Hei,kaikki viisaat mua neuvomaan!!! (oman "yrityksen" perustaminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitsu

Vieras
Eli haluaisin laittaa semmosen vanhusten asumis yksikön pystyyn,olisko mun oltava sairaanhoitaja,vai mikä tutkinto olis hyvä olla? Entä jos se olis vaikka 5 paikkainen,pitääkö siellä olla sairaanhoitaja yhtenä työntekijänä,vai riittääkö lähi/perushoitajat? Mistä mun kannataa alottaa,jne,onko kellään mitään tietoa? Tämä on vasta nyt alkanyu sykkiä mun päässä,ja en tiä että mitkä lähtökohdat täs pitäis olla,kannattaako ees harkita vakavammin..

Ihan aluksi suosittelisin jotakin yrittäjän peruskurssia, esimerkiksi työkkärin järjestämänä. Pääsisit vähän jyvälle mitä velvollisuuksia sinulla tulee yrittäjänä olemaan jo lainsäädännönkin puolesta. Minkä alan ammattilainen olet? Hallitsetko kirjanpidon? Onko sinulla ajatusta toimitilojen suhteen? Rahoitus kunnossa? Jne...

Ei sun tarvi olla saíraanhoitaja, mutta sun pitää palkata sellasia.
voit olla omistaja ja toimitusjohta,muttaet talon osastonhoitaja tai vatsaava hoitaja.

Lupa asuinkunnasta,lääninhallitukselta. Ota kunnan yritysneovontaan yhteys.
tottakai kannattaa harkkita

Varaapa ihan ensin aika yritysnuevojalle. On ilmainen ja sitä kautta saa hyviä vinkkejä ja infoa.Kyllä tuolle on tilausta varmastikin.Tsemppiä, usko unelmiisi, mutta muista kuitenkin realismi... :)

Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä ja lähihoitaja- oma päiväkoti:
Ei sun tarvi olla saíraanhoitaja, mutta sun pitää palkata sellasia.
voit olla omistaja ja toimitusjohta,muttaet talon osastonhoitaja tai vatsaava hoitaja.

Lupa asuinkunnasta,lääninhallitukselta. Ota kunnan yritysneovontaan yhteys.
tottakai kannattaa harkkita

Minulla ei ole yrittäkurssia. minä voin keksittyä täysin työhöni. tilitoimisto hoitaa verot, vakuutusmakusut,palkat yms. Maksan siitä lystistä 250? kuussa

Mulla olis kaverina tässä semmonen,jolla jo on yksi oma yritys,eli tietoo/taitoo yrittämisestä,tosin ei tästä alasta. Ei ole vielä mitään rahoituksia tms,kun tää on alkanu vasta kunnolla jylläämään tää idea,josko sitä alkais siis tosissaan tuumaileen.. Niin,mä olen ite lähihoitaja

Riippuu asiakkaistasi, eli jos vanhukset, joita hoitaisitte, olisivat sairaanhoidollisten tarpeiden varassa, niin silloin olisi sairaanhoitaja hyvä olemaan vastuuhenkilönä ja lähihoitajia sitten muuna henkilökuntana.

Yrittäjyydestä en tiedä.

Kuulostaa hyvältä ja tarpeelliselta yritysideasi. Palveluaukkoja on, ja voit yhdistää osaamista ja tuoda uusia persoonallisiakin palveluja! Tärkeää tietää keitä asiakkaasi olisivat, ja mistä he haaveilevat. Osuustoimintayrityksen perustamiseen et tarvitsisi alkupääomaa, mutta vähintään 3 perustajajäsentä (jäsenet voi olla ihmisiä tai juridisia henkilöitä esim.yhdistyksiä jne) Toimintaa tarvitsee suunnitella, ja miettiä keitä asiakkaita saisitte ja miten heitä palvelette..Ja kuka vastaa mistäkin. Harkitse kaikkia yritysmuotoja!

Yhteistyössä