Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
laitoin mailia...

mä en saanu nöpön kuvaa, voisko joku lähettää?!

Hienosti menny tää päivä.. ei voi muuta sanoa..

Nyt en ehdi taas enempää keskittyä..sori taas omaa napaa vaan..

miiu

No niin... Neiti nukahti päikyilleen, joten jatketaanpa.

Nöpö onkin aika samankokoinen kun meillä ollaan. Meillä 2 kk neuvolassa myös pituutta 57 cm ja painoa 4500 g. Me muuten Sade ollaan otettu nyt eka siitä Rotasta ja kuten silloin kirjottelinkin, niin tuo ensimmäinen yrityshän tuli 2 sekunttia sen rokotteen antamisesta oksennuksina neuvolan lattialle ja kun mentiin yrittään uudelleen, niin sit pysyi 40 minuuttia sisällä ja jälleen oksensi. Seuraavalla neuvolakerralla viikon päästä tosiaan sit toinen osa siitä ja ekat pistokset. Jaiks tosiaan!!!! Pyysin miestä ottaan töistä vapaata, ettei mun tarviis yksin mennä silloin neuvolaan ;)

Sit piti vielä manata omaa napaa sen verran, että hemmetti soikoon, mulla jatkuu nyt menkat jo 12. päivää. Saakelin minipillerit!!! Olihan se tieto, että niiden kanssa voi olla epäsäännöllisiä vuotoja tai saattaa jäädä menkat kokonaan tulematta, mutta en ihan odottanut täälästä. Tosiaan tulevat ihan säännöllisesto 28 päivän välein, mutta siis jos vuoto kesti ekalla kertaa 10 päivää ja nyt vedetään jo 12. päivää, niin tässähän vuotaa aina puolet kuusta... Murrr!!!

Hui, noita Nöpön kakattomuuspäiviä!!! Meillä ei oo ollut ainuttakaan päivää vielä, jolloin ei olisi kakkaa tullut...

Niin joo ja niistä päikyistä vielä... Vaikka meillä olis neiti pihallakin päiväunilla, niin harvoin nukkuu tuntia enempää. Autossa tosin saattaa nukkua pidempäänkin.

Onpas täällä turinoitu! :) Pimmu pääsee ultraan ihan pian, hienoa, ja tuo pahaolo on tosiaan hyvä merkki! Rosan kuntoilut alkoivat mitä keljuimmalla tavalla, toivottavasti jaksat kuitenkin toivuttuasi taas yrittää uudelleen. Laitahan kirjavinkkejä ehtiessäsi. :)

Amilda, meilläkin on täällä torkuttelija. N. 45min unijaksoissa mennään. Oletko yrittänyt "vaania" vauvan heräämistä ja nukuttaa saman tein? Suosittelen! Nykyisin ampaisen Vinkun viereen ensimmäisen äännähdyksen tultua, ja yleensä poika jatkaa unia tutin/rinnan avulla. Alkuillasta tekee tuota samaa heräilyä, mutta yöllä uni on sikeämpää.

Mekin kävimme miehen kanssa joskus keskustelua miten olla läsnä vauvalle, eikä vain katsoa telkkaria. Nykyisin hän on ihan mahtava Vinkun kanssa, en voi kuin kehua! Ehkäpä vauvan kasvaessa isän roolikin helpottuu?

Mi-iu, jaksamista teidän tilanteeseen. Olette kyllä ihana tuki lapsille! Sukelsiko pikku-Mi-iu? Refleksihän katoaa puolen vuoden tietämissä, jos en ihan väärin muista.

Kiitos Nöpön sööteistä kuvista!

Niin vielä Mi-iulle. Nukumme siis Vinkkulin kanssa vierekkäin. En ole valmis siirtämään poikaa edes pinnikseen saati omaan huoneeseen! ;) Amilda, olet varmaan oikeassa tuon unikoulun suhteen. Noin pienellä tavat ja rytmit muuttuvat vielä moneen kertaan. :)

ekal kerralla ei sukellettu.. tutustuttiin veteen ja leikittiin, sitä se on vielä varmasti muutaman kerran ja sit sukelluksia...
me on kaadettu ämpäristä päähän vettä jotta refleksi pysyy toiminnassa...siis kylpyhetkissä kaadeltu sitä vettä ;)
yleensä häviää 6-8kk iässä..

Kiitos kannustuksista, kyllä täällä jaksetaan! ei voi muuttua ku parempaan!

mut nyt täytyy taas mennä, poitsu ei oo viel nukahtanu... tyttö nukkuu kyllä :)

Mi-iu

Pimmu, mullahan oli myös tuota kokopäivän kuvotusta ja olin ihmeissäni kun ei kukaan kertonut että voi olla sellaista. Mutta tuntuu että se on yleisintä lajia. Tsemppiä ja kyllä sen onneksi jaksaa kun tietää minkä vuoksi sitä on!

