Ajatuksissa 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!
Jännitys jatkuu, pääsin jatkohaastatteluun! Ensi tiistaihin asti pitää kitua ja odottaa. Mutta selkeästikin teidän peukut auttoi, kiitos tytöt! Jos pääsen sinne, aloitus voisi tapahtua hyvinkin nopeasti.

Kyllä se on hyvä että Vilkun hääasiat sujuu noin hyvin ja tarvikkeita tupsahtelee postista säännöllisesti. Kyllä ne teidän vauva-asiatkin järkkääntyy kun kohtalo katsoo ajan oikeaksi. Yksi ihana laulu on Yön Rakkaus on lumivalkoinen, mutta en ole ikinä jaksanut pohtia niiden sanojen merkitystä, ja on mahdollista, että siinä käy huonosti. Muuten sopisi hyvin talvihäihin. Kappalesita pystyy kuuntelemaan ilmaiseksi pieniä näytepätkiä niissä paikoissa, jossa niitä voi myös ostaa verkosta, eli mm. hesarin lataamo.

Mitkäs on Meean mielialat kun uutista on ehtinyt vähän sulattelemaan? Tiedätkö oliko niillä lapsosilla ehkäisy pettänyt, vai oliko ne vaan miettinyt että ei tästä varmaan mitään seuraa…

Saana, oletko ilmoittautunut kaikkiin rekry-firmoihin (adecco, manpower jne) hakijaksi? Sitä kautta ainakin tekniikan alalla on ihan hyvät mahkut päästä oman alan töihin. Erityisesti isot firmat pyytää näitä rekrytaloja kartoittamaan alueen vapaat hakijat, ja jos kiinnostava henkilö löytyy, niin sille räätälöidään sopiva paikka. Kokeilepa!

Iloista päivää kaikille toivoo Neilikka ja miljoona perhosta mahassa!

Miten Meealla menee?

Jee! Pidetään Neilikalle edelleen peukkuja pystyssä! bd
En ole kaikkiin ilmoittautunut. Olen ollut jotenkin niin puhki näiden asioiden kanssa. Pitää ilmoittautua :)

Olen kauhea ihminen. Sorruin eilen taaaaas painostukseen. Ja vielä tyylillä "rakastatko minua enää, kun sanot aina, että katsotaan sitten..." Ja mies meinasi jo ihan hermostua, kun olen painostanut koko syksyn.. Pakko olisi yrittää pitää suu kiinni, se on vaan niin vaikeaa...

Meillä mies on niin kauhean perinteinen, että en ole edes aiemmin ajatellut että kappale voisi olla jokin muu kuin joku perinteinen valssi. Rakkaus on lumivalkoinen on aivan itkettävän ihana. Ihan oikeasti se alkaa aina itkettämään! Minäkö ylitunteellinen...

Rakkaus on lumivalkoinen

Hän aamukahvin vuoteeseen on tuonut rakkaalleen
Valo taittuu ikkunasta onnen hetkeen jokaiseen
Saa peiton alla koko päivän tehdä taikojaan
tuntea kun lumi peittää maan
Hän risti kädet, käänsi katseen hiljaa ylöspäin
ja kiitti miten onkaan saanut rakkautta näin
Aina toivoi kyllä paljon mutta saikin enemmän
vaan ei yhtä tiennyt hän

Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen
Voi kunpa joskus kauemmin sen loisto kestää vois
vaan illan tullen katoaa ja tummuu aina pois
Ei koskaan kysy saapuessaan lupaa katkeruus
ja kyyneleitä erottaa voi pieni ikuisuus
kun lapsi pitkän päivän jälkeen syliin nukahtaa
tai pyytää kotiin palaamaan
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen...
Niin aamu astui ikkunasta sisään huoneeseen
Hän valvottuaan taittoi vielä viestin kirjeeseen
pihamaalla katsoi miten kaunis voikaan olla maa
vaikkei ole Jumalaa
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen...

