Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Kiitos Lumi72 ja Meriann!! :heart: Tulokset tähän asti yli odotusten, toivottavasti lopputuloskin...

Jäi niin paljon kiinnostamaan tuo pisteytys, niin kyselin vielä lisätietoja klinikalta. Meidän alkiot (toinen siirretty ja toinen pakastettu) oli siis 4 pv ikäisiä TOP-luokan blastokysteja. Voi miten ihana tämä olikaan kuulla! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Hiskias mä oon ihan fiiliksissä, kun saan uudeksi "koneeksi" tabletin! Tällä miehen pöytäkoneella on ihan tylsää, kun on niin huonossa paikassa. Hyvältä kuullostaa noi sun suunnitelmat! :)

Vienda ihan huipputulos teillä mun näkökulmasta! Toivotaan, että piinailu päättyy ihanasti! :heart:

on: On se kumma, että huonolla amh-arvolla mulla oli tänäänkin kp7 viisi hyvänkokoista follia kasvamassa. Tarkoitus oli tehdä luonnollisen kierron icsi, mutta tilanne oli niin kutkuttava, että alankin pistämään tänään enemmän. Tänään ja huomenna Orgalutran+Menopur 150ky+Disperin 100mg. Perjantaina ultra ja luultavasti maanantaina puntkio! Kivaa, kun jotain tapahtuu :)
 
Viendan tunnistankin tuolta toiselta foorumilta :), minä olen 39-vuotias, nyt toista IVF:ää läpikäymässä.

Ensimmäisellä kertaa pääsin plussatestiin asti, kunnes keskenmeno koitti rv 5+2.
Nyt menossa 7. pistopäivä, eilen oli ensimmäinen ultra, jossa ei niin kovin hyviä tuloksia.
Ekalla kerralla kasvoi kolme follikkelia, joista saaliina 3 solua ja kaksi alkiota. Eilen näkyi
vain yksi, ja nyt aloitin Puregonin rinnalla myös Menopurin. Huomenna sitten selviää,
jatketaanko tätä hoitokierrosta eteenpäin. Lääkäri oletti näkevänsä pari pientä follikkelin alku,
mutta itsellä on jo sellainen olo, ettei tällä kertaa tästä tule mitään.

Tilailinkin nyt itselleni tuoon DHEA-purkin, jota sitten lähden popsimaan, jos ja kun tämä
hoitokerta päättyy tähän.

Onnea Lumi72, hieno kuulla myös onnistuneista hoidoista <3!
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Siis mihin tämä viikko on taas livahtanut :confused:…

Lumi, tosi hyvä, kun arvot oli noussut. Peukkuja ultraan ja pitkää pinnaa sen odottamiseen.

Vienda, huippujuttu nuo TOP – alkiot :flower: ja se, että pakkaseenkin riitti. Jaksamista piinapäiviin.

Halle, että oikein tabletin hommasit :attn:. Se on vissiin sitä nykyaikaa. Sulla vaihtuu aina lennosta tuo hoitosuunnitelma, mutta sehän on vaan hyvä, kun lekurin reagointinopeus on kohdallaan ja itsekin pysyy mukana. Toivotaan, että ne kaikki 5 innostuisi kasvamaan. Mitäs tuo disperin auttoikaan?

Odottava, toivotaan, että ne follit tuosta Menopurista ”villiintyisi” ja lähtisi kasvamaan =).

Mulle tulee pian viikko täyteen tuota DHEA:ta. Naamaan on tullut sellaisia outoja näppyjä, ei mitään finnejä, pikemminkin semmoisia hikinäppylöiden tyyppisiä punaisia pieniä kohoumia. Ajattelin, kun ne 3. päivä ilmaantui, että lähtipä hyvin tämäkin kuuri käyntiin, mutta hyvin ne on vielä saanut meikkivoiteella piloon. Niitä Lumin mainitsemia laihtumista ja seksihaluja odottelen edelleen :LOL:. Siitä univaikeudestakin voisin kyllä ottaa siivun, kun oon jotenkin koko ajan niin väsynyt, että eilenkin kellahdin untenmaille jo puoli ysiltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Heipä hei!

