Ajatuksista odotukseen 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rosis

Vieras
Ore 25+32 Y04/07 +09/07 LA 19.5.
Ballerina 30+29 Y06/07 +09/07 LA 6.6.
Angsteri 29+32 Y03/07 +10/07 LA 15.6.
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07 LA 8.7.
Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12

Helou darlings!
Syntyyköhän tän ääriryhmän eka vauva tähän ketjuun?

Huomenta uuteen ketjuun, kiva Rosis kun avasit!

Heräsin taas kun mies lähti töihin, eli melkein ennen "sianpieremää"... No kerkesin jo käymään koiran kans vähän aamukävelyllä ja nyt siis oottelen vaan että päästäis jo sinne ultraan. Ja suomi oli voittanu jatkoajalla, jeah:)

Siitä kohdunsuunmitasta, mulla se on mitattu aina lääkärikerroilla eli viikoilla 11+6, 26+2 ja 36+2 ja joka kerralla on näköjään korttiin merkattu 3cm ja rasti ruuduissa "kiinni" ja "kiinteä", herkullista:)

Taidanpa alkaa aamupalalle, tai tarkemmin ajateltuna jätänki väliin ja syön vasta ultran jälkeen --> ei turhaa painonnousua ennen puntaria:) Iso kuppi kaffia tai teetä on kuiteski juotava että saan pissattua siihen kuppiin...

Huomenta! Eilinen menikin sit niin kiireessä, etten millään kerennyt tulla edes palstaileen. hmph! Joten otetaanpa heti aamusta vahinko takas. Ysiltä on palaveri, joka voi kestää!!!!! ties kuinka pitkään, niin kerkeen edes jotain kommentoimaan. Tosin laho pää täällä (vaikka olen yrittänyt syödä reilusti Omega3:sta, etten ihan pehmene aivoista, mut on tainnut tuo mahan asukas viedä nekin omien aivojen ja hermojen kehitykseen), enkä oikein muista varmaan kommentoida kaikkea, mitä olette kirjoitelleet.

Pahoittelut Sadelle ja Brogikselle lääkäreistä. Ei täällä näköjään kellään tunnu olevan kovin posittiivista ja ennen kaikkea kivutonta kokemusta noista neuvolan lääkäripalveluista. Onneks kuitenkin jotain hyvää Brogiksella; vihdoin näit ihan kokreettisesti, että masussa on oikeesti elämää :) Meillä ei ole neuvolassa ultraa, vaan jos ei sydäbäänet kuulu, niin synnärille täälläkin ohjataan. Oliskohan tuo niin, että jos synnäri on suht lähellä/samassa kaupungissa, kun missä on neuvolakin, ei neuvolassa erikseen ole ultraa, mutta sit taas kunnissa/kaupungeissa, missä ei synnäriä ole, on neuvoloissa myös ultrat, ettei tarvitse sit lähteä toiseen kuntaan/kaupunkiin ultraan, jossei sydänääniä saada kuuluun... tiedä häntä? Kunhan mietin...

Mulla tuo kohdunkaul on kanssa 3 cm, kiinteä & kiinni. Mulla se lekuri ainakin kirjas/rastitti tiedot neuvolakorttiin sille varattuun kohtaan. Tarkastapa Rosa sieltä.

Tekonimistä; Eipä ole meilläkään vielä mitään kehiteltynä. Mies tosin kutsuu sitä Viliksi tai Vili Vilpertiksi, mutta mua se vaan ärsyttää. Mä en sitä tuu hyväksyttään... Musta vili on ensinnäkin koiran nimi ja toisekseen, jos se onkin tyttö - ei sitä voi sillon Viliksi kutsuakaan...

Juu, tässä mun huoneessa nyt näköjään ramppaa porukkaa sihhen tahtiin, et on paras alkaa tekeen hommia... Mutta jälleen kerran työniloa töissäolijoille ja muuten mukavaa päivää muille (ainakin äippälomailjoille), mitä sit ikinä teettekin. Orelle supparilähetyksiä, että pääsisitte pian tositoimiin.

Kiitos Rosaleenille ketjunavauksesta.

