Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Jonnuli mulla on myös ollut vatsa turvoksissa... Oikeastaan ainoa lugeoire... tai no kai oireeksi voi lukea senkin, että menkkoja ei ole vielä tullut. Arvasin, että tässä käy näin, kun synarelatkin hävittivät mulla menkat.

Siskoni on kyllä tietoinen meidän lapsettomuudesta, mutta ei tiedä ongelman koko laajuutta... Toiselle siskolleni kerroin kyllä siitäkin (toinen siskoni on 23-vuotias ja harkitsee lapsen yrittämistä, neuvoin, ettei välttämättä kannata odottaa...).

Jotenkin kummallisesti nolottaa, että olen tässä iässä jo vaihdevuosissa. En halua, että kukaan saa tietää, jotenkin tuntuu, että olen ihmisenä epäonnistuneempi, kun vanhenen näin nopeasti.
 
Jonnuli, eikö tullut gonapeptylistä mitään oireita? Mullahan oli sen pistämisen jälkeen ”liskojen yö” ja aamulla heräsin ihan hirveeseen pahaan oloon, joka kyllä meni ohi syömällä. Kärsivällisyyttä piinapäiviin, ei kait sun enää 1,5 viikkoa tarvii odotella, mä testasin 8. päivänä tuosta gonapeptylin pistämisestä :O.

Amalia, luin tuolta toisaalta, että olit ovistestillä testannut, mähän tein saman silloin ekan IVF:n jälkeen. Mulla se näytti täysin negaa eli ei tullut edes haamua. Mä niin toivon, että se lääkäri on sun varallesi keksinyt jonkun toimivan hoidon =)

Mulla on myös sisko ja ollaan sen kanssa naureskeltu, että tasan ei mene onnenlahjat, sillä on pco ja mulla matala amh. Että toiselle on annettu liikaa ja toiselle liian vähän. Kiitos teille tsemppauksesta. Kuluvalla viikolla ei ole ehtinyt ajatella muuta, kun järkyttävää työmäärää, jota on kulkeutunut joka ilta myös kotiin. Tänään tuli mieleen, että tämä urani liian suurine työmäärineen saattaakin olla pakotie todellisuudesta :confused:
 
Hiskias oli mulla siitä vähän vatsanvääntöä, ei mitään erikoista. Nyt olen nähnyt kummallisia unia, sama juttu oli edellisessä hoidossa. Ja myös pms-oireina mulla. Gonapeptyl tuntui ti ja ke, tänään ei juuri mitään. Tissikipukin hellittää. Hyvin sitä pystyy itselleen oireita kuvittelemaan niin halutessaan. Kiva että olet paremmilla fiiliksillä! Minä myös olen ajatellut että osittain töissä raataminen on pakokeino tästä ongelmasta.

Amalia, pidetään peukkuja vielä!

Niin ja viikon päästä perjantaina olisi veritesti labrassa, yritän sinnitellä sinne koska mulla ei ole edes testejä kotona. Ensi pe on 14dpt.
 
Tulin tänne kirjoittamaan muistiin oireita ja vertaamaan edelliseen kiertoon, tää toimii erinomaisena muistiona kaiken vertaistuen ohessa! Heräsin eilen pp7 siihen että vatsa on ihan menkkaoloissa ja sitä jatkui koko päivän. Vähän menkkakramppi ja jomottelutuntemuksia, paljon enemmän ja pidempään kun edellisessä hoidossa. Ja nyt ne oli myöhemmin, edellisen hoidon päivät täsmää ennemmin gonapeptylin oireiden kanssa. Tänään aamuyöllä sama jatkui mutta nyt helpottaa... Ei saisi innostua mutta jotain erilaista kun aiemmin. Muuten lugeoireet on lieviä ja melko hyvin pystyn unohtamaan piinailun jos on muuta tekemistä. Yritän sinnitellä ensi perjantain veritestiin.