Olen juuri sulattelemassa tietoa siitä, että vaihdevuodet kolkuttelevat ovelle näin kolmekymppisenä, eli AMH arvo on 0,2, surkeampi ei kai voisi ollakkaan. Tällä hetkellä olo on lähinnä se, että taidan ryömiä johonkin koloon kuolemaan, mutta, jos tästä nyt kuitenkin vielä henkiin jäädään niin kyselisin mielenkiinnolla tuosta DHEA.sta.

Meillä siis eka icsi meni täysin penkin alle, punkteraattiin neljä follia, joista kolmessa oli solu. Yksikään ei hedelmöittynyt, eikä siirtoon siis päästy.

Tällä AMH-arvolla ei ilmeisesti ole toivoa, että jatkossakaan tilanne yhtään paranisi. Seuraava hoito (jos siihen enää tämän tiedon jälkeen lähdetään) ajoittuu ilmeisesti tammikuulle ja tältä palstata luin, että tässä odotellessa ehtisi hyvin vetäistä tuollaisen DHEA-kuurin.

Onkohan mahdollista, että tuota saisi omalta lääkäriltä ihan reseptillä? Ollaan hoidossa Naistenklinikalla eli julkisella puolella. Vai olisiko parempi tilata se netistä? Voiko siitä olla mitään haittaa tulevalle hoidolle, jos tästä vaan tilaan purkin lääkettä ja alan popsia sitä.

Entä miten tuo ubikinon? Onko tuon DEHA.n oheen aiheellista liittää sitä?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
Moi!

Täällä myös yksi ennen aikojaan alhaisesta AMH (0.2) arvosta kärsivä. Hoitoja on takana jo muutama. Tuloksena kaksi tuoresiirtoa ja yksi pas siirto. Näistä yksi kemiallinen raskaus. Solut ovat aina olleet hyviä, vaikka niitä on vähän. Pian on lähdössä viimeinen hoito omilla soluilla. Olen nyt syönyt 2kk DHEA:a ja lisäksi munasarjat on pidetty levossa hormoneilla. DHEA:an sain reseptin omalta lääkäriltä ja sitä saa yliopiston apteekista. Mulla annoksena on ollut 2 x 25mg päivässä. Lääkäri sanoi, että Suomessa DHEA:asta on vähän kokemuksia ja on kai yksilöllistä miten tepsii, mutta ei siitä ainakaan haittaa ole. Suosittelen pyytämään lääkäriltä reseptin. Saa nähdä onko siitä itselle hyötyä...
 
Vienda koskas sulla on testi päivä? Uteliaana jo odottelen...

Halle sullahan on ihan loistava tilanne. Aika ihmeellistä, että viisi kasvaa luonnostaan WAU

"Kiva" että tänne tulee muitakin kärvistelijöitä. Itse en osaa tuosta dheasta sanoa mitään viralllista. Lääkäriltä jos sais reseptin niin tulis varmaan annostus ym. kohdilleen.
 
Meriann: No periaatteessahan se olisi vasta reilun viikon päästä... :attn: Kai mä sorrun niitä tekemään siihen mennessä jo kymmenen...

Hiskias: Kiitos :)

DHEA:sta mä olen vaan googletellut, joten ei mitän faktatietoa. Vissiin n. 3-4 kk käytöllä on vasta saatu hyviä tuloksia. Sama kai se on, mistä sen saa, tosin noita reseptilääkkeitä ei varmaan periaatteessa saisi tilata ulkomailta, eli varmaan parempi, jos sen reseptin saa... :whistle: Tietääkö joku muuten, onko se kelakorvattava lääke täällä? Tuskin...
 
Hiskias mulle ei oikeastaan ole tullut mitään sivuvaikutuksia paitsi aamuisin oon niin tokkurassa etten meinaa päästä sängystä ylös. Ja nukun tosi sikeästi. En tiedä johtuuko tuosta dheasta.