Amilda, joo nyt muistankin tuon teidän rotavirus-oksuilun..täytyy nyt miehen kanssa siitä vielä jutella että mitä tehdään. Ja minäkin pyysin miestä ottamaan tuon seuraavan neuvolan vapaaksi koska en todelakaan halua olla yksin kun rokotetaan.

haleja kovasti kaikille ja Nöpöltä tuli tänään kakka=onnellinen äiti =)

Tervehdys. Saa nähdä taas kuinka kauan kestää ennenkuin käsky käy ;)

Rosalle voimia käden paranteluun! Miten ihmeessä tuo tapahtui?

Iih, Pimmu on jo noin pitkällä! :D Hih, niinpä, kuka ääliö on keksinyt termin AAMUpahoinvointi ;) Me Saden kanssa tosiaan taidettiin olla ketjun pahoinvoivat. Ja Mi-iu taisi ihan laatata koko ajan. Mutta tsemppiä siihen pahaan oloon! Ja jos se ketuttaa, niin kiroile sitä täällä ihan rauhassa :)

Ja Mi-iulle voimia meiliasiaan. (Jee, ihanaa mä pääsen lukemaan meilejä :D )

Meillä tuosta ensimmäisestä rotarokotteesta ei tullut muuta kuin maha vähän normaalia löysemmäksi. Pojan ruokahalu väheni ehkä ihan vähän. Mutta tuostakaan en ole ihan varma, kun ruokahalu on pysynyt siitä lähtien samana. Ei kai multa maitoakaan voi tulla yks kaks enemmän kuin ennen??

Hurjan kauan Nöpö on kyllä pidätellyt!
Kakkagalluppia. (Tää on varmaan just niitä asioita mitä silloin vannoin, etten ikinä puhuisi. ) Millaista kakan kuuluisi olla? Lähinnä siis, että mistä mahdolliset ruoka-aineallergiat tunnistaa? Kun pojan kakka on edelleen sellaista vetelää ja ryynimäistä. Pitäisikö siitä jo alkaa kyselemään?

Heh, poika on keksinyt uuden hauskan leikin. Sylissä ollessa pyrkii väkisin istumaan. Jos nojaa mun rintaan pikkuisenkin enemmän pysyssä kuin aivan selällään, niin yrittää vatsalihasten avulla istumaan. Jos on ihan selällään mun polvien päällä niin yrittää ottaa sormista kiinni ja vetää itsensä ylös. Sitä voisi jatkaa vaikka kuinka kauan. Vuoden vanhana poika näyttää varmaan Kippari-Kallelta X)

Mulla taitaa olla menossa joku megaovis. Jos mä en kiroile parin viikon päästä menkkoja, niin muistuttakaa että testailen. *viheltelee naama punaisena*

Ja kutsu käy...

Haleja kaikille :)

saana, mitä mitä?!? :) joko teillä on täys tohina pikkukakkoselle?! :)

Mä en tajua, toi neiti on nyt sit vissii oikeesti lopettamas koko tissinsyönnin :/ maitoa kyllä tulis ja riittäis mutku ei kelpaa.. öisin kelpaa ku on niin horroksessa, mut päivisin ei.. muutaman imasun ehkä jaksaa sillon tällön.. pullosta kyllä varmaan jonkun verran söis, illalla vellit varsinkin maistuu niin hyvin ja tunnistaa kyllä pullon.. mut tosi kumma että ei tissistä niin välitä.. mä oon aina luullu et vauvat on niin kiinni tississä ja tosi vaikee lopettaa :/

Annoin tänään puuroa aamupalaks, tykkäs kovin eikä kököt haitannu.. se vaan taitaa käydä vähän mahan päälle vaikken paljoa antanutkaan.. kuulostaa toi vikinä meinaa siltä...tai sitten sitä vaivaa hammas ja kakka.. toinen hammas on ihan melkein puhki ellei oo jo ja kunnon kakkoja ei oo tehny eilen vaan ihan pikkaset.. joten tänään olis kakkapäivä.. :D

Eilisestä laitan vaikka mailin puolelle jos ehdin..

Nyt kahvia ja suklaata <3

Mi-iu ja pikku-miiu 6kk

Voi, kiva kuulla Saanastakin. Laitahan sinäkin tulemaan meilitse uudempaa kuvaa teitin poitsusta - olis ihana nähdä teijänkin vauvaa ;)

Yritä ottaa se positiivisena merkkinä siitä, että koska olo on niin huono, se on merkki siitä, että sikiö voi hyvin ja kasvaa ja kehittyy kokoajan. Mullahan oli kanssa alkuraskaudessa n. rv 6-10 ihan hirvittävä pahaolo ja väsymys kokoajan - toivotaan, että sulla alkaa myös viikkojen edetessä helpottaan. Vaikka ei se koko raskausajan huonovointisuus ja oksentaminenkaan niin hirveetä voi olla, jos meistä eniten juuri Mi-iulla on vauvakuumetta moisen raskausajan jälkeen...