Lisäksi huomasin vanhoja viestejä lukiessani että Gonapeptyliä olisi pitänyt säilyttää jääkaapissa ennen pistosta (alle +8)! Apteekissa oli joku virolainen nainen joka ensin neuvoi lugeista väärän annostuksen (ota 3 vuorokaudessa) kun itse tavasin reseptistä 3 joka 12 tunti. Siitä selvittyään hän varmaan unohti neuvoa gonapeptylin säilytyksestä ja kysyi vaan onko sinulla ruiskuja (gonap. Tulee valmiissa ruiskussa) enkä jaksanut sitten selventää että eihän niitä tarvitse näissä lääkkeissä, vastasin vaan että on. Uskomatonta mitä asiakaspalvelua ja miten valveutunut itse pitää olla ettei kaikki mene puihin! Onkohan siitä gonap. Lämpösäilytyksestä voinut koitua jotain ongelmaa?? Se tosiaan tulee sellaisenaan muovipakkauksessa ilman ohjeita kun pakkauskoko on 7kpl ja aina tarvitaan vain yksi.

Amalia, oletko testannut tai ovatko menkat pysyneet vielä poissa?

Hyvää viikonloppua!
 
Viimeksi muokattu:
Jonnuli en osaa sanoa noista säilytyksistä. Itsekin säilytin ekassa hoidossa pregnyliä jonkun aikaa lämpimässä, ennen kun siirsin jääkaappiin. Mutta ei sillä ilmeisesti vaikutusta ollut, koska toisessa hoidossa säilytin kaikki lääkkeet huipputarkasti oikein ja hoidon tulos vaan huononi. Toivottavasti sulla nuo aikaisemmista kerroista eroavat oireet olisivta merkki siitä, että myös lopputulos olisi erilainen!!!

Hiskias varmaan jokainen tarvitsee tässä tilanteessa jonkinlaista pakokeinoa. On ihan totta myöskin se, että jollain elämä on pakko täyttää, olkoon se sitten vaikka työ. Itse en ole kovin työorientoitunut ihminen. Haaveilen elämästä, jossa talo olisi täynnä lapsia ja itse saisin värkkäillä taiteellisten projektieni parissa ja hoitaa perhettä. Nämä kumpikaan haave eivät tule koskaan tapahtumaan. Tuntuu, että tämä lapsettomuutta seurannut lamaannus on vienyt kaiken tarmoni.


Tänään on siis testattu aivan täydellinen nega. Lopetin luget, koska en enää jaksa niiden aiheuttamaa päänsärkyä, joka on siis todella massiivinen eivätkä särkylääkkeet oikein auta. En osannut ensin yhdistää tuota päänsärkyä lugeihin, mutta ilmeisesti se niihin liittyy.

Mukavaa viikonloppua!
 
Jonnuli, hyvä kun jotain tuntemuksia on, peukutan että ne tietäis hyvää :D. Mulla oli Gonapeptylissä kyllä ohjeet mukana ja siinä tosiaan lukee, säilytys 2 – 8 asteessa. Se oli pakattu sellaiseen pahviloodaan jossa vielä erikseen oli tarra, että ”kylmäsäilytys”. Mutta ei siinä sitten lue, että mitä sille tapahtuu, jollei säilytä kylmässä. On se muuten ihmeellistä, että noiden Lugejenkin kanssa on niin erilaisia ohjeita. Mulle ei koskaan ole sanottu, että niiden ottaminen olisi kellonajalleen tarkkaa, vaan että aamulla ja illalla se 2x200 mg kapselia ja that’s it. Mun aamu on kello 5 – 6 ja ilta kello 21 – 22 niin ei todellakaan 12 h väli ole toteutunut missään vaiheessa.

Amalia :heart:, Pakkohan niiden on kokeilla vielä muilla lääkkeillä! Tuntuu kohtuuttomalta, jos se nyt tuohon tyssäisi. Ja nyt kun sulla on sitä dheatakin pidempi aika syötynä, niin senkin takia kandee kokeilla. Voi kun mäkin oppisin nautiskelemaan elämästä. Olen kyllä aina ollut sellainen toohottaja, että vapaapäiviksikin on lukujärjestys valmiina, että mitä kaikkea on saatava aikaiseksi, ettei vapaa-aika vaan mene hukkaan tai kulu turhaan. Ilmeisen hullut geenit olen perinyt ;).

