Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiitos, ihanat oli tosiaan ensimmäinen pikkutuotokseni, jonka uskalsin julkaista, koska en ole hyvä kirjoittamaan. Ja kun täällä on niin upeita tekstejä aina, niin rima on tooodella korkealla. mutta laitan sen tekstin tännekin.


K: This Ljubijalna is beautiful.

B: Ljubljana, Jere.

K: Yes yes, Ljumbana is very beautiful.

B: Ljubljana!

K: Yes yes, that is what I say. Ljulbanja!

B: Ljubim te, Jere!

K: Ljubim te, beautiful.

B: So THAT is the one you can say correctly right away. Interesting! Come here, my love. Everyone except us has left the studio already.
Ihana 🥰
A
 
vierailija
Tää on ihana pieni tuokiokuva! Kiitos kun laitoit, ja kirjoittele ihmeessä lisää!
Kiitos rohkaisusta! ❤ Katsotaan, jos tulee joku uusi idea. Tuo lähti siitä, että tuli yhtäkkiä mieleen, että Ljubljana ja venäjän ”Ja ljublju tebja” eli minä rakastan sinua, ovat lähellä toisiaan ja katsoin uteliaisuuttani kääntäjällä, mitäköhän se olisi sloveeniksi. Tuo ”Ljubim te” oli riittävän lähellä ja siitä se sitten lähti.

Golacha 🌻♾️
 
vierailija
Kiitos rohkaisusta! Katsotaan, jos tulee joku uusi idea. Tuo lähti siitä, että tuli yhtäkkiä mieleen, että Ljubljana ja venäjän ”Ja ljublju tebja” eli minä rakastan sinua, ovat lähellä toisiaan ja katsoin uteliaisuuttani kääntäjällä, mitäköhän se olisi sloveeniksi. Tuo ”Ljubim te” oli riittävän lähellä ja siitä se sitten lähti.

Golacha
Siitähän ilmeisesti kiistellään, tuleeko Ljubljanan nimi rakkauteen viittaavasta sanastosta. Itse meinasin sisällyttää tuohon liittyvää kamaa johonkin ficeistäni, muistaakseni siihen missä olivat Ljubljanica-joella, mutta en sitten lopulta tehnyt niin. :)

- Joymuffin
 
Tässä yksi alusta asti mukana ollut nimetön vakkari tulee esiin tunnuksellaan, hei vaan kaikki. 🙋‍♀️

Loin tunnuksen jo jonkin aikaa sitten, mutta jätin esittelypostaukseni silloin lähettämättä, kun täällä oli epätyypillisen ikävä henki päällä. Vauva-palstalta tutut häiriköt olivat juuri sinä yönä vallanneet tämänkin palstan. Tänään tuntuu, että palstaa voisi rauhoittaa, jos useampi olisi tunnistettavissa aina tarpeen tullen, siitä tämä äkillinen rohkaistumiseni.

Valitsemani nimimerkki liittyy vahvasti siihen käsittämättömään onnen, hurmoksen ja epäuskon tilaan, jonka tämä B:n ja J:n seuraaminen ja fanittaminen on mukanaan tuonut. Niin kliseiseltä kuin se juuri täällä kuulostaakin, niin kukaan ikinä koskaan ei olisi uskonut, että minäkin tällaiseen kaninkoloon tipahdan. Olen aina ollut se työpaikan ja harrastuspiirien järkityyppi, "proffa", peruskallio, joka ei höpsöile. Helmikuusta lähtien elämä onkin sitten ollut yhtä hömppää ja höpsöilyä vaan. Kaikki poliittinen ja yhteiskunnallinen valveutuneisuus ja aktiivisuus on jäänyt, ja töissä olen juuri ja juuri onnistunut pitämään langat käsissä, joskin uskottavuuttani taisi hitusen kärsiä siitä hallituksen kokouksessa täysillä soittamastani poikien parkkipaikka-Cha cha cha:sta, josta täällä joskus kerroinkin. 😀

Tässä ja nyt tunnistautuneena haluan kiittää kaikkia palstan vakkareita aivan mahtavasta ja ikimuistoisesta kesästä! Tarotar, Leila, Energiamamma, Joymuffin, Mango, Yöllinen pohtija, Enid, Sipriina ja moni, moni muu nimerkillä ja ilman - lämmin kiitos, että olette olleet täällä tuomassa iloa ja ajattelemisen aihetta, ja usein myös sanoittamassa omia tunteitani ja ajatuksiani paremmin kuin olisin itse osannut. Nyt vihdoin pääsen myös postauksistanne näkyvästi tykkäämään. 😊

Toivottavasti palstailu täällä jatkuu edelleen yhtä hyvähenkisenä, aktiivisena ja antoisana kuin tähänkin asti - ei anneta ankeuttajien pilata tätä ihanaa yhteisöä! 💖

- Tuitui 💞
 
vierailija
Tervetuloa, Tuitui! Minullakin jäänyt kaikki fiksut, ei-pakolliset hyödylliset asiat kyllä tekemättä toukokuun jälkeen. :p Esim. kirjoituspuuhat eivät enää nappaa, kun ficcejä on niin paljon kivempi kirjoittaa. Olen kyllä aina ollut kova höpsöttelijä itse. :)