Juu Baltsu... Mä vaanin kans N:n unta aina, kun itse oon hereillä. Välillä tosiaan pelkkätutin laitto auttaa unien jatkumiseen, välillä ei. Mutta siis haukkana olen paikalla, kun pienikin vinkahdus tai ähellys kuuluu.
Neiti nukku jälleen mahtavat unet klo.23.00-9.40 yhdellä yösyönnillä klo.5 aikaan. Nyt onkin sit jo ekoilla päikyillää ;) Oon kyllä enemmän kuin tyytyväinen tähän ajoitukseen. Ainoo vaan, et pitäis saada viä oma unirytmi aikaistettua, kun jälleen kukuin johkin kahteen asti hereillä, sit heräsin neljän maissa tuttia laittaan, viiden maissa syöttään, kuuden maissa miehen herätyskelloon, kasin maissa jälleen tutin laittoon ja sit ennen kymppiä jo herättiin - Nyt oon aivan sekasinja väsynyt ja päätä särkee. Ja siis tämän tyylisiä mun yöt on ollut jo viimesen viikon, vaikka neiti nukkuu aivan mielettömiä unia. Mut tässä pitäis varmaan laittaa johkin unikouluun, et osaisin mennä nukkuun silloin kun neitikin...

Kakkagalluppiin mun olis varmaan aika turha vastata, mut vastaanpa kuitenkin ;) Tuttelista meillä kakka oli kellertävää ja melko löysää, Semperistä lähes kiinteetä ja NANistä välillä tahmasta "liimakakkaa" ja välillä sellasta rakeista, muuta siis aivan järkyttävän hajuista, mitä taas noiden toisien korveikkeiden ulosteissa ei ollut.
Voi ei - on nääkin keskustelut... ;) Oon varmaan kans joskus vannonut, etten jauha tälläsiä juttuja, mut tässä sitä ollaan. Ihan sama, kun mua on aina ennen ärsyttänyt suunnattomasti äidit, jotka pyörii vaunujen kanssa kaupassa ja on kokoajan tukkeena. Tänä päivänä mä taidan itse olla kyllä yks pahin sellanen :D Tuntuu, et olisin aina niiden vaunujen kanssa just kaikkien kulkureiteillä.

Niin ja siis tuo "yritys ottaa positiivisesti pahaolo" -juttu oli luonnollisesti Pimmulle tarkoitettu, vaikka se näköjään taas on unohtunut laittaa siihen niin... Mä oon kyllä ihan toivoton! Koskahan sitä oppis sen oikoluku-taidon!

Saanalle kovasti tsemppiä, jos tosiaan jo kakkosta yritätte! Miellä on myös tuota pystyyn yrittämistä, kun ei millään enää viihdy makaavassa asennossa. Kääntyäkin yrittää jo, mut jää vaan kyljelleen räpistelemään ja sitten tulee turhautuminen.

Voi Rosa-parkaa, kuinka ihmeessä? Onko sulla mitään apua Pupen hoitoon?

Pimmulle puolestaan voimia pahoinvoinnin kestämiseen. Sitä tosiaankin kutsutaan turhaan aamupahoinvoinniksi, kun se voi olla vuorokaudet ympärikin. Toivottavasti pian helpottaa.

Amilda, mulla myös minipillerit teki megamenkat. Vuosin 6 viikkoa yhtäkyytiä ja sitten tehtiinkin päätös, että toinen saa tulla ja jätin ne pillerit pois. Nyt en niitä enää edes harkitse, vaan otan kierukan.

Miiulle ja lähipiirille kovasti voimia. Toivottavasti alkaa selkenemään pian.

Neilikkakin alkaa olla jo selvillä vesillä. Ainakin mulle sanottiin, että kun viikot alkaa kolmosella niin voi jo huokaista helpotuksesta.

Ja mitähän meille kuuluu? Ei niin kerrassaan mitään uutta. 3kk neuvolassa käytiin eilen. 5985g ja 61,3 senttiä. Paino on jäänyt vähän jälkeen, mutta kun pituutta oli tullut 4 senttiä edelliskerrasta niin ehkä energia on mennyt sinne. Viime yönä Eeti nukkui 5 tuntia putkeen! Eilen siellä neuvolassa Eeti sai rotarokotteen kakkososan, sekä jonkun toisen rokotteen joka oli piikkinä. Illan sitten karjuikin valehtelematta kurkku suorana. Tänään haluaisin ostoksille, kun tahdon uudet kengät ja uuden takin. Kävin jo tytteleitten kanssa alennusmyynneissä lauantaina, mut noihin erikoisliikkeisiin on ihan turha yrittää tuplarattaiden kanssa yksin. Jospa mies lähtisi tänään kaveriksi, kun sillä on säitten takia vapaata.

On se niin ihanaa seurata kuinka vauva kehittyy ja koko ajan oppii uusia taitoja. Kohta mulla ei taaskaan ole pienenpientä vauvaa hellittävänä..