Hoitopaikasta ei ole kuulunut mitään. Se on niin koomista, kun sinne voi lähettää mailia, mutta ne ei koskaan lähetä sitä takaisin, vaan aina maapostilla. Jotenkin mun mielestä nykyaikaan kuuluisi, että jos maililla jotain ilmoitat tai kysyt, niin kohteliasta olisi ainakin kuitata, että palaamme asiaan silloin ja silloin. Eilen huvikseni kaivoin edelliskerran tapahtumat esille ja yli kuukausi oli mennyt testipäivästä siihen, kun olen saanut postia siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu. Että sitä odotellessa. Ja ne dheat, haluan niitä lisää, että pääsen tästä väsymyksestä eroon!
 
Pakko oli tulla teille vielä tilittämään, että onhan taas oviskivut! Ja mikä ihmeellisintä, niin se, että tuolla vasemmalla puolella. Tähän mennessä ne on aina kivistelleet oikealla. Saattaa jäädä siis haaveeksi se mun toivoma lyhyempi kierto ja näin ollen passiin päästään vasta huhtikuussa :(.
 
Amalia, halauksia ja tsemppiä siihen seuraavaan neuvotteluun lääkärin kanssa! Kiitos kannustuksesta! :hug: samaa mieltä Hiskiaan kanssa että ehkä dhea auttaa ja pidän niin peukkuja että lääkäri voisi antaa reseptille eri lääkkeet! Pergoverista suosittelen minä, kun mullakin Puregon jäädytti vaan munasarjoja.

Hiskias kiitos kommentoinnista ja peukutuksista sullekin! Toivottavasti vastausnopeus on parempi tällä kerralla ja suunnitelmat selkeytyy. Aika vanhanaikaista tosiaan toi viestintä, ja yksipuolista. Mullakin taisi viimeksi pidentyä kierto hoidon jälkeen. Toivottavasti selviät oviskipujen kanssa!
Joo se apteekin virolainen täti piti itse sen gonapeptyl pahvilootan ja pisti mun yhden ruiskun vaan paperipussiin ilman ohjeita. Meni varmaan niin sekaisin kun ensin antoi vääriä neuvoja... Jännä tosiaan miten ohjeet ja annostukset eroavat, mulla oli määrällisestikin isompi satsi lugeja.

Tänään on ollut päänsärkypäivä, erilaista tosin kun pms -särky, se on sellainen "dizzy", ihan kun illalla olis sumussa ja kaadun sänkyyn sellaisina päivinä. Nyt se on tullut ja mennyt, eikä jättänyt jälkiä. Illemmalla tänäänkin oli pientä särkyä vatsassa. Mene ja tiedä.
 
Amalia, tsemppiä kovasti <3

ON, perjantaina oli ultra, kp 3. ja sielläpä munasarjoissa köllöteli kolme kystaa/puhkeamatonta follia, joten eipä nyt tule hoitoa tähän kiertoon, eikä seuraavaankaan. Ensi menkoista taas ultra, ja mikäli kaikki on silloin ok, niin siitä kierrosta lähtis sumuilla pitkän kaavan mukaan.

Mutta lahjasolujonoon mentiin nyt kuitenkin
 
Odottava, voi harmi ettei hoitoa päästy aloittamaan! Mistä tuo johtuu tuo kystien ilmestyminen, onko sulla aiemmin ollut? Mullahan kerran oli myös ja sain zumenonia niiden hoitoon. Z on jotain estrogenia. Tiedätkö miten hankalaa lahjasoluja on saada, kestääkö kauan?

ON: tänään on taas ollut ihan menkkaolo vatsassa ja päänsärkyä, alkoi toivo hiipua vaikken vielä suostu luovuttamaan. Tänään on siirrosta 10pv, testiin neljä päivää...
 
Hyvin kestin tosiaan kun niitä testejä ei ole kotona. Kävin veritestissä ja tulos negatiivinen...:mad: eli ei edes kiinnittymisen yritystä vaikka oli erilaisia tuntemuksia (lugeista johtuen, grrrr) ja mahdollisuudet oli hyvän alkion kautta vaikka mihin. Varmaan jotain häikkää kiinnittymisessäkin kun mulla ei koskaan ole plussan plussaa tullut!

