~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiva tosiaan että niin monet on ottaneet tän ketjun "omakseen" täällä tulee käytyä lukemassa monet kerrat päivässä vaikkei omia merkintöjä aina jättäiskään.

SalamaT Hienoo että pääset verikokeeseen, se voi olla kuitenkin paras mittari tässä vaiheessa.. jos uä:ssäkään ei välttämättä vielä näkyis mitään niin siitäkin jäis vaan ikävä epävarmuus.. eli ehkä parempi mennä sit kun varmasti jo näkyy sykkeineenkin (y)
Ja joo, eiks ne digitestit ollukin ihan paskoja noiden viikkojen kans, mitä täältäkin lukenu...? Itellä ei niistä kokemusta eikä muiden kokemusten perusteella tuu oleenkaan :D

Närästys on alkanu olla nyt jokaöinen vaiva, mutta ainakin mulla neuvolasta saatu lääkevinkki auttaa tehokkaasti, sain Gavisconia reseptille mutta huonona puolena koska ei oo kela-korvattava, tuli halvemmaks ottaa suoraa hyllystä. Tosin ei nyt mikään hirvittävän hintanen näinkään oo.
Eilen tuli laitettua äitiysraha ym. hakemukset Kelassa eteenpäin....

Kiela, ehkä sinäkin pääset jo pian kirjotteleen tänne omia raskausjuttuja :) muistan hyvin kuinka oli haikeeta lopettaa imetys, jouduin luopuun siitä vielä ennenaikasestikin jo 4kk jälkeen kun lapselle tuli niin pahat ruoka-allergiat. Tuntu melkein kun ois "hyljänny" sen kun ei enää voinu antaa tissiä. Onhan toi tavallaan toinen "napanuoran katkasu" kun lapsi on kokoajan vähemmän riippuvainen äidistä ja symbioottinen side kateke...myöhempiä napanuoran katkasuja on kun jättää ensimmäistä kertaa lapsen tarhaan tai muualle vieraaseen hoitoon koko päiväks, tuntuu tosi oudolta lähtee siitä vaan yksinään meneen ettei se ookaan siinä mukana. Seuraava napanuora katkee sitten kun lapsi alottaa koulun ja pikkuhiljaa opettaa kulkeen itsenäisesti liikenteessä.. aina vaan aiempia risteyksiä mistä on selvittävä yksin eteenpäin.. siinä sitä jää katteleen että siellä se pieni menee iso reppu selässä ja tekis mieli jatkaa itekin sen kanssa koululle saakka että varmasti pääsee turvallisesti perille, mut niin sen on vaan mentävä että pitää päästää irti ja mahdollisuus itsenäistyä kun ei muuten voi koskaan oppiakaan mitään eikä kaikkia 9 vuotta voi kuitenkaan saatella.
Viime nuora on sitten se kun lapsi muuttaa pois kotoo :') ja sillon viimestään tuntee ite olevansa jo VANHEMPI kun koskaan.....:D

Paranemisia vti-vaivan kans kamppaileville! ullakinensin tutkittiin bakteerin tyyppi ennen Nitrofur -lääkettä.
Kiisuli80, juuri sellasia hentoja kutituksia ja kevyitä kuplivia muljahduksia ne liikkeet on alkuun! :)
flow^ On mullakin ollu vaikka mitä tuikkeita, kiristyksiä, vihlontoja jne. Yhdessä vaiheessa kohdun suun tienoilla/kohdunkaulassa tuntu omituista elohiirtä, siis sellasta värinää.. mitä lie sekin sit oli.

En myöskään oo kuullu sukupuolen salaamisesta (ehkä siinäkin halutaan saada lopullinen varmuus?) mutta eikös siihen nimeen liity joku (hiukan kammottavankin kuulonen) ikivanha uskomus että jos nimi sanotaan julkisesti ennen kastetta niin paholainen voi kutsua lasta sillä nimellä? Useinhan kuitenkin lähimpien kesken nimee jo käytetään että eikö se sitten siinäkin vois kuulla sen...mut ilmeisesti perheen voima on sellanen että se suojelee lasta tms. ja eikös se sitten kastaessa voida palauttaa takasin "hyvyyden yhteyteen" :rolleyes:
Oon ite jo vuosia, melkeinpä niin kauan kun yritystä nyt on ollu, kaavaillu mikä ois kiva nimi pojalle jos vielä joskus saa, ja toiset nimetkin on nyt melkolailla selviä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanat rumbat ollut Kiisulilla <3

Mulla on tällä hetkellä pahoinvointi mennyt niin, nyt nää vikat pari päivää, että aamut ja sit viiden jälkeen loppuilta on pahimmat. Töissä ihan ok ja syön ihan normilounaankin jopa. Aamuisin ja iltaruoaksi ja iltapalaksi uppoo tällä hetkellä vain puuro kun velloo niin kovin.
Eilen ja tänään iskenyt tähän aikaan outo alavatsa-alasekläkipu. Sellainen jomotus. Toivon että on vain jotain kohdun kasvua kun kuulemma tällä hetkellä kasvaa hirmuvauhtia kohtu. Tai sit tästä istumisesta vaan jostain syystä.

