Ajatuksista yritykseen 26

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hihi, ja illalla nähdään kuinka hyvin ääriryhmä taas toimii. Kuinka moni mies joutuukaan hieromaan :) Pikaisesti vilkaisin niitä karttoja. Nilkan ja kantapään hieronta ei kuulostaisi ollenkaan hullummalle :) Miesparka... ;)

Huh, vierähtipä aikaa, kun luin teidän tämän päivän jutut!

Niin siis se Rosan kertoma 6 pv:n lasti tarkoittaa mun mielestä, että jos sperma on sitä vanhempaa, se ei ole enää hyvä laatuista ja voi olla, että riski esim. tuulimunaan on suurempi. Tästä viimeisestä lauseestani en ole varma, mutta sellainen tuntuma mulla on. Voi kun saisitte pian plussia!! Teitä oikeasti ikävöidään kovasti tuolla odotus puolella!!! Puhaltelen älyttömästi plussatuulia!!!!!

Mi-iun kiva ei ole tullut perille, vaikka luukku on tyhjä...yhyy! Voi, että te kaikki näytätte upeilta ihan ilman häälook:iakin!!!! Ja miehenne myös!! Mä laitan kanssa pika puoliin normi kuvia tuleen, mutta valitettavasti vain itsestäni. Mies laittoi ehdottoman kiellon ettei hänen kuviaan saa lähettää!! Anteeksi kauheasti! Toivottavasti ei kuitenkaan haittaa ja toivottavasti mun "yksilökuvat" riittävät.

Synttärisankareille heimo huimamaisen paljon onnea!! ;)

Muuten mitä olette ajatelleet ostaa miehillenne joululahjaksi? Mä olen jo aikoja sitten ostanut Björn Borgin bokserit alennusmyynnistä ja lisäksi ajattelin ostaa siihen matkalahjakortin (ei koko matkan hintáa...), joka käytettäisiin meidän kaksi vuotis hääpäivänä ja silloin kun "Nuki" on vajaan vuoden vanha. Ostan jatkoa matkalahjakorttiin, kun on mun miehen synttärit.

Hmm... Pitäisiköhän lähteä käväisemän saksassa tammikuussa... Sellainen pidennetty viikonloppu: lennot edestakaisin 10e +verot. Hmm.... Milloin joulunjälkeiset alennusmyynnit on saksassa?

Juu Sterlingillä mekin mennään, ollaan oikein kunnon halpamatkalaisia :) Pitäs vaan vielä varata hotelli, vaikka sehän se kallis juttu onkin vaikka kuinka ois halvat lennot :)

Niinpä. Mutta halpayhtiöllä lentäessä matkakuluissa kyllä melkein säästää ne hotelliyöt :)
Ei mua shoppailuta yhtään, ei.....

Lurps. Olen etsinyt niitä pipariohjeita. Paakari.net on muuten aika kiva osoite. *kuivaa kuolalammikkoa*

Luin varmaan puoli tuntia teidän juttuja ja varmaan jotain meni ohi siltikin...

Saana: yritin laittaa sulle ihan tavallista meiliäkin aiheesta kuvat ja sekään ei tullut perille?! Onko sähköpostisi laittanut minut roskapostin levittäjäksi??

Vähän kun jollain ulkopuolisella on jännää lukea näitä juttuja... Lähetellään sähköposteja ja kommentoidaan heti perään täällä ;)

Mää haluan kertoa teille mun mielipiteen. Mää. En usko mihinkään greippimehuun, punaviiniin, saharaan, makoiluun enkä edes tiedä mitä on vyöhyketerapia (ihan oikeasti, vaikka tässä maalaisuuteni paljastankin). Se mihin uskon, on mahdollisimman paljon seksiä ja mahdollisimman vähän ressiä. Mutta kukin tyylillään, eikös vain. Saatte nyt tarkkailla, että muuttuuko uskomukset tällä tytöllä, kun kuukaudet vierii ;) Nähtävästi perusajatukseni on se, että plussa kyllä tulee ilman ihmeempiä konsteja, mikäli se ylipäätänsä on ilman hoitoja mahdollista.

Hyvää syntymäpäivää kaikille asianosaisille!

Mehän jännäilläänkin Saanan kanssa samaan aikaan... Mutta en viitsi vielä laittaa listaan nimeä, ehtii kuitenkin tippua kyydistä monta kertaa ennenkuin asia on ajankohtainen.

