Ajatuksissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joanna79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa,
mukaan vaan Erica ja Anna. Lisätkääpäs ittennekin tuonne meidän listalle niin on helpompi seurata keitä me kaikki täällä olemme ja missä mennään! Erica - sähän taidat saada sit koko masun täydeltä mannaa tänä vuonna! Pidetään peukkuja et aavistukses käy toteen!

Daisy, tuttu tunne. Mul on parina viime vuotena käynyt just noin. En tiedä miks oon aatellu et mä olisin ollut ensimmäisten joukos saamas lapsia meijän porukast mut kai kun aika kuluu niin muutkin suunnittelevat samoja asioita ja heillä sentään jotain tapahtuukin heti kun haluavat. No, hyvää kannattaa odottaa... Mulla siis käynyt niin et monta kaveria yhtäkkiä ilmoittanut olevansa raskaana ja joka kerta tullut vähän kateellinen olo ja kauhee mankuminen miehelle: ""Nekin saa vauvan..."" Nojoo,jokainen vuorollaan.

Mä lopetin kans pillerit parisen vuotta sitten koska ekoista nous verenpaine ja tokasta lähti hiukset. Sit aloin jo haaveilee vauvast enkä halunnu enää alkaa kokeilee taas jtk muuta niin ollaanki sit pärjätty ihkaihanil kumiukoil (LUE:YÖK) tai keskeytetyl yhdynnäl. Tiiättekö muuten ihmisiä jotka olis tullu raskaaks ""vahingossa"" juuri käyttäen tuota keskeytettyä yhdyntää? Mulla nyt menkat kaks päivää myöhäs.. Menkkamaisia kipuja kylläkin ja välillä taas vähän huono olo. Testiä en ole vielä tehnyt, elän vielä hetken täs mun kuplas.=) Miehelle kun kerroin menkkojen olevan myöhäs hän ei kyllä uskonut raskauden mahdollisuuteen kun ei kerran olla menty loppuun asti. Mietin tos itekseni et täs mä oon sille paasannut siitä miten vaikeaa voi olla raskaaksi tuleminen ja sit jos oiski käyny niin et olisinkin tullut raskaaksi ihan keskeytetyl yhdyntä-menetelmäl... Ihan ku oisin huijannut sitä! No saapas nähä miten kovaa (ehkä) joudun pettymään (peukut ja varpaat ristissä plussan puolesta). Huomisaamuun odotan viel ainaski, katotaa sit jos vielä malttaisin..

Aurinkoista iltaa kaikille.

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06

Mua kanssa vähän epäilyttää tuo keskeytetty yhdyntämenetelmä, kuinka toimiva se oikeastaan on. Kortsut ei kiinnosta vähimmässäkään määrin ja siks oonkin vaan jatkanut pillereiden popsimista. En haluu kuiteskaan, että seksistä tulee joku ongelma, että koko ajan mies pelkää, että tullaan raskaaksi. Tarkoittaahan tuo T=toiveissa vai mitä eroa on Y ja T:llä? ;))

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06

Anna, jep T=Toive yrityksen aloituksesta ja Y=yrityksen aloitus. Me kaikki haaveilijat tässä ketjussa kun ollaan haaveiltu jo pidempään ja jotku meistä ovat jo saaneet miehemmekin innostumaan ja aloittamaan yritys kun taas jotkut haaveilevat vielä yksin parisuhteessaan. Kiteytinköhän tuon nyt ihan oikein?!...No jotain sinnepäin.
=)
Vilkku

Heippuli,

Meillä tuo keskeytetty yhdyntä on toiminut jo useamman vuoden. Mulla on tosi säännöllinen kierto ja tunnen oviksen eli sen aikoihin on sitten vaan oltu tarkempia ja välillä kaivettu myös kumiukot tai ehkäisypuikot esiin. Vähän hirvittää, että onko se raskaaksi tuleminen mulle sitten niin helppoa kuitenkaan! En tunne kyllä ketään, ketä olisi keskeytetyllä menetelmällä varsinaisesti tullut raskaaksi, kun ovat sitten kuitenkin myöntäneet, että oli se yksi kerta...

Ystäväpiirissä on myös paljon lapsettomuutta ja keskenmenoja eli siitäkin syystä varmaan suhtaudun tähän omaan raskautumiseen vähän varauksella. Lapsen tulo aiemminkaan ei olisi ollut mulle mikään katastrofi eli sen takia ei tuon ehkäisyn kanssa ole tullut oltua niin kovin tarkka.

-Daisy

No voi hyvänen aika. Tuossa maanantaina kun päätin vakaasti, etten höpötä yhtään mitään vauvoista miehelle, niin hänpäs tekee siitä tuskastuttavan vaikeata. Satumme käymään kaupassa niin eiköhän mies nyökkäile vauvojen suuntaan ja hymyilee. Totesi jopa kerran iloisesti, että katos, tuollahan on massuasukki. Yritä siinä sitten pysytellä päätöksessä...

Me ollaan näköjään hj:n kanssa aikalailla samassa asemassa. Huomenna lähtee toiseksi viimeinen pilleriliuska ja reseptiä ei toiveitten mukaan tarvi uusia. Alan kyllä parkuun jos joudun sen uusimaan. En kyllä usko siihen.

Niin, minä kirjoittelen täältä pohjois-Pohjanmaan suurkaupungista, mutta kotoisin olen tuolta vähän ylempää. Tässä hiljalleen etsiydymme kohti etelää.

Heippa vaan kaikille taas!

Anttuli, joo, aikalailla sama tilanne. Yhet kuukautiset, sitten vielä kaks pillerilistaa syömättä, jotka aion syödä putkeen, koska lääkäri suositteli silloin että ton endon takia kannattaa syödä aina kaks laattaa putkeen, oon nyt tehnyt vuoden niin. Ehdotin eilen, että jättäisin ne kaksi laattaa syömättä, mutta se ei sitten käynyt miehelle. Se ei halua kortsuja enkä kyllä mäkään, joten kaipa mä sitten syön vielä nuo viimeiset laatat jospa mies sitten ois parin kuukauden päästä jo valmiimpi olemaan vaikka kokonaan ilman ehkäsyä. Ainakin se sano, että keskustellaan sitten kun oon noi pillerit syönyt.