Pyörin viime yönä taas kerran pari tuntia hereillä ja havahduin että kävin esikoisen synnytystä jälleen läpi.. tätäkö tää on loppuaika. Jospa ensi viikon neuvola ja sitä kautta saatava pelkopoli sit jeesais.

Mulla vihdoin eka kymppi täynnä, jäljellä enää ne 3 kymppiä..:ROFLMAO:

Lottainen pikana työkiireiden keskeltä rv 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop ja Mandala
Onnea kaksinumeroisista viikoista Lottainen :love:

Ja oikein paljon onnea kuplinnasta Kiisuli :love: mullakin sellaista tuntui joskus rv14 aikoihin ekoja kertoja.

Jonkin verran sitä lukee täällä kaksplussallakin, että ihmiset oikein kysyy kertooko toiset sukupuolen. Ja kyllä multakin on kysytty, että haluanko kertoa. Ja mun serkku kertoi, että kaverinsa kanssa samaan aikaan raskaana ollessa kaveri kysyi sukupuolta, jolloin hän kertoi ja sitten kun hän kysyi niin kaveri olikin sitten sanonut ettei halua kertoa. Öööö?? o_O:rolleyes:
Mulle on ainakin ihan selvyys, että sukupuoli kerrotaan, Eikä sillä ole mitään väliä jos olisikin mennyt aivan persiilleen arvaus, siinähän menis, ei kenenkään maailma siinä romahda. Jotenkin tuntuu, että monelle näille ihmiselle sitten se oman lapsen saaminen on niin uskomattoman iso asia, että heidän mielestään koko maailma saa luvan odottaa pidättäen hengitystä mikä tulokkaan sukupuoli ja nimi on. Onhan se meillekin iso asia, tottakai, mutta minä aion nimeäkin viljellä sitten kun se varmistuu että mies nimen myös huolii koska mä olen jo mielessäni sen päättänyt ja käytän välillä nimeä jos vaikka kerron että mahassa on jumpat meneillään :D :LOL:
 
Nimi- ja sukupuolikysymys onkin mielenkiintoinen... Itselleni on todella outoa jos joku kertoo vauvan sukupuolen etukäteen, ja varsinkin jos nimi kerrotaan... Meillä ei ainakaan suvussa tai tuttavapiirissä ole juurikaan kukaan kertonut noita etukäteen, muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta..

Sukupuoli halutaan kyllä itse tietää etukäteen, ja voi olla että sen ihan lähimmille kerrotaankin, mutta en usko että paljoa muille asiasta huudellaan. Ei vain tunnu itsestä luontevalta ainakaan tällä hetkellä... Nimiäkin on jo mietitty, mutta luulen että viimeiseen asti pidetään salassa, ihan vaan jo siksikin ettei olla ihan varmoja että mikä se sitten lopulta on. Kun mitäs jos on päätetty ja kerrottu että pojalle tulee nimeksi Jussi Matias, ja sitten kun vauva on tullut niin todetaan ettei tuo kyllä muuten näytä yhtään Jussi Matiakselta vaan Vili Heikiltä...:D

Mutta kuten on jo aikaisemmin muut ovat todenneet, niin kukin tyylillään (y) Ei tässä taida väärää tapaa ollakaan.
 
Unohtu vielä Mandalalle kommentoida tosta lirahtelusta että mulla on sitä ollu jo monta viikkoo.. siis niin et pitää aamusin ylösnoustua rynnätä eka pöntölle istuun ennenkun kakomiset alkaa, muuten on kalsareissa takuuvarmasti märkä läntti, vaikkei ois tuntunu olevan mikään hirvee hätäkään!

Onko muut täyttäny jo sen sairaalaan esitietoina menevän kaavakkeen (tai useemman sivun juttuhan se on)? Kun siinä kysytään hätäkastenimiä, niin en nyt sit tienny oisko pitäny olla joku osittain sama mikä on oikeekin aiottu nimi, että jos lapsi sit selviää niin siihen voidaan myöhemmin lisätä toinen nimi/-ä, vai saako vaihtaa kokonaankin, eli voi laittaa jonkun ihan muunkin nimen? Tästä on hiukan erilaisia ohjeita ollu pitkin nettiä kun yrittäny ettiä.. neuvolaankaan en päässy soitolla läpi kun oisin kysyny.
 