Mulle on tulossa raskausdementia. Kun luen teitin kirjoitukset ja unohdan saman tien. Hmm.. Juu oli kyllä kiva, että näki ultralla. En tiedä jatkossa kuinka ultraavat, mutta mullahan katsottiin silloin ekalla kerralla että syke on ja nyt sitten kun ei kuulunut ne äänet. Luulen, että ne jatkossa koettaa kuunnella dopplerilla ja jos ei onnistu niin sitten ultraavat. Tulipa ultramonta ultra sanaa.

Piti sitten herätä katsomaan se peli. Tosin ehdin nukkua ennen sitä melkein kuus tuntia, joten ei nukuta!! :) Kyllä iski kylmät siinä kohtaa kun usa tasoitti 37 sekunnissa kahdella maalilla. Tänään ilmeisesti oli sit Venäjää vastaan.

Niin sitä piti sanomani, että ainakaan suurissa kaupungeissa (Oulu ja Tampere näin esimerkkinä) ei tarjota kuin yksi ultra, joka lienee se rakennekatsaus sitten. Kun taas keskisuurissa kaupungeissa oon huomannut (keskustelupalstoja lukemalla) että saa ne kaks ultraa. Tämä myös tuollainen keskisuuri kaupunki ja asun noin kolmen kilometrin päässä synnytyssairaalasta. Silti neuvolassa on ultra. Tosin huomattavasti epäselvempi kuin sairaalalla. (Ja katsoivat jälleen mahan päältä niin sekin varmasti epäselkeyttä tekee vrt. alakautta tehtyyn.)

Pitäisköhän mennä näyttään nokka tuolla kahvihuoneessa..

joo, toi voi olla totta, että jos on synnäri ihan vieressä niin ei ole pakosti ultraa. Meillä siis on niin näkee joka kerta, tosin nyt vielä kun katsotaan vatsan päältä niin ei niin kauhean tarkkaa, mutta kuitenkin.

Ansgteri, kuulostaa aika kauhealta tuo sokerirasitustesti..ainakin siis nyt kun pitää jatkuvasti syödä. Mutta eiköhän sitten kahden kuukauden päästä ole jo paljon parempi olo..ainakin toivossa on hyvä elää.

Brogan, jännä kyllä että mikäköhän siinä on kun kaikilla sattuu niin paljon? eivätkö oikeasti käytä liukastetta sitten lainkaan?! mutta ihanaa kun näit vauvan kuitenkin siellä heiluvan =)

rv12+6

Uusi ketju! =) Oren vauvan pitäisi ainakin tämän ketjun tapahtumiin ehtiä, jännitys tiivistyy! Uskomattoman pitkällä olette te "juuri" plussanneetkin, toivottavasti saadaan Anna tänne puolelle pikimmiten! Peukkuja siis!

Tamperelaisina olemme käyneet kahdessa ultrassa (nt+rakenne), ja sitten neuvolasta laittavat lähetettä synnärille tai keskusäitiysneuvolaan lisäultriin tarvittaessa.

Kohdunsuun mitasta: raskauden alkupuolella oli 3cm ja viikolla 34+4 2cm. Yllättävän lyhyt todellakin! En ole aiemmin lukuihin kiinnittänyt mitään huomiota, eikä noita ole kommentoitukaan.

Olimme aamulla neuvolassa. Rautakuuri tuplataan ja oma paino on edelleen laskenut. Mahassa on kuulemma "pikku vampyyri". Syke oli vahva ja pää kiinnittynyt. Sf-mitta junnaa paikoillaan ja meidät kutsutaan lähipäivinä ultraan tarkistamaan onko kaikki hyvin. Kuulemma ei tarvitse huolestua, koska vauva on liikkuvainen ja mittaustulokset voivat riippua vauvan asennosta. kuitenkin kieltämättä huolestuin. Eikö Ore teillä ollut sama tilanne? Ja nyt tämänpäiväinen ultra koskee tuota kasvua?