Mun mies on myös alkanut kattomaan lapsukaisia, ei se esim.vuosi sitten kiinnittäny niihin oikeestaan mitään huomiota. Mutta nyt kun ollaan jossain niin se selkeesti kattoo niitä ja kommentoi kun ne touhuu jotain. Eilen sitten mä taas lipsuin tästä ""en puhu asiasta, en painosta""... Kaveri soitti, heillä on kanssa yritys meneillään ja nyt hänellä oli 4 viikkoa kuukautiset myöhässä mutta testit näyttää negaa, oli käynyt terveyskeskuksessakin tekemässä testin. Anyway, se puhu miten alkaa koko seksin harrastaminen puuduttamaan kun he ei pysty oikein laskemaan koska on ovis kun kuukautiskierto on niin sekasin, joten he yrittää sit jatkuvasti. Kaveri sano, että nykyään heillä se on lähinnä sitä että housut alas ja homma alta pois.. En nyt ihan sitten sellastakaan haluis. Että siis tulis sellasta että on PAKKO harrastaa seksiä.

Varasin täksi päiväksi gynen, pitää mennä ultraan kerran vuodessa sen endometrioosin vuoksi. Ja nyt on aika tarkalleen vuosi siitä mun leikkauksen jälkeisestä jälkitarkastuksesta. Aion kysyä siltä, että miten mun endo reagoi jos ja kun jätän pillerit pois parin kuukauden päästä. Pillerithän on tavallaan myös lääke siihen, mutta haluan ne pois vaikkei sitten juuri sillon alettais yrittämäänkään, koska tiedän, että kestää hirvittävän kauan ennen kuin mun kierto tasaantuu.

Aurinkoisia päivän jatkoja! Toivottavasti Vilkku plussaa.. :)

Ai joo. Minunkin pitäisi varata aika gynelle ja papa-testiin. Joskus todettiin solumuutoksia (ne saatiin poistettua, mutta kamalaa se oli. Oli sen verran isoalla alueella, ettei puudutusta saatu joka paikkaan. Ei mikään miellyttävä kokemus ja lääkäri totesikin, että jos niitä muutoksia vielä tulee nii korjataan nukutuksessa.) niin häätyisi käyä joka vuosi tutkituttamassa.

Näin muuten unta, että sain keskenmenon. Ei mikään iloinen uni. Enemmän se minusta muistutti jotain kuolleena syntynyttä keskosta ko pitelin vauvaa sylissä hetken. Mutta keskenmenoksi ne kaikki sitä sanovat. Onneksi ei ole tapana nähdä enneunia.

Tosiaan, paljon plussaonnea Vilkulle!

Heips..
teijän plussa-toivotukset sai varmaan joku muu...Nega tuli ja nyt tulee vähän tuhrua... *Byääääh* Hitsi kun harmittaa. Vaik ei oikeeta yritystä ollukkaan viel viime kuus niin aloin kyl jo uskomaan et ehkä kuitenkin ois voinu käydä flaksi. Mieskin näytti eilen-illal jo pienoisia innostumisen merkkejä ja oli niin huolehtivainen. Mul on ollu jo piiitkään 30 pvän kierto ja nyt sit venähti 33:een. Eipähän tuo monelle monenkaan päivän heilautus mut tosiaankin mul on ollu niin säännöllinen. Luulen aihauttaneeni sen itse miettimällä niin paljon tätä vauva-asiaa kun vihdoin mieskin halusi alkaa yrittämään. Kyllä sitä äkkiä alkaa tuo pieni pääkoppa suunnittelemaan jo pidemmälle... No, ens kuussa sit kunnolla yritystä!!! Ja vähemmän stressiä (yeah, right...).

Daisy, mites teidän yritykset? Mikäs se sun kierto on? Jos ehkä jännäillään yhes kohta?!...

Hj, mites gynellä meni?

Vilkku

Heipparallaa.

Paljon tullut juttua taas sitten viime kerran, kiva juttu =)
Uusiakin oli ilmaantunut, tervetuloa minunkin puolesta, välillä ei itselle tapahdu mitään uutta, mutta on kiva käydä täällä lueskelemassa.

Tosi hyvä idea toi yrityksen/toiveen ylös pistäminen, pysyy tosiaan helpommin kärryillä. Meillä ei siis yritys ole alkanut, eikä tarkkaan olla vielä sovittu, joten pistän tohon nyt sitten elokuun, ehkä jo ennen, ehkä vähän jälkeen.

Kirjoittelen lisää taas paremmalla ajalla!

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Joanna79, 27+31, T8/06

Tervehdys!

Pitkästä aikaa. On ollut niin paljon muuta kevät askareita etten ole kerennyt paljoa murehtimaan/haaveilla vauva asioita. Onneksi. Mutta nyt tulin kurkistamaan tänne ja täällähän on suorastaan kovin aktiivista toimintaa. Ja paljon uusia ihmisiä, mikä on aivan loistavaa.

Olen itse täältä pääkaupinki seudulta. Ainakin toistaiseksi. Jos talon rakennus projekti käynnistyy ei enään Helsingissä vaikuteta. Työ on itselläni myös aika kausi luonteista. Tarkoitan, että kesäkausi on aina kiireisintä aikaa. Sisällä ei onneksi tarvitse työn puolesta istuskella. Nyt ainakin olen nautiskellut ulkohommista koko rahan edestä.

Tuosta keskeytetystä yhdynnästä pitääkin sanoa sen verran. Ja olen kyllä kirjoittanut tästä jo aikaisemminkin, mutta vielä kerran. Eli siis jostain olen joskus lukenut, että on tehty tutkimus, missä 80% pareista jotka käyttivät vuoden aikana vain keskeytettyä yhdyntää tuli raskaaksi. Eli siihen ei todellakaan kannata luottaa. Tosin me ei olla mieheni kanssa pariin vuoteen muuta käytetty, joten..

Pitäis varmaan liittyä tuohon teidän listaan, mutta kun taidan olla ainoa joka ei todellakaan tiedä milloin yritys mahdollisesti käynnistetään. Joten tuntuu hieman ikävältä, mutta laitan jotain.
Aurinkoista päivän jatkoa:)

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daysy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina,26+31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Pinja 31+38, ?/?

Moikka taas kaikille.

