Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pari päivää on taas mennyt paremmin, mutta nyt toisella on taas kiukku päällä. Varmaankin väsymystään purkaa :/ Massuvaivoja on jonkin verran vielä, luulen niiden kuitenkin hiemann vähenneen. Meillä on ne relan maitohappobakteeritipat käytössä ja neuvolan mukaan niitä voi ihan huoletta käyttää pullollisenkin (noin 1,5kk). Sitten vähitellen vähentäen jättää pois ja jos oireet palaavat niin uudestaan aloittaa. On niin mietoa tavaraa, ettei niistä ole haittaa. En siitä yödystäkään ihan varma ole kyllä.

Tsemppiä Miiulle huomiseen, ajatellaan lämmöllä sun varvaspoloa :)

Jokohan Rousalla kädet tärisee nettivieroituksessa??? :D

Jellyn ikäero kommentti oli kyllä kannustava. Näinhän se on, että joka ikäerossa on omat ongelmansa ja plussapuolensa. Ihana kuulla, että teillä on mennyt hyvin! Sä olet sissi!

Miiu, meillä Nuki nukkuu vain sisällä. Ulkona toki nukkuu, jos ollaan lenkillä. Hienoa muuten, että teillä yöt "erossa" on nyt menneet hyvin! Taitaa se irrottautuminen olla äideille aina suurempi kynnys kuin vauvoille. Musta tuntuu joka yö tosi haikealta laittaa Nuki nukkumaan eri sänkyyn. Jotenkin tuntuu ettei sitä pysty yhtä hyvin suojelemaan, kun se ei ole vieressä :( .
Amildalle hatunnostot viime yöstänne -noin neitinne tottuu varmasti omaan sänkyyn ja kuulemma parin tuollaisen koettelemusten illan jälkeen pitäisi tilanteen helpottua. Näin joku viisas joskus kertoi. Mäkään en anna Nuudelille periksi, jos se kiukuttelee jostain. Syliin otan ja rauhoittelen, jos itku muuttuu hysteeriseksi (lause kuulostaa paljon pahemmalta kuin mitä tarkoitan ja mitä todellisuus meillä on).
Toivottavasti Brolla on taas hyvä yö!! Kuulostaa NIIIN luksukselta! Taitaa meidän kaikkien lapset olla aika hyvä unisia?!? Höh, nyt siirryin lukemaan JB:n viestiä, joten ei toi edellinen lause koske vielä valitettavasti kaikkia...

Hei Sade, mä olen lukenut täältä Elleistä jotain tuon tyyppisestä "ilmiöstä"!! Nöpö siis ilmoittaa sulle milloin pissa tulee!! Täydellistä! Niin ja meilläkin Nuki kääntyi 2kk iässä. Jotkut vaan kääntyy aikaisemmin. Ja meillä on nyt alkanut noi pään hankaamiset ja piiloon laittamiset. Ja vielä sulle kommenttia, että se on totta mitä kirjoitit: kun toista ei näe niin paljoa, ei häntä tai hänen seuraansa kaipaakaan samallalailla.

Ballerina, oletko hakenut jo kotihoidontukea tai aiotteko hakea? Mä hain tänään ja jotenkin yllätti, kun se kysyi Kelassa, että aionko olla sen 3-vuotta. En osannut oikein mitään sanoa. Mulle on tullut nyt sellainen olo etten halua mennä töihin, mutta toisaalta olisihan se vaihtelua. Mulla tuota päätöstä hidastuttaa tosiaan se ettei mulla ole vakityötä. Vähän jännittäisikin mennä nyt johonkin uuteen työpaikkaan...on mullakin ongelmat.

Hyvä Miiu, että se yksi nega-asia etenee!!! Olet rohkea ja toimit juuri oikein! Hatunnosto sinullekin! Ja tsemppiä "varpaan leikkaukseen"!

Muuten, Nuki lähtee ensi viikolla elämänsä ensimmäiselle ulkomaan matkalle -maahan, jossa hänet on laitettu alulle :) . Ollaan ihan vaan pari yötä. Toivottavasti ilmat on hyvät ja matka sujuisi muutenkin mukavasti. Peukutuksia otetaan vastaan... Ja toinen muuten...Nuki konttasi tänään ensimmäistä kertaa sängyssä (pehmeä alusta)! Kummit näki, joten on todistajia ;) ! Saa nähdä koska toistaa toimintonsa. Lattialla liikkumiset ovat muutenkin olleet vähäisempiä.

