Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Meriann, piti sulta tulla kysymään, kun huomasin sun kirjoituksen tuolta toisesta pinosta, että söitkö sitä Q10 sen 600 mg päivässä? Mä olen ajatellut, että jos tuo 2 IVF on fiasko, niin lisään sen sitten siihen kolmanteen yritykseen. Ootko muuten syönyt sitä dheata nyt koko ajan? Mulle nimittäin sanottiin sieltä klinikalta, että sitä syödään sitten niin kauan kunnes he käskevät lopettamaan. Eli dhea mukana lähden piikittelemään. Meinaatko huomenna mennä sinne veritestiin? Meillä ei niitä oteta, joten kotitestipäivä oli 14 vrk siirrosta, kun siirrettiin 2 päiväinen alkio.

Mitäs muille kuuluu? Mä ainakin tunnen sisuksissani, että syöty on ja juotu, ihan riittävästi tälle joululle :headwall:
 
Hiskias joo söin piikityksen aikana dheata ja 600 mg ubikinonia. Sitä dheata söin sen kaksi kk ja ubikinonia alkuun 200 mg/pv ja nostin loppua kohden. Päätin, että en mene huomenna veritestiin, sain tänään 14 vrk punktiosta digiin raskaana 2-3. Eli sen mukaan hcg nousee niin kuin pitääkin. Ultraa varailen sitten tammikuulle.

Onnea ja jaksamisia kaikille. Siirryn pikkuhiljaa odottajien puolelle (tällä kertaa toivottavasti lopullisesti) ja toivot, että näemme kaikki siellä. Käyn kyllä teidän juttuja lueskelemassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikkatyttö
Moi taas :) Meillä tuo 4:skin ICSI päättyi "surullisesti" ja ei saatu tälläkään kertaa raskautta aikaiseksi..:O Olen ollut niin väsynyt ja hermoromahduksessa, että olen nauranut koko joulun.. ;) Nauru tarttuu ja koko perhekin on samalla rentoutunut..
Saapa sitten nähdä, miten käy kun suru iskee "oikeasti".
Meillä taitaa tulle ero lapsettomuuden johdosta, mies on siitä jo kovasti puhunut. Hänelle soisin kyllä lapsia jonkun toisen parempi"munaisen" kanssa.. Ehkä jatkan sitten yksinäisenä naisena hed.hoitoja ja jospa saan apua vaikka joltain Hesan klinikalta. Siellä on paremmat mahdollisuudet onnistua. Matkaa tulee vähän, mutta so what.. kyllä lapsi on tärkeämpi :D Miten tuota Anti-Mulleria saatais ylemmäs? Mulle oli määrätty ekaan hoitoon sitä, mutta en jaksanut mennä töiden takia sinne.. ;)
Ois kai ollut liian vaikeaa kestää huono tulos. Munixia tulee kuitenkin niin vähän, että on parempi, että testataan jossain vaiheessa :LOL: Mukavaa joulun jatkoa kaikille! Olen vähän vastakohtien tyttö, mua naurattaa silloin kun oon surullinen...:heart:
p.s. tuo "suru kyllä laihduttaa..", olin tänäänkin taas saanut painoa 300 g alas ilman mitää suurempia dieettejä!!
 
Viimeksi muokattu:
Voi että mitä uutisia täällä on kun on muutaman viikon (kuukauden) ollut vilkuilematta tänne! Onnea Meriann, ihan mieletöntä ja vielä "yllätysmunasolu" :) antaa toivoa. Katallekin peukkuja, tulehan hyvien uutisten kanssa lomalta!

HalleB on taas saanut helpottavan vaiheen elämässä eteen, mulle tuli lukiessa myötähelpotus, voin vain yrittää kuvitella miltä tuntuu kun on taas uutta toivoa. Kovasti onnea! Toivottavasti jatkat tällä foorumilla (tai pääset odottajiin lahjasoluilla), täällähän on lahjasoluketju jota varmasti seurailen. Onko muuten niitä näköisyyskriteerejä minkälaisia, jotka vaikuttavat siihen löytyykö sopiva luovuttaja?

