Ajatuksissa 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa kuulla sinusta Pinja! Ja kiitos kauniista sanoista!! Kyseessä on Pinseri, eli aikalailla luonteeltaan samanoloinen kuin russeli, vain hieman isompi. Tää on ihan kamalaa, nytkin on silmät turpeessa kaikesta itkemisestä. Mutta itkut ei auta, on pakko kohdata karu totuus. Ja olen ehdottomasti sitä mieltä että tämä on koiralle paras ratkaisu. Ois väärin tuota pimua kohtaan odottaa siihen asti kunnes niitä omia muksuja on, ja sitten todeta/tajuta asia jonka on jo tiennyt kauan aikaa. Nyt se on vasta vuoden ikäinen ja sopeutuu varmasti todella hienosti uuteen perheeseensä. (kamalaa ajatella että se ei enää kohta ole tässä perheessä, nyyyyyyyyh)
Saitteko muuten Rinexiä siihen pidätysongelmaan? Se on aika yleinen lääke koirille jotka kärsivät sen tyyppisistä vaivoista. Toivottavasti lääkitys auttaa, pidän peukkuja teille!! Hyvää joulua myös sinulle ja ihanaa masun kasvatusta, tulehan taas pian kertomaan kuulumisia tänne :)!!

Pihavaloja en muuten ole vielä saanut laitettua, höh. Pitää vissiin käydä ostamassa uudet kun näytti nuo vanhat simahtaneen (olen niitä jo pari joulua "korjaillu" ja nyt en jaksa enää käydä koko lamppuketjua läpi...). Viikonloppuna vois yrittää viritellä uudet tuikkijat puskaan :)

Nyt Pakoa kattomaan :)

E

Näin niiin ihanaa unta viime yönä.. Olin plussannut ennen varsinaista yrityksen alkua. Mieskin oli tyytyväinen, vaikka "yllätys" olikin.. *iso huokaus* Valitettavasti vaan unta... *toinen iso huokaus*

Voi Minni! Ihanaa tuo teidän keskeytettyyn siirtyminen!
Se o itsellänikin iso haave, inhoan kumeja. Mutta mies luottaa edelleen Murphyn lakiin.. Vaikka olen joskus yrittänyt sitä selittää, että vain ovulaation aikaan on mahdollista tulla raskaaksi, niin silti se kuvittelee, että nyt kun ei ole niin hyvä aika vauvalle, se tulee missä kohdin kiertoa tahansa... *huokaus taas*

Hyperventiloin varmaan kohta huokailuista :D

Ericalle edelleen voimia!

Minä myös kun muutkin..

Heti ensiksi pahoittelut Ericalle. Tiedän hyvin tunteen kun laskee vain päiviä pienen perheenjäsenen poislähtöön ja se ei ole kyllä mitään herkkua. Itse jouduin luopumaan pienestä luppakorvastani allergian takia. Aikaa siitä on aikalailla kolme vuotta, mutta silti ikävä iskee välillä. Ja tyhmä kun olin, heitin kaikki yhteystiedot ym menemään, etten voi edes kysellä kuulumisia.

Tuosta alan vaihdosta. Itselläni on nyt menossa yritys alan vaihtoon. Kouluun ja koulutuksiin olen yrittänyt hakea kun tämä nykyinen ala ei näytä tuottavan toivottua lopputulosta (työpaikkaa) eikä tämä oikeastaan juurikaan kiinnosta. Ja nyt kun joutuu kuitenkin olemaan jonkin aikaa kotona niin nykyisen ammatin työkokemuksen saaminen vaan venyy ja venyy ja kohta huomaan, etten ole enää ollenkaan ajantasalla.

Vilkullekin voimahali. Kyllä se sinäkin plussaat. Pakkohan sinun on.