Meilläkin eilen 3 kk neuvola (en ymmärtänyt perua, kun en olisi kipeänä saanut mennä, Puppe kun terve niin en tajunnut perua). 59,5 cm ja 5350 gr eli hienosti kulkee omalla keskikäyrällään, vaikka keskivertovauvaan nähden onkin pienempi. Tuijottelee käsiään ja tarttuu leluihin, kuolaa paidat märiksi ja juttelee paljon, ei vielä naura ääneen, vain sellaisia onnen kiekaisuja päästää innostuneena. Ei vielä käänny hallitusti mihinkään, vahongossa kyllä kiepsahtaa ympäri.

Ei mun käsi ole täysin kelvoton, pärjään ihan ok:sti varsinkin kun mies kotona tämän viikon. Nostin siis painoa ja se tippui ja käteni jäis sen painon alle jota nostin (??), juuri siinä kohtaa ei ollut mattoa vaan sellainen väli eli sementtilattia, joten kämmenluun murtumat (nimettömän ja pikkurillin alapuolella). Kävin äskön vakuutusyhtiössä ja onneksi saan lääkärirahat takas. Mies onneksi parani nyt kun mulle iski flunssa. Tämä kuumeilu on tosiaan rajoittavampaa kuin käsi, ihan kestokrapula olotila. Ja uskomattomat sinertävät pussit silmien alla.

Ihanaa jos saadaan jännätä Saanaa!! Koskas meillä alkaa olla ihan aitoja yrittäjiä täällä, ettei pelkästään tjottailua? Mulla alkaa pieni vauvakuume tämän oikean lisäksi nousemaan, mutta mä odotan kyllä ainakin kesään asti. Jos nuo kuukautiset siis alkavat tulla säännöllisesti.

Jännää saada kuulla Pimmun ultrasta!! Onnea sinne!

Meidän nukkumiset kuulostaa samalta kuin Ballerinan, pinnasänky peittyy pölyyn omassa huoneessaan. Öisin syödessään Puppe vain inahtaa ja isken tissin suuhun niin unet jatkuu aamuun asti. Päivisin nukkuisi joskus pitempään, mutta annan herätä nälkään kunnolla jotta valvoo päivät ja nukkuu yöt.

Taas komeita neuvolatuloksia ääriryhmän toukkeroisilla ;)!

Rosa, kuulostaa toi sun käsiepisodi kieltämättä kauhealta, kauhean kivuliaalta. Ja vielä flunssa päälle...kovasti jaksamista ja pikaista paranemista!!

Amilda, kuulostaa oudoilta sun menkat, mutta kai ne siitä tasoittuu, kun kroppa vaan ensin tottuu pillereihin raskauden jäljiltä. Mä taas ovuloin täällä ja jotenkin mielialat heittelee ja taas puskee vauvakuumettakin...kiitos äiti luonnon...ihme, että tähän aikaan kuukaudesta..

Pimmu, mäkin kärsin iltapahoinvoinnista eli vähän ennen nukkumaan menoa oli pahimmat olot. Ja enitenhän mä kärsin raskauden puolessavälissä, jolloin tuli migreenitkin. Kyllä sen kaiken kestää, kun tietää palkinnon! :) Tosi ihanaa (outo sana tähän väliin, mutta tiedät varmaan mitä tarkoitan), että säkin olet raskaana ja pian saatte ultrasta taas todistusaineistoa ;). Aah, mä en muuten yhtään muistanut, että sun mies on kotoisin Etelä-Amerikasta. Teille taitaa tulla suloinen nappisilmä lapseksi :)!!

Sade, se rotavirus annetaan suun kautta. Mun mielestä se kannattaa ehdottomasti ottaa!

Saana, se kakka on mun mielestä juuri sellaista kuin kuvailit aina siihen asti kunnes aloitetaankiinteiden syönti. Meillä ainakin oli. Ja jes, kohta päästää jännittämään mitä sun testitikku näyttää :) !!

Miiu, ei meilläkään enää paljoa tissiä imetä. Kai sekin on luonnonlaki, että kun syödään kiinteitä, niin sitten ei enää tissikään maistu samallalailla. Hassu ilmaisu muuten...

Täällä ei mitää uutta, eikä ihmeellistä. Viime yö nukuttiin erinomaisesti. Neljätä aamulla imetin. Niin ja noh, varattiin ensi syksyksi Turkin matka. Jotain kivaa odotettavaa! Nyt tosin tuntuu ihan syksyltä, kun ei tuolla ulkona enää näytä paljoa lunta olevan.
Jäi oikolukematta, toivottavasti ei ole paljon kirjoitusvirheitä.

Mahtavaa Angsteri, Turkin matka! Onko multa mennyt ohi, oliko Nuudeli -pieni kosmopoliitti- jo naapurimaan vierailulla?

Koska muuten olette siirtyneet vaunukopasta rattaisiin? Muistaakseni Angsteri ihan vähän aikaa sitten surkutteli asiaa (siis ettei vauva ole enää niin vauva). Entä koska on tullut syöttötuolille käyttöä? Mä alan pikkuhiljaa tajuamaan että tuo darling tosiaan kasvaa huimaa vauhtia eikä todellakaan ole enää mikään vastasyntynyt, joka vain nukkuu ja syö. Ihan uudet kujeet tuolla mini-ihmisellä.

