Ajatuksista odotukseen 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rosa78

Vieras
Ore 25+32 Y04/07 +09/07 LA 19.5.
Ballerina 30+29 Y06/07 +09/07 LA 6.6.
Angsteri 29+32 Y03/07 +10/07 LA 15.6.
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07 LA 8.7.
Rosa 29+32 Y05/07 +01/08 LA 5.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 28+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 3.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 27.11

Huomenta niin pallomahat kuin wannabeetkin!

Kivaa lauantaita!

Rosaliini oli aloittanutkin uuden ketjun! Heitän viestini vielä tänne!

Iltaa ihanainen ääriryhmä!! Tultiin juuri kotiin ja oli niin helvetin tylsää. Olitte mielessä koko ajan -hei, täähän tuntuu kun kirjoittaisin miesystävälleni: "olitte mielessä koko ajan" , eh.... nyt vasta luin Saden viestin ja te ette siis tavanneetkaan. Toivottavasti Rosalle ei tullut nyt kohtuutonta vaivaa!!!!!

Rosa, olen todella pahoillasi anoppisi vuoksi. Miten tuollaisia ihmisiä ja ennen kaikkea ÄITEJÄ voi olla olemassa?!?!? Luulisi, että jokainen tahtoo lapselleen parasta, parempaa mitä itsellä on ollut ja sen lisäksi luottaisi lapsensa valintoihin ja tahtoon. Mun mielestä on myös äärimmäisen tärkeää ettei vanhemmat elä lastensa elämää tai lastensa kautta. Onneksi te olette löytäneet toisenne ja olette onnellisia yhdessä, sehän on pääasia!

Brogan ja Sade, harmi että olot on tuollaiset. Mullakin oli pääasiassa iltapahoinvointia. Kyllä se siitä pian helpottaa ja pian ette edes muista huonoja olojanne.

Nyt täytyy mennä laittamaan sauna ja huuhtomaan pölyt pois. Täytyy huomenna lukea sähköpostia, niin tiedän missä mennään tapaamisasian kanssa. Kirjoittelen teille huomenissa! Älyttömän hauskaa lauantai-iltaa!

Iltaa!

Toivottavasti Saden pahoinvointi pian helpottaa! Hae ihmeessä saikkua, ei ole järkeä puolikuntoisena tehdä töitä. Mä en ole kuullutkaan että kukaan muu kuin lääkäri vois kirjottaa saikkua, mutta en siis tosiaan tiedä.

Angsteri, tylsä jos oli tylsää, mutta kiva kun olit mukana kun se oli miehelles tärkeää!

Hei kertokaas, oletteko jo tehneet vauvalle huonetta tai nurkkausta tms? Muistan kun Ore kertoi maalanneensa huoneen ja niistä kivoista Marimekon verhoista ja pinnasängyn pehmusteesta. Mutta entäs muut? Tai siis ylipäätään miten "sisustuksellisesti" ootte varautuneet?

Meillähän on tyhjä huone joka toimii varastona, josta piti tulla työhuone mutta nyt onneksemme siitä tuleekin lapsen huone. Muutettiinkin vasta tammikuussa, joten ei olla vielä mitään sinne tehty. Odotan ainakin raskauden puoleen väliin asti. Mutta tuskin vauva siellä alusta asti nukkuu. En näistä jutuista tiedä. Mutta huoneen kyllä laitamme valmiiksi ennen syntymää. Ostetaan varmaan Ikean perus valkonen Gulliver-pinnasänky, ja sitten haluan siihen makeat pinnasängynpehmusteet. Hassua että sänky ja pehmusteet maksaa suurin piirtein saman verran... Sen sängyn saa tarvittaessa meidän sängyn viereen kun siitä saa laidan pois. Ajattelin kylläkin käyttää äitiyspakkauksen koppaa ekana sänkynä. Hoitopöytä ajateltiin laittaa kylppäriin, kun meillä on tilava kylppäri makuuhuoneen ja vauvahuoneen vieressä. Ja ymmärtääkseni olis kätsyä kun lavuaari olis hoitopöydän lähellä (?). Mutta kaikki on vasta ajatuksen tasolla kun en tosiaan tiedä mitä ne tarttee (vauvat). Mielelläni otan ajatuksia ja vinkkejä vastaan!!!