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4.
Hj, 24+28 ??? joskus
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T11/06
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07
Minni, 26+24, Y8/07
Vanilla, 26+24, Y3/06 LA 02/07
Sella, 23+23, Y jossain tulevaisuudessa
Annemaria, 23+28
minna78, 29/40
Meea, 22+23, Y11/06 (ehkä)
Saana 23+27, T 8/07
Neilikka 25+25, T04/07 (ehkä)

Voi että miehen pään kääntäminen on kyllä kuin kalastamista! Ei se pää käänny jos mitään ei tee, mutta liian kovaa ei saa yrittää, ettei pääse karkuun. Väsytystä siis vaan :D

Oliskohan kuinka kova veto ostaa jokin hää- tai vauvalehti ja muka unohtaa se sitten pöydälle...? Kun aina aiheista kysyttäessä vastaus on että katsotaan sitten keväällä.. Keväästä kesään on kuitenkin niin lyhyt aika.. Mitähän se mies oikein oikeasti pelkää..? Joskus olisi kyllä mukavaa, jos osaisi lukea ajatuksia.. Onkohan tämä sitä, että mies ei ole vielä valmis ja käyttää muita syitä sen kiertämiseen, kun ei voi sanoa vaan sitä ettei ole valmis?

Kyllä tämä ylitsepursuileva kuumeilu on niin p*****stä! Annan varmaan itsestäni todella epävakaan ja lapsellisen kuvan täällä :D

Oon tänään päättänyt olla ruikuttamatta työasioista (vaikka syytä olisi), ja kun tiesin että aamupäivällä en olisi pystynyt lupaustani pitämään, en kirjoitellut mitään, vaan mähkäilin päässäni. Nyt yritän pysyä kaidalla polulla.

On tämä höhlää kun nyt ilman pillereitä tulee pohdittua kaikenlaista. Tämän alkuviikon ”oleellisin” pohdintani on, onko kuukautisvuotoni liian niukkaa, eli kohdun limakalvo ei olisi tarpeeksi paksu sitten joskus alkion kiinnittymiselle. No jos olisikin, niin tähän opintojeni perusteella auttaisi se greippimehu. Eli aivan turhaa ajanhaaskausta koko pohdinta.

Olettekos äänestäneet srk-vaaleissa? Minä en ole ikinä, mutta nyt kävin tekemässä vaalikoneen testin, ja löysin kaksi mukavaa nuorta ehdokasta, joista toinen vieläpä oli nainen (27 v). Ja kun toimitaan niin kuin työhönottotilanteessa, että valitaan oman sukupuolen edustaja (oho, melkein lipsahti kielletylle alueelle) niin tietäisin kyllä ketä äänestäisin. Ennakkoäänestys meni jo, mutta jospa saisi mentyä ihan vaalipäivänä. Ei siellä kait mitään lappua tarvita? En ole kovinkaan uskonnollinen, enkä arvosta myöskään tapakristillisyyttä (en mm. ole ripillepääsyn jälkeen käynyt ehtoollisella, koska se ei symboloi minulle yhtään mitään), mutta toisaalta ei tulisi mieleenkään erota kirkosta. Esimerkiksi nuorille avio/avo-pareille tarkoitettu Virtaa Välillämme kurssi voisi olla hyvä, ja muutenkin kirkon pitäisi pyrkiä ehkäisemään nuorten lapsiperheiden avioeroja ja panostaa lapsi,nuoriso- ja nuoret aikuiset-työhön enemmän kuin esim. kirkkokuoroihin. Mutta on se muuten kivaa että pääsee taas joulukuussa laulamaan johonkin hienoon kirkkoon Kauneimpia joululauluja.

Löytyykös iltapäiväksi juttuseuraa?

Mä en ole ikinä äänestänyt seurakuntavaaleissa, mutta EU-vaaleissa kerran ja sitten tietty pressanvaaleissa aina kun oon ollu täysikänen. Käyn kirkossa lähinnä kun on häät tai hautajaiset, mutta poikkeuksena on joulukirkko, koska se kuuluu musta jotenkin jouluun.

