AJATUKSISTA YRITYKSEEN 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi, säkin olet yksin kotona! Kyllä on tylsää, siis täällä päin ainakin.

Raskaudesta ollaan kerrottu vanhemmillemme ja mun siskolle sekä kahdelle läheisimmälle kaverilleni. Ei olla kerrottu kovinkaan monelle, edes mieheeni isovanhemmille. Me laitetaan joulukortteihin viesti, että haikara lensi kattomme yli ja palaa kesällä (en viitsi tänne kirjoittaa tarkkaan, mitä laitamme, jos vaikka joku tuttu on linjoilla ja osaa sitten yhdistää mut "angsteriin", kun joulukortti tipahtaa heille postiluukusta...). Huomenna alkaa viikko 12 sikiön koon mukaan, joten kai tässä kohta ollaan voitonpuolella.

Joo, olen täällä miettinyt voiko tylsyyteen kuolla :D

Kätevä juttu kyllä, kun pystyy noissa joulukorteissa ilmoittamaan samaan aikaan kaikille :) Tosi äkkiä aika on mennyt, nyt jo vk 12 kolkuttelee!

Angsteri, onnea 12 viikon rajapyykistä! Teillä on varmaan huojentunut ja onnellinen olo. Kiva idea lkertoa uutinen joulukortissa.

Mäkin olen yksin kotona koko illan, mies meni töihin. Katoin tv-ohjelmasta, että sieltä tulee joku Jennifer Lopezin anoppi-aiheinen leffa 21.30. Sen voisin katsoa. Ja tiskata.... blääh.

Joo, me tehtiin asunnosta tänään tarjous. Huomenna aamulla tulee vastaus. Jännittää. Ollaan käyty kymmenissä kämpissä, ja niissä on aina ollut jotain "tyytymistä". Tuolla oli niin kotoisa olo, ja täysin muuttovalmis. Mies oli käynyt yksinään ensin kattomassa sitä. En halunnut mennä mukaan kun pelkäsin jos rakastun ja se on meille liian kallis. Mutta sitten mies laski että alhasen yhtiövastikkeen (n60e) takia kuukauserät pysyy samoissa kuin PALJON halvempi kerrostalokämppä. Mies varas uuden näytön ja raahas mut sit katsomaan ja esitteli sitä kuin kotiaan. Lähetin äskön sähköpostitse miten ne kuvat näkee, jos jotain kiinnostaa katsoa.

Ai joo, oon katsonutkin sen leffan, sehän voisi olla hyvä. Kävin tuossa hurttien kanssa pienellä lenkillä, kirkas kuutamo ulkona. Joten tais salkkarit mennä ohi ;) Pitääpä käydä tsekkaamassa se kämppä... Meillä kävi kanssa sillä tavalla, että tätä taloa kun kävimme katsomassa, oli sellainen olo kuin olisi kotiin tullut. Kaikissa muissa oli vähän jotain sellaista, mihin olisi pitänyt tyytyä.

Lumikukka, hassusti tuntuu ku olisin lähellä sua! Olin parvekkeella tupakalla, niin aivan mieletön kuutamo.

Pöh, nyt mies soitti että se unohti ostaa ruokaa töihin ja se on siellä aamuyöhön. Kuuliaisena vaimona mä vedän nyt takin pyjamien päälle ja meen kävelylle kaupan kautta viemään sille... No, ehdin takas kattoo leffaa.

Hyvää huomenta, myös meidän krapulaisille naisille! ;) Tulkaahan kertomaan miten ilta meni? Entä koti-iltalaisten ilta? Mulla on tänäänkin vuorossa yksinäinen ilta. Siis ihan käsittämättömän tylsää. Mulla ton tylsyyden tekee nimenomaan se, kun en saa käydä lenkillä, enkä saunassa ja muutenkin täytyy olla varovasti.

Wautsi, Rosa! Asunto oli aivan upea!!! Siis aivaan käsittämätön! Mä tykkään juuri tuon tyylisistä ja tunnelmallisista! Pidän kovasti peukkuja, että tarjouksenne hyväksytään!!

Aurinkoinen huomenta täältäkin! Olen ollut hereillä jo tuntikausia ja korjaillut kokeita. Nyt lähdössä aamulenkille, ilma on upea! Olen uskaltautunut varovasti hölkkäilemään, hyvältä tuntuu. Toivottavasti angsterikin pääset pian taas eroon rajoituksista, koeta piristää oloasi muilla keinoin. Hmm, joululaulut ja piparkakkutaikina?!