Nyt zetorkalle...

Vau, Angstinen! Nuki pääsee matkustamaan. Ihanaa. Miten meinaat valmistautua? Näillä näkymin me ollaan varaamassa viikon matka toukokuulle. Itsepähän siitä aloin jo raskaana puhumaan, nyt on alkanut jännittämään että miten matka sujuu. Ja etenkin miten siellä kohteessa matkustaminen? Italialaiset bussikuskit tunnetusti on temperamenttisiä, vuoret korkeita, tiet kapeita, ja me halutaan kiertää muutamassa lähipaikassa. Autoa ei vuokrata, kun me mennään (jos mennään) ystäväperheen kanssa eikä kaikki mahduttaisi autoon. Ja vauvan kanssa kuitenkin olen mielumin paikallisen kyydissä kuin oman mieheni...

Oho, olettepa kaikki hienosti opettaneet/opettamassa beibit nukkumaan yksin! En halua edes kokeilla nukuttaa puppea eri sänkyyn, kun mulle tulisi vieroitusoireita. Mä niin tykkään nukkua saman peiton alla yhdessä. Ehkä sitten lähempänä teini-ikää.

Mielenkiintoisia ajatuksia kotona olosta ja töihin menosta. Jokainen tyylillään! Raskaana ollessani mä en olisi kuvittelut haluavani jäädä kotiin, luulin että perusäitiysloman jälkeen juoksen hihkuen töihin. Nyt kun olen tutustunut tuohon vauhdilla kehittyvään pylleröön ja lukenut (liikaa) varhaisesta vuorovaikutuksesta, olen varma etten pystyisi antamaan töille tarvittavaa energiaa saati nauttimaan siitä että vien Pupen hoitoon. Tämän kannalta täydellistä olisi jos ikäero toisen lapsen kanssa ei olisi suuri.

Vai että VASTA 2010 seuraavaa Nuudelia? Mitä ihmettä? Mä haluisin aloittaa yrittämisen jo ens kesän lopussa. Haaveena olis aloittaa elokuussa jolloin synnytyksestä on 10 kuukautta. Minut leikannut lääkäri sanoi, että vuosi sektion jälkeen on ikivanha ja perusteeton sääntö, jota edelleen neuvoloissa neuvotaan taukoa pitämään, hän sanoi että kohtu paranee 3 kuukaudessa (sitä en kylläkään ihan usko). Neuvolassa sanoivat siis odotetusti että vuosi pitää olla taukoa seuraavaan raskauteen. Lääkärit nykyään sanovat että 6kk kohtu on entisellään ja 3kk on jo olla raskaana kohdun kannalta mutta tuo 6 kk kannattaisi varmuuden vuoksi. Mä tosiaan inhosin olla raskaana, mutta jos toinen vauva on haaveena niin raskaus on aika must juttu (jos edes raskaudun). Nämä kuukautiset on aivan uskomattomat, vuodan kuin Esterin p. Rautaa aloin syömään, olen kalpea kuin haamu ja huippaa koko ajan.

Pimmulle lämpimät onnittelut! Ihan mahtavaa! Ellei Pimmu lue tätä, niin osaako joku muu vastata; missä Pimmu kirjoittaa raskaudestaan? Haluaisin seurata miten pieni kehittyy.

huh huh! Toinen melko rankka yö takana. Tai oikeestaan ilta... Tekis mieli lopettaa koko nukutustouhu, mut nythän se olis jo ihan älytöntä. Miksi ihmeessä mun piti alottaa se alkuunkaan? Mikähän päähänpisto se taas oli? Kaipaan niin sitä, että toinen nukahtaa syliin vaikka tosiaan rankkaa sekin oli kun siihen meni mooooonta tuntia. Josko tänään olis jo helpompaa. Eilinen oli jo edellistä iltaa helpompi, mutta ei se ole helppoa kuulla oman lapsen itkevän :( Luettuna se tuntui niin helpolta hommalta, mut eipä se sit omalla kohdalla niin helppoa olekaan, kun on kyseessä se oma kullannuppu.