Saana, kumpa tietäiskin mikä keino auttais parhaiten.... *huokaus* Musta tuntuu että joku vauvalehti on aika painostavaa, meillä ainakin miehellä on eniten vauvakuume kun ollaan käyty kylässä jossain vauvapaikassa ja hän leikkii vauvan kanssa. Näkee onnellisia vanhempia ja saa pitää pientä vauvaa sylissä (tai leikkiä jonkun parivuotiaan kanssa). Mä meen tollasesta vauvanpitelystä ihan sekasin! Meillä oli pieni vauva kylässä viime kesänä, ja sitä itketti vähän kun se oli mun poikaystävän sylissä, ja kun mä otin sen sitten niin se rauhottu. *HUOKAUS* Poikaystävä sano että vauva varmaan vaistoaa mun vauvakuumeen ja hormonit ja tykkää siitä. Kuulemma ne vaistoo jos on niin paha vauvakuume et munasarjat lerpattaa kun näkee vauvan (vapaasti käännettynä suomen kielelle:)

Kerran sanoin, kun mieheni leikki veljensä pikkusen kanssa, et susta tulee varmasti hyvä isä. Mies ilahtu kovasti, ja rupes kyseleen "kuinka niin..." ja hymyili.

AARGH! Nyt lounaalle niin saanpahan muuta ajateltavaa (ja sit hieman tehokkaita työtunteja)

Nythän on selkeästi iltapäivä :)

Juu, tänään ei työruikutusta!
Aurinkokin paistaa, ihanaa :) Toimin ilmeisesti aurinkokennolla 8D

En ole äänestänyt, enkä oletettavasti nytkään äänestä. Jo ihan sekin takia, että paikkakunnanvaihdon takia en "tunne" ketään ehdokkaista. Juu, vaikka kuulun kirkkoon, en ole siellä käynyt muuten, kuin häissä, hautajaisissa ja tietysti kauneimmissa joululauluissa :) Se rippikoulukin tuli käytyä vähän sillä mielellä, että sitten isona saa prinsessahäiden vihkimisen kirkossa.

Mitenköhän haitallista greippimehu on hampaille? Se kun on aikas hapanta? Vai onkohan se taas niin, että vaikka se on hapanta, niin sen vaikutus on niin pieni, että se häviää kaiken hampaita syövyttävien vaikutusten vaihteluväliin? Noh, vielä en ala sitä juomaan :)

Tätä kyllä pitäisi varmaan kysellä toiselta puolelta, mutta muuten tämä miettiminen kuuluu tälle puolelle..

Kuinkahan paljon sitä ihan alkuraskaudesta koko muuttuu? Että turpoaako sitä hurjasti tms..? Leikittelen ajatuksella, että jos miehelle ehdottaisi yrityken aloitusta pari kolme kuukautta ennen häitä, niin olisinko omissa mitoissani vielä? Mies kun ei haluaisi yhdistelmää maha ja hääpuku..

Varmaan on ihan yksilöllistä turpoaako tai oksentaako jatkuvasti tai mitä vaan! Käsittääkseni monilla on alkuraskaudesta mahdollisimman epäprinsessamainen olo jokatapauksessa, että ei varmaan mikään ihanneaika häille...
Olisitko sinä Saana oikeasti yrittämässä vauvaa heti, jos mies vaan olisi mukana, eli hylkäisitkö tämän ihanan työelämän ihan suosiolla?

Neilikka, sehän tässä niin hölmön olon vielä tekeekin, en tiedä! Nyt on ollut niin takkuista, että olisin ikionnellinen plussasta, mutta sitten tulee taas se pelko, että jos nyt nappaisikin, niin en ehtisi saada kokemusta, jolloin olisi vaikeaa päästä takaisin, mutta kun tuntuu, että pitäisiköhän kuitenkin vaihtaa alaa, jolloin epätoivoisen työnhakemisen voisi unohtaa tässä välissä. ja sitten jos jotain sattuisikin, jos ei olisi omaa uraa, niin millä sitten eläisi ja elättäisi perheen? Että toisaalta on hyvä, että mies on rajoittimena, jolloin tuota asiaa ei ihan oikeasti tarvitse miettiä niin paljon, kun lupaa ei kuitenkaan tule. Puuh, tulikohan riittävän epäselvästi ilmaistua se selkeä asia, että ihan vielä en olisi kuitenkaan valmis? Okei, jos joku tuttu lukisi nämä, niin valkotakkiset tulisivat varmasti hyvin äkkiä hakemaan... *odottaa häpeissää likavettä niskaansa*

Hmm. Jos tuon tekisin, niin olisin kyllä varmaan turvonnut valaan kokoiseksi ja laattaisin koko ajan. Tyyliin se olikohan sout parkissa se oksentava vihreä otus?