Huh, kivaa kun vihdoin pääsin koneen ääreen :)
Vilkku: Voi harmi siitä negasta :( kyllä se plussa sieltä vielä tulee!! Ensi kuussa jännätään ja tsempataan taas :)

Toi on kyllä jännä miten oma pääkoppa alkaa tuntemaan (suunnitelusta puhumattakaan ;) ) kaiken maailman raskausoireita kun asiaa oikein alkaa miettimään ja toivomaan. Mulla kävi viime kesänä noin. Oltiin oltu hetken verran ilman kumia session aikana ja kun menkkoja ei alkanut kuulumaan, alkoi kyllä sellainen myllerys pienessä pääkopassani. Että mitä jos kuitenkin ois käyny flaksi (tosin avo oli ihan kauhuissaan) Rinnat oli kipeet ja olin tuntevani pahoinvointia, väsymystä jne jne. Loppujen lopuksi hain sitten testin - ja negaahan se näytti. Mutta toivossa oli hyvä elää- hetken aikaa :) Ja menkat alkoi sitten seuraavana aamuna... Eli myös se on ihan totta, jos haluaa että menkat alkaa, tee raskaustesti ;)

Joo Vilkku mannaa odotellaan ;)... Tuntuu uskomattomalta että vihdoinkin ollaan päästy tähän pisteeseen että asiasta voi actually keskustella ja alkaa suunittelemaan! Eilenkin ukko totesi, että mun pitää alkaa treenamaan selkälihaksia, että ovat sitten kunnossa ennen raskautta. Mä olin ihan että: häh, aijaa, joo niin pitää ;)
Mulla on ollut ongelmia aikoinaan selän kanssa ja lääkärikin on painottanut että on tärkeää saada selkä- ja vatsalihakset kuntoon ennen raskautta. Nyt on erittäin hyvä ja motivoiva syy treenata!

Nyt on vaan osattava laittaa kapuloita rattaisiin ettei tää innostus lähde ihan käsistä...heh. Vielä on kuitenkin reilu puoli vuotta yrityksen aloitukseen ja toivoa täytyy että luontoäiti on puolellamme ja haikara ilmoittaa tulostaan sitten suht nopeasti. :)

Mulla on lähipiirissä muutama pariskunta jolla on ongelmia raskautua. Vauvaa ei vain näy eikä kuulu :(
On surullista seurata vierestä toisten rankkoja hoito-jaksoja ja sitä joka kuukautista syvää pettymystä kun ei onnistunutkaan. Sanat loppuu ja en tiedä miten voisin lohduttaa, voin vain kuunnella ja olla tukena.
Sitä vääjäämättä alkaa miettiä miten sitten meidän käy kun aloitetaan yritys, onko edessä samanlainen kamaluus :(

Noista ehäisyjutuista. Mä lopetin pillerit jo reilu vuosi sitten. Söin Diane Novaa ja päätin etten enää yhtään teollista hormoonia kehooni halua laittaa. Olen nimittäin joskus aikaiseeminkin syönyt samaa merkkiä ja halusin pitää silloin taukoa. Menkkoja ei silloin kuulunut 8 kk:een!! Ja kun alkoivat oli kierto ihan sekaisin ja epäsäännöllinen. Aloitin pillerit uudestaan kun tapasin tämän avokkini ja vuoden verran niitä söin kunnes pelko aiemmin tapahtuneesta vei voiton ja lopetin ne. Luomut tulivat kuitenkin heti ja kiertokin on ollut tosi säännöllinen, 29-32 pv. Ennen saattoi menkat tulla kerran kahteen kuukauteen.
Nyt me käyetään kumia ja hyvin harvoin ilman, avokki on ollut super tarkka tossa asiassa...ettei vain kävisi vahinkoa. Välillä mä olen ollut oikein huvittunut tosta ylihysteeriasta ja varovaisuudesta :)

On se kyllä jännä miten ne miehet ajattelee että se on aina vain kertalaaki ja vauva on tuloillaan... Monesti oon kuullut pariskunnilta joilla ei ole heti tärpännyt, että miehet on ollu ihan ihmeissään kun ei heti ole onnistukaan. Että miten niin ei onnistu?! :) Niinpä...

Noista finneistä....murrr, on se kumma kun kolmekymppisenä joutuu kärsimään FINNEISTÄ!! Ne pysy kiitettävästi poissa niillä Diane Novilla, mutta now they`re back :( Höh, ihan tyhmää joutua kärsimään tällaisesta tässä iässä. Nyt mä käytän Skinoren-voidetta joka auttaa kyllä vähän, mutta aina on ainakin muutama näppy ja iho on mega rasvainen, nyyh! Onko teillä hyviä niksejä joilla voisi karkottaa noi pirulaiset :) ?

Munkin pitäisi optella lukemaan tota mun kehoa ja oppia huomaamaan milloin ovuloin. Kuinka moni muuten osaa tai tuntee tämän? Onko se tavallista että sen oikeesti tuntee? Mä en kyllä musta ikinä tunteneeni moista, tai sitten en vain ole osannut etsiä oikeita merkkejä esim. lämmön nousua jne ?!

Mutta nyt mää lähren fillaroimaan notta pyllyläskit sais kyytiä :)

Aurinkoista iltaa kaikille!

-Erica

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07

Vieläkö mahtuu mukaan? Minä olen kans seuraillut tätä ketjua pidempään ja samaistunut teihin kovasti.

Itse olen 30 ja aviomieheni 32. Yhdessä ollaan oltu 8 vuotta. Pitkään olin varma etten minä perheenlisäystä haluakaan. Mulla on aina ollut niin alhainen kipukynnys (joutunut jopa sairaalaan kipushokin takia) että ajattelin etten kestä synnytystä. Sitten kuitenkin parisen vuotta sitten biologia kai teki sen että pamahdin kauheaan vauvakuumeeseen. Silloin mies ei asiasta riemastunut, tämä tuttu fraasi että sitten joskus... Itselläni pahin kuume laantui mutta tuossa kolmenkympin kriisissäni viime vuonna sisäinen kello alkoi tikittää jopa häiritsevästi. Oltiin jo muutettu isompaan paritaloon joten kai se miehenikin vähän jo tulevaisuutta enteili kun lisätilaa hankittiin. Kommentit alkoi olla vauvakysymyksiin ""ehkä ensi vuonna"" ja ""sitten kun oon vaihtanut työpaikkaa"" ja ""kun oon sopeutunut uuteen työhön"". No. Tänä keväänä sitten puhuin miehelle että nyt tää on viimeinen pilleriliuska mitä syön...ja että onhan hän jo sopeutunut ei-enää-niin- uuteen työhönsä. Hän yritti vielä viivyttää että jos mä kesälomareissun yli vielä söisin pillereitä...mutta todellakin sanoi olevansa sitten valmis!

