Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Odottava73, tsemppiä piikityksiin, mikä stimulaatiolääke sulla on nyt käytössä, onko sama kun aiemmilla kerroilla? Mä pidän sulle peukkuja, että DHEA on tehnyt tehtävänsä. Tulehan kertomaan sitten ultrakuulumiset.

Amalia Armas, äläs heitä vielä pyyhettä kehään, jospa tämä on nyt se hoito, joka tuo sinulle sen toivotun lopputuloksen :heart:. Milloin sulla on eka seurantaultra?

Meriann ja Vienda Kiitos siitä, että käytte täällä meitä kurkkimassa. Nyt voisitte kertoa kaikki ne ”temput”, jotka piinapäivien aikana kiinnittymisen eteen teitte, niin me täällä voidaan testata samoja :whistle:

Jonnuli mun ensimmäinen IVF oli munasolujen takia fiasko, 6 solua saatiin ja 1 ainoa oli 2 päiväsenä siinä kunnossa, että se just ja just voitiin ajatella siirrettävän, muut meni roskiin. Joten tämä toinen hoito oli lottovoitto siihen nähden. 7 hedelmöittyneestä solusta 6 oli eilen käyttökunnossa, kyllä lääkäri sitä hämmästelikin, koska ne munasolut eivät olleet edes täysin kypsiä hedelmöityshetkellä. DHEAta olen syönyt lokakuun lopusta lähtien ja syön edelleen, testipäivään saakka. Terveyskirjaston sivuilta löytyy tarkat ohjeet lääkkeistä lentomatkustuksessa, liekö sitten niitä aina noudatetaan, mutta hyvähän se on varautua, ettei käy huonosti.

Vienda, siirto meni hyvin ja onneksi nopeasti. Lääkäri yritti mulle sanoa, että katso nyt tosta ruudulta mitä tapahtuu, ne varmaan piti mua ihan pimeenä, kun sanoin niille, että nyt ei millään pysty, hoitakaa se siirto nopeesti, mun on päästävä vessaan. Multa jäi kysymättä se pitkäviljely – asiakin, kun se vessahätä oli niin järkyttävä :ashamed:.

Paukkuvin -31 pakkasterveisin Hiskias PP1. Argh, tästä se lähtee, päivien laskeminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Ihan mahtava juttu Hiskias!!! Nyt vaan toivotaan, että piinailu palkitaan!
Ei tässä pyyhe vielä aivan kehässä ole, mutta ei tässä nyt kauhean hyvillä mielilläkään olla voi. Mulla on vain yksi ainoa seurantaultra ja se on vasta perjantaina eli 10. pistospäivänä. Tosi myöhään siis. Maanantaina annan jonkun verikokeen, josta sitten katsovat säädetäänkö lääkitystä.

HalleB kiitos vastauksesta. Harmi kun, ette maksusitoomusta saaneet.
 
Amalia Armas, vai verikokeesta semmosta näkee. En ennen ole kuullutkaan, että tuollainenkin on mahdollista. Saakohan sen verikoetuloksen sitten heti? Aika kauaksi ovat sen ultran sulle laittaneet. Mullahan oli se "sekoitus" kaava ja eka ulltra oli 6 pistospäivä ja toinen sitten 9 päivä.

Meriann, tuota sun rapsuttelua mietinkin aamulla, kun ihmettelin, että millä vekottimella sinne päästiin rapsuttelemaan :confused:. Ja tuo Gonapeptyl multakin löytyy jääkaapista, että se on nyt mun ainoa "tekeminen" ennen testiä. Mutta eiköhän tämä ole nyt "herranhallussa" kuten mummo aikoinaan pruukasi sanoa :saint:.

Mä luin eilen nettiä ja jostain löysin tiedon, ettei kohtu olekaan "ontto" vaan että se alkio siirretään sinne jonkun solukon sisälle. Mä jotenkin olin ajatellut sen olevan "vapaata tilaa", jossa se alkio hyppelee sinne tänne :ashamed:. Onko teillä muuta käsitystä asiasta?
 