Tuo raskausdementia on niin tuttua! :D

B.36+6

Huomenta!
Miten se voi olla mahdollista, ettei aikuinen ihminen pärjää 9 tunnin yöunilla (ja tunnin päivähorrostorkuilla)? Pitääkö mun tosiaan käydä nukkumaan jo ysiltä illalla? *virittelee tulitikkuja silmäluomia pitämään*

Sokerirasitus kuulostaa kieltämättä aivan hirveälle. Tyhjään mahaan sokerilitkua, joka vielä pitäisi pitääkin siellä mahassa. Huh.
Ja Sade, mä jaksan edelleen uskoa, että sullakin olo helpottaa pian. :)

Amilda, voithan vääntää miehen antaman nimen Villiksi ;)

Siis ihan oikeasti, voiskohan ceridaloida sisukset seuraavalla kerralla ennen lääkäriä? Kai ne nyt saa sen kaulan mitattua vaikka siellä ceridalia oliskin? Oli nimittäin sen verran kivuliasta mulla, että mietin ihan tosissani menenkö seuraavaan lääkärineuvolaan. Kun eihän nuo pakollisia ole? Ja joo, joku varmaan ajattelee, että mitäs vingun, kun tulee sattumaan vielä niin "#¤:sti, mutta miksi nyt pitäisi kärsiä, kun homma hoituisi liukkarilla. Ostettiin taas greippejä ja greippimehua, jos se taas vähän auttaisi. Saa nähdä. On se mehu taas hyvää pitkästä aikaa :P

Nyt mun pitää kyllä hetkeksi katkaista tämä höpötys. Ei tässä ole päätä eikä häntää, enkä edes muista taaskaan mitä piti kirjoittaa. Pitäisi varmaan ihan oikeasti alkaa kiskomaan omegaa.

Saana, suosittelen lämpimästi "yhdeksältä unten maille"-rytmiä! Joskus uni tuli jo kasin jälkeen... :O

Sade, millä perusteella sinut laitetaan sokerirasitukseen puolen välin tienoilla? Ovatko arvot olleet koholla vai mitä?

Nyt taidan jatkaa siivoilemista, ulkonakin on ihan pilvistä ja KYLMÄ.

Ultrakuulumisia:

Toukan syke sama kun neuvolassa viime viikolla, rauhallinen 120.
Lapsosen pää oli nyt vihdoin kiinnittynyt ja kohdunsuu oli alkanut kypsyä, kuulemma semmonen "sormenmentävä" kolo/rako (?). Mitähän se nyt sitte lie tarkottaakin, mutta ainaskin jotain on tapahtunu, jeah! Sitte ihmettelin, että kun sattu nyt niin kovaa kun se ronklas tuota alakertaa, niin se lääkäri sanokin sitte kun oltiin lähössä, että se yritti kuulemma vähän irrotella kalvoja... Voi kuulemma olla että se auttaa, että synnytys käynnistyis nopeemmin... HUI!!!
Painoarvio on ultran mukaan nyt pikkusen vajaa 3kg (+/-10%), eli ihan hyvän kokonen pallero sieltä on tulossa! Lääkäri meinas vaan, että tämä mun mahan koko vähän valehtelee, kun se on niin täyttä tavaraa. Eli kai se tarkotti sitä, että vaikka maha on pieni, niin lapsi on ihan hyvän kokonen kun mun mahassa ei juurikaan oo mitään ylimäärästä vaan se on kaikki lasta.

Ja Ballerina, meillä määrättiin lisäultrat juurikin tuon saman syyn vuoks, mulla ei kohdunpoihjanmitta kasvanut viikon 34 jälkeen ollenkaan (28cm), paitsi viime viikolla se oli sitte kasvanut yhtäkkiä 3cm eli on nyt 31cm. Ja paino on myös pysynyt samoissa lukemissa pitkän aikaa ja tai tippunut. Tänä aamuna oli taas laskenu edellisestä neuvolakerrasta 400g, koitin kyllä eilen kolmen kinderin (tein sen testin), jätskin ja karkkipussin voimin sitä nostaa ja sainkin itseasiassa 500g painoa lisää eiliseen verrattuna... Eli sen vuoks paino oli pudonnut nyt vaan 400g... Mutta pääasia, että vauva voi hyvin.
Kyllä muakin alko sillon jännittää tosi lujaa, kun se lisäultra määrättiin ja kun lääkäri sano, että painoa pitää nyt mulle tulla lisää ja että pitää syödä kunnolla. Mutta koita olla murehtimatta, kaikki on varmasti hyvin ja se on tärkeintä, että tunnet vauvan liikkeet ja että se liikkuu normaaliin tapaan! Mulle se meijän oma kätilö sano, että jos tuntuu siltä että vauva ei oo liikkunu, niin pitää vähän pökkiä mahaa ja kuullostella. Jos ei parin tunnin sisällä tunnu mitään liikettä, niin sitte pitää soittaa neuvolaan ja mennä kuunteluttamaan sydänäänet. Tai jos sattuu olemaan ilta- tai viikonloppuaika, niin pitää soittaa suoraan synnytyssaliin ja mennä sinne kuunteluun. Oon ihan varma, että kaikki on kunnossa, saattepahan muutaman ylimääräsen ultran:)

Mutta tänne siis kuuluu tänään pelkkää hyvää! Katoin aamulla tilille ja toukokuun palkkahan se siellä oli uunituoreena, eli shoppailu kutsuu:)

Mukavaa päivää kaikille!