Mutta sit tulikin ikävä käänne. Oon kärsinyt työstressin takia ahdistuksesta/ masennuksesta. Se on vielä selvityksen alla pitääkö mun alkaa syömään lääkkeitä tms. Lääkäri sanoi että olis parempi odottaa lastenhankinnan kanssa vielä, jos lääkkeitä saan. Nyt on todella pettynyt olo. Onko kellään tietoa, onko masennuslääkkeillä tms. vaikutusta mahdolliseen sikiöön? Onko todella siirrettävä haavetta tai kieltäytyä syömästä mahdollisia lääkkeitä? Tiedän että lääkäri tämän varmasti kertoo mutta en ole vielä päässyt tarkempiin tutkimuksiin ja tämä odottaminen on piinallista.

Se oli niin lähellä, mutta taas niin kaukana. Mutta ajatuksissa koko ajan.

Lisäksi vielä en pidä työstäni (kuten mainittu todella pahasti stressaavaa) mutta ei tässä tilanteessa vois oikein lähteä uutta työpaikkaakaan hakemaan tai opiskelemaan, vaikka kiinnostaisi. Kun aika olis nyt perheenlisäykselle...

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)

Joo, tervetuloa vaan minunki puolestani tänne, vaikka hassua sanoa noin, kun olen itsekin ihan uusi täällä.

Tuossa kun oli oviksesta ym puhetta niin totesimpa itsekseni, että minulla ei ole oikeastaan harmainta aavistusta, milloin se minulla tapahtuu. En ole oikeastaan koskaan tarkkaillut ja kuunnellut kroppaani. Tai no, sen verran viimeaikoina, että osaan jo päätellä, milloin menkat alkaa. Ja siihen nyt ei paljoa vaadita kun ne noitten pillereitten takia ovat lähestulkoon aina samana päivänä.

Miehen massuasukeista puhuminen jatkuu. Sanoinki hälle suoraan, että on hankalaa olla höpöttämättä ko toinen höpöttää. Joten en sitten enää edes yritä olla höpöttämättä. Onneksi tänne kirjoittelu auttaa aikalailla eikä ole ihan niin hirveän pakottava tarve puhua vauvoista miehelle.

Tänään se sitten alkaisi toiseksi viimeinen liuska. Vielä kun ne saataisiin syötyä niin.. En uskalla ehdottaa, että jos en söisikään etten painostaisi, vaikka eipä tuo nyt paljoa siitä painostamisesta varmaan enää häiriinny. Ja eihän kaksi kuukautta edes ole pitkä aika.

Pahoitteluni Vilkulle negasta. Mutta peukut taas pystyyn uusiksi.

Huomenet. Kirjoitin äsken pitkän viestin alun, mutta se katosi johonkin bittiavaruuteen. Toistan sen nyt lyhyesti tähän ja jatkan sitten siitä mihin jäin. Eli menkat mulla pitäs alkaa sunnuntaina tai maanantaina ja merkit ovatkin niistä näkyvissä, tää jatkuva tiputtelu nimittäin, mitä on nyt taas jatkunut jo viikon verran. Siltikin jaksan toivoa, että josko menkat jäiskin tulematta. Oon kanssa kuvitellut kaikkia oireita, kuten huimausta, pahoinvointia ja väsymystä. Väsymys varmaankin kyllä johtuu allergialääkkeistä, joita joudun tähän aikaan vuodesta popsimaan. Allergioiden lisäksi mulla on astma, johon tarviin jatkuvan kortisonilääkityksen hamaan loppuun asti. Se vähän pelottaa, että miten se lääkitys sitten, jos sattuisi olemaan raskaana. Ilman sitä en pysty olemaan, ja vaikutuksista lapseen en tiedä, mutta ehkä ne lääkärit sitten osaa kertoa, jos se aika koittaa.

Vilkku: Harmillista toi nega, mä oon kanssa jo pari kuukautta joka kerta menkkojen alettua pettynyt, vaikkakin varsinaista yritystä ei ole edes aloitettu. Mulla kierrot heitteli ennen pillereiden aloittamista parikymppisenä tosi paljon, pillereitä söin viitisen vuotta ja niiden jälkeen kierto on tasaantunut tohon 32 - 33 päivään, joskus vähän heittelee, mutta ei montaa päivää. Itsellä kanssa nyt pillereiden jälkeen tuli jonkun verran finnejä leukaan eikä ne vieläkään oo poissa, vaikka pillereiden lopettamisesta on jo 1,5 vuotta. Finnien määrä ja vaihtelee kierron mukaan.. ennen pillereitä en muista, että finnejä ois ollut. Onneksi en alkanut syödä Diane Novaa, siinä kun se hormoniannos tosiaan on isohko.

Hj: Mua on alkanut tosiaan pelottaa toi endo, mutta toivon sen todellakin löytyvän. Yks lääkäri löys silloin muutama kuukausi sitten jotain endoon viittaavaa kipua alavatsalla, kun paineli, mutta muut eivät sitä löytäneet eikä sisätutkimuksessa ja ultrassa mitään outoa ollut. Itse oon nyt muutamana kuukautena huomannut ajoittaista vihlontaa samassa kohtaa ja viikonloppuna vihlaisi niin pahasti, että itku tuli. Miten sun endo oirehtii ja miten sitä hoidetaan? Siis todettiinko tää sulla laparoskopiassa ja poistettiinko sulta silloin pesäkkeitä? Mitä lääkäri sanoi sulle raskausmahdollisuuksista? Mä en enää jaksa tätä vuotoa, ja haluan, että tää on endo, kun mitään muutakaan ei enää keksi, mutta haluan myös, että voin tulla raskaaksi.

