-

Heipä hei! Minäkin tänne ilmottaudun. Ikää siis on tällä hetkellä 21 (-85) ja viikkoja jo 38+2.
Koulutuksena löytyy ompelija tuolta ammattikoulusta, mutta ystävät ovatkin nyt kaikonneet mikä aiheuttaa pientä masennusta :( .
Esikoista odotellaan,omassa (tai no pankinhan se vielä on :D ) kolmiossa asutaan, kihloissa ollaan ja yhteisoloa on kertyny 3v.
 
Ilmottautuisin mukaan,olen 21wee(syksyllä 22) ja menossa rv 28+5 :)
Esikoista odotellaan syyskuun alussa syntyväksi. Asutaan avomiehen kanssa Vantaalla Tammistossa omassa omakotitalossa, Yhdessä ollaan oltu reilu 4v ja kihloissa reilu kolme;) vielä ei siis naimisissa mutta kyllä jonain päivänä :heart:

Onko täällä muita äitejä/tulevia äitejä Vantaan läheltä? Olisi mukava saada uusia tuttavuuksia;)

Inka&vaavi 28+4 :heart:
 
Tääl olis yks vm 85, avomies vm 82. Esikoista odotetaan, la 20.8, eli mennään rv31+4 :) .
Yhdessä ollaan oltu reilu 3vuotta, kihloissa melkein vuosi ja yhdessä on asuttu melkein 3vuotta. Mulla olis kauhee hinku naimisiin, mut avomies vähän jarruttelee, oon ehdottanu, et pidettäis häät ja ristiäiset samassa, mut ei se oikein innostunu. Et en sit tiä koska ollaan naimisiin menossa, toivottavasti pian.
Vuokralla asutaan kaksiossa, mutta on ollut puhetta omasta asunnosta...
Lapsilukuna vois olla kaks tai maksimissaan varmaan kolme, sen näkee sit...
Molemmilla on ammatit, mutta meinataan ehkä viä opiskella, ainkin avomies.
Kavereita on tullu nähtyä vähemmän raskauden aikana, harmittaa. Vähän on yksinäistä ja tylsää, kun avomies on töissä. No kohta on varmaan tekemistä, kun vaavi syntyy =). Raskaus aika on mennyt hyvin, alussa oli pahoinvointia, mutta se meni onneks ohi ja selkää on välillä särkenyt, mutta ei mitään isompia vaivoja oo ollut.
Melkein kaikki on suhtautunu raskauteen hyvin. Meidän mielestä oli just sopiva aika vaaville, eli ei ollut vahinko, muutama kuukausi ehdittiin yrittääkin ennenku tärppäs =). :heart:

Aurikoista juhannusta kaikille!
=) :heart:
 
Ystävät: Ekaa odottaessa kaikki katosi. Nyt kavereillakin on lapsia, joten ollaan taas yhteyksissä.

Koulutus: Mulla takana lukio, 2v. yliopistoa (matikka) ja 2v. amk:ta (liiketalous). Tosta amk:sta olisi tarkoitus valmistua jossain vaiheessa. Ensi vuoden aikana pikkuisen ohella pitää muutama kurssi vääntää, kun niitä ei enää myöhemmin järjestetä. Valmistunen vuonna 2009 joko keväällä tai sitten jouluna.

Perhe yms.: Meillä taittaa tää toinen tulokas olla viimeinen. Aina olen ajatellun että kaksi lasta, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos tulee kolmaskin. Esikoinen syntyi 11/2004. 2 vuotta sitten ostettiin oma rivaripääty 4h+k+s 84,5m2. Miehen kanssa tavattiin 12/99, kihloihin 4/00, yhteen muutettiin 7/01 ja naimisiin 8/04.

mii rv 27+1
 
Ai niin kommenteista. Kerran olen kuullut päivittelyn että ompa siinä nuori äiti. Neuvolassa ja muuallakin kaikki ovat olleet todella mukavia, samoin myös suvussa on suhtauduttu hyvin. Olinhan mä esikoisen saadessa jo 21v.
 