Hienoa, että Oren pikkuisella kaikki kunnossa! Ehkäpä tuo kalvojen irroittelu laittaa vauhtia synnytykseen. Ja kiitokset rauhoittelusta, tuli paljon parempi mieli! Terkka sanoi minullekin, että vatsa on "täyttä tavaraa", eli uskon ja toivon, että vauva kasvaa ja voi hyvin. Yksilöitähän me kaikki olemme, eivät käyrät kerro kaikkea. Kiitos Ore!!

nopsaan ennen kokousta.. mä joudun tuohon sokerirasitukseen sen takia kun suvussa on ollut nuo sokeriarvot koholla. Ei virallisesti kellään diabetestä, mutta aika hilkulla. Mulla arvot ihan normaalit, mutta ottavat kai tuon sitten varmuuden vuoksi. merkkasi heti ekalla kerralla korttiin kun kerroin noista muiden korkeista arvoista.

joo mutta paremmalla ajalla taas enemmän.

Huii, ore pääsee kohta synnyttään :) Joskohan se tosiaan tähän ketjuun tulis se ääriryhmän ensimmäinen lapsijäsen. Mäkin pidän orea mun liikuntaidolina, ite oon kans yrittänyt liikkua mahd. paljon, välillä on vaan pakko jäädä nukkumaan kun väsyttää niin älyttömästi. Jospa tässä kohta alkais virkistyyn, kun viikot vierii. Etten paisu ihan valaaksi.

Ei se mulla ihan sietämätöntä ollu siellä lääkärillä, mutta oon tottunut siihen, että gyne kertoo mitä tekee ja suht varoen tekee tutkimukset. Tuo ei varotellu mitään. Ja nyt kun mietin niin ei se vissiin mitää liukkareita ainakaan kovin paljon laittanu. ?? Onko siinä joku taika? Ja sit tais jäädä vielä iho siihen väliin jotenki (anteeksi yksityiskohtaisuus).. No, mutta se siitä, en ala kehittään kammoa asiasta.

Kävin eilen pitkällä kävelylenkillä ja loppua kohden alkoi niin vihloa mahaa ja nivusia, että piti pysähdellä välillä. Meinasin jo soittaa miehelle, että oon tässä 500m päässä, tuu hakemaan, mutta jatkoin urheasti kotiin :) siksikin hirvittää ajatus että lähtis tuonne pururadalle juoksemaan, jos iskee joku kramppi keskellä mettää.

Mulla haluttais jo jotain pientä kivaa ostaa vauvalle.. *mitä mulle on tapahtumassa :)* Pitääpä tsekata tuo angsterin ja rosan linkki..

Hui, kohta ore on telakalla :)

Kuinka läheistä sukua teillä nuo sokerilliset ovat?
Meillä suvussa ihan virallista diabetesta, kohonneista sokereista mulle ei ole hajua, kukaan ei ole kertonut ;) Mutta ei mua laiteta rasitukseen. Tai ei terkka ainakaan vielä uhannut ;)

Voih ore ja Ballerina ovat tosiaan mun idoleita. Mun maha ei kyllä tule olemaan täyttä tavaraa ;) Heh, mun hyvin alkanut kuntoilukuurikin koki tänä aamuna kolauksen. Pyörän renkaasta kaikki ilmat pihalla. Jipii. Jos raahautuisi lenkille sitten tänään.

Saana, aika jännä juttu että onko tuossakin eroja. Mulla siis nuo kohonneet arvot isällä, tädillä ja mummolla eli siis läheistä. Jos sulla on vaikka vaan tädillä niin ehkä on riittävän kaukainen?!