Ja ei liity viestiisi, mutta siitä ihanasta kuuroficistä tuli uusi luku ja se on ihana. :)

- Joymuffin
 
  • Tykkää
Reactions: Tuitui 💞
vierailija
Olen näköjään pahasti jälkijunassa tänään mutta oon kyllä tosi surku jos Tarotar nyt poistuu luentoineen kokonaan ketjusta. Ollaan koettu tässä laivassa jo kova kolaus kun Gregor lähti, menetettii siinä samalla varmaan isoin shippauksen tukija. Toivottavasti Tarotar voisi keksiä jonkin keinon jatkaa luentojaan täällä <33
 
vierailija
Tervetuloa mukaan Tuitui (kuulen tuon K käheällä äänellä 😁)!

Mie en oo vielä saanut kirjauduttua tänne, mutta ehkä joku päivä se tapahtuu. 😇

Mä koitan täällä manifestoida Mangon minificciä todeksi, että K ja JO julkaisisivat yhtä aikaa tiedon yhteisestä uudesta biisistä. 🤗 Oon miettinyt, että jos K on ollut tekemässä musaa musaa ja se olis ollut sitä tekeen ihan kotimaassa omalla jengillä niin jotenkin näkisin, että siitä nyt varmasti joku pikku somepätkä olis laitettu eetteriin, mutta ei mitään! Ja tää yhteinen radiohiljaisuus, miten tähän nyt voi muuten suhtautua.😜😄

A eli ailakki
 
vierailija
K: Miks on ääni käheenä? No siks, kun on tehty musaa….. musaa musaa…
Voi ei, pelkään etten voi ottaa sanaa ”musaa” enää neutraalina.

Jan: Mihin te kaksi katositte?
B: Tekemään, tuota, musaa!
K: Musaa tehtiin.
Jokerit: 🤔🤔🤔🤔
Kris: Tämä on studio. Täällä tehdään musaa. Te teitte musaa tuolla siis jossakin samalla kun kävitte hakemassa meille kahvia?
B: …Musaa voi tehdä missä vaan.
K: Kun iskee hinku tehdä musaa, niin silloin musaa tehdään paikasta riippumatta, yes yes.
Jure: No missäs se kahvi on?
 
vierailija
Voi ei, pelkään etten voi ottaa sanaa ”musaa” enää neutraalina.

Jan: Mihin te kaksi katositte?
B: Tekemään, tuota, musaa!
K: Musaa tehtiin.
Jokerit:
Kris: Tämä on studio. Täällä tehdään musaa. Te teitte musaa tuolla siis jossakin samalla kun kävitte hakemassa meille kahvia?
B: …Musaa voi tehdä missä vaan.
K: Kun iskee hinku tehdä musaa, niin silloin musaa tehdään paikasta riippumatta, yes yes.
Jure: No missäs se kahvi on?
😂😂
 
vierailija
Voi ei, pelkään etten voi ottaa sanaa ”musaa” enää neutraalina.

Jan: Mihin te kaksi katositte?
B: Tekemään, tuota, musaa!
K: Musaa tehtiin.
Jokerit:
Kris: Tämä on studio. Täällä tehdään musaa. Te teitte musaa tuolla siis jossakin samalla kun kävitte hakemassa meille kahvia?
B: …Musaa voi tehdä missä vaan.
K: Kun iskee hinku tehdä musaa, niin silloin musaa tehdään paikasta riippumatta, yes yes.
Jure: No missäs se kahvi on?
😂👌🏼 voihan sitä musan tekemiseksikin kutsua.

G🌻♾️
 
vierailija
Tervetuloa mukaan Tuitui (kuulen tuon K käheällä äänellä )!

Mie en oo vielä saanut kirjauduttua tänne, mutta ehkä joku päivä se tapahtuu.

Mä koitan täällä manifestoida Mangon minificciä todeksi, että K ja JO julkaisisivat yhtä aikaa tiedon yhteisestä uudesta biisistä. Oon miettinyt, että jos K on ollut tekemässä musaa musaa ja se olis ollut sitä tekeen ihan kotimaassa omalla jengillä niin jotenkin näkisin, että siitä nyt varmasti joku pikku somepätkä olis laitettu eetteriin, mutta ei mitään! Ja tää yhteinen radiohiljaisuus, miten tähän nyt voi muuten suhtautua.

A eli ailakki
Ei kun sori se ficci oli Mennään bussilla kirjoittajan. Mulla on aivan surkean lyhyt muisti, mistähän lie johtuu. 🙈😅
 
vierailija
Voi ei, pelkään etten voi ottaa sanaa ”musaa” enää neutraalina.

