~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiitos Mandala!
Ultrassa käyty ja pieni sydän siellä pamppaili :love:
Olin laskenut LA:n oikein, eli 24.8. pysyy. Alkion koko oli kuitenkin pienempi kuin mitä viikkoja nyt kasassa, mutta kuitenkin koko oli normien rajoissa. Rv olisi nyt 6+6, mutta taisivat sanoa 6+1... Lääkärimme kutsuttiin kesken leikkaussaliin, niin saan postissa tarkemmat tiedot.

Mites Vilijonkka?
 
Mandala mä selvittelin jo kanssa noita vakuutuksia, löysin tosi hyvän blogin jossa tehty vertailua:
http://punainenleijona.blogspot.fi/2015/06/vauvavakuutus.html
ja tässä toinen hyvä ja kattava vertailu blogissa:
http://pienitalopaukkajalla.blogspot.fi/2014/09/vakuutuskiemuroita.html

Meillä otetaan varmaan jo heti nt-ultran jälkeen toi Pohjolan vakuutus, kun turvaa jo raskausaikana (jos oikein käsitin niin jopa poliklinikkamaksuja ja jos menee kuten viime raskaus niin lopussa ravaan usein ultrassa).
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin Vilijonkka on ollut jatkuvasti ajatuksissa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Tervetuloa Salama ja Lara!

Onnittelut ultrauutisista frankie. :)

Itse oon ollu sen viikontakaisen vuodon jäljiltä niin levoton, että loma on menny vähän pilalle, enkä oo oikein osannut tännekään kirjoitella mitään. Mut ylihuomenna alkaa taas työt ni aikakin kulunee nopeemmin. En tiedä seuraavan ultran ajankohtaa vielä, mut eiköhän se tieto piakkoin tule. Nyt vaa taas sitä malttia ja hetkessä elämistä...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SalamaT ja frankie
Ihmettelin muuten polilla ääneen, että miten tämä hoito nyt meni näin nappiin, niin vastasivat, että ensiluokkaisten alkioiden takia. Jännä... Koska eihän se alkion luokitus kuitenkaan loppujen lopuksi tarkoita, etteikö hoito onnistuisi.
 
Kyllä sitä oman kroppansa tuntee.. jotenkin eilen vielä toivoin, mutta tänään heti ultraan mennessä sanoin, että tiedän ettei sisällä ole elämää. Ja lääkäri tämän vahvisti. Tuulimuna tuli diagnoosiin eli ei löytynyt sikiökaikua.
Nyt sitten lopetetaan lääkkeet ja vlopuksi sain cytotecit, jos vuoto ei ala. Aikas rikkinäinen olo... :cry:. Saa nähdä miten tästä eteenpäin..

Kaikille muille parempaa alkanutta vuotta, ehkä mäkin vielä joskus pääsen tänne uudelleen ja pysyn täällä pidempään, ehkä.
 
Frankie, se oli varmaan sellainen helppo vastaus antaa tuossa vaiheessa kun ei tarvitse selvitellä 'mikä meni vikaan' tyylisesti?

Mä olen itse myös pohtinut samaa asiaa paljon kun ensin tahkottiin vuosi siirtoja (yhteensä 7kpl) Naistenklinikalla ilman yhden yhtään haamuviivaakaan ja sitten kun vaihdettiin Dextralle niin samantien ekasta siirrosta plussa. Se päättyi kemiallisena, mutta seuraavasta siirrosta tuli sitten tämä plussa.

Olen itse tullut siihen johtopäätökseen, että isossa osassa on voinut itsellä onnistumiseen olla ihan vain ajoitus.
Naikkarilla PAS:it tehtiin ovistikkujen kanssa suhaten, jota nykyinen klinikka ei käytä ollenkaan koska pitävät niitä liian epätarkkoina ajoituksen suhteen (kun ovis voi tapahtua plussasta niin monen tunnin aikahaarukalla). Sitten Naikkarilla siirto saatettiin joskus tehdä vaikka kp20 vaikka olisi plussa tullut jo esim kp13. Eihän se mitenkään täsmää sitten sen alkion ikään nähden, siellä käytettiin 2päiväisiä alkioita.
Dextralla ajoitus tehtiin tyyliin tunnin tarkkuudella käyttämällä Ovitrelleä ovulaation varmistamiseksi. Siellä myös käytetään blastoja, joten turhia siirtoja ei tule läheskään niin paljon kuin 2päiväisillä.

Onhan niitä syitä varmaan muitakin ja myös onnea ollut mukana myös nyt.

