Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niinpä, joku hyvä selitys tällekin on olemassa. Tai sitten ei. Jotenkin luulen, että kaikesta on sovittu keskenään, kaksin tai kolmin, että aika paljon tässä on teatteria. Eihän tässä hommassa muuten oo mitään järkeä. Kovin aidolta vaan kärtsäkin saa kaikki mourunsa kuulostamaan.
Oikeesti kokeeko joku jotenkin "aitona" jonkun "mourun" Ei hyvänen aika. Hetero amiskundi se on, joka on heikkona hypernaisellisiin taskuvenuksiin
 
vierailija
Niinpä, joku hyvä selitys tällekin on olemassa. Tai sitten ei. Jotenkin luulen, että kaikesta on sovittu keskenään, kaksin tai kolmin, että aika paljon tässä on teatteria. Eihän tässä hommassa muuten oo mitään järkeä. Kovin aidolta vaan kärtsäkin saa kaikki mourunsa kuulostamaan.
Todella harvoin kommentoin aihetta, koska se ei kuulu mulla shippaukseen. En kyllä itse usko ollenkaan, että tästä ois sovittu. Useastakaan syystä, jotka perustuvat tietenki vaan kuvien perusteella kuvitelmiin, oletuksiin ja vaikutelmiin tuntemattomista henkilöistä.

Itse luulen, että kyse on ennemminkin jostain mahdollisesti hiljalleen elävästä tilanteesta, tai sitten ei. Tunnetasolla kyllä uskon, että kuohuu monellakin tavalla, mutta se, tuleeko siitä jotain sellaista käytännön tason toimintaa, mitä moni täällä meistä toivoisi, on luullakseni kiinni niin monesta asiasta niin käytännön kuin tunteiden tasolla.

Tähän perustuen minun arvelu on, että kyseessä on avoimen sopimuksen sijaan hämmennystä, ajan ja energian puutetta käsitellä omia tunteita ja suhtautumista asiaan, ehkä myös pelkoa tuntematonta aihetta ja mahdollisuutta kohtaan, miellyttämistä, tutun ja turvallisen vetoa sekä hlökohtaisesti että kulttuurin ja normien tasolla kaiken julkisuusmyllytyksen keskellä. Ehkä myöskin fyysinen etäisyys hidastaa mahdollista ajatusprosessia tai muuta kuviota.
Nämä ovat tietenkin vain arvauksia.
 
vierailija
Kärtsä heitti keikalla jollekin eturivissä että "säkin olet melkein alasti siinä", muun yleisen kaikenmaailman läpän ja roastaamisen seassa. Tähän "melkein alasti" kommenttiin tuli joku reaktio sieltä eturivistä (itse en nähnyt mitä), johon Kärtsä heitti vastaan jotain tyyliin " ETKÄ NÄYTÄ - tai näytä vaan". Mitään tissien kehumista ei varsinaisesti kyllä ollu, mutta ehkä reaktiosta vois päätellä että joku oli bosat siellä vilauttanut?
 
vierailija
Yks juttu mitä en tajua on se että lesboiksi identifioituvat kuolaa näiden miesten perään.
ei kai siinä ole mitään sen kummallisempaa kuin siinäkään että jossain heteromiehessä tapahtuu värähtelyä Bojanin äärellä. Miksi homomiehet kuolaa jotain Cheriä tai Lady Gagaa? Kannattaa varmaan tutustua niihin useisiin lehtiartikkeleihin missä pohditaan miksi Harry Styles on lesboikoni.
 
vierailija
vierailija
Tuosta kaikesta saisi niin paljon enemmän irti jos se olisi ihan pelkkää teatteria joten vaikea uskoa siihen. Enkä anteeksi vaan pidä kumpaakaan noin hyvänä näyttelijänä. Kyse ei niinkään ole niistä mourunnoista vaan siitä kaikesta mitä on kun ovat yhdessä tai puhuvat toisistaan.
 
vierailija
Eräs tuttuni on käynyt keikoilla vuosia ja sanoo, että tuota miesten kehumista on ollut tyyliin aina. On vaan jotenkin tulkinnut sen huumoriksi muttei ole enää ollenkaan varma asiasta.