Olen vuosimallia -86 ja laskettu aika 8.2.2008.
Meilläkään ei ollut vielä suunnitelmissa, ensi kesänä häät, jonka jälkeen piti ruveta pikkuista yrittämään, mutta ei haittaa yhtään että päättikin tulla jo nyt. =) Aivan ihanaa!!! Ollaan molemmat niin onnellisia, mies silittelee koko ajan mahaa ja toivois sen kasvavan kovaa kyytiä.. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
Diipeli, minäkin olin kaupan kassalla töissä jossa nykyinen mieheni useasti ostoksia teki :wave: :heart: :D Ja minäkin muutin pian, 2viikon sisällä hänen luokseen ja sen jälkeen ollaan oltu ku paita ja peppu myöskin:) Lapsesta ajateltiin parin kk:n seurustelun jälkeen että on tervetullut jos niin haluaa, ja yhden km:n kautta nyt ollaankin toisessa raskaudessa jo loppusuoralla, ihanaaaaa:)
Voi että ihanaa

:heart: :heart: :heart: hihi on se elämä vaan kummallista,itse en ois osannu kuvitellakkaan että sen oikean tapaisin kyseisessä työssä,se onkin ainut positiivinen muisto siitä työpaikasta!Jos en ois siellä ollut töissä niin en välttämättä olis koskaan törmännyt kultaani :saint:

Zamppamullakin periaatteessa samalla tavalla,vaikka kyllähän mä soittelen kavereiden kans ymym mutta meidän kaverporukka aina ollu kova bailaamaan niin että tunnen itseni vähän ulkopuoliseksi sillon tällön,itselläni kun ei enää sillätavalla tukkasilmillä kiinnosta rillutella. Vaikka oon minä muutamia kertoja kavereiden kanssa masupyöreänäkin baarissa käyny tanssailemassa ja ihan mukavaa on ollu =) nyt varsinki ku sielä ei ees saa samalla tavalla polttaa ni ihan kiva välillä käydä tuulettumassa. Mutta eihän se enää tuu samanlaista olemaan mutta nyt on paljon tärkeämpiäkin asioita elämässä :heart: Kyllä ne kaverit sitten joskus huomaavat ku ite tekevät lapsia :D

Onneksi itselläni on myös kavereita joilla on jo lapsia ja pari saa samoihin aikoihin ku minäkin että näiden ihmiosten kanssa rupattelen sitte enemmän näitä vauvajuttuja :D

Koulujutuista sen verran että ylioppilas olen,hain nyt kouluun jasit vuoden päästä aikasintaan alottelen,mäkään en välttämättä haluais aivan pientä hoitoon laittaa mutta miehen kanssa ollaan puhuttu et vuoroteltas sit vaikka tuota koulussa käyntiä ni kumpikin pääsis,täytyy nyt sitten katsoa ku on ajankohtasta =)

Diipeli rv 23+3
 
Mä olen "jo" 25v, naimisissa ja kolmatta odottelen, mutta oli pakko toukkahaaveelle kirjoittaa, että älä murehdi, mitä toiset ajattelevat teistä ja teidän päätöksestä hankkia lapsi. Tiedän kyllä, miltä se tuntuu...rankkaa, mutta elä vaan omaa elämääsi iloiten =)
Mä olin ollut mieheni kanssa yhdessä 8kk, kun huomasin odottavani esikoistamme (oltiin kihloissa oltu tuolloin 2-3kk). Mun vanhemmat ja isoveli olivat suorastaan raivoissaan, kun kuulivat, että odotan lasta (tähän viel päälle se, että he eivät olleet tavanneet miestä vielä silloin, kun asuttiin sen verran kaukana + mieheni on ulkomaalainen, kuitenkin opiskeleva, työtätekevä, kunnon kansalainen). Parisen viikkoa siinä meni vihoitellessa, itkiessä, surkutellessa. Olin kuitenkin päättänyt elää omaa elämääni ja tehdä omat päätökseni, olinhan 22-vuotias ja pärjäsin omillani. Miksi olisin muitten antanut päättää elämästäni ja siitä, mitä sillä teen ja milloin on oikea aika lapsille. Meille se oli silloin. Muistan, että isoisäni (isäni isä) sanoi minulle, kun kerroin heille vauvasta, että "Aborttia et tyttö sydämellesi ota. Vauvasta huolehditaan vaikka sitten yhteisvoimin, mutta sitä et saa tehdä.". Vieläkin menee kylmät väreet selkäpiitä alas, kun ajattelen tuota lausahdusta. Isoisäni kun on muuten aika äijämäinen (eli ei mitenkään herkkä tai tunteitaan näyttävä) mies.
Mun vanhemmat siis tottuivat ajatukseen aika nopsasti ja esikoinen oli syntyessään heti mummun ja papan silmäterä =) Pappan äijä ja mummun sydänkäpynen :heart: No, niin on tämä 11 kuinen kuopuskin valloittanut heidän sydämensä ja tämän kolmannen raskauden kertominen olikin jo helppoa, koska vanhempani tiesivät, että kolme lasta meillä on haaveissa. Niin, ja mieskin on otettu lämpimästi perheeseen ja sukuun :heart:
Iloitse raskaudesta kumppanisi kanssa, äläkä murehdi, mitä toiset ajattelevat. Kyllä ne sydämet sitten sulavat viimeistään, kun pienokainen on maailmassa. Onnea sinulle ja myös muille odottaville! :flower:

