Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Kata ja Meriann teille tuleekin sitten yhteiset piinapäivät, kun noin samaa rataa menette hoitojenne kanssa :D.

Meriann, onko tuo sun hoitokertomus, jota luit, ihan lääkäriltä saatu vai itse kirjoitettu? Mä nimittäin olen vähän kaivannut sitä ”epikriisiä” joka lekureissa kirjoitetaan, olis kiva nähdä, mitä sinne on lääkäri sanellut.

Ailiina, sulla alkaa pian toinen piinaviikko, miten hursiee?

Mulla vuoto alkoi lopulta tänään. Kävin hakemassa lääkkeet ja meni tuplasti enemmän rahaa kuin viime kerralla. On näköjään hormonien hinnoissa eroa :'(. Toivottavasti ne opettaa sitten ultrassa käyttämään niitä kynä – mallin lääkkeitä. Oletteko te muut saaneet pistosvälineet apteekista vai hoitopaikasta? Apteekissa sanoin, että haluan ne neulatkin, niin ne sano, että ne on siellä paketissa. No, ei siinä Pergoveriksessa ollut kuin pelkät ampullit, olisi pitänyt avata se paketti jo apteekissa. Sitten soitin niiden asiakaspalveluun ja haukuin ne, niin ne sano mulle, että ne kuuluu saada sieltä hoitopaikasta ja heiltä niitä voi ostaa. Pikkasen kyllä ottaa päähän, kun narkkareille jaetaan pistosvälineet ilmaiseksi ja ”normikäyttäjät” saa maksaa niistäkin :mad:. Että mites teillä muilla, mistä olette pistosvälineet saaneet esim. Pregnyliin?
 
Hiskias mulla on vaan nuo lääkärin kirjoittamat "hoitoaikataulut" eli mistä näkee paljonko ja minkä kokoisia follikkeleita on milloinkin ultrassa näkynyt. Ja siinä on päivät ja lääke annokset. Tuo pergoveris on melko kallis lääke. Hyvää siinä, että lääkekatto täyttyy jo yhden paketin ostosta. Neulat siihen saa tosiaan hoitopaikasta samoin pregnyliin. Meidän hoitopaikasta saa semmoisen paketin missä on neulat, neularoskis ja ohjeet pistämiseen. Tsemppiä pistelyyn.
 
Nyt on pregnyl pistetty. Tämä hoito menee tosi paljon samaa rataa kuin vuosi sitten eka hoito. Silloinkin odoteltiin pienempiä rakkuloita ja pregnyl meinasi mennä mönkään. Mulla hajosi vuos sitten molempien nestepullojen kaulat ja en uskaltanut käyttää niitä, kun sisällä näkyi lasinsiruja. Apteekista sain uudet ja pistin 40 min myöhässä. Tänään hajosi sitten toinen nestepullo, onneksi vain toinen, ja toisen kuiva-aine pullon kaula. Uskalsin kuitenkin pistää, kun oli kuiva-ainepullo ja sisällä ei näkynyt lasinsiruja ja pystyin ravistamaan alaspäin eikä mitään tullut ulos. Ja hoitaja oli todennut jo viimeksi, että ei siitä pienestä pistosneulasta tule läpi mikään ylimääräinen. Toivottavasti nämä on nyt enteitä, kun vuosi sitten ollut hoito on ollut paras hoito munasolusaaliin osalta ja siitä tuli se ainut kemiallinen. Jospa nyt sitten sen verran paremmin, että ei tulisi vain kemiallinen, kun mukana on ollut Dhea ja mahdollisesti pitkä viljely.

Meriann, mulle tää on kolmas punktio mutta oikeestaan jo viides hoito, kun yhdessä ei saatu vastetta ollenkaan ja yksi muuttui inssiksi. Mitkä fiilikset siellä?

Hiskias, mä olen saanut aina pistosvälineet klinikalta.
 