Nyt lähdemme lomailemaan sunnuntaina ja sitten harkitsen sitä dhea:ta. Vetäydyn siis taustailijoihin mutta varmasti käyn täällä, huhtikuussa lienee seuraava hoito.
 
Jonnuli, olen pahoillani :(. Tämä on niin peestä. Kuitenkin, mukavaa lomaa teille, käydään täällä välillä pitämässä tätä ketjua elossa. Mäkin luulen, että pääsen pasiin vasta huhtikuussa, että palaillaan viimeistään silloin.
 
Häiritsen taustalta tätä pinoa sen verran, että jos jollakulla on halua kokeilla tuota DHEA:a itsenäisesti, niin mulla olisi sitä melkein täysi (iHerbistä tilattu) purkillinen kotona ja voisin sen ilmaiseksi jollekulle teistä postittaa, jos joku rohkenee laittaa tietonsa yksityisviestillä. Olen ottanut siitä muistaakseni n. 10 kpl mutta jäi sitten plussan myötä tarpeettomaksi...

Voimia ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti! :)
 
Jonnuli voi ei :( oon pahoillani :hug: ja pahoittelut myös Amalia Armas

Odottava ärsyttäviä noi kystat! Hyvä, kun teillä on plan-B valmiina :)

on: Meille löytyi oikein sopiva luovuttaja ja hoito olis tarkoitus tehdä viikolla 17! Ollaan ihan hämmentyneitä, kun tää tuli niin äkkiä. Ihanaa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jonnuli-77
Vienda :wave:

Halle, JEEEE ja tuo viikko 17 on ihan kohta! Huomasin tuolta naapuripinosta, että sä pääset ilmeisesti siihen samaan rapsutteluun, jossa Meriann kävi. Voitko selvittää sen "virallisen" nimen, niin pääsen minäkin sen perään kyselemään, jahka nyt joku ensin sieltä mun klinikalta herää eloon, että minäkin olen olemassa =)
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Hiskias juu voin mä kysyä, kun sinne meen. Eli mun pitää soittaa kunhan seuraava kierto alkaa, jolloin sovitaan "raaputus"-aika. Taitaa mennä viikolle 12, kun näillä näkymin viikolla 11 alkaa uusi kierto.
Kyl on nyt malttamaton olo, kun tuon hoidon ajankohdan sai tietää. Ensviikolla lähetään matkalle, josko sit jaksettas paremmin tuo hoito. Mies sano, et nyt lähetään reissuun, kun parhaassa tapauksessa ei päästä sinne seittemääntoista vuoteen kahdestaan.
 
Halle, mekin ollaan lähdössä parin viikon päästä reissuun, siis ensimmäistä kertaa yhdessä sitten 4 vuoteen. Meillä on noi koirat ja niille ei oikein ole löytynyt hoitajia ja jostain syystä en niitä hoitolaan halua viedä. Ihanaa matkaa teille :wave:

Sain soiton klinikalta, että seuraavasta kierrosta pitäisi mennä pasiin. Yritin vähän himmailla, kun on tuo reissu ja silleen, että jos vasta seuraavasta. Ei onnistunut, kuulemma nyt yritetään saada palaset kohdilleen ja jollei natsaa, niin sitten ei voi mitään. Ärsyttää vaan jo valmiiksi, kun se on lääkkeetön pas ja olen aina NIIN inhonnut noita ovistestejä ja nyt niiden kanssa pitäisi alkaa pelleilemään : /
 
  • Tykkää
Reactions: Jonnuli-77
Matkalta palauttu paremmilla mielin :) aurinko tekee ihmeitä. Onneksi Halle ja Hiskiaskin ovat siitä ilmeisesti nauttimassa? Ehdin kyllä jo matkankin aikana taas tätä hoitojen jatkumista ja onnistumattomuutta stressata. Näillä näkymin menkat alkavat seuraavan kerran viikon päästä ja sitten pitäisi käydä klinikalla sitä testosteronigeeliasiaa kyselemässä. Seuraava hoito olisi huhtikuun puolella alkamassa.

