Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Lumi: Kiitos kovasti peukuista! =) Ja kokemuksesi jakamisesta tietenkin! Tsemppiä sinulle myös piinailuun, tulethan kertomaan, kuinka lopulta kävi? Toivon tosi kovasti plussaa sinne!! Se DHEA, mitä tilasin, on myös tuollaista "micronised"-mallia, hyvä kuulla, että tämä on hyvä asia. :D

Jonnuli: En tajunut kysyä tarkemmin tuosta nopeasta kypsymisestä. : / Kai kaikki on mahdollista ja niin yksilöllistä. Oli puhetta, että seuraavaksi kokeiltaisiin lyhyttä niin näkee kumpi toimii paremmin.


ON: Eilen sainkin ultrasta yllättäviä uutisia! Vasemmalla puolella näkyikin yhtäkkiä kolme rakkulaa! :) Yksi 20 mm, yksi 15 mm ja yksi 13 mm. Viimeiselle tulee kyllä tosi kiire kasvaa mutta lääkäri sanoi, että olisi hyvin toiveikas kahdesta solusta! Ihan mieletöntä, siinähän yhtäkkiä meidän olemattomat mahdollisuudet tuplaantuivat! Oikealta puolelta ei mitään ole tulossa, niinkuin arveltiin aiemminkin. No, ainakaan ei tarvitse puhkaista kuin toinen puoli, jos vaikka olisin vähemmän kipeä sitten punktion jälkeen... Punktiopäiväksi varmistui torstai ja mahdollinen siirto tehdään vasta maanantaina, jos jotain siirrettävää on jäljellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Vienda hienoa kuulla ylläri folleista. Meillä oli ensimmäisellä kiekalla myös muutama sellainen. Jospa se yksi pienempi ehtisi mukaan myös. Mulla myös toi oikea puoli ei toimi. Stimulaatiossa saattaa tuottaa yhden follin mutta luomusti ovuloin aina vasemmalta.
 
Loistava uutinen, Vienda - onnea! Sä olet varmaan jo ottanut irrotuspiikin? Sillä vain, kun oma lääkärini myös vaihtoi sen mulle tähän kiertoon: ennen olen käyttänyt Pregnyliä ja Ovitrellea, mutta lääkäri valitsi nyt Gonasin, joka joittenkin kokemusten mukaan on parempi kypsyttämään ihan sillä hilkulla olevia, vielä vähän epäkypsiä soluja. On tää niin hifistelyä...

Meriann: juu, DHEA:ta ja ubikinonia käskettiin ottamaan punktioon asti ja lopettamaan sitten. Kiva, jos kokemuksistani on mitään hyötyä ja tulen totta kai kertomaan, miten kävi. Voi vitsi kun pääsisi kerrankin kertomaan jotain positiivista!!

Voimia, naiset.
 
Meriann: Joo tämä oli kyllä niin kiva kuulla. On edes vähän toivoa pienestä pelivarasta ja ehkä näkee solujen laadunkin tarkemmin kuin yhdestä vain. :) Mikähän siinä on, että toinen munasarja ei toimi. Oletko ikinä saanut/kysynyt mitään syytä tällaiselle?

Lumi72: Kiitos! :) Eilen otin irroituspiikin, mulle tuli Pregnyl 10 000 IU, eli kaksi niitä 5000 IU pakkauksia. Toivotaan nyt, että se kolmaskin ehtisi vielä mukaan, eihän sitä koskaan tiedä. Itseäni pelottaa, että se yksi isoin menee jotenkin ylikypsäksi. Mutta huomennahan se sitten selviää, tähän aikaan on varmaan operaatio jo lähes ohitse! :cool:

Jänskää jänskää, huomenna siis aamusta punktioon! Sitten vasta tietysti jänskäksi meneekin... Tai no, toivottavasti ainakin menee!! Olen pohtinut, mitä laittaisin päälleni. Löysimmät farkkuni kiristävät jo mahaa nyt, mahdunkohan niihin punktion jälkeen ollenkaan? Kaikki kehottavat valitsemaan löysät vaatteet. Joku mukava paita olisi kiva olla päällä, kun siinä saa hetken pötkötellä kuitenkin. Olo alkaa olla aika epämukava jo, vaikka rakkuloita on vain nuo kolme. En osaa ede kuvitella, millainen olo niillä on, joilla noita kasvaa parikymmentä!
 
vienda katsoin just mun papereita ja ensimmäisellä kerralla mulla on ollut viimeisessä ultrassa ennen punktiota 3 kpl 8-10mm follikkelia ja toisella kerralla yksi 7-9mm folli. Ja siis niissä on ollut ihan kypsä solu mukana.