Olen itse nähnyt tallenteita joissa kehuu yleisössä olevia miehiä kyllä aika reilusti. Ihan vastaavasti kuin naisia
 
vierailija
Todella harvoin kommentoin aihetta, koska se ei kuulu mulla shippaukseen. En kyllä itse usko ollenkaan, että tästä ois sovittu. Useastakaan syystä, jotka perustuvat tietenki vaan kuvien perusteella kuvitelmiin, oletuksiin ja vaikutelmiin tuntemattomista henkilöistä.

Itse luulen, että kyse on ennemminkin jostain mahdollisesti hiljalleen elävästä tilanteesta, tai sitten ei. Tunnetasolla kyllä uskon, että kuohuu monellakin tavalla, mutta se, tuleeko siitä jotain sellaista käytännön tason toimintaa, mitä moni täällä meistä toivoisi, on luullakseni kiinni niin monesta asiasta niin käytännön kuin tunteiden tasolla.

Tähän perustuen minun arvelu on, että kyseessä on avoimen sopimuksen sijaan hämmennystä, ajan ja energian puutetta käsitellä omia tunteita ja suhtautumista asiaan, ehkä myös pelkoa tuntematonta aihetta ja mahdollisuutta kohtaan, miellyttämistä, tutun ja turvallisen vetoa sekä hlökohtaisesti että kulttuurin ja normien tasolla kaiken julkisuusmyllytyksen keskellä. Ehkä myöskin fyysinen etäisyys hidastaa mahdollista ajatusprosessia tai muuta kuviota.
Nämä ovat tietenkin vain arvauksia.
Hyvin sanottu. Minäkin jostain syystä nyt vasta viime päivinä olen alkanut tajuta, mitä kaikkea se tarkoittaisi pienen ihmisen elämässä, jos hän julkisesti kertoisi suhteesta oman sukupuolen ihmiseen.
 
vierailija
Se, että B pyörii Kärtsän päässä on vain kuvitelma, joka pyörii sun omassa päässäsi.
Ei ehkä minun päässä vaan niiden, jotka ovat kertoneet miten kärtsän puheet helposti ovat kääntyneet Bojaniin. Olen itse tykönäni miettinyt, onko myös muita ihmisiä, joihin K n ajatukset keskustelujen aikana ovat siirtyneet, mutta vain Bojaniin liittyviä juttuja kerrotaan eteenpäin. Onko B oikeasti siellä K n pääkopassa enemmän kuin muut.
 
vierailija
ei kai siinä ole mitään sen kummallisempaa kuin siinäkään että jossain heteromiehessä tapahtuu värähtelyä Bojanin äärellä. Miksi homomiehet kuolaa jotain Cheriä tai Lady Gagaa? Kannattaa varmaan tutustua niihin useisiin lehtiartikkeleihin missä pohditaan miksi Harry Styles on lesboikoni.
Mä en tiedä ketään heteromiestä, jolla värähtelis merkonomibojanin suuntaan. Käärijää kohtaan on ollu vähän epämääräisempiä tuntemuksia...
 
vierailija
Ei ehkä minun päässä vaan niiden, jotka ovat kertoneet miten kärtsän puheet helposti ovat kääntyneet Bojaniin. Olen itse tykönäni miettinyt, onko myös muita ihmisiä, joihin K n ajatukset keskustelujen aikana ovat siirtyneet, mutta vain Bojaniin liittyviä juttuja kerrotaan eteenpäin. Onko B oikeasti siellä K n pääkopassa enemmän kuin muut.
No toisteleehan se muitakin aivottomia juttuja, kuten perseiden pyyhkimistä merchkamoihin, vaikka se aktiviteetti tuskin sillä mielessä noin niinku muuten. Se bojanin keikoilla on samaa settiä. Kuulostaa raflaavalta (osan) fanien päässä.
 
vierailija
Toivottavasti jonkinlainen kohtaus videopuheluseksistä sisältyisi johonkin muuhun ficciin myöhemmin Niitä ei ole ollut kovin paljon, mutta olisi kiva lukea sellaisesta! Kiitos ficcien kirjoittamisesta, monet kohdat on olleet mieleenpainuvia niissä!
Ai, minusta niitä on ollut kohtuupaljon muissa ficeissä ja tuntuu melkein jopa "kliseiseltä": :) Mutta ehkäpä jossain seuraavassa tosiaan tapahtuu.

