Ajatuksista asiaan 4/2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Brogan*

Vieras
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm, LA 28.09.10
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosis 9.10.08 tyttö (Puppe) ja LA 11.10.10
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan ja Poju 12/08
Neilikka, tyttö ja poika 02/09, rv 33
Pimmu 20.8 rv 38+3, poika 2980g 49cm

odottajat:
Minni
Erica

Käärin hihani ja avasin uuden ketjun. *puuskuttaa hiki valuen*

Korjailkaa jos listassa erheitä. Angsteeri, iiihania uutisia. Teille tulee poika. Ihan selkeä homma. ;)

Mä voisin käydä vähän mailiin avautumassa.

Miiulle halaus. Onnea uudesta työstä joka tapauksessa.

Yeah ja thänx Brou uudesta ketjusta :)! Jaa poika veikkailet, mä laitan kyllä roponi likoon tytön puolesta. Lyödäänkö jäätelöstä vetoa? ;)

Miiulle onnittelut työpaikasta. Tiedän, ettei se ollut ykköspriorteettisi, mutta niinkuin sanoit niin ehkäpä tällä keinoin pääsette rennosti tjottailemaan. Kovasti voimia, niinkuin meistä jokainen km:n kestänyt tietää, niin kipu helpottaa, kun vauva on varmasti tulossa tai viimeistään turvallisesti sylissä. Toivon kuitenkin, että löydät iloa ja positiivisuutta muusta elämästä nyt siksi aikaa ennenkuin saatte toisen pienen vauvan ja mä edelleen tiedän varmasti, että sellainen teille suodaan!

Ja Vinkustakin tullut jo niin iso pikku herra! :) Laittakaahan taas mailitse kuvia. Olisi kiva nähdä, miltä pikku ukot ja akat näyttävät!

Virtuaalitötteröstä vetoa Anneli, että poika tulee ;P

Jaahas. Se olis taas perjantai. Taidan viettää viikonlopun shoppaillen. Pojun kesä ja kevätvaatevarasto tarvitsevat kipeästi päivitystä. Äidin vaatteista nyt puhumattakaan. Ja nämä asiat voisi mieluiten korjata isukin pankkikortilla... ? :)

Viikonloppuja hunajapörriäisille.

Virtuaalitötteröstä vetoa Anneli, että poika tulee ;P

Jaahas. Se olis taas perjantai. Taidan viettää viikonlopun shoppaillen. Pojun kesä ja kevätvaatevarasto tarvitsevat kipeästi päivitystä. Äidin vaatteista nyt puhumattakaan. Ja nämä asiat voisi mieluiten korjata isukin pankkikortilla... ? :)

Viikonloppuja hunajapörriäisille.

En millään malta odottaa toukokuun lopun rakenneultraa, vaan varasin ihkun ammattilaisen ajan (Leo Mäkäräinen) maanantaille. Saa kertoa mitä meidän uudelle perheenjäsenelle kuuluu. Ja jos vaikka näkyis kumpi siellä on. Mä filosofoin niin, että ekan sukupuolella ei ollut niin paljoa merkitystä (eihän tälläkään tietenkään ole), mutta tää muuttaa perheen dynamiikkaa (tosin vasta vuosien päästä). Eli saako perhe naisvallan vai onko tasa-tilanne. Tyttö olis kyllä kiva kun on kaapit täynnä pinkkiä ja hameita. Ja unohdin sanoa, että np-ultrassa näkyi etinen istukka ja takaseinällä, eli voinee nousta, mutta takaseinältä harvemmin kuin etuseinältä. Sen takia kontrolliultra yleiselle vasta heinäkuussa. Että sekin kiinnostaa. Nyt en mene ultraan samasta syystä kuin ekasta (eli stressistä ja että onko kaikki hyvin) vaan haluan vaan nähdä hänet ja mitä hänelle kuuluu. Sitä paitsi on tää ihan typerää että 2. neuvolakäynti on vasta kesäkuussa, sitten neuvola lomalla ja seuraava käynti jää väliin.

Mahtavaa että Minnin ultra meni hyvin. Siitä tuli hyvä mieli.

Me lähdetään nyt kakkukahveille museoon ja katsomaan akvaariokaloja. Puppe täyttää 1v 6kk ja saa mehun ja oman palan kakkua. Olinko se minä kuka juuri täällä selitin että juhlia voi muutenkin kuin herkuilla... Kerran tässä vaan eletään. Ja kakku on hyvää ja juhliminen kivaa.