Lullaby "Hätäkaste on papin vahvistettava. Hätäkasteen yhteydessä annettu nimi voidaan muuttaa vahvistamisen yhteydessä. Jos hätäkasteessa ei ole annettu lapselle nimeä, se annetaan vahvistamisen yhteydessä. Nimen rekisteröinti toteutetaan yleensä hätäkasteen vahvistamisen jälkeen. Hätäkasteen vahvistamisen yhteydessä nimetään kummit, jos hätäkasteessa on ollut läsnä vain todistajia." Eli hätäkaste on vain kaste, ei nimenanto. Jos siis evlut.

Täällä inko-suojat käytössä jo alkuraskaudessa asti. Parin kuukauden välein siirtyny kokoa isompaan :( Sama homma viimeksikin. Sitten synnytyksestä pari kk niin alkaa pikku hiljaa siirtyminen pienempään kokoon ;) Josko tällä kertaa treenais vatsan (lantionpohjan, erkauman ym) kuntoon...

Me ei viimeks haluttu ite tietää sukupuolta ja nyt haluttiin. On myös kaikille kerrottu. Nimi pidetään loppuun asti salassa, kun se päätetään vasta sitten, kun väestörekisteriin se ilmoitetaan ja kelakortti tilataan. Nimen näkee vasta sitten, että onko lapsi just sen nimen näkönen tai toisinpäin. Ja miten täsmää luonteeseen. Viimeks oli kaks hyvää nimivalintaa, mutta parin viikon iässä miehelle ja mulle oli tullut tahoillamme olo, että tää näyttää ihan kolmannelta nimivaihtoehdolta. Sit yks ilta jutskattiin nimestä ja kävi ilmi, että se ajatuksissamme nimi oli sama nimi. Ei siis tiedetty toistemme nimenvaihto-olosta ;) Pari pvää ennen kun nimi ilmoitettiin väestörekisteriin bongasin kolmannen nimen mukelolle.
 
  • Tykkää
Reactions: Kiisuli80
Mun isä ihmetteli pariinkin otteeseen että miksi halutaan sukupuoli tietää etukäteen. Musta eivät käsittääkseni kysyny sillon. Mulle taas ollu itsestään selvää että haluan tietää :) Nimiä ei olla paljoa mietitty ja musta tuntuu että menee pitkään ennen kun se keksitään. Ei oo tullu mieleenkää että tarviis hätäkaste nimi kuitenki olla..

Mikä tuo esitieto kaavake on ja mistäköhän sen löytää? Kysyy tyhmä :D

Meillehän ei ristiäisiä tule, nimiäiset sitten pidetään ja "epäviralliset" kummit valittu.

Mulla kanssa ollu vaikka mitä ihme kipuja.. :D normaaleja ne yleensä ovat vaikka huolestuttaa itteenikin aina jos tulee joku uusi kipu tms.

Me palailtiin just lomalta nii en tämän kummempaa jaksa kommentoida :)

rv 23+2
 
Caro87 Ei kaikilla sairaanhoitopiireillä ole semmosta kaavaketta synnytystä varten. Eikä ole pakko olla mukana, mutta voi ottaa. Voi myös kirjottaa paperille eli ihan vaan toiveita ja ajatuksia omasta tulevasta synnytyksestä. Jos siis on toiveita ajatuksia. Esim mitä kivunlievitystä haluaa, millasta tukea kätilöltä jne. Voit kysyä neuvolasta seuraavalla kerralla onko teijän synnärillä tällasta käytäntöä/lomaketta. Ja ei hätäkastetta tartte tehä, jos ei halua, edes siis hätätilanteessa. Ja hätäkaste voidaan tehdä vaikkei anneta nimeä, jos sellaisen haluaa hätätilanteessa, mutta ei ole nimeä valmiina. Kaste ja nimenanto kun on 2 eri asiaa :D

Löysin muuten thl sivuilta uusimmat suositukset neuvolakäynneistä, kun on ollut puhetta, että mitä milläkin käynnillä on. https://www.thl.fi/fi/web/lapset-nuoret-ja-perheet/peruspalvelut/aitiys_ja_lastenneuvola/aitiysneuvola/maaraaikaisten-terveystarkastusten-ajankohdat-ja-keskeiset-sisallot

rv22+2
 
Okei,....kiitos kop kop!
Outoo kun lukenu et joillekin joku terv.hoitaja tms. sanonu et nimen pitäs olla osa sitä tulevaa nimee :eek: mut toivottavasti tota ei nyt enempää tarvis miettiäkään..

Caro87 Mulle annettiin neuvolasta salasana millä (ja hlötunnuksella) piti kirjautua i-pana sivulle, josta kaavake löytyy. En tiä mikä käytäntö muualla on, vai onko tää nykysin yleinenkin... ja juu, siellä on myös ruksittavana kohta "ei hätäkastetta".