Yritän nyt urheasti olla puhumatta siitä kielletystä aiheesta tänään, mutta yksi asia Saana: Ei me luovuteta!!! Ei kait millekään alalle tule tasa-arvoa, jos jotkut gangsteri-mimmit ei ensin raivaa tietä.
Hyvä että nyt selvensit taas itsellesikin, että ei se pelkästään miehestä ole kiinni. Ja sitten taas vaan jaksetaan keskittyä muihin aihepiireihin elämässä (neuvoo hän, jonka ehdottomasti pitäisi noudattaa samaa neuvoa!)

Alkuperäinen kirjoittaja Saana:
Tätä kyllä pitäisi varmaan kysellä toiselta puolelta, mutta muuten tämä miettiminen kuuluu tälle puolelle..

Kuinkahan paljon sitä ihan alkuraskaudesta koko muuttuu? Että turpoaako sitä hurjasti tms..? quote]

No mä vastaan omasta puolestani. Nyt mennään siis viikolla 17, mutta raskauskuukausista en tiedä missä... vissiin neljännellä tai viidennellä kuulla, kun en tiedä miten sen nyt sitten kuukausina laskettaisiin.

Alkuun mulla oli sen verran huono olo ja vatsa turposi aina iltapäivästä iltaa kohden, että ei ois mitenkään voinut kuvitella käyttävänsä mitään tiukempia vaatteita, vaikka ennen oon niitä käyttänyt jatkuvasti. Ei siis tosiaan ois tullut mieleen ahtautua mihinkään hääpukuun.

Sitten turvotus alkoi hiljalleen helpottaa ja ehkä parin viikon ajan oli sellainen hetki, että pystyin käyttämään normaaleita vaatteita ja normaalissa koossa siis. Nyt parin viikon ajan housut on kovasti ahdistaneet, mutten vieläkään ole ostanut isompia. Pääasiassa kulutan villapaitoja, koska maha näkyy jo pikkasen.

Mut tän sekavan kertomuksen perusteella omakohtainen kokemukseni ois, etten ois halunnut häitä tohon alkuraskauteen. Mieluummin nyt, mutta kaikista mieluiten sitten kun olen ihan normaalimitoissa ilman masua ja turvotusta.

Mut tosiaankin, tämähän on yksilöllistä eikä kaikille tule tollaista jalkapallon kokoista turvotusta kuten mulle (ja niin monille muille...)

Voin kyllä nyt kuvitella, kuinka porukka pyörittelee silmiään..

Ei luovuteta! Ja jos tämä ei nappaa, niin haen moottoripyöräpoliisiksi! Elämässä pitää olla tavoitteita :D *nostaa kahvikuppia kädet voiman puutteesta täristen*

Hää- ja vauvahaaveet ovat sellaisia oljenkorsia, kun muut asiat eivät ole niin ruusuisia haaveiltavia.. Ja kun mulla ei ole elämää täällä! Hankin kohta varmaan mielikuvitusystävän, jolle lörpöttelen kaiken aikaa... Tulipahant taas ruikutusta :S

HUOM! Taas pahasti vauva-aiheen vierestä, hypätkää yli vaan.
Joo, tää toimeettomana töissä oleminen on tosi raskasta. Sitten vapaa-ajalla on hyvinä päivinä aivan liikaa energiaa kulutettavaksi, tai pahoina päivinä ei yhtään, kun työasiat rohmuaa kaiken ilon. Eikö sulla Saana ole työkavereita? Mulla ei käytännössä juurikaan (syömässä käydään, mutta kahvitunteja täällä ei yhdessä vietetä). Työkavereita osaa kyllä seuraavassa paikassa arvostaa. Edellisessä paikassa oli aivan mahtavia hyvinkin eri-ikäisiä kavereita, ja kyllä niitä nyt on ikävä.