Brogan, mulla BMI alle 19 ja sitä olenkin tuskaillut että senkö takia mun pitää syödä ihan jatkuvasti..ei hauskaa. ja nyt eka kolmannes takana eikä painossa vielä ole tapahtunut mitään muutosta..no ehtiihän sitä.

meillä on töissä täysi kaaos päällä mutta onneksi niin kiireisiä kaikki että asiaan liittyvät kokoukset ovat vasta muutaman viikon päästä..nyt en jaksaisi yhtään.

Täytyy taas tänään yrittää mennä lenkille, mutta mulle tuo kävely on ihan riittävä, siinäkin välillä häpyluuta vihloo.

Niin ja piti Balleriinaa vielä lohduttaa että älä tosiaan huolehdi tuosta jos sun paino on vähän tippunut. Muuten kaikki kuulosti niin hyvältä ja tosiaan hyvä kun Orelta nyt sai vinkit tuohon niin tietää että ei todellakaan tarkoita että olisi mitään hätää. mutta ärsyttävää silti kun tottakai sitä huolestuu :/

Saana, oon miettinyt ihan samaa että jos se sama nainen on seuraavallakin lekuri kerralla kynsinensä niin en tiedä uskallanko antaa sen tehdä mitään..hmm, vai pitäsköhän ottaa kynsileikkurit mukaan ja pätkästä siltä kynnet ensin ;)

mulla on rakenneultra heinäkuun alussa joten siihen asti täytyy nyt odotella, kuukauden päästä tosin on taas neuvola niin eiköhän siellä ainakin saa sydänääniä kuunnella jos kauniisti pyytää :)

Voi per*e! Nää työpäivät menee nykyään näköjään vaan töiden tekoon, murr!!! Ei oo enää omaa nettiaikaakaan... :(
Nopeesti tulin vaan ilmottaan, et taisin tuossa 5 min. sit tuntea ekat liikkeet :D Ihanaa!!! Tai sellasia ihme muljasuja ainakin äskön tuolla alavatsassa oli. Tai sit mulla vaan on todella oudot ilmavaivat tuloillaan...(?) Onkohan nää nyt sit niitä?

Mulla on vähän erilaisia ajatuksia tuon liikunnan suhteen. Mä oon kyllä ottanut tosi rauhallisesti tän raskauden aikana. (kuten varmaan kuvastakin huomasi... ;) ) Oon varmaan vähän hysteerinenkin, mutta siis liikunta on jäänyt lähinnä rauhalliseen kävelyyn. Jotenkin pelottais mennä johkin jumpalle yms. kun jos kävelenkin liian nopee, mua alkaa helposti alavatsasta nipistään ja pingottaan, niin en nyt viitsi sit lähtee pelleileen. Kyllä sitä on sit synnytyksen jälkeen taas aikaa kattoon kroppaansa kuntoon ja kuntoileen. Mulla kun ei hirmu vahva tuo pohja ollut ennen raskautta, niin ei viitsi nyt raskauden aikanakaan alkaa kovemmin rehkiä. Olis pitänyt jo hyvissä ajoin ennen raskautta saada kunto ja kroppa kuosiin, jotta olis voinut jatkaa sitä sit raskausaikanakin, mut kerkeehän sitä sit synnytksen jälkeenkin.

No joo, mut siihen nyt on mentävääääää.... (tosi nopee taas piipahdin, joo ;) )

Amilda 17+3

Hyvä, että Orella ja Ballerinalla oli kaikki hyvin. Ballerina, olen samaa mieltä Oren kanssa eli kaikki on varmasti kunnossa, mutta mun mielestä on myös äärimmäisen hyvä, että seuraavat tilannetta. Ore, oikeasti, jos vaan ehdit ennen synnärille lähtöä, niin tule ihmeessä infoamaan meille, että nyt tuli lähtö niin me kaikki päästään jännäämään!

Hei, ei se sokerirasitus nyt niin paha ollut eli no panic naiset. Täytyy vaan ottaa oikea asenne siihen ja ajatella, että juo limua. Ja kannattaa vaatia, että pääsee johonkin makuulleen. Aikakin meni yllättävän nopeasti, mutta mähän melkein nukuinkin ne verikokeiden väliset ajat.