25+2
 
Lullaby hus alueella löytyy kaavake toiveista netistä. Ei kirjautumista, ei nimikyselyä. Vain toiveita synnytyksestä ja lapsivuodeajasta. Varmaan ennen ollu eri säännöt nimenannosta hätäkasteen yhteydessä ja hoitajille jäänyt vanhat säännöt päähän, jos eivät ole uusista ohjeistuksista kuullutkaan. Sitten vanhat tiedot siirtyy asiakkaille ja sitä kautta keskustelupalstoille.

Täällä joku krooninen nälkä ollut tänään koko päivän :O Pystynyt hyvin pitää syömisillä verensokerin tasasena ja kaiken nälän loitolla, mutta nyt vedän kaikkea kaksin käsin. En siis herkkuja, mutta hedelmiä, mysliä, leipää, maitoa, jugurttia...
 
Täälläkin illalla ainakin vois syödä tunnin välein. Vanha herkku taas oikein maistuis; turkkilaista jugua, granolaa ja hunajaa nam! Voisin syödä kilon kerralla! Päivisin töissä päivävaatteet päällä istuskelu saa tosi turvonneen olon koko ajan niin ei tee mieli syödä koko ajan, mutta illalla... :D 5,5kg nyt on tullut yhteensä. Laskin että hedelmöittymisestä lähtien hipan vajaa 300g viikossa tullut. Ei kai se hurjan paha ole mutta nythän se bebe sitä painoa alkaa kunnolla keräännyttämää pikku hiljaa että kyllä tuosta noustaan vielä. Alkuraskaudessa toivoin että pysyispä noin 10kg nousussa, saa nähdä miten käy! Eilen oli mässypäivä, pyrkinyt pitämään niitä max kerran viikossa. Mutta kun ei viiniä/oluttakaan voi perjantain kunniaksi nauttia niin jotain edes :D

Jotenkin noi hätäkasteasiat on niin kaukaisia itselle. Jos kauhein mahdollinen käy niin en usko että nimen antamisella on siinä vaiheessa pienintäkään merkitystä itselle. Me ei edes kuuluta kirkkoon niin en tiedä saisiko sellaista edes jos nyt muka sattuisi haluamaan.

Noista neuvolakäynneistä sen verran, että ihmetyttää miten ne jakautuu. Alusta asti oon käynyt siellä kuukauden välein ja pääsääntöisesti jokainen käynti ollut aika turhan oloinen. Nyt mitä pidemmälle pääsee niin tuntuisi kivemmalta käydä sielä yhtä usein jos nyt siellä asioita jopa tarkistettaisiin ja varmistettaisiin. Ei multa otettu edes sitä se-mittaa tällä viikolla nyt kun oli 21+3 niin seuraava käynti on sitten 'vasta' 28+. Vaikka ei kai tässä välissä kuin paljon ihmeellisyyksiä toivottavasti tapahdu mutta toivottavasti sitten edes lopussa olisi vähän tiuhemmin.
Vai tarviiko sitä sitten edes?

Huomenna vois äitiyspakkausta hakea. Haluaisin kyllä edelleen nähdä tämän vuoden pakkauksen sisällön vaikka ei sitä välttis edes pystyisi kikkailemaan niiden hankkimisen välillä. Vai pitäiskö vaan tilata tuo 2015, ainakin sisältö miellytti silmää (y)

Sain kaverilta lainaan paksun Lapsi opuksen - Hoito ja Kehitys (kirj Penelope Leach - englannin kielinen teos Baby and Child) ja aloin syntymästä lukea. Onhan tuo aika vanha ja kulkenut parilla perheelle mua aiemmin ns "kulkukirjana" mutta tykkään miten tuo on kirjoitettu ja fiilistelty asioita ja yritetty hälventää mahdollisia pelkoja moneen asiaan liittyen. Imetyksestäkin vähän luin ja palasi stressi taas liittyen tuohon kissaan. Jos se maito vasta himassa alkaa nousemaan ja sitä imetystä oikeasti aletaan opettelemaan niin ei kyllä auta yhtään jos tuota karvaturria ja sen tekemisiä stressaan samalla kun pitäisi olla tosi rentoutunut ja what not, Huoh.
Kuitenkin tuo kirja kuulemma on vastaus kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin ja huoliin vauvan kanssa. Vaikuttaa kyllä niin pätevältä että voisin jopa suositella!

Rentoa viikonloppua kaikille :love:

21+6
 
Viimeksi muokattu:
Sukupuolesta, omassa tuttavapiirissä kukaan ei ole tainnut jättää selvittämättä ja kertomatta. Töissäkin yleensä avoimesti kertovat kumpi tulossa, itse en myöskään meinaa salailla.