En ole vielä keksinyt mitän lahjaa miehelle... Mutta matkaa olen minäkin suunnitellut. Mies täyttää nimittään 30 ensi vuoden alussa, siinähän olisi hyvä lahjaidea (+pääsisi itsekin reissuun).

Pikainen raportti gynevierailusta. Aika oli otollinen eli kp 14/28, joten nyt tehtiin uä-tutkimus :-D Gyne oli tosi asiallinen eikä ollenkaan nikotellut vaikka vuosi ei oikeastaan ole vielä mennyt umpeen. Uä:ssä näkyi lupaavan näköinen munasolu, joten mun kroppa näyttää toimivan siltä osin ainakin ihan OK. Varmuuden vuoksi kirjoitti mulle keltarauhashormonia, joka pitäisi vetäistä 10 päivän kuurina alkaen kp 17. Lisäksi mies sai lähetteen simppatestiin joka on sitten valmiina vuoden vaihteen jälkeen jos ei edistystä tapahdu. Se on julkiselle puolelle. Eli kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen käyntiin. Huomenna on vielä pisteenä i:n päälle vyöhyketerapia, joka onkin nyt ihan paikallaan... Stressiä pukkaa, stressiä pukkaa *syvä huokaus*

Pari joululahjaa on tällä suunnalla jo ostettu, kun ovat sopivasti tulleet vastaan. Mutta oman miehen lahja on vielä täysi kysymysmerkki. Hän kun ei omasta mielestään tarvi "mitään". Just joo.

Loistavaa Iipi =)! siis että siellä on munis valmiina ja irtoaa varmaan kohta ja saat vielä syödä noita tabujakin, niin eiköhän se siitä! osasko gyne sanoa millon toi munasolu luultavimmin irtoaa?

Täällä ei vielä lahjoja edes ajateltu..tai no joo, veljelle on lahja jo tilauksessa mutta muiden osalta vielä ihan auki. Pitäisi varmaan pikkuhiljaa niitäkin pohtia..mutta nyt menen nukkumaan. HUomenna en pääse koneelle kun harvoin, pitää viedä päivitykseen :(

Voitteko valistaa tyhmää kun tunntutte tietävän niin paljon kaikesta yrittämiseen liittyvästä ja kirjotatte niin aktiivisesti.
Eli mihin eri vaivoihin syödään Teroja, Clomeja ja sitten keltarauhashormoneja?? Mulla on säännöllinen kierto, yritystä takana puoli vuotta. Nyt olen ottanut ovulaatiotikut käyttöön ja ovulaatio tapahtuu. Paljon seuraan mielenkiinnolla ketjuanne. Voitteko selvittää mitä lääkkeitä syödään kohdun limakalvon tueksi ja ymmärtääkseni kiinnittymiseen. Mitä syödään ovulaation tueksi? Ja milloin noita määrätään, mitä kokeita täytyy tehdä? Ja mitä taas määrätään epäsäännölliseen kiertoon, sitä en siis itse tarvitse mutta kiinnostaa tietää mitä lääkettä syödään mihinkin vaivaan. Kiitos vastauksista, jos viitsitte kertoa.

Huomenet,
Upeaa Iipin että gynereissulla kaikki näytti olevan mallillaan! Nyt vaan stressailematta eteen päin, ja mies seuraavaksi tutkimuksiin. Varmasti huojentavat tulokset, toivottavasti pian tärppää!
Iltayön kyselijälle oma vaatimaton vastaukseni: (vaikka en tosiaankaan koe itseäni asiantuntijaksi aiheessa, mutta suhtaudu tarvittavalla kevytkenkäisyydellä tähän vastaukseen)
Terolutit (terot) määrätään kaikista helpoiten, ja niitä syödään loppukierrosta. Sisältää keltarauhashormonia, eli jos munasolu ei ole irronnut, ei muodostu keltarauhashormonia, joka paksuntaa limakalvoa ja tuotannon loputtua käynnistää kuukautiset. Tässä siis se korvataan lääkkeellisesti. Näitä syödään erityisesti epäsäännöllisiin kiertoihin, mutta käsittääkseni myös limakalvon paksuntamiseksi.
Clomifen (klomit) avittaa ovista, ja syödään alkukierrossa. Näitä syödessä pitää käydä seurantaultrrassa, että huomataan jos muniksia on irtoamassa vaarallisen monta.
Sit on vielä lugesteron (luget) ja näitä syödään jos luteaalivaihe on liian lyhyt, ja tulee kauheasti tuhruttelua yms.
Lääkäriltä/gyneltä noita saa, ja riippuu varmaan tapauksesta, kuinka helposti määrätään.
Neilikan lääkärivastaanotto on nyt päättynyt, hyppään sujuvasti lääkäripöydän potilaspuolelle:
Voiko oviksen aikana tulla verta??? Nyt kp 15 (ja eka tero syöty tänään), ja mulla tuli vähän verta!? Ei kyllä mitään ovisoireita, eikä myöskään menkkaoireita, joten pitänee nyt rauhassa odotella että mitä seuraavaksi tapahtuu. Noista teroista oli ollut eilen keskustelua, että voiko ne estää oviksen. Kävin pari viikkoa sitten tiedustelemassa asiaa toiselta puolelta ballerinalta, ja siellä kerrottiin useita juttuja, että ei estä, ja moni on raskautunut terojen aikana olleesta oviksesta.