Hiskias en tiedä tarkemmin toimenpiteen tekemisestä kun, että lääkäri levitti kohdunsuuta? ja työnsi kohtuun jonkun uhuen katetrin tyylisen jutun. Sanoi vain, että toimenpiteenä vähän sama kun munajohtimien aukiolotutkimus ilman sitä suihkua?! Makasin vaan siinä hiljaa kiltisti. Ei se sattunut.
 
Hiskias, mulla oli ekassa hoidossa tämä Elonva + Puregon, josta se 3 follia, toisessa yrityksessä oli muistaakseni Puregon + Menopur yhdistelmä, tulos 1 folli (+ilmeisesti joitain ihan pieniä). Nyt kolmannessa siis mukana marraskuusta lähtien DHEA, KP 2 aloitettu Elonva+Disperin+Prednisol....

En tiedä miksi mulla on sellainen olo, että ei tästä tule mitään, vaikka muutama yö sitten näin unta, että lääkäri löysi 4 munasolua :p. Noh, iltapäivällä sitten saa tietää, onko tässä kierrossa mitään toivoa...
 
Odottava73 toivottavasti tuo olisi enneuni!!! Itsekin oon tällä hetkellä semmoisella asenteella, että jos kypsiä soluja saadaan yli kolme niin olen ikionnellinen.

Hiskias tuo on joku mystinen estrogeeni(?) verikoe, jolla katsovat, että miten puregon vaikuttaa... joo en itsekään tuota ymmärrä ja oisin ennemmin menny ultraan. Tää mun hoito on tämmöstä säätämistä, kun olen oman paikkakunnan polin asiakas, mutta maksusitoomuksella Helsingin Naistenklinikalla hoidossa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Naikkari hoitaa punktion ja mahdollisen alkionsiirron ja muista asioista ei sitten oikeen ota vastuuta kukaan. Oman klinikan lääkäri sanoi, että oisivat ottaneet mut ultraan tiistaina, mutta ei nyt sitten voi ottaa, kun Helsinki päättää...

Noh nyt on kuitenkin tuo mystinen verikoe annettu... ja samalla ottivat myös neljännen kerran vuoden sisään infektioverikokeet (ja sitä vihaan, koska pelkään aina tuloksia).
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Odottava73, saitko mitään lisälääkettä tuon Elonvan kaveriksi? Tsemppiä kasvatteluun, onhan tässä vielä ensi viikkoon aikaa, tiedä mitä sieltä sitten löytyy :).

Amalia Armas, ihme homma tommonen, että muka Hesassa päätetään :mad:. Meillä se on niin, että se varsinainen hoitopaikka kyllä päättää ultrat ja lopullisen hoitokuvion. Ja yksityiselle mennään vaan punktioon ja alkion siirtoon. Nämä mun "klinikat" tekee hyvää yhteistyötä keskenään, sitä ei ole kieltäminen. Kiva sitten nähdä, miten noi PASit menee, että missä mitäkin tehdään, jahka sinne päästään. Milloin se verikokeen tulos sitten muuten tulee, että tietävät, pitääkö jotain säätää?

Täällä ei tunnut miltään, paitsi munasarjoja kyllä juilii edelleen, joten kävelyn tahtia pitää säädellä niille sopivaksi. Musta jopa tuntuu siltä, että aina Lugejen laiton jälkeen tuntuu tuolla alakerrassa pahimmalta, ihan kun supistelisi. Eikö kuulostakin pelottavalta, miten sinne kohtuun mikään voi kiinnittyä, jos se supistelee jo valmiiksi : /. Huomenna olisi Gonapeptylin vuoro, johan tässä tovi oltiinkin ilman piikkejä.
 
