Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Inssistä kotiuduttu viimein. Inssi saatiin siis tehtyä, limakalvo oli hyvä ja folli kypsä MUTTA joutuivat sulattamaan kaksi putkea siittiöitä ja silti määrä jäi huonohkoksi, eli ei tässä taida olla mitään toivoa.

Meillähän tuo hoitomatka on pitkä, koska joudutaan noiden pakkassiittiöiden vuoksi matkustamaan Naistenklinikalle, vaikka omalla paikkakunnallakin siis hoitoa olisi tarjolla.

No hyvä uutine on se, että matkailu loppui nyt tähän. Naistenklinikan lääkäri löi hanskat tiskiin ja sanoi, että tähän lopetetaan, ainakaan etähoitona hoitoja ei kannata jatkaa.

Jos oman paikkakunnan lääkäri vielä haluaa meille jotain kokeilla niin sitten siittiöt kuljetetaan meidän paikkakunnalle.

Tuntuu aika hassulta, että meille on vasta kaksi icsi-hoitoa yritetty ja kumpikin samalla lääkkeellä ja samalla kaavalla. Lääkäri sanoi suoraan, että lyhyellä kaavalla tästä ei tule mitään, eikä lääkkeen vaihtokaan kannata. Itse kuitenkin olisin valmis edes kokeilemaan jotain muuta.

Fiilis on huono.

Toivottavasti Hiskias plussaa torstaina!
 
Nega testattu :(. Nuhanenä kohti seuraavaa vaihetta.

Amalia, mä mietinkin, että miksi se teidän kunta on ostanut ne hoidot niin "kaukaa = 3 h" sieltä naikkarilta saakka, mutta siihen olikin ihan muu syy =). Toivottavasti se sun oma lääkäri miettii sulle seuraavaan hoitoon sellaisen lääkityksen, että ne folllit kasvaa.

Jonnuli, mites ultra?

Mulle sanottiin, että DHEA lopetetaan testipäivänä, eipä niitä pillereitä olisikaan enempää. Nyt mietin, että minkäköhänlaiset oireet niiden yhtäkkisestä lopettamisesta tulee? Niin ja meinaakohan ne syöttää niitä mulle taas, jos kolmanteen hoitoon mennään? No, aika näyttää. Oireita ja menkkoja odotellessa.
 
Hiskias, voi nenä, tsemppihaleja täältä! :hug: Olisi ollut aika reilua että se plussa tulee mutta kyllähän se tuosta samasta satsista vielä voi tulla :) paranemisia! Onko sitä PAS:a jo suunniteltu, pitääkö pitää välikierto?

Amalia Armas teille ei kyllä ole onni ollut puolella, lääkäreissä on eroja... Voin ihan täysin verrata omaan tilanteeseeni kun Puregon ei toiminut niin lääkärillä oli heti ehdotus eri lääkkeestä. Hän ei ole kertaakaan maininnut että hoidot olisivat turhia (pikku erohan tässä on se että olemme yksityisellä). Mutta kun ulkomaillakin on esimerkkejä hyvistä hoitotuloksista niin tuntuu että täällä lääkärit eivät ole niin perehtyneitä aina uusiin hoitoratkaisuihin (eri lääkkeet/protokollat/vitamiinit/hivenaineet/luontaishoidot jne).

Olin eilen ultrassa ja saalis on sama kun ed. hoidossa eli kolme munasolua 10-14mm. Jotain pienempiä jotka eivät viimeksikään ehtineet mukaan. En nyt huutanut riemusta mutta voisihan asiat olla pahemminkin, jospa näistä vähintään yksi hedelmöittyisi ja jakaantuisi, mieluiten useampi! Aloitin Orgalutranin ja huomenna on taas ultra, näyttäisi siltä että maanantaina olisi punktio. Näillä mennään siis nyt!