Rosa, mun vanhemmat ovat nyt suhtautuneet mukavasti asiaan ja etenkin äitini on innoissaan ja jatkuvasti huolissaan, että teen jotain liikaa. Mä olen todella pahoillani äitisi vuoksi. Onko teillä niin avoimet välit, että voisit kysyä suoraan mistä kenkä puristaa? Mä olen itse nykyään kova nostamaan "kissaa pöydälle"..vaikka sitten siitä aiheutuisikin riita. Riidasta puheenollen, mä shoppasin tänään itseni puudiksiin ja ostin myös niitä tavaroita, joita aion palauttaa siskolleni, esim.sen rintapumpun ja lisäksi kolme kietaisubodya, yhden kietaisuhameen ja Benettonin limen värisen t-paidan. Sitteri ja ac/dc body tulee varmaan jo huomenna.

Hui, meinasin unohtaa onnitella Amildaaa liikkeistä! Eli paljon onnea- on se hieno tunne!

Ja juu, se kohdunkaulan tilanne pitäisi aina merkitä neuvolakorttiin. Sullakin on Rosa varmaan merkintöjä siellä. Mä hain just neuvolakorttini tähän ja mulla on merkinnät näin eli vrv 11 yli 3cm, rv 20 2,5cm, rv 29 2cm (ultralla 38-40 mm) ja viimeisin eli rv 34 1cm (ultralla 30mm). Viime kerralla se ärsyttävä ylilääkäri jätti merkkaamatta. Täytyy kysyä huomenna neuvolassa.

Jänskät paikat Orella!
Ballerina, koita olla huolestumatta, vaikka vaikeaahan se voi olla. Säkin olet niin urheilullinen ja luonnostaan hoikka, että ei ne standardikäyrät ole tottuneet tuollaisiin bambeihin. Uskokaa lääkäreitä; teillä on vatsat täyttä tavaraa. Ja ihan pian ne vauvat tulee ulos, ihanaa!

Amildalle onnittelut liikkeistä!!! Kyllä ne varmasti liikkeitä ovat. Luulin myös aluksi vain että vatsaa kiertää. Sä muuten kuulut selvästi mun ja Angsterin kaartiin liikunnan suhteen. Me ei olla liikuttu melkeinpä yhtään. Muakin alkaa vihlomaan ja (kaiketi) supistelemaan jo reipas kävely, eikä mua sais jumppaan tai edes lenkkeilemään millään. Koitan syödä suht terveellisesti ja kävelen rauhallisesti paljon päivittäin, koitan olla niin ettei paino epäoleellisissa paikoissa nousisi niin huimasti että synnytyksen jälkeen olisi liian vaikea kiloja karistaa. Olipa pitkä virke.

Kiitokset selityksistä! Mulla lukee näköjään 3 cm kiinteä ja kiinni, eli hyvä niin. Kertokaas samalla fiksummat sf-mitasta? Milloin sitä aletaan laskemaan?

Argh, pitää mennä.

Amildalle onnea liikkeistä!! :) En voi kuvitella miltä ne tuntuu, vaikka kuinka yritän miletää ilmakupliksi tai perhosen siipien lepatukseksi :) Niitä odotellessa.

Oon vaan miettiny koko päivän kuinka hassulta se pikku mönkijä tuolla mahassa näytti kun se veti kuperkeikkaa :) Musta taitaa tulla äiti. Iik.

Joo, on nää jänniä juttuja! Tänään lisäksi mietittiin että onko sillä jo sielu, kun aikaisemmin oletin että sielu tupsahtaa ihmiseen vasta synnytysvaiheessa, mutta kyllä se oli jo kokonainen pieni ihminen, ja onhan jo sikiöillä temperamenttieroja ja esim muisti, että kyllä luulen että vauvani sielukin on jo kehittymässä:)

Siis meille tulee vauva!!!

Huomenia Leidies!

Taas on perjantai, vaikka joudunkin miettimään viikonpäiviä ihan eri tavalla -lomailurytmiin on siis totuttu. :) Kummasti ne päivät menevät puuhastellessa ja ulkoillessa, kaappejakin olen siivoillut mielelläni (enpä olisi uskonut!!). Parasta on kuitenkin pikkuisten vaatteiden peseminen ja viikkailu kaappiin. Rosan kommentti oli osuva: Siis meille tulee vauva!!! Tuosta sielusta olen samaa mieltä, miellän vauvan jo ihmiseksi ja persoonaksi ennen syntymää, näkeehän toinen uniakin, kuuntelee ja "juttelee" liikkeiden avulla. Ihanaa, että Amildakin tunsi jo liikkeet!