Kata sullahan on ollut huonoa tuuria noiden puteleiden kanssa. Mulla oli varmuudeks kaksi pregnyliä. Vieläkö otat tänään dheata? Meillä huomenna myös punktio ja jännittää jo onko molempien sisällä solua. Ja tietysti hedelmöittyykö ja jakautuuko. Meillä ollut ongelmaa tuon jakautumisen kanssa. Toivottavasti syödyt "dropsit" auttais laatuongelmaan. Tilasin jo r-testejä kaappiin odottamaan :)

Onnea punktioon
 
Hiskias me ollaan saatu aina hoitopaikasta pistosvälineet. Hyvä, että vuoto alkoi. Tsemppiä ja onnea hoitoon!

Kata Mä sain joskus julkiselta sellaisen muovisen jutun, jolla sai ne kaulat turvallisemmin auki. Harmi, kun tollee monesti käyny :( Tsemppiä!

Meriann tsemppiä huomiselle! :)

on: AMH-kontrollin tulos oli 0,2. Juteltiin lääkäri kanssa pitkään ja hän oli sitä mieltä, että meille paras vaihtoehto on lähteä kokeilemaan lahjamunasoluja. Nähdään sitten onko niistäkään apua. Jonossa siis ollaan.
Tehtiin myös ultra. Limakalvo oli 12,3mm ja johtofolli 17mm. Tästä innostuneena Lääkäri päätti, että tehdäänkin yllättäen huomenna aamulla punktio! Pistän tänään Pregnylin. Tää onnistuu jos niin on tarkoitettu. Hienoa, että saatankin saada vielä yhden mahdollisuuden omilla :)
 
Viimeksi muokattu:
Meriann, mulla jatkuu dhea toistaiseksi. Se lopetetaan sitten positiivisen raskaustestiin, toivottavasti!

Ihana ylläriuutinen Hallelta! Tytöt, se on nyt meidän vuoro eikö? Tsemppiä huomiseen Halle ja Meriann!
 
Meriann no voi harmi. Toivotaan, että se yksi on priimaa. Ei mennyt putkeen meilläkään. Kahdeksan rakkulaa tyhjennettiin, mutta vain kaksi solua saatiin. Eli ne pienemmät ei sitten kuitenkaan ehtineet mukaan vaikka vähän odoteltiin. Harmittaahan se, mutta yritän nyt ajatella positiivisesti, että ne kaksi olisi sitten hyviä. Sovitaan niin, että tämä oli se tämän hoidon ainut takapakki molemmilla.

Miten teillä nyt tehdään, siirretäänkö perjantaina vai maanantaina? Meillä lääkäri sanoi, että jos vain yksi siirrettävä kannattaa siirtää jo perjantaina. Oma lääkäri ei ollut tänään, mutta soittelen hänelle huomenna ja mietitään miten edetään. Jos hyvin kävisi ja olisi kaksi hyvää alkiota, en tiedä mitä tehdään. Kannattaisiko viljellä pidempään ja katsoa, että parempi siirretään varmasti tuoresiirrossa vai suostuisiko lääkäri siirtämään saman tien molemmat. Tiedän kyllä, että siihen suhtaudutaan nihkeästi. En oikein itse innostu pakastamisesta, kun ne pari jotka meillä on pakastettu eivät ole selvinneet hyvin sulatuksesta. En haluaisi hukata nyt yhtään hyvää alkiota. Kamalan vaikeaa.

HalleB, miten punktio meni?
 
kata no voi harmi, ettei teilläkään mennyt parhaimman mukaan. No mutta yksihän siihen vain tarvitaan. Meidänkin lääkäri suhtautuu tosi nihkeästi kahden alkion siirtoon. Mutta kun maanantaina puhuin hänen kanssaan ja kysyin jos molemmista saataisiin alkio niin mitä sitten. Sanoi, että voidaan siirtää kaksi kunhan eivät ole priimaa molemmat. Meillä siirto perjantaina jos alkio elossa. Ei kuulemma noin vähän kanssa viitsi ottaa riskiä.
 