Varasin nyt sitten itselleni sokerirasituksen sinne uuteen Tullinpuomin labraan, toivottavasti on ihan jees mesta sellaiseen koitokseen. Sain ajan vasta 19.1. joten ehdin sitten saamaan ohjeistusta jo neuvolatädiltäkin sinne menemisen kanssa siitä paastosta tms. Tosin varmaan kyllä luen netistä etukäteen itse taas neuvolatädin tuntien :D
 
  • Tykkää
Reactions: frankie
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 4.8.2016
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
SalamaT ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 8.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

lullaby - neuvola 7.1. - 24+1
Kiisuli80 - nt-ultra 7.1.
Henrietta- - neuvolalääkäri 7.1.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4
iinukka1 - ultra 12.1.
Mandala - kela neuvola 13.1. - rv21+3
Toiveikas81 - lääkärineuvola 14.1.
Lara_ - varhaisultra 18.1.
flow^ - neuvola 18.1.
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Lara_ - varhais-uä 18.1. - rv7+3
Peppermint - neuvola 19.1.
Lottainen - neuvola 19.1. - rv10+4
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
SalamaT - varhaisultra 25.1.
Toiveikas81 - nt-ultra 25.1.
flow^ - sokerirasitus 25.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
hannuliini - neuvola 2.2.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
flow^ - rakenneultra 29.2.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Vilijonkka_ :cry: niin kohtuuttomalta tuntuu, että epäonni jo toistamiseen samalle ihmiselle...kovasti jaksamista tulevaan ja toivottavasti pääset pian takasin tänne ja koko 9 kuukaudeks!!

frankielle onnittelut sykkeestä! <3

Tänään aamusta oli jalkaterissä (ei kuitenkaan pohjissa) joku outo yhtäkkinen kutinakohtaus, mikä sai tietenkin kaikki kauhuskenaariot liikkeelle hepatooseista ja ties mistä...onneks neuvola ylihuomenna missä voin vaatia maksa- ja sappiarvojen tarkistusta, olipa sitten kuinka "turhaa" tahansa.. mieluummin niin päin kun että jotain pahaa pääsis salakavalasti kehittyyn eikä huomattas ajoissa.
 
VILIJONKKA ou nou, sanaton, jättihaleja!!!!! Toivottavasti saadaan sut takas mahd. pian!!

MANDALA Raskausajan vakuutuksen voi anoa vasta rakenneultran jälkeen. Vauvavakuutuksen voi anoa kun vauva 2kk. Me ei nyt saada raskausaikasta vakuutusta, kun oli edellisessä raskaudessa hepatoosi :( Kandee kilpailuttaa, hintaerot isoja tällä hetkellä, kun tarjouksia.
 
Viljonkka, olen pahoillani :( kamalan epäreilua.. voimia jatkoon!

Mä en tienny että raskaana voi jo ottaa vakuutuksen. Pitää tutkia mutta luulen että pärjätään vielä ilman, muutenkin kamala määrä vakuutuksia kun noita koiria on :D

Sain nyt paniikin ittelleni että voisko mulla olla emätintulehdus :( valkovuotoo tulee runsaasti mikä on normaalia raskausaikana mut äsken oli ehkä hivenen kellertävää, on kyllä joskus muutenkin ollut. En sanois että kokkareista eikä haise millekkään. Luin että raskaana voi olla oireetonkin (mistä sit pitäs tietää et on se?) ja hoitamattomana voi aiheuttaa keskenmenon. Mulla on kyllä pe neuvola mut ollaan la lähössä reisuun nii en tiiä pääsiskö sillo heti lääkärille vaikka tarvetta ois. Mietin uskaltasko lactal kuurin ottaa ominpäin, valmistajan sivuilla lukee et vois raskaanakin käyttää. Kaikkee tässä pitääkin koko ajan pelätä..
 
CARO87 Joo, lactalia uskaltaa käyttää. Tosin taitaa hoitamaton tulehdus olla haitaks vasta sit, jos tulee kivuliaita supistuksia. Mulla oli kyllä niitäkin monta viikkoa ennekun labrassa bongattiin tulehdus ja sain lääkkeet. Eikä onneks mitään keskenmenoa tullut.

Joo, vakuutus raskausaikana saattaa kattaa jopa raskausajan komplikaatiot sekä synnytyskomplilaatiot. Sikiölle siis, ei äidille. Se astuu myös voimaan vauvavakuutuksena kun bebe syntyy. On yleensä vuosimaksultaan kalliimpi kuin vauvavakuutus. Sit taasen vauvavakuutuksen voi ottaa kun vauva 2kk ja jos ennen sitä jotain sairasteluja niin ne saatetaan rajaa vakuutuksen piiristä pois. Esim jos ilmenny allergiaa alle 2kk iässä niin vakuutus ei korvaa allergian takia esim erikoiskorvikkeita (kaikki vakuutukset ei korvaa muutenkaan) jne. Aikamoinen suo opiskella kaikkien vakuutusehdot, mutta kannattaa!! Ja etenkin lukea mitä mikäkin vakuutus ei korvaa... Harmittaa kun ei saatu syntyvän lapsen vakuutusta musta riippuvista syistä. Täytyy toivoa että täysin terve mukelo eikä tarttis lekuriin mennä alle 2kk että sais kaiken kattavan vakuutuksen sitten. No, ainakin vuosimaksut on halvemmat kun sen ottaa vasta syntymän jälkeen ;)