Selvittelin taas noita Q10/ubikinoni-juttuja ja vaikuttaa siltä että niitä pitää ottaa isoina annoksina jotta jotain vaikutusta olisi. Ubikinoni on puhtaampi ja parempi, sitä riittää n. 300mg päivässä. Hinta on aika suolainen, katselin netistä niitä ja lähes euron maksaa päiväsatsi. Pitää varmaan tämän jälkeen tilata niitä isompi erä.
Estrogeenihoidosta taas netistä selvisi että ulkomailla puhutaan "estrogen priming protocolista" (EPP) joka on aika uusi hoitokeino millä pyritään vaikuttamaan solun laatuun ilmeisesti ensisijassa. Ihan hienoa jos lekurini oli tästä jo tietoinen kun jenkeissä ensimmäiset keskustelut ovat 2011-2012 vuosilta. Sitä siis kokeillaan tämän jälkeen.

PS. luitteko Hesarista jutun siittiön laadusta Suomessa, taisi olla sunnuntaina? Mielenkiintoinen juttu.
PS. että mua ärsyttää tuo Pampers mainos tässä kirjoitustilan alapuolella... :mad:
 
Hiskias voi kurjuuden kurjuus!!! Olin jotenkin ihan varma, että plussaisit... mutta jospa sitten PAS.ssa.. Osaa tää maailman luonnollisin asia olla kyllä vaikeaa, luulisi, että kun osataan lähettää ihmisiä kuuhun ja vaikka mitä niin yksi raskaus saataisiin aikaiseksi vähän helpommalla.

Jonnuli hyvät follit sulla kasvamassa!!!

Hassua muuten oli, että Naikkarin lääkäri sanoi, että meidän kannattaisi mennä hoitoon yksityiselle, voisi ilmeisesti saada parempaa hoitoa. Tästä kyllä haluaisin veronmaksajana olla eri mieltä. Mun mielestä hyvään hoitoon olisi oikeus myös julkisella (etenkin, kun meillä ei varaa sinne yksityiselle ole...). Tämä asia on ottanut päähän tänään.
 
Jonnuli, mä luulen, että välikierto tulee ja riippuen tämän alkavan kierron pituudesta, niin saattaa olla, että seuraavakin kierto jää väliin, kun on yks reissu. Hyvät ultrakuulumiset, ai maanantaina jo punktio, no se tulee sitten äkkiä. Joo, niin se on tuon Q10:n kanssa, isoja annoksia pitäisi ottaa. Mulla on ollut käytössä se ainoa merkki, jota saa 100 mg tabletteina ”perhepakkauksessa”, eikä todentotta ole halpaa. Mulle ei tule Hesaria, mutta täytyykin mutsilta kysyä, että onko sillä tallessa se lehti.

Amalia, mä luulen, että tuo julkisen hoidon laatu on juurikin noin. Ei tietenkään voi yleistää, onhan sielläkin aivan varmasti hyviä hoitopaikkoja ja lääkäreitä. Uskon, että laatua (tai ainakin laatumielikuvaa) huonontaa se, ettei olla valmiita kokeilemaan uusia juttuja, varsinkaan, jollei niillä ole suomalaista tutkimustulosta. Yksityisellä taas ladataan pöytään kaikki mahdollinen, jolla voidaan vähänkin edistää onnistumista. Ja sitten se, että se lääkäri vaihtuu joka vastaanottokerralla, varsinkin isoissa sairaaloissa. Yksityisellähän sekin on aina se sama tuttu. Itse olen julkisella hoidossa ja kuten olen aiemminkin sanonut, mulla ei ole kuin pelkkää hyvää sanottavaa lääkäristäni ja avustavista kätilöistä. Ne ei vaihdu ikinä, kun pitäjässä on vaan ne yhdet :p. Erityisen kiitollinen olen yhteistyöstä, jota tuo mun julkinen hoitopaikka tekee sen yksityisen klinikan kanssa, jossa soluosuudet hoidetaan. Mun dhean syönti ja lääkerepertuaarin uudistus oli täysin sieltä yksityiseltä klinikalta lähtöisin – oma lääkäri toteutti heidän hoitoneuvojaan ja tulokset oli heti paremmat. Sen Gonapeptylinkin sain omalta lääkäriltä, kun avasin suuni. MUTTA se yksityisen hinta, se on ihan hirveä, ne ryöstää lapsettomuuskriisissä tarpovia ihmisiä. Juuri eräänä päivänä mietin, että jos näistä julkisen hoidoista ei tule mitään, niin lähtisinkö sinne yksityisklinikalle omalla rahalla. Kyllä se kynnystä nostaa, että IVF maksaa sen reilut 2000 euroa + lääkkeet vähintään 670 euroa ja sitten jos lopputulos on pieleen menneen hoidon ansiota vaikkapa täysi nolla. No, ehkä sitten, kun ollaan siinä tilanteessa, pitää miettiä, että minkälainen hoitohistoriakokonaisuus on jo läpikäytynä.
 