Nyt tulee uni, hyvää yötä!

Jellybean, onko se hoitopöytä tarpeellinen? Kun siitäkin saa lukea niin ristiriitaisia mielipiteitä. Joidenkin mielestä se on ihan turha. Ettei sitä sitten turhaan hankkisi. Toisaalta mun miehelle yksinkertaset neuvot on parhaita ja selkeä piste missä se vaihtaa vaipat helpottaisi ja nopeuttaisi varmasti toimintaa. Ikeasta saa varmaan suht halvalla. Mielipiteitä?

Mekin mietittiin hoitopöydän tarpeellisuutta, mutta päätettin ostaa, kun Ikeasta saatiin sellainen 25 eurolla. Oikeastaan se on vain sellainen korkeampi taso, jonka alapuolelle voi laittaa vaikkapa vaippapaketit, tms. Päädyttiin ostaan se, koska ollaan molemmat pitkiä -jospa sitten vältyttäisiin selkävaivoilta.

Nukkelin huone on nyt silausta vaille valmis eli vain vanhojen kaappien hionta ja maalaus puuttuvat sekä listat, jotka laitetaan ensi viikolla lattianhiojan jälkeen. Me siis paneloitiin katto (koska se vanha oli oikeasti järkky!!), maalattiin seinät valkoisiksi ja yhdelle seinälle lyötiin seuraavanlainen tapetti. Bongasin sen Kaksplus-lehdestä. Me ei haluttu mitään kovin hempeää, mutta kuitenkin sellainen, joka on hieman lapsellinen. http://www.tapettitalo.fi/contemporary_13_fi.html
Noi kuvat ei mun mielestä tee ihan täyttä etuutta tapetille, mutta saa siitä nyt jonkinlaisen kuvan. Verhoja en ole vielä miettinyt, mutta Ikeasta haetaan jossain välissä H:lla alkava (muisti pätkii) valkoinen pinnasänky. Ei me sitten varmaan enempää sitä sisusteta. Tykkään, että on paljon tilaa kalusteiden ympärillä.

Onko Sateentekijän, Saanan ja Broganin olot jo parantuneet? Ketkä teistä aikoo muuten kysyä vauvan sukupuolen? Rosa? Ore, tulehan kertomaan mammaloman ensi tunnelmat ja mietteet :) !

Me ei ensin hommattu ollenkaan hoitopöytää, mutta pari päivää vaippoja vaihtelin sängyn päällä ja selkä tuli ihan sikakipeäksi. Sitten ostettiinkin hoitopöytä. Omalla kohdalla voin siis sanoa, että ilman en olisi tullut toimeen. Joittenkin mielestä hoitopöytä on täysin tarpeeton.

Ihan hirveältä kuulostaa tuo Saden pahoinvointi. Toivottavasti menee pian ohi..

Mulla oli toissa vuonna vesirokko ja kävin terkkarilta hakemassa saikkua. Siinä oli vaan joku raja, ettei enempää terkkari voinut määrätä että sitten olisi pitänyt käydä lääkäriltä hakemassa. En nyt valitettavasti muista kuinka monta päivää pystyi terkkari antamaan, jotain viidestä yhdeksään päivään oli maksimi.

Huomenta!

Terkka saa kirjoittaa saikkua kaksi tai kolme päivää, en muista kummin tuo meni. Meillä tosin riittää oma ilmoitus kolmen päivän poissaoloon, eli lääkäriin ei tarvitse välttämättä mennä.

Hauskoja nuo värianalyysit! Jellybean on mielikuvissani vaalea ja pikkuinen kooltaan. Brogan ja Ore tummempia ja pidempiä. Tuo Bettina-kommentti (olikohan Angsterin?) herätti hilpeyttä, mielestäni harvinaisen ärsyttävä tapaus tv-ruudun välittämänä! : 0 Rosan vaaleus oli aikoinaan melkoinen yllätys, mielikuva oli niin vahvasti punatukkainen.