Miiulle tsemppiä tosiaan siihen asiaan, josta kerroit s-postin puolella. Toivottavasti hommaan saadaan vihdoin päätös. Ja hyvä sellainen.

Pimmulle nähtävästi myös suuren suuret onnittelut. Mä en sähköpostia saanutkaan, mutta Rosan viestistä päätellen mahtavia uutisia on siellä saatu. Onnea hurjasti!

Voi kauheeta, angstis joutunut jo miettiin kotihoidontuki-juttuja! Tää aika kyllä menee ihan tolkutonta vauhtia. Kohta sitä täytyy itsekin alkaa jo miettiä. Mua ahdistaa ihan sikana ajatus siitä, et joudun meneen ilmottaan jääväni kotiin meijän toimitusjohtajalle. Ne odottelee siä jo mua töihin... On varmaan vaikeempaa kun aikoinaan raskaudesta kertominen.

Ihanaa, kun lähdette vauvojenne kanssa reissuun. Me ollaan mietitty kanssa Rooman reissua keväälle, kun täytän 30, mutta ihan kahdestaan vaan. Mutta saa nyt katsoa sit, raaskiko sitä sit kuitenkaan. Hienostihan tuo neiti siinä varmasti menis mukana, mut vähän mietityttää tuo neidin ruokailupuoli siellä. Ootteko Rosis ja Angstis miettinyt niitä puolia tai ottanut selvää, millaiset vauvanruokailumahdollisuudet kohteissanne on?

Luulin laittavani postin kaikille, mutta ilmeisesti en. Saaanalla ainakin oli posti täynnä

Lyhyesti: eilen utrassa nähty meidän hitusen syke :) Ensi viikolla uusi ultra, koska mulla on kaksi suurehkoa kystaa oikean puoleisessa munasarjassa ja haluavat seurata niiden, toivon mukaan, kutistumista. Mutta kaikki on siis hyvin.

Rosa mä en nyt toistaiseksi kirjoittele missään. Ensiksi haluan tottua ajatukseen, ja toiseksi mua pelottaa että jos nyt tästä liikaa innostun, jotain menee pieleen. Halu kertoa raskaudesta on mieletön, mutta toistaiseksi tästä ei tiedä kuin te, mun äiti ja anoppi. Ja mun miehen kavereita, koska hän halusi heti kertoa kaikille :)

Tilannetiedotteita voin kertoilla jos haluatte, mutta toistaiseksi pysyttelen taustalla.

Halit

Nukille onnittelut konttauksen aloittelusta, siitä se lähtee ja kohta ei Angstis enää perässä pysy :)

Ja pimmulle vielä kerran suurensuuret onnitteluhalit, upeaa!!

neilis, joko teilllä on kaikki hankinnat tehty?

Ja Amildalle kovasti voimia, on varmasti tosi rankkaa mutta lopulta sen arvoista..kai..Mulla on nyt sama kuin Rosalla, on niin mielettömän ihanaa nukkua tuon söpöliinin kanssa että en tiedä raaskinko milloinkaan lopettaa..no joo, sitten kun nukkuu yli 4h öisin kerrallaan niin rupean opettamaan omaan sänkyyn, nyt kun vain tuo eka pätkä on tuon verran ja loput sitä 2h niin en itse jaksa koko ajan hyppiä ylös sängystä.

Tultiin taas ulkoa, vieläkin mua vähän mietityttää nuo pukemiset kun niin vähällä mennään mutta jos toinen on lämmin ja nukkuu hyvin niin kai kaikki sitten hyvin.

olette kyllä rohkeita, mä hädintuskin vielä jaksan matkustaa suomessa saati sitten että lähtisimme ulkomaille. Kesällä olisi tarkoitus mennä pohjoisessa käymään sukulaisilla, n. 7h automatka, saa nähdä miten jaksetaan. Aiemmin en lähde vaikka mies haluaisi mutta kun siellä ulkovessat ja kaikki niin ei paljoa innosta kovin pienen kanssa ja jos on kylmä.