Halle, hienoa että teille löytyi näin nopeasti luovuttaja, onnea! Mitä ne sopivat perusteet ovat, liittyvätkö ulkonäköön tms? Onko tämä luovutettu hoito nyt teidän kotipaikkakunnalla ja saitteko sen julkiselta vai miten siinä kävi? Mä myös olen kiinnostunut siitä rapsutuksesta, jos siitä nyt on hyötyä niin miskiköhän sitä ei tehdä enemmän? Ehkäpä vasta muutaman epätoivoisen yrityksen jälkeen. Nyt vaan huhtikuuta odottelmaan ;)

Hiskias, mahtavaa että pääsette matkalle yhdessä! Se varmaan rentouttaa eikä siitä ole haittaa, päinvastoin ;) toivotaan että se PAS onnistuu reissun jälkeen sopimaan aikatauluihin. Aika hienoa että sekin järjestyi niin nopeasti!
 
Hei! Mahtuisinkohan mukaan? Jonnuli vinkkasi tästä keskustelusta vauva.infossa ja nyt pääsin vastan kunnolla koneelle ja rekisteröitymään.

Minulla siis tammikuun lopussa löydettiin tämä munasarjojen ennenaikainen vajaatoiminta, FSH 17 ja AMH 0,2. Nyt on inssikierto menossa, inssi tehtiin keskiviikkona ja ovulaatio oli torstaina, jos siellä nyt munasolu saatiin kehittymään. IVF on varmaan edessä, lääkäri vain totesi että ei vielä seuraavaan kiertoon ehdi pääsiäisen vuoksi, mutta sitten seuraavaan.

Itsellä on tosin noiden musertavalta tuntuvien arvojen vuoksi sellainen olo, että tuskin saadaan raskautta alkamaan omilla soluilla. Meillä kyllä on yksi lapsi, joka sai alkunsa noin kaksi vuotta sitten ihan helposti ja luomusti, vaikka kyllähän tämän tilan on täytynyt olla jo meneillään silloinkin.

Nyt, kun asiaa on vähän ehtinyt sulatella, mieleen on alkanut tulla kysymyksiä myös noista ns. "ennenaikaisista vaihdevuosista". Eli että miten niiden kanssa nyt sitten eletään.

Koetanpa lueskella käymiänne keskusteluja tarkasti. Ilmeisesti tämä on suhteellisen harvinaista.

Tsemppiä ja voimia ja onnea kaikille kovasti!!
 
Jonnuli, toi testosteronigeeliasia kyllä kiinnostaa. Hyvä kun saadaan siitä pian lisätietoa. Mukavaa, kun aurinko teitä siellä matkalla lämmitti :)

Blixen, tervetuloa! Tuntuu kyllä siltä näitä keskusteltupalstoja seuratessa, että meitä amh – ongelmaisia on aivan liikaa. Mutta eipä heitetä kirvestä kaivoon, ehkä meillä vielä jotain mahiksia on.

Keskiviikkona olis pasin seurantaultra, eikä mitenkään "tarkat vaatimukset" ovulaatiotestin plussaksi muuttumiselle, ainoa mahdollinen plussapäivä on nimittäin perjantai. Jos osuu jollekin muulle päivälle, niin se on sitten tämän kierron osalta siinä. Lähden viikon päästä reissuun ja maanantaina vielä ehdin siirtoon ja tiistaina olen jo menossa, joten vähissä on vaihtoehdot. Näillä mennään :p.
 
Ovistesti tänään plussa, joten siirtoon ei 2 päiväisillä alkioilla päästä :headwall:. Tein muuten niitä testejä 3, kaikki eri merkkisiä. Nyt ainakin tiedän, että jokainen niistä toimii mun hormonimäärillä. Ekaan halpismalliin tulos tuli heti, seuraavaan kesti vähän kauemmin ja CB digi kaikista pisimpään.

Palataan asiaan taas kuukauden kuluttua - Boring....

Mitäs muille kuuluu?
 