Miuskanen, hienoa että olet avuksi tuossa tilanteessa mistä olet sähköpostissa kertonut! Voimia sulle ja tsemppiä pitää pää kylmänä. Kerro lisää miten tilanne edistyy.

Rosis, me ollaan nyt tänä viikonloppuna lähdossä tälle minimatkalle naapurisopu hieromaan ;).

Rattaisiin siirryttiin joskus puolen vuoden iässä ja syöttötuoli otetaan vasta tänään käyttöön. Piti ottaa jo aikaisemmin, mutta miehen kokoamishaluttomuuden takia on jäänyt.

Niin ja Rousa, ilmottelehan, kun jossain vaiheessa tulette uudestaan tänne päin -voitaisiin sopia uudet treffit. Miten muuten äitisi voi? Toivottavasti hyvin!!!!

Nyt pitää mennä keitteleen kahvia!

Angstis, meidän piti itse asiassa tänään tulla muutamaksi päiväksi kun miehellä vapaata, ja piti sulta kysyä jos nähdään. Peruttiin jo sunnuntaina koska en mä tän kipeän käden kanssa jaksa matkustaa ja olla muualla yötä plus nyt tämä flunssa iski. Anoppi jopa loukkaantui kun peruttiin meno, mikä on mun mielestä lapsellista ja typerää; olis iloinen että oltiin ylipäänsä menossa sinne (mun idea että mennään, josta he innostui). Nyt anoppi soitti että jos sitten tulevatkin meille, kun kerran ei mennäkään sinne. Ei hän nyt näytä tajuavan että me ollaan kipeitä ja "estoisia". Eri asia olisi jos tarjoutuisi vaikka auttamaan, mutta kun tulisivat vierailulle eli pitäs tarjota ja siivota jne. Äh, mä laitan puhelin äänettömälle ja menen Pupen kera talviunille. Mies saa leikkiä luolamiestä ja hakea kunnon rasvaista sapuskaa. Juu, ja kiitos kysymästä äitini voi hyvin, nyt ollaan täällä juuri, äitini tosin on töissä. Mutta käytetään tyytyväisinä äidin nettiä, tv:tä ja jääkaappia.

Jatkan höpinääni, kun kerran nettiin pääsin.

Sadelle kiitos Nöpön kuvista, tosi söpöläinen! Meidän Puppe ei vielä näytä tytöltä vaan muistuttaa erehdyttävästi portsaria tai rauhanturvaajaa, varsinkin nyt kun koko olemus on pyöristynyt eikä hiuksia vielä ole kuin takana kunnon mulletti. Mä olen ihan ihmeissäni Brokiksen pojan mahtavasta tukasta.

Vinkki: Lääkäri jolla olin, on kirurgi ja urheilulääkäri. Hän suositteli ehdottomasti syömään imetysaikana kalsiumia ja D-vitamiinia, mieluiten samasta tabletista koska ne auttaa toisiaan imetymään. Eli lapsi saa aina rintamaidosta tarvittavat vitamiinit (D-tä lukuun ottamatta), joten jos äiti ei saa tarpeeksi kalsiumia vauva otta äidinkin kalsiumit ja luut haurastuvat kovaa vauhtia äidillä.

Huhhuh, luin kolme sivua teidän juttuja, ja mailit päälle, joten olen taas kärryillä.
Epäiletkö sä Rosa että sun käsi olisi mahdollisesti sen takia murtunut niin herkästi (tai en mä tiedä oliko haaveri kevyt vai ei, jokatapauksessa lopputuloksena murtumat) että imetys olisi jo haurastuttanut sun luita? Joka tapauksessa varmasti varteenotettava vinkki. Ja kovasti paranemisia kädelle! Mun mies vaan luki jostain että D-vitamiinin maksimisuositusannos olisi 50 mikrog/päivä. Toisaalta esim maitotuotteiden D-vitamiini ei välttämättä imeydy kokonaan, eli en tiedä onko yliannostuksen riskiä vaikka sitä ottaisi lisätabletteina + saisi monivitamiinista + käyttäisi maitotuotteita… Ja onhan sitä monissa ruuissakin. Hank hank hankalaa.
Mi-iu on kyllä ihanan kuuloinen suurperheäiti! Kovasti tsemppiä teillekin tilanteen stabiloimiseksi.
Ja mitäs Turkin matkaa ja nukutusuutisia ja Saanan kakkosen tjottailua täällä olikaan ;-) Kiva aina lukea teidän juttuja. Onko JB teidän sisarusvaunut peräkkäin vai vierekkäin istuttavat? Jos vierekkäin, niin kerro vaan jotain hankaluuksia, niin mulla ei ole turhan ruusuiset kuvitelmat kuinka kruisailen niiden kanssa minne huvittaa!