Nyt on jokin hassusti, juuri kun sanoin, että tunnistan oviksen ihan selvästi aina. Yleensä mulla alkaa limailut jo hyvissä ajoin ja muniksissa sellaista kasvukipua noin viikko ennen ovista. No nyt pitäis ajallisesti olla oviksen aika mutta mitään kasvukipuja saatikka ovis kipuja ei ole ollut. En tietysti ole tikutellut joten varmaksi en nyt osaa sanoa. Vaihtoehdot on a) ovista ei enää tule ja munat totaalisesti lopussa. b) ovis on vasta tuloillaa -> kierto venyy ja emme ehdi joulukuussa tekemään hoitoa. c) dhea:t muuttanut tuntemuksia.
 
Meriann: mä veikkaan, että DHEA on muuttanut tuntemuksia. Se on kuitenkin niin järeä hormoni, että voi hyvinkin muuttaa oloa - tai mistä sitä tietää, hidastaa kiertoa. Toivottavasti ei kuitenkaan pitkään, jotta pääsette aloittamaan ajoissa... Mikä teidän suunniteltu aikataulu oli?

Vienda, mä olen aina mennyt punktioon löysässä mekossa ja hiljaa mielessäni ihmetellyt niitä, jotka hipsuttelevat sinne pillifarkuissa ja korkkareissa... Vaikka kaksi punktiotani onkin mennyt tosi hyvin ja kivuttomasti ja liki turvottamatta, ei musta sinä päivänä kyllä tyyli mene mukavuuden edelle! :)

Tuu Vienda kans kertomaan sit, miten punktio meni. Mä jännään ja peukutan! :)
 
Lumi Tässä on nyt pakollinen yksi kierto välissä jonka jälkeen uuden ivf:n vois tehdä mutta meillä on matka tiedossa ens kierron aikana joten aikaisintaan päästäis joulukuun kiertoon tekemään hoito. Haluaisin sen ehtiä joulukuussa tekee, että saisin lääkkeet ilmaiseksi kun lääkekatto tältä vuodelta täysi. Kierrot ei saisi venyä koska klinikka on joulun pyhät kiinni.
 
Oho ootte kirjottanu viime kerran jälkeen niin paljon, että en nyt saa ihan kaikesta kiinni. Mulla hajos tietokone ja pian pitäs tulla postissa uus.

Jonnuli meillä tulee hyödynnettyä ovikset melkee aina ihan vaan siitä syystä, kun mulla tekee sillon eniten mieli, muuten ei tee mieli oikeastaan ollenkaan. Kärsivällisyys on kasvanu vuosien mittaan. Kuukaus sinne tai tänne ei paljoo hetkauta, kun julkisella jonotukset seuraavaan koitokseen oli aina puol vuotta.
On kyl varmasti aiheellista mennä tuon sun toisen ongelman kanssa erikoislääkärille.

Hiskias sen solun olis pitäny pysyä siellä follissa ainakin 36h Pregnylin pistämisestä, kun se pistettiin ennen mun omaa lh-piikkiä. Eipäs pysyny..
Huippua, että pääset koekaniiniksi! :)

nannah :hug: tätäkin kautta..

Lumi peukut on pystyssä puolestasi!

Vienda jännityksellä odotan punktio kuulumisiasi!

Meriann toivotaan, että kierrot ei sekoais ja pääsisitte hoitoon vielä tän vuodn puolella!

on: Inssi ei yllätys yllätys tuonu plussaa. Tänään alko uus kierto ja keskiviikkona ultrataan. Luultavasti Menopur+Orgalutran+ Pregnyl on kuvioissa. Sitkeästi yritetään vielä sitä luonnollisen kierron icsiä.
 
Noniin, punktio ohi! :) Oli lopulta tosi helppo toimenpide, itseltäni puhkaistiin vain vasen puoli, kun oikealla ei mitään ollut, niin se ehkä hieman helpotti. Kanyylin laitto oli ikävintä ja sattui eniten. Punktion aikana en varsinaisesti edes tuntenut mitään, seurailin vain näytöltä, miten rakkulat tyhjeni ja äkkiähän se kävi! Jälkeenpäin on ollut särkyä ja panadolia olen siihen ottanut. Toivottavasti helpottaisi parin päivän sisään. Klinikan henkilökunta oli ihanan ystävällistä ja huolehtivaista, tuli oikein hemmoteltu olo siinä pötkötellessä, kun hoitaja toi aamupalat sänkyyn ja kaikkea!