Aloitin eilen jouluostokset ja hankin uuden joululevyn: Club for Fiven Rekiretken. Konserttiinkin olemme menossa joulukuussa. Tarjan joululevystä pidän paljon, mutta sitä säästelen joulukuulle. Jouluherkkukeskustelu oli mahtava, mitäköhän nimeäisin omiksi suosikeiksini? Tänä vuonna mieliteot ovat muutenkin hieman erilaiset, entisenä kasvissyöjänä ja terveysintoilijana himoitsen metwurstia ja piparkakkutaikinaa... :D Luumukiisseli on ollut suosikkejani, samoin lanttu- ja perunalaatikko. Ja joulupuuro! Emme omassa kodissamme laita jouluherkkuja, vietämme pyhät aina vuorotellen molempien vanhempien luona.

Minäkin kurkkasin Rosan toivottavasti tulevaa kotia -ihanan kotoisalle näytti! Ainut miinus minkä keksin on nuo portaat pikkuisten kanssa. Ystäväni lapsi on juuri oppinut kävelemään ja he haluavat mahdollisimman pian pois kaksikerroksisesta rivaristaan. Mutta muuten todella ihanan oloinen asunto!! Peukut pystyssä, että saatte sen!

Miten Erican tilanne? Jännittää!

huh kun olette olleet ahkeria :)

En ole ehtinyt vielä käydä vilkaisemassa tuota Rosan asuntoa, mutta kovasti jännäilen vastausta. Tulethan sitten heti kertomaan meille! meillä on muuten 2-kerroksinen rivari ja lapsiporttikin on portaissa valmiina eikä meillä ole mitään huolta siitä että tulisi ongelmia. Oppiipa lapsi sitten kulkemaan turvallisesti portaissa kun saa kotona harjoitella =)

Saana, kyllä mun mies ihan kirkkoon kuuluu ja on kai tapauskova, siis kyllä mun kanssa kirkkoon tulee silloin kun pyydän, mutta ei nyt itse harrasta tuollaisia. En olisi ikinä voinut ateistin kanssa mennä naimisiin ;(

Täällä ihana auringonpaiste ja kohta pitäisikin mennä ulos. Siivosin jo eilen joten nyt ei tarvitse sellaisesta enää murehtia.

Vitsit kun aika menee tosiaan äkkiä, kohta Angsteri ja Ballerina jo pyöräyttävät vauvansa ;) toivottavasti nyt kuitenkin siihen mennessä oltaisiin jo siirrytty kaikki odotuspuolelle. Mulla on nyt ollut sellainen ihme hällä väliä-asenne, siis että jos nyt ei tärppää niin ei haittaa että kyllä se sitten tärppää kun tärppää. Meillä on 6kk hääpäivä ja täytyy myöntää että kyllä naimisiin mennessä ajattelin että olisin tässä vaiheessa jo raskaana..mutta näin ne ruusunpunaiset lasit tippuvat.

Ihanaa päivää kaikille!

Lauantaita tytsyt!

Oletepa taas olleet ahkeria höpöttelijöitä! Hyvä hyvä!

höh, pöh ja pah, testasin ja negaa näytti. Lääkäri kyllä sanoi että negaan ei vielä voi luottaa jos ovis on ollut maanantaina lähes kaksi viikkoa sitten (pitäis testata uudelleen muutaman päivän päästä). Mutta testasin sillä herkällä testillä jolla viimeeksikin plussasin päivää ennen menkkojen alkua. Joten usottava se on, ei heti tärppi käyny. Pettynyt olen joo, mutta yllätyksekseni huomaan että ymmärrän miten onnekasta se olisi ollut joten eikun uutta kiertoa kohti kun täti vaan sieltä kaartaa paikalle. Pieni itku tuli miehen kainalossa aamulla mutta nyt on ok olo.

Tänään siis tupareihin ja ajattelin nyt pari lasia kuohuvaa nauttia, mutta ottaa kuitenkin hyvin varovasti. Mikäs teidän ohjelma on?
Onnea angsterille 12 viikosta, ihanaaaa!! Alkaa tosiaan pahin olla ohi! Eikös sullakin ole kohta np-ultra! :)

Munkin täytyy käydä kurkaamassa sitä Rosan asuntoa :)

Ihanaa lauantaita kaikille!