Perjantaita! Pus.

Minnin ultrakuulumiset oli ihanat :)

Puppelle hyvää 1v6kk synttäripäivää :D

Ja miukulle onnittelut työpaikasta!

Mulla ei oikeastaan ollut mitään asiaa, kunhan tulin ilmoittautumaan.

Tässä kierrossa kyllä tipun korkealta jos menkat alkaa. Ovis selkeä. Saas nähdä...

Vielä hetki töitä...

Sopisiko tämän ketjun alle sellainen asia, että on vielä niin tyhmiä ihmisiä, että pientä, viikon vanhaa vauvaa tullaan katsomaan suoraan autosta ja hyökätään heti lasta silittelemään, eikä puhettakaan, että edes käsiä pestäisiin ja mielellään desiä päälle, jonka äiti on laittanut vartavasten näkyville.

Oi Rous, sä olet vielä muakin malttamattomampi!! Tulehan sitten ma heti infoamaan tuleeko Matti vai Maija!! Jännitän tuota teidän ultraa, hassua!

Brou, eikun mä ajattelin ihan livejäätelöstä, vai eikö Bror-Eerikki halua tavata ;)???

Äiti--kannattaa varmaan aloittaa ihan oma ketju kyseisestä aiheesta. Mutta itse otan sen verran kantaa, että suu vain rohkeasti aukia ja ohjaus käsienpesun ja desin jälkeen vauvaa katsomaan.

Meillä oksennustautia Nukissa, jihaa. Toinen on ihan tositosi reppana. :(

Viettäkäähän mukava vkl! Saanalle +++

Heips.

Saanalle kauheesti +++ ja bd!

Nukilaiselle halituksia, toivottavasti pikkunen paranee pian.

Miten Saden yöt on mennyt nyt imetyksen loputtua?

Ei mullakaan sen erikoisempaan asiaa ollut, kunhan ilmoittelen itsestäni. Hugo voi hyvin ja kasvaa. Päivät menee sen perässä sydän kurkussa juostessa. Ylös nouseminen on pop, ja siitä on kiva pyörähtää 180º ja hillua sadasosa sekuntti tuetta. Ylähampaat on tulossa, ikenet pullottaa siihen malliin ja kuola valuu. Yöt menee hyvin ja yhdellä syötöllä.

jaahas, pinniksessä möykätään nukkumisen sijaan.

Hyvää viikonloppua!

tulin sanomaan pöö..
saa nähdä millanen auto ostetaan, koeajossa on yks ihan ihana.
ja samalla tulee itku kaikesta. tää on vaikeeta. tutut kasvattaa pallojaan eikä ymmärrä etten kykene nähdä niitä. mä meen töihin ja mun kotiäitiys loppuu siihen. loppuuko kokonaan, sitä en tiedä. kuvittelin aina että oon kotona edes muutaman lapsen ajan, mutta ei pää kestä tämmöstä. ja kun ei niitä lapsiakaan tule. tekemään ei ruveta, pannaan ku huvittaa eikä päivämäärien mukaan.
pikkis pärjää ihan hienosti hoidossa, joten siitä ei tarvitse panikoida. mutta tosi outoa olla sit taas töissä. no, ei auta. aina asiat ei mee niinkuin on kuvitellut.
parempia päiviä seuraa pahemmat päivät. tää kuulu hyviin päiviin, mutta sitten suru yllätti.

ostin töihin kengät joista tykkään <3 nyt puuttuu enää se ihana auto ;)

tuliskohan töllöstä jotain..jos samalla avais vaikka siiderin.

oon hengessä silti mukana vaikkei musta kuuluiskaan.. en vaan enää jaksa jännätä (ainakaan siis omasta puolestani) tärppäiskö tms kun on tää paska historia tässä alla...jos tässä menee esim. reilu 2vuotta niin ei voi mitään, se tulee sitten joskus jos tulee. joten jos sitten ens jouluna miettis mikä on tilanne minkäkin suhteen.
mä haluaisin sipsejä, mutta meillä ei ole.. pöh!

Terkkuja rakenneultrasta :) Hipulla oli kaikki hyvin ja niin kuin pitääkin, tyypin koko vastasi 20+5 vaikka todellinen oli 19+6. Samalla selvisi (hyvinkin selvästi!), että Hippulaisemme on pieni poika <3 :)
Asia konkretisoitui kertaheitolla ja nyt uskaltaa jo relata ja iloita tästä käsittämättömästä ihmeestä! :) Onko nyt oikeesti meidän vuoro :D!