Meillä tulee hoitotaso pesukoneen päälle. Vesipiste on siinä vieressä, ja tilaa ei ole varsinaiselle hoitopöydälle. Pinnasänky (+alkuun äitiyspakkauksen laatikko) tulee makuuhuoneeseemme. Työhuonetta emme tässä vaiheessa ala muuttamaan lastenhuoneeksi, haaveena olisi kuitenkin isompi asunto jossakin vaiheessa. Pinnasängylle on kuitenkin tilaa työhuoneessa jos ja kun vauvan voi siirtää eri huoneeseen. Tilasimme tuon Doomoo seatin, kävimme Kodin Ykkösessä tutustumassa livenä -ihanalta vaikutti! Samalla mukaan lähti kohtuamme. Taas pari ruksia listalta pois!

Leppoisaa sunnutaita Leidies!

PS. Täytyypä testata lisämagneesiumia, jos suonevetoja taas ilmaantuu. Kiitos vinkistä Angsteri!

Ballerina, ei ollut mun mielikuvani, mutta en nyt muista kenen :)
(en ole katsonut BB:tä -vastustan tuollaisia ohjelmia...heh, mun nimimerkkin taitaakin olla tietyllä tapaa osuva)

Tervehdys tällekin puolelle.Terkkari vastaa:)Terkkari voi kirjoittaa sairaslomaa 1-3 päivää,tarv joissakin paikoissa 5 päivää.Riippuen vähän syystä ja paikasta.Mutta jos lääkäri on kirjoittanut ensiks sairaslomaa niin sitä voi jatkaa vain lääkäri,usein myös silloin vaikka sairauden syy olis vaihtunutkin.

kokeilin nyt uutta konstia, kun yöllä heräsin vessaan niin kävin samalla syömässä. Ja toisella kerralla taas niin aamulla oli ihan ihmismäinen olo. Eli nyt täytyy päivisin syödä vähintään 1,5h välein ja yöllä niin ehkä tämä tästä. Hampaat tosin eivät tykkää :(

Mä haluan ehdottomasti hoitopöydän kylppäriin juuri sen takia että on sitten helppo puhdistaa kun on vesi lähellä. Meillä vaan niin hassun muotoinen kylppäri että ainoa vaihtoehto on purkaa pesutorni, laittaa ne siis vierekkäin ja hommata niiden päälle taso ja siihen sitten hoitotaso.

Joo, meilläkin saisi olla pv ilman todistusta mutta kun nyt jo viime viikolla olin sen todistuksen kanssa niin jos joka viikko on niin tuntuu kivemmalta hakea se todistus niin ei pomo ainakaan pääse luulemaan mitään.

Heippa! Täällä olo taas vaihteeksi hyvä, kun tein ruokaa. Kertaakaan en oo vielä joutunu oksentaan, mut etovaa oloa on ollu. Sade ja Saana siis ovat huolehtineet siitä puolesta. Kiitos muuten Sadelle myötätunnosta ;) heh..

Niinku oon sanonut, niin mä en tiedä edes missä asutaan sitten kun vauva syntyy. Mä en halua jäädä tänne, koska kaikki mun kaverit ja perhe on muualla. Täällä on sitten vaan miehen työ ja mä tuun hulluksi kahdessa päivässä jos mun pitää jäädä tänne neljän seinän sisään ilman kavereita!! Mies vaan pulttas, että entä jos hän ei saakaan töitä kotipaikkakunnaltamme ja sitten hän on taas uusin talossa, kun menis uuteen työpaikkaan (=joutuis lähteen ekana jos lomautettais porukkaa). Mut mitä sitten? Oikeasti.. Mä en kestä ajatusta olla täällä, missä ei ole mulle mitään. Eli en oo tosiaan suunnitellu vielä lastenhuonetta :) Tosin kotipaikalla ei tod. ole mulle töitä ja täällä taas unelmaduunia, jota voisin tehdä juuri sen varran ku itse haluaisin ja palkkakin on hyvä. Että on monimutkaista. Ja matkaa kotiin siis on satoja kilometrejä, että ei voi noin vain siellä piipahtaa.

Mäkin näen Jellybeanin sirona ja hoikkana ihan vaaleahiuksisena, oletkin siis oikeasti liian pitkä mielikuvaani:)

Kiitos mielipiteistä. Kyllä se hoitopöytä kuulostaa kätevältä. Varsinkin kun on kerrankin tilaa kylppärissä että se mahtuu. Katsoin eilen illalla ja päädyin juuri siihen yksinkertaseen 25 euron hoitopöytään, samaan kuin Angsteri.