On toi kyllä aika törkeää myös julkisella myöntää että voisit saada parempaa hoitoa muualla. Miksi sitä ei voisi antaa tuloksekkaammin siellä julkisellakin niin että hoitosuunnitelmat oisivat yksilöllisiä! Toivottavasti Amalia Armas löydätte vielä,jonkun ratkaisun.

Hiskias olen samaa mieltä että hinnat ovat ryöstöhintoja yksityisellä. Ei vaan ollut mitään mahdollisuuksia aloittaa hoitoja naikkarilla tai se joustamattomuus oli suurin syy. Veikkaan että hoitotaival siellä olisi jo tyssännytkin pariin yritykseen Puregonilla... Aika pitkiä tauoista tulee kun on muutakin elämää, mm lomat. Tsemppiä Hiskias!

Olin seurantaultrassa ja siirrettiin punktio tiistaille niin että solut kypsyvät paremmin. Kolme isompaa näkyi edelleen, koko 14-17mm. Puregonin pistän sunnuntaina. Nyt vaan kasvatellaan soluja:) ihme positiivinen sitä tässä vaheessa on aina... Oletteko te olleet saikulla punktion ja siirron jälkeen? Minulla ei ole fyysinen työ ja voin melko normaalisti viimeksikin, nyt pohdin josko sitä jaksaisi mennä töihin pienen lepäilyn jälkeen.
 
Jonnuli, joko sä pregnylin pistit? Tsemppiä punktioon. Mä en ole ollut "virallisesti" saikulla punktion jälkeen. Ekalla kerralla menin töihin heti seuraavana päivänä ja sitten löysinkin itseni lepohuoneesta keskellä päivää, kun maha turposi ihan mielettömäksi palloksi. Nyt viimeksi olin etäpäivällä sen seuraavan päivän.

Meriann, täytyypä siltä lekurilta kysäistä asiaa. Muistatko sä sen "virallisen nimen" sille toimenpiteelle?

Palatakseni tuohon julkinen/yksityinen terveydenhuolto - asiaan, niin tämän lapsettomuuden kanssa on niin paljon tunteita pelissä ja siksi tuntuu kohtuuttomalta, ettei hoito ole tasavertaista. Miehen yksioikoinen näkemys asiaa oli, että näin se vaan on ja pakko hyväksyä, että rahalla saa, yksityisellä paremmat karkitkin. Jotenkin huvittava kommentti, kun siellä meidän soluklinikalla tosiaan on tarjolla makeisia, kahvia ja teetä jokaisessa odotustilassa. Keskussairaalassa niitä saa ostaa kanttiinista. Että noinkin pienellä asialla, kun karkit, saa luotua laatumielikuvaa paremmasta hoidosta ihmisten mielissä. Amalia, mäkin todella toivon, että löydätte jonkun ratkaisun asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pistin jokin aika sitten pregnylin, tiistaina aamulla on aika punktioon. Huomaan kyllä hyvin tämän pienen solumäärän, tänään olin vielä jumpassa eikä mitään tavallista ovulaatiota kipeämpää tunnu. Ehkä sykkeet nousevat hieman enemmän.