Aika on ruvennut taas matelemaan, tuntuu että rakenneultraan on vielä ikuisuus ja haluaisin jo päästä sinne. Jos siellä on kaikki hyvin, niin uskallan ehkä jo ensimmäiset hankinnat tehdä. Ainakin villasukka- ja myssytehtailu alkaa. :)

Ihana sää ulkona, täytyy lähteä pian kävelylle.

17+3
 
Meidän ystävä- ja perhepiirissä aika lailla puolet ovat kertoneet sukupuolen etukäteen ja puolet ovat pitäneet loppuun asti salassa. Yksi pariskunta ei edes halunnut sukupuolta tietää etukäteen ollenkaan. Me kyllä haluamme tietää sukupuolen etukäteen ja aiomme sen myös läheisille ja kavereille etukäteen kertoa. En jotenkin osaa asioita pitää salassa :) Tässä on koko ajan hirveä hinku kertoa maailmalle että raskaana ollaan. Vielä ei olla raskaudesta kenellekkään kerrottu. Odotetaan se nt-ultra ja sitten kerrotaan :)
 
Toiveikas aika sissejä ootte kun ette oo kertoneet kenellekään! Meillä tietää jo nyt muutama tuttu, ne jotka tiesi hoidoistakin ja pari muuta jolle on ollut pakko kertoa. Aika moni tallikamusta varmaan aavistaa, kun en ole joulukuun jälkeen selkään kiivennyt ja hevonen on lähdössä tutulle ratsastettavaksi.

Tänä aamuna löytyi vihdoin yksi kuvotusjuttu mullekin. Hiirenloukussa oli iso pullea saalis ja ihan olin menossa sitä irrottamaan mutta nyt jäi kyllä miehen hommiksi. Huh mikä olo jo ajatuksesta, vaikka en normaalisti ole mitenkään herkkä moisille (näillä harrastuksilla täällä jeerassa vanhassa talossa ei paljoo herlistellä... ) Kai tää pitää ottaa positiivisena oireena
 
SalamaT - Lopetitko heti plussaan ratsastamisen? Mä kävin pari kertaa selässä, mutta sitten pahoinvointi tuli niin kovaksi että olisin vaan oksentanut siitä hytkytyksestä. Eikä kyllä sitten tehnyt mielikään kiivetä selkään, vaikka olin kuvitellut käyväni johonkin viikolle 8-10 asti. Toivottavasti sulla jää pahoinvointi kuvotuksen asteelle.

Mandala - 2015 pakkaus on kyllä kiva, mä kanssa kovasti odotan uuden julkaisua. Toivoisin vaan värivalikoimaan vaikka tummanpunaista, joka mielestäni sopii pieninä annoksina molemmille sukupuolille hyvin.

Tuntuu, että tää maha pullahtaa koko ajan enempi näkyviin, ihan silmissä. Nyt meni iso pino paitoja odottamaan myöhempää käyttöä, ei enää pituus riitä. Ja onnistuin siivotessani avaamaan kaapin oven niin, että se ovi pläsähti suoraan mahaan :)D kevyesti onneksi), kun en tajunnut että nykyään pitää astua kauemmaksi ovesta. Tämä nyt on positiivinen ongelma, eiköhän kaikki ole kunnossa kun kasvua on. :)

Ihanan energinen olo, pahoinvointi on tällä hetkellä ihan kokonaan poissa! En oikein uskonut neuvolantätiä, joka sanoi pahoinvoinnin menevän useimmilla ohi toisella kolmanneksella, mutta niin kävi. <3

17+4
 
Hyvää uutta viikkoa!

Mulla oli kamala viikonloppu, pahoinvointi otti vallan ihan tosissaan etenkin lauantaina..jessus.
Nytkin on huono olla koko ajan ja ne vähäisetkään syömiset ei meinaa maistua.:sick:

Mutta mutta, kuulin tänään omalla dopplerillani ihan ekaa kertaa pienen tyypin sykkeen!:love::love::love: Kiitos siis kaikille täällä suositelleelle, ihana hankinta, en kadu yhtään. Ja osannut olla stressaamattakin, vaikka en oo sykkeitä löytänyt aiemmin ja aamullakin kun kuului hetken ja häipyi, ei haitannut. Siellä se tyyppi mönkii seinästä seinään.:LOL:

tsemiä kaikille viikkoon!

ainiin, viikot jo 10+3 jee!
 
Ihanaa Lottainen! Tuota doppleria minäkin olen miettinyt, kunhan nyt ensin kuullaan onko siellä oikeasti joku sykkeineen...

Lia, mä lopetin ratsastuksen ekoina pistospäivinä. Ei vaan tehny mieli mennä kun turvotti ja munasarjoihin pisti. Ja plussan jälkeen olis vähän kyllä välillä tehnyt mieli, mutta järki sanoo etten ikinä antais itselleni anteeksi, jos jotain sattuis. Mun hevonen on ihan superkiltti, mutta herkkä ja reagoidessaan ääntä nopeampi. Toisekseen, se aistisi varmasti, että mä vähän siellä jännitän ja silloin se reagoi vielä herkemmin...
 
