lopulta myös spinaalin, koska epiduraali ei enää vaikuttanutkaan. Jostain syystä mä puudun hammaslääkärissäkin hitaasti ja ihme toleranssi moneen vahvaan lääkkeeseen vaikken käytä edes satunnaisesti. Joillakin kuulemma kemia/fysiikka vaan semmonen :O Synnytys oli helppo vaikkakin 18h ja ponnistaa oisin voinu vaik heti seuraaval viikol :) Mutta nyt taas iskee pelot: jos menee yliajan, iso vauva, jos mä kuolen johki komplikaatioon, kohtukuolema... Enää ei piikit pelota, mutta sektio joo. Ja se, että ei lääkkeet vaikuta. Kaikkea sitä ;)

Ne joita pelottaa the synnytys, niin suosittelen kirjaa "kun synnytys pelottaa", tekijänä ainakin Saisto. Samoin sellanen cd kuin synnytä rentoutuneena. Tietoinen opeteltu rentoutuminen tekee kyl hyvää kaikille eikä vaan pelkääjille. Ite vedin 6h musarentoutukset kotona ja synnärillä toiset 6h rentoutusmusaa ja noita harjotuksia. Mukelo kyllä synty reggaen tahdissa ;)

Tulipa romaani taasen, kun valvotuttaa ja muu perhe nukkuu :)

Oon kuullut, että ed.vuoden äitiyspakkausta jaetaan välillä vielä toukokuussakin, riippuu varmaan menekistä.

Ei ehdittykään tällä viikolla kysellä vakuutuksista, pitää yrittää ensi viikolla. Oon voinut tosi väsyneesti, niin ei oo jaksanut töiden lisäksi muuta extraa.

Kiisulilla ollut ihana ultra, pikku rumbaaja.:love:

Lialla selkeästi massu pullahtanut esiin, kun onnitteluja ropisee.:love:

Tajusin vasta, että siis pelkopolikäynnillä on vastassa kätilö vai? Huoh..mulla on huonoja muistoja yhdetsä kätilöstä, ihan hirveetä jos just se on pelkopolilla vastassa.:confused:

Tänään tuli taas viikkoja täyteen, kivaa.:love:

Lottainen ja mansikka rv9

Tuntuu, että olette osa niiiin pitkällä raskaudessa jo, että menee itsellä ikuisuus samaan pisteeseen :) Mut sit varmaan yhtäkkiä huomaa olevansa puolivälissä myös.

Neuvolakortti tuli postissa, eikä se alkion kokoero ollutkaan onneksi niin iso, kuin olin kuulevinani, -2 päivää vaan.

Mua jännittää näin etukäteen tuleva vauva-aika, tai pikemminkin nukutaanko me ollenkaan. Viimeksi koliikki ja maitoallergia tuotti vatsakipuja vauvalle, eikä ekaan vuoteen osattu nukkua. Että ehkä mä etukäteen selvitän tällaisen tapauksen pelossa mistä saan apua.

Rv 7+2

frankie eiköhän sullakin aika ala menemään harppauksittain eteenpäin pian. Mulla jotenkin meni sen viimeisen varhaisultran (rv8+) ja nt-ultran välillä aika nopeasti kuitenkin loppupeleissä.

Tuo musiikki onkin hyvä idea. Mä en noista rentoutumisharjoituksista oikein tiedä kun usein sellaseen hiljaisuuteen ym keskittyminen on mulle jotenkin tosi vaikeeta, oon kai vähän adhd :D esim meditointi ei tulis ikinä multa onnistumaan :ROFLMAO: mutta reggae synnytysmusana kuulostaa aivan sairaan hyvältä ajatukselta! :LOL:

Miten muuten sitten kun laitokselle menet ja siellä niitä supistuksia kärvistelet, joutuuko siellä olemaan samassa huoneessa muiden naisten kanssa?? toivottavasti saisi olla yksin olojensa kanssa. Noh alkanut ajatukset vähän jo harhailemaan taas sinne loppumetreille eilisen takia, ehkä otan ihan rauhallisesti ja alan laskemaan vain päiviä sinne turvallisemmille viikoille :D

Taisin muuten ohimennen tosta löytää meille vaunut o_O:geek: siis yhdenkään vaunun renkaita ei olla käyty potkimassa missään liikkeessä mutta eilen googlaillessa sitten törmäsin johonkin malliin mikä todella paljon miellyttää silmää. En ole tosta merkistä edes kuullut koskaan, mutta katsoin jonkun 10min esittelyvideon ja olin ihan myyty :D enhän mä siis mitään mistään näistä tiedä mutta kuulostaa ainakin päteviltä kun saa sitten vaikka Maxi Cosi kaukalon kiinni adapterilla.

http://www.starkids.fi/advanced_search_result.php?keywords=expander+mondo+ecco

Jos joku minua kokeneempi osaa noista jotain puutteita tai vikaa löytää niin kuulisin mielellään. Pitäähän noita vielä käydä koetyöntelemässä jossain liikkeessä ennen lopullista päätöstä sitten myöhemmin.

Mutta hitto, voi olla että sitten kun alkaa hankinnat niin voi lähteä niin sanotusti "vähän" käsistä :D kattelin netistä kaikenlaisia elektronisia sittereitä ja musiikkia soittavia leikkimattoja :ROFLMAO::giggle:

20+5

Niin ja unohtui, että mun pahoinvointi on nyt jotenkin tosi paljon paremmalla tolalla... Jännittää kyllä, että onhan kaikki hyvin.

Mutta olen syönyt pikkasen n. 2 h välein - varsinkin viilit ja salaatit toimivat, pidän vain löysiä vaatteita (tosi monet tuntuu puristavan - turvotusta?), koska kireistä vaatteista tulee myös huono olo. Enkä ole tarvinnut oikeastaa päikkäreitäkään. Ummetusta on. Erona viime viikkoon, jolloin oli tosi huono olo, että söin usein ruisleipää - turvotusta, ja nukuin ihan hirveesti - maha tyhjänä. Että ehkä mä sitten vaan olen saanut huonoa oloa kuriin...?

Sehän on monellakin tosi paljo kiinni siitä mitä itse tekee asian eteen. Eli pitää vaan oikeasti tankata jotain ruokaa sitten koko ajan jos se helpottaa. Mulla oli pahoinvointi todella iisiä verrattuna moniin tässäkin ketjussa, mutta kyllä silti alussa piti olla tarkka ettei ruokailujen välit veny.

Yhteistyössä