Hain myös eilen kotihoidontukea, telepatiaa? Tosin täytyin lomakkeen netin kautta, vähän höntti olo menikö oikein. Töihin olen ilmoittanut jo viime keväänä olevani poissa ainakin syksyyn asti.

Ulkopuoliselle. Luin Pantleyn unikirjan ja hän kannatti vauvan aikaisin unille laittoa. :) Vinkkusen rytmit ovat hampaitten takia (niitä on jo kaksi!) herkät tällä hetkellä. Ideaali olisi, että poika nukahtaa 19-20 ja herää 7-8. Öisin tulee unta 11-12h. Öisin syödään 2-4h välein ja vierekkäin nukumme. Aamulla syödään puuroa hetki heräämisen jälkeen. Aamupäikkäreille nukahtaa yleensä lenkin aikana, n. 3h heräämisestä. Sitten nukkuu 45min, jonka jälkeen yleensä nukutan uudelleen vaikkapa kantoreppuun tai rinnalle -ja jos tuo onnistuu poika nukkuu ehkä toiset kolme varttia. Aamupäikkärien jälkeen lounassoseet. Päivän toiset unet ovat siinä klo 15, jota ennen hedelmäsosetta. Päiväunia nukutaan yhteensä 2-4h, mitä enemmän sen parempi. Yritän ohjailla rytmiä siihen, että pidemmät unet olisivat jo aamupäivällä, mutta Vinkku heräilee herkästi. Rintamaitoa tankkailee pitkin päivää, illalla annamme puuroa ja nyt yritän tuputtaa toista ateriaakin iltaan. Miten teillä? :)

Tein muskarireissulla alelöytöjä -kokoa 80cm! Ihania uniasuja ja bodeja sottapyttyselle... :)

Hengissä selvitty kynsioperaatiosta.. saas nähdä sainko tartutettua mieslääkäriin vauvakuumetta ku meijän neiti oli ku enkeli koko toimenpiteen ajan..
Viime yö oli tosi risanen täällä ja nukahtamisesta on tullu vaikeeta neidillä.. pitäis olla koko ajan läsnä että toinen nukahtaa..

Söin piparkakkutalosta liikaa, uh! :x

mi-iu

Voi perse näitä öitä. Meillä löytyi jollain tasolla se konttaaminen ja lisäksi kuolaa tulee kuin esteriltä ja se taas enteilee hampaita. Luultavasti sitten näiden ansiosta meillä on kaksi yötä heräilty kolme-neljä kertaa yössä. Eilisen podin migreeniä ja tänäänkin on vielä hönttiolo. Jospa se siitä. Saa mies kyllä nukkua Nuudelin kanssa la-su yön...jos vaan raaskin luopua paikastani ;)

Ja Rosakin lähtee matkoille ja Puppendaali! Tosin te nyt menette paljon pidemmälle kuin me. Me siis mennään vaan poikkeamaan Ruotsissa (Nuki on tehty Staffanin sängyssä ;) -tosi kuin vesi). Syksyllä mennään sitten aurinkoon. Täytyy matka varata ensi viikolla. Me otetaan nyt vaan vaippoja ja purkkiruokia mukaan eli ei tää matka aiheuta sen suurempia mullistuksia. Amilda, silloin syksyllä Nuki saa syödä jo normaaliruokaa (yli 1v), joten voi olla, että silloin en ota ainakaan paljoa lastenruokia mukaan. Riippuu maasta. Nyt ehdolla on Kypros, Turkki ja Tunisia.
Hmm, Rosa, voi tää meidän 2010 projekti aikaistuakin, mutta nyt näyttäisi, että maltetaan odottaa toista vauvaa vielä parisen vuotta. Mä olen varmaan jotenkin vinksahtanut päästäni, mutta nyt tuntuu, että haluan antaa KAIKEN huomio Nukille. Kun toinen syntyy, hän joutuu jakamaan sen. Tämä mielipide voi kyllä tosiaankin muuttua.

Pimmu, hienoa, jos voit täällä kertoa missä menette milloinkin ja kun/jos haluat niin varmasti voit kirjoittaa vakituiseen täällä.

Hyvä, että Miiu selvisi hengissä kynsioperaatiosta! Pystytkö kävelemään kunnolla?