Kata, mäkin sain sellaiset muoviset jutut, joilla ne pregnylit sai kätsästi auki. Tommonenhan on ihan kauheeta, kun ne noin voi levitä käsiin : /.

Halle, sulla se vaihtu taas suunnitelma lennosta :). Mites punktio meni? Tuo amh ei sitten ollut onneksi laskenut entisestään. Miten alas se muuten voi laskea, voikohan siitä tulla jossain kohtaa täysin nolla?

Meriann ja Kata, mä niin pidän teille peukkuja, että dhea olis tehnyt tehtävänsä ja solut olisi tosi hyviä :heart:.

Mun hoito siis alkaa vasta seuraavasta kierrosta, taisin johtaa teitä harhaan höpinöilläni :(. Se ajoittuu siihen vuoden vaihteeseen. Sainkin viestin, että piikkipussukan saa klinikalta. Ootteko te käyttäneet kahta lääkettä rinnakkain? Ne kuulemma voi pistää ”yhdellä piikillä”, siis sekoittamalla keskenään ja sitten pistämällä koko satsi. Siinä menee vaan hieno Gonalin kynä hukkaan, jos ne sullotaan sinne Pergoveriksen ampulliin. Siitähän tulee varsinainen cocktail :LOL:
 
Meriann ja Kata toivotaan, että pääsette siirtoon! :hug:

Hiskias mul on sellanen ihana lääkäri, joka osaa tarttua tilaisuuteen!
Mulla oli sillon reilu vuosi sitten AMH 0,3 eli oli yhden pykälän laskenut. Eiks se huonoin oo ilmoitettu "alle 0,2"?
Mä oon pistäny ne kyl erikseen, et varmasti joka tippa tulee käyttöön!

on: Se oli sit tarkoitettu niin, että solu oli karannu just, ku olis alettu punktoimaan! Lääkäri imi kuitenkin vielä sen nesteen, joka oli tullut ovulaatiosta, mutta sieltä ei solua löytynyt.
Varaan nyt sit ajan Psykologille ja ollaan lahjamunasolujonossa. Onhan tää surullista, mutta pitää nyt antaa sen surun tulla ja mennä.
 
Pahoittelut HalleB :hug: Voin hieman aavistaa miltä sinusta tuntuu. Meidän ainoa solumme oli hedelmöittynyt mutta ei ollut vielä jakaantunut. Luulen, että käy niin kuin viimeksi ja siirtoon emme pääse. Tämä oli nyt viimeinen hoito tällä erää. Pyydämme varmaan lähetteen julkiselle jossa voimme kokeilla vielä kerran. Lahjasolut on käynyt mielessä mutta niitä hoitoja ei taideta julkisella tehdä?
 
Pahoitteli munkin puolesta HalleB. Toivottavasti ette joudu odottamaan luovuttajaa kauaa.

Meriann, miten kävi? Toivottavasti pääsitte kuitenkin siirtoon. Meillä kävi niin että toinen hedelmöittyi jotenkin väärin. Toinen kuitenkin selvisi hyvin ja tänään sain kyytiin hyvän alkion. Nyt olen päättänyt yrittää unohtaa koko jutun ja keskittyä tulevaan jouluun ja uuteen vuoteen. Olemme ulkomailla lomat, joten palailen kertomaan toivottavasti positiivisia uutisia alkuvuodesta. Hyvää joulun aikaa! Toivottavasti ensi vuosi tuo hyviä uutisia meille kaikille!
 
Meriann, kirjoiteltiin samaan aikaan. Hienoa että sait kyytiläisen! Nyt pidetään sormet ja varpaat ristissä meille molemmille!

Ärsyttävää muuten kirjoitella kännykällä. Älkää välittäkö virheistä..
 