Höh, kyllä mun meilissä on tilaakin, kokonaiset 1,4 megaa. Laitoin Lumppis ja Minni teille testimeilin, onko mun meili ihan kokonaan jumissa, vai tuleeko mun lähettämä läpi teillepäin. Jos Angsteri lähetit eilen vielä kuvan, niin mulle ei tullut perille.

Huah, karmea kahvinhimo, eikä silmät pysy auki. Millä mä pidän itseni irti siitä kahvipannusta??

Joululahjoja en oikein paljon ole ehtinyt hankkimaan. Kummilapsille on varattu vähän jotain varastoon, mutta ne satukirjat ovat kyllä niin ihania, että voisin itsekin ne pitää ;) Hih, puhumattakaan niistä pehmoleluista ;)

Jee, iipillä loistavia ultrakuulumisia :D

Hih, kuinkahan kauan kestää, ennenkuin ääriryhmä alkaa vaikuttaa Lumppikseenkin... ;)

Hyvä kun joku kysyi noista teroista yms, mullekin on aika epäselviä mikä vaikuttaa mihin.

Näin tuoreeltaan voisin vastata tuohon "kiitos etukäteen" - kysymykseen, että mulle gyne kirjoitti Lugesteron-nimistä keltarauhashormonia. Tarkoitus on edesauttaa kiinnittymistä ja siksi niitä otetaan oviksen jälkeen 10 pv ajan. Mulla on ollut säännöllinen kierto, vähäinen vuoto ja normaalissa gynetutkimuksessa kaikki on näyttänyt olevan ok. Ja nyt ultrassa näkyi, että ovulaatiokin näyttäisi olevan ok.

Ja gynen arvion mukaan munasolu irtoaa tänään! Miestäkin on jo varoitettu ;D Ja peloteltu ultrakuvilla... oli ihan pakko kokeilla millainen ilme sillä on kun isken ne kuvat sen kouraan, hih!

Neilikka, mun käsityksen mukaan voi tulla ihan hyvin! Joten ei syytä paniikkiin!

iipi, upeaa että gyne reissu meni hyvin! Nyt tosiaan kaikki peliin!! :D

Isot synttärihalit sankareille! <3

Tää viikko on jotenkin tosi takkuinen. Väsyttää vielä viikonlopun jäljiltä ihan armottomasti ja kiirettä on töissä (as always, hmph) ja ei oikein huvittaisi mikään. Miehenkin kanssa on ollut kinaa ja se on jotenkin väsyttänyt henkisesti.

Huomista aamua odotan tosi paljon. On jotenkin helpottavaa päästä käymään gynellä ja saada tieto missä kunnossa kohtu on km jälkeen. Epätieto on rassannut aika paljon.

Sitten gallupeihin. Mä olen ostanu miehelle Suunnon golf rannetietokoneen. Toivottavasti tykkää siitä. Muitakin lahjoja olen jo kerinnyt hankkia, mutta paljon on ostamatta. Huah.
Joulukortteja olen kans alkanut askartelemaan ja jouluvalot laitoin viime viikonlopuna :) (en tosin ihan kaikkia)

Onkos teillä muuten viikonlopuksi suunnitelmia? Meillä ois yhden hyvän kaveripariskunnan tuparit. Tällä hetkellä ei tuo ryypiskely innosta, mutta jos lähden autolla en jaksa kuunnella sitä että nooh... Mutta toisaalta eihän sitä vielä tiedä miten tässä kierrossa on käynyt ja ajattelin testailla la aamuna, ihan varmuuden vuoksi ettei tee hallaa jos siellä masussa joku on :)

Mukavaa päivää teille!