Tän päivän lupaus olla puhumatta työasioista ei kovin hyvin pitänyt, mutta: Olen saanut vihiä, että myötätuulessa mennään! Mua on pyydetty soittamaan sinne huomenna!!! Arvatkaas onko ollut sen jälkeen rytmihäiriöitä ja hengitysvaikeuksia ja jalkoihin sekoamista jne. Eikä ketään täällä jonka kanssa kaiken voisi jakaa. Onneksi ootte te. Muistakaa pitää huomenna peukkuja!

No onpa täällä hälinää! :)

Näköjään täällä on tuo työasia nyt ykkösenä (ei haittaa mua, jatkakaa vaan) eikä kellekkään oo sattunu ihmeempiä. No, mulle on. Kerroin sillon aikasemmin siitä, että se sisko odottaa, niin nyt ilmotti toinen pienempi sisko, että sekin on raskaana!! Iloinen asia, tottakai, mutta! Ei miestä, ei ammattia, ei omaa kämppää, ei mitään töitä, EI YHTÄÄN MITÄÄN!!! Oo nyt siinä sit iloinen toisen puolesta, kun sen tulevaisuus on niin vaakalaudalla kun vaan ikään. En tiedä itkiskö vai nauraisko. Oon yrittäny puhua sille hyvällä ja pahalla, mutta ei mikään mee perille asti. Niinkuin tässä ei muuta murhetta olisi!!

No, tulipa purkaus. vähän kyllä helpotti, että sai taas avautua :) Uskomatonta miten vastuuttomia nykyajan teinit/varhaisaikuiset (18v, mutta silti kersoja) on! Niin, ja se isäehdokaskin on niin tenava, kun voi olla!! hienoa, hienoa!! Miten saan sen siskon aivoon mahdutettua sen tosiasian, että se elämä ei ole helppoa yksinkään, saati sitten yksin lapsen kanssa!?

Anteeksi, en jaksa nyt kommentoida teidän huolenaiheita, vaikka ihan yhtä tärkeitä nekin on. joskus sitten taas :/

Jatkan murehtimista, jospa tässä jotain hyvääkin elämässä vielä tapahtuisi.. Niin, sanomattakin lienee selvää, että jotenkin tämä omakohtainen vauvakuume on kokemassa inflaation, kun noita vauvoja tähän sukuun tuppaa muutenkin.

No huh huh Meean uutisia! Onko siskosi päättänyt pitää lapsen? Kuulostaa kyllä hurjalta tuo tilanne, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin. Itse en ikinä haluaisi lapsia ilman miestä, eli toista vastuunottajaa ja aikuista, mutta kait sekin onnistuu jos tukiverkosto on hyvä. Asutko siskojesi lähellä? Reilun puolen vuoden päästä saat luultavasti harjoitella vauvanhoitoa ihan tosissasi. Katsotaan nyt miten sulle käy! Jännitystä jäljellä vielä 3 viikkoa, eikö?

Voi Meean siskoa! No ehkä saat purettua vauvakuumeeseen, jos pikkusisko päättää pitää lapsen, niin hän tarvitsee VARMASTI tukea ja apua hoidossa.... Mutta erikoinen tilanne.

Halitukset Meealle, kyllä niitä hyviä asioitakin rupee pian tapahtumaan...!

Hups. Olin hypännyt Neilikan viestin yli. Tämä on todella yksinäinen työ, syömässä käydään porukalla, kahvitauot menee siinä että 10min istutaan ja hörppästään kahvit kitusiin. Ja peukutusta uuden paikan kanssa! bd

Kylläpä täällä on vilskettä! Hyvähyvä!

Meealle halitus! Olen ihan sanaton. Kyllä elämä on ihmeellinen.

Neilikalle tsemiä huomiselle!!!!!

Kivakiva kun "vanhat" palstailijat kävivät morjenstamassa! Ja kiitos tsempityksestä=)
Katriina ihmetteli mun kierron epäsäännöllisyyttä. Juu, itsekin ihmettelen et mites nyt näin. Vaikkei se nyt heittele niinkuin monilla muilla Vauvahaaveissa. Onhan mul pysyny kierto 29-35. Saas nyt nähä miten täs kuussa kun ovis osuikin jo kp.14 eli kuukautisten pitäis tulla kp.28.. Mikä päivä nyt on menos en tiiä kun en haluun miettiä liikaa. Tiedän vaan et n. 1 1/2 vkon pääst se puna-armeija taas hyökkää..
Kävin jo Väestöliiton sivuilla keräämässä rohkeutta ilmoittautua sinne alkuvuodesta..

