-

Yhdessä kasassa vielä ollaan. Toissa yönä supisteli ekaa kertaa kipeästi ja säännöllisesti. Tunnin ajan tuli oikeita supistuksia 8min välein, mutta loppuivat sitten. Sen jälkeen ei olekaan enää supistellut.

Esikoisen kohdalla kun tuli ekat kipeät ja toistuvat supistuksen, niin se oli sitten heti menoa, siksi nyt oli hassua kun supistukset loppuivat.

mii rv 38+3

Minäkin täällä, aivan flunssaisena. Ei kuulu Pikku-Pekkaa, se vain köllii tyytyväisenä masussa eikä tajua ollenkaan että voisi olla muuton aika...

Maanantaina yliaikaiskontrolli Kättärillä, ja käynnistys sovitaan lääkärin kanssa, viim. torstaina. Eli mulla luultavasti vaavi sylissä ennen ensi viikonloppua. Onhan sitä jo odotettukin! Ei vaan hirveästi houkuta tuo lääkkeillä käynnistäminen, paljon mielummin olisin halunnut että alkaa itsestään. No, aina ei voi saada mitä haluaa. Ainoa asia mikä tässä nyt tuntuu tyhmältä on se, kun ollaan miehen kanssa kummatkin kipeänä. Kiva sitten ottaa pikkuinen tähän flunssan keskelle. Ja miten sitä jaksaa synnytyksen kun on valmiiksi jo puhki ja kuumeinen? En kyllä sektiota tahdo ellei ole kyse elämästä ja kuolemasta, mulla leikkaushaavat paranee niin huonosti. Eiköhän kaikki kuitenkin järjesty.

Kirvash ja Pikku-Pekka 41+3

Yltän nippanappa tähän joukkoon, täytin tossa vähän aikaa sitten ton 20. Meille vauva tulee marraskuussa, viikkoja nyt 29+1. Mä saatan olla tosi tyhmä, mutta oon viimeiset 2 vuotta uskonut vahvasti siihen että en edes tuu raskaaksi, kun en oo hirveän vastuuntuntoinen ollut ton ehkäisyn kanssa. Nykyisen poikaystävän kanssa sitten oltiinkin, ja ensimmäinen kerta ILMAN ehkäisyä niin plussaahan se näytti... ja oli kyllä ihan selvä että pidetään se.

Kaikki sukulaiset + kaverit on suurimmaksi osaksi ihan innoissaan. Ja kiitos vakituisen työpaikan, laskeskelin tossa just että saan aika kivat päivärahat :)

Eilen käytiin supistusen yms. takia taas äitipolilla (ei ollut eka kerta), vauva ultrattiin tässä raskaudessa kuudennen kerran... Kaikki kumminkin ihan hyvin, alan vaan neuvolassa käymään useammin tarkistuttamassa että kaikki on kunnossa jatkossakin.

Ilmoitanpa nyt tännekin!!!
Meille syntyi pieni prinsessa 1.9 :heart:
Kaikki meni hyvin ja oltiin kotona jo kaksi päivää synnytyksen jälkeen :)
Tytön mitat 3690g ja 52cm.... :heart:
Profiilissa meidän prinsessa:) :heart:

Ajattelin muutaman rivin kirjoittaa kun en oo pitkiin aikoihin mihinkään kirjoitellut :)

Eli tänään 15+1 ja kai se on vihdoinkin uskottava että nyt se onnistuu. Jännittävää :D en mä oikein vieläkään osaa ajatella sitä :D Vaikka viimeski toissapäivänä käytiin kuuntelemassa sydänäänet ja vahva 150+ kuului :)

Pahoinvointi on lähes loppunut mutta armoton väsy on koko ajan. Noin 11h on sopiva yöuni
:D

Mites muut?

