7 paikkaisia autoja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Mulla on Opel Sintra, se on seitsemälle, penkit saa kaikki takaanta pois jos haluaa.

Miten Opel on pelittänyt? Hyvin tietysti, ei mitään vikoja tulee varmaan vastaus, mutta oikeesti: kannattaako Opeleihin edes sekaantua, meillä myöskin tila-auto hakusessa ja noita autoja saisi halvalla, vähän ajettuja, mies ei niihin suostu edes vilkaisemaan ja itselläkin käy mielessä miksi niistä luovutaan vähän ajettuna ja niin halvalla jos kerta on niin hyvä auto?
 
aikuinenkin, jollei satu olemaan mallia tankki. Itse olen 170 cm ja tarvittaessa olen taaimmaisella penkkirivillä matkustanut pitkiäkin matkoja (200-300 km:n matkoja). Ahdistavampi paikka mielestäni keskirivin keskellä kahden turvaistuimen välissä. Tavaratila tietenkin pieni, kun kaikki paikat käytössä, mutta eipä taida pienissä tila-autoissa missään olla isompaa tavaratilaa, pienempiä kyllä löytyy. Voyagerit ym. ovat tosiaan asia erikseen. Meille syntymässä nyt viides lapsi ja tavaratilan takia joudutaan varmaan vaihtamaan autoa. Reissataan nimittäin vähintään pari kertaa vuodessa Lappiin täältä eteläisestä Suomesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Mulla on Opel Sintra, se on seitsemälle, penkit saa kaikki takaanta pois jos haluaa.

Miten Opel on pelittänyt? Hyvin tietysti, ei mitään vikoja tulee varmaan vastaus, mutta oikeesti: kannattaako Opeleihin edes sekaantua, meillä myöskin tila-auto hakusessa ja noita autoja saisi halvalla, vähän ajettuja, mies ei niihin suostu edes vilkaisemaan ja itselläkin käy mielessä miksi niistä luovutaan vähän ajettuna ja niin halvalla jos kerta on niin hyvä auto?

Oisko tähän kommenttia kellään? Ja tarkoitus ei ole aiheuttaa sotaa puolesta ja vastaan Opel, vaan asiallisia kommentteja. Itse voisin tuota Opelia vaikka harkitakin, mutta niin monet on tuota automerkkiä vastaan, jopa tuttu autokauppiaskin. Sanoi vain että no jos autosta edes lähdetään puhumaan niin Opel saa jäädä tänne kauppaan.
 
Meillä on ollut Opel viimeiset kymmenen vuotta. Ei ole vaatineet hirveästi remontteja, siskon Ford on ollut paljon useammin huollossa kuin meidän autot. Ei ole tosin ihan uusia eikä tila-autoja. Zafirasta täytyy kyllä sanoa, että jos oikeasti tarvitsee 7 paikkaa, niin sitä ei kannata edes harkita tavaratilan takia. Satunnaiseen käyttöön varmasti ihan hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä on ollut Opel viimeiset kymmenen vuotta. Ei ole vaatineet hirveästi remontteja, siskon Ford on ollut paljon useammin huollossa kuin meidän autot. Ei ole tosin ihan uusia eikä tila-autoja. Zafirasta täytyy kyllä sanoa, että jos oikeasti tarvitsee 7 paikkaa, niin sitä ei kannata edes harkita tavaratilan takia. Satunnaiseen käyttöön varmasti ihan hyvä.

Tämä oli kommentti jota tarvitsin:) Meillä monesti kulkee vielä rattaatkin mukana matkassa joten ahtaaksi taitas mennä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja avee:
Me päädyttiin Nissan Qashqai+2:n kun noita 7 paikkasia kateltiin. Tosin meille riittää 5 paikkainenkin, mutta onpahan sitten ne lisäpenkit jos niitä joskus tarvii.

Tarjouksia kyselty, siksi kyselen mitä olette tykänneet? Meillä kaks kouluikäistä ja vauva tulossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä on ollut Opel viimeiset kymmenen vuotta. Ei ole vaatineet hirveästi remontteja, siskon Ford on ollut paljon useammin huollossa kuin meidän autot. Ei ole tosin ihan uusia eikä tila-autoja. Zafirasta täytyy kyllä sanoa, että jos oikeasti tarvitsee 7 paikkaa, niin sitä ei kannata edes harkita tavaratilan takia. Satunnaiseen käyttöön varmasti ihan hyvä.

Tämä oli kommentti jota tarvitsin:) Meillä monesti kulkee vielä rattaatkin mukana matkassa joten ahtaaksi taitas mennä.

zafiraan emme saaneet mitenkään istuimia neljälle lapselle... ja tosiaankin pienempi auto kuin esim renaultin grand scenic ja takapenkillä ei todellakaan matkusta aikuinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kokemuksia?:
Alkuperäinen kirjoittaja avee:
Me päädyttiin Nissan Qashqai+2:n kun noita 7 paikkasia kateltiin. Tosin meille riittää 5 paikkainenkin, mutta onpahan sitten ne lisäpenkit jos niitä joskus tarvii.