Mun käsilaukku ebaylta tuli eilen. Ihana sekin. Valkoinen samanvärisillä helmillä. Vähä alle 20€. Tulossa vielä hansikkaat, miehen kravatti (sama sininen kuin mun mekossa) ja kaverin pashmina. Mietittiin et paljastettaisiin vanhemmille isänpäivänä. Tekisin mukit tms. tekstillä "APPI 24.2.2007 lähtien". Mut katotaan nyt..
Saanako puhu häiden tai vauvan-yrittämisen suunnittelusta niin että on jotain odotettavaa. Totta. Kun tää meijän vauva-hanke vaan käy paikallaan niin mulle on henkisesti tod. tärkeää et on muuta ajateltavaa.

Joku kysy ovis- ja raskaustesteistä. Mä oon käyttänyt mammaksin molempia (www.mammaksi.fi) sekä clearbluen raskaustestiä. Mammaksin testit halpoja ja tulee postissa tod. nopeasti. Toimineet ainakin mulla.

Kuuntelen täällä ikivanhoja kasetteja etsien häihin häätanssia meille. Meil ei oikein oo mitään "omaa" biisiä joten nyt etitään jotain mistä molemmat tykkää. Ideoita? Kaikkien aikojen rakkauslaulu? Ehdotuksia sekä suomenkielisiä että engalnninkielisiä?

Vilkku

Kiitoksia teille! Ootte ihania <3 :)

Onneksi mulla on yksi todella hyvä ystävä täällä ihan "livenäkin" eli sille voin purkaa kans ihan kaiken.. onneksi!

Asun samalla paikkakunnalla sisarteni kanssa, eli lähellä ollaan auttamassa. Ja vaikka niin raivostuttavaa onkin, niin en tietenkään voi jättää siskoani pulaan. Niin näillä näkymin hän aikoo sen lapsen pitää.. :( (säälin sekä siskoani, että sitä lasta) Joskus ärsyttää olla järkevä ja sitä kautta hankkia itelleen lisää päänsärkyä.. :/ Minä myöskään en IKINÄ voisi hankkia lasta ilman isää. Nytkin, vaikka on loistava isäehdokas vierellä, niin se talouspuoli pitää saada varmaan jamaan, myös omalta osaltani (=kunnon ammatti) ennenkuin haluan edes yrittää. Ja joo, kolme viikkoa, niin tiedän mitä elämääni kuuluu lähitulevaisuudessa. Nyt jos koskaan tahtoisin päästä sinne kouluun. Saisi vähän etäisyyttä tästä kaikesta. Se on tässä lähellä (n.50km), että aluksi varmaan kuljen täältä päin, mutta tod.näk. muutettais sit miehen kans sinne.. toivottavasti! Sais alottaa sen oman elämän..

No joo, valivalivali.. anteeksi.

Vilkku, ihana idea noi appi-mukit! :) Tuli tosta laulujutusta mieleen, että se laulu joka alkaa "You´re one in a million.." en muista kuka laulaa, laitan sen tänne jos löydän sen jostain. Se olis mun mielestä aivan ihana :) En tosin tiedä mitä siinä lauletaan, kun en osaa kun ton lauseen, mutta sekin kuullostaa jo hyvältä ;)

Ja saanalle ja neilikalle peukut noihin työjuttuihin. voin vaan kuvitella, kuinka turhauttavaa tuo hakeminen on!

Kiitos vielä teille kaikille haleista ja tsempeistä.. Tää on kyllä aivan loistava ketju! :)

Kiitos Meea. Tuo on yksi erittäin hyvä vaihtoehto! LISÄÄ!
Kertokaas muuten mistä voi kuunnella biisejä ilmaiseksi? Siis muualta kuin radiosta, heh. En oo nii mahottoman hyvä näitten koneitten kaa joten en oikein osaa itse etsiä...
Mut kohta vilkastuu tämänkin tytön työpäivä joten valmistautumaan...
Mukavaa päivää kaikille.
V