T: Onnesta titityy...

Ihanaa, Erica, onnittelut!!! Mahtavaa että olet jo puolessa välissä ja kaikki on hyvin. Susta tulee pienen pojan äiti. Onko jo nimi päätetty, vai oletteko vasta vaihtoehtoja kartoittamassa?

Meilläkin meni ultrassa hienosti, vaikkei sukupuolta uskaltanutkaan veikata. Mä sanoin että peenishän se siellä, mutta lääkäri sanoi ettei näillä viikoilla uskalla vielä sanoa mikä uloke se on. On se vaan niin erilaista palvelua (tietenkin) yksityisellä. Ultrasi puoli tuntia ja näytti 3D vai 4D kuvaa. Kertoi kaikki aivolohkot, luut ja sydämen läpät. Ihana pieni ihminen joi vettä, tutki sormiaan ja potki seiniä. Tykkään jo nyt niin hurjasti hänestä. 100 grammaa ja pää-perämitta 11,8 cm.

Kiva kun kevät vihdoin tuli. On sitä odotettukin. Pihalla ja puistossa on paljon tekemistä, ja itsekin saa kunnon ulkoilut pari kertaa päivässä.

Miuska on mielessä. Paljon voimia. Ehkä se töihin meno tekee hyvää, mutta en usko että pystyt yrittämistä unohtamaan. Kai te sinne tutkimuksiin olette menossa? Oletko jo saanut kutsun?

Saana, milloin sua jännätään?

Jellybean, Amilda, Baltsu, Sade huhuu? Vaikka kevätpörriäinen on iskenyt, niin tulkaas sanoo moooi.

Moiiiiii!!!
Hengissä ollaan! Mä oon kyllä ihan joka ikinen päivä käynyt täällä, mut oon ollut niin saamaton, etten oo saanut mitään kirjoitetuksi. Kuvia kävin sentään mailin puolella tänään päivittään...

Onnittelut Ericalle ja Rosikselle ihanista ultrakuulumisista! Voi että ihan kateellisena luen teidän raskausjuttuja. Vauvakuumetta pukkais kovasti, mut tosi ristiriitaset fiilikset raskautumisen suhteen vielä on... En tiedä, mitä haluan, mitä jaksan jos.. ja mikä on oikein. Plaah!

Saanalle pajon peukutuksia!

Huomenta! Kivat ultrakuulumiset sekä Rosalla, että Ericalla!

Mulla menee päivät töissä ja vapaa-ajat pakatessa ja sisustusta miettiessä. :D Tytöt on ainakin pakkaamisessa "hyvänä" apuna. Purkavat laatikoita sitä mukaa, kun minä ehdin niitä täyttää. Suloiset pienet pinsessat. Joskus mulla palaa käämit. Eilen ei anoppi ollut saanut niitä päiväunille ja meno oli illan sitten sen mukaista. Ihan yhtä syöttöä mieletöntä keppostelua. Imuroidessa olivat sinkkivoiteella sotkeneet vaatteet, tukat ja naamat. Vähän sen jälkeen oli rairuohot käyty kippaamassa keittiön pöydälle. ja mitähän muuta.. En muista tarkalleen missä välissä, mutta jossain välissä olen sanonut "mitä v*ttua siellä taas tehdään" kun Irkku on hokenut sitä koko aamun.. Imurointi keskeytyi parin minuutin välein, kun piti aina juosta katsomaan että mitä ne TAAS tekee. Nolottaa. Ja miksei lapselle jää suuhun pyörimään se, jos sanon sitä äidin pieneksi ihanaksi kullannupuksi, miksi Irkku muistaa juuri ne sammakot?

Huomenta! Kivat ultrakuulumiset sekä Rosalla, että Ericalla!

Mulla menee päivät töissä ja vapaa-ajat pakatessa ja sisustusta miettiessä. :D Tytöt on ainakin pakkaamisessa "hyvänä" apuna. Purkavat laatikoita sitä mukaa, kun minä ehdin niitä täyttää. Suloiset pienet pinsessat. Joskus mulla palaa käämit. Eilen ei anoppi ollut saanut niitä päiväunille ja meno oli illan sitten sen mukaista. Ihan yhtä syöttöä mieletöntä keppostelua. Imuroidessa olivat sinkkivoiteella sotkeneet vaatteet, tukat ja naamat. Vähän sen jälkeen oli rairuohot käyty kippaamassa keittiön pöydälle. ja mitähän muuta.. En muista tarkalleen missä välissä, mutta jossain välissä olen sanonut "mitä v*ttua siellä taas tehdään" kun Irkku on hokenut sitä koko aamun.. Imurointi keskeytyi parin minuutin välein, kun piti aina juosta katsomaan että mitä ne TAAS tekee. Nolottaa. Ja miksei lapselle jää suuhun pyörimään se, jos sanon sitä äidin pieneksi ihanaksi kullannupuksi, miksi Irkku muistaa juuri ne sammakot?