Joo, analyysini perusteella tässä laulussa käy huonosti. Kunpa kaikki säkeistöt olisivat yhtä onnellisia kuin eka, niin sitten tää olisi häihin sopiva. Mutta ihana kappale muuten vaan kuunneltavaksi!
Akselin ja Elinan häävalssi on ihana, mutta se on tosi hidas ja siksi hirveän vaikea tanssia. (Se on siis se Kauan, katsoin, sinua syvälle silmiin...)

Niinpä, siinä taitaa käydä huonosti. Ei siis hyvä.

Sen kun saisi sellaisena versiona, että siinä ei olisi laulua ollenkaan, pelkästään tyyliin ison orkesterin (siis jousia ja puhaltimia) soittamana.. :,)

Ootteko muuten huomanneet, että pienemmät sisarukset ovat aina ihan pikkulapsia, oli ikää kuinka paljon tahansa? Vai onko meillä poikkeusperhe?

Skipatkaa tämä, seuraa omanapaista valitusta

Se eilinen painostus, josta mies meinasi hermostua (ei muuten kovin usein hermostu)

-Rakastatko mua, kun aina sanot että sitten joskus?
-No rakastan, mistä tuollaista kuvittelit? Eikö me sovittu, että vasta häiden jälkeen aletaan?
-No niin niin, tarkoitin niitä häitä!
-Eikö me niistä jo sovittu, että ens kesänä tai sitä seuraavana? Että katsotaan miten on varaa?
-Syvä hiljaisuus (Ai sovittiinko?)
-Että katsotaan sitten myöhemmin
-Syvä hiljaisuus (Voi kökkö...)

Elämä on...

Allekirjoitan täysin Saanan epäilyn, että pikkusiskot ei aikuistu koskaan. Muistatte varmaan mun siskon kysymyksen niistä tulorajoista... Muutenkin oon ihan kauhulla ajatellut, että jospa mun sisko miettii vauva-asioita (kihloissa on, mutta poikaystävät vaihtuneet aikaisemmin kohtuullisen tiheästi).
Muutenkin kun olen miettinyt että tuossa iässä tein sitä ja tätä esim. olin reilaamassa, ja jos sisko olisi ollut lähdössä samanikäisenä, en ikinä olisi uskaltanut päästää!

Mun päässä pyörii nyt vaan rakkuslaulut, kun yritän miettiä Vilkulle häätanssi-kappaletta. Eikös Leijonakuninkaassa ole joku tosi hempeä Elton Johnin laulama juttu?

Ihan niinkuin muilla olis elämää myös työaikana?

Tais olla joo joku tosi hempeä laulu, nimeä en kyllä muista... :/

Sisko järkytti pari vuotta sitten ilmoittamalla, että häntä vaivaa kauhea vauvakuume. Oli silloin 18v. Ja juu, poikaystävät vaihtuivat aika tiheään... Nyt ei ole puhunut mitään, vaikka on seurustellut saman kanssa pidempään, että saa nähdä... Toivottavasti ei tule samanlaista paukkua kuin Meealle.. :S

Voi IHANAA tytöt kun niin innoissanne autatte! =))
Juu tuo Eltoninki biisi on ihana. Lisää....
Mäkin olen aijemmin tosi perinteinen mut jotenki iän karttuessa ja monissamonissa häissä oltua on tuo perinteisyys alkanut jossain määrin tympimään. Mieluummin haluan jotakin mikä on enemmän "meitä". Valssia kun tuo miekkoseni ei tosiaankaan hallitse niin mielestäni ei oo mitään pointtia siinä et hän harjoittelis vaan häitä varten ja sit saa viel jännittää koko päivän et miten se menee.. Joten mieluummin jotain mitä varmasti tanssimme tulevaisuudessakin. Näin siis meillä.

Hienoa Neilikka! Tsemiä sit taas ens viikkoon!

Vitsi te Saana ja Neilikka kyl hauskuutatte meit muita teijän ihanilla työpäivä-keskusteluilla! =D Mul ei oo koskaan aikaa mennä koneelle töissä joten aina saan kituuttaa iltaan et kuulen viimeisimmät juorut ja jännäys-uutiset! Jatkakaa ihmeessä hyvillä mielin!

Kohta pitää alkaa laittautuu illaks kun työpaikan pikkujoulut!!!! NYT JO!
V

Okei, nyt saatte pitää tyhmänä teininä!