Salama jospa sinnekin pikku hiljaa alkaa hiipimään niitä oireita. Mullakaan ei ollut oikeasti mitään muuta kuin pienen pientä kivistystä ja keltarauhasen nipistelyä ennen ekaa varhaisultraa rv6+. Sen jälkeen jossain vaiheessa tuli rinnat kipeeksi ja piti alkaa myös ruokaa syömään tasaisin väliajoin tai tuli huono olo.
Tulehan sitte muuten kertomaan kun saat verikokeen tulokset!

Lia sama juttu tuon mahan kanssa täällä. Tuntuu, että se on joka aamu vähän isompi! Illallahan se on aina ihan omissa sfääreissään muutenkin, mutta aamuamahasta sen kasvun huomaa helpoiten. Alkaa kohta olemaan miehen aika putsata kokonaan kissan hiekkalaatikko kun välillä pitää hakea asentoa jossa voi helpoiten kyykkiä sitä putsaamassa :D

Lottainen ihanaa :love: Onnea myös kaksinumeroisista ellen ole aiemmin onnitellut! Mäkin aloin 10+2 kuuntelemaan ja toooosi vähän kerrallaan niitä ääniä kuului.
Se dopplerin hankinta oli kyllä varmasti mun mielenterveyden kannalta ratkaisevin tekijä :ROFLMAO: ei tarvinnut sitten ravata ultrissa koko ajan, joka olisi varmasti ollut toinen vaihtoehto.
Kuuntelin itse päivittäin aina rakenneultraan asti, se oli mun aamurutiini. Nyt kun liikkeitä pikku hiljaa alkaa reippaammin huomaamaan niin oon ehkä kerran vai pari enää kuunnellut. Mutta kyllä se hinta oli niiden kaikkien viikkojen väärtti, joilla se laite piti mut järjissäni :LOL:

Lauantai oli kyllä sellanen päivä, että vähän väliä se pikkuherra möngersi menemään. Loikoilin kyllä suurimman osan päivästä kun mies oli töissä enkä jaksanut itse lähteä mihinkään, joten huomasi varmasti sen takiakin helpommin ne. Kerran tuntui niinkin iso muljahdus ihan kuin olisi koko vaava pyörinyt kokonaan ympäri :ROFLMAO:

Hitto mua on alkanut mietityttämään sellanen punertava läiskä mun takalistossa. En muista tuliko se heti raskauduttua vai milloin mutta kannikan ja takareiden taipeessa oli sellanen haalean punanen läiskä, ja se on nyt levinnyt isommaksi ja isommaksi koko ajan. Se ei oireile yhtään millään lailla, ei edes kutise vaikka muualla kutisee välillä kylmyyden takia. Jotain ihomuutoksiahan raskaana tulee helposti, mutta ei kyllä hajua oisko tämä niitä.

22+1
 
Viimeksi muokattu:
Jee, mä sain vihdoin tietää ultra-ajat. 28.1. on nt-ultra ja 22.3. on jo varattu rakenneultra kunhan nyt sinne asti päästään.

Ihanaa Lottainen. Mä aattelin hommata dopplerin vasta ton seuraavan ultran jälkeen ku pelkään stressaavani liikaa jos en saa ääniä kuulumaan. Nyt oon jotenki jo tottunu tähän "päivä kerrallaan ultraan asti" -ajatteluun.

Ymmärrän suht hyvin niitä, jotka eivät halua selvittää eivätkä ilmoittaa lapsen sukupuolta. Itse haluaisin pukea lapsen neutraaleihin väreihin, enkä ns selkeisiin tyttöjen tai poikien väreihin. Muutenkaa en oikein usko naisten- ja miestentöihin yms. Aluksi ajattelin jopa etten haluaisi sukupuolta edes selvittää, mutta nyt ne mun 2 kaveria, joille oon tästä kertonu (kukaan muu ei vielä tiedä) ovat saaneet päähänsä että odotan poikaa, ni pakkohan se ois selvittää, että osaa asennoitua oikein todelliseen sukupuoleen. Ja saattaahan toki mieskin kokea tän sukupuoliasian tärkeemmäksi kuin minä. Mutta en kyllä haluais että sukulaiset alkais keräämään jotain pinkkejä vaatteita, eli siinä mielessä sukupuolen vois pitää sukulaisilta salassa. Nimen osalta oon kans sitä mieltä, että sen voi päättää lopullisesti vasta pikkuihmisen nähtyään.