Hiskias toi on totta että pienillä asioilla se laatumielikuva luodaan! Julkisellakin pitäisi saada parempaa palvelua mutta se saatavuus on täällä pks:lla ainakin suurin ongelma. Aikojen saanti on jo hankalaa. Mutta sen lisäksi meillä ainakin on sellainen läheinen ilmapiiri klinikalla, on aika ihanaa kun sekä lääkäri että hoitaja ovat "omat" eivätkä vaihdu koskaan.

Meriann muakin kiinnostaa se rapsuttelu!
 
Jonnuli mulla ei myöskään koskaan ole pregnylin pistäminen aiheuttanut mitään tuntemuksia missään... no folleja onkin aina ollut vähän. Tällä hetkellä käytössä ovat luget, jotka nekään eivät mitään oireita ole aiheuttaneet. Oonkin tullut siihen tulokseen, että alan olla jo niin pilaantunut, ettei mikään lääke tunnu missään...

Luin muuten tuon jutun siittiöiden laadusta... Meillähän käytössä on miehen 1999 säilötyt siittiöt, joten ne ovat vielä kunnollisia vanhan ajan tuotteita :D

Hiskias mulla on myös ihan hyvät kokemukset oman kaupungin julkiselta klinikalta. Lääkäri on aina sama ja vain yhden kerran on ollut eri hoitaja (ilmeisesti joku uusi). Täällä myös itse toimenpiteet hoidetaan yksityisellä klinikalla (asutaankohan samassa kaupungissa :D )... no siellä ollaan vierailtu vasta kerran, kun miehen piti antaa näyte, mutta voi olla, että tulevaisuudessa vieraillaan useammin, jos hoidot siirretään tänne ja jos niiitä nyt siis edes jatketaan...
Mitä lääkkeitä sulla muuten olikaan nyt käytössä, kun sait niin hyvän follituloksen??? En jaksa selata ketjua taaksepäin.....

Nuo yksityisen puolen hinnat ovat todellakin kovia. Ja varsinkin ihan mahdottomia, kun olen silmäillyt hoitoja luovutetuilla munasoluilla. Niihin hoitoihin meidän tie kuitenkin mitä ilmeisimmin johtaa... Oon tässä miettinyt, että yksi tai kaksi hoitoa vielä kokeillaan omilla soluilla (jos julkisella ne hoidot saadaan) ja sitten on pakko alkaa miettiä luovutettuja soluja, jos lapsia halutaan. Miehen siittiöitä on kuitenkin sen verran rajallisesti olemassa, että ei voi enää kauaa tahkota tällä tiellä ilman mitään tuloksia. Toivon, että saataisiin maksusitoomus niihin hoitoihin, muuten täytyy säästää aika kauan. Luulen kyllä, että meillä voisi mahdollisuus maksusitoomukseen olla, kun nämä tulokset ovat näin olemattomia.

Tsemppiä Jonnulille punktioon!
 
Amalia, ole onnellinen jollei lugeista tule oireita :D. Mä luin kanssa sen spermanlaatu - jutun, olihan mielenkiintoinen. Sitten yritin etsiä sitä mieheni tulosta, mutta se on niin hyvin arkistoitu, etten löytänyt. Ei taideta asua sun kanssa samassa kaupungissa, kun meiltä naikkarille kestäis ajaa vaan vajaan tunnin :p. Mun lääkerepertuaari oli se Synarela KP2 alkaen ja Pergoveris 150 + Gonal-F 150 KP3 alkaen. Follejahan kyllä tuli, mutta täytyy kyllä sanoa, että mua vähän arveluttaa se pakkasalkioiden "laadukkuus" edelleen, jotenkin on jäänyt vaivaamaan, kun ei ole mitään faktatietoa siitä, jakaantuuko ne nelisoluvaihetta pidemmälle vai ei. No, aika sitten näyttää, miten niiden kanssa käy. Ärsyttävää, kun pitää koko ajan olla miettimässä että "mikähän menee seuraavaksi pieleen" :mad:

Meriann, tuohan kuulosti mukavalta toimenpiteeltä, kun ei kerran maksanutkaan mitään. Jostain keskustelusta osu silmiini tuo sama toimenpide vuoden tms. takaa. Ei siinäkään sillä ollut mitään nimeä.