Miksu muuten sulkumerkin tilalle tulee vinkkaava hymiö?!?
 
Toukkahaave: Kiitos :heart: Voin joskus piipahtaa, kun lapsilta ehdin =)
Piti vielä lisätä, että vaikka mekin oltiin oltu vasta 8kk yhdessä, kun raskaus tuli ilmi, niin tiedettiin kyllä, että molemmat löydettiin Se Oikea, jonka kanssa elää. Ei sitä järjellä osaa selittää, se oli vaan semmonen vahva tunne, että tässä se nyt on. Ja hyvin meillä on pyyhkinyt :) Yhtä hyvin olisin voinut olla yhdessä jonkun kanssa kymmenen vuotta, tehnyt lapsen/lapsia ja yks kaks erota...Ja meillä ainakin esikoisen odottaminen ja syntyminen lähensi meitä koko ajan. Tietty nyt kinastellaan välillä, mutta rakkaudestahan se hevonenkin potkii ;) :D
 
moi!!
ajattelin minäkin liittyä joukkoonne (jos vain sopii...) =)
olen vm. -86, avomieheni vm. -81, esikoista odotellaan, laskettuaika 28.8, tyttö pitäisi olla tuloillaan :heart:
meilläkin oli nopeaa toimintaa; oltiin oltu yhdessä pari kuukautta kun muutettiin yhteen, kihloihin mentiin puolen vuoden seurustelun jälkeen...
jotkut sitä tahtia ovat ihmetelleet, mutta ihmettelijöille olen vain sanonut, että minähän tätä omaa elämääni elän ja teen juuri niin kuin itsestä hyvälle tuntuu!!

asustelemme keravalla, olisikos ketään täältä tai lähiympäristöstä?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkahaave:
olettekos juhannuksesta selvinneet???
kuinkas muiden juhannus???
ja kertokaahan ihmeessä millaisia oireita teillä on...
Juhannuksen seurauksena sunnuntaina supisteli koko päivän. Oli rankkaa vaikka oltiin vain kotona. Tosin lauantaina oli lapsiperhe grillailemassa ja saunomassa. Jäivät yöksi ja tulihan sitä illasta valvottua. Väsymys sitten sai noi supistelut aikaan. Muuten oli todella mukavaa.

Oireet: Tässä vaiheessa oireina on supistelut ja selkäkivut. Närästää ja väsyttää.

mii rv 27+6
 
Estu huomasin että sinullakin ulkomaalainen mies!! Mistä päin on kotoisin? Meillä mies on kotoisin Turkista :)

Toukkahaave: Huomenna työpäivä ja torstaina aika koksiin tarkistukseen!! Perjantai voisi olla tai sitten v.loppuna? :)
Tuntuu välillä että päivät niinkuin myös viikot loppuvat kesken!!! Siis kaikkea valmiiksi laittoa ajatellen!!! :whistle:

Juhannus meillä meni ihan kotona ollessa!! Oltiin lastenkanssa keskenään!!! Ihan mukavaa oli kun sai vaan olla!!! :D
Minäkö muka laiska :ashamed:
Pikku hiljaa on alettu kärsimään supistuksista!! Niitä tulee silloin tällöin!! Ja aikaa tolla pikkukaverilla sinne laskettuun aikaan on kumminkin vielä 8vk:a!!! :heart:
 
Minkä kokoinen perhe teillä on suunnitelmissa?
No eihän sitä etukäteen voi tietää...