Sf-mittaa alettiin seuraamaan hieman puolen välin jälkeen. Mittatulos riippuu mittaajastakin ja pitäisi muistaa, että se todellakaan ei välttämättä kerro vauvan koosta koko totuutta. Koetan siis odotella rauhallisin mielen tuota ultrakutsua, kiitos tsempistä!

Angstis ja Ore, olettekos ostaneet imetyspaitoja? En ole löytäny ainoatakaan, joka sopisi mallinsa puolesta, enkä takuulla osta huonosti istuvia. Ystäväni vinkkasi, että "narutopeilla" ja napitettavilla puseroilla/huppareilla pääsee pitkälle. Imetysliivejä olen hankkinut etukäteen vain yhdet, pakko sitten päästä aika pian ostoksille.

Tulehan Orekin taas ilmoittautumaan, jos ei ole lähtö tullut...

B. 37+0

Täällä ollaan, ennätyspitkät unet, heräsin vasta 8:40 vaikka mies taas torkutteli ainakin viis kertaa klo 6. Mutta meillä oliki niin rankat grillibileet eilen tyttöjen kans, että ei ihme jos vähän väsytti, alkoholitonta siideriä ja kaikkia... :) Lähin eilen kotoa kaupungille vähän ennen klo 11 ja tulin kotiin illalla vasta klo 20, eli pitkä päivä oli, mutta tosi mukava! Shoppailun tuloksena upouus juoksupuku, pari kesätoppia, varvassandaalit, muutamat pikkuhousut alennuskorista ja pieni matto kiikkustuolin alle, että parketti naarmuunnu ja käsveska kesän häihin ja muihinkin mahdollisiin bileisiin. Eli en ihan koko palkkaa saanu laitettua vielä haisemaan:)

Meillä on projektina mun perintökiikun kuntoon laitto, vanhan maalin hiominen on jo alotettu, mutta pitäis saada hiottua se loppuun ja maalattua, niin sais kantaa sen autotallista sisälle. Kiikkustuolissa on kuulemma tosi hyvä syöttää ja rauhotella vauvaa!

Yöllä muuten heräsin, kun sattu tuonne jonnekki alakertaan niin saakelisti. Olin jo ihan varma, että nyt tänä yönä tulee lähtö vielä, mutta ei nyt sentään. Siinä unenpöpperössä kipu tais kyllä tuntua vielä paljon kovemmalta kuin mitä se todellisuudessa oli, mutta voin kertoa, että sattui lujaa. Kai ne kalvot siellä sitte paukku tms... Mutta ei siis vielä mitään muita merkkejä!

Ja angsteri, jos lähtö tulee niin, että kone on päällä, niin käyn ehdottomasti ilmoittautumassa:)

Amildalle tosiaan onnittelut liikkeistä! Ja tuosta liikunnasta, niin mullahan se menee niin, että en pysty tosiaan käveleen kun max. 30 min ja sitte alkaa mahaa vihloa tosi kipeesti, supistella jne, eli kävely on kaikista pahinta liikuntaa mulle tällä hetkellä. Mutta sitte taas jumpassa ei tunnu mitään, eli mun on oikeestaan vähän niinku pakko mennä jumppaan, jos meinaan jotain tehdä:) Spinning on tällä hetkellä ehkä kaikkien paras vaihtoehto, siinä saa kuitenki ite päättää tahdin ja pyöräily ei ainakaan mulla ota mahaan yhtään. Bodypumpin kyykyt tuntu maanantaina vähän ilkeiltä, joten ajattelin tänään mennä spinningpumppiin, siinä on pumppiosuudesta jätetty kaikki jalkaliikkeet pois. Mutta toivottavasti tämä on nyt sitten viimenen perjantain spinningpumppi johon pääsen hetkeen:) (ts. toivottavasti oon synnyttänyt ennen ens perjantaita, koska muuten oon taas spinnailemassa...) Ja alkuraskaudesta pystyin kyllä käydä juoksulenkillä, mutta en kävelemässä. Taijan olla vähän nurinkurinen tapaus... Mutta omien tuntojen mukaan, niin mulle on sanottu ja niin oon tehnyt. Nyt viime aikoina on ollu hauska käydä spinningissä kun vauva alkaa välillä aina potkimaan kesken polkemisen, ennen se tais nukkua jumpan ajan ja alottaa omat jumppansa vasta kun pääsin kotiin, mutta nyt jumppaa mukana:)