Ja sitten se tulos, jonka melkein unohdin, kun olin niin helpottunut toimenpiteestä! Eli sieltä löytyi lopulta NELJÄ munasolua! :cool: Sitä en tiedä, mistä se lääkäri sen yhden vielä kaivoi mutta näin se sanoi. Epäili tosin itsekin, että kaikki eivät olisi kypsiä. Kuitenkin ihan huikea tulos tällä kropalla, ihan käsittämätöntä! Huomenna kuullaan puhelimessa sitten, onko yksikään hedelmöittynyt... :heart:

Tsemppiä kaikille, painun nyt sänkyyn lukemaan... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Mahtavaa, Vienda! Peukutan hurjasti, että kaikki nelosesi olisivat kypsiä ja hedelmöittyisivät... Tuu sit heti kertomaan, OK?

Mun klinikalla punktio tehdään aina nukutuksessa. Olisi kyllä ollut jännä nähdä toimenpide ruudulta... Ja kanyylin voi muuten myös pyytää laittamaan kyynärtaipeeseen, sattuu vähemmän. Mulla on kahdesti laitettu kyynärtaipeeseen, kerran kämmenselkään, ja tykkäsin kyllä kyynärästä enemmän.

ON: Täällä on testattu plussa....! Ei ihan vahvin viiva, mutta kolmesta testistä kaikissa näkyi jotain tuplaviivaa. Juoksen siis verikokeeseen varmistamaan ja toivon parasta. Uskomaton fiilis. :D

HalleB:lle halaus vielä tähänkin ketjuun... Toivottavasti pääsette pian jatkamaan, ja paremmalla onnella. :hug:
 
Lumi :heart: Tää antaa niin paljon toivoa meille muillekkin. Sulla tais dhea:sta olla apua =)

Vienda ihan loisto uutisia sinullakin. Toivottavasti kaikki neljä hedelmöittyy.

Mulla olikin ovis sitten yöllä?! Hyvä, ettei kierto veny kauheasti. Ärsyttää vaan kun yritin miestä saada eilen peti hommiin mutta kieltäytyi :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Vihdoin sain odotetun soiton klinikalta ja meillä on nyt KOLME kauniisti ja normaalisti maljalla hedelmöittynyttä munasolua! :heart: Tulos on hyvä kaikkien mielestä ja tästä voidaan nyt päätellä, että varsinaista hedelmöittymisongelmaa meillä ei ole. Nyt enää jännätään maanantaihin asti, selvityykö kolmesta yksikään niin pitkään ja jos mitään soittoa ei kuulu, niin aamupäivällä meillä on aika alkionsiirtoon... :heart:
Itkettää, kun olen niin onnellinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Vienda ohhoh, menipäs teillä lopulta hyvin tuo hoito! Nyt toivotaan, että saat huomenna huippuyksilön kyytiin:heart: Meillä yritettiin keväällä muistaakseni kahdeksalle solulle maljalla hedelmöittymistä ja yksikään ei hedelmöittynyt vaikka siittiöt oli kuulema hyvännäköisiä..neljälle tehtiin icsi ja yksi niistä hedelmöittyi. Tosi hyvä hedelmöitys% teillä nyt!

Lumi onnea:heart: ihana juttu :)

Meriann hyvä, että se ovis sieltä tuli!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
HalleB: Niin hoitajakin sanoi, että hyvin meni tämä hoito huonosta ennusteesta huolimatta. Olo on tosi helpottunut, koska pelkäsin, ettei yksikään hedelmöity. Huomenna en tosiaan vielä saa kyytiläistä, maanantaina vasta. Monta päivää jännäiltävää mutta toisaalta kiva näin, että saa rauhassa toipua punktiosta. :)
 
Nannah :hug:

Lumi Onnea, aivan mieletöntä! :heart: Milloin saat veritestin tuloksen? Ai teillä on aina punktiossa nukutus, mikähän siinäkin sitten on, ettei sitä sielläpäin maailmaa sitä tehdä tuossa ”lääkepöllyssä” kuten täällä? Mitä sulla on nyt ollut siirron jälkeisenä tukilääkkeenä?