Hienoa Ballerina että päädyitte siihen säkkituolisitteriin, se on ihana!

Angsteri, ihana tapetti! Mäkin ajattelen jotain tapettia yhdelle seinälle. Huone on hassun muotoinen kun katto on vino ja siinä on iso kattoikkuna, lattianrajassa on 2 pikkuikkunaa, ettei saa kivoja verhojakaan, niin haluan sitten väriä seiniin. Toinen idea on että pyydän veljeäni maalaamaan poptaide-tyyppisesti yhden seinän täyteen jotain. Hän piirtää ja maalaa hienosti. Ajattelin jotain sellaista "satukarttaa" kuin esim Nalle-Puhin ja monen muun satukirjan kansisivulla (kun kirjan avaa) on sellainen kartta missä näkyy paikat joissa kirjan henkilöt seikkailevat. Että tekisi seinään tän lapsen tärkeitä juttuja ja paikkoja satu/sarjakuvatyyppisesti.

Ja juu, todellakin otetaan selvää sukupuolesta!

Huh, mun täytyy mennä ottamaan parin tunnin unet. Meillä oli aamusta asti miehen siskon perhe ja yksi toinen perhe kylässä, eli 4 alle 5-vuotiasta lasta. Saatiin tuliaisiksi heidän vanhat Brion porttiovet portaisiin, ne tulee tarpeeseen. Hauskaa oli mutta nyt on mielikuvitus loppu. Käytiin vielä pitsalla täydessä ravintolassa, en tiennyt että se vaatii niin paljon viihdyttämistä, määrätietoisuutta ja pitkiä hermoja ja mielikuvitusta. Huh! Mihinköhän me ollaan ryhtymässä...

Mä oon nyt viikonloppuna ajatellut tosi paljon tota että mihin tässä oikein ryhdytään...varmaan sen takia kun on maannut sängyssä niin paljon niin on aikaa ajatella. Siis tosi pelottavaa lasten hankkiminen on, mutta täytyy luottaa siihen että sitä sitten kasvaa ja että ne antavat niin paljon että vaikka välillä väsyttää jne niin sen jaksaa.

Rosa, toi satuseinä kuulostaa ihanalta =) jos itse osaisin maalata/joku tuttu osaisi niin joku tuollainen olisi kyllä kiva ja edullinenkin tapa saada nätti huone. Meillä tosin on ihan "normaali" huone joten saadaan verhot jne tuomaan vähän fiilistä.

joo mutta nyt nukkumaan että jaksaa herätä huomenna aikaisin sinne neuvolaan.

Sade, koita pärjätä ton pahan olosi kanssa. Ihan kaameeta kun voi noin huonosti. Kysy nyt sieltä neuvolasta jotain vinkkiä, pahoinvointi lääkettä tms. Mullakin on huomenna neuvola.

Jännä tilanne teillä, Brogan, asumisen suhteen. Ymmärrän täysin, että varsinkin vauvan syntyessä olisi kiva kun on tukiverkko lähellä. Toisaalta on sekin rankkaa jos raskauden viimeiset kuukaudet osuu muuton kohdalle. Mutta aivan varmasti on helpompaa kun on ihmisiä lähellä joilta saa apua! Tai jollei edes apua, niin on jotain seuraa jota kutsua kahville tai jossa kyläillä, ettei ainoa aikuiskontakti ole miehesi. Kertoile sitten mihin päädyitte.

Angsteri, en nyt muista, saitteko rakenneultrassa tietää Nukin olevan tyttö? Kun jostain luin että jo 15. viikolla sukupuoli näkyisi (jos siis on siinä asennossa että näkyy). Mies sanoi että mennään nyt jo kattomaan se. Mies muutenkin lähetti eilen kivan sähköpostin töistä missä selitti että on nyt vasta viikon sisällä tajunnut että siitä tulee isä ja meille vauva. Varmaan liittyy siihen kun nyt mulla näkyy jo vauvamaha. Ei sitä tosin vieraat huomaa heti.