Halle, mitä sulle kuuluu? Vai liekö käyt täällä lainkaan kurkkimassa.
 
Pahoittelut neganneille :(

Itselläni oli eilen punktio ja saaliina oli 16kpl folleja joista 14 oli solu ja tänään oli 10 niistä hedelmöittynyt,huomiseen pitää jännäillä että moniko lähtee jakautumaan.Itse olisin todella tyytyväinen jos vaikka 5 jakautus ja edes yksi saataisiin siirtoon.Meille on tulossa 5 päivän viljely ja siitä seuraavana päivänä pistän vielä tuon gonanptyyli-pistoksen.

Mäkin olen tuota DHEA:ta syönyt säännöllisesti 1tbl aamulla ja 2tbl illalla,oma lapsettomuuslääkäri määräsi sitä reseptillä joten ei tartte enää briteista sitä tilata.

Tsemppiä kaikille :)
 
Amalia Armas ärsyttää, kun turhaan joudut pistelemään hurjat määrät lääkkeitä. Suunnittelisivat kerralla kunnolla, ettei menis tommoseks leikkimiseks. :hug: Tiedän miten harmittaa, kun pitkään odotettu hoito muuttuu inssiksi.

Hiskias oon pahoillani :hug: onneksi on toivoa vielä pakkasessa:)

Jonnuli tuuhan sit kertoo punktio kuulumiset! Toivottavasti pääset siirtoon :)

on: Mä täällä vaan odottelen ja kasvattelen kuntoani. Oon surrut omalla tavallani eli juossut, pyöräillyt, uinut jne.. Liikkumisesta tulee niin hyvä mieli :) Mua kyllä hirveesti ärsyttää, kun Psykologi ei oo vieläkään lähettänyt sitä lausuntoa ja siit on kohta kolme viikkoa, kun käytiin siellä. Joka päivä mee toiveikkaana postilaatikolle, mut eipä oo sitä näkyny.

Tsemppiä kaikille teille tilanteisiinne! :)
 
Huh helpotusta, eilen ja tänään klinikalta soitettiin että molemmat ovat vielä pelikunnossa. Eli huomenna olisi siirto. En ole puhunut lääkärin kanssa mutta viimeksi hän sanoi että vain yksi siirretään. Pitää kysyä että mitä todennäköisyyksiä hän laskee sen yhden pakastamisen ja sulattamisen varaan... eikö kannattaisi heti siirtää. Tiedän kyllä että kahden siirrossa ei ole yhtään suurempi todennäköisyys onnistua kun yhdenkään mutta heikentääkö se sitten mahdollisuuksia...?:whistle:

Kirjoittelen nyt itsellenikin muistiin punktiokokemukset: kolme punktiotavaa solua vaan eli helppo homma. Oikeat munasarjani ovat hankalasti tavoitettavia eli lääkäri joutui painamaan ikävästi jotain luuta(pakara) ja tuli varmaan mustelmia. Makoilin ehkä 45 min operaation jälkeen paikoillani ja sain särkylääkkeet, menin sitten suoraan töihin. Seuraavana päivänä en tarvinnut edes särkylääkettä, otin vaan rauhakseen tähän asti. Aloitin luget jo eilen (ke) eli ennen siirtoa. En tiedä mihin se vaikuttaa.

Halle kiva kuulla sinun voivan hyvin! Seurailen kyllä lahjasoluketjusta matkaanne :)

Hiskias sinun lääkemixistä ihmettelin että eikö Synarela ole jarrulääke (minulla oli Orgalutran) niin miten olet aloittanut sen ennen piikittelyjä? Vai olenko käsittänyt väärin. Pitää kysellä lääkäriltä mikä Pergoveriksen ja P + Gonal-F ero on. Minulla on vain Pergoveristä.
 