Mansikkatytölle taas on tullut surullisempia vaiheita eteen, halauksia sinne!:hug: Ja onnea jatkoon joka tapauksessa, jos ero tulee niin suru on varmaan vähän suurempi ja hankalampi käsitellä? Toivottavasti sinulla on läheisiä tai pääset ammattiauttajan kanssa juttelemaan. Asenteesi on nyt kyllä ihailtava.

Hiskias pääsee kohta uuteen kiertoon, milloin alkaa piikittelyt? Täälläkin on kyllä syöty hyvin, laskin että viisi päivää meni lähes liikkumatta (autolla vaan), syöden, juoden ja nukkuen. On tehnyt hyvää. Mulla oli aikamoinen työstressiputki takana ja vasta viikon loman jälkeen huomasin sen helpottavan. Mä olen muuten ostanut Q10 ja sitä on 100mg tableteissa, taidan nyt ottaa sitten aamuin illoin niitä jos 200mg on hyvä annos. Kokemuksia ei tosin ole pidemmästä käytöstä/hoitojen aikaan. Sulle ei ole tainnut tulla DHEA:sta mitään erikoisia oireita? Onko sun annos ollut 25mg? Sitä olen itsekin mietiskellyt.

ON: joulukuun kierron sekoitti täysin lääkärin määräämä Zumenon estrogeeni ja sen takia ei päästy enää marras-joulukuussa hoitoon. Seuraava kierto alkaa klinikan joulutauolla (n. 1.1. - auts mikä aloitus vuodelle) niin näillä näkymin seuraava hoitokierto olisi sen jälkeen, tammikuun loppupuolella starttaavassa kierrossa. Se on siis meidän toka hoito. Nyt olisi n. kuukausi aikaa nautiskella näitä erikoislääkkeitä ennen sitä!

Ihanaa vuodenvaihdetta ja parempaa uutta vuotta niille joilla tämä vuosi ei vastannut odotuksiin vauva-asioissa! :)
 
Jonnuli, mukava kuulla sinustakin =). Olen todellakin selvinnyt tuon dhean kanssa hyvin pienin oirein, annostuksella 3 tablettia (75 mg) päivässä, 2 illalla ja 1 aamulla. Nyt kun kierto lähenee loppuaan, niin huomaan saaneeni myös ”loppukierto” oireita, joita ilman sitä ei ole ollut. KP22 lähtien on juilinut alamahaan niin, että olin täysin varma vuodon alkamisesta, mutta ei se sitten ole alkanut. Onneksi, koska kyllä olis ottanut päähän taas kuukauden lisäkärvistely, mutta toisaalta, mitä pidempään dheata, niin sen parempi. Siis Ehkä.

Mansikkatyttö, ikävä juttu tuo hoidon mönkään meneminen ja tuo eroasia. Toivottavasti saat läheisiltäsi tukea. Täytyy myöntää, että itselläkin on käynyt mielessä, että liekö ero on joskus vielä edessä. Meillä ei tuo mies koskaan ole mitenkään ollut ”yli-innoissaan” tästä lapsihankkeesta, että vaikea tällä hetkellä arvioida, ohittaako se sitten hoitojen päätyttyä tärkeysjärjestyksen. En tiedä, voiko tuota amh – arvoa nostaa millään, liekö ainoa keino on parantaa jäljellä olevien solujen laatua näillä dhea + Q10 tuotteilla.

Perjantaille on varattu alkukierron ultra, että siinä nurkilla se hoito sitten pyörähtää liikkeelle, jahka vuoto alkaa. Ensimmäisessä hoidossa olin ”innoissani” kun oli ekakertalaisen jännitystä mukana jokaiseen vaiheeseen. Nyt tuntuu siltä, että jokainen asia ärsyttää ja muutenkin on pinna tiukalla, eikä oikein huvittaisi tehdä yhtään mitään. Ja nythän on se hetki, kun pitäisi ajatella kaikesta vaan niin positiivisesti :headwall:.