Montako lasta on nyt?
Ensimmäinen kohta maailmassa

Asutteko vuokralla vai omassa asunnossa?
Vuokralla 3h+k+s
Oletteko naimisissa?
Ei, eikä mennä. Reilu 2v kestäneet kihlat ja avoliitto riittää.

Kauan olette olleet yhdessä?
Öö.. nelisen vuotta kohta.

Onpas täällä monella ollut verrattain nopeampaa toimintaa.. mehän ollaan äijän kanssa jo vanha pari ja kaikkea :LOL: Koulutuksesta puhetta, mulla jatkuu merkonomi-opiskelut jahka raaskin sitten kotoa lähteä jatkamaan. Mutta paikkaa pidetään koko ajan koulussa, vaikka mulla ei ole mitään hoppua lähteä tämän toukan luota kotoa minnekään sitten kun se maailmaan saapuu. (about 3vkoa laskettuun) :D Ystävät.. hmm.. sanotaanko, että tossa kesän alussa sain monia puheluita jotta tulisi lähteä mukaan kiertämään kuppiloita ja olemaan kaljaseurana.. että niin hienosti osataan suhtautua :eek: Puolet kavereista on sellasia ja toisilla puolilla kavereista on jo itselläkin lapsia, että eipä sitä yksin ole jäänyt. Kahden lapsen äidin kanssa me sitä plussatestiäkin sillon ihmeteltiin ja se on tukenut mua alusta asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Estu huomasin että sinullakin ulkomaalainen mies!! Mistä päin on kotoisin? Meillä mies on kotoisin Turkista :)

Toukkahaave: Huomenna työpäivä ja torstaina aika koksiin tarkistukseen!! Perjantai voisi olla tai sitten v.loppuna? :)
Tuntuu välillä että päivät niinkuin myös viikot loppuvat kesken!!! Siis kaikkea valmiiksi laittoa ajatellen!!! :whistle:

Juhannus meillä meni ihan kotona ollessa!! Oltiin lastenkanssa keskenään!!! Ihan mukavaa oli kun sai vaan olla!!! :D
Minäkö muka laiska :ashamed:
Pikku hiljaa on alettu kärsimään supistuksista!! Niitä tulee silloin tällöin!! Ja aikaa tolla pikkukaverilla sinne laskettuun aikaan on kumminkin vielä 8vk:a!!! :heart:
Mun mies on Länsi-Afrikasta =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja toukkahaave:
ollaanpas tiputtu...
mitäs tänne oikein kuluu kun ei kuulu....
onko kaikilla kaikki hyvin...? =)
Meillä ei enää ole :'( reilu viikko sitten toisessa ultrassa paljastui että vauvalla asiat todella huonosti... Olen tuonne Mitäs nyt-puolelle kirjoitellut tästä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja toukkahaave:
ollaanpas tiputtu...
mitäs tänne oikein kuluu kun ei kuulu....
onko kaikilla kaikki hyvin...? =)
Meillä ei enää ole :'( reilu viikko sitten toisessa ultrassa paljastui että vauvalla asiat todella huonosti... Olen tuonne Mitäs nyt-puolelle kirjoitellut tästä...

Mä ohimennen kiireessä luin Mitäs Nyt-puolelta kirjoittamaasi ja olen pahoillani :hug: Tähän ei osaa sanoa mitään... :'(
 
Täällä ollaan AIVAN alussa vielä :D Ja pikaisimmasta päästä :LOL: :LOL:

Elikkäs: Minä -84 ja mies -82, yhdessä ollaan oltu nyt jotain alle 3kk ja toissapäivänä oli testi plussaa. Vantaan suunnalta :wave: vasta muutama mun ystävä tietää, yksi jotain ihme kommenttia heitti mutta enpä mä häneltä muuta odottanutkaan :D muut onnitteli =)

Pelkään ihan sairaasti että jotain tapahtuu, takana mulla yksi KM rv 12+1 ja TM :'( Valmis lapsien tuloon ajattelin olevani jo 18-vuotiaana kun ensimmäisen kerran olin raskaana, mutta senaikaisen miehen suku sai mut painostettua aborttiin.

Eli neljäs raskaus nyt menossa, ei yhtään lasta. IIK!! Mutta kai se joskus menee hyvin?! Toivottavasti nyt.