Jonnuli, ihan mielettömän hieno juttu! Nyt pääset sitten piinailemaan :saint:. Kiva kuulla, mitä se lekuri sitten sanoo tuohon todennäköisyys - keskusteluun. Oletpas reippaana ollut punktion jälkeen, kun työpaikalle päädyit. Mullakin luget alkoi punktion jälkeisenä päivänä, sillä ilmeisesti tuetaan jo ennakkoon sitä, että progesteronia on elimistössä, kun sitä muuten ei ole IVF:n jälkeen lainkaan. Joo, Synarela on pitkän kaavan jarru, mutta sitä käytetään myös noin, Halle tiesi aiemmin tässä ketjussa kertoa, että se alkukierrosta käytettynä ensin stimuloi ja sitten alkaa jarruttaa. Tuon Pergoveriksen ja Gonalin ero on se, että Pergoveriksessä on FSH+LH kun Gonalissa vain pelkkä FSH.

Halle, toivottavasti saat sen kirjeen pian ja luovuttaja löytyisi, pääsisitte sitten tositoimiin =)
 
HalleB toivotaan tosiaan, että luovuttaja pian löytyisi!!! Onneksi löydät liikunnasta iloa elämääsi! On varmaan hieno tunne, kun saa aivan uudenlaista toivoa :)

Jonnulin tilanne on näyttänyt lupaavalta! Toivottavasti olet päässyt siirtoon tänään!!!

Entä miten on Shendan käynyt?

Oma olo on kyllä niin totaalisen lohduton. Elämänasenteeni on tähän asti ollut positiivinen ja olen ajatellut, että minun on mahdollista toteuttaa kaikki haaveeni, kun vaan asian eteen tekee työtä. Nyt kuitenkin olen joutunut muuttamaan asennetta. Tämä lapsettomuusasia on vain sellainen, jolle en voi yhtään mitään. Vaikka voittaisin lotossa tai tulisin maailman kuninkaaksi niin siltikään en koskaan enää saa lasta. En vaikka istuisin viikon kirkossa rukoilemassa, ryömisin Mekkaan tai uhraisin loppuelämäni Buddhalle. En vaikka lahjoittaisin munuaiseni, huutaisin, riehuisin ja lukisin kaikki maailman kirjat.

En voi tehdä mitään, muuta kuin jatkaa näitä epätoivoisia hoitoja, joissa tulos on aina sama... eli ei yhtään mikään...

Anteeksi näistä synkistä mietteistä... Toivottavasti ensi kerralla voisin kirjoittaa vähän toiveikkaammin!

Ja toivottavasti muilla olisi jotain positiivisempaa kirjoitettavaa!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Hiskias selvityksistä noita lääkkeitä koskien. Jännä miten erilaisia komboja on käytössä ja mistä ne lääkärit niistä osaa päättää...!? Minun oma lääkäri on varmaan vakuuttunut tästä nykykokoelmastani ja ottaisi vain testosteroni geelin kokeiluun lisäksi.

Lääkkeisiin liittyykin Amalian turhautuminen, voi että toivon ainakin että pääset kokeilemaan jotain muita lääkkeitä. Sen verran luulisi lääkärillä olevan järkeä kokeilla. :hug:

Minulla oli tänään positiivinen päivä pitkästä aika; aamulla munasoluja oli 2 jäljellä. Toinen 8 soluinen ja toinen 9 soluinen heikompilaatuinen (en kysynyt mikä siinä oli vialla). Molemmat siirrettiin! En ollut uskoa kun labran biologi (?) sanoi että olivat ajatelleet lääkärin kanssa että siirretään molemmat kun ei toista kannata pakastaa. Kuulemma mahdollisuus ettei se selviä on niin suuri. Sitten lääkäri kysyi mitä mieltä olen ja saa vastustaa. Tietenkin suostuin. Ei kyllä jäänyt aikaa miettiä tai varsinkaan soittaa miehelle kun eihän me oltu siitä mitään puhuttu. Viimeksi lääkäri sanoi sen verran painokkaasti ettei meillä kahta siirrettäisikään. Mutta nyt sinne meni "kaksoset" hänen sanoin. Noh, kaiken positiivisuuden keskellä jo pessi-minä nostelee päätään mutta päätin etten ajattele negatiivisesti seuraavaan pariin viikkoon... Sain muuten nyt kuulla että ed. kerralla munasolut kerättiin raakoina ja niitä kypsytettiin maljassa. Nyt piikitystä kesti päivän pidempään ja Pregnylissä oli pidempi vaikutusaika, nämä auttoivat onneksi tilannetta.
Ihanaa viikonloppua!
 