Mites Amildan, Baltsun ja Bron yöt meni? Toivottavasti paremmin kuin mun...
Mielenkiintoisia asioita olet Baltsu lukenut. Meillä Nuki nukkuu sitä paremmin yöllä, mitä enemmän on nukkunut päivällä, mutta samalla olen huomannut, että jos laitan sen nukkuun aikaisin, niin se herää pari kertaa yöllä todella virkeänä ja silloin siis äitikin joutuu olemaan hereillä. Näin siis meillä. Silloin, kun olen saanut Nukin nukkumaan klo 22-22:30 niin silloin meidän perhe on saanut parhaimmat unet.

Ihanaa Pimmu! Onneksi olkoon! :) Kirjoittele täällä ahkerasti kuulumisiasi! :)

Voisiko joku ihana lähettää mulle Pimmun meilin uuteen osoitteeseen? gmailiin sis. Jotenkin musta tuntuu, että mulla on jäänyt lukematta aika paljon meilejä. Mi-iun meilit ainakin. Että jos en ole vastannut mitään, niin en ole päässyt lukemaan luukun meilejä.

Jaha. Vaativa ääni...

Nyt vain pikaseen... Elikkäs meillä nukuttiin klo.22.30-10.30 (12 tuntuia :D ) yhdellä yösyötöllä klo 5.30. Tosi, tosi tyytyväinen olen! Nukuttamiseen toki meni taas se joku tunti ja se ei ole helppoa ei, ainakaan äidille, mutta toivotaan, että ilta illalta helpottuu. Sain juuri neidin ekoille päikyille, joten nyt meen keittään kahvit ja aamupalalle. Hirveä nälkä!!!

Kiitos vastauksesta! Muutaman viikon nuorempi on meidän vauveli mutta siis tosiaan n 19-19.30 nukahtaa yöunille. Syö yöllä 2-4 kertaa. Herää n 6.30-7 eli n 11-12h yöunet. Päiväunet n 4-4,5h yhteensä. Ensimmäiset 2-2,5h heräämisestä ja toiset jälleen 2-2,5h valvomisen jälkeen. Illalla valvookin sitten 3,5-4h. Syödään 4 ateriaa tällä hetkellä soseita, aamu- ja iltapuurot sekä lounas ja päivällinen. Välipala vielä lisätään tuossa muutaman viikon kuluttua jolloin varmaan toi toinen valvomisjakso vähän pitenee. Rintamaitoa sitten sopivissa väleissä:)

Vautsi teidän ulkomaanmatkasuunnitelmia. Angsteri, tuo Staffani jaksaa vaan naurattaa :D Eikös Nuudeli pitänyt nimetäkin ko. nimellä.

Täällä on jälleen nukuttu kivasti, tosin neljä tuntia on se maksimi jonka Poju nukkuu kerrallaan, sitten on jo kiljuva nälkä (kirjaimellisesti), mutta nukahtaa onneksi helposti taas. Poju nukkui eilen koko päivän ja ajattelin, että noinkohan valvotaan yö, mutta ei se onneksi siihen vaikuttanut. Noin pienet ei taida nukkua varastoon niinku me isommat :)

Täällä on oltu ahkeria, olen tehnyt inventaariota vaatevarastooni. Joko odotan oikeasti, että napapaita tyyliset villapaidat tulevat jälleen muotiin (voi tulla vilu odotellessa) tai sitten uusin vaatekerrastoni. Kävimme myös Pojun kanssa pitkällä lenkillä ja toinen jatkaa nyt uniaan pihalla. Itkuhälytin tuossa vieressä ensimmäistä kertaa koekäytössä. Amilda, täällä nimittäin toinen hölmö joka ei oo nukuttanut vauvaa ulkona. Siis tottakai voi ja saa ja on kaiketi suotavaakin, mutta mä en oo vielä hennonnut kun se on niin pieni. Nyt siis ekaa kertaa nukkuu ulkona lenkin päätteeksi. Äkkiä laittamaan tiskit ennen kuin kaiffari herää. (Karsea sana..)

me tultiin myös lenkiltä äsken, ehdin jo syödä ja annoin toisen nukkua sen tunnin lenkin päälle vielä melkein toisen tunnin ulkona (ovi raollaan, joo saatiin me joululahjaksi itkuhälyt mutta ei olla ehditty vielä ottaa niitä käyttöön) ja otin nyt sitten sisälle nukkumaan, toivottavasti taas jaksaisi vielä sen tunnin nukkua. olisi voinut nukkua ulkonakin koko unet koska on niin lauha sää mutta itselle helpompi jotenkin että on sisällä kun herää.