Tässä oli aikaisemmin keskustelua kivuista ja nippailuista. Mullakin on ollut tässä pari viikkoa jos jonkinlaista tuntemusta alapäässä, rakon/kohdun keskellä alhaalla, lonkissa, nivusissa, selässä yms. Kauhia pelko aina herää, mutta sitten kun ikävä nipistely onkin seuraavana päivänä poissa tai vaihtanut paikkaa ni on pakko vaa luottaa et kaikki on normaalia. On tää jatkuva pelkääminen vaa rankkaa, ollaan me aika sissejä. (y)
 
Joo Mandala, oon kyllä iloinen doppler-hankinnasta. Mulla kävi vielä hyvä tuuri, et ostin sellaisen arvokkaamman dopplerin käytettynä ja maksoin siitä alle sen mitä ne halvinmat dopplerit maksaa.(y)

Huhhuh..saas nähdä onko tässä luovutettava töiden suhteen. Tää pahoinvointi on kyllä tosi kamalaa, ihan väkisinsyömistä vähän väliä ja kaikki maistuu suoraan sanottuna paskalle. No ei kirjaimellisesti, mut ei hyvällekään.
Eilen kotona väitin et suuhun änkemäni banaani oli mennyt huonoks, mies maistoi ja totesi et mun makuaisti se on joka huonoks on mennyt. Mut totta, maut on ihan vääristyneet.

Ainii, sukupuolijuttu. Me katsotaan jos näkyy, mutta ei tärkeetä saada tietää. :) Sukupuoli ollaan heti kyllä kerrottu jos joku tieto saatu, mut nimi taas..varmaan joku suvulta opittu juttu et kerrotaan vasta ristiäisissä. Ehkä et kukaan ei vahingossakaan pääse vaikuttaa siihen ennen kuin on virallista.:LOL:

Mandala muuten, ootko neuvolassa kysynyt siitä sun läiskästä? Kannattaa varmaan tarkistaa.

Mulla huomenna eka neuvola. Oudosti jännittää, vaikka ei oo uusi juttu. Mut ehkä kun mulla on ilmestynyt spessujuttuja mitä pitää ottaa huomioon ja sit kun se ed.synnytys vaivaa niin siitä pitäis osata puhua..
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Toiveikas81 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 4.8.2016
epplu ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ...
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
SalamaT ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 8.9.2016


Tapahtumia tulossa :)

flow^ - neuvola 18.1.
Kop kop - neuvola 18.1. - rv 22+5
Lara_ - varhais-uä 18.1. - rv7+3
Mandala - Sokerirasitus 19.1. - 22+2
Peppermint - neuvola 19.1.
Lottainen - neuvola 19.1. - rv10+4
Henrietta- - rakenneultra 20.1.
lullaby - sokerirasitus 21.1. - 26+1
SalamaT - varhaisultra 25.1.
Toiveikas81 - nt-ultra 25.1.
flow^ - sokerirasitus 25.1.
Jezebel78 - rakenneultra ja lääkäri 27.1.
Suvipilvi - nt-ultra 28.1.
lullaby - neuvola 1.2. - 27+5
hannuliini - neuvola 2.2.
Gaudeamus - rakenneultra 10.2.
hannuliini - rakenneultra 11.2.
Lia_ - rakenneultra 11.2. - 21+1
lullaby - ultra 15.2. - rv29+5
flow^ - lääkärineuvola 18.2.
flow^ - rakenneultra 29.2.
Kiisuli80 - rakenneultra 9.3.
Suvipilvi - rakenneultra 22.3.
flow^ - ä-polikäynti 24.3.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Mä saatan vaaleanpunaista itselläni käyttää joskus harvakseltaan, mutta en ole itse koskaan tykännyt jos vauva on yltäpäältä vaaleanpunaisissa/sinisissä. En edes sinisestä väristä tykkää itse, enkä varsinkaan vaaleansinisestä, niin ei tulisi mieleenkään pukea lasta siihen vain sukupuolta havainnollistaakseni.
Kyllä sitä huomasi kaupassa viimeksi, että mietti 'onko tämä "kielletty" väri pojalle?', kun siinä oli jotain punaista tms. Mutta havahduin itsekin siihen ja mietin että mitä hiton väliä onko punaista raitaa.

Mutta se sukupuolen selvittäminen oli itselle tosi tärkeä juttu, kun muutenkin tulevasta lapsesta niin vähän yksityiskohtaisia tietoja, että tuollainen tieto auttaisi lisää asian hahmottamisessa ja mielikuvien luomisessa. Eihän sille olisi mitään voinut jos ei olisi nähnyt sitä rakenneultrassa, mutta ehdoin tahdoin en olisi pystynyt jättää selvittämättä.

En siitä läiskästä muistanut viimeksi mainita, mutta menen työterveyden kautta sitä näyttämään tänään niin onpahan sekin pois päiväjärjestyksestä.