Amalia armas Tunnistan tuon masentuneen fiiliksen. Minäkin oon aina vannonut että tämä on viimeinen hoito. Jotenkin sitä sitten kuitenkin ajattelee, että jos vielä yksi.. Meillä tarkoitus olis tehdä vielä yksi hoito eli kolmas. Mä oon ottanut ubikinonia pientä annosta. Aika arvokasta tavaraa kun suomessa myydään niin onnettoman mietoa kamaa. Ajattelin stimulaatio kiertoon ottaa sit 600 mg päivässä.
 
Odottava tervetuloa:flower: onko sulla mitattu tota amh:ta, kun vaste on niin huono?

Hiskias juu niin hommasi, kun on mun tarpeisiin just passeli. Voihan se olla aluks aika outo, kun ei mul oo mitää älypuhelintakaan, vaan sellanen kaikenkestäväveteenupotettava :D
Juu mä kyl tykkään kovasti tuosta lääkäristä, kun yhessä keskustellaan miten edetään ja samoilla linjoilla ollaan.:)
Nää lääkkeet nostaa tukosriskiä ja Disperin ohentaa verta/parantaa verenkiertoa myös kohdussa. Lisäksi se torjuu tulehdusta, mitä voi olla just endo-potilailla.
Mielenkiintoista seurata tota sun dhea-kokeilua.:)

Amalia Armas tervetuloa:flower: harmi, että sait tuollaisen tuloksen..:( muistan kyllä nuo tunteet vuosi sitten, kun iteltäni tuo arvo otettiin.:hug:
Olis kyl hyvä, että saisit sen reseptin, ettei tarviin ulkomailta tilailla. Ubikinonia saa ihan suomesta luontaistuotekaupasta.

Kata tervetuloa:flower: kylläpäs meitä alkoi löytymään :( toivotaan, että dhea auttaa!

Meriann juu mul on outo kroppa ;) mäkin rupesin taas syömään ubikinonia tähän hoitoon. 90mg päivässä oon pitäny annoksena.

Vienda peukutuksia piinailuun! :)

on: Nyt siellä näky kuus follia, mut kasvu oli ollu tosi hidasta. Lääkitys muuttu sillai, et pistän nyt kaks päviää Menopur 150ky + Gonal-f 150 ky, su pelkästää Gonalia 300ky ja maanantaina ultra. Tällä kertaa lääkäri veikkasi punktiota torstaille tai perjantaille. Lääkäri jutteli siihen malliin, että taitaa olla tää hoito viimenen mun soluilla. Nyt siis toivotaan, että hyvin käy!
 
Viimeksi muokattu:
kiitoksia vastauksista. Pitänee kysyä tuosta DHEA.sta lääkäriltä, kun soitan sinne varmaankin maanantaina. Voisihan sitä kokeilla, kun on tämän vuoden lääkekattokin täynnä (jos vain saisi reseptin).

Eniten tässä nyt ottaa pattiin, että lääkärit eivät puhuneet tuosta surkeasta arvosta mitään, vaan saan lukea sen jostain paperista. En edes olisi ymmärtänyt koko arvosta mitään, jos en siitä täältä palstalta olisi lukenut. Jos tuo olisi ollut tiedossa mulla jo kun hoitoon lähdettiin niin epäonnistuminenkaan ei ehkä olisi ollut niin karmea pettymys. Arvo kuitenkin mitattiin jo monta kuukautta ennen hoidon alkua.

Tuntuu kyllä siltä, että elämä on toisaankin ohi, jos tässä iässä jo vaihdevuodet tulee.
 
Tervetuloa tänne lörpöttelemään Odottava, Kata ja Amalia Armas.

Ikäväkseni voin kertoa, että DHEA ei ole korvattava lääke :(. 38 euroa ja rapiat maksoi 100 kpl.

Amalia Armas, ihan törkeetä lääkäriltä, ettei se sanonut mitään tuosta sun amh:sta. Mulle sanottiin heti. Tuon amh:n osalta ne nimenomaan sanoivat, ettei ole yhtään aikaa viivytellä hoitojen aloittamisessa. Mutta mähän olen kyllä jo 36. Olen julkisella hoidossa ja sain reseptin sieltä. Naikkarista en ole kuullut / lukenut, että miten ne mahtaa suhtautua tuohon siellä. Taitaa kumminkin olla aika harvinaista, että sitä julkisella käytetään, mutta kannattaahan sitä kysyä. Mulle määrättiin 75 mg / päivä. Sen lisäksi kotilääkärin määräämänä (= minä) mun ravintolisävarastoon kuuluu kalanmaksaölyjä, B - vitamiineja sekä tuota Q10:a 200 mg päivässä. Ja tuo Q10 tosiaan on aikas kallista, 80 eurolla sai 180 kpl netistä 100 mg tabuja.

