Niin, kiitos kaikista vinkeistä tuon asuntoasian suhteen! Mä tosiaan petyin Nordeaan, opintolainakin siellä ja kaikki tilit, oisin toivonut parempaa pavelua. En jaksanut kysyä tarjousta kuin kolmesta pankista (koska perehtyminen 3:n pankin eri lainoihin täytti mun kapasiteetin), mutta Sampo oli ehdottomasti paras. Hassua että voi olla noinkin suuria eroja lainaehdoissa.
Mä lähetän sen kämpän esittelyn mailissa kunhan ehdin. Me ollaan kumpikin aina asuttu kerrostalossa ja ollaan nyt kateltu myös puutaloja. Täälläpäin on pari asuinaluetta melkein keskustassa, jotka on siis puisia rivitaloja. Tuossa kämpässä oma aidattu pieni piha ja ihana takka olohuoneessa. Säästää lämmityskuluissa, mikä ei ole oikea syy, vaan se, että voi sohvalla löhötä ja nauttia tulesta. Lisäksi se on rempattu eli muuttovalmis (remonttilainaan olis pakko saada taas takaajat ja menee taas vaikeeks). Ja siellä on kaks makuuhuonetta, mikä on harvinaista näissä tän kaupungin ton kokosissa rivipuutaloissa. (Ja puulattiat ja astianpesukone! Näkisitte mun tiskikasan nytkin, olen laiska vaimo. Astianpesukone olis luksusta.)
Me mennään tänään tekee tarjous. Ei kylläkään pyyntihintaa, joka sekin on aika kohdallaan, mutta pakko tehdä tarjous. Muuten katuisin myöhemmin. Nyt ellei saada, niin ainakin yritettiin.
Mä haluan sen kämpän. Mä haluan vauvan.