Mutta: siis korjatkaa virheelliset käsitykset!

Siis jos tikuttaa oviksen, niin sen jälkeen siinä kierrossa ei oo mahdollista raskauteen?

Okei, muut taitaa käyttää niitä päinvastaiseen tarkoitukseen.. Ja kenenkään mieltä en halua missään nimessä pahoittaa, kun mietin niitä tikkuja ehkäisymielessä (ja salaa toivoen)

Hmm.. Pitääkin alkaa ihan oikeasti ajattelemaan sitä valssin hylkäystä, on nimittäin sen verran monta kertaa varpaat olleet pikkuisen hellinä... Ja kun en ole saanut raahattua sitä miesraukkaa tanssikurssille. Haluaisin tosin ihan muutenvaakin (loistavaa suomea) oppia niitä yleisimpiä tansseja..

Hauskaa iltaa Vilkulle! :)

Huoh. Taisi olla hetkellinen kofeiinin ja sokerin yliannostus...

Ja varovainen minä palaa taas takaisin.

Soitin sitten miesraukalle. Taas. Ja ahdistelin. Ja sain vastauksen, jota luulen oikeaksi ja kaikista vastauksista perinpohjaisimmaksi. Muutos. Mies pelkää muutosta... Mitäpä siihen sanomaan..

Heippa taas,

täälähän taas keskustelu käy vilkkaana :) nyt täs muutaman päivän sulateltua päädyin siihen tulokseen, että aivan sama! (tosi aikuismaista) Oon sen siskon asioita hoitanut perästäpäin tuota... hmm, AINA! Josko se nyt raskauden kautta tajuaisi, että on pakko alkaa huolehtia itse itsestään ja myös siitä lapsesta. Tosin en tajua vieläkään, että millä rahalla?! Neiti ilmoitti, että ehkäisyä on käytetty.. vähän vaan epäilyttää.. Niin, eniten tässä nyt rassaa se asia, että se ei edes aio alkaa seurustella tämän poitsun kanssa. Ei kuulemma tarvitse. Mitenköhän vaan meinaa lapsensa hoitaa, kun kyllästyi puoli vuotta sitten jo koiranpentuunkin kahdessa viikossa?!

Totta, pikkusisarukset ei kasva koskaan! Senkin takia tätä on jotenkin niin vaikee sulattaa.. kai?

Mutta nyt lähden viemään kummipojalleni ensimmäistä synttärilahjaa, kun sillä on huomenna syndet. Lauantaina juhlille vien sitten toisen paketin ;) myönnetään, lellin sen ihanaisen piloille.. :)

Anteeksi omanapaisuuteni :/

Heippa,

mä oon ainakin ollut yksissä häissä jossa on ollu valssin sijaan Louis Armstrongin What a wonderfuld world.... itse haluan ainakin omiin häihini, tosin varmaan kirkkomusiikiksi You raise me up. Musta When a man loves a woman on kans aika tunnelmallinen.

Voi Saana, mä olen ihan yhtä huono olemaan painostamatta. Toisaalta nyt se tulee jotenkin kierommin.... Eilen kun kattottiin Mel Gibsonin ja Helen Huntin "What women want" (missä Mel gibson kuuulee naisten ajatukset) ja kun Mel Gibson heittää sen tyttären poikaystävän ulos, niin poikaystävä sano et niin hänkin sit tekee jos joku rupee liehittelemään hänen tytärtä. Siitä rohkaistuneena en sit voinu olla jatkamatta samaa keskustelua "Mitä sä tekisit jos meil olis poika ja....." ja niin edelleen.

Voi noita teidän pikkusiskoja.... :)

Moikkis!