Vienda Loistavaa tuo alkiosaalis ja sekin, että punkito meni kivuttomasti ja tuo munasolumäärä oli siis neljä kertaa parempi ja edelleen kolme kertaa parempi kuin odotit! Tsemppiä huomiseen siirtoon. Mä menin punktioon niissä mammafarkuissa, jotka olin saanut systeriltä. Todellisuudessahan kuljin niissä melkein kaks viikkoa, kun olivat niin mukavat, eivätkä yhtään painaneet mahaa. Olen kyllä Lumin kanssa samaa mieltä, että mukavuus korvaa punktiopäivänä trendikkyyden.

Halle Auts, tietokoneen hajoaminen on ihan kauheeta. Vähän aikaa sitten jossain mediassa oli juttua, että kumman antaisit pois; tv:n vai netin, mun kanta on selvä, tv saisi kyllä lähteä ihan milloin vaan. Mulla on muuten ihan sama homma tuon oviksen kanssa, silloin ”huvittaa”, muulloin ei. Jaksamista uuteen kiertoon.

Meriann voi noita miehiä ja nekun on aina sitä mieltä, ettei leidejä kiinnosta, taitavat pitää yllä vaan sellaista illuusiota koko asiasta. Meilläkin vaikka kuinka teen aloitteita ja silti ei mitään tapahdu, niin jos asia tulee jossain puheeksi, niin minä se olen, joka miehen mukaan istuu ”jalat ristissä”. Toivottavasti pääset hoitoon vielä tänä vuonna ja voisihan siltä lekurilta kysyä, että saisitko reseptit jo ennakkoon, jotta kertyisivät vielä tämän vuoden lääkekattoon.

Mä sain vihdoin tänään sen DHEA – reseptin, 1 aamulla + 2 illalla ja niitä 25 mg tabuja, seuraavat reilut 2 kk. Tarkoitus on aloittaa tammikuun kierrosta 2. IVF ja mulla on kyllä huippulääkäri, kun sain reseptit jo nyt valmiiksi =). Lääkkeet meni totaalisti uusiksi, mutta vähän jäin kaipaamaan jotain muutakin kuin Lugeja siihen siirron jälkeiseen aikaan. Eli tarkoitus on ottaa Synarelaa KP2-KP6 ja sitten KP3-KP5 Pergoveris + Gonal-F pistoksia 150 IU kumpastakin. Irrotukseen Ovitrelle ja punktion jälkeisestä päivästä Luget. Ultrathan sitten kertoo lopullisen lääkemäärän. Hieman kyllä hirvittää jo etukäteen, että mitenhän kipeeksi sitä tuosta satsista voi tulla? Täytyy yrittää luottaa siihen, ettei kauhean kipeäksi, jollei niitä aihioita ole, joista ne munasolut voisi kasvaa. Viimeksi kun tuikkasin sen yhden ainoan Elonvapiikin aamulla, niin illalla tunsin jo jomotusta munasarjoissa.

Talvisen pirtsakkaa viikonloppua kaikille!
 
Vauvau, Vienda! Mahtavaa! Nyt hurrrjasti lämpimiä ajatuksia alkioillesi, ja toivottavasti siirtokin menee tosi hyvin. Jos kaikki kolme ovat OK maanantainakin, montako voitte siirtää? Täällä alle kolmevitosille siirretään aina vain 1, alle nelikymppisille max. 2 ja yli nelikymppisille max. 3.

Hiskias: arvaat varmaan, että mä olen nyt ihan myyty DHEA:lle. :) Toivon siitä myös rutkasti onnea sulle!

ON: Verikokeen tulos soitettiin mulle just: hcg 192! Google kertoi että yli 25 tarkoittaa yleensä raskautta, joten kai se on uskottava. :) Maanantaina tosin uuteen kokeeseen varmistamaan, että taso nousee myös. Eli piinailu jatkukoon... Kiitos kaikille onnitteluista! Olette ihania. :heart:
 
Lumi, JEE :D, mä olen niin täpinöissäni sun puolesta, nyt sitten odotellaan maanantaita vai tiistainako se seuraavan testin tulos sitten tulee.

Mä hain sen DHEA:n apteekista. Sitä jäin ihmettelemään, että onpa tässä maassa outoa, kun apteekista hakee lääkkeen, niin siinä ei tule mitään ohjetta mukana. Yleensähän niissä on pitkä litanja tietoa, mitä tuote on ja "mitäkaikenmaailmanoireita" saattaa esiintyä. Nyt sain vain reseptissä olleen annosteluohjeen. Ja nuo lääkefirmat ja Suomen apteekit, ne ryöstää ihmisiä, mutta sehän me kaikki jo tiedettiinkin =). 38 euroa, 100 kpl. Netistä tilattuna näytti olevan ½ halvemmalla, mutta jos näistä nyt on jotain apua, niin rahaa se vaan on :p.
 