RV 14+5

Kuulostaa tosi ihanalta tuo Rosan satuseinä :) Sä oot varmaan tosi visuaalinen ihminen, kun kaikkea tuollasta ihanaa sisustusjuttua visioit. Kyllä mä haluan tehdä lastenhuoneen ja laittaa sinne kaikkea kivaa. Sabluunalla vaikka maalata jotain juttuja seinään ja sit joku kiva tapetti vaikka yhdelle seinälle. Mainio tuo Angsterin laittama tapetti :D Jotain ton tyylistä olis kiva laittaa. Kun tosiaan olis ensin se asunto ;)

Mies kattelee koko ajan TÄÄLTÄ ostoasuntoja, se ei missään nimessä halua takas kotipaikkakunnalle. Sille on työ tosi tärkeä osa elämää ja se on nopeasti luonut oman sosiaalisen verkon tänne. Mä taas... mä oon töissä täällä. Ja ollut sillä asenteella koko ajan. Mun rakkaat ystävät ja perhe ja kaikki on muualla. Mä pelkään, että tulee vielä iso kädenvääntö siitä mihin asetutaan. Miehellä taas ei niinkään oo juuri mitään siellä mistä lähdettiin. Sori kun nyt valitan tästä asiasta.. Mä oon aina ollut aika itsenäinen ihminen, viihdyn yksin ja mulla kuluu aika yksin. Mulle oli tavallaan helpotus sillon aikanaan päästä vähän etäämmälle kavereista, kun tuntu että kaikki nojas muhun ja ootti multa vaikka mitä. Mutta nyt, kun tää vauva on tulossa niin mä kaipaan ihmisiä, joiden kanssa puhua tästä asiasta. Ja olishan se niin paljon parempi, että isovanhemmat olis lähellä. Mun mielestä lapsilla on oikeus isovanhempiin ja niillä lapsenlapsiin. (Okei, muistan kyllä teidän kauhuanoppitarinat..). Kauhistuttaa ajatus, että ainoa aikuiskontakti tosiaan olis mun mies. Vaikka onkin hyvä mies :) Ja mä en TODELLAKAAN aio lähteä mihinkään äitiryhmiin sosiaalisen tuen perässä. Ei pidä loukkaantua, jos joku kokee nuo hyväksi jutuksi ja varmasti ne sitä onkin, mutta mulla on syyni olla tätä mieltä..

Tulipa omaa napaa, mutta teki hyvää purkaa.

Sä oot Rosa jo tosi pitkällä! Tuntuu että aika juoksee muiden paitsi itteni kohdalla :) Ajatella, että masu näkyy jo! Huippua :) Tuntuiko hyvältä perua se lapsettomuusklinikan aika vai mikäs teillä olikaan varattuna huhtikuulle? :)

Huh Rosa, ei mekään olla miehen isän kanssa missään tekemisissä, mutta tuo sun anoppis toiminta ja sanomiset on kyllä tosi kummallisia... Kumma tapa suhtautua asioihin, kyllähän sitä tosiaan luulis, että omalle lapselle toivois vain parasta.
Meillä syy siihen, että yhteyttä ei appiukon kanssa pidetä juontaa juurensa miehen vanhempien parin kolmen vuoden takaiseen avioeroon ja appiukon törkeään käytökseen. Ero itessään on jo kyllä selvä, mutta osituksesta ei saada sovittua. Anoppi sairastaa eikä oikein pysty omia asioitaan hoitamaan, joten mies joutuu hoitamaan lähes tulkoon kaiken ja kantamaan vastuun asioista. Ja voin kertoa, että se on ollut ja on raskasta. Appiukolla ei oo mitään haluakaan saada ositusta aikaiseksi, käyttää vaan kaiken liikenevän ajan omaisuuden kadottamiseen ja asioiden hankaloittamiseen. Ja lapsiinsa se ei tosiaankaan oo missään yhteyksissä, oma uusi elämä on varmaan niin hienoa ja ihanaa, että on vara unohtaa myös omat lapsensa.