Parempaa vauvavuotta 2013 kaikille :heart:!
 
Meriann olipas täällä ihania uutisia. Paljon onnea ja ihanaa raskausaikaa!

Mansikkatyttö pahoittelut hoidon epäonnistumisesta. Toivottavasti parisuhde kestää tämän rääkin! Me kävimme psykologilla loppuvuodesta, kun tuntui että pää hajoaa ja lääkäri totesi, että hyvää parisuhdetta ei saa heittää menemään tällaisen takia. Otin itse eropelon puheeksi psykologin vastaanotolla ja se helpotti paljon. Saimme tärkeän muistutuksen siitä, miten parisuhteen hoitoa ei saisi unohtaa kaiken keskellä ja paljon tärkeitä vinkkejä, miten toimia kun toinen purkaa pahaa oloaan. Neuvojen noudattaminen arjessa ei ole aina helppoa. Se vaatii tietoista yrittämistä silloinkin, kun ei aina tunnu siltä. Lapsettomuuskriisin ei tarvitse erottaa vaan se voi myös hitsata tiukemmin yhteen. Suosittelen ainakin kokeilemaan ulkopuoliselle puhumista yhdessä. Meillä se puhdisti ilmaa kotona paljon.

ON: Täällä kärsitään karmeasta jetlagista. Valitettavasti en tuo myöskään hyviä uutisia. Menkat alkoivat jouluna ja tähän päättyi meidän hoidot omilla munasoluilla. Tavallaan olen helpottunut, että tämä rääkki on nyt ohi. Ei enää piikkejä ja punktioita. Olemme olleet luovutettujen munasolujen jonossa kesäkuusta lähtien, joten jospa kevään aikana pääsisimme yrittämään niillä.

Jonnuli ja Hiskias onnea tuleviin hoitoihin! Käyn varmaan välillä kurkkimassa kuulumisia vaikka itsellä alkaakin toisenlainen vaihe.
 
Kata76, harmi homma tuo nega :'(. Kovin tuntuu olevan luovutusjonolla pituutta, jos kesäkuusta saakka on saanut odotella. Toivottavasti luovuttaja teille löytyy pian.

Kovin on hiljaiseksi mennyt tämä pino kaikkien siirtyessä toisiin maisemiin. Minä tein juuri lääkecoctailin (piti sekoittaa Pergoveris ja sinne sekaan Gonal-f) ja isäntä tuikkasi sen makkarasta sisälle, täytyy yrittää sitäkin osallistaa :saint:. Mutta pakko kertoa, että kyllä noi miehet on jääriä. Se alko tivaamaan, että sitä lääkettä pitää työntää sieltä ruiskusta niin, että neulan kärjestä tulee lääketippa, jotta ilmakuplat ovat varmasti ulkona. Sanoin sille, että se on "vanhanaikaista" ja sitä ei kuule nyt sen enempää työnnellä, pistetään vaan, kun se lääke on jo siellä neulaosassa, eikä jäävään ilmamäärään kukaan kuole. No, eikös mitä, johan sen piti kokeilla ja TRUUT, sieltä ruiskusta lensi kaaressa lääkettä lattialle! :headwall: Uskokaa tai älkää, mä pysyin ihan rauhallisena, tuumasin vaan, että kallista on se kama lattialle heitettäväksi. Johon isäntä totesi, että hän onkin katsonut teho-osaston ihan ensimmäisiä jaksoja, jossa vielä piti ne ilmakuplat poistaa :x. Ei ihan mennyt meillä tämän ekan satsin pistäminen niin kun Strömsössä.