Mulla on Pimmu ihan sama olo että harmi kun en osaa liiemmin kommentoida näiden muiden vauvanhoitokeskusteluja. Mutta kirjoittele vaan omia ajatuksiasi, ihanaa lukea miten sujuu. Ja lisäksi tosi mielenkiintoista kuulla miten raskautta seurataan jossain muussa maassa, ja millaisia yleiset suositukset siellä ovat. Pahoinvointi ei varmasti ole kivaa, mutta toisaalta mua huolestutti se että mulla ei sitä noin aikaisilla viikoilla ollut… Mitä muuten tarkoitit että ensi kerralla ultrassa syke ehkä kuullaan myös? Siis meinaatko että kun ultralla voi katsoa sitä sydänkäyrää, niin siihen vaan äänet mukaan? Se on kyllä ihanaa jumputusta, mutta en muista näytettiinkö meille sitä vielä varhaisultrassa (7+2).

Mulla on huomenna vika työpäivä! Tää on ollut tosi vaikea prosessi päättää koska jään pois töistä, koska tavallaan pärjään täällä ihan hyvin, ja saan aika vapaasti itse päättää milloin lopetan. Pystyisin jatkamaan pidempäänkin, ja jos tietäisin että vauvat pysyvät mahassa maaliskuun lopulle asti, saattaisin vielä hetken jatkaakin, mutta eihän sitä tiedä koska tyypit päättävät ottaa vähän lisää elintilaa… Torstaina on siis 30+0 ja silloin alkakoot vauvaelämän valmistelu.

Me on hankittu autoon turvakaukalot. Mentiin reteästi kauppaan että kokeillaanpa näitä isofix-kiinnitteisiä, mutta paluu maanpinnalle tapahtui aika helposti. Kun pitää laittaa molempien etupenkkien taakse yksi istuin, tarkoittaa se että minua pidemmän mieheni täytyy myös mahtua istumaan, ja sepä rajoittaakin aika paljon. Ei meillä edes ole mikään miniauto (Golf farmari), mutta kun kuskin takana oli isofix-alusta, en mäkään mahtunut ratin taakse… Eli turvavyökiinnitteisiin päädyttiin. Toinen saatiin ostettua työkaverilta käytettynä ja toinen kaupasta. Lisäksi hankin käytettynä kaksosten imetystyynyn, ja se on muuten mainio tuki sohvalla ollessa nyt jo!

Lomautukset tuntuu olevan aika yleinen ilmiö tälle keväälle. Meidän tilanteessa kuitenkin aika kiva tuuri, kun miehen kuukauden lomautus on jaettu neljään viikon jaksoon siten, että eka on kohta (ja saadaan valmisteltua ihan oikeasti kaikki oleellinen vauvoja varten ja pidettyä yhteistä lomaa), ja kolme viimeistä niin että meillä on luultavasti jo vauvat kainalossa! Tai kahdessa vikassa on ihan varmasti, se toka jakso osuu lasketun ajan tienoille, eikä ehkä kauhean todennäköistä että mä vielä niitä mahassa kanniskelisin viikolla 40…

Jospa tämä romaani riittäisi tältä päivältä. Hei yksi kysymys mulla oli. Otitteko te sairaalaan mukaan omia Aventin tuttipulloja, että vauvat tottuisi heti sen tuttiosaan, vai käytittekö sairaalan omia, jos oli tarvetta? Siis eikö jotain toivoa ole että Aventin käytön jälkeen oppisivat vielä rinnalle, jos pulloja sit jostain syystä joutuu käyttämään?

hoh-hoijaa, tänään oli niin lämmin että taisin pukea liikaa Nöpölle eikä nukkunut kuin tunnin. Nyt onneksi nukahti vielä uudelleen sisällä kun ensin valvottiin..vaikea kyllä tietää että minkä verran on sopivasti kun nämä ilmat vaihtelee niin paljon.

Ja Nöpö nukkui eilen 5h alkuyöstä pinniksessään ja mä torkuin ja ihmettelin että eikö ollenkaan herää. loppuyön nukkuikin sitten mun vieressä. Ja aamupäikkärit otti pinniksessään!! mulla jo nyt ihan kamalat vieroitusoireet ja muutenkin kun tajuaa että tuo kasvaa niin hurjaa vauhtia ja niinkuin Rosakin totetsi niin ei olekaan enää mikään pieni vauva vaan jo iso neiti joka osaa hurjasti vaikka mitä! nykyään voisinkin katsella Nöpöä ihan 24/7 kun en haluaisi missata yhtään hetkeä hänen kasvustaan kun on niin lyhyen aikaa näin pieni.

Eilen pakkasin 56cm vaatteet haikeudella pois ja nyt mennään sit 60cm ja 62cm, kävin eilen ostamassa pari yökkäriä ja bodya lisää. Ja kestovaippailu on taas jatkunut, on ne vaan niin paljon ihanampia kun kertikset!!