LULLABY Kyllä ne herkästi ottaa sappi- ja maksa-arvot, vaikka yleensähän se tulee vasta rv30 jälkeen. Mutta poikkeuksiakin on. Toivotaan, että on vaan pakkasen kuivattamaa tai muuta herkistymää!!!
 
kop kop, hyvä sitten jos otetaan herkästi eikä ehkä pidetäkään taas jonain hysteerikkona.. luin jostain että jollekin oli tullu se jo rv15+ ja tosi monia kelle tullu alle rv30. Pitänee sitten seuratakin jatkossa jos arvot ylärajalla tai niitä kutinoita alkaa olla useemminkin. Sehän se onkin kun ei näy mitään ihottumaa tms. mikä kutiais tasaseen tahtiin vaan se oli sellanen yhtäkkinen mikä meni ohi muutamissa minuuteissa.. ei yleensä mitään tollasia oo vaikka atooppinen iho onkin, eikä oikein keksi mitä muuta vois olla :/

En oo noita vakuutusjuttuja miettiny ollenkaan, on vaan kotivakuutus (mikä sis. vastuu ja oikeusturvan) eikä itellekään mitään sairaus ym. vakuutuksia. Onhan ne melko kalliita ja jos jotain sairautta tulee, niin onneks tässä maassa on suht toimiva ja edullinen julkinen terveydenhuolto kaikille eikä ketään jätetä hoitamatta :) mullakin kun sitä atopiataipumusta ja lapsella oli pahat ruoka-allergiat 2-vuotiaaks niin oiskohan tältäkin kaikki allergiat oirehoitoineen pois rajattu.. ja vaatisko ne isästäkin jotain terveystietoja, sellasiahan mulla ei oo minkäänlaisia ja tuskin saisinkaan. Mut kai siittiölahjottajien suunnilleen perusterveitä luulis olevan.?
 
Noi on harmi noi hepatoosit yms mitkä rajaa vakuutuksen ulkopuolelle raskausaikana.

lullaby mitä noita luin niin äidin ja vakuutettavan lapsen terveydentilasta pitää jotaa dokumenttia tarjota (ainakin neuvolakortti), ei isistä puhuttu mitään.

Mä ajattelin kyllä nyt just tuon rakenneultran jälkeen, MIKÄLI kaikki on hyvin, niin mennä pariin paikkaan vielä tarkemmin kyselemään. Pohjolaan nyt ainakin ja varmaan IF:iin kun siellä on kaikki muutkin meidän vakuutukset. Pohjola on ainakin ollut ilmeisesti paljon huokeamman hintainen ja erittäin kattava kuin moni muu. Vois vaihtaa vaikka kaikki vakuutukset sinne sitten samalla niin sais keskityksestä etua. Ja just sillai, että ottais sen vakuutuksen nyt kun vielä ainakaan ei ole mitään vaivoja tullut mitkä voisi ottamisen estää.
 
Me otettiin jo vakuutus, mulle suositeltiin että kannattaa ottaa ennen sokerirasituksia ja rakenneultraa. Jos todetaan jonkin olevan pielessä tai todetaan raskausdiabetes, niin menevät jo vakuutuksen piikkiin. Useammalla yhtiöllä on raskausajan vakuutus. Ehdot on monissa erilaiset, kannattaa tutkia tarkkaan mitä haluaa.

Toinen neuvolakäynti takana, sydänäänet kuuluivat hyvin. Mä en oo jaksanu näitä neuvolakäyntejä ilmoitella tohon listaan, kun pidän niitä aika turhina löpinöinä päällisin puolin (toki noi äänien kuuntelut on jees). :D
Rakenneultra 11.2. - rv 21+1

Ihanaa nähdä teidän mahakuvia! Kiva vertailla ja nämä tosiaan on sellaisia kuvia jotka ei ärsytä kun tietää taustat. :)

15+6
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Pahoittelut Vilijonkka! Paljon voimia <3

Uusia plussiakin tullut, onnea! Samoin kuin hyvistä ultrakuulumisista tietty myös.

