Ajatuksista odotukseen 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vai kaksoset tulossa Neilikalle!ONNEA hirveästi!Huh huh,varmasti hieman sekava olo..Onko teillä suvussa kaksosia,oliko yhtään aavistuksena että teillekin vois tulla?

Voi liikutus!!! Ihanaa Neilikka ja hirmusti paljon onnea kaksosista!! ONNEA VALTAVASTI!!! Voi niisk...
(täällä kyynelehditään töissä, toivottavasti kukaan ei tuu just nyt paikalle...)

Sadelle pikaiseen tuosta autoilusta. Mä hankin sen turvavyönalentimen. Ei nimittäin supistele enää niin paljon. Vaikka tuntuu, että se turvavyö ei paina just mitään, niin mulla se ilmeisesti painoi just sopivaan kohtaan ja sopivalla voimalla.

No mies ja minä oltiin molemmat yhtä hymyä! Me oltiin varauduttu tähän ajatukseen, kun hoidoissa monikkoriski on paljon tavanomaista suurempi. (niin että Amilda, ei tähän suku ja geenit liity mitenkään, vaan lääkitys, jonka vastetta on tosi vaikea ennakoida)
Eli oikeastaan me ei hämmästytty järjettömästi, toki tuli sellainen olo että "ai ihanko oikeesti", mutta vähintään pilanpäiten me oltiin jo puhuttu tästä. En nyt väitä että olisin aavistanut asiaa, mutta kumminkin... Ja jostain syystä mies oli mm. eilen käynyt lueskeleen, että kaksosista saa kolme äitiyspakkausta jne. Ja mun äiti viimeksi eilen puhelimessa toivoi että sieltä löytyisi kaksi. Mutta onhan se hurjaa kun asia todentuu!
Silloin kyllä vähän huolestutti kun lääkäri rupesi tarkistelemaan että eihän löydy kolmatta...
Kaikki kyllä jotka tähän mennessä on ehtineet kommentoida, on sanoneet että meille sopii kaksoset tosi hyvin. Voi kun kaikki nyt sujuisi hienosti...

Kelan sivuilla:

Monikkoperheelle korotettu äitiysavustus

Jos perhe saa samalla kertaa useampia lapsia, äitiysavustusta korotetaan niin, että toisesta lapsesta saa kaksi, kolmannesta kolme jne. äitiysavustusta. Kaksosista saa siis yhteensä kolme pakkausta tai 420 euroa (ensimmäisestä lapsesta 140 euroa ja toisesta 2 x 140 euroa). Kolmosille äitiysavustus on kuusi äitiyspakkausta tai 840 euroa (140 euroa + 2 x 140 euroa + 3 x 140 euroa). Monikkoperhe voi itse valita, minkälaisen äitiyspakkausten ja rahan yhdistelmän se valitsee.

Hurjan paljon onnea Neilikalle kaksosista!

Ainakin Minisun oli käynyt ultrassa ja olikohan vielä joku muukin? Muistelen että hyvin meni kuitenkin.

Moneen päivään en ole päässyt kirjoittelemaan, vaikka lukenut olenkin kaiken. Onnittelut myös hyvin menneistä jälkitarkastuksista.

Täällä vaan maha kasvaa, oon varmaan ihan älyttömän suuri loppuaikoina. Ensi viikolla tuleekin jännät paikat kun toivottavasti ohitetaan Irkun viikot. Mulla olisi ihan älytön imurointihimo. Mies ei ole hoitanut hommiaan pitkään aikaan ja olen yrittänyt tuollaisella kuivapyyhkimellä siivota, mut siihen ei tartu hiekanmurut eikä sillä voi puhdistaa mattoja. Supistuksiakaan ei ole tullut aikoihin, mut jos nyt alkaisin imuroimaan ja synnytys käynnistyisi niin se syyllisyys ois kyllä liikaa. Taitaa siis imuri kuitenkin jäädä kaappiin.

Jellybean 30+1

Loistavia uutisia Neiliksellä!!! ONNITTELUT!! Ja nyt me päästään jännittämään, ovatko he tyttöjä vai poikia vai kummatkin! Veikkausta pystyyn ;) . Asia ei varmaan vielä ole teillä päällimäisenä mielessä, mutta oletteko jo miettineet, että haluatteko tietää vauvojenne sukupuolet?

Ja JB määrätään tämän palstankin kautta nyt imurointi- ja siivouskieltoon! Pysy kaukana kaikista imureista ja pölyhuiskista!

Pappi kävi ja oli positiivinen yllätys meidän ikävän vihkipapin jälkeen. Mä olen täällä laittanut kynttilöihin (tai siis kynttilät ovat sen väriset) ja muihin meidän ristiäisteemaväriä, joka tulee nimestä. Siis ihan tyylikkäästi, ei mitään ylipursuilevan tyylitöntä, älkää pelätkö ;).

Mukavaa viikonloppua kaikille vietittepä sitten ristiäisten tai vieraiden tai olympialaisten merkeissä...