Millos sulla Ballerina on se aika sinne ultraan? Paljonko sulla on se pf-mitta nyt? Ja paljonko sulle on kiloja tullu raskauden aikana? Paljon kysymyksiä:)

Meinasin unohtaa Ballerina ne imetyspaidat. En oo ostanu yhtään kappaletta, enkä varmaan ostakkaan. Mulla on pari mammapaitaa, joissa on "imetysmahdollisuus", eli jos niitä käyttäis alussa jos on tarvis. Kuinkahan kauan siinä menee synnytyksen jälkeen, että maha on taas normaali, eli ei enää pömpötä... Tai kai sekin on vähän yksilöllistä, muistan kun kaveri sai viime kesänä vauvan, niin kyllä se oli vielä sairaalasta päästyäänkin monta päivää ihan sen näkönen, että oli raskaana vieläkin. Eikä sille kyllä sitä painoa kertynyt kuin just joku 12kg raskauden aikana. Eli ehkä siinä alussa käytän niitä mamma-imetyspaitoja, jos maha on vielä pallona.

Ja Brogan, mun piti ainakin sillon alkuun oikein keskittyä, että tunnen ne liikkeet, kun ne tuntu joltain ilmakuplilta. Parhaiten tunsin ne kun makasin illalla sohvalla ja oikein keskityin vaan siihen, että miltä masussa tuntuu. Koita sitä:)

Jahas... Ore vielä yhtenä kappaleena! Ei auttanut lekurin kalvojen ronkkimiset...

Mä rupesin kanssa ihan tosissaan miettimään tuota spinningissä käyntiä, kun siellä kuitenkin vois ihan itse määrätä vastuksen ja miksei tahdinkin. Jos menis ihan niille kevyimmille tunneille kokeileen... Hui! Pakkohan sitä jotain liikuntaa olis saada, että jaksaa loppuun asti hyvin ja varsinkin kesällä siellä reissulla sit käppäillä... Saa kattoo nyt. Joka tapuksesssa kuitenkin nytkin joka kuukausi siitä sali/jumppakortista maksan. Tosin vain 10 €, kun työpaikka maksaa loput, mutta kuitenkin. Täytyypi tosiaan miettiä, uskaltaisko sitä... Pumppiin, aerobiciin yms. en kyllä uskaltais mennä!

Juu.. kyllä ne eiliset taisi ihan oikeesti liikkeitä olla. Illalla tunsin vielä sellasen muljasun uudelleen. Wau! Aika hurjaa tämä kyllä on. Huh, huh... Mutta tosiaan, meillekin tulee vauva!!!!

Hihi, olet tosiaan ore nurinkurinen tapaus tuon liikunnan suhteen :D

Missäs Sade on? Yleensä on näkynyt linjoilla jo tähän aikaan?

Amildalle onnittelut liikkeistä! Voih, niitä odotellessa...

Parina päivänä mulla on tuntunut mielenkiintoisia muljahduksia mahassa ja eilen niiden muljahdusten jälkeen sellaista ilmakuplajuttua yhdessä ainoassa kohdassa. Heh, saa nähdä on nuo hyvän mielikuvituksen tuotetta, mielenkiintoinen ilmavaiva vai jotain mukavaa ;)

Hei onko joku selaillut jotain naistenlehtiä viimeaikoina? Millainen on hiusmuoti nyt? Mulla menee hermot tämän karvakasan kanssa, joka on jotenkin ihmeellisesti koko ajan jotenkin väärin sojossa JA samaan aikaa ihan lytyssä. Näytän oikeasti karmealle,jos en vietä aamulla tuntia peilin edessä. Ja arvatkaa vaan viitsinkö. Tuntuu että vasta kävin leikkurissa, mutta se malli mikä mulle leikattiin ei ole kiva.
Onko teillä muuten hiukset muuttuneet? Mä niin toivoin, että mulle tulis uhkean muhkea leijonanharja, mutta eipä tullutkaan. Tuntuu että tukka vaan lytistyy koko ajan. Saa nähdä onko mulla imetysaikana tukkaa ollenkaan X)
Hihi, tulipa paatosta yksistä karvoista. Ehkä hyväkin, ei ole ainakaan isoja murheita ihmisellä X)

Yhteistyössä