Meriann sun kannattaa kysellä voisitko saada julkiselta maksusitoumuksen luovutushoitoa varten. Mun lääkäri ainakin yrittää anoa sitä mulle.
Onnea siirtoon pääsyn johdosta! :)

Kata kiitos!
Onnea myös sinulle siirtoon pääsyn johdosta! Sul on ainakin hyvät piinailu-suunnitelmat:)

on: Psykologi-ajan sain tammikuulle. Mul on aika vapautunut olo, kun kroppani vapautui hoidoista.
 
HalleB mikäs teillä on nyt tulevaisuuden suunnitelma? Onko annettu arviota luovutus jonosta?

Mitä muille kuuluu?

Täällä eletään pp3 ja ei hirveän toiveikkaalla mielellä. Oon ollut kauheassa flunssassa joka on varmaan tuhonnut rassukka alkion.
 
Oma viimeinen hoitoni päättyi siis taas vuotoon kp 32 (tai rv 4+4) miten sen nyt sitten laskeekin....haalean plussan sain aikaiseksi, mutta viiva ei vaan vahvistunut.

DHEA:n aloitin samana päivänä kuin vuoto alkoi, eli sitä on nyt 4. viikko menossa. Millaisia annoksia sitä te olette syöneet?

Seuraava hoito on sitten tammikuun puolivälissä, täytyy nyt katsoa, jää se myös viimeiseksi.
 
HalleB> Ehditkin tuossa jo vastaamaan vähän mua askarruttaneeseen kysymykseen... Olen nimittäin miettinyt onko se helpotuksen tunne kun pitkän hoitorumban jälkeen vihdoin lääkäri nostaa kädet ylös ja sanoo että tää homma ei toimi... Itse olen vielä ihan ok amh luvuilla... Pari vuotta sitten oli 0,8 mutta kuitenkin... Olen ajatellut että minulle olisi jo helpotus jos joku vaan sanoisi että tää ei tuu koskaan onnistumaan... siirrytään seuraavaan vaiheeseen.

Toki teilläkin on nyt lahjasolut edessä ja niissäkään ei tule seinä vastaan ennen kuin kukkaro on klommolla.... Meillä ei tule edes ikä vastaan vielä kymmeneen vuoteen joten putki lienee pitkä meidän kohdalla jos tärppiä ei kuulu.

TSEMPPIÄ tähän vimoseen runttaukseen ja todella paljon tsemppiä seuraavaan kierrokseen jos sinne täytyy mennä...

Minä aloitin nyt vihdoin psykologijutskat ja sain vuoden psykoterapiat omaa nuppia avittamaan. (on tässä vähän muutakin setvittävää kuin pelkästään tää lapsettomuus)

Nyt on melko hyvä mieli kun tietää että apua saa viikottain jos alkaa homma luisumaan käsistä.
 
Meriann tsemppiä sinne piinailuun!
Me nyt sit säästetään rahaa ja jonotetaan. Arvio oli puol vuotta-vuosi, voi tulla myös aiemmin jos oikean(minun)näköinen luovuttaja löytyy. Tammikuulla on Psykologi-aika liittyen lahjasoluihin. Tulevaa vuotta odotan innolla, koska meille on tulossa monta mukavaa muutosta muissa asioissa. Tunnelin päässä kajastaa sittenkin valo! :)

Odottava :hug: Toivotaan, että DHEA:sta saat avun :)

Yrittäjä Se helpotuksen tunne tuntuu vain koko ajan suuremmalta! Hengittäminen on helpompaa ja huomaan olevani iloisempi. Lääkäri sanoi mulle, että kyllähän noita hoitoja omilla voisi iän puolesta jatkaa vaikka loputtomiin, mutta johonkin se raja on vedettävä. Hänen mielestään olisi ollut minulle väärin pitkittää sitä toivoa ja samalla uupua koko asiaan. Onnistumismahdollisuus on kuitenkin niin pieni.
Mä oon sua pari vuotta nuorempi. Hyvä, että hait apua. Toivotaa, että siitä on sinulle hyötyä. Mä kävin julkisen kautta juttelemassa hoitojen rinnalla vuoden ja pääsin ulos umpikujastani. Tsemppiä myös sinulle :)
 
Tulin tänne taas kurkkimaan kuulumisia ja ainakin piinailijoita näyttää olevan :) eli oikein paljon voimia Meriann ja Kata!!!