Hävettää jotenkin myöntää että en ole vieläkään terve =( siis nyt jo reilu 8vko synnytyksestä ja aina vaan sama virsi jatkuu..väliliha olisi täysin ok, mutta tuo peppu..siis kun on parsinut sen repeämän kasaan niin on jäänyt sellainen vekki (siis vähän ihoa koholle) ja se sitten kävellessä aina välillä hiertää enkä vieläkään täysin halua istua kunnolla. keinutuolissa keinuttelen kyllä Nöpön kanssa monta tuntia päivässä vaikka sattuukin :/ ensi viikolla on se jälkitarkastus ja sitten parin viikon päästä vielä jorvissa tarkastus, kai sitä sitten kuulee paraneeko koskaan enempää..netissä siis vielä voin myöntää mutta lapsen saaneille kavereille en viitsi puhua kun heillä kaikki ollut niin helppoa. ja edelleen mua mietityttää lisälapset, mutta onneksi sitä ei tarvi nyt päättää.

Amilda, onnittelut pitkästä yöstä!! täällä nukuttiin muuten hyvin paitsi Nöpö örisi niin paljon aamuyöstä että 5 jälkeen en pahemmin nukkunut ja nyt silmät ristissä ja mies taas töissä iltamyöhään. joten taidanpa mennä hetkeksi itsekin nukkumaan.

Voi Sadsumaa, toivottavasti paranisit, ainakin jossain vaiheessa vaikka kestäisikin sitten kauemmin. Jaan ahdistuksesi, koska tosiaan täälläkään ei olla parannuttu niinkuin toiveissa oli. Siis kun tuo haava on koko ajan vaan auki. Millin puolikkaan varmaan päivässä kuroo kiinni, mutta tätä menoa siis tosi tosi hidasta on. Jospa ne siellä jälkitarkastuksessa kertois sulle, että miten se luultavimmin paranee. Ja muista valittaa kunnolla, koska jos ap _näyttää_ normaalilta niin lääkärit ei välttis usko että on oikeasti kipeä!! Mun aapeeni näytti ihan karsealta varmaan siellä sairaalassa, kun ne kätilöt sitä kauhisteli ja sanoi että ei kannata ite paljon tutkiskella, mutta ei se mua häirinnyt koska se ei tuntunut kipeältä. Eikä tunnu vieläkään. Särkylääkkeitä söin sen jonku 2,5-3 viikkoa.

Mutta sitten nuo rinnanpäät siitä imetyksestä.. Ne oli ihan älyttömän kipeät mutta näytti ihan normaaleilta niin mulle kommentoitiin vaan, että "ei nuo kyllä aristavilta näytä". Aijaa joo, no ei niitä sitten voi sattua!! Hemmetti.

Imetys sujuu muuten nyt paremmin. Edelleen suihkussa sattuu ja muutenkin on arat, mutta oletan näin olevan suunnilleen kaikilla. Toisesta imetys onnistuu ihan hyvin, ajoittain käy kipeää. Toisella puolella taas ollaan edelleen riippuvaisia siitä rintakumista, mutta onneksi Poju syö sekä kumin kanssa että ilman. Eli kyllä kai tämä tästä. Mulle on iso juttu saada tää imetys onnistumaan kaiken kangertelun jälkeen, että kaikki se kipuilu ja hampaat irvessä tuskassa imettäminen ei oo ollut turhaa. Eihän se normaalia ole, että vielä 1,5kk iässä imetys sattuu, mutta koko ajan paremmin menee. Ja siis yhtään pullovauvoja moittimatta!!

Nyt kulti kyllä jo sisään tuolta ulkoa, se nukkus varmaan iltaan saakka jos en hakis pois.

Olipas hulppeaa saada lapsenvahti ja pääsin itse treenaamaan. Nyt Vinkku päikkäreille, joten lisää omaan aikaa. :)

Hienoja unia vauveilla ollut! Paitsi Nuudelilla. Oletteko antaneet kipulääkettä hampaiden takia?