Kata, milloin sulla alkaa seuraava hoito, kun olet tuota DHEA:ta tuon 2 kk jo syönyt?

Halle, että follit senkun lisääntyy :D. Huippujuttu.

Meriann, musta viime yönä tuntui, että heräsin vähän väliä. Toisina öinä tulee nukuttua kun tukki, että mistäs näistä sitten tietää mikä johtuu mistäkin.

Oletteko muuten kukaan törmänneet Tohtori Tolosen artikkeliin netissä, kun tuota pelkkää Q10 – valmistetta on tutkittu lapsettomuuden hoidossa muutamia vuosia sitten? Tutkimuksessa annostus oli 600 mg / päivä. Suomessa tosiaan 100 mg on vahvin tabu, jota on myynnissä ja hinta kun on mitä on, niin jos tuon määrän ottaisi, niin olisi aikamoinen nieleminen, niin konkreettisesti kuin rahallisestikin :O.
 
Huomenia

Kävin perjantaina lääkärillä ja jos nyt kaikki menee kuten pitää (oppinut aika varovaiseksi oman kropan kanssa) pistokset alkaa ensi viiikon lopulla. Lyhyellä kaavalla mennään. DHEA jatkuu hoidon rinnalla. Lääkärin mukaan tuo reilu 2kk DHEAa pitäisi riittää vaikutuksiin. Tuosta Q10 en ole kuullut.

Kurjaa, että lääkäri ei ollut kertonut AMH:n merkityksestä Amalia Armas. Meillekin kävi sen suhteen vähän ikävästi. Mulla kaikki muut arvot oli kohdillaan ja yksi raskaus takana (nyt 7v poika). Lääkäri ei sitten uskonut arvoa, kun oli niin uusi testikin ja jatkoimme kotona yrittämistä melkein vuoden. Nyt ekasta hoidosta alkaa olla kohta vuosi.
 
Heippa taas. DHEA:sta ja ubikinonista (=koentsyymi Q10) vielä: mun lääkäri tosiaan määräsi DHEA:ta mulle 75mg/pv ja parin kuukauden kuurin jälkeen tulos näkyi niin, että ennen 2 munista/punktio saaneena ja vain yhteensä yhden siirtäneenä nyt sain 5, joista 2 hedelmöittyi hyvin, molemmat siirrettiin ja nyt jännitän ekaa ultraa rv 6. :) Ja ubikinoni on lääkärini mukaan auttanut "vain" jos sitä on ottanut tolkuttoman suuria annoksia, 600mg/pv tai sitä rataa. Kannattaa pitää mielessä, kun tavara tosiaan on varsin arvokasta - ottaako pienempiä annoksia "varmuuden vuoksi" ja maksaa mahdollisesti tyhjästä, vai mennäkö "all guns blazing" ja maksaa itsensä kipeäksi isoista annoksista... Ubikinonia keho tuottaa luonnostaan eli yliannostuksen vaaraa ei käsittääkseni ole, mutta parashan on joka tapauksessa sopia kaikista ravintolisistäkin lääkärin kanssa.

Englannissa myydään ubikinonia 200mg:n kapseleina Bootsilla, jos kukaan on tulossa täälläpäin käymään ja haluaa varastoida. ;) Hinta on jotain 25 puntaa/30 kapselia, joten ei, ei ole halpaa lystiä...
 
Täytyy nyt miettiä, miten tässä edetään, vai edetäänkö mitenkään. Jos uusi hoito tammikuulle tulee niin tuota DHEA.a aion ainkain tavalla tai toisella hankkia. Ei kai tässä mitään menetettävääkään ole (paitsi rahat).