Meriann, tuli muuten mieleen vielä että lääkäri pyyhki ennen toimepidettä emätin/kohdunkaula-aluetta. Hän nimenomaan sanoi että pyyhkäisee nyt vähän ensin. Siitä tuli mieleen että olisiko kyseessä sama "rapsutus" kun mitä sinulla on tehty? Se tuntui vähän samalta kun papa-näytettä otettaisi, ilmeisesti tarkoitus oli poistaa mahdolliset ylimääräiset limat/luget tms.

Vielä näistä yksityisen klinikan hinnoista, meillä on keväällä -20% tarjous IVF-hoidoista ja saimme tämän itsekin hakemalla käyttöön. Tuntui ihan mukavalta alennukselta kun eilen maksoin laskua :) en ole aiemmin kuullut että yksityisellä olisi lapsettomuushoidoissa ale-kausia!
 
Jonnuli lääkäri ensiksi kysäisi, etteihän mulle ole tehty aukiolotutkimusta. Sanoin siihen, että ei ole. Hän sanoi tekevänsä pienen toimenpiteen joka hiukan vastaa sitä mutta siinä ei katsota munajohtimia. Sanoi auttavan kohdun limakalvoon jotenkin. Tuntui tosiaan ihan papa kokeelta ja oli yhtä nopea. Mulle se tehtiin yksi kierto ennen siirtoa. Ehkä sullekkin tehtiin se :confused:
 
Jonnulille tsemppiä "tupla" piinapäiviin. Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että nyt olis sun vuoro plussata :stick:. Mä rekisteröin myös tuon tarjouksen, kun yhtä tuttavaani usutin yksityiselle edes käymään, julkisella pieleen menneiden, tuloksettomien hoitojen jälkeen. Ihmettelin samaa, että kaikkea ne keksii ja tuo 20 %:n säästö kyllä jo tuntuu lompakossa.

Amalia, jaksamista ylämäkeen :heart:. Itse tänään ensimmäistä kertaa ajattelin, että ei tämä onnistu ikinä. Olen ollut elämäni kovin työorientoitunut - milläpä sitä muulla elämänsä täyttää, kun lapsiakaan ei ole. Sisimmässäni olen menneet vuodet uskonut, että sitten joskus saan "hyväksytyn" syyn hengähtää, kun jään äitiyslomalle. Nyt tuntuu siltä, ettei sitä tapahdu koskaan. Olen alkanut ajattelemaan, että jos lopettaisin jatkuvan suorittamisen ja jäisin pois töistä, voisiko se auttaa hoitojen onnistumisessa tai jopa siinä, että voisi tulla luomusti raskaaksi? Sitten taas järjen ääni nostaa päätään, että se ei varmaankaan ratkaise, saati auta mitään ja mitäpä sitten, jos ei niin kävisikään? Ei ole työtä eikä lapsia - eihän niin voisi mitenkään elää... Miten tämä voikin olla niin vaikeeta? Tähän saakka on aina ollut uskoa huomiseen, mutta nyt tuntuu, että huominen on pahasti hukassa.