Hiskias: Minä olen kuvitellut, että limakalvo on kohdun joka seinämässä ja niin paksu, että tulee kiinni vastakkaiseen limakalvoon. Ja siis sinne väliin jää sitten sellainen "rako", kun se limakalvo joustaa ja sinne rakoon ylös se alkio tuupataan ja se jää limakalvojen väliin tavallaan puristuksiin, eikä pääse liikkumaan. Mutta tämä on ihan omaa mielikuvitustani ja siitä peräisin, millaisen kuvan itse sain seuratessani siirtoa ruudulta. Koska en osaa ultrakuvaa sen enempää tulkita, voin olla aivan hakoteilläkin! :LOL:

Kiinnittymisasiaan en kyllä oikein osaa antaa vinkkejä. Itse en harrastanut liikuntaa tms. vaan otin tosi rauhassa piinapäivät, olin kyllä punktiostakin kipeä. En juonut punkkua, foolihappoa söin ja yritin muistaa luget ajallaan... Joten eipä musta siinä paljon ole apua, kai se on vain hyvin paljon kiinni limakalvosta ja alkiosta itsestään, kiinnittyykö se vai ei. : /

Kovasti tsemppiä piinailuun!! :flower:
 
Vienda, hyvä teoria sulla :D, tota "puristuksissa olemista" en niele, koska miten kohdunulkoisia raskauksia voisi hoidoista sitten tulla, jos se alkio olis siellä niin "jumissa". Heh, kaikkea sitä tuleekin joutessaan mietittyä... Täytyy varmaan lääkäriltä pyytää ens kerralla ratkaisu tähänkin asiaan :p. Mä muuten uskon myös noin, että siitä alkiosta ja limakalvosta se on kiinni, jääkö vai eikö, että eipä sille itse mitään voi tehdä.

Tämä punktion jälkeinen juilinta mua ihmetyttää. Tänään, kun viikko on mennyt punktiosta, niin pystyin käymään koirakävelyllä suurinpiirtein vanhaan kävelytahtiin (joka tosiaan ei ole rivakka, kun jokaisen kuusenjuureen pysähdytään nuuskimaan...) Ihmeen kauan noi värkit kestää parantua.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonnuli-77
Mä olen ajatellut että useimmiten kohdunulkoiset johtuu siitä, että solu hedelmöittyy johtimessa ja jotenkin jää sinne jumiin, eikä kulkeudu kohtuun asti. IVF:ssä taas, kun se alkio tuupataan sinne ylös kohtuun, voi se lipsahtaa johtimeen asti tai pääsee hieman liikkumaan esim. limakalvon "vian" vuoksi tai jotain. :D Hassua, miten sitä keksii kaikenlaista, kun miettii (ja pelkää) eri vaihtoehtoja...
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias
Vau Hiskias, kuulostaa lupaavalta juilinnat. Viimeksikö sulla ei ollut niitä lainkaan? Toivotaan että enteilee hyvää:)

Aikamoisia pohdintoja teillä on tuosta anatomiasta! Voisikohan joku viisas kertoa miten se on, mullekaan ei ole selvitetty asiaa tuolla tarkkuudella...

Unelmoijalle tsempit perjantaiultraan, toivottavasti solut jatkaa kasvua:) ja tietenkin että ovat kypsiä.

Amalia armas, milloinka se sun verikoe on?

Mulla oli tänään ultra ja hoitoon voidaan lähteä, aloitan piikittelyt samalla lääkkeellä, pergoveriksellä kp2. Eka ultra kp5. Varmaan alkuviikosta jos kierto vaan starttaa! Kysyin siitä dheasta ja lääkärini sanoi että me kokeillaan jotain geeliä(testosteroniko??) jos nyt ei toimi homma. En ole koskaan kuullutkaan ja pitää selvitellä. Mietin kyllä jos aloittaisin dhean itse jos ei tämä onnistu...
 
Jonnuli mahtava juttu, että hoito aloitetaan! en oo mäkään tommosesta geelistä kuullut ja itse tosiaan DHEA.n aloitin, vaikka lääkäri ei sitä tiedäkkään. Tosin eipä tuo DHEA ainakaan meikäläisen kohdalla ole tehonnut (ehkä käyttöaikakin on ollut liian lyhyt), kun siis se verikokeen tulos oli surkea, eli Puregon annostusta nostettiin.
Huomenna on ultra, sitten ollaan viisaampia.
 