Nyt täällä panikoin, että vaihdevuodet sitten päättivät alkaa. Mulla on lyhyt, tosin hiukan epäsäännöllinen kierto. Viime kierto oli 21 päivää ja nyt on jo kp 24 eikä menkkoja näy eikä kuulu. Oon ihan totaalisen maassa... tosin uskon, että jos menkat tästä vielä alkaa niin masis hiukan helpottaa. Senkin takia tuo menkkojen myöhästyminen harmittaa, kun meille hiukan lupailtiin hoitoa vielä tälle vuodelle, mutta kokoajan päivät kuluu ja mahdollisuus tuohon heikkenee.

Onko teille muille tehty lyhyen vai pitkän kaavan hoitoja? Kun jotenkin tuntuu hassulta lamauttaa omaa hormoonitoimintaa pitkällä kaavalla, kun se valmiiksi jo on heikko. Meille on tulossa siis pitkä kaava ja edellinenkin oli. Edellisessä pitkässä kaavassa Synarela sitten lamauttikin oman hormoonitoiminnan niin totaalisesti, että menkkoja ei oikein tullut.

Syyttelen koko ajan itseäni siitä miksemme lähteneet hoitoihin aiemmin. Vielä kuitenkin tammikuussa saimme inssikierrossa kolme follia lääkityksellä Puregon 50Iu. Tuolloin ei sitten inssiä suostuttua tekemään. Nyt harmittaa kovasti, koska mistä tietää, jos tuo olikin meidän viimeinen mahdollisuus.
 
Meillä eka hoito tehtiin pitkällä kaavalla. Tulos sinänsä oli hyvä (4 munasolua, 3 hedelmöittynyttä ja tuoresiirrosta kemiallinen raskaus), mutta tämä hoito veti mun kropan ihan puihin. Tuoresiirron ja yhden lääkkeellisen passin jälkeen oma kierto meni ihan sekaisin eikä kunnon menkkoja tullut 5 kuukauteen. Tänä aikana yritetyt hoidot
(2 lyhyellä kaavalla) kaatui siihen, että lääkkeille ei saatu vastetta. Luulen, että tämä johtui ekasta hoidosta, mutta en toki voi olla varma. Enää lääkäri ei uskalla lähteä pitkään kaavaan, koska hänen mukaansa pistosmäärät pitäisi sitten olla aivan järjettömiä, että jotain vastetta saataisiin. Nytkin tulevassa lyhyessä kaavassa tulen pistämään suurempia määriä kuin koskaan aikaisemmin. Yksi punktioon asti onnistunut lyhyen kaavan hoitokin on takana loppukesältä ja tästä tulos oli 5 follia, mutta vain 2 munasolua, joista toinen hedelmöittyi normaalisti. Alkio oli hyvä, mutta puhdas nega paukahti silti. Ei tässä auta kuin luottaa lääkärin ammattitaitoon. Kannattaa varmaan puhua lääkärille huolestasi. Hän osaa varmasti perustella valintansa. Minua on aina ainakin auttanut, kun tietää miksi mitäkin tehdään.
 
Laitan tänne ultrakuulumiset ennen, kuin pitää rientää töihin!
Vasemman puolen viiden porukasta oli kaikki muut tippunu, paitsi yksi ja oikealla oli myös yksi iso. Pistin äsken vielä 100ky Gonal-f:ää, että pienempi 16-17mm folli kerkeäis matkaan. Isompi oli 19mm. Illalla pistän Pregnyl 5000ky ja keskiviikkona punktio. Jospa sitä vihdoin päästäis siirtoon asti! Pitää kyl tosiaan harkita kannataako meidän enää ruveta näillä omilla leikkimään.
 
HalleB:lle voimia ja tsemppiä punktioon! Jospa ne kaksi follia sisältäisi superluokan solut! :) Onkohan tuo "putoaminen" tyypillistä low-amh tapauksissa? Että keho jotenkin varastoi niitä vähiä soluja tai jotain. Mulla oli alkuun oikeallakin yksi folli, joka putosi pois jo heti alkuvaiheessa ja kaikki oli sitten vasemmalla.

kata76:lla on pitkä tie takana ja ikäviä kokemuksia pitkästä kaavasta. :( Toivottavasti ne isot lääkemäärät nyt toisivat vasteen tullessaan ja saisitte tuloksekkaan hoidon aikaan!