En nyt muista olinko kertonut vai en, mutta itse vaikutan täällä Kaakkois-Suomessa itärajan tuntumassa ja työt riippuu ihan siitä, mikä on tilanne Venäjällä tavarantarpeen suhteen. Olen vakituisena kuukausipalkalla, mutta ottaahan se päähän, kun nyt on tosi hiljaista ja kohta varmaan saa painaa taas hiki hatussa (mistä itse tykkään kyllä paljon paljon enemmän). Onhan tässä tullut oman alan työpaikkoja selailtua, mutta uskaltaiskohan nyt tässä vaiheessa vaihtaa ja hakea niitä, kun kerran aikoo yrittää lapsenkin saada?

Ihanaa ollut tässä viimeiset päivät, kun on ollut niin keväinen ilma. Oon pessyt ikkunat ja hoitanut meidän pientä pihaa, siivonnut asunnon läpikotaisin. Eilen uskalsin flunssan jäljiltä käydä lenkillä pitkästä aikaa ja se teki tosi hyvää. On talven aikana päässyt vähän löystymään... Minkä kokoisia me muuten ollaan, noin niinkun ihan vaan mielenkiinnosta, vaikka sillä ei oo mitään merkitystä. Itse oon 164 pitkä ja painan jotain 54 kg varmaankin. En siis oo ylipainoinen tosiaan, mutta en millään muotoa kiinteä, löysää on siellä täällä, vaikka liikunkin kohtalaisesti. Muut?

Erica: Meillä kanssa mies kuvittelee, että raskaaksi tullaan tosta vaan eikä se ymmärrä, että ovulaatio tosiaan tarkoittaa sitä aikaa, jolloin vain ja ainoastaan tullaan raskaaksi (ja poikkeus vahvistaa säännön tietenkin...). Siksi se onkin ollut ihan paniikissa ja ihan varmana siitä, että joka kerta oon tullut raskaaksi, mutta ei se niin mene. Ollaan me oltu ovulaation (jos nyt osaan sen yhtään päätellä) aikoihinkin ilman ehkäisyä, mutta ei ole siltikään tärpännyt ja pelkään, että syynä siihen on tää mun oletettu endo.

Pitää jatkaa töitä, vaikka ulkona ois NIIN ihana ilma. Niin ja minunkin puolesta, tervetuloa uudet mukaan! Kiva kun täällä on ollut niin vilkasta viime päivät!

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)

heips!

Minä olen toisesta haaveileva eli mulla on jo tyttö. Kommentoinkin tuota keskeytettyä yhdyntää.
Meillä miehen kanssa 7 yhteistä vuotta takana ja aina olemme käyttäneet keskeytettyä yhdyntää, en ole tullut raskaaksi. Kun sitten aloimme lasta yrittämään, niin neljännestä kierrosta tärppäsi,eli aika helposti:)
Tutullani taas kävi niin, että tuli raskaaksi, vaikkei oikeastaan olisi halunnutkaan ja heillä myös keskeytetty yhdyntä. Tää on niin monimutkainen juttu ettei siitä ikinä voi tietää:) tsemppiä kaikille raskautumiseen!!! ++++

Moi!
Päätin kokeilla osan palstalaisten tapaa eli en puhu lapsiasiasta paljoakaan (jotain on välillä pakko mainita) ja tuntuu jo pienessä ajassa tepsineen, niin että mies tulee halimaan ja pusuttelemaan ihan eri tavalla, mikä on tosi kivaa. Mun höpinät on tainnut viedä miestä vähän kauemmas, mutta nyt onneksi taas tosi hyvin asiat.

Puhuin vähän miehelle, että jättäisin pillerit tämän laatan jälkeen, kun nyt rupesin panikoimaan kauheasti noita finnejä ja ajattelin, että kesä olis hyvä aika jättää pillerit pois, koska aurinkohan kuivattaa ihoa aika hyvin ja kesällä iho on aina paremmassa kunnossa. Eipä mies hanttiinkaan laittanut. Mut rupes itseäkin vähän jänskättään, miltä se tuntuu jättää pillerit 8 vuoden popsimisen jälkeen pois.

Ite oon täältä länsirannikolta, ihana paikka asua, mutta oman alan töitä ei ole. Urasta oon jo ajatuksissa luopunut. Töiden perässä pitäis muuttaa isoon kaupunkiin, eikä se houkuta yhtään. Mulla on työnhaku päällä, sillä määräaikaisuus loppuu kuukauden päästä, mut toivon ja uskon, että saisin vielä ennen yrityksen alkua työpaikan.

Anna

Hellurei,

No jopas tänne oli tullut paljon uusia viestejä, kiva kiva!

Harmitus Vilkun puolukkapäivistä! Miten sun mies suhtautui uutiseen? Vai ehtisitkö edes vielä mainitsemaankaan myöhässä olevista kuukkareista? Mulla on 29 päivän kierto, ovulaatio oli alkuviikosta eli vkolla 21 jännätään taas. Tosin tällä kertaa ei taida paljon olla jänskättävää, kun ei tullut niitä siemeniä juuri kylvettyä ;) Ennen ovista oli viikon tauko eli tuskinpa ne niiiiin sitkeitä siimahäntiä kuitenkaan oli... Olen muuten kuullut, että tytöt olisivat sitkeämpiä kuin pojat (ja pojat vastaavasti nopeampia uimaan) eli tällä teorialla, jos raskaana olisin, niin tyttö kaiketi olisi tuloillaan!

Katriina, mullakin on astma ja kyselin viimeksi lääkäriltä, että mitäs jos... Mulla ei ole kovin paha tämä tauti onneksi eli käytän vain suoraan keuhkoihin inhaloitavia lääkkeitä (ei siis nieltäviä tabuja) ja lääkärin mukaan niistä ei ole mitään haittaa sikiölle, koska vaikuttavat ainoastaan keuhkoissa. Painotti, että lääkkeitä pitää käyttää, että pahempaa on epätasapaino lääkityksessä, jolloin vaaveli ei välttämättä saa riittävästi happea eli omin päin ei saa alkaa pienentämään annoksia. Jos syöt kortisonia pillereinä, niin kannattaa varmaan kysellä lääkäriltä ohjeita mahdollisen raskauden varalle.

Ei kun takaisin töiden pariin,

Daisy

Moikkelis!

