Angstiiiiis. Onkohan hänellä jo vauva kainalossa? Toivottavasti kaikki on mennyt/menee hyvin. Ilmoitelkaahan jotka ootte siellä naamakirjassa, jos hän sinne laittaa uutiset.
Kiitos vaan kun niin tuette mua tässä synnytysjutussa. On ihmisillä (tässä ketjussakin monia) suurempia dilemmoja. Eli kiitos kun jaksatte kuunnella mun ruikutusta.
Kaikki ok, ja sektioaika varattu. Rutiinisydänkäyrässä oli jotain häikkää ja jouduin 3 tunniks synnytyssaliin "kunnon" sydänkäyrälle, mutta kaikki oli lopulta ok ja joudun vaan päivittäin laskemaan liikkeet tarkasti taulukkoon tästä lähiten. Mutta siis se sektiopäätös... niin paha mieli tuli että olen itkenyt koko päivän. Koitan laittaa asiaa perspektiiviin ja unohtaa lääkärin inhottavat sanat, kun eihän niillä mitään merkitystä ole. Mutta silti satuttaa. Ajattelin kirjotella vasta huomenna, jos ois parempi mieli, mutta tänne on hyvä purkaa. Eli sori taas omanapaisuus...
Ellei olis ollut aiemmin annettua sektioäätöstä, en olisi sitä tuolta lääkäriltä saanut. Hänen mielestään olisi ihan turha myöskään luvata että pääsee herkästi sektioon jos synnytys hidastuu tai menee huonosti, koska kyllä siihen synnytykseen pitäisi pystyä kun kerran on raskaaksi hankkiutunut. Hän ei kuulemma "minkään psykologin mielipiteen" perusteella isoihin leikkauksiin päädy, ainoa mikä vaikuttaisi olisi psykiatrin diagnoosi jota mulle ei ole, koska en ole mitenkään sairas. Hän kertoi, että jos ajattelen lapsen parasta, en tee suunniteltua sektiota. Että elämässä tulee paljon muitakin vastoinkäymisiä, ja kannattaisi opetella kohtaamaan ne eikä aina yrittää mennä siitä mistä aita on matalin. Että pitäisi oppia pärjäämään. Että on tulevaisuudessakin asioita jotka pitää tehdä ja joista ei voi noin vaan luistaa. Että sektiolla syntyneet ovat useimmiten allergisia, astmaattisia, voivat kärsiä vielä kouluiässä oppimisvaikeuksista ja huonoista keuhkoista. Että vaikka toivuin ekasta sektiosta, niin tässä voi tulla vaikka mitä komplikaatioita, ja usein lapsi joutuu lastenosastolle ensi päiviksi eikä pääse äidin viereen. Kertookohan tuon kaiken myös perätilan takia sektioon joutuvalle???
Ah. Mua helpotti nyt jo kun tänne puran. Tuo oli vain yksi lääkäri ja sainhan mitä halusin, mutta miksi pitää olla tollanen? Ehkä olisin päätynyt yrittämään alatiesynnytystä jos olis ollut mahdollisuus päästä helpommin sektioon, mutta se nyt meni näin. Kun lähdin huoneesta, lääkäri viskas mulle paperin jonka luin ulko-ovella kun hoitsu otti mut kiinni, ja siinä oli sektio-ohjeet ja päivämäärä. En siis ovesta poistuessa tiennyt mihin olin päätynyt. Hoitsu sanoi, että hän on hyvä lääkäri mutta erittäin kliininen, eli ei paljon perusta psykologeista tai potilaiden mielipiteistä. Aika sekavaa, mutta kaikki hyvin. Onneksi olin jo aiemmin eri lääkärillä.
Ai niin, pojan paino nyt n 2700. Ja mun naama aloittanut turpoamisen. Ei pelkästään oma mielipide, vaan myös lääkärin heti päivään sanomisen jälkeen
Nyt vähän sipsiä ja dippiä ja suklaata nassuun ja sitten nukkuun. FST5 tulee ihana sarja Lulu & Leon, katsooko kukaan muu? Se siis tuli eilen...
Öitä mussukat.