Neilis, mä suosittelen ottamaan omat tuttipullot jos on, itse en sitten ottanut mutta olisin voinut (eipä Nöpö saanut kuin kerran tai kaksi korviketta kun en ehtinyt imettämään) mutta eivätpä ne laukussa niin paljoa tilaa vie. ja tutit mukaan myös. Meidän täytyy kohta käydä sitten hakemassa jo 3-6kk tutit..minne se aika oikein juoksee..

gallup. minkä ikäisenä aloititte kiinteiden maistelun?

Mua ärsyttää toi kun ei juuri mihinkään muuhun kauppaan paitsi prismaan tms pääse vaunuilla kun on niin pienet käytävät (tai jos pääsee niin puolet vaatteista jotka roikkuu tangoissa jää kiinni vaunuihin). En nyt ole muutenkaan jaksanut pahemmin kaupoilla Nöpön kanssa käydä kun on niin hankalaa tuon pukemisen kannalta. kesällä sitten helpompaa =) mites JBn shoppailut sujui?

Mielenkiintoista seurata valmistautumista kaksosvauvoihin! Miten olette nukkumista suunnitelleet? Hih, juu, siis en kysy haluatteko kenties nukkua vaan missä babyt nukkuvat? Angelina Jolie muuten imetti 3 kuukauteen saakka kaksosiaan ja lopetti sitten "kaikkensa antaneena". Mun mielestä 3kk on tosi hyvin imetetty kaksosia! Mutta kyseisellä äitylillä taitaa olla lastenhoitoapua aika hyvin saatavilla...

En usko että mulla on hauraat luut, mutta halusin tuoda tuon näkökannan, koska täällä ollaan paljon puhuttu purkkivitamiinien ym lisien tarpeellisuudesta. Itse olen vannoutunut pilleristi. Foolihappoa, kalaöljyä, perusvitamiinit syön mielelläni lisinä vaikka tietenkin koitan syödä monipuolisesti. D-vitamiinia (sitä saa auringosta)suositellaan raskaana oleville ja imettäville lokakuusta alkaen, sekä tietenkin kaikille alle 3-vuotiaille lapsille. Mutta tossa oli pointtina, että vaikka syön maitotuotteita, niin silti imettäessä kannattaisi syödä kalsiumia purkistakin.

Mitä mitä?!?! Oltiin tiputtu toiselle sivulle -eikö kukaan meistä ollut yökyöpelinä tai edes kukaan ulkopuolinen??!!? ;)

Neilis, meillä ei ollut pulloja tai tutteja mukana. Sairaalasta lainattiin ja ihan hyvin pärjättiin. Sullakin on menossa jo hyvät viikot! Kun vielä hetken aikaa pysyisivät! Niin ja hyvää viimeistä työpäivää!!

Sade, me aloitettiin kiinteät 5kk iässä ja nykyään putoaa kaikki. Koska sä olet ajatellut aloittaa?

Tänään oltiin muskarissa -se on kyllä tosi kiva paikka. Nukkeli naureskelee siellä paljon. Yökin meni hyvin. Yhdellä herätyksellä päästiin ja se oli taas jotain neljän aikoihin. Odotan, kun mieheltä loppuu yövuoro niin päästään nukkumaan taas eri huoneeseen kuin Nuki. Se nimittäin heräilee pari kertaa yössä ja pitää pientä mekkalaa mihin mun ei kuitenkaan tarvitse reagoida. Nyt sitten herään siihen vaikka ei tarvisi. En uskalla nukkua yksin...heh, ne tutun kertomat kummitusjutut on edelleen mielessä...säälittävää...

Moikka! Oltiin jo toisella sivulla, kääkkis. Ja arvatkaa muistanko enää mitä olitte kirjoitelleet.

Hurjalta kuulostaa nuo minipillereiden aikaansaamat menkat :/ Mä en ite henk.koht haluais enää mitään hormoonalista ehkäisyä, saas nähdä.

Pimmulle halitus pahoinvoinnista. Vaikka tiedän, että olet tällä hetkellä varmaan maailman onnellisin huonosti voiva nainen :D Onhan se silti kurjaa, kun helpommallakin voi päästä. (Niinkuin allekirjoittanut, joka ei voinut pahoin oikeastaan ollenkaan. Juu, auttaa varmasti tämä tieto..)

Ja ihanaa kun Neilikka on jo noin pitkällä ja aada ja beeda voi hyvin. Hyvää viimeistä työpäivää muuten! Joko tuleva synnytys jännittää? Sulla ei vissiin ollut vielä synnytystapaa päätetty? Tuosta nukkumisesta muuten, tuttavani jolla on kaksoset, sanoi että heillä herätettiin toinen vauva aina kun toinenki heräsi ja näin saatiin unirytmiä samaksi. (Siis tämä voi olla maailman yksinkertaisin asia, mutta en mä ollut ajatellut kun kysyin, että miten ihmeessä he itse saivat koskaan nukuttua?) Mutta siis kannattaa varmasti kokeilla :)

Huisia, että teidän vauvat jo alkaa olla motorisesti niin aktiivisia, että koettavat istumaan ynnä muuta. (siis ei ny istumaan istumaan vielä, mutta nuo mitä kirjotitte). Tämä meidän vauveli on kuitenkin vielä niin pieni kun vertaa teidän pari kuukautta vanhempiin, vaikka kokonsa puolest huiteleekin jo samoissa :) Hieman haasteellista muuten tämä kirjoittaminen, kun toinen kiljahtelee rintarepussa huomiota minuutin välein.