Amalia armas tsempit huomiseen ultraan, pidetään peukkuja! Voihan se olla että 3 kk on vasta paras tehoaika dhealle. Oletko kokeillut jotain muuta kun puregonia lääkkeenä? Mullahan se ei toiminut mitenkään, munasarjat jäätyivät vaan. Olen kuullut muiltakin että se ei aina yksinään toimi amh-potilailla. Minulle tepsii pergoveris. Se on vaan hirmuhintaista ja lääkekatto tuli täyteen puolella annoksella. Loppuvuosi on sitten ilmaista :)

Huomenna sinne reissuun rentoutumaan, maanantaina palaan. Ihanaa viikonloppua!
 
Odottava, mites ultra?

Jonnuli, kyllä noi lugevaivat ja punktion jälkeiset vaivat ovat olleet viimeksikin, aika kuultaa muistot. Sulla se alkaakin vasta jänskääminen, jos ensi viikolla pääset piikittelemään. Mä lupaan selvittää tuon kohdun anatomia asian sitten PASissa. Tuo geeli kuulostaa mielenkiintoiselta, selvitä sä sitä lisää.

Amalia, mä komppaan Jonnulia tossa lääkeasiassa; pyydä vaihtamaan. Mun tutulle tehtiin 3 IVF hoitoa juurikin naikkarilla, joka hoidossa lääkkeenä Puregon ja aina sama lopputulos, vaste lähes olematon, just ja just tuoresiirtoon pääsivät. Eikä lääkärit kertaakaan ehdottaneet lääkkeiden vaihtoa. Mulle sanottiin heti ekan hoidon jälkeen, että lääkkeet vaihtoon. Ekaan hoitoon oli tarjolla vain Puregon tai Elonva, mutta tokaan hoitoon löytyikin sitten tätä muuta repertuaaria.

Mä kävin kaivelemassa varmistuksen muisteluilleni ja kyllä, niin se meni, viimeksikin PP7 oli menkkakipuja, että "samalla kaavalla" mennään. Vauvamahoille terveisiä, että mä en taida nyt sinne teidän joukkoon sitten kuitenkaan rantautua.
 
Huonosti meni, ja hoito keskeytettiin..

Nyt on kokeiltu Elonva,Menopur ja Puregon, Tällä kertaa vaan ei päästy edes loppuun asti.

En tiedä pitäiskö siirtyä hoitoon luovutetuilla soluilla...ei taida enää olla lääkettä joka muhun tehoaisi :(
 
Odottava voi ei!!!! Oon niin pahoillani sun puolesta. Meillähän tässä on nyt vähän sama tilanne, kun tosiaan icsi hoito vaihdettiin inssiksi. Yksi ainoa folli näkyi siis ultrassa.

Olo on aika kurja. Ei tästä taida tulla mitään. Joka hoidossa lääkemäärät kasvaa, mutta mitään tulosta ei saada. Ainut toivo taitaa olla lääkkeen vaihto tai ihme.
Mun on tosi vaikea itse edes yrittää vaikuttaa hoitoihin, kun oma lääkärini ei tee päätöksiä hoidostani vaan päätökset tekee lääkäri, jota en ole tainnut koskaan edes nähdä. Se siitä yksilöllisestä hoidosta.
 
Odottava ja Amalia armas pahoittelut hoitojen epäonnistumisesta.

Hiskias äläs nyt vielä luovuta. Kyllä minäkin taisin käydä täällä itkemässä vastaavia fiiliksiä. Mullakin oli niitä menkkakipuja ja olin ihan varma epäonnistumisesta. Koska sulla on testi pv?
 
Odottava, voi ei :hug:

Amalialle tsempit huomiseen inssiin =)

Mulla on testipäivä torstaina tai mulle oikeestaan sanottiin, että kuun lopulla voi testata, mitä se sitten tarkoittaakaan, joten päätin sen olevan torstai. Jostain syystä en ole edes testiä saanut ostettua, kun ajattelin, että viimeksihän se vuoto alkoi torstaiaamuna. Punktio ja siirto on tehty samoina viikonpäivinä kun viimeksi, ainoa poikkeus on ollut se Gonapeptyl, joten samaa aikataulua odottelen vuodonkin suhteen. Pakko kait se testi olisi kumminkin ostaa, kun olen pihinä mitoittanut lugejen hankinnan niin, että riittävät just torstai-iltaan saakka.
 
Hiskias täällä on ainakin kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että saisit testata plussan!!! Aika jännittävää! Onko sulla mitään oireeksi luettavaa?