Ja kiitokset kaikille uusista onnitteluista! Yritän laskeutua täältä maan pinnalle pikkuhiljaa (vaikka en kyllä ole varma onko tarpeellista...)

Äh, Neilis, nyt on ihan turhaa laskeutua sieltä pilvien keskeltä, senkus leijailet vaan :)

Ihanaa viikonloppua! Ja Rosikselle erityisen pitkiä hermoja...

Mä vielä jatkan töitä, saa nähdä kuinka pitkään... *huoh*

Ja veikkaus: sekä poika, että tyttö ;)

neilikalle hurjasti onnea!ihan mieletön juttu! Mehän jännättiin samaa kun oli 2 yhtä isoa rakkulaa kasvamassa mutta te saatte nyt kunnian olla meidän ketjun ekat tuplat!

Gallup:onko raskausarpia tullut? Mä bongasin ekan superpienen kyljestä kun olin vaateostoksilla..

Mahtavaa Neilikka! Onnea miljoonasti :D Siis ihan mieletöntä, oikeasti. Leijaile vaan, laskeutumislupaa ei anneta vähään aikaan :) Tuli jotenki niin hyvä fiilis tuosta sun viestistäsi. Oon ollut koko päivän niinku perseelle ammuttu karhu, huono päivä, huonoja uutisia ja kiukuttaa niin moni asia, mulla on ärsyttävä työpaikka ja neuvolan täti on rasittava jne.. Tuo Neiliksen viesti vähän piristi.

Mites Rose, miten meni vierailu?? Mielenkiinnolla kuulumisia odotellen.

Saana, sama juttu täällä, maha vaan yhtäkkiä pompsahti esiin. Ketä muuten ärsyttää kun vieraat ihmiset ja ystävätkin käyttävät vauvamahasta nimeä masu/massu?? Mä näen jotenki punasta siitä. (Niinku tänään joka asiasta muutenkin). Mutta siis vaikka mun vatsani sisällä kasvaa ihminen niin se ei tee mun pötsistäni masua, ei sille/mulle tartte puhua hoivakieltä. Urgh.

Jooh, mitäs vielä, Saden raskausarpigalluun, että reisien sisäpinnalle on tullu niitä arpia! Kääk. Mut ei muuten vielä. Nyt kyllä kutisee mahaa, että kai siinä nahka venyy.

Taisin aikaisemmin jo mainitakin, että mulle on tulossa arpia reisiin. Blääh. Tisseissä on jo ennestään.

Irkun kanssa ollaan koko viikonloppu kahdestaan. Iskä lähti vähän rentoutumaan. Milloinkahan on mun vuoro..? Jospa me tytskät lähdetään vaikka shoppailemaan huomenna.

Meillä on kaksosia ja yhdet kolmosetkin suvussa, mut meidän kohdalle ei natsannut. No ehtiihän näitä pyöräyttää tälleen yksittäinkin.

Onnea Neilikka! Ihan mieletöntä. Kuulostaa ehkä typerältä, mutta tuli heti mieleen että Neilikka jos kuka on ANSAINNUT kaksoset. Mäkin olisin mielelläni "ottanut" kaksoset. Ikuisuudelta tuntuvan tahkoamisen jälkeen on reilua että Neilikka saa kaks kerralla. Varsinkin jos raskausaika on rankkaa niin palkintokin tupla.

Raskausarvista: Mulla ei ole tullut vielä. Olen kyllä rasvaillutkin ahkeraan, mutta luulen että enemmän vaikuttaa "sisäinen rasvaus", niin luin jostain. Eli kalaölyjä, itse olen vetänyt koko raskausajan Möllerin kalaöljykapseleita, ja ruuassa käytän paljon extra virgine olive oilia. Voi tietty olla ettei toikaan vaikuta, mutta hyvää tekee anyway. Selluliittia tullut hurjasti ja peppuni on latistunut! Olen siirtynyt mammahousuista takaisin normaaleihin matalavyötäröisiin farkkuihini. Pepusta ja reisistä on siis lihakset kadonneet ja löysät ovat, eli sentit pienentyneet. Mulle on tullut katkenneita verisuonia! Reisiin ja nilkkoihin. Ne on ällöjä, mutta niille ei tosiaan mitään voi. Äidillänikin on niitä, joten ei voi mitään.

