40+

Moi! Täällä 41 v. iltatähteä kaipaava.

Mä oon kirjotellutkin mm. tuonne Haaveena vauva-palstalle.

Mun edellinen ”vauva” on jo 12 vuotias esiteini, joten paljon on vettä virrannut Vantaassa tässä välissä. 😌

Nyt kummallisesti innostuimme kumppanin kanssa touhuamaan yhteistä rakkauslasta, vaikka olisihan noiden kahdeksan yhteisen vuoden aikana voinut hoksata aikaisemminkin.

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, ei taida päteä lisääntymisasioissa. Mutta ainahan sitä voi haaveilla 🥹

• Tykkää
Reactions: Fanni81
Täällä kans nuorin täyttää 12 tämä vuonna. Itsellä ikää jo 43. Toinen kierto menossa kun yritämme. Näyttää että ovis tulee tässä kierrossa aikaisemmin. Kaikki vitamiinit ym on käytössä. Uusin on tuo kuningatarhyytelö eli royale gelee. Sen avulla moni saanut todella hyvän ovulaation.

• Tykkää
Reactions: Macademia
Hei kaikille !

Olipa kiva löytää tällainen ketju. Kovin sitä tuntee olevansa yksin tämän asian kanssa tässä iässä...

Olen 43, tänä vuonna vielä 44 ja raskaana rv 6+2. Aiemmat lapseni ovat 15, 17 ja 18 syntyneet. 18 syntyneen jälkeen on ollut 3 kkm vuosina 20, 21 ja 23. 2023 ultrassa kerkesi jo olla sykkeellinen alkio, mutta kesken oli mennyt sitten kehitys joskus 7+ viikolla.

Erona keskenmenneisiin on voimakkaat raskausoireet. Mutta eipä ne kerro kuitenkaan muusta kun istukan toiminnasta.. vuä Olen varannut 7+6 päivälle, en tiedä pitäskö siirtää vielä eteenpäin vai mennä vaan katsomaan tilanne.. että jos tarviikin lääkkeet niin ei pitkity sitten vielä pidemmälle. Luotto siihen että asiat olisi hyvin on heikkoa. Ja aika paljon pelkään myös mahdollisia kromosomi ongelmia. Jännittää. Mietin myös saisikohan sen niptin julkisella? Helsingissä sen kaiketi saa mutta itse asun muualla. Tehdäänkö sitä ollenkaan rutiinisti yli 40v missää?

Tsemppiä kaikille jokaiseen erilaiseen tilanteeseen <3

-Janni

Mun tietääkseni HUS-alueella (eli myös Helsinki) nimenomaan ei saa NIPT-tutkimusta edes jos on yli 40v raskauden alussa.

Mullakin on kaikki konstit käytössä kahden viivan metsästyksessä. 😏 Oon syönyt 2 kk royal gelee 500, ubikinoni 150, mamavita, sinkki ja d-vitamiini 50.
Lisäksi oon tässä kierrossa syöny verigreippimehua puristettuna pari dl päivä. Avokadoa ja saksanpähkinää syön joka päivä.
Tikuttelen clearbluella ja tässä h-hetki lähestynee kun on kp13.

Ensimmäinen yrityskierto menossa viimekuisen kierukanpoiston jälkeen. Mulla on nyt ekaa kertaa loppukierrossa 15-25 kp Terolutit tukena kierron säännöllistämiseen ja keltarauhashormoni myös paksuntaa kierukan ohentamaa kohdun limakalvoa.

Viimeksi muokattu:
Noniin, sieltähän menkat sit tuli. Eli ensimmäinen kierto nyt 25 päivää. Hätäsenähän piti tietty testi tehä eilen😅 oli arvio et menkat alkais vasta viikonloppuna. On muuten hyvä kk appi toi Oma kalenteri, ku näyttää oviksen. Toki en tiedä tuleeko ees, voishan sitä koittaa tikutella.

vierailija
Mun tietääkseni HUS-alueella (eli myös Helsinki) nimenomaan ei saa NIPT-tutkimusta edes jos on yli 40v raskauden alussa.
Helsingin kaupunki tarjoaa 3.3.2025 alkaen NIPT-tutkimuksen yhdistelmäseulan sijaan kaikille niille helsinkiläisille odottajille, joiden kohdalla tutkimus soveltuu käytettäväksi. Helsingin neuvolan puhelinpalvelu kertoo tutkimuksesta ensikäyntiä varaaville.

Muut Uudenmaan hyvinvointialueet eli Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, Keski-Uudenmaan hyvinvointialue, Itä-Uudenmaan hyvinvointialue sekä Vantaan ja Keravan hyvinvointialue eivät toistaiseksi tarjoa NIPT-tutkimusta seulontatutkimuksena. Heidän asiakkailleen tarjotaan edelleen yhdistelmäseulontaa.

• Tykkää
Reactions: Pikkutytöt

Yhteistyössä