Olipas Vilkun pikkujoulut ajoissa! Oliko kiva ilta?
Meillä tuli eilen pitkästä aikaa jääkiekkoa telkkarista, joten oli hyvää aikaa aloitella niiden joulukorttien askartelemista. Eikös aikaisempina vuosina ole lisäksi lähetetty niitä tavallisia SM-liigan pelejäkin telkkarista noin kerran viikossa? Muistelisin, että niitä tuli ja mies oli aina silloin ehdottoman varattu. Onko ne siirtyneet nyt jonnekin maksukanaville? Eipä haittaa! Mun mielestä kaikki kanavat saisi tulla maksullisiksi, ja parasta olisi jos voisi aina maksaa siitä ajasta minkä katsoo, eikä mitään vanhanaikaista telkkarilupasysteemiä. Tunnustan, että me ei ainakaan makseta tv-lupaa. Enkä kyllä telkkariakaan suuremmin katso, muutaman tunnin viikossa. Mihin ihmeeseen mun vapaa-aika aina hupenee?

Toivotaan että Meean siskon asiat järjestyy hyvin. Kait se aina on niin, että lapsi kasvattaa myös äitiä (ja isää normitilanteessa), tässä tapauksessa kasvattaa sitten erityisen paljon. Eipä tuo maailman ensimmäinen teiniraskaus ole, ja suurin osa pärjää loppujen lopuksi ihan hyvin. Rahasta tekee kyllä varmasti tiukkaa.

Saana, sillain määkin ymmärtäisin, että oviksen jälkeen ei enää siinä kierrossa voi tulla raskaaksi. Mutta sitten kun on niitä erimunaisia kaksosia, eli kaksi munasolua on irronnut alunperinkin, niin en tiedä millaisella viiveellä ne irtoaa. Silloinhan tapahtuu siis kaksi ovista, joten toi sun ehkäisymenetelmä ei varsinaisesti toimisi. Mutta ei kuulu varsinaisesti asiantuntijuusalueeseeni, joten ihan hyvä jos joku vielä osaa valaista meitä. Meillä muuten hajosi eilen kumi. Aika alkuvaiheessa, ja huomattiin se, mutta tylsää sinänsä, että kun mies on nyt vähän ruvennut hyväksymään niitä, niin sillä meni taas luotto asiaan.

Pitäisköhän sitten vielä rähjätä vähän Saanalle, ÄLÄ VAAN SUUTU! Mutta ethän vaan painosta sun miestä liikaa, niin että se pakkaisi kohta tavaransa? En oikein tajua miksi painostat niin kauhesti, kun itse juuri sanoit, että et oikeastaan olisi itsekään valmis. Me ainakin molemmat haluttaisiin aloittaa yritys nytjustjaheti, mutta tiedetään että elämä voisi muotoutua paljon helpommaksi, jos nyt odotetaan noin puoli vuotta. Tässä asiassa me eletään ihan tyynesti sit kun-elämää, vaikka muuten yritetäänkin nauttia nykyhetkestä. Meillä ainakin on ihanaa haaveilla yhdessä, vaikka kumpikin tietää, että vielä ei voi ryhtyä toimeen. Eli etkö voisi mitenkään ottaa ykköstavoitteeksi sitä, että rupeaisitte juttelemaan yhdessä vauva-asioista pelkästään haaveillen, aikataulusta puhumatta? Saisit miehenkin juttelemaan siitä, mistä haaveilee sitten kun teillä on vauva, ja mitä sitten kun se kasvaa leikki-ikäiseksi jne. Ehkä sekin sitten tottuu vauva-ajtukseen, eikä se tunnu enää siltä että toi kiimainen narttu haluaa vain lisääntyä (sori vähän raaka ilmaus). Meillä on ainakin kaikenmaailman pyöräretkiä ja leivontapäiviä jo suunniteltu… Eli vähän niinkuin Minnikin toimii - naisellisen kierosti!

Tulipas taas kirjoitettua päivän epistola! Hauskaa perjantaita kaikille! Älkää luulkokaan että vetäytyisin ja palaisin vasta maanantaina, tulen varmasti terrorisoimaan tänään vielä lisää. Siihen asti moikka…

Hmm. Noh, ehkä tuo ovisjuttu unohdetaan. Tuota kaksosasiaa ei niin muista, kun suvussa ei ole ikinä ollut kaksosia.. Oliskohan pitänyt kuunnella tarkemmin terveystiedon tunneilla? :D

Tuo on kyllä ihmeellistä miten toisilla kumit hajoaa, toisilla ei. Meillä ei ikinä ole kumi hajonnut..