Päivänjatkoja!
Terv. Oikukas rv 4+1 (<- heheheh niin alussa <3 )
 
Heips!
Onnea kaikille odottajille! Mä oon 22 kuten nim. merkistä voi päätellä(loppuvuodesta sýnt.). Toista odottelen rv 31+4 ja esikoinen on reilu 2v.
Tuolla alkupäässä ainakin puhuttiin selittelystä, jota mä itsekkin olen harrastanut, kun oltiin ton nykyisen aviomiehen kanssa vähän turhan hätäsiä (lue; huolimattomia) Kun yhdessä ollaan oltu n. 3v (ja toi esikko on tosiaan reilu 2v :D ) Nyt vuosi naimisissa ja tulokas putkahtaa elo-syyskuussa.
 
Täällä meni juhannus mökillä rentoutuen:) Oltiin viime viikko Prahassa,oli aivan ihana kaupunki;) reissu sujui hyvin..

Zatu: Mä olen Vantaalta ja meillä on lasketutajat aika lähekkäin:) Täällä pitäisi poika olla tulossa :heart:
Laita vaikka yv:tä jos kiinnostaa tutustua :)
 
Mä tulin just töihin ja kiroilen mielessäni kun työkaveri toi Ressu Redfordin kasetin soimaan. No ei siinä sinänsä mitään, kyllä mä sitä voin kuunnella. Kunnes ihmettelin et miks "älä mee" tulee kolmatta kertaa ja työkaveri sanoi et joku on nauhottanut kokonaan ton toisen puolen sitä biisiä ja se pitää kuunnella loppuun :eek: :LOL: :LOL:

Oikukas ja Karja-Leena Kaaleppi 4+5
 
Täällä lähestyy ihanaa vauhtia rv 30. Vielä pari yötä ja sitten alkaa vika neljännes. Saisi loppu mennä vauhdilla kun alkaa olemaan kaikenlaisia vaivoja...ja pitää silti jaksaa olla esikoisen kanssa.

Mii rv 29+5
 
huomenta! :wave:

Täällä mennään viikoilla 25+3 ja elämä on ihanaa!!!!Siis musta on aivan ihanaa olla raskaana,nyt tuntuu että hormoonit oikeen jyllää ja on tosi hyvä olla :D saa nähä mites ensviikolla :kieh:

Eilen oli tarkistusneuvola ton verenpaineen takia ja kaikki ok,hb oli pysyny 118 eli hyvä vielä vaikka aluksi tippu 140 tohon. Mutta lepopulssi mulla huidellu parhaimmillaan 146,mutta yleensä on 105-120.Siksi joudun käymään verikokeissa,kuulemma kilpirauhasista vois johtua :whistle: en sitte tiiä että onkohan siitä mitään haittaa tai hoitokeinoa.Ku eihän siinä muuten mutta mä läähätän hirmu herkästi ku pumppu jytisee yli pari kertaa sekunnissa :ashamed: Onkos muilla tämmösiä vaivoja? Ja siis peruskunto mulla PITÄIS olla hyvä :LOL: ennen raskautta pelasin salibandya,reenit kolme kertaa viikossa + muut liikkumiset...no joo :saint:

Tänään mennään ukkelikullan kans ultraan klo.12.30 :heart: :heart: :heart:
En malttanu enää oottaa yhtään viikkoa.Ihana ku pääsee taas kurkistamaan ku pikkunen siellä touhuaa. Ja mä haluaisin saaha painoarvion ku rakenneultrassa eivät puhuneet sillon mitään.

Mitäs mieltä ootte kestovaippailusta? Mä oon suhtautunu melko kielteisesti kunnes eilen tuli postissa äippäpakkaus ja siinä oli semmonen opus ni mä innostuin =) =) =) tai sanotaanko että aion ainaki kokeilla välillä. Tietty kyläreissuilla sun muuta kertakäyttöset on käytännöllisempiä =)

Tietääkö kukaan muuten täällä hepatiitti A ja B rokotteesta ennen kuinka paljon ennen matkaa tulee eka pistää? Ku neuvolassa sano että kuukausi ennen matkaa,ja taas mun äidille oli sanottu että puoli vuotta ennen matkaa eka ja siitä kuukausi ni toinen!!! :whistle: Helmikuussa ollaan Thaimaahan lähössä,vauvaahan ei tarvi rokottaa,nekun yleensä sairastavat hepatiitin ripulina ja muutenki saavat sen huonosti...

Mutta joo,pitää tulla sit taas kertomaan ultrakuulumisia =)
 

Yhteistyössä