Meillä oli rakenneultra tänään. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen vastasi viikkoja hitaasta alustaan huolimatta, huoh. Täällä ei taida olla 3D-laitteita, mikä oli vähän pettymys, mutta mahtavaa oli silti nähdä pieni imemässä peukkua. Istukka oli (vielä) aika alhaalla, mistä syystä seuraava lääkärin tekemä ultra rv 28-30. Tiedossa oleva lisäultra taisi ratkaista sen, että jätän 4D:n yksityisellä väliin. Pikkuinen piti jalkovälinsä aika tiukasti piilossa, mutta pippeliä ei näkynyt eli mahdollisesti tyttö tulossa. Lääkäriltä voi kuulemma kainosti pyytää tulevassa ultrassa, että katsoisi uudestaan.

Talvivaatteista: mä olen lainannut miehen toppahousuja ja nyt myös takkia, kun oma on ompelijalla korjattavana (tietysti juuri kun iski pahimmat ja ehkä koko talven ainoat kovat pakkaset).

Tosi kiinnostavia juttuja vakuutuksista! Me otetaan pikkuiselle vakuutus samasta yhtiöstä, josta meillä on kaikki muutkin vakuutukset. En ollut tajunnut, että mäkin voisin vakuuttaa itseni. Selvitän asian, kiitos vinkistä. Epäilen kuitenkin, että perussairaudestani tehdään este, vaikka sen ei pitäisi vaikuttaa raskauteen mitenkään.

Peppermint 20+6
 
Peppermint - Kääk, teillä sitten sukupuolen jännittäminen jatkuu. :) Vaikka tietenkin tärkeintä, että vauvalla kaikki hyvin!

Taisin muuten valita hölmöt sanavalinnat tohon vakuutuskohtaan. Meinasin siis sitä, että raskausdiabeteksen toteaminen vaikeuttaa vakuutuksen saantia ja siis jos rakenneultrassa on jotain pielessä, niin on ylipäätänsä jo vakuutus ja se korvaa mahdollisia seurantakäyntejä ja synnynnäisen sairauden hoitamista.

Toiset vakuutusyhtiöt vaativat rakenneultran ennen kuin saa vakuutuksen, mutta osaan riittää np-ultra. Aika rasittavaa on vertailla eri yhtiöitä, mutta suosittelen.

Ostin tossa viikko sitten paria kokoa isommat rintsikat ja nyt jo tuntuu, ettei kauheasti ole ylimääräistä tilaa näissä. :D Ostan sitten vaikka useammat raskauden aikana, yhtään en halua tuesta tinkiä. Onneksi alehyllyiltä löytyy ihan hyviä, nyt kun ympärysmitta on "normaalikokoinen" (ennen raskautta tarvitsin 65 ympäryksen ja niitä ei kaikki kaupat myy).
 
Ei sit näköjään vakuutusvirkailijatkaan tiiä mitä myyvät: meillä on pohjolassa kaikki vakuutukset ja puhelimessa sanoi viime vkolla, että rakenneultra pitää olla tehtynä. Netissä lukee"Vakuutusturvan voit ottaa syntyvälle vauvallesi jo rakenneultraäänitutkimuksen jälkeen aina syntymään saakka. Äidin tulee olla alle 46-vuotias vauvan laskettuna aikana." Oiskon muutoksia? Lähitapiolassa saa hakea vakuutusta jo rv10 jälkeen jos käyny ultrassa. Lapsivakuutuksista nähny kavereiden tapauksia, että irtosanottu, kun käynyt ilmi, että ei ole saanutkaan kaikkia rokotusohjelman rokotuksia. Joo, saahan ne valita asiakkaansa. Mutta mutta, mä koitan nyt omassa tapauksessa etsiä lääketieteellistä faktaa, että hepatogestoosilla ei ole vaikutusta syntyneeseen lapseen, vaikkakin nostaa kohtukuolemariskin 1%:iin.



LULLABY: Ainakaan pohjola ei vaadi muuta terveysselvitystä kuin äidin, jos ottaa raskausaikana. Kysyvät vain aikaisemmat ja nykyiset keskenmenot,ongelmaraskaudet (ei gestaatiodiabetestä), hepatoosi, raskausmyrkytys, päihteet, paino ja pituus, sekä onko käyny seuloissa ja onko havaittu poikkeamaa. Neuvolakortin tietoja eivät kerää enää. Syntyneen lapsen vakuutuksessa on lapsen oma terveysselvitys. Siinä vaikuttaa vaan lapsen sairaudet syntymästä 2kk asti tai myöhempään jos vakuutuksen ottaa vasta esim 3kk, 1v tms. Sisaruksien ja isien tietoja eivät pyydä.
 
Viimeksi muokattu:
Kop kop, voin toki olla ymmärtänyt väärinkin.. Me tehdään vasta ens viikolla kyselyitä niin on sit lisää tietoa.

Hyviä ultrakuulumisia Peppermintillä.:love:

Onneksi tuli tää välipäivä et jaksaa taas pari päivää töitä..
 

Yhteistyössä