Angtis, kirjassa tarkoitettiin kaiketi, ettei lapsen anneta yliväsyä illalla. Silloin nukahtaminen voi olla vaikeaa. Päiväunien merkitys on kyllä huikea! Pentleyn ansiosta koetan "väkisinnukuttaa" Vinkkua päiväheräilyjen jälkeen, lopputulos enemmän unta , iloisempi lapsi ja paremmat yönunet.

Pimmun kuulumisia olisi todella kiva saada seurata täällä!

Minullakin on olo, että tämä vauva ansaitsee nyt kaiken huomion ja rakkauden. Ja on ihanaa kun tuon taaperoisen kanssa pystyy koko ajan tekemään enemmän asioita yhdessä! Nyt on ihanaa saada keskittyä vain tuohon yhteen pakettiin ja mennä hänen ehdoillaan. Tottakai lapsen paras on saada myös sisaruksia ja oppia jakamaan vanhempien huomio, muttei ihan vielä... Ja tietenkin riskinä on, ettei sitä kakkosta välttämättä tule.

Olisi hauska saada taas kuvia, mailin tai facebookin kautta. :)

tohon esikoisen huomiointii mun on pakko sanoa semmonen klisee että se toinen lapsihan ei koskaan saa huomiota täysin pelkästään itseensä koska siinä on se ensimmäinenkin.. ensimmäinen siis saa periaatteessa enempi huomiota ku kakkonen, eli toisena syntyvä joutuu heti jakamaan huomion.. tosin onhan se vähä eri juttu ku et pieni lapsi saa pikkusisaruksen ja joutuu totuttelemaan ajatukseen että se pieni sisarus tulee kotiinkin jne ja pieni sisarus sitten taas on alusta alkaen totuttava isosisarukseen...

Täytyy yrittää joku kerta ehtiä mailin puolelle, hyviä uutisia meinaa sen ongelman suhteen ;) ykskin vikatikki niin se on siinä sen yhden kohdalta!! :)

nyt lähdetään kyläilemään..
meil on ollu pari perhettä aamusta päivän mun seurana :) kivaa on ollut!

huomen olis eka vauvauinti ja mä meen siis altaan reunalle...
varpaan kanssa pystyy kävellä, ihmettelin itsekin...
Palataan!!

Mi-iu

Rosie, mun on pitänyt kysyä tuosta varhaisesta vuorovaikutuksesta. Osaisitko suositella jotakin hyvää teosta? Mihin asti vuorovaikutus on nimenomaan varhaista? Mun ominta alaa on murkut... :X

Mi-iu, lähinnä ajattelen itsekkäästi tuosta huomiosta -MINÄ haluan keskittyä tuohon lapsoseen. Mutta vauvakuumetta tulee ja menee, jotenkin vain se on kohdallani lientynyt mitä isommaksi Vinkku kasvaa.

Viikonloppu, nauttikaa! Saisi vielä miehen töistä kotiin...

nyt on taas Nöpö nukutettu, ihan aikataulun mukaan. ongelma on vaan edelleen se kun ei nuku yksin kuin max sen tunnin jos sitäkään. laitoin nyt taas sen pinnikseen mutta katsotaan kauanko nukkuu. Ja yleensä herää siihen että on kääntynyt melkein poikittain sängyssään ja pää laitaa vasten ja sitä ärsyttää kun ei pääse enää eteenpäin..vinkkejä?? ;)

mutta siis kun hoidan Nöpöä itse koko päivän niin rytmi pysyy hyvänä mutta viikonloppuisin huomaan että iltanukutukset on paljon vaikeampia, mutta keinutuoli on kyllä maailman paras keksintö!

Mi-iulle hauskaa vauvauintia altaan reunalta!

Nöpö on muuten löytänyt kätensä ja nyt ei tutti meinaa pysyä enää ollenkaan suussa!