Surettaa vaan lapsen puolesta, jos/kun hän ei yhtä pappaansa opi koskaan tuntemaan. Ite en oo isänisääni koskaan nähnyt, hän kuoli ennen kuin synnyin. Ja miten sitten kertoa lapselle, että miksi pappa ei ole missään yhteydessä, vaikka asuu parinkymmenen kilometrin päässä täysissä sielun ja ruumiin voimissa... Mutta monesti myös mietin, että taitaa tulla sekin päivä vielä, kun appiukko karvaasti katuu nyt tekemiään tekoja ja toivoo, että sais olla lapsiensa ja lasten lapsiensa kanssa tekemisissä, voi vaan olla, että sitten on jo myöhäistä koittaa korjailla välejä. Mutta aika näyttää. Onneks lapsella tulee olemaan ainakin kaks innokasta ja rakastavaa isovanhempaa:)

Mutta huomenna ei sitte tosiaan tarvikkaan mennä töihin, outoa... Lajittelin tänään jo vauvanvaatteet pinoihin, että ei muuta kun pesuhommiin:)

Ore 34+6

Siirsin ton Oren pätkän tänne puolelle. Ore, totta, että on surullista ettei ole kaikkiin isovanhempiin lämpimiä välejä, mutta mun mielestä se että lapsi kiintyy ja oppii rakastamaan jotakin ihmistä joka ei ole "stabiiili" tai rakkauden arvonen, on vahingollisempaa. Tietenkin on surullista myös miehellesi (kuin myös minun miehelle) että oma vanhempi on ajattelematon molopää. Mutta kuten Angsteri sanoi, onneksi heillä (miehillämme) on meidät:)

Brogan, kerro ihmeessä mitä kokemuksia tai ajatuksia sulla on noista äityliryhmistä? Mä en myöskään osaa yhtään ajatella itseäni mihinkään rinkiin tutustumaan yhteislaulun merkeissä ja valittamaan kun mies ei halaa tai tiskaa. Toisaalta tää palsta taitaa olla pelottavan lähellä sellasta meininkiä, virtuaalisesti vain!

Peruin lapsettomuushoitoajan vasta ihan viime tingassa, edellisenä päivänä, silloin oli vielä km-riski. Aloin oikeasti tuntea olevani raskaana vasta np-ultran jälkeen. Sitä ennen tunsin ihan syyllisyyttä kun en ollut onnellisesti raskaana vaan stressasin vain enkä luottanut koko hommaan.

Orelle mahtavaa ekaa lomapäivää!!! Nauti olostasi! Ja nyt hei pakkaat sen sairaalakassin.

Varhainen kana jyvän löytää....mä olen ollut pystyssä jo kello neljästä. Ensin en meinannut saada millään unta, kun me nukutaan remontin takia olohuoneen lattialla ja siellä näin sellaisen ison mustan muurahaisen vähän ennen nukkumaan menoa ja muistin että niitähän mä tapoin sisällä viime keväänäkin. Sitten jotenkin tuli pelko, että ne valtaa meidän patjaviritelmän yönaikana ja menee korviin,ym. No, aamulla sitten meidän rakas Nukkeli potki ja riehui mahassa sen verran ettei nukkumisesta tullut mitään :) ja sitten mies lähtikin töihin. Koitan ajoittaa unirytmini sen rytmiin nyt kun se on mahdollista. Sellainen ilta ja aamu...

Sitten asiaan. Rosan satuseinä kuulostaa todella upealta!! Olisi hienoa osata tehdä itsekin jotakin käsillään, mutta oikeasti multa ei varmaan onnistuisi edes se sabluunamaalaus... visioita mulla riittää, mutta toteutus ontuu ja pahasti...

Brogan, on kyllä kieltämättä kurja vääntää asunto-asioista. Etenkin, jos tuntuu ettei niistä pääse mitenkään yhteisymmärrykseen, mutta mun mielestä on todella hyvä, että puhutte niistä nyt ettei tule mitään stressipiikkiä vähän ennen lapsen syntymää. Toivottavasti päädytte molemmille hyvään ratkaisuun! Täällä ilmoittautuu kanssa yksi yksinolosta nauttiva. Jotenkin sitä vain tarvitsee paljon omaa aikaa ja aikaa oman perheen (siis tällä hetkellä vain miehen) kanssa.

Yhteistyössä