Katriina, mulla endo todettiin tähystysleikkauksessa kun leikattiin kysta munasarjasta. Sitä ennen gyne oli sanonut, että oireet viittaa endometrioosiin, mutta sitten kun kokeili kädellä niin sano että ei voi olla endometrioosi. No kappas, oli kuitenkin! Anyway, mulla siis leikattiin kysta ja sitten tarkastuskäynnillä lääkäri totesi ihan kuin ohimennen, että samassa leikkauksessa oli todettu endo. Olin että aijaa. Sitten se vaan käski syödä ehkäsypillereitä kaks laattaa aina peräkkäin ja kirjotti kipulääkkeitä ja anto pienen kirjasen endometrioosista. Ei muuta. Nyt sitten eilen olin gynellä ja se teki ultran kun mulle pitää vuoden välein tehdä ultra ton endometrioosin vuoksi. Se ei kädellä tuntenut mitään eikä ultrassakaan näkynyt, joten mikäli siellä sitä ylimäärästä limakalvoa on, se on hyvin pientä, ja vähäinen endometrioosi ei näy ultrassa, pelkästään tähystyksessä. Siksi ainut satavarma keino todeta endometrioosi on tähystys.

Kysyin lääkäriltä tästä lapsensaanti mahdollisuudesta. Se oli samaa mieltä mun kanssa siitä, että mahdollisemman aikaisin pitäis aloittaa yrittäminen mutta sen mun ajatuksen siitä että jätän ekaks pillerit pois ja yritän saada kierron tasaantumaan se tyrmäs kokonaan. Kuulemma kun jättää pillerit pois niin kannattaa aloittaa yrittäminen heti, ei käyttää välissä muuta ehkäsyä ja odotella. Siinä kun on se, että kun on syömättä pillereitä eikä kuitenkaan ole raskaana niin sitä ylimäärästä limakalvoa (=endometrioosia) pääsee muodostumaan munasarjoihin ja/tai kohtuun mikä taas vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Ja mitä kauemmin odottelee, sitä enemmän sitä limakalvoa kertyy. Oon syöny pillereitä 14 vuotiaasta asti eli 10 vuotta epäsäännöllisten kuukautisten vuoksi ja kun tossa muutama vuotta sitten pidin taukoa niitten syömisestä ihan kokeilu mielessä (ei ollu vakituista suhdetta joten ei ollu tarvetta pillereille ja halusin tietää miten kroppa reagoi pillerittömään elämään) mulla ei meinannu tulla kuukautisia ollenkaan ja kun ne tuli ne kesti 2 viikkoa. Kerroin tästä gynelle ja se sano että mikäli mulla ei tuu kuukautisia pillereiden lopettamisen jälkeen normaalisti niin sitten pitää aikailematta hakea lääkäriltä keltarauhashormoonia, ei kuulemma pidä odottaa paria kuukautta pidempään.

Eipä taida miehet olla ainoita, jotka kuvittelee että raskaaksi tullaan koska vaan.. Tänään juttelin kaverini kanssa, joka yrittää lasta ja hän sano että hän ei usko siihen, että raskaaksi voi tulla vaan tiettynä päivinä.. Olin suu auki, että täh. On tainu terveysopin tunnit koulussa jäädä väliin. Se väitti kiven kovaan, että minä päivänä tahansa voi tulla raskaaksi. Yritin selittää, että ei, pelkästään ovulaation aikana. Sen jälkeen kun munasolu on irronnut eikä sitä ole hedelmöitetty niin se imeytyy verenkiertoon ja seuraava mahdollisuus on kuukauden päästä.

Ai niin, kun eilen sitä kohtuani siinä ultrassa katselin niin kovin tyhjältä se näytti ilman vauvaa.. :( En voinut mitään muuta ajatella kuin, että antaisin oikean käteni, että siellä ois vauva! Ja kun tulin gyneltä niin sitten taas vahingossa aloin puhua lapsen saannista, tulipa taas alennettua saarnaan ""jos sä rakastaisit mua sä haluisit lapsen mun kanssa"" sekä ""se voi kestää ties kuinka kauan ennen kun saadaan lapsi, ja vaikka tulisin heti raskaaksi niin silti yhdeksän kuukauden päästä sä voit jo haluta lapsen"" plus vielä kuorrutuksena päälle "" jos sä haluisit jotain yhtä paljon kun mä tätä niin kyllä mä tekisin kaikkeni, että sä saisit sen"". Joo, en ole ylpeä itsestäni.. Mutta sitä se teettää vauvakuumeiselle ihmiselle kun näkee tyhjän kohtunsa!

Huh, auttopa taas kun sai vähän purettua mieltä.. :) Toivotan jo nyt kaikille hauskaa viikonloppua kun seuraavan kerran oon koneella maanantaina! Yrittäjille onnea yritykseen!

Moro!

Mä en oo koskaan syönyt pillereitä, vaikea sanoa miksen. En kait ole halunnut ylimääräisiä hormooneja kroppaani sekoittamaan, vaikka olisihan se paljon helpompi ehkäisykeino kuin kumi. Mutta kun kumiinkin alusta asti tottunut niin ei siinä oikeen ylimääräistä vaivaa ole. Ovulaation pitäisi olla suunnilleen vkloppuna, tunnistan sen useimmiten ylimääräisistä limoista. En kyllä aiemmin kiinnittänyt siihen mitään huomiota, ennen kuin nyt kun vauva-asiat ovat olleet enemmän mielessä. Mutta edelleen siis kumit käytössä, ellei nyt tuon miehen mieli muutu, tosin uskon että siinä vaiheessa olen itsekin hiukan hermona, kaikesta huolimatta =)

Samaa mieltä muitten kanssa, että tänne kirjoittelu hiukan helpottaa. Tosin toi mies tietää että tänne kirjoittelen, enkä anna sen katsoa. Katriina kyseli mittoja, itse olen 171/73 (huh!). Noita lukemia oiskin tässä hiukan tarkotus kaunistaa ennekuin yritys alkaa, sittenhän niitä taas tulee roimasti lisää.