Aanis on ollut kadoksissa pitkään, sielläkin on varmaan rakenneultra käyty. Olisi kiva kuulla kuulumisia :)

Laralle tsemppiä varhaisultraan, tule kertomaan miten meni!

Lottainen tsemppiä neuvolaan, toivottavasti saat siellä sitä sun synnytyspelkoasiaa käsiteltyä ja eteenpäin hyvissä ajoin!
 
Onnea kaksinumeroisista viikoista lottainen! Ja sykkeestä:love:

Meillä sukulaiset osa on salannut sukupuolen ja osa kertonut. Nimi on aina pidetty salassa. Itse ajateltiin olla kertomatta sukupuolia ja nimikin vasta sitten ristiäisissä. Tai saa nähdä saako niitä pidettyä salassa:) tähänkin on näköjään monia tyylejä.

Mandala toivottavasti selviää mikä se läiskä on! Tuommoiset jää aina vaivaan mieltä.

Täällä pahoinvointi loppui kuin seinään kun 14 viikko vaihtui. Olinkin vähän huolissaan jo että eikai se nyt voi noin vaan loppua. Mutta tänä aamuna taas ennen neuvolaa tuli hirveä heikotus ja oksensin:LOL: jännä että siitäkin saa ilon aiheita:ROFLMAO:
Neuvolassa siis käyty ja pissassa leukkarit ja proteiinit koholla. Kävin sit antaan vielä pissa näytteen tälle päivää niin näkee onko tulehdus. Mulla aikoinaan oli niitä, mutta nyt ei kyllä mitään oireita paitsi alamaha kipuja joiden olen olettanut kuuluvan raskauteen.
Vastaukset saa varmaan huomenna. Toivottavasti ei oo tulehdusta.

Kerroin myös siellä siitä tuikkimisesta kohdun suulla niin kyseli et kuinka usein ja kuinka kovaa kipu on. Sanoi että lääkärin kannattaa katsoa kohdunsuuta sit lääkäri käynnillä. Kuulema usein ennen synnytystä tulee sellaisia kipuja.. Mut kerroin kyllä että ei kipu niin kovaa ole etten voisi olla vaan lähinnä sellaista niinkuin tökkimistä.

Ja siellä ne vaavit vieläkin köllivät vaikka pelkäsin taas:love::love: sykkeitä ei kuunneltu kun ei voi kuulema erottaa kumpi on kumpi (??) mut syke näkyi kyllä kuvassa. Nukkuivat vissiin kun eivät riehuneet:LOL:

Mulla olisi lääkärineuvola 18.2 rv 19+1 ja äitiyspoliklinikka käynti 24.3 rv 24+1
Jos joku jaksaa päivittää listaan:)

Ajattelin että kun on kaksosraskaus, että myös käyntejä neuvolassa olisi useammin, mutta seuraava oli kait joskus rv 22. Tai tuntuu että ei niitä sen tihempää ole kuin muillakaan. Vai tiheneekö ne sitten vasta loppupuolella.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille:love:

14+5

Muoks: lisäsin nuo raskausviikot vielä noiden käyntien perään. Musta on mukava kun voi seurata millä viikolla kelläkin on käyntejä (y)

Ainiin näissäkään eii näy viikkoja niin rakenneultra 29.2 rv 20+5 :)
Sokerirasitus 25.1 rv 15+5
 
Viimeksi muokattu:
Minäkää en tykkää poika ja tyttöväreistä. Ennenku tiesin kumpi on tulossa kattelin kauhulla tytöille suunnattuja osastoja jotka suurimmaks osaks oli vaaleanpunaista ja punasta. En tykkää ollenkaan. Aika sellaisista neutraaleista tykkään minäkin, jonkun verran "poikavärejä" löytyy eli sinistä, mustaa, harmaata mut ihan hyvin olisin tytönki niihin pukenu.

flow, aijaa ei mulle oo tollasta sanottu! Mullaki on muutaman kerran tuikkinu just tonne kohdunsuun paikkeille. Pitääpä neuvolalääkärissä kysyä siitä, kattookohan ne muutenki kohdunkaulan tilanteen, ultran tekee ainaki. Ihanaa että kaikki oli sulla hyvin :)

Lottainen, mulla ei maut oo niinkää muuttunu mut välillä haistan omiani, ainakin miehen mukaan :D ja jotkut hajut ällöttää tosi paljon vaikken ennen oo mitenkää herkkis niille ollu.

Mulla alkaa mennä hermo kun joka yö nenä ihan tukossa ja päivällä saa sit verisiä klönttejä niistää.
En osaa hengittää yöllä nenän kautta nii nukkuminen on aika hankalaa.. ostin apteekista sellasta kosteuttavaa suihketta jos auttas.

23+5
 

Yhteistyössä