Tarjouksia kyselty, siksi kyselen mitä olette tykänneet? Meillä kaks kouluikäistä ja vauva tulossa.

Auto laitettu tilaukseen 4 viikkoa sitten. Reilu 3 kuukauden toimitusajat, joten ei ole vielä kokemusta muuta kuin parin koeajon verran. Kovasti tykättiin auton tiloista ja ulkonäöstä :)
 
Hyundai Trajetia minäkin tulin kehumaan :-) meillä on semmoinen (pitäisi vaan päästä eroon, kun ei ole enää tarvetta - hommattiin pikkubussi ;-) mutta tällä hetkellä ei tunnu olevan tarvetta 7-paikkaiselle tila-autolle :-/
 
Jos laatua haluaa, osta toyota, jos tilaa niin voyager. Opel huonolaatuisempi kuin tojota mutta paljon halvempi, voyager laadultaan huono. Nämä voit tarkistaa katsastus tilastoista. Ei mihinkään tila-autoon sovi rattaita jos seittemän matkustajaa on kyydissä. Kannattaa ostaa kuomullinen peräkärry tai suksiboxi. Meillä opel zafira ja minun mielestä hinta-laatu suhde on hyvä. Tojota olis ostettu mut törkeen kalliita.
 
Laittakaas vähän sitten autoverojakin noista autoista.
Meillä transportteri joka tietysti iso sun muuta mutta sika kalliit verot. On siinä tietty tilaakin vaikka huru mykket mutta jos haluaisi sen seitsemän kuljettaa toisinaan ja matkatavaratkin mahduttaa mukaan ja vielä ilman korkeita veroja niin mikähän se olisi? Matkailuauto?
 
Meillä on Ford Galaxy. 7-paikkainen tila-auto. Taaimmaiset 2 penkkiäkin ovat samaa kokoa kuin muut, ihan aikuistenkin istuttavia. Kaikki penkit saa näppärästi myös yksitellen pois, eli on muunneltavuutta tarpeen mukaan. Keskirivin keskipaikallakin 3-pistevyöt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oupeli:
Jos laatua haluaa, osta toyota, jos tilaa niin voyager. Opel huonolaatuisempi kuin tojota mutta paljon halvempi, voyager laadultaan huono. Nämä voit tarkistaa katsastus tilastoista. Ei mihinkään tila-autoon sovi rattaita jos seittemän matkustajaa on kyydissä. Kannattaa ostaa kuomullinen peräkärry tai suksiboxi. Meillä opel zafira ja minun mielestä hinta-laatu suhde on hyvä. Tojota olis ostettu mut törkeen kalliita.

Ja Seat Alhambraan MAHTUU rattaat mukaan ja 7 henkeä.
Penkkejä saa siirrettyä eteen ja taakse, jolloin takatilaa jää enemmän ja rattaat mahtuu sivuttain kyytiin.Ainakin Emmaljunga Ceroxit.
:wave:

Ja tuohon sanon että laatua ei Toyota tarjoa!! :laugh:
Kyllä ne Volkkarit ja Mersut sekä Audit tarjoaa Volvon ohella laatua.
Sanoohan sananparsi jo
Toiota jollet muuta saa!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Alkuperäinen kirjoittaja oupeli:
Jos laatua haluaa, osta toyota, jos tilaa niin voyager. Opel huonolaatuisempi kuin tojota mutta paljon halvempi, voyager laadultaan huono. Nämä voit tarkistaa katsastus tilastoista. Ei mihinkään tila-autoon sovi rattaita jos seittemän matkustajaa on kyydissä. Kannattaa ostaa kuomullinen peräkärry tai suksiboxi. Meillä opel zafira ja minun mielestä hinta-laatu suhde on hyvä. Tojota olis ostettu mut törkeen kalliita.

Ja Seat Alhambraan MAHTUU rattaat mukaan ja 7 henkeä.
Penkkejä saa siirrettyä eteen ja taakse, jolloin takatilaa jää enemmän ja rattaat mahtuu sivuttain kyytiin.Ainakin Emmaljunga Ceroxit.
:wave:

Ja tuohon sanon että laatua ei Toyota tarjoa!! :laugh:
Kyllä ne Volkkarit ja Mersut sekä Audit tarjoaa Volvon ohella laatua.
Sanoohan sananparsi jo
Toiota jollet muuta saa!!! :D

Tuosta laadusta ei kannata edes kinastella. Katsokaa katsastusraportteja vuosien ajalta. Tojota on aina ollut kärkipäässä. Katsokaa tuosta tilastosta niin uusista kuin vanhemmistakin autoista.
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/sivut/katsastustilasto.aspx
 

Yhteistyössä