Huomenna tosiaan sitten inssiin (mikä pettymys, kun piti olla punktio). Oon ihan varma, että jostain syystä tuo inssikin sitten peruuntuu, siis, että solu on jo karannut, tai jostain syystä lääkäri löytäisikin kolme follia, eikä inssiin suostuisi tms... En vaan osaa ajatella, että yhtään mikään tässä nyt enää voisi onnistua.
Ottaa tässä päähän sekin, että joudutaan huomenna istumaan kuusi tuntia autossa tämän takia... Noh...onhan aina se pienen pieni toivon kipinä, jonka vuoksi jaksaa mitä vain.
 
Tsemppihalauksi Odottava, toivotaan että aurinko pilkistää vielä jollakin tavalla risukasaan, ennemmin tai... ehkäpä lääkärilläsi on jotain ideoita eri lääkkeistä mitä voi kokeilla vielä.

Amalia armas sinullekin pahoittelut mutta toivotaan että edes inssiin pääsette! Jotenkin tuntuu kohtuuttomalta että ivf vaihdetaan inssiin ja sitten jos soluja olisi "liikaa" niin mitään ei päätetä tehdä. Noin teoriassa ne mahdollisuudet ovat varmaan aika heikot että kolmesta useampi hedelmöittyisti, hyvä jos edes yksi! Melkoinen matka sinne hoitopaikkakunnalle, pitää nostaa hattua kun itsellä on max puoli tuntia.

Hiskias nyt pidetään peukkuja, kaikki mahdollisuudet olemassa ja jospa se Gonapeptyl olisi parantanut mahdollisuuksia :) enää pari päivää testiin, jännää!! Ymmärsinkö oikein että sinulla oli nyt eri lääkkeetkin (mix) kun aiemmin? Onkohan niillä ollut parantavaa vaikutusta soluihin vai onko ainoa muutos ollut DHEA ja otitkos sinä myös jotain ubikinonia?

Minulla alkoi kierto lauantaina ja sunnuntaina oli eka piikityspäivä. Huomenna nähdään ekassa ultrassa miten homma etenee. Kovin suuret toiveet eivät ole, hyvä jos edes jotain kasvaa... En ole ottanut nyt kun Q10 (se on ubikinoni) mutta ensi kerralla sitten DHEA kuvoihin jos tämä ei auta.
 
Amalia, onhan pirullisen pitkä matka teillä sinne klinikalle! Miten inssi meni? Kiitos peukutuksista. Niitä oireitahan tulee, kun ehtii tuumailemaan :p. Esimerkiksi tässä muutamana päivänä töissä olen nieleskellyt kyyneleitä ihan pikku jutuista, kun asiat ei ole menneet putkeen ja tuollaiset tunteenpurkaukset eivät todellakaan ole mulle mitenkään tyypillistä. Kauhulla jo ajattelin, että jos nuo lääkkeet alkaa sekoittaa mun pään, niin eihän tällaista kestä kukaan. Tissikipu lähti, PP9, niin kuin viimeksikin. Flunssa tuli sen tilalle, että näillä mennään, lugejen piikkiin olen nuo laittanut. Josko sen testin saisi kumminkin JO huomenna ostettua torstaita varten, jotta päästään sitten taas seuraavaan vaiheeseen =).

Jonnuli, jep, koko lääkerepertuaari meni tähän toiseen hoitoon uusiksi. Mutta tosiaan, ei sitä voi varmuudeksi tietää, että onko se tuo dhea vai nuo kokonaan toiset lääkkeet, jotka paransivat solusaldoa. Ja kaiken huipuksi ne soluthan ei olleet edes täysin kypsiä hedelmöityshetkellä, mutta silti lähtivät jakaantumaan hyvin. Olen tässä piinapäivien aikana kehittänyt itselleni sellaisen ”äläluuleliikoja” - teorian, että se ”puolikypsyys” varmaan aiheuttaa sen, etteivät ne kiinnity :ashamed:. Ja joo, Q10 (200-600 mg/pvä) kuului mun lisäravinnedosettiin, kuten myös B – tehovitamiini.
 

Yhteistyössä