Hiskian mulla myös ekassa hoidossa saatiin lääkkeet alle tonnilla. Nyt uuden hoidon lääkkeet olisivat maksaneetr 2200 euroa, onneksi saimme kuitenkin hyödynnettyä lääkekaton ja maksoimme vain kuusi euroa.

Odottava73 pahoittelut vuodon alkamisesta, tosi kurja juttu... Onneksi teillä on uusi hoito suunnitteilla, jospa ensi vuosi olisi onnekkaampi!

HalleB ja 83Yrittäjä lahjasolut on täälläkin jo käyneet mielessä, vaikka meillä vasta yksi icsi onkin takana. Hintavia toki nuo hoidot ovat, mutta luulen, että mekin voitaisiin tuo maksusitoomus saada. Me kun ollaan niin totaalisen toivottomia. Haluaisin kuitenkin ainakin kolme kertaa yrittää omilla soluilla. Jossain vaiheessa pitää kyllä ihan tosissaan sitten miettiä mikä on järkevintä. Meillähän on käytössä miehen pakastetut siittiöt, eikä niitä ole kauheasti "tuhlattaviksi". Enää yhdeksän ampullia on jäljellä.

Meillä tilanne on nyt se, että saimme uuden hoitosuunnitelman. Aloitan sumut uudenvuoden aattona. Saimme siis lääkkeet ostettua tämän vuoden maksukattoon ja helpotti kyllä tosi paljon. Punktio on suunnitteilla viikolle viisi.
Toiveet ovat tavallaan korkealla, mutta tavallaan olen kyllä melko realistinen hoidon onnistumisen suhteen. Jännitys on kova.

Mukavaa joulun odotusta kaikille!
 
Amalia Armas hienoa, että teillä hoidot vielä jatkuu. Toivotaan, että uusi vuosi tuo teille uusia kujeita ;)

Odottava :hug: Tiedän niin tunteen. Jos vielä joskus plussan saa, niin uskaltaako siitä enää riemuita? Minä söin dheata 3x25mg pv. Mutta eipä siitä ollut meille apua. Kaksi solua kasvoi ja yksi saatii punktoitua :(

Olen pidemmän aikaa seuraillut kiertoani ja tuntemuksia eri kierron vaiheissa. Mulla tulee usein menkkakipuja dpo 6 alkaen. Plussa kierroissa mulla ei ole ollut mitään kipuja luteaalivaiheen aikana. Nyt taas eilen tuttuun tapaan pp 4 kipuja. Eli tais olla siinä tämä viimeinen kerta. Olen huvikseni testannut pregnylin poistumista ja tänään on 9 pv. ja enää haalea haamu jäljellä.
 
Voihan kääk. Olen semmoinen himo testaaja ja aina mun täytyy testailla hirmu aikaisin. Tänään liuskaan piirtyi hentoinen toinen viiva. Siitä panikoituneena oli pakko tehdä digi (vaikka olin säästänyt sen myöhempään), siihen tuli raskaana 1-2. Nyt pien paniikki. Plussaan en pysty luottamaan kun ne kaksi km taustalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Meriann, Ihanaa, mä niin pidän plussalle peukkuja :heart:. Milloin sulla on se virallinen testipäivä?

Kata, ootko pysynyt kärsivällisenä tuon testaamisen suhteen?

Lämmintä Joulua teille kaikille kanssasisaret :xmas:
 

Yhteistyössä