Miehen vanhempien vierailu meni hyvin! Olen tosi onnellinen että tehtiin tämä. Aluksi anoppi oli superkohtelias ja mäkin ihan kipsissä ja tunnelma jäykkä, mutta kun alettiin juttelemaan hänen raskauksistaan, niin oli mukavaa. Hän toi meille miehen raskauajan ja lapsuuden neuvolakortit ja oli kiinnostunut raskaudestani kivalla tavalla. Huomasi että hän tsemppasi ja tosissaan yritti olla meille mukava, niin mäkin tietty. Ollaan tosi tyytyväisiä että kutsuttiin heidät. Toisaalta pakko muistuttaa itseä, että ennenkin on mennyt kaikki tapaamiset hyvin, mutta sitten kun anopilla on huono päivä (masentunut) niin soittaa hysteerisenä ja haukkuu ihan uskomattomista asioista, jopa keksii päästään mitä ollaan muka silloin ja silloin sanottu tai tehty. Nyt täytyy vaan toivoa ettei sellaista tapahdu enää, ne puhelutkin ovat melkein loppuneet koska välit on viilenneet eikä niiden puhelujen takia olla tavattu. Eli toivottavasti hän pitää tärkeänä meidän hyviä välejä ja purkaa pahan olonsa sitten muualle tai rakentavammalla tavalla. Ihana nähdä kun mieskin on helpottunut ja onnellinen että kutsuttiin heidät.

rv 31+3 (neuvolan mukaan 30+6)

Jos mä alotan uuden ketjun niin että laitan sen kuukauden mukaan otsikkoon? Ellei tule vastalauseita vartin sisällä, niin demokraattisesti päätän tehdä niin. Mutta miten mä sen ketjun numeron siihen tungen?

Jellybean, et tosiaankaan imuroi! Sulla on varmaan muutenkin 100 kertaa rankempaa kuin meillä muilla, kun sulla on pieni lapsi hoidettavana ja kannettavana, niin et tosiaankaan riskeeraa millään tavalla. Jännä viikko tulossa, ja tästä lähtien kaikki jäljellä olevat viikot. Toivotaan että tämä pikku-E viihtyy vatsassa pidempään.

Välillä pakkailin jo sairaalakassinkin valmiiksi kun oli niin epätoivoinen olo, että ei tämä kuitenkaan mene loppuun saakka. Nyt ei kuitenkaan supistuksia ole tullut mun mielestä moneen päivään niin on taas usko palannut et kyllä mä vielä lokakuuhun asti saan pidettyä pikkuisen kyydissä. Onneksi Irkku kuitenkin konttaa jo, niin pienellä maanittelulla se seuraa perässä vaipanvaihtoon, syöntiin tms.

Alan tajuta kuinka huono idea oli edes miettiä jotain imurointia. Irkku kyllä mielellään syö ne villakoirat ja leivänmurut, onpahan kehittävää tekemistä sillekin kun harjoittelee pinsettiotetta.

Todella upeaa, että Rosan miehen vanhempien vierailu meni noin hyvin! Jospa tästä lähtien pysyttekin väleissä. Mut välien säilyttäminen ei ole niin tärkeää, että tarvitsisi kuunnella jotain ihmeellisiä haukkumapuheluita. Anopillasi ei varmaan hissi kulje ihan ylös saakka, sen verran omituisilta nuo sen aivoitukset kuulostaa.

Hih, Jellybean, elävä imuri sulla. Voi pientä Irkkua, hänestä tulee isosisko.

Angsteri, ristiäisvalmistelusi kuulostaa ihanille! Ja hyvä että pappi on mukava, muistankin että se oli ihan pölö joka teidät vihki. Toivottavasti kaikki menee kivasti.

Juu, toivotaan että välit pysyy anoppiin. Hänellä on ihan uskomaton kyky aina halutessaan syyllistää mun mies, ja eläkkeelle jäätyään hän on masentunut. En halua enää yhtäkään puhelua, joka johtuu vain anopin omasta huonosta olosta, mutta jonka jälkeen mies on ihan maassa päiviä. Tai sitten ihan vain ilkeilyä ja tahallista haukkumista, mutta joka menee niin sfääreihin ettei pysy mukana itsekään. Mutta tosissani uskon että ihminen voi muuttua.

AIVAN MIELETTÖMÄSTI ONNEA NEILIKKA!! Näin hienoa uutista en uskonut lukevani kun tänne tulin kurkkimaan mutta niin mieletöntä! Supersiistiä kerrassaan! Onnea onnea onnea koko raskausajalle ja siitä eteenpäin tietenkin! Nyt on mukava mennä nukkumaan! Öitä daamit!

ihanaa neilikka!! paljon paljon onnea!! :D täälläkin nousi kyyneleet silmii..

tännekin olisi haluttu kaksoset kerralla, mutta en kyllä pettynyt vaikka yksi tiedettiin olevan tulossa... ei todellakaan petytty vaan iloittiin siitä, mutta mielellämme oltais myös kaksi otettu kerralla:)

kyl on ihanaa kun on vauva, tätä oon odottanu niin kauan <3

hei, te jotka miertitte ristiäisiä, niin tarviiko pöytä mis on kastemalja ym niin olla täysin valkoisen liinan peitossa? meil on tumma pöytä mut liian pieni liina:/

mä löysin neidille ihanat vaatteet ristiäisiin... siis sitte ku kastepuvun vaihtaa pois... :) meil on parin viikon päästä ristiäiset :)

Yhteistyössä