Miettiikö kukaan oman kroppansa muuttumista ja miten asiaqt vauvan myötä muuttuvat? Siis tottakai tärkeintä on se , että ylipäätään pystyy tulemaan raskaaksi ja saa omia lapsia, mutta kyllähän sitä pienessä päässä liikkuu kaikenlaisia ajatuksia. Repeääkö paikat synnytyksessä, jääkö kauheat arvet, tuleeko synnytyksen jälkeinen masennus (sekin kait aika yleistä ? ), miten elämä vauvan kanssa lähtee käyntiin, yhteinen aika miehen kanssa, muuttuuko mies ja mihin suuntaan jne jne. kaikellaista sitä tulee välillä mietittyä.

Mua ei näkynyt tossa yritys/toive-listalla vaikka itseni sinne kyllä pistin joten lisään sen siihen vielä. Lisäsin myös sinut Pinja, koska suakaan ei tossa viimesimässä enää näkynyt.

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?

Ps, mies on kyllä nyt vielä 31, mutta täyttää juuri 32 joten olen hiukan edellä :)

Mä oon kanssa syöny Diane Novaa (tai nyt syön jotain halvempaa korvauslääkettä mutta sama vaikuttava aina.... no anyway) jo kohta 10 vuotta! Tosin oon pitäny pieniä pausseja poikaystävien välissä :) Tekis kans mieli elää ""hormoonitonta"" elämää, varsinkin kun muistan että seksihalut oli suuremmat kun oli ilman. Yhdellä pillerittömällä paussilla mulla meni iho ihan kamlaan kuntoon ja se vaikutti kamalasti mun itsetuntoon. En halunnut esim. ravintolassa istua ikkunan vieressä kun aurinko paistoi suoraan finneihini, ja en halunnut silloisen ""uuden"" poikaystäväni nähdä niitä niin kunnolla... herranjestas. Ja se muutos oli niin suuri kun Diane novan kanssa mulla on ihan hyvä iho, niin tuntu et kaikki tuijotti just niitä finnejä. Ja kun pisti päälle megakerroksen Joe Blascon meikkivoidetta niin siellähän se iho muhi vielä pahemmaks.

Mun kihlattu on sanonu että häiden jälkeen (kesällä 2007) sitten voidan ruveta yrittämään, koska hän ei ole valmis nyt. No pelkäsin että hän sanoi sen vaan että pääsisi jankutuksestani eroon. Sanoin sitten pelkoni ja hän myönsi että eikai hän voi tietää onko sitten valmis... Hän sanoo että hän kyllä kertoo kun on valmis mutta EHKÄ sitten häiden tienoilla... ota nyt selvää!

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06

Moi!
Niin olen 164/55, mutta en myöskään ole mikään timmihirmu. Toivon, että kesäiset raksahommat sais vähän bodya trimmiin. Yllättävän moni syökin Diane Novaa, mitä olen näitä palstoja seurannut, olen nyt päättänyt jättää ne pois, tuli mitä tuli. Parisuhde ainakin on niin vankalla pohjalla, että uskallan sen puolesta jättää ne pois ja kohdata ne finnit.

Toki se vähän mietityttää, mitä kropalle tapahtuu, mut olen kyllä ajatellut yrittää pitää itseni suht kunnossa, enkä täysin repsahtaa. Pari kaveriani on saanut vauvan ja he ovat osoittaneet omalla esimerkillään, että itsestäkin pitää pitää huolta. Rinnat ja niiden kohtalo mua eniten pelottaa, koska niihin olen aina ollut tosi tyytyväinen, että mitä niille mahtaa käydä. Mut ne on pieniä mureita siihen nähden, mitä se vauva tuo elämään.

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06

Hj: Ihan hyvä pointti toi, että syö pillereitä niin kauan, kunnes yritys alkaa, jotta sitä limakalvoa ei pääse syntymään endopaikkoihin. Mutta kun mulla siitä (vielä oletetusta, ei diagnosoidusta) endosta ei ole juurikaan ollut muuta haittaa, kuin ne extravuodot, jotka alkoivat kun vielä söin pillereitä. Vaihdoin silloin vähäksi aikaa pillerit sellaisiin, joissa hormoniannos oli suurempi, mutta niistä ei ollut mitään hyötyä, joten pillerit sitten päätettiin lopettaa kokonaan. Sitten oli vähän aika hormoninonta aikaa ja sitten otettiin kuvioon ne keltarauhashormonit, joista oli vielä vähemmän hyötyä, kierto meni totaalisesti sekaisin. Saas nyt nähdä sitten mitä lääkäri sanoo, jos / kun se endo sieltä löytyy, että miten hoidetaan. Oon lukenut, että noita pesäkkeitä voitais siinä tähystyksessä poistaakin, onhan se niin onhan?

Tuossa käväsi mielessä, että kun tämä ketju alkaa olemaan jo kohtalaisen pitkä niin olisiko mahdolista tehdä Ajatuksissa 2 esim kun 150 tai 160 viestiä on täynnä?

Minä olen suurta kokoluokkaa leveyessä. 166cm ja 86kg. Tarkotuksena onkin saada tästä edes jonkin verran oloa kevyemmäksi noin 400g viikkovauhdilla. Stressaamaan en siitä kuitenkaan ala. Mutta onhan se vauvanki kannalta parempi jos äiti olisi vähän paremmassa kunnossa..

Vaivihkaa eilen kyselin, että jos ei tarvitsisikaan aloittaa näitä kahta viimeistä luiskaa (poikkean ja syön merciloneja), mutta ei mies lämmennyt. Sanoin sitten kyllä, että tosiaan jätän ne pillerit pois ko nämä on syöty. Kun miehille ei voi olla teroittamatta liikaa tätä asiaa. Ei ainakaan tälle yksilölle.

Mutta jos sitä alkaisi valmistautumaan lähtöön kohti omaa (tulevaa) sekä miehen(tulevaa) anoppilaa.

Minäkin syön Merciloneja joten et Anttuli ihan poikkeava ole. Olen laskeskellut että olen syönty niitä jo melkein kymmenen vuotta vailla ihmeempiä taukoja joten kun lopettamisen aika tulee, pitänee varmaan antaa tulla ihan normaalit kuukautiset ensin koska ei ole mitään hajua normaalin kuukautiskierron pituudesta. En todellakaan muista millainen kierto oli silloin parikymppisenä ja liekö kierron pituuskaan enää välttämättä sama? Olenko väärässä mutta luulen että kun syö pillereitä ei ""normaalia"" ovulaatiota tapahdukaan? Eiks se ole niin että munasoluhan ei silloin irtoakaan näiden pillerin hormoonien vaikutuksesta. Siksi luulen etten ole mitään ovulaatiota koskaan ehtinyt oppia huomaamaankaan... Ei sitä nuorena sellaista tarkkaile.