Tervetuloa tähän synkkään joukkoo Blixen! Toivottavasti et kuitenkaan kauaa täällä viipyisi. Olen itsekin pohtinut, että mitä tässä nyt sitten pitäisi tehdä, kun vaihdevuodet kohta paukahtavat päälle (täytin juuri 32). Tämä asia ahdistaa mua nyt tosi paljon ja tunnen itseni monin tavoin todella epäonnistuneeksi naisena ja ihmisenä.

Hiskias voi kurjuuden kurjuus, että PAS nyt siirtyi, mutta jospa sillä asialla joku tarkoitus on...

HalleB.n matkaa olenkin hiukan seurannut jo tuolla luovutettu munasolu pinossa, jota olen käynyt lukemassa. Satumainen tuuri kyllä tainnut teillä käydä tuon luovuttajan löytymisen suhteen!!!!

Itselleni kuuluu nyt aika huonoa. Juuri tänään kolahti postiluukusta kirje, jossa Naistenklinikka kertoo lopettavansa meidän hoidot. Onnistumisprosentti on ilmeisesti olematon eikä "edelyytyksiä jatkaa hoitoja julkisella puolella" enää ole. Ottaa kyllä päähän, kun tässä ei nyt sitten edes yritetty mitään muuta kuin samaa kaavaa samalla lääkkeellä. Olisin toivonut, että edes yksi yritys olisi jollain muullakin lääkkellä saatu, etenkin nyt, kun olen syönyt DHEA.aa useita kuukausia. Kaksi hoitoa siis meille vain suotiin.

No kirjeen lopussa käsketään ottaa yhteyttä oman kaupungin klinikkaan jos hoitoja vielä halutaan jatkaa. Täytyy siis maanantaina heti soittaa ja kysyä mikä siellä on mielipide. Tuossa naikkarin kirjeessä kyllä hyvin selkeästi sanottiin, että julkinen puoli ei enää lähde hoitoihin, enkä tiedä pystyykö oman klinikan lääkäri tätä mielipidettä muuttamaan.

Yksityiselle toki voitaisiin mennä, mutta rahatilanne ei sitä salli. Luovutettuihin munasoluihinkin voidaan siirtyä vain, jos saadaan maksusitoomus.

Olo on nyt kyllä suoraan sanottuna todella paska. Toivon, että voisin vain itkeä koko viikonlopun, mutta valitettavasti olen luvannut auttaa mummoni syntymäpäiväjuhlien järjestämisessä, joten hymyillä pitäisi jaksaa.

Patempaa viikonloppua muille!
 
Amalia :hug:. Ei perkule, ihan törkeetä, kyllä niin ottaa pattiin sun puolesta, että kahden samanlaisen kaavan ja lääkkeen hoitokerran jälkeen lyödään hanskat tiskiin. Ja jos siinä kirjeessä vielä luki, ettei julkisella ole edellytyksiä jatkaa. Se sun kotikuntasihan sen hoitamisen sinne naikkarille maksaa, että luulisi lopullisen hoitopäätöksen tulevan sieltä. Tietenkin, jollei siellä ole osaamista lapsettomuudesta, niin tuo naikkarin "tuomio" saattaa jäädä voimaan. Jaksamista sinulle ja miehellesi tällä kivisellä tiellä.
 
Niin ymmärrän teitä, kellä asiat ei mee niinkuin Stromsössä :/

Mä odotan 4. IVF:n alkua, kolmas keskeytettiin huonon vasteen vuoksi. Follit eivät vaan lähteneet kasvamaan, vaikka aluksi näytti hyvältä. Sitten kun piti neljäs alkaa, löytyikin ultrassa toisella puolella 2 ja toisella1 kysta. Olivat kai ne viime hoidon follit. Nyt pitäis odotella menkkoja alkavaksi, mutta menossa on kp 34 (normikierto 25-27). Sellainen olo on, että tässä hommassa hakkaa päätään seinään. En tiedä kannattaisko suoraan antaa periksi hoito omilla soluilla ja odottaa vaan kiltisti lahjasoluja. Soittelin klinikallekin ultrakontrolliin, että näkis mitä tuolla sisuksissa nyt oikein on menossa.
 

Yhteistyössä