Hiskias KP3
 
Hiskias tulin kurkkimaan miten sun hoito etenee? Joko on folli ultraa ollut? Meillähän tuo dhea ei tuonut solumäärään lisäystä mutta ilmeisesti laatuun vaikutti. Tänään ultra ja viikkoja vastaava pikkuinen löyty oikeasta paikasta. Myös pienen pieni sydän sykki. Tsempit tulevaan koitokseen ja toivon todella, että tämä olisi sulle THE kerta.
 
Meriann, mielettömästi Onnea ultrakuulumisista :heart:. Ajattelinkin tänään, että noinko mä tässä pinossa saan yksinpuheluna kertoa kuulumisia. Että kiva kun kävit :).

Tänään oli eka ultra ja kuuntelin siinä maatessani, kun lääkäri tutki follien kokoa ja tuli niin monta lukua peräkkäin, että jouduin kesken kaiken kysymään, että "miten hemmetin monta niitä siellä oikein on" :confused:. Saldona 2 + 7, olin aivan äimistynyt, koska viimeksihän siellä oli 3 + 3. Olen aina tuntenut "lääkkeettömänä" ovulaation tuolta oikealta puolelta ja nyt tuolla vasemmalla oli 7 follia ja lekuri tuumasi, että se on selvästi "hitaampi" kuin oikea ja nyt yritetään niitä hitaita kasvattaa. Salaa toivon (jep, olen näitä pessimisti-ei-pety - tyyppejä), että siellä vasemmalla olisi "parempilaatuista reserviä jäljellä" kun se ei lääkkeettä ole ilmeisesti juuri toiminut. Onkohan tuo follimäärä dhean ansiota? Nyt vaan peukut pystyyn, että sisällä olisi solut, jotka ei ole roskaa. Samalla reissulla sain puhuttua gonapeptylin tukihoidoksi. Mahdollisesti saan myös pitkän viljelyn, jos käy niin, että on yksi hyvä alkio, joka voidaan siirtää 2 - 3 päiväisenä ja jos sitten on vielä muitakin alkioita, niin niitä viljellään blastokystiksi ennen mahdollista pakastamista.

No niin, nyt pudottaudun takaisin maanpinnalle :p. Eli katsotaan, mitä sieltä nyt ensin löytyy, ennenkuin jatkan hekumointia kaikenmaailman jatkotoimilla. Maanantaina taas ultraan. Olo on ihan fine, lonkkaluiden ympäristössä tuntuu juilintaa lähinnä iltaisin ja "uutuutena" on tullut alaselän jomotus, jota ei viimeksi ollut. Näillä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Vienda kiitos :heart:

Punktiopäivä varmistui keskiviikolle, muutamat follit oli jo aika isoja, joten lääkäri sanoi, että ne saattaa päästä karkuun. Illalla Ovitrelle makkaraan ja punktiota odottelemaan.

Terveisiä sinne odottavien palstalle, käyn lueskelemassa aika-ajoin teidän kuulumisia, jotta pysyn tilanteen tasalla, että mitä teille kuuluu =)
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
hiskias kiva kuulla, että homma edistyy ja näköjään vielä aika hyvin. Toivottavasti pääset pian tuonne odottajien puolelle kokonaan. Siellä se piina vasta alkaakin. Itse vaikka ultrassa syke nähty niin paniikissa taas.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias
Punktiosaalis: 14 follista 10 solua. Perjantaihin saakka sitten odotellaan, että selviää dhean todelliset vaikutukset meikäläiseen, kun saadaan tietää, onko siellä jäljellä mitään siirrettävää. Jotenkin tuntuu siltä, että takki on aika tyhjä, taitaa olla kaikki keinot käytetty. Tuomiota odotellessa : /.
 
Olipa mahtava saalis! Minulla alkaa tänään piikitykset 3. IVF:n.

Follimäärät olleet kahdella aiemmalla vähäiset, ekalla siis 3 (joista 2 munista jotka hedelmöittyi), sekä toisesta 1 folli, josta munis ja alkio.