-Erica

Huomenia!!

vai pitäiskö sanoa jo päivää :D
Ihana ilma ulkona, just tommosta lunta ja valoa mä oon kaivannu :) toivottavasti noi lumet nyt ei sula pois..

Täällä herättiin vasta tunti sitten, ja tietty ku joi lasin vettä niin oksuamaan samantien.. ja oli taas kyl pahimmat oksut ku ei millää meinannu loppua... ja sen jälkeen pysty ihan hyvin syömään puuroa ja kaikkea..
Saa nähä miten käy ens viikolla meijän pikkureissun sukulaisis ku porukat on ekan yön samas paikkaa... ja tämä käy oksuamassa aivan varmasti... nyt on reilu viikon aikana käynyt joka päivä.. varmasti arvaavat jos kuulevat ja kuulevat aivan varmasti.. No mietitään sitä sitten.

Mä en saanu Rosan asuntoesittelyä mailiin?!

Meillä oli eilen ja pikkujoulut, käytiin kattomas semmonen tosi hyvä musicaali ja syömässä, ruoka oli todella hyvää! saas nähdä vaan arvasko pomo tai lähimmät työkaverit ku otin alkoholittoman alkumaljan ja viinit jätin väliin ja join vichyä... tosin viineistä en kyllä muutenkaan tykkää mut toi alkumalja, se voi laittaa monen arvailemaan..

Ericalle halaukset jos ei tärppiä tullu!! mutta mä kyllä uskon siihen että ei se välttämättä vielä edes näy, vaikka edellisessä näkyikin tuohon aikaan.. eihän sitä hormonia välttämättä erity yhtä nopeasti mitä viimeks ;) joten peukkuja tulee vielä täältä <3

Siis aivan ihana Rosa tuo kämppä!! Tykästyin kovasti keittiöön ja siihen ihanaan kakluunitakkaan!! Pidetään peukkuja että tarjous menee läpi ja saatte omaksi!!

Milloin ratkeaa? *täällä peukut ja varpaat pystyssä*

Heh, pitäisi lukea tarkemmin noita edellisiä viestejä... Rosa olitkin kirjoittanut jo että tänään aamulla ratkeaa! Toivottavasti on käynyt hyvin!! :)

Mi-iu, kiitos! Niin, kyllä tässä vielä pieni toivon kipinä on mutta hyvin pieni sellainen! Jos ei nyt niin seuraavassa sitten, tai sitä seuraavassa tai... ;) On pakko yrittää olla stressaamatta ja mennä vaikka tjot meinigillä tai jotain. (helpommin sanottu kuin tehty...)

Juu, Erica älä vielä luovuta! Uutta testiä taas maanantaina kehiin! Jokainen raskaus on yksilöllinen ja hyvin hormoonimäärät voi olla erit. Pidetään peukkuja!!!! Juu, mulla on se np-ultra vähän yli viikon päästä ja neuvola vielä sitä ennen. Onneksi.

Ihana tuo Rosan kämppä, aivan ihanan tunnelmallinen! Mä tykkään kans kauheasti kaikesta tollasesta vanhanajan tunnelmasta, mut et kuitenkin on modernisoitu sisältä osittain. Aivan ihana!

Juu Erica ei sulla oo vielä tullu se 2 vkoa oviksesta täyteen eli ei siellä välttämättä mitään näy vielä, odota nyt sinne maanantaille... :)

Mulla ei oikeestaan oo krapulaa, en sit juonu niin paljon siellä "julkkisbileissä" kun mua rupes väsyttää. Meillä oli oikeestaan (tai ainakin mulla) vähän tollo olo kun ei tunnettu ketään, ja kaikki mitä juteltiin oli tosi pinnallista. Mutta ruoka oli hyvää ja mä todellakin parkkeerasin buffet-pöydän viereen :) Mies lähti kotikyläänsä poikien pikkujouluihin, jotka on illalla ja mullakin on yhdet bileet tänään, tai sellaset illanistujaiset. Pitäis siivota koko kämppä katosta lattiaan kun anoppi tulee huomenna käymään, hohhoijaa...