Vienda Hienoa kolme hedelmöittynyttä :flower:

Lumi Monentenako päivänä siirron jälkeen tuo on otettu? Kuinka vanha alkio? Aika hyvä arvo :heart:

Hiskias No onneks ei tuon kalliinpaa ollut. Vaikka netissä tosiaan aika paljon halvempaa. Yliopiston apteekki valmistaa sitä aika pieniä määriä miksi pyytävät korkeempaa hintaa.
 
Meriann: mulle laitettiin 2 x 2-päiväistä alkiota 13.10., eli ootas, ne oli eilen verikoepäivänä 13-päiväisiä, jos siirrosta lasketaan... Tiedätkö sä (tai tietääkö kukaan), miten noi HCG-arvot yleensä menee? Netistä etsimällä en oo tullut hullua hurskaammaksi. Tärkeintähän kai on, että arvo nousee (vai peräti kaksinkertaistuu) joka päivä. Vai?

Hiskias: voiskohan tuohon ohjeettomuuteen vaikuttaa se, että DHEA tosiaan on pikemmin ravintolisä kuin lääke...? Mä sain sivuvaikutuksina rasvaisen ihon ja hiukset, ja hiuksia myös lähti enemmän kuin normaalisti (ei kai kuitenkaan niin paljon, että sen olis huomannut). Ja nukuin levottomammin kuin yleensä. Muita sivuoireita, joista mua varoiteltiin, on mm. akne, hirsutismi, lihasten kasvu, laihtuminen (damn, ei merkkiäkään) ja seksihalujen lisääntyminen... Mutta mulle näitä ei tosiaan ihmeemmin tullut. Tai ainakaan kaikkia noista. ;)
 
Lumi toi on tietääkseni ihan hyvä arvo. Itselläni on ollut pp 14 kolmen pv ikäisellä alkiolla (eli alkion ikä 17 pv.) hcg vähän reilu 500. Silloin klinikalta sanottiin, että todella hyvä arvo eikä jää arvailujen varaan onko raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Lumi72: Sorry, että kesti vastata, koitin viikonlopun pitää ajatukset muualla (ja pysyä pois täältä), etten olisi hermoillut ihan liiaksi. Ei ollut siirrettävien määrästä aiemmin puhetta mutta olin itse ajatellut, että yksi on varmasti hyvä määrä ensimmäisessä hoidossa. Samaa mieltä oli lääkärikin, kun olen vielä suht. nuorikin, 28v.

Lisää omaa napaa: Meillä on nyt sitten vihdoin kyytiläinen! :heart: Kuulemma "hyvä nelipäiväinen alkio". Näitä hyviä alkioita oli siis siellä kaksin kappalein, toinen meni nyt pakkaseen odottelemaan! Yksi oli "huono" ja putosi sitten pois, ei pakastettu. Tulos on minusta ihan huikea kaikkiin odotuksiin nähden ja nyt vaan sitten piinaillaan kovasti n. puolitoista viikkoa ja toivotaan tosi kovasti, että kaveri kestää matkassa! :) Testi täytyy kyllä aamulla tehdä, että näkee, onko Pregnyl jo kokonaan poistunut...

Mitähän eroa tuollaisessa "hyvässä" alkiossa on verrattuna TOP-alkioon, kun aina niistä täällä ja muualla paljon puhutaan...? Vai onko eri lääkäreillä vain eri termit? Kaikkea sitä nyt miettiikin. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72 ja HalleB
Jee, hyvä Vienda! Oikein seesteisiä piinapäiviä sulle toivon. :) Ei hajuakaan alkion nimittelystä, mutta oikein hyvältähän tuo kuulostaa.

Shenda81: kiitos rauhoittelusta! :heart: Mun hcg-arvo on noussut sopivaan tahtiin 192:sta 424:een vajaassa kolmessa päivässä, joten eka ultra on buukattu 13.11. ja nyt meinaan ihan oikeasti yrittää relata ja nauttia vähän tästä uskomattomasta fiiliksestä! Vaikeaa tulee olemaan, mutta yrittänyttä ei laiteta. ;) (Jos pudotus tulee ultrassa, eipä siihen katastrofiin voi kuitenkaan millään varautua.)

Plussapuhuria kaikille muillekin - ei ihan hirmumyrsky Sandyn veroista, mutta positiivisia ilmamassoja kuitenkin!
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda

Yhteistyössä