Just joo, tää mun sänkyynopetus menee vähän huonosti nyt - neiti nukahti jo 20.30 mun syliin ja vielä kesken iltaruokinnan... Ja siis söi ihan pikku lirun vaan. Ei läheskään tarpeeksi, mitä yleensä syö yötä vasten. Vein sen nyt sit sänkyynsä nukkuvana, vaikka siis ideahan koko nukutuksessa on, että vauva valvoo sänkyyn laittaessa, että oppisi juuri itse nukahtamaan sinne. Mä oon ihan varma, et se herää jonkun tunnin unien jälkeen tuolta ihan virkkuna (ei siis vaan yösyötölle), enkä mä nyt enää tiedäkään, kuinka mun pitäis sit toimia :o

Sade tee sinne sänkyyn sellainen pesä jostain täkistä tai pyyhkeistä tai jostain, niin vauva pysyy sängyssä paikallaan ja rauhallisempana. Ainakin meillä on toiminut...

Meillä oli tosi ihana vauvauinti, vaikka siis olin altaan reunalla...
Beibe siis ihan ui, jalat polski ja mies vei eteenpäin.. :)
väsy iski kyllä nopeaa ja 10min jälkeen huudettiin äitiä.. ja huuto koveni ku kävelin kauemmas hakemaan pyyhettä.. raukka vaan katto et nyt se äiti lähtee.. :) ihana!
Täytyy lykätä päiväunille toinen kohta, on ihan rättipoikki.. hitusen ehti autossa nukkua ja oli niin taju pois ku riisuin mut sit ku vein sänkyyn niin yks kljuu ja nauraa siel vaan eikä nukkumisesta tietoakaan..

Paljon piti kommentoida kaikkea ja kaiken ihan unohdin.. :P
sorry!

Sain hienoja kuvia vauvisuinnista :) kuvasin paria vauvaryhmäläisten vauvaakin.. eli pari tuttua vauvaa oli siis meijän odotusajan perheryhmästä mistä tuli sitten vauvaryhmä :D (olenko jotenkin ei-selkeä, epäselkeä..?!) ;D

Niin iloinen Mi-iu

Kiva, että pikku-Miiun ensikosketus vauva-uintiin meni mukavasti! Saakos 1-vuotiaan viedä sitten muuten jo uimaan?
Siihen esikoisasiaan eli mä kanssa tiedostan tuon ettei nuoremmat sisarukset saa samaa huomiota kuin esikoinen (olen itse nuorin), mutta sille asialle mä en voi mitään. Sehän on ns. luonnonlaki, mutta jotenkin tätä esikoista on tahkottu suu ja päät vääränä ;) ja nyt hän tuntuu niin erikoislaatuiselta, että haluan nyt hänen saavan hetken sen 100% huomion ja samalla Baltsun tavoin nauttia itsekin. Kun tulee muita sisaruksia niin olen tässä miettinyt, että miten sitä sitten ehtii nauttimaan toisen vauva-ajasta, kun toisen perässä täytyy juosta,ym. Kunhan podin.

Tosi ikävä kuulla ettet sä Sade ole vieläkään toipunut! Kannattaa oikeasti kysyä neuvolasta tai kohtahan sulla on jo se jälkitarkastus. Ja hei, ei sitä toipumattomuutta tosiaan pidä hävetä -näähän on tosi yksilöllisiä asioita ja jokainen synnytys omine repeämineen on erilainen.

Voih, ihanat unet Amildalla ja vauvalla toissa yönä! Mites tämä yö meni? -kun epäilit tuossa iltaisessa kirjoituksessasi. Mä en tosiaan tiedä mikä nyt on mutta meillä heräiltiin kaksi-kolme kertaa taas viime yönä ja unen tuleminen oli vaikeaa tosin meillä tai EI meillä vaan Nukilla taisi olla eilen ummetusta, joten maha oli varmaankin vähän kipeä. Josko toi itkuisuus olisi johtunut siitä. Baltsu, sitä nestemäistä Panadolia olen antanut vähän. Se on kyllä auttanut heti.

Ja hyvä, että Bron rinnat on jo paremmat! Kyllä se siitä!

Mitäs teidän viikonloppuun kuuluu? Meillä mies pääsee töistä kahdelta ja sitten pitäisi siivoilla ja voi olla, että käydään mummilassa. Ihana päästä taas saunaankin -mun uusi ihastus on heittää olutta kiukaalle niin saan ihanan ruisleivän tuoksun saunaan.

Yhteistyössä