Tämä nyt työn alla oleva jouluficci on kyllä ihme sekasotku. :) Aina kun keksin uuden juonenkäänteen, niin pian tajuankin sen olevan täysin epälooginen. Ja en nyt tietysti mitään superjänniä juonikuvioita edes yritä vääntää mihinkään joulutarinaan.

- Joymuffin
 
vierailija
Hyvin sanottu. Minäkin jostain syystä nyt vasta viime päivinä olen alkanut tajuta, mitä kaikkea se tarkoittaisi pienen ihmisen elämässä, jos hän julkisesti kertoisi suhteesta oman sukupuolen ihmiseen.
Vielä enemmän se tarkoittaisi sen toisen osapuolen elämään. Suomessa tällaiset suhteet ovat kuitenkin paljon hyväksyttävämpiä kuin jossain Balkanilla. En toki väitä, että Suomessakaan aina helppoa olisi.
 
vierailija
Jee, mahtavaa kuulla, että oot edelleen linjoilla! ja kiitokset vielä uudestaan ja terkut vielä kaikille shippaus/ficit/fandom-metakeskusteluaiheesta kirjoittaneille ja kirjoittaville!

Oli mukavaa huomata, että metakeskustelu herättää ajatuksia ja viestejä täällä! Jos ajatuksia herää kellä vaan myöhemmin sopivana hetkenä itselle, niin aattelen, että ei se katso aikaa vaikka myöhemminkin enemmällä ajalla tai muilla resursseilla kirjoittaisi mietteitä tai lisää niistä jos siltä tuntuu!

Mulla jäi eilen loppupäivästä viestin kirjoittelut kesken ja nyt vasta takaisin lyhyen viestin kirjoittamisen parissa, arki tulee välillä shippauksen väliin, vai kummin päin se menikään... Samoin, olisi oikeasti mahtavaa kuulla, mitä mietteitä on herännyt!!

Todellakin kirjoittelen mielelläni lisää, muistiinpanolista vaan kasvaa Tarkoituksena oli eilen illalla kirjoittaa myös ajatuksia Joymuffinin viestistä liittyen hömppään ja häpeään. Se herätti myös paljon mietteitä, joita oon pyöritellyt maanantain jälkeen! Myös se maanantaina juteltu aihe seksuaalisuuden tutkimisesta ficcien kautta on kyllä supermielenkiintoinen ja itselle osuva. Se on myös mielessä ja listalla, ja siitä olisi kans mielenkiintoista kuulla jotka haluavat avata aihetta jollain tasolla.

Palaan näistä aiheista kirjoittelemaan pidemmin itsenäisyyspäivän jälkeen tai loppuviikosta perjantaina!
Minulle ficceihin liittyvä itsetutkiskelu ei koske vain seksuaalisuutta, vaan etenkin rakkautta, ystävyyttä, kinkiä ja polyamoriaa ja niiden risteyskohtia. (Toki useimmissa ficeissä ei ole polyamoriaa, mutta joissain on, ja koen sen itselleni läheisenä aiheena, koska koen olevani poly, mutta on hyvin epätodennäköistä, että pystyisin koskaan olemaan polysuhteessa.) Ja sitä, että ihmiset ovat hyviä ja rakastavia toisilleen vaikka samalla mutkikkaita ja tekevät virheitä.

Yksi mikä tekee K&B-ficeistä erilaisia kuin vaikka useimmista rakkausromaaneista/leffoista on, että niissä on usein ystävyys tosi isossa roolissa, mitä fiilaan kovasti. Ja toinen juttu on toki se, että tässä skenessä yleiset ficcien kipukohdat jotenkin kolahtavat ihan eri lailla, kun tiedän niiden olevan "oikeita". Ts. jos K&B olisivat yhdessä IRL, niin esim. kaukosuhdekipuilut ja julkisuus/homofobiajutut olisivat todella relevantteja näille kahdelle oikealle ihmiselle ja se vain tuntuu erilaiselta kuin vaikka täysin fiktiivisen parin raastava suru kaukosuhteessa elämisestä. Myös vaikkapa Joksujen väliset ystävyydet kolahtavat ficissä eri tavalla kuin täysin fiktiivisten hahmojen. (MRS=3)

- Joymuffin
 

Yhteistyössä