Olen kuullut myös monelta sellaisia kommentteja että joillekin pillerit tekee haluttomuutta. Intiimi kysymys: Oletteko kukaan pillerit lopetettuanne huomannut seksuaalisen aktiivisuutenne kasvaneen =) ? Tietenkin ne vauvansaamistoiveet lisää myös halua yrittää vauvantekoa useammin joten tuota suoraa syy-yhteyttä ei välttämättä huomaa, mutta...?

Minä olen täältä Uudeltamaalta isommasta kaupungista lyhyt ja pyöreä (160/75)...kiloja on kertynyt vakiinnuttua ikävä kyllä tasaiseen tahtiin. Jossain vaiheessa viime talvena mies sanoi että kyllä mun pitäis laihduttaa ennen kuin aletaan oikeasti yrittämään. Hän kun oli kuullut että niitä kiloja saattaa sitten raskauden jälkeenkin jäädä ylimääräisiä... Minä vähän suutuin, mutta tottahan se on että turvallisempaahan olis raskaana olla kun ei ole ylipainoa kovin paljon. Jo pitkään jatkuneen työn raskauden ja työstressin aiheuttaman ahdistuksen takia ei vain ole ollut millään ylimääräistä energiaa vielä alkaa laihduttamaan. Se vaatii nimittäin aika paljon itsekuria ja puhtia- tiedän- olen kerran laihduttanut 10 kiloa mikä on kyllät tullut takaisin korkoineen...

Ihanaa säätä vieläkin tänään.(vaikka taitaa se viiletä kohta) Olen ollut vapaalla ja sauvakävelylenkillä metsän reunasta löytyi jo kesäkukkia, metsäorvokkeja ja ketunleipiä kukat avautuneena. Ja tuometkin on jo nupullaan. Vähän piristää mieltä tämä kaunis kevät!

Kannatetaan uuden ketjun aloittamista- kirjoitin vielä vanhaan ketjuun kylläkin...

Heip tytöt,
kiitos sympatioista. Vähän olin maassa viel eilen ja kait nää hormonit pelaa kans peliä mun kans nii on just niin aaltoileval tuulel ku ikinä! Saatiin eilen lisää multaa pihaan jonka sijoittelus oltiin sit miehen kaa niin eri mieltä. Se osaa kyl välil ärsyttää (vai tuntuiskohan vaan silt näin puolukkapäivien alla...) ja olla itsepäinen. Mua vi**tti niin etten sanonu sille sanaakaan illal kunnes se sit kuskas mulle sidukkaa, teki poppareit jne. et lepyin. Tänäänkin se oli ostanu kaikkee hyvää kun tietää et ei vois vähempää kiinnostaa terveellinen ruokavalio tähän aikaan kuukaudesta=) Eli tääl nyt sit katotaan lätkää, mässäillään ja kirjoitellaan...hih.

Kannatan et jatketaan ketjua esim. Ajatuksissa 2 kun tuo 150 tulee täyteen. Äskein kattelin et oli tullu 148 viestii joten jollei nyt kukaan kerkee ennen mua niin tää ois 149.

Olittepa aktiivisesti kirjoitellu. Koosta puheen ollen; tää neito on tällanen 165/61 eli aikas sopusuhtanen. Ei myöskään mikään timmi eikä kaikki tunnu aina niin sopusuhtaselta mut eipä suurempaa stressiä.

Daisy, kyl kerkesin miehelle kertoo kuukautisten olles myöhäs ja eka kommentii oli ettei uskonu raskauden mahdollisuuteen ""ehkäisykeinomme"" takia (=keskeytetty yhdyntä) mut jo seuraavana päivänä oli niin huolehtivainen ja kyseli vointiani. Sit ku kuukautiset, tai tuhrut, alko niin se meni aika hiljaseks niinku sil on tapana kun pohtii asioita. Pelkään nyt niin et oon omalla vauvakuumeella aiheuttanu kierron pidentymisen kun se on niin pitkään ollut tuo 30. Joku kyseli tost ovulaatiosta, että miten sen tuntee. No, mul on ainaki ihan selvästi kai vuorotellen eri puolel alavatsasta semmosta jomotusta tai niinku sisäistä suonenvetoa. Ja sit oon kyl huomattavasti halukkaampi ja ´märempi´ kun muulloin kuukauden aikana. Aika tarkalleen menee tuon 14 päivää ennen kuukautisia mitä ovulaation ´lasketusta ajasta´ sanotaan. Viime kuussa tuntu kuitenkin oletetun ajan jälkeenkin kun ovis ois jatkunu enkä ekaa kertaa pitkään aikaan ollu varma koska se oikeesti oli. Eli nyt vaan toivon et mulla ovis ylipäänsä tapahtuu ja et se kävis niinku aikasemmin etten nyt vauvakuumeella aiheuta itselleni vauvan-saanti ongelmia...

Olikohan viel jotain gallupinomaista kun joku pisti alulle mutten nyt saa pieneen mieleeni...? No, erinomaisen hienoa viikonloppua kaikille. Niin, kiinnostas tietää et mitä harrastatte? Mä oon kiinnostunu kaikenlaisesta urheilusta, ehkä kuitenkin eniten pallopeleistä itsekin jalkapalloa pelanneena. Nyttemmin ei vaan aika tahdo riittää ja kai ikä on kans vähä lisänny tuota laiskuutta. Lenkkeily, sauvakävely, puutarhanhoito, kaikennäkönen askartelu, kodin sisustaminen kuuluvat tällä hetkellä vapaa-aikaani. Mies on himo-urheilija ja vaikka välil tuntuukin et on peliä pelin jälkeen niin ei tulisi mieleen kieltää niitä häneltä kun huomaan miten hyvin hän voi niistä jo ihan henkisesti. Eikä pieni hiljaisuus omissa oloissa hyvin meluisan työpäivän jälkeenkään ole yhtään huono vaihtoehto...=) Vilkku

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T9/06
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06