Täällähän ollaan oltu aktiivisia, vaikka onkin lauantaipäivä... Koti-ilta meni erittäin rauhallisesti, kuten arvata saattaa. Tosin sitä piristi puhelinsoitto - lärpteltiin kaverin kanssa yli tunti :) Hän arvasi, että ollaan yrittämässä, vaikka en mitään sanonutkaan :D Mutta hän tuntee minut hyvin ja olen kuin avoin kirja muutenkin - sekä hyvässä että pahassa. Sain sitten tärppivinkkejä ;)

Vai että saunaan :) Kyllä mäkin nostan välillä jalat pystyyn, tai laitan tyynyn takapuolen alle että pääsis oikein simpat uimaan sinne "ylöspäin". Jotkut sanoo että siitä ei ois hyötyä koska kohdun suu on kuitenkin niin pieni että sinne menee vaan kun mies tulee "paineella". Mutta jostain oon lukenut että ovulaation aikaan kohdun suu saattaa olla jopa sen verran auki että jotkut saa pikkusormen läpi -luulis siitä nyt simppoja valuvan läpi jos päällään seisoo! :D Päälläni en sentään oo seisonu vielä :D

Aivan ihana toi Rosan toivottavasti tuleva kämppä =) kelpais kyllä mullekin. meillä on niin nykyaikainen kun vasta pari vuotta olleet pystyssä, mutta tykkäisin tollaisesta vanhantyylisestä mutta kuitenkin modernista. Tules nyt kertomaan miten kävi??!?

Mulla tiedossa rauhallinen koti-ilta, mies on kotona, mietti pitkään olisiko lähtenyt yksiin pikkujouluihin, mutta päätti sitten jäädä kotiin mun kanssa ;)

Ericalle halit, jos ei tärppiä ole tullut. Vielä on onneksi se pieni toivo jäljellä. Ja samoin kun angsterille sanottiin, niin sulla on nyt se lohtu että ainakin pystytte miehesi kanssa raskautumaan :)

Kerroin nyt sitten tänään vanhemmillenikin että ostettiin jo ne lastenvaunut (oli pakko, kun huomasivat sen paketin joka vietiin heidän varastoon säilytykseen). sanoin kyllä että ei nyt ole vielä vauvaa näköpiirissä..olivat ihan että no tottakai kannatti jos kerta edullisesti sai. Tuli kyllä itselle vähän tyhmä olo kun mietti että oikeesti on ostanut vaunut vaikka ei ole vielä edes raskaana..no mutta eiköhän sitä nyt ensi jouluun mennessä ole vähintään raskaana, toivottavasti jo pieni käärö sylissä :)

niin ja jossain luki että ne simpat tosiaan menee heti sillä miehen ekalla sykähdyksellä etennpäin, eli periaatteessa ei ole enää mitään hyötyä sitten kun mies on poissa, niin nostella jalkoja tms,

Ah, siistii, saatiin se kämppä! Kiitokset kaikille tsemppauksesta!

Pää vaan vilisee kaikkia sisustus- ja muuttojuttuja, ihanaa saada ihan oma koti jota laittaa. Rahat tosi vähissä seuraavat pari kuukautta, mutta ajattelin maalata olohuoneen ja yhdelle isolle seinälle laittaa tapetin (aika tylsä ratkasu, mutta olkarissa on vain yksi ehjä seinä). Paitsi tässä kaupassa on 2 viikon lunastusoikeus taloyhtiön muilla asukkailla, mutta kiinteistövälittäjä sanoi ettei siitä tarvitse stressata. No, kaupat tehdään vasta sitten parin viikon päästä. Muutto olis joulukuun viimesellä viikolla, että se tunnelmallisesta joulusta, mutta eipä haittaa.

Olin eilen hammaslääkärissä ja lääkäri sanoi että parempi ku en söisi kiinteetä ruokaa PARIIN viikkoon. Tikit ei ole menneet kii ja siellä on joku onkalo (iglu paremminkin) johon on ihan pieni "sisäänkäynti" ja sit iso tyhjä kolo, eikä se parane jos sinne menee ruokaa. Ällöä! Eli jugurttia ja sosekeittoa, ja joka lusikan jälkeen vettä. Käytännössä laihdutuskuuri. Mä kun en ole mikään anorektikko, niin ei mulle riitä ravinnoksi pelkät litkut.

Mies töissä koko illan taas ja mun olis tehnyt mieli juhlia kämppää. En viittinyt mihinkään lähetä kun olen niin ärsyttävä nälkäsenä. Eli etsin viinipullon käsiini ja päätin juoda yksinäni kalsarikännit. Nestemäinen kun on ainoa mitä saa syödä. Tää on oikeastaan aika mukavaa!