Jan: Mihin te kaksi katositte?
B: Tekemään, tuota, musaa!
K: Musaa tehtiin.
Jokerit:
Kris: Tämä on studio. Täällä tehdään musaa. Te teitte musaa tuolla siis jossakin samalla kun kävitte hakemassa meille kahvia?
B: …Musaa voi tehdä missä vaan.
K: Kun iskee hinku tehdä musaa, niin silloin musaa tehdään paikasta riippumatta, yes yes.
Jure: No missäs se kahvi on?
Aivan mahtava!! 😂😂🤭
A
 
vierailija
Voin paljastaa, että myös seuraavassa ficissäni nauhoitetaan yhteisbiisiä Sloveniassa, idea tuli tähän joskus viikonloppuna, mutta toivottavasti olen selvänäkijä. :) En usko kyllä, että yhteisbiisi on oikeasti sellainen kuin minun tarinassani. :p (Ja myös seuraavassakin ficissäni liikutaan tässä teemassa, sen päätin tosin jo monta viikkoa sitten.)

- Joymuffin
 
vierailija
Voin paljastaa, että myös seuraavassa ficissäni nauhoitetaan yhteisbiisiä Sloveniassa, idea tuli tähän joskus viikonloppuna, mutta toivottavasti olen selvänäkijä. En usko kyllä, että yhteisbiisi on oikeasti sellainen kuin minun tarinassani. (Ja myös seuraavassakin ficissäni liikutaan tässä teemassa, sen päätin tosin jo monta viikkoa sitten.)

- Joymuffin
Ihanalta kuulostaa 🥰
 
Nyt kun tänne on tullut enemmän näitä kirjautuneita nimimerkillisiö, niin toivottavasti myös keskustelu rauhoittuu.

Itse kanssa kirjauduin, kun en mä täältä laivalta mihinkään näköjään pääse. Oon ollut jumissa keväästä saakka. Ajattelin, kun arki alkaa nyt tällä viikolla, et nyt viimeistään vois hypätä pois. Mutta niin vissiin.. istun tietokoneella etäluennolla puhelin kädessä. Pakko yrittää skarpata 😅

Oon kyllä aina ollut enemmän tunne kuin järki-ihminen. Meen ennen kuin ajattelen, mut tää on silti jotain, mihin en olis koskaan uskonut ryhtyväni. Mutta täällä ollaan. Toivottavasti keskustelu pysyy jatkossa kaikkia kunnioittava ja aktiivisena. 💖
-Cecilia-
 
vierailija
Tervetuloa mukaan Tuitui (kuulen tuon K käheällä äänellä )!

Mie en oo vielä saanut kirjauduttua tänne, mutta ehkä joku päivä se tapahtuu.

Mä koitan täällä manifestoida Mangon minificciä todeksi, että K ja JO julkaisisivat yhtä aikaa tiedon yhteisestä uudesta biisistä. Oon miettinyt, että jos K on ollut tekemässä musaa musaa ja se olis ollut sitä tekeen ihan kotimaassa omalla jengillä niin jotenkin näkisin, että siitä nyt varmasti joku pikku somepätkä olis laitettu eetteriin, mutta ei mitään! Ja tää yhteinen radiohiljaisuus, miten tähän nyt voi muuten suhtautua.

A eli ailakki
Mulla oli myös tuo sama ajatus, että jos ois ollut Suomessa studiolla, ois voinut sieltä laittaa jonkun lyhyen stoorin, tyyliin terkkuja studiolta, täällä sitä ollaan uutta musaa purkittamassa ääni käheenä. Ja joo, tän jälkeen ei musaa ole enää neutraali sana. Oltiin vaan vähä tekemässä musaa, musaa - jepjep! Ihana Jere! Toisaalta aika ihme on, jos se oikeasti olis siellä Sloveniassa käynyt ilman, että kukaan sattui bongaamaan kentällä tai lennolla, mutta kyllä sekin lienee mahdollista.

-ruusuristeilijä
 
Ihaniin kepeisiin tunnelmiin tämäkin päivä täällä kääntyi, istun puhaltelemassa rantakalliolla ja nauran ääneen teidän Musaa musaa -jutuille. Jopa Vauvalla oli ihan hyviä juttuja ja kirjoittelin vähän sielläkin pitkästä aikaa.

Ja heippa kaikille rekkautuneille uusvanhoille! Ja kiitos kauniista sanoista tästä hullusta kesästä ja siinä mukanaolosta, Tui Tui ❤ onhan tämä ollut sellainen kerran elämässä -risteily vailla vertaa...

Bojanin some viha-rakkaussuhteesta mielenkiintoinen uusi käännös JO Subs -ig:n storeissa, vähän vanhempi pätkä. En ihmettele kyllä sitä somepaussia kaiken jälkeen kun näitä keloja ollut kauan taustalla. Mietin itse asiassa jo Plastika-biisin käännöstä ekaa kertaa lukiessani että ristiriitaiset fiilikset someen varmaan on.

 
  • Rakkaus
Reactions: Tuitui 💞
Jepjep.. musaa, musaa... Et nyt kun kuulee sanan musaa, niin tulee mieleen kyllä kaikenmoista. Eikä se muuten niin haittaisi, mutta kun yhteen osaan mun töistä kuuluu musa. En osaa soittaa, enkä laulaa, mut ohjaan musiikkiin. Et kiitos tämän palstan, sana musa ei ole enää samanlainen 🤣
 

Yhteistyössä