Ja yök, oon tämän viikon tahkonnut - noloa tunnustaa - työjuttuja. Mailin puolella enemmän siitä, mutta kyllä tuntuu vastenmieliseltä. Kun ajatukset on käännetty täysin vauvataajuudelle.

Ainiin ja mulla ei ollut sairaalassa omia tuttipulloja eikä edes tuttia. Ne antoivat sieltä tutinkin kotiin.

Ihan pikapikaa ennen meilin kirjoittamista.

Hurjalta kuulostaa tuo Rousan juttu. Flunssakin vielä... Voimia!

Taidan olla Rosaakin pahempi pilleristi. Mä kun olisin muistellut, että raskaana oleville ja imettäville d-vitamiinia ympäri vuoden ja muille pimeänä aikana. Että hups. No, ehkei siitä ole mitään haittaa vaikka vetäisikin noita.

Ja sitten noista tuttipulloista. Meillä poika käytti alkuun niitä sairaalan ihan minituttipulloja. Niitä siis missä on sellainen samannäköinen pyöreä pää kuin aventissa, mutta mitkä ovat sitä ohutta silikonia. Poika jaksoi imeä aventista kunnolla varmaan joskus kuukauden ikäisenä. Aventin tuttiosa kun on noihin ainuihin yms nähden aika kova ja joustamaton. Tosin eipä poika jaksanut rinnastakaan ottaa kunnolla alkuun. Mutta nyt siis syö kunnolla rinnasta ja aventista. En sitten tiedä kelpaako vauvoille yleensä mikä tahansa mistä saa maitoa, vai onko poika vaan niin supernälkäinen yksilö, että kaikki kelpaa. Mutta siis. Jos sulla Neilis on vain aventeja hankittuna, niin voi olla, että tarvitset myös pari pehmeämpää tuttiosaa.

Mitähän mun piti kirjoittaa. Hmph. Laho pää.

Kävin eilen uimassa piiitkästä aikaa. Oli kyllä aika sementissä uinnin tuntuista. Kilsan kuitenkin uin. Saa nähdä saanko mä huomenna nosteltua poikaa lainkaan X)

Jaha. En sitten kirjoittelekaan meiliä vielä....

Heipsan! Tuttipulloista oli puhe... Meillä ainakin tuntuu menevän ihan kaikista pulloista. Ensimmäiset pari kuukautta vedin Aventilla ja Tommee tippeellä ja siis niillä yks reikäsillä tuttiosilla, nykyään käytän myös 2-reikästä ja vellituttia noissa + ostin pari ainun pulloa, jotta tottuisi myös niihin litteäpäisiin tuttiosiin ja saisin neidin syömään niitä litteäpäisiä tuttejakin. Mulla on niitä kaapit väärällään, mut meidän neidille ei kelpaa kun pyöreäpäinen tutti ja se on ihan kamalan ruma! Mulla olis kaapit täynnä jos jonkinmoista söpöä prinsessatuttia ;) Vielä ei tosin ole uudenlaisten pullojen käyttö auttanut tutin vaihtoon, mutta siis on käytetty niitä vasta reilu viikko. Ja siis mulla ei ollut omia pulloja sairaalassa mukana, rintakumeja kuitenkin - olin silloin vielä niin tyhmä, tietämätön ja naiivi, että ajattelin tietenkin lapsen syövän tissiä heti syntymän jälkeen...

Voi Saanakin on saanut itsensä jo liikunnan pariin. Mä niin haluaisin kanssa jo alkaa liikkumaan, mutta oon kokoajan ihan älyttömän väsynyt ja tuntuu, ettei aika vaan riitä (mikä on kyllä ihan omaa syytä), enkä vaan saa itsestäni mitään irti. Mistä ihmeestä sitä sais itseensä virtaa lisää, kun nukkuminenkin on vähän sitä sun tätä...

Ja joo, mä kyllä lopetan ihan kohta noi minipillerit, jos tähän vuotoon ei tuu loppua. Nyt pari päivää vuodot on vaan runsastuneet, vaikka välillä oli jo tiputtelua ja näytti, että loppuisivat ja siis tosiaan nämä menkat alkoi uudenvuodenaattona. Murrrr!!!!! Kyllä ainakin ehkäsee, kun ei tee mieli ajella punasia päin!

Muskarista puheen ollen - mekin saatiin nyt sit paikka paikallisesta muskarin vauvaryhmästä. Vähänkö ihanaa!

Ja Brogis, nyt irti niistä työasioista!!!!!!!

Yhteistyössä