Nyt takana 2 kk DHEAta, maanantaina eka ultra. Toiveissa olisi saada edes 3 kolme munasolua, mutta uskoa siihen on aika vähän :/
 
Meriann paljon onnea! :flower:

Mansikkatyttö :hug: mitä sulle nyt kuuluu? Toivottavasti parempaa :)

Jonnuli ottivat klinikalla ylös mun silmien värin, hiusten värin ja pituuden. Nyt vaan toivotaan, että sopiva löytyisi. :)
Onko sinulla hoitokierto jo alkanut? Tsemppiä tulevaan!

Kata oon pahoillani, että ei omilla onnistanut :hug: Toivotaan, että pian löytyisi luovuttaja!

Hiskias mahtava puntiosaalis! Toivottavasti pääsitte siirtoon :)

Odottava onnea uuteen koitokseen!

on: Me ei saatu sitä maksusitoumusta eli kalliiksi tulee. Eilen käytiin Psykologin juttusilla ja nyt taas helpottaa, kun ei tarvii muutaku odottaa. Soittelin klinikalle näistä asioista ja hoitaja lupasi ruveta etsimään nyt todenteolla meille sopivaa luovuttajaa.
 
HalleB sanottiinko teille mitään syytä miksi ette maksusitoomusta saaneet? Kyselen vaan, kun oon alkanut uumoilla, että meidänkin tie lahjamunasoluihin voi viedä ja oon jotenkin alkanut ajatella, että näillä AMH-arvoilla maksusitoomuksen melko helposti saisi, mutta ilmeisesti siinä on sitten muitakin kriteereitä...
 
HalleB mukavaa kuulla sinustakin, harmi kun ette saaneet sitä maksusitoumusta :hug:. Toivotaan kumminkin, että luovuttaja löytyy pian =).

Ette kuulkaa arvaa mitä, ”pessimisti-ei-pety” täällä pillahti itkuun työpaikalla, kun aamulla soitin klinikalle kysyäkseni, tarvitseeko tulla siirtoon. Sain biologilta vastauksen, että 1 nätti nelisoluinen siirretään ja 5 menee pakkaseen. DHEA :heart:, en muuta selitystä keksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Voi miten hienoa Hiskias!!! Onnea kyytiläiselle:) ihan mahtava saalis. Mitä sulla on edellisissä ollut ja kuinka oitkään ehdit dheata käyttämään? Lopetitko ennen hoitoa?

Odottavalle myös peukkuja tähän kiertoon että dhea on tepsinyt! Tule kertomaan kokemuksia niin ketjussa tapahtuu jotain;)

Meriannille ja Viendalle vilkutukset, onnea vaan odotukseen!

Katalle tsempit lahjasoluhoitoihin ja toivottavasti pääsette keväällä jatkamaan hoitoja.

HalleB, kiitos kun vastasit ja tsempit niiden kustannusten kanssa. Ehkäpä se on tämän arvoista jos onnistuu?

Minulla taitaa n viikon päästä alkaa uusi kierto eli piikitykset ehkä su tai ma. Pitääkin varata ultra hoidon alkuun, nyt siis 2. ivf alkamassa. Ollaan menossa viikonloppureissulle ensi pe-ma ja voi olla että joudun ottamaan piikit mukaan. Ne on varmaan otettava matkustamoon ettei lääkkeet jäädy... Onko kenelläkään kokemusta ja mitä ne siellä turvatarkastuksessa ajattelevat?
 
  • Tykkää
Reactions: Meriann ja Vienda
Kiitos Jonnuli! :) Varmaan ainakin reseptit pitää olla mukana, että saa piikit viedä koneeseen. Valitettavasti en osaa muuten auttaa. : /

Upeaa Hiskias!! Toivottavasti siirto meni hyvin. :flower: Nyt peukutan puolestasi pari viikkoa! db
 

Yhteistyössä