Pikaviesti oksutaudin keskeltä: eli tosi paljon onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista Ericalle ja Rosaliinille!!! Ja onnittelut Ericalle myös pikkuisesta pojasta!!!

Ihanat ultrakuulumiset :)

Eemelillä alkaa olla Tahtoa. Huokaus.

Työvitutus kohtalaisissa lukemissa taas. Är-syt-tää.

Ärsyttää ja vituttaa kyllä kaikki muukin, joten ei hyvältä näytä. Viikon päästä jännäillään.

ihania ultrakuulumisia!!! mäkin haluun vauvan!

on täällä kevätpörriäinenkin iskenyt mutta suurin syy on se että en vaan ehdi. Pitäisi tehdä kouluhommia mutta niidenkin suhteen aika hiljaista. En tiedä johtuuko imetyksen lopetuksesta vai mistä mutta Nöpöstä on tullut aivan mahdoton takiainen. Muut eivät kelpaa (paitsi äitini) joten mies kelpaa hetkeksi mutta sitten pitää päästä syliini tai mun pitää mennä mukaan leikkimään. Voi kai olla siitäkin kun mies oli viikon poissa niin jos pelkäsi että äitikin lähtee ja siksi näin kiinni mutta en ymmärrä. Yöt vaihtelevat, yhtenä yönä nukkui 10h putkeen, mutta itse en nukkunut kun mies herätti ja naapurissa oli tulipalo ja sen jälkeen yöt olleet tosi rikkonaisia, hampaita kai tulossa. Pitää yrittää viedä nöpö hoitoon vanhemmille ensi viikolla niin saisin hetken omaa aikaa kun en ole 3kk saanut olla yksin.

Saanalle peukkuja!

Moiii!

Ensiksi valtavasti onnitteluja Ericalle. Pienet pojat on ihania. Minnin kuulumisia kävin huokailemassa blogissa. :)

Mailissa oli söpöjä kuvia lapsosista, kiitos niistä! Koetan laittaa Vinkusta potrettia.

Angsterille paranemisia, onko kovakin tauti?

Pupsonin 1½ neuvola takana, hyvin meni. Pieni tytsä, mutta hienosti omalla käyrällään, 80 cm ja 10,1 kiloa. Ei suostunut sanomaan sanaakaan vaikka lääkäri kyseli mitä, palikat silti kokosi, rokotuspiikeistä loukkaantui niin verisesti että nousi isin sylistä, sanoi "Mennään pois" ja käveli ovelle ja ylettyi avaamaan sen ja paineli suoraan laittamaan kenkiä jalkaan.

Äskön syötiin lounaaksi Puppen kanssa pitsaa ja Brunbergin suukot (ent. Ruma sana:n suukko). Että olinko se minä joka toitotti että lohdutukseksi ei sitten herkkuja vaan jollain muulla palkitaan... Mä olin tosi hyvä kasvattaja ennen kuin oma lapsi syntyi... Otin kuvankin että lähetän teille, Puppella naama suklaassa ja kädessä pitsanpala.

Mulla aivan järkyttävä migreeni. Pyysin neuvolassa että mun verenpaine mitattais, kun tuntuu että pää räjähtää, sydän jyskyttää korvissa ja silmissä. Eilen nousi kova turvotuskin, silmäpussit kuin perunäsäkit vaikka olen nukkunut hyvin. Mutta ei onneksi ole raskausmyrkytystä. Mies meni töihin ja äidilläni onneksi vapaa iltapäivä, niin hän menee Puppen kanssa puistoon että mä saan mennä peiton alle. Ei lapsenhoidosta tule mitään tässä olossa.

Puppe 1v6kk ja Poppy 15+1

Voin kuvitella miltä Puupson näytti suukon jälkeen... Eemeli söi ihan itse sellaisen pienen kokosuklaisen pääsiäismunan. Mä en ymmärrä miten niin pienestä suklaapalasta riitti sotkua niin paljon...