Amalia Armaan ajatukset on tosi tuttuja. Meillä oli pitkä kaava myös ja hoidon tulos oli kaikkia odotuksia parempi, vaikka pelkäsinkin ihan hurjasti, mitä Synarela tekee. Pakko se on kai vaan luottaa lääkäreihin, ei tässä oikein muutakaan voi. Vaikea se on ennustaa, kuinka käy. Tosin jos sinulla on Synarelasta jo noin huono kokemus taustalla, voithan vielä kysyä, mitä lääkäri ajattelee lyhyestä kaavasta? Tsemppiä paljon! Onneksi ei olla ainoita. Tai no, eihän tämä tilanne tietenkään mikään onni ole, mutta on ainakin vertaistukea saatavilla... :)


ON: Mä sain tänään dpo 11 nk. "roskishaamun" puoli tuntia testauksen jälkeen... En tiedä merkkaako mitään mutta huomenna uutta testiä kehiin. Kutkuttelevaa.
 
Vienda peukut pystyyn. Sulla niin hyvä kyytiläinen, että olis melkein ihme jos ei tarrais kiinni.

Halle B ihme mihin muut on tippunut?! Mutta tsemppiä kahden kanssa.

Amalia armas meille on hoidot tehty lyhyen kaavan mukaan. Julkiselle kos oltais menty niin kuulemma pitkällä olis tehty.

Uuden hoidon suunnitteluun varattu aika. Kahden viikon päästä saan kuulla onko mitään uutta luvassa, luultavasti samalla kaavalla mennään kuitenkin. Mulla kävi eilen hassu juttu kun testailin varmuuden vuoksi ja kohdalle sattui ilmeisesti ns. maanantai kappale. Vähän ajan kuluttua dippailusta ilmestä tikkuun kaksi viivaa - siis ihan selvää punaista viivaa. Katselin sitä aikani, sydän jyskytti... Kun testi alkoi kuivua hävisi myös toinen viiva :( Tänään uusinta testi joka nega ja tiputtelu alkoi myös.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Meriann: No, niitä ihmeitä (hyvä ja huonoja) on tullut matkan varrella muutenkin vastaan, että en nyt vielä hurraisi... Mutta saa nähdä.
Sulle on todellakin osunut joku ihme testi, kamalaa, jos tuollaisia on! Herättää toiveet ja sitten pettääkin. Sietäisi vaatia korvauksia... Argh!!! :stick:
 
Vienda, Ihanaa :heart: !!!!!

Kata76, toivottavasti pääset ensi viikolla pistelemään ja toivon niin, että tuo DHEA sulla tepsii.

Amalia Armas, mulle tehtiin eka IVF lyhyellä kaavalla ja seuraava tammikuussa alkavakin tehdään. Nuo itsesyytökset on niin tuttuja, meillä se oli mies, joka 4 vuotta vetkutti täysin selvässä asiassa (vaikka mulla oli ollut ennestään lapsettomuutta takana jo 8 vuotta), koska hän oli sitä mieltä, että lapsia tehdään ”luomusti”. No, ketkä tekee, ketkä ei :mad:.

Halle, tosi mänttiä tuo, että tuolla tavalla katoavat. Onko sulla ollut ennen tota Gonalia lääkkeenä hoidoissa? Tsemppiä punktioon!
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Meriann mullekkin sattui kerran testien maanantaikappale. Menkat oli tosi paljon myöhässä ja testasin ihan selkeän haamun (oli jopa haamua selkeämpi). Kaksi päivää ehdin iloita, sitten menkat alkoivat ja vähän ajan päästä saatinkin sitten tietää, että luomulapsia meille ei voi tulla (miehellä azoospermia).

Onko teillä muilla low AMH-tapauksilla hoidot sotkeneet omia kiertoja? Itse tässä viettelen välikiertoa, joka vain tuntuu venyvän ja venyvän. Eniten ahdistaa, että hoidot saivat aikaan vaihdevuodet.

Niin ja Viendalle ONNEA vielä tämänkin palstan kautta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda

Yhteistyössä