Kiitos Neilikka. Olo on kyllä ollut eilen varsinkin just tollainen lisääntymisviettinen kiimainen narttu.. Pitäisi olla painostamatta, tiedän sen. Tiedän sen liiankin hyvin. Alan mielessäni harjoitella naisellista kieroutta. Se on vaikeaa, olen ilmeisesti saanut vääränlaiset aivot, oikein kunnon putkiaivot!

Aiemmin mies puhui, että sitten kun olen tekemässä lopputyötä, niin voisi olla jo tilaus menossa. Ja kuinkas kävikään. Olen ihan oikeasti ollut siinä uskossa, että mies jarruttelee vain työkuvioiden takia. Muttamutta...

Nyt jos noin kahden viikon kuluttua alkaa menkat, en tarvitse ovistikkuja (kai).. Heh.

Pitäisiköhän alkaa uudelleen syömään pillereitä..? Silloin kun olen tasaisesti huonolla tuulella ja haluton. Voisi olla miehellekin helpompaa..

Hyvä Saana että et suuttunut kun sanoin suoraan mitä ajattelen sun painostuksesta. Ja O:n aikoihin sitä lisääntymisviettiä on tosiaan vähän vaikea kätkeä… Muu osuus kuukaudesta sujuu vähän paremmin. Jarruttele sää sit vuorostas mua noin viikon päästä… Tää pillerit vastaan muu ehkäisytapa on vähän kuin valitsisi haluaako mieluummin vesirokon vai mahataudin. (kylläpäs mulla on supermielikuvitus tässä vertausten keksimisessä) Kumpaakaan ei haluaisi ja molemmissa on lähes yhtä paljon huonoja puolia. No, minä aion nyt kyllä pysyä pillerittömällä linjalla ainakin muutamia kuukausia, ja silloin toivottavasti on jo näköpiirissä aloitusajankohta, niin sitten kyllä jaksaa.

Voitteko muuten uskoa, mulla on ens viikolla töissä ihan huomattavan paljon tekemistä! En siis ehdi roikkumaan täällä koko aikaa. Ja jee jee, sit aikakin kuluu nopeammin. Mutta onneksi nyt on edessä viikonloppu! Meillä ei ole tiedossa mitään supererikoista, paitsi niiden pihavalojen hakureissu ja asentaminen. Kuulostaapa tosi vauhdikkaalta!

Voi ei! Kuinka kestän siis ensi viikon?!? :O No, monologiaa vaan....

Aika hyvä muuten toi vesirokko-mahatauti -vertaus, ihan oikeesti aika osuva :D

Onneksi O (tai jokin muu vastaava mielenhäiriö, josta menkat tulee parin viikon sisään) on muuten osunut aina loppuviikolle ja on laimentunut sitte viikonloppuun mennessä. Voisin hyvin kuvitella, että mies joutuisi raiskatuksi jos sattuisi viikonloppuun.. Ah etäsuhteen ihanuuksia!

Pitää varmaan jättää kahvit ja sokerit pois loppupäivältä, jutut edelleen sitä luokkaa..

.. no ei sun tarvitse, Saana, sentään pitää monilogia, mun ensi viikko näyttää aika tylsältä että enköhän roiku taas täällä...

Mäkään en syö pillereitä nyt, mun mielestä AINOO hyvä puoli pillereissä on että silloin iho pysyy paremmassa kunnossa. Hmph, en oo ainakaan laihtunut kun lopetin pillerit. Mutta halut on ainakin lisääntynyt... Kun oli sellanen ongelma että pillereiden kanssa ei paljon huvita, ja ilman pillereitä huvittais mutta kortsu rupee pian "hankaamaan" ja sit sattuu vähän. Tai ei ainakaan tunnu niin mukavalta kun ilman. Että sen vuoks kai periaatteessa ollaan harrastettu keskeytettyä ja seksielämä ei ole alkuaikojen jälkeen ollu yhtä innokasta... :) Tai siis mies on ollu innokas, mut kerrankin mun tekee mieli ja nautinkin siitä KUNNOLLA.