Meriann :wave:
 
Hiskias, I feel you :hug: tsemppihalauksia!
Kirjoitit ihan kuin omia ajatuksiani. Mulla oli samanlainen alamäki ekan hoidon jälkeen, olin silloin varma että meille ei koskaan tule lasta. Muistan kun yksi ilta lähdin kävelylle itsekseni ja se oli niin masentava kävely! Alusta asti mietin miksi meitä on kohdannut tämä epäonni, miksi hoidot eivät onnistu, miksi minulla on hormooniongelmia ja miten rasittavaa tämä on kierrosta toiseen (nykyisin hoidosta toiseen) toivoa turhaan. Sen lisäksi itkin ja nyyhkytin kävellessäni ja meinasin hävetä punaiset silmät päästäni kun kotiovella vastaan tuli naapurin mies...onneksi ei kysellyt mitään. Tämä on henkisesti tosi rankkaa, varsinkin hoitojen jälkeen. Pystyisipä siihen jotenkin valmistautumaan!

Olen myös ajatellut että vielä minun aikani tulee olla pois töistä, "mammalomalla", kun kaikilla samanikäisillä työkavereilla on nyt jo vähintään 2 lasta... tähän asti olen tehnyt uraa innoissani mutta nyt alkaa motivaatio heikkenemään jos ei lasta lähivuosina kuulu. Olisiko sinulla teoriassa mahdollista olla pois, esim puoli vuotta? Minulle se on vähän mahdotonta, max 2 kk jossain välissä. Yritän nyt keksiä kaikenlaisia stressiä lievittäviä keinoja arjen keskelle.

Olet varmaan nyt "aallonpohjalla", uskon että se aurinko paistaa taas ja teillä on kaikki mahdollisuudet onnistua niillä pakkassoluilla :)
 
Hiskias voi miten kurjaa, että sullakin olo on huono, Toivottavasti tänään kuitenkin jo olisi parempi. Itsekin olen tässä jo joitakin vuosia miettinyt mammalomaa. Lopulta sitten viime kesänä tein sen ratkaisun, että koska vauvaa ja mammalomaa ei ole tulossa lähdinkin opiskelemaan uutta alaa. Pakko oli jotain uutta saada elämään. No samalla uudistui sitten muutakin, koska opiskelun myötä vaihtui myös kaupunki.

Jonnuli mäkin olen kuluttanut pääni puhki miettimällä, että miksi juuri meille tämän asian on oltava näin hemmetin vaikeaa! Eikö jo se olisi riittänyt, että miehellä ei ole siittiöitä, pitikö mullakin vielä olla tämä ongelma.
Vertaan koko ajan itseäni siskooni, jolla on kaksi lasta. Siskoni kumpikin lapsi on saanut alkunsa yhdellä iskulla. Ei siis edes ekasta yrityskuukaudesta vaan yhdestä ainoasta kerrasta.
Miten tämä maailma voi olla näin epäreilu.... Miten me kaksi siskosta voidaan olla tässä asiassa näin erilaisia.

Menkkoja ei täällä vielä näy. Mutta ei ole mitään muitakaan oireita.... Keskiviikkona pitäisi viimeistään alkaa menkat. Jos ei ala niin jätän luget. Ne luultavasti pidättelevät menkkoja. Viikonlopun tienoilla sitten testaan, jos ei menkooja vieläkään kuulu. Lääkäri soittaa 19. päivä ja tuolloin olisi hyvä olla tulos tiedossa niin päästään suunnittelemaan jatkoa.

Jonnulille vielä rauhaisaa piinailua!
 
Amaliallekin tsemppiä siihen kun maailma ei jaa kaikkea tasaisesti :( epäreilua! Oletko Amalia puhunut tästä siskosi kanssa, tietääkö hän ongelmista? Pidän tosikovaa peukkuja että menkat pysyvät poissa ja pieni onnistumisen mahdollisuus olisi.
Toivottavasti Hiskiaan päivä on jo valoisampi!

Täällä olen tänään kärsinyt vähän turvonneesta vatsasta kun pistin eilen gonapeptylin. Lisäksi päätä ehkä vähän särkee ja leukaan tuli megafinni. Jälkimmäiset varmaan lugeista... Ihanaa tämä elämä ja vielä 1,5 vkoa pitää sinnitellä lääkkeillä!
 

Yhteistyössä