Rosikselle tsemppiä turpoiluun!
Ja Sadelle takiaisvaiheeseen.

Jännittää. Muutama päivä oviksesta mulle nousi äkkiä kuume. Parista panadolista huolimatta hujahti muutamassa tunnissa reiluun 38. Toivottavasti tuosta ei tule mitään seurauksia jos tuuri on käynyt. Selasin yksi päivä vanhoja viestejä, niin Eemelin alkuaikanakin mulla oli kuumetta.

Mulla on suuri ongelma. Lähipiirissä esikoista odottavat. Musta tuntuu, etten pysty puhumaan raskaus ja synnytysasioista ilman että ainakin silmissä näkyy tuska. Kun karrigoidusti (miten toi kirjoitetaan?) pitäisi sanoa toiselle, että synnyttäminen on kivaa ja vauvat senkun hulahtaa ulos ja kaikki on vaaleanpunaista. Ja musta tuntuu, että naamastani paistaa kauas kaikki pelot, vaikka en haluaisi keneenkään tartuttaa pelkoja. Ymmärsiköhän kukaan taaskaan tätä selitystä... :)

Eemeli raivosi yksi ilta oikein urakalla. Muutaman tunnin huusi ja raivosi. Raukalla oli seuraavana päivänä ääni ihan pois, senkun raakkui.

Angsteri, mikä on päivän kunto? Oksutauti on kyllä todella inhottava tauti. Meidän perhe kävi sen myös läpi, Pojusen massu oli viikon löysällä ja alkoi jo ahdistaa se jatkuva pyllynpesurumba.

Saana, täältä nousee iso peukalo, jospa kuumeilu tietäisi hyvää tässä tapauksessa :)

Rousa, olen miettinyt samoja asioita tuosta perheen dynamiikasta, jos perheemme vielä joskus kasvaa. Pojat on ihania, mutta toisaalta toivoisin vielä joskus saavani tyttärenkin. Toisaalta pojat tuo sitten joskus tulevaisuudessa niitä tyttöjä taloon. Ehkä, mistäs sen tietää vaikka Poju toisi poikaystävän ;P Mutta siis onhan se ihan erilaista varmaan, jos on molempia sukupuolia tasapainoisesti talossa. Mies muuten tuossa puhui Pojulle (kun Poju hyppi sen sukukalleuksien päällä), että älä nyt pilaa mahdollisuuksiasi tulla joskus isoksi veljeksi. Mies siis ehkä haluaa joskus lisääkin lapsia :) Onnittelut Rosalle hyvistä ultrakuulumisista siis. Ja Eerikalle myös, mahtavaa.

Tänne ei mitään erikoista. Taidan mennä ryypiskelemään sidsukkaa.

Hellurei!

Mistä tietää, että on viikonloppu?
Siitä, että on yksin kotona lapsen kanssa, eikä jaksa laittaa ruokkaa, vaan lämmittää eineksiä ja suunnittelee iltapalaksi popcornia ja jäätelöä. ;)

Tässä vaiheessa iltaa olen onnellinen, että päiväunet on jäänet nukkumatta, joten on teoriassa mahdollista, että poika menisi ajoissa yöunille ja voisin itse rötvätä rauhassa sohvalla. Aika menee niin hurjan nopeasti. Taas tänään havahduttiin siihen , että yksi uusi etappi on ohitettu. Meidän lapsi, äsken vielä niin pieni, kulkee itsenäisesti ulos pihalle leikkimään taloyhtiön muiden lasten kanssa. Tulee toki välillä käymään sisällä (pissalla, juomassa jne.) ja palaa takaisin. Pidetään tietysti ikkunaa auki, jotta kuullan mitä tapahtuu ja kurkitaan välillä ikkunasta. Tänään me syntiset vanhemmat päätettiin käyttää tilaisuutta hyväksemme ja sekstailtiin pojan touhutessa pihalla. Hemmetti, jos ei muuten ole yhteistä aikaa niin sitten vaikka näin. :) Kyllä suurin osa ulkoluista tehdään edelleeni yhdessä, mutta ihan mahtavaa ja samalla haikeaa, että tyyppi on jo noin "itsenäinen" ja voi vähän pidentää liekaa.

Ihania ultrajuttuja tosiaan, syksyä odotellessa.. Napu ja Poppy ja ketä niitä olikaan. :)

Yhteistyössä