Täytän tässä syksyn mittaan 21 ja LA olis 28.2 eli viikot on nyt 17+4. Tosin tämä ei minulle ole ensimmäinen lapsi vaan on yksi kappale jo ennestää ja ikää herralta löytyy jo 5v, poika odottaa jo isoveljen tehtävää ja on sanonut että tuleva vauva ei saa missään nimessä olla poika, saa nähdä miten käy... :whistle:

Heippa taas pitkästä aikaa!!!! Täällä ollaan loppusuoralla odotusta,viikkoja nyt 39+4. Limatulppa tuli jo kolmisen viikkoa sitten ja paikat olleet kypsät ja sormelle auki jo viitisen viikkoa. Sitkeä sissi siis tulossa kun edelleen masun suojissa viihtyy :heart:

Lauantaina miehen kanssa vähän säikähdettiin kun poju ei antanut itsestään melkeen vuorokauteen mitään merkkejä. KOitettiin tökkiä,mä vedin suklaata ja sokerimehua mutta ei sitten mitään. Siinä elämä vilisi silmissä ohi ja ajettiin OYSsiin tarkistuttaan tilanne.

Onneksi siellä se sydän jumpsutti 130-170 kertaa minuutissa. Kuulemma täydellinen sydänkäyrä, kun noitasykevaihtelujakin oli noin kivasti =) Ultralla sitten totesi että lapsivettä enää pari pientä lammikkoa,joten liikkeitä varmasti siksi vaikea tuntea,eikä vauvakaan enää pääse kunnolla möyrimään. Painoa tuolloin oli 3200g,että sen puoleen ei haittaa vaikka yliajalle mentäisiin =)

Nyt siis iloitsen entistä enemmän mahastani ja jokaikisestä muljahduksesta minkä tunnen ja näen :heart: Tää meidän toukka on aina ollut semmonen pepun heiluttaja mutta niin ne liikkeet vaan muuttuu erilaisiksi loppua kohti mentäessä.

Tulen sitten ilmottelemaan kun vaua on syntynyt =) Tsemppiä kaikille odotukseen ja Onnea kaikille uusille plussaajille :heart:

Diipeli ja masujesperi 39+4

oi oi, kun munkiin viime vierailusta on aikaa. tonne turkulaisiin odottajiin kirjottelen kun aikaa on, mutta on jotenkin ollut nyt niin raskasta tää odotus. hb satasen pintaa, RR 96/50 (tai jotain noilla main) hengitys raskasta, selkä on ihan rikki (välilevyn pullistuma ei helpota) ja supistaa. oiskos vielä muuta? viikkoja nyt mulla siis 23+5.
murunen potkii niin kamalasti et isikin tuntenut liikkeet jo viitisen viikkoa, ja ulospän liikkeet näkyneet jo kolmisen viikkoa.

toukkahaave tossa kyseli onko muita helmikuussa vauvan saavia, niin meillä laskettu aika on siis 8.2. luultavasti kyllä tulee jo tammikuun puolella juuri ton selän takia mutta sen näkee sitten.
vaunut ollaan käyty ostamassa ja vaatteita on jo monta laatikollista, pitäiskös taas hiukan rauhottua? :LOL:

Tänään oli neuvola ja loppujen lopuksi kaikki oli hyvin. Pissa oli puhdas (heh,ensin luin tikkua väärinpäin ja katsoin että voi herranjumala! se alempi arvo oli tummanvihreä vaikka sen pitäisi olla keltainen onneksi tajusin kääntää tikun )

Painoa tullut 920gr/ viikossa josta olin kanssa aluksi vähän kauhuissani (meillä on mennyt vaaka rikki joten en himassa oo päässyt katsomaan ollenkaan) mutta terkkari vaan nauroi ja sanoi että kun tähän mennessä ei ollut tullut painoa yhtään eli kokonaisnousu on siinä about 4kg paikkeilla niin ei mitään huolta. Että pahoinvointikauden jälkeen usein ottaa kiinni vauhdikkaasti Ja tosiaan otin kiinni, söin kuin hevonen kaikkea mitä kiinni sain ja odotetusti tossa viime viikolla tuli mitta täyteen enkä enää oikein pysty esim. makeaa syömään. Eli keho tasoittaa sitä ylensyöntikautta nyt ja tekee terveellistä mieli. Kun sitä ennen tein kolmena päivänä putkeen pellillisiä porkkanaleivosta/mokkapaloja

Asia joka sai mut hetkeksi huolestumaan vaikka toisaalta oli hassun levollinen olo, oli se ettei terkka saanut sydänääniä millään kuulumaan. mä makaan siinä vatsa aivan geelissä ja hän yrittää ja yrittää eikä mitään. Mieskin jo vähän huolestui. Käski sitten kävellä siinä huoneessa sen aikaa että hän hakisi toisen terkan kokeilemaan. Josko kävelemällä vauva liikahtaisi piilostaan. Toinen terkka tuli (ja oli muuten niin ihanan rempseä täti ) ja kävin takasin maate ja kuului välittömästi. Eli vauva oli tosiaan jotenkin hassusti. Ja syke siinä 140 ja siitä vähän ylöspäin.

Nyt oon töissä joten pidempi romaani saa jäädä. Ensi viikolla rakenneultra! jotenkin oon aivan varma tytöstä, ei oo tullu poikien nimiäkään ees mietittyä. Saas nähdä sit sattuuko oikeaan arvaus jos sukupuoli nähdään..

Terv. Oikukas rv 18+6

muoks: niin ja kohdunpohjan korkeus mitattiin ja oli noin 15-16cm

Heippa mukaan ilmoittaudun minäkin. Vuosimallia 83 olen ja kolmatta lasta odotan syntyväksi tammi-helmikuulle. Edelliset syntyneet -03 ja
-05. Naimisiin mentiin miehen kanssa kun esikoista odotin. Me ei oikeastaan olla noita lapsia juurikaan "suunniteltu" enkä ole ikääni edes oikeastaan miettinyt siinä mielessä ettei lapsia voisi vielä hankkia.

Kavereista: mulla kaveripiiri muuttunut jonkin verran lasten syntymän jälkeen, mikä ei mun mielestä oo välttämättä huono asia. Hyvät ystävät on pysyneet ja uusia mamma kavereita tullut lisää.

Toukkahaave Mullakin on maitoa tullut jostain rv17 lähtien =) Ja loppua kohden senkun yltyy. Lakana on minun puolelta aivan läikykäs,samoin yöpaita :D

Niin ja tsemppiä kaikille jotka kärvistelee vaivojen kanssa! :hug: Itsellä on sujunut aika hyvin tää odotus. Tai no mullakin on ollut kolme selkänikamalukkoa,mutta muutaman kerran kävin osteopaatilla ja auttoi todella. Sitten hb tippui yhdessä välissä 97,mutta nyt lopussa on itekseen noussut 113,en ole rautaa syönyt =) Maha on meinaa muutenkin aika kovalla.

Hyvät yöt kaikille :wave:

Lueskelin noita alkupään juttuja ja mulla oli samnlainen tilanne ku sulla. Oltiin oltu mieheni kanssa yhdessä vasta pari kuukautta kun esikoinen ilmoitti tulostaa. Oltiin alusta lähtien puhuttu lapsesta ja esikoinen oli toivottu vaikka vähn myöhemmin suunniteltiin lapsentekoa :). Koska mulla oli (on edelleen :) ) koulut kesken isä veti raivarit kun kuuli että olin raskaana ja toinen veli ilmoitti että hänellä ei enää ollut siskoa, mutta onneksi isäni sisko oli aidosti onnellinen puolestani ja se helpotti valtavasti. Nyt pelkään taas kertoa raskausuutiset vanhemmilleni. En kestä samaa uudestaan...

Onko kenelläkään vinkkejä mitä tehdä?

Me asutaan myös penttilänpellolla!!
Musta alkaa tuntua että ollaan aika läheiset naapurit=)
Oletteko remontoineet koko kodin ja asuneet nyt noin pari viikkoa siinä kodissa? Sinulla on myös viikkoja nähden isompi maha!=)
Jos tunnistat itsesi niin kerron sinulle kuka olen!!
Naapureita vai? :LOL:

Hmm....tässä meidän piirissä minä olen ainut kellä on kolme lasta!!
2 tyttöä ja yksi poika =)
Vauva on kohta 2kk...jokohan nyt alat tunnnistamaan :D
Aika kiva sattuma että olet noin läheinen naapuri :LOL:
Voisi sanoa että meidän koti on